ElmarO | zondag 20 februari 2011 @ 17:05 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) 2. Australië (27 maart) 3. Maleisië (10 april) 4. China (17 april) 5. Turkije (8 mei) 6. Spanje (22 mei) 7. Monaco (29 mei) 8. Canada (12 juni) 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 10. Groot-Brittannië (10 juli) 11. Duitsland (24 juli) 12. Hongarije (31 juli) 13. België (28 augustus) 14. Italië (11 september) 15. Singapore (25 september) 16. Japan (9 oktober) 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sébastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden | ||
zodoenwedat | zondag 20 februari 2011 @ 17:07 | |
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen.. | ||
ElmarO | zondag 20 februari 2011 @ 17:21 | |
Testdag 20-02-2011, Barcelona:
| ||
SjaakVilleneuve | zondag 20 februari 2011 @ 18:02 | |
Prima team om mee te beginnen, Niks mis mee | ||
ArcticBlizzard | zondag 20 februari 2011 @ 18:40 | |
Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi) | ||
M.Melandri | zondag 20 februari 2011 @ 18:44 | |
Team maakt als rookie idd weinig uit, gaat erom dat je je teammaat weet te verslaan. | ||
ElmarO | zondag 20 februari 2011 @ 18:44 | |
Vergelijking tussen de tijden van Webber en Massa van vandaag:
| ||
Trystar | zondag 20 februari 2011 @ 18:58 | |
zodoenwedat | zondag 20 februari 2011 @ 19:22 | |
Di Resta is wel redelijk bekend. Toen Alonso begon had ik in ieder geval nog nooit van hem gehoord. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 20 februari 2011 @ 19:35 | |
Alonso was toch ook een behoorlijk groot talent in de F3000? Sowieso zo F3000 ![]() Dat team, met Paul Stoddart, Webber en Albers ![]() | ||
zodoenwedat | zondag 20 februari 2011 @ 20:05 | |
Dunno, had voor de F1 nog nooit van Alonso gehoord ![]() | ||
LeaderRoel | zondag 20 februari 2011 @ 20:31 | |
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat... | ||
M.Melandri | zondag 20 februari 2011 @ 20:39 | |
Zou wel perfect zijn zonder testsessie vooraf ![]() | ||
roelofjan | zondag 20 februari 2011 @ 21:22 | |
De BBC gaat iig niet naar Bahrein...http://twitter.com/jakehumphreyf1/status/39258037009121280 | ||
byah | zondag 20 februari 2011 @ 21:25 | |
Vettel is tijdens de masters of F3 in Zandvoort deze zomer. | ||
Peterselieman | zondag 20 februari 2011 @ 22:52 | |
Leuk ![]() | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 10:37 | |
Yep, Alonso kampioen, Webber tweede en Albers 0 punten. | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 10:38 | |
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden | ||
vosss | maandag 21 februari 2011 @ 11:22 | |
Dat kan Jake wel zo stelling zeggen, maar als zijn baas zegt het is veilig genoeg en je gaat dan moet ie gaan lijkt me. Zo niet dan is het werkweigering en dat kan je je baan kosten. | ||
vosss | maandag 21 februari 2011 @ 11:23 | |
En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten. | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 12:55 | |
Kans is groot dat de race rescheduled wordt naar een andere datum. Edit: PSM was me al voor | ||
bodylotion | maandag 21 februari 2011 @ 13:14 | |
Op die korte termijn kan je nooit een andere Grand Prix organiseren. De seizoensopener in Australië is wel top ![]() | ||
Tarado | maandag 21 februari 2011 @ 13:18 | |
Aardig stukje van automotorundsport.de over de Pirelli banden (duits) | ||
Meike26 | maandag 21 februari 2011 @ 13:49 | |
Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is. Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is. En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking* ![]() | ||
Tarado | maandag 21 februari 2011 @ 14:22 | |
Ik vind het al vreemd dat ze zolang met de beslissing wachten en hiermee onnodig extra druk op de regering leggen er snel een einde aan te maken met een hogere kans op meer bloedvergieten | ||
Meike26 | maandag 21 februari 2011 @ 14:34 | |
En niet te vergeten de druk op de coureurs... en teams....en overig F1-personeel ! Trulli en Webber hebben zich al uitgesproken. Normaal gesproken zijn het ook wel de coureurs die zich als eerste melden/zeiken als er iets niet veilig is, maar dit keer geef ik ze wel gelijk !! Bron: RTLGP | ||
Fir3fly | maandag 21 februari 2011 @ 15:01 | |
Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan? | ||
Fir3fly | maandag 21 februari 2011 @ 15:03 | |
Verder moeten ze niet zeiken en zich vooral niet gaan bemoeien met de politiek. Gewoon gaan racen. | ||
Meike26 | maandag 21 februari 2011 @ 15:09 | |
Als het om politieke onrust in het land / regio gaat ?? Ja... Ik wel in iedergeval !! | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 15:20 | |
Ja! Dat saai was alleen maar om aan te geven dat er twee redenen zijn om Bahrein te skippen. | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 15:31 | |
Is er ergens een streampje van vandaag? | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 15:37 | |
Zuid-Afrika wil wel! Lijkt me sowieso wel handig om een paar locaties achter de hand te houden. Zeker nu Spanje en Australie in de nabije toekomst niet zeker meer zijn. | ||
bodylotion | maandag 21 februari 2011 @ 15:50 | |
- Martin Brundle op Twitter | ||
Tarado | maandag 21 februari 2011 @ 15:51 | |
ik kan niets vinden behalve live timing; http://f1tests.mine.nu/2011_1.php | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 15:55 | |
http://twitter.com/MBrundleF1 | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 16:12 | |
Van twitter:Fota meeting is om 5 uur, na het eind van de testsessie. Mogelijke vervangers van de test zijn Abu Dhabi en Jerez. | ||
Walter_Sobchak | maandag 21 februari 2011 @ 16:22 | |
Jerez? Dat is op zich maar drie uurtjes vliegen ![]() | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 16:54 | |
De mercedes is vandaag dikke poep | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 16:56 | |
| ||
Temlin | maandag 21 februari 2011 @ 17:03 | |
De Grote Prijs van Bahrein op 13 maart gaat niet door. De organisatie van de openingswedstrijd van het Formule 1-seizoen heeft dit besloten vanwege de onzekere toestand in het land. telegraaf. De Grand Prix van Bahrein wordt uitgesteld tot later in het seizoen vanwege de politieke onrust in het land. Vanwege commerciële belangen zal Bernie Ecclestone de race aan het eind van het jaar in het schema proberen te passen. rtl | ||
Trystar | maandag 21 februari 2011 @ 17:06 | |
http://twitter.com/#!/MBrundleF1/status/39715448773820416 | ||
Bluurgh | maandag 21 februari 2011 @ 17:06 | |
radio 1 nieuws meldde het net ook .. | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 17:09 | |
Testtijden van vandaag:
| ||
Walter_Sobchak | maandag 21 februari 2011 @ 17:16 | |
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vos ![]() | ||
Tarado | maandag 21 februari 2011 @ 17:16 | |
No GP as Bahrain has other priorities says Crown Prince The Bahrain GP is now officially off, although it remains to be seen if and when it will be rescheduled. The Crown Prince said this afternoon: We felt it was important for the country to focus on immediate issues of national interest. Bahrainspriority is on overcoming tragedy, healing divisions and rediscovering the fabric that draws this country together to remind the world of the very best that Bahrain is capable of as a nation once again united. An official statement from the organisers reads as follows: http://adamcooperf1.com/2(...)s-says-crown-prince/ | ||
sasquatsch | maandag 21 februari 2011 @ 17:17 | |
Volgens diverse twitter berichten: Volgende testsessie is waarschijnlijk 10-13 maart in Spanje (Jerez?). GP naar eind van het jaar, vermoedelijk 20 november, met Brazilie dan op 4 december. | ||
Temlin | maandag 21 februari 2011 @ 17:17 | |
Moeten wij maar de F1 online rijden ![]() | ||
ElmarO | maandag 21 februari 2011 @ 17:24 | |
Het Honda-virus blijft toch rondwanen daar in de fabriek. ![]() | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 17:27 | |
Bernie heeft het dus niet afgezegd, anders had hij alles moeten lappen! Hij blij | ||
SjaakVilleneuve | maandag 21 februari 2011 @ 17:31 | |
Zit er niet zo mee Melbourne ![]() | ||
ElmarO | maandag 21 februari 2011 @ 17:32 | |
Dit ![]() ![]() | ||
Tarado | maandag 21 februari 2011 @ 17:37 | |
mee eens, het enige vervelende is het 2 weken langer wachten ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 21 februari 2011 @ 17:37 | |
Nee joh, openingsrace hoort in Brazilie ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 21 februari 2011 @ 17:40 | |
Precies , Daar leef je echt naar toe ![]() Vooral vroeger, tijdens de BAR "slecht" tijd van Sjaak ![]() Met spanning de vrije trainingen volgen op f1-live.com ( normaal deed ik dat nooit,alleen bij Melbourne ) In de hoop dat die bak eindelijk eens snel was ![]() | ||
LeXX | maandag 21 februari 2011 @ 17:43 | |
Jammer van de GP van Bahrein. Aan de andere kant moet ik hoogstwaarschijnlijk werken, en hoef dus nu niets te missen. * LeXX pakt nu popcorn voor de PVV tirade van Vosss ![]() ![]() | ||
LWD-Godius | maandag 21 februari 2011 @ 17:57 | |
De STR wagen ziet er goed uit, die kunnen wellicht voor een podiumpositie gaan rijden. | ||
kepler | maandag 21 februari 2011 @ 18:27 | |
SHIIIIIIIIT!! Nu zit ik tijdens de openingsrace ergens in een hutje vlakbij de poolcirkel ![]() ![]() | ||
Stiggie | maandag 21 februari 2011 @ 19:15 | |
Wel te gaaf een openingsrace op melbourne... zo hoort het inderdaad | ||
kepler | maandag 21 februari 2011 @ 19:23 | |
Nadeel dan wel is dat Bahrein misschien de afsluiter wordt ![]() | ||
ElmarO | maandag 21 februari 2011 @ 19:51 | |
Ah, de BARrels. ![]() ![]() Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word. ![]() | ||
vosss | maandag 21 februari 2011 @ 20:03 | |
Ik heb het netjes gehoude, 1 topic in POL, 2 in CUL en 1 in KLB ![]() | ||
kepler | maandag 21 februari 2011 @ 20:03 | |
ja, goed punt ![]() ![]() | ||
vosss | maandag 21 februari 2011 @ 20:06 | |
![]() ![]() | ||
ElmarO | maandag 21 februari 2011 @ 20:11 | |
Hmmm, daar heb je me. Waarom stellen ze hem nou uit in plaats van volledig niet door laten gaan. ![]() | ||
ElmarO | maandag 21 februari 2011 @ 20:13 | |
| ||
SjaakVilleneuve | maandag 21 februari 2011 @ 20:24 | |
Dat was idd "zuur" ![]() | ||
nils7 | maandag 21 februari 2011 @ 20:39 | |
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij... ![]() | ||
-moppie- | maandag 21 februari 2011 @ 20:48 | |
Nog twee van die tilke baggerbanen? | ||
bodylotion | dinsdag 22 februari 2011 @ 10:30 | |
Dat zijn in ieder geval twee landen die wel bij een wereldkampioenschap horen ![]() | ||
LWD-Godius | dinsdag 22 februari 2011 @ 10:33 | |
Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd. ![]() | ||
Dos37 | dinsdag 22 februari 2011 @ 10:45 | |
Tilke ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:28 | |
Argentinië en daarna Brazilië. ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 22 februari 2011 @ 12:03 | |
De gecombineerde testtijden van de afgelopen 4 dagen:
| ||
Tarado | dinsdag 22 februari 2011 @ 13:09 | |
FOTA could move Barcelona test data again FOTA is considering a plan to move the extra Barcelona test from March 8-11 to March 10-13, and is canvassing the teams today. The original date emerged yesterday, after it became clear that Bahrain wasnt going ahead. The new date would exactly mirror that of the Bahrain GP weekend, and ending on a Saturday/Sunday, would guarantee the track a bumper crowd. Either way the teams will travel back to their home bases in order to prepare the cars for shipping to Melbourne. It seems that some teams would prefer to have two extra days of factory time for R&D and production of new parts before the test, rather than after it. If the date does change it leaves a 16-day gap between the two Barcelona tests, although teams do have some leeway to do straightline running a logical move given that the Idiada test track is right outside Barcelona or if they havent already used their allocation, some filming work. http://adamcooperf1.com/2(...)ona-test-data-again/ | ||
bodylotion | dinsdag 22 februari 2011 @ 13:39 | |
Nee godverdomme ![]() | ||
nils7 | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:10 | |
LOL maar er kunnen best wat races geschrapt worden voor een wat bredere selecte/werelddelen voor het WK... Als we hier in Europa wat races zouden schrappen (kuch maar 1 in Spanje, en wellicht Hongarije) dan zouden we al twee overzeese races kunnen winnen. Daarnaast zal het wat "voller" zijn tijdens de grand prix's ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:23 | |
Een analyse van de afgelopen testdagen: Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4 op Jerez, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen. De lange runs van Ferrari waren goed maar volgens Alonso nog steeds langzamer dan die van Red Bull. De vraag is of de auto bestuurbaar is als het nat is, maar dat kan ook aan de bestuurder liggen. De Renault ziet er snel uit en is snel in snelle bochten (tweede in bocht 4), maar er zijn nog wat problemen met de betrouwbaarheid. Mogelijk een kanshebber op overwinningen. Volgens een insider ligt McLaren een seconde achter Red Bull, is er last van te veel onderstuur en zijn er te veel problemen met de banden. Daar waar Red Bull vloeiend door de bochten gaat is dat bij McLaren zeker niet het geval. STR lijkt het best van de rest te zijn. Dit jaar hebben ze een geheel eigen auto en deze is zeker niet slecht, maar geen concurrentie voor de topteams. Goede racestints. Volgens Ricciardo moet zo af en toe een podium mogelijk zijn. Williams, Sauber en Force India hebben redelijke packages. Williams heeft wat problemen met KERS, een batterijversie i.p.v. de mechanische versie waar ze twee jaar geleden mee getest hebben. Mercedes lijkt er, ondanks de flitsende looks, niet goed uit te zien. De auto is moeilijk bestuurbaar en volgens Haug niet in de top 10. Rosberg hoopt op een upgrade voor de eerste race. Maar op dit moment lijkt de auto slechter dan de W01, met tenminste een gat van 1,5 seconde per ronde naar Red Bull. Racesimulaties en betrouwbaarheid laten te wensen over. Lotus is vooruitgegaan ten opzichte van vorig jaar. Misschien dat ze dit jaar punten kunnen pakken. Virgin zit er vlak achter en als ze regelmatig uit Q1 komen, zou het mooi zijn. HRT is afwachten. Alles beter dan het twaalfde team zou al een succes zijn. De volgorde na de afgelopen testen lijkt er zo uit te zien: • 1. Red Bull • 2. Ferrari • 3. Renault • 4. McLaren • 5. STR • 6. Williams • 7. Sauber • 8. Mercedes • 9. Force India • 10. Lotus • 11. Virgin • 12. HRT [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:30:46 ] | ||
Party_P | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:26 | |
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH? ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:31 | |
Bocht 4 op het circuit van Jerez! (Heb het in de tekst aangepast) [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:40:24 ] | ||
bodylotion | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:00 | |
Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik? | ||
sasquatsch | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:32 | |
Patty houdt er een iets andere volgorde op na. • 1. Red Bull • 2. Ferrari • 3. McLaren • 4. Renault • 5. Mercedes • 6. Williams • 7. Sauber, Force India, STR • 10. Lotus • 11. Virgin • 12. HTR Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters. | ||
ElmarO | dinsdag 22 februari 2011 @ 16:57 | |
Nog een toevoeging van de blog van James Allen: De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn. | ||
bodylotion | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:11 | |
Ik verwacht van Lotus wel mee dan Virgin en HRT. Denk je dat Renault de plaats van Mercedes heeft ingenomen? | ||
Sinister-D- | dinsdag 22 februari 2011 @ 17:15 | |
Fijn dan weer, lekker doelloos op de zaterdag middag naar de tv staren wetende wie al de pole pakt ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 22 februari 2011 @ 18:56 | |
Ik kan het vingertje wel waarderen. | ||
ElmarO | dinsdag 22 februari 2011 @ 19:16 | |
Nog wat commentaren gevonden:
| ||
Sinister-D- | dinsdag 22 februari 2011 @ 19:43 | |
Ik in het begin ook, maar ik denk dat ik het meer ben gaan associëren met het ''och-het-is-er-weer-eentje-voor-hem'' gevoel. Het Schumacher-5-meter-hoog-hupje op het podium valt ook in die categorie ![]() | ||
Party_P | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:01 | |
ja, het circuit is nu anders ![]() | ||
roelofjan | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:19 | |
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven. ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:32 | |
Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken. | ||
Sinister-D- | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:16 | |
Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 23 februari 2011 @ 09:55 | |
Waarin hij het moest afleggen tegen teamgenoot Monteiro. ![]() Maar goed, ze zijn nog steeds in gesprek met Liuzzi, die tijdens de testen 1 seconde sneller was dan Karthikeyan en Mondini en ook sneller dan Schumacher in de Mercedes. Dus als de nieuwe HRT beter is dan die van vorig jaar, wie weet? ![]() | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 23 februari 2011 @ 18:37 | |
Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper | ||
vosss | woensdag 23 februari 2011 @ 19:19 | |
Daarom dus: Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 23 februari 2011 @ 20:57 | |
Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven. | ||
roelofjan | woensdag 23 februari 2011 @ 21:25 | |
Mischien moet HRT eerst eens een auto bouwen voordat ze gaan praten over het verslaan van de concurrentie. | ||
King_Merc | donderdag 24 februari 2011 @ 01:12 | |
volgens mij heeft ie de williamsen van 1998 tm 2002 en de BAR,s van 2003 tm "2006"(honda) ontworpen , bij beide team waren de wagens na het eerste jaar niet slecht / behoorlijk goed , vooralsnog wacht i eerst op de nieuwe HRT voordat ik mijn oordeel ga vellen, want vooraf goepen dat die niewe wagen enorm langzaam is/wordt doe ik niet aan , voordeel tenopzichte van vorig jaar is dat ze nu meer technische support hebben, (dallara trok zich al in mei terug ? ) ze krijgen ook dezelfde versnellingsbakken als williams krijgen, | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 10:57 | |
F1 TEST ANALYSIS: A COUPLE OF GRAPHS TO GET YOU THINKING.. Posted on | February 22, 2011 | by | 188 Comments Weve heard a lot recently about the Pirelli tyres not lasting long and how this will affect race strategy this season, with three and even four stops a possibility at some races, based on current wear rates. Im grateful to my old friend and colleague Kaz Kawai from Japanese Fuji TV, who has patrolled the pit lane with me for over 20 years, for sending me some graphs illustrating the difference in the way the Bridgestone and Pirelli tyres function. We had all got used to the dependability of the Bridgestones and in fact they had gone too far to the conservative side, with performance which was too perfect. Dont forget that they developed their technology in the days when they were engaged in a tyre war with Michelin, who were very scientific in their approach and hard to beat. But once Michelin pulled out and Bridgestone became sole supplier, with the same tyres for everyone, what we were left with was tyres which were too good. ![]() Take a look at this graph from last years pre season testing at Barcelona, held in similar conditions to what we experienced this week. You can see the consistency of the lap times, how little they wear, in fact the trend is upwards, showing that as the fuel burns off the laps get faster. The tyres were so good the fuel effect was significantly greater than the tyre wear. Contrast that with the second graph (below) from Sundays long runs on Pirelli tyres. The trend is dramatically the other way, despite the car getting lighter as the fuel burns off and this is a graphic illustration of tyre degradation in action. Its what the engineers and drivers are trying to find a solution to in the testing. Look at the steep drop off in performance in the final lap or two before a stop. Its really dramatic. As for the difference between hard and soft tyres, look at Webbers graph, the blue one, his second set was new soft tyres and the third set was new hard tyres theres quite a significant difference in the rate of drop off, Im sure youll agree. The softs last around 12-14 laps the hards around 20-22 laps. Making the tyres last a couple of extra laps more than your rivals will be one of the critical areas this season in being competitive in races. ![]() Ive picked a graph from testing last season for comparison, rather than the race because the conditions are the same. Pirelli say that their wear rates will be less severe in May at the Grand Prix because the tyres are designed for a higher working range temperature than we have at the moment. I think its a fascinating picture and very easy to understand. http://www.jamesallenonf1(...)to-get-you-thinking/ | ||
sasquatsch | donderdag 24 februari 2011 @ 11:20 | |
Ik had het gelezen en ben er absoluut niet blij mee. De Pirelli's lijken duidelijk de rijders met een vloeiende rijstijl (zoals Button) te bevoordelen. Coureurs als Hamilton worden dubbel benadeeld, omdat ze sneller hun banden moeten wisselen, en ondanks hun snelheid, KERS en de nieuwe achtervleugel, nauwelijks kunnen inhalen omdat het buiten de ideale lijn een ijsbaan wordt, door de marbles die van de banden afkomen. We zijn dus weer terug bij af door meer show in de pits en minder op de baan, terwijl juist het streven was om dit om te draaien. Dat leek afgelopen seizoen, door het verbod op bijtanken, aardig te lukken, omdat de hoeveelheid inhaalacties op de baan meer was dan in de periode dat er wel bijgetankt mocht worden. | ||
Atreidez | donderdag 24 februari 2011 @ 12:06 | |
Mooie wagen de Williams ![]() ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 12:32 | |
Altijd handig je nieuwe livery in het donker presenteren ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 februari 2011 @ 12:33 | |
Tuurlijk wel ![]() | ||
Atreidez | donderdag 24 februari 2011 @ 12:33 | |
![]() Meer hier : http://www.f1fanatic.co.u(...)w33-livery-revealed/ | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 12:36 | |
Mooi ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 12:36 | |
Je bedoelt goede foto's? ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 februari 2011 @ 12:42 | |
Ik heb wel een paar met een hogere resolutie ja | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 12:46 | |
Ja posten man!!!!! Sjongejongge, moet ik alles uitleggen? Dalijk ga je nog vragen of we er interesse in hebben ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 februari 2011 @ 12:49 | |
Hierboven staat al eentje ![]() Nu nog zorgen dat ik de programma's aan de praat weet te krijgen. Zit nu aan een PC te werken waar nog niet alles geïnstalleerd is helaas ![]() | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 12:59 | |
MSpaint zal het wel doen toch? ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 13:01 | |
Ze gaan wel een beetje terug naar het sigaretten tijdperk, net als Renault, Ferrari is er nooit uit vertrokken | ||
Atreidez | donderdag 24 februari 2011 @ 13:03 | |
De 2010 Williams was volgens mij echt met MSPaint gemaakt, dit ziet er iig een stuk appetijtelijker uit ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 februari 2011 @ 13:15 | |
Nooit van gehoord | ||
Kleffe_Dop | donderdag 24 februari 2011 @ 13:40 | |
Heb ik iets gemist mbt. Williams? Waar is Philips? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 24 februari 2011 @ 13:42 | |
Philips is weg als sponsor bij Williams, evenals enkele andere bedrijven. | ||
Burnie88 | donderdag 24 februari 2011 @ 13:54 | |
Ik ben niet zo gek van de kleurstelling van Williams, zo saaaaiii. Net zoals het team trouwens. De flair is daar helemaal weg nadat Montoya weg is gegaan. | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 14:31 | |
Ik wil Irvine terug ![]() | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 14:45 | |
Nog even ter vergelijk:![]() ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 15:02 | |
Red Bull How to make a modern F1 car [ Bericht 48% gewijzigd door Tarado op 24-02-2011 15:09:22 ] | ||
Schunckelstar | donderdag 24 februari 2011 @ 15:16 | |
eindelijk weer een mooie williams ![]() nou idd nogg foto's met fatsoenlijke belichting ![]() | ||
LWD-Godius | donderdag 24 februari 2011 @ 15:18 | |
Heeft Williams eindelijk weer eens een snelle wagen, gaat Philips weg al sponsor ![]() | ||
Sharpdressedman | donderdag 24 februari 2011 @ 15:20 | |
Randstad ( ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 15:55 | |
Of de auto snel is moeten we maar afwachten, maar Barichello schijnt wel een grote inbreng te hebben gehad in deze, ik dacht dat mcgregor ook sponsor was, of is dat al wat langer geleden? | ||
Burnie88 | donderdag 24 februari 2011 @ 16:05 | |
Ik denk dat Williams heel erg gaat tegenvallen dit seizoen. Vooral met een prutser als Maldonado natuurlijk. | ||
Atreidez | donderdag 24 februari 2011 @ 16:19 | |
Dus ik ben niet de enige die ze twijfels heeft bij Maldonado ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 24 februari 2011 @ 16:36 | |
We hebben het hier wel over de GP2 kampioen. Dus een beetje sturen kan hij wel. Als hij maar in de buurt kan komen van de eerdere kampioenen Rosberg, Hamilton en Glock, doet-ie het goed. En vergeet niet dat Hulkenberg, de vorige kampioen, door iedereen de hemel wordt ingeprezen, maar het moest afleggen tegen Barrichello en dit seizoen geen stoeltje heeft. | ||
Atreidez | donderdag 24 februari 2011 @ 16:42 | |
Grosjean en Kobayashi zijn ook een soort GP2 kampioenen ![]() | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 16:44 | |
Vergeet dan ook even niet dat Rubens de meest ervaren piloot is. Ik denk dat elke rookie die uit de GP2 komt het daar tegen zou hebben afgelegd. | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 16:57 | |
Ben je Lewis al vergeten? | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 16:59 | |
Wanneer is Lewis teamgenoot van Rubens geweest dan? ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 17:02 | |
Nee maar als je een tweevoudig WK achter je laat lukt dat ook wel met veteraan Barichello ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 24 februari 2011 @ 17:12 | |
Kom d'r maar alvast bij Walter, dit gaat wéér die discussie worden ![]() McLaren naaide Alonso , dat weet toch iedereen onderhand ![]() | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 24 februari 2011 @ 17:16 | |
Doet me denken aan een Williams Rothmans f1 - bak ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 februari 2011 @ 17:16 | |
Ik ben niet anti Alonso, dan moet je inderdaad bij Walter zijn ![]() | ||
0634 | donderdag 24 februari 2011 @ 19:08 | |
Daar lijkt hij inderdaad op gebaseerd ja. Met die strepen ook op de zijkant. | ||
Burnie88 | donderdag 24 februari 2011 @ 19:11 | |
Een GP2 kampioen die daar 4 jaar voor nodig had, Hülkenberg had daar maar 1 jaar voor nodig. Bovendien is Hülkenberg gewoon genaaid door de macht van het geld. Ik weet zeker dat die jongen heel snel kan rijden, maar hij krijgt de kans niet. Zet Hülkenberg in een RedBull en hij doet gewoon mee voorin. Ik heb ook gewoon steeds nog dat beeld van Pastor voor me dat hij een marshall aanreed in Monaco. Wat een domme mongool zeg, dat laatste denk je trouwens ook als je zijn lelijke kop zie ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 24 februari 2011 @ 19:14 | |
welk jaar was dat? helemaal niks van meegekregen, even kijken of ik dat op youtube terug kan vinden ![]() | ||
King_Merc | donderdag 24 februari 2011 @ 19:49 | |
2005 of 2004 , | ||
King_Merc | donderdag 24 februari 2011 @ 19:49 | |
in monaco volgens mij ![]() | ||
roelofjan | donderdag 24 februari 2011 @ 19:55 | |
De 1e helft van het seizoen was Rubens duidelijk de snellere ja. Wat wil je, een rookie vs 16 seizoenen F1 ervaring. ![]() 2e helft van het seizoen kwam Hulkenberg een stuk dichterbij en weet 'ie gewoon een aantal keer voor Rubens te kwalificeren en te finishen. Hij had gewoon een goed rookie seizoen, dit seizoen had hij zich dan echt moeten bewijzen. De enige reden waarom hij nu niet in de auto zit zijn een hele boel Venezolaanse oliedollars. | ||
Walter_Sobchak | donderdag 24 februari 2011 @ 20:34 | |
Hoi! | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 21:46 | |
Hoi hier nog een Alonso-hater ![]() | ||
Walter_Sobchak | donderdag 24 februari 2011 @ 21:47 | |
* Walter_Sobchak gaat alvast F1 2010 opstarten. ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 24 februari 2011 @ 21:51 | |
ik mag hem ook absoluutr niet, maar zie liever een alonso waar ik me flink aan kan ergeren dan bijv. een heidfeld die alleen maar opvalt door zijn naam in het uitslagenlijstje... helaas heeft de f1 teveel van dat soort mannen tegenwoordig en te weinig echte karakters, dus we kunnen wel klagen maar als ie weg is ga je hem toch missen denk ik ![]() | ||
Walter_Sobchak | donderdag 24 februari 2011 @ 21:54 | |
Nee hoor! ![]() | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 22:02 | |
Daar heb je wel een goed punt. Maar afgezien van dat punt heb ik evengoed een hekel aan Alonso ![]() | ||
vosss | donderdag 24 februari 2011 @ 22:03 | |
FUCK ik ben mijn DVD kwijt WTF?!?!?!? ![]() ![]() ![]() Is er niet een of andere online flashgame waar ik Alojnso van de baan kan rammen? ![]() ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:00 | |
Nog een reden om hem te haten. Volgens de nieuwe biografie over Ecclestone (No Angel - Tom Bower) had Alonso al voordat hij Ron Dennis dreigde de confronterende emails te openbaren deze al laten lezen aan aan Flavio Briatore, die er vervolgens mee naar Ecclestone en Mosley ging.
| ||
Walter_Sobchak | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:49 | |
Spot on. Alonso ![]() | ||
nils7 | vrijdag 25 februari 2011 @ 12:40 | |
Flaav was volgens mij ook zn manager toen! | ||
Tarado | vrijdag 25 februari 2011 @ 15:53 | |
Het zal allemaal wel, ik blijf Alonso één van de beste coureurs vinden, in het rijtje Ecclestone, Briatore, Dennis, Alonso, Hamilton is er nieteen brandschoon | ||
Tarado | vrijdag 25 februari 2011 @ 16:44 | |
Gerucht op Twitter dat Red Bull Racing een deal heeft gesloten met Infiniti en deze maandag wordt aangekondigd. Er verandert dus eigenlijk niets behalve een naam omdat Infiniti van Renault is [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 25-02-2011 16:49:46 ] | ||
ElmarO | vrijdag 25 februari 2011 @ 17:09 | |
Gerucht had ik wel eens eerder gehoord. Klinkt wel logisch want ze willen meer voet aan de grond krijgen in Europa met Infiniti. | ||
kepler | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:35 | |
Ik noem het gewoon winnaars mentaliteit ![]() | ||
Automatic_Rock | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:52 | |
Van Nissan eigenlijk toch? Alleen Nissan is dan weer (gdeeltelijk?) van Renault. | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 25 februari 2011 @ 19:25 | |
"De Renault-Nissan-alliantie (Renault bezit 44% van de Nissan Group) "![]() | ||
ufopiloot | vrijdag 25 februari 2011 @ 19:42 | |
Alonso vind ik held, echt een super coureur en nog een relaxte/toffe gozer. Het enige waar ik een bloedhekel aan heb zijn in de formule 1 zijn Vettel (iemand hak dat vingertje eens af) en alles waar Red Bull op staat. Vettel in een Red Bull-auto is dus tweer keer zo erg ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 25 februari 2011 @ 19:52 | |
Alonso heeft zijn handjes he.. Dus niks over het vingertje van Vettel ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 25 februari 2011 @ 19:52 | |
De opinie van Sam Michael over waar de teams staan: Bron | ||
LWD-Godius | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:38 | |
Deze week zou de f1manager toch gelanceerd worden of vergis ik me? | ||
Peterselieman | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:39 | |
We nemen iets meer tijd, dus volgende week komt ie | ||
LWD-Godius | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:03 | |
Neem je tijd, 'better safe than sorry'. | ||
ElmarO | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:19 | |
Sharpdressedman | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:50 | |
Potver, hoop dat Mcl snelheid vindt | ||
Walter_Sobchak | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:51 | |
Dan moet ie racen ipv zeiken. Alonso is net als Ronaldo: een zichzelf overschattende prima donna. Net zoals Messi>Ronaldo, is Hamilton, Vettel>Alonso. En dat kan het jankerdje niet hebben en komen fraude en teamorders als vervanging van racen bij hem omhoog. Maar goed, we gaan dit soort discussies gewoon weer voortzetten in 2011, alweer ik wederom bewijs ga vinden dat ik gelijk heb. ![]() | ||
Tarado | zaterdag 26 februari 2011 @ 13:26 | |
Wordt een moeilijk jaar voor je want ik denk dat Alonso vanaf het begin mee gaat doen om de titel en hem nog gaat winnen ook ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 26 februari 2011 @ 19:22 | |
Ik denk het ook. Vettel of Alonso gaat het worden. | ||
Automatic_Rock | zaterdag 26 februari 2011 @ 20:08 | |
eens (al ben ik er niet blij mee) | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 februari 2011 @ 20:49 | |
Ja, maar da's niet omdat Alonso een goede coureur is, maar omdat de anderen uitvallen. Toch, Walter? ![]() | ||
0634 | zondag 27 februari 2011 @ 08:20 | |
Alonso is een grootheid. De grootste van allemaal momenteel. Hamilton en Vettel kunnen daar komen maar zijn er nog niet. Button is goed, heel goed zelfs in foutloos en intelligent rijden, maar net niet snel genoeg. Webber en Massa zitten daar nog iets onder. Rosberg verdient, net als Kubica een keer een topwagen om te laten zien hoe goed hij is. Dit jaar strijden, denk ik, Vettel en Alonso om de titel samen. De RedBull is nog altijd een toefje sneller, en Vettel is zelf ook razendsnel, maar Vettel laat altijd wel ergens punten liggen. Alonso pakt juist wel weer ergens punten die je niet zou verwachten. Wordt close. Geen idee wie er wint. Pakt Alonso zijn derde komt hij definitief in het rijtje aller-aller-aller grootsten. | ||
kepler | zondag 27 februari 2011 @ 09:15 | |
Je vergeet Schumacher ![]() En dat laatste zeg ik ook al tijden, maar daar is niet iedereen het mee eens ![]() | ||
0634 | zondag 27 februari 2011 @ 09:23 | |
Hoe kan iemand het er niet mee eens zijn? De cijfers over zoveel actieve jaren zeggen toch alles? Of moet er eerst weer 10 of 20 jaar overheen gaan voordat we zeggen: 'die jochies van nu zijn lang niet zo goed als Alonso vroeger was'. Want rijders worden altijd beter nadat ze eenmaal gestopt zijn. Maar Alonso is gewoon een grootheid en dat ontkennen is belachelijk. En over Schumacher: niet echt vergeten, weet niet goed waar ik hem momenteel in moet schalen om eerlijk te zijn. Ik blijf erbij dat hij beter niet terug had moeten komen want die achtste titel komt er echt niet meer. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 27 februari 2011 @ 10:27 | |
true | ||
Sinister-D- | zondag 27 februari 2011 @ 11:48 | |
Ben het hier wel grotendeels mee eens. Alleen zou ik niet zeggen dat Alonso een grootheid is, wel de meest complete coureur van het veld. Zijn ''winnaarsmentaliteit'' (oftewel z'n foefjes zo nu en dan) maken mij toch aan het het twijfelen, maar die heeft elke grote rijden gehad. Het beuken van Prost en Senna, of het ''parkeer ongevalletje'' van Schumacher in Monaco een x-aantal jaren terug o.a. Laat hem nog maar eens een titel halen en dan wil ik die mening ook nog wel eens herzien ![]() ooh, en Heidfeld gaat WDC worden ![]() | ||
vosss | zondag 27 februari 2011 @ 13:24 | |
Of die achtste titel er nou komt of niet, als we het over grootheden in de F1 hebben dan kan je simpelweg niet roepen dat Alonso de grootste is zolang Schumacher nog meedoet. En dan heb je het ook nog over de cijfers; dan kan je al helemaal niet meer om Schumacher heen. Schumi is grootser dan die jankbal van een Alonso ooit zal worden en dat heeft niets te maken met of hij nog een achtste titel pakt of niet. | ||
bodylotion | zondag 27 februari 2011 @ 14:49 | |
Eens. Als teambaas zou ik ook het liefst Alonso in dienst hebben | ||
0634 | zondag 27 februari 2011 @ 17:04 | |
Ik had het over het veld op dit moment. En op dit moment is Schumacher niet meer van het nivo van Alonso. In zijn totaliteit is het een grootheid natuurlijk. Bovendien kan je wel gaan wijzen op overall statistieken, maar zullen we dan zo eerlijk zijn om vast te stellen dat Alonso pas 29 is en net halverwege zijn loopbaan is? Moet je hem vergelijken met Schumacher op zijn 29 en niet toen hij in 2006 klaar was. Bovendien is Schumacher een even grote jankbal. ![]() | ||
ufopiloot | zondag 27 februari 2011 @ 18:04 | |
Sowieso vind ik 'vroeger' niet te vergelijken met nu. De competitie voor de titel is nu veel breder, in plaats van 2 teams die er voor strijden. | ||
M.Melandri | zondag 27 februari 2011 @ 19:11 | |
Er zit 1 groot smetje op de carriere van Alonso, dat is zijn jaar bij Mclaren waar hij na een race of 4/5 gewoon outperformed werd door ''rookie'' Hamilton. | ||
ArcticBlizzard | zondag 27 februari 2011 @ 19:18 | |
Buiten zijn rijderskwaliteiten + dat hij wist van het hele spionage gebeuren van mclaren bij ferrari. + dat hij een race heeft gewonnen doordat zijn teammaat zich express en in opdracht van het team in een muur zette. o.a. | ||
#ANONIEM | zondag 27 februari 2011 @ 19:32 | |
Het hoort er kennelijk bij. Met al het gesjoemel van Schumacher kun je ook een boek vullen. | ||
0634 | zondag 27 februari 2011 @ 19:42 | |
True. In een aantal Schumacher jaren was de weerstand niet heel erg hoog. Wat overigens geen afbreuk doet aan zijn grootheid. Maar wel aan de grootheid van de anderen. Als Barrichello of DC 2e wordt in de eindstand, weet je wel genoeg. | ||
0634 | zondag 27 februari 2011 @ 19:44 | |
Zeker. Qua sportiviteit scoort hij niet bijster hoog. Sympathiek vind ik hem ook al niet. Maar los daarvan, valt alleen maar te constateren dat hij gewoon één van de grootsten ooit is. Zijn palmares bewijst dat ook wel, 26 of 27 zeges inmiddels. Als het een beetje meezit gaat hij voorbij Mansell komend jaar en staat hij achter Senna 4e op die alltime ranking. En dat terwijl hij nog flink wat jaren voor de boeg heeft. Afgelopen jaar bewees hij opnieuw een topper te zijn, ondanks dat zijn Ferrari niet de beste van allemaal was kwam hij nog verdomd dichtbij. Maar ja, zoals wel vaker, worden rijders pas echt top als ze al een aantal jaren gestopt zijn. Dan worden de rijders van dat moment ineens vergeleken met Alonso. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 07:41 | |
Alonso is een mietje. Won van zijn laatste 7 races er - 3 door auto's die voor zijn neus ploffen, want inhalen lukte hem niet. - 1 door teamorders, want inhalen lukte hem niet - 1 door een frauderende teamgenoot -1 doordat Hamilton er vier auto's in de eerste bocht knalde. En zelfs in een superieure Renault werd ie zeer vaak door Kimi om de oren gereden en had ie het geluk van een snelstartende Renault en ploffende McLarens. Mensen die Alonso een grootheid vinden, moeten hun normen dan maar 's gaan bijstellen. Alonso is en blijft een overschat kampioen. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 07:51 | |
- Schumacher won zijn eerste race na exact 1 jaar id F1 door id regen door SENNA in Spa te verslaan. Alonso pas na meer dan 3 jaar in Hongarije, waar een deel van de overwinning kwam doordat Webber in een Jaguar alles ophield. - Schumacher had na 4 hele F1 seizoenen al meer dan 20 overwinningen op zak, evenals 2 wereldtitels. -Schumacher een jankbal? Bron pls.??? Als zijn Ferrari in Suzuka 2006 ploft waardoor Alonso weer iemand kan inhalen (dat maakt dus 4 uit de laatste 9 races) bedankt ie zijn hele team voor hun harde werk (we win together, we lose together). Als Alonso in China 2006 verliest, zeikt ie op zijn team en roept ie 'I feel so alone in my car'. Jij mag als eerste je normen gaan bijstellen. En even wat feiten gaan leren. | ||
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 08:18 | |
Fanboy... ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 08:42 | |
Niet gehinderd worden door feitenkennis en toch mee willen doen in discussies ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 09:36 | |
OOOOOOH IK HAD NET EEN VETTE CRASH IN F1 2010 EN JULLIE MOGEN RADEN WIE ER KENKERHARD DE MUUR IN GING!!!! ![]() ![]() ![]() | ||
bodylotion | maandag 28 februari 2011 @ 09:38 | |
HHF? ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 09:39 | |
Die doet helaas niet mee ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 09:40 | |
Zelfkennis. ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 09:44 | |
Fixed. | ||
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 09:45 | |
Dat ook ja. Blij dat je het erkent. ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 09:47 | |
Moge al je F1 2011 wensen uitkomen, Vosss ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 09:47 | |
Nu we het dan toch over die jankbal hebben:
![]() ![]() ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 09:50 | |
Wilde net hetzelfde posten ![]() | ||
sasquatsch | maandag 28 februari 2011 @ 10:31 | |
Hamilton gaat NASCAR rijden
| ||
Tarado | maandag 28 februari 2011 @ 11:10 | |
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet? | ||
sasquatsch | maandag 28 februari 2011 @ 11:22 | |
Of het waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen. Alonso probeerde al eerder met de emails (over spygate) de nummer 1 status te krijgen. Toen dat niet lukte probeerde hij ook die psychologische oorlogsvoering (o.a. kwalificatie Hongarije) en toen dat ook niet werkte... wie weet? Het schijnt ook niet ongewoon te zijn om het team dan wel je tegenstander dusdanig te manipuleren dat je je teamgenoot de baas bent. Ook coureurs als Prost en Piquet hadden zo hun manieren. Als ze het niet alleen af konden (zoals Piquet) zorgden ze wel voor steun vanuit het team (Prost, Schumacher) Piquet voerde een psychologische oorlog met Mansell toen beiden bij Williams reden. Een van de bekende anekdotes is dat hij laxeermiddel in het drinken van Mansell deed. Prost kreeg het voor elkaar (toen hij bij Ferrari kwam) dat het team alles op 1 (zijn) auto zette, omdat hij vond dat dat de enige kans was om Senna te verslaan, waardoor Mansell al bij voorbaat kansloos was. | ||
Tarado | maandag 28 februari 2011 @ 11:36 | |
OK maar Ron Dennis vragen om te weinig benzine te doen in de auto van zijn lievelingetje lijkt me wat teveel gevraagd ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 13:08 | |
Haha, feiten leren kennen.... ![]() Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? Dat je een fanboii bent van de ene en niet van de ander is wel duidelijk hoor. Dat Schumacher een geweldenaar was weten we allemaal. Hoef je echt niet met belachelijke subjectieve vergelijkingen mee te komen. Maar je kinderachtige getrash van Alonso is werkelijk te dwaas voor woorden. En moet ik werkelijk alle wandaden van Schumacher gaan noemen? Kom kom, je pretendeert feitenkennis te hebben, dus dat hoef ik vast niet te doen. | ||
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 13:24 | |
Walter wenst alleen de feiten te kennen die in zijn straatje passen. ![]() Zowel Schumacher als Alonso lijke me onuitstaanbare eikels, die alles doen wat ze kunnen om te winnen - of dat nou eerlijk en sportief is of niet. Zoals hierboven gezegd hoort dat er kennelijk een beetje bij. Senna was natuurlijk ook een lul. [ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2011 13:27:18 ] | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 16:01 | |
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt. Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren... Het stond hier boven al exact goed geformuleerd: Alonso opted to become the spark to the flame because at the end of the day he is a big puff and couldn’t cope with the idea that there was someone else in F1 that was as quick as him. Oh, en ik hoor het graag hoor als van de laatste 9 overwinningen van het jankmietje uit Oviedo er 5 niet zonder ploffende voorganger, fraude of teamorder waren. Maar helaas, dat gaat niet lukken: kun je gewoon die races op na kijken. | ||
#ANONIEM | maandag 28 februari 2011 @ 16:09 | |
Wat dat betreft heeft ie dan wel het een en ander geleerd van Schumacher. Waarschijnlijk is Schumacher (ook daar) er alleen een beetje beter in. Die verhult z'n wangedrag met een uitgestreken kop en schijnheilige glimlach, terwijl Alonso zich meer laat kennen. Het zijn beide eikels, zoals ik al zei. | ||
Sinister-D- | maandag 28 februari 2011 @ 17:28 | |
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen. En Valencia stond hij volledig in zijn recht, mijns inziens. En dan kun je dat selectief zeiken noemen, maar wat zou je zelf doen? Pakweg jij krijgt opslag van je baas, en je collega die er evenlang werkt, precies dezelfde prestaties behaalt krijgt er geen. Ga jij dan ook liggen zeiken en zeggen: ''nou, als hij er geen krijgt, mag je mijn geld ook wel houden, want dan ben je een klootzak''. Jou collega gaat natuurlijk wel zeiken dat ie niets heeft gekregen, is dat dan ook selectief ![]() edit: Dat ie kan zeiken is iedereen wel met je eens, dat ie een aantal overwinningen heeft behaalt omdat anderen ploffen voor hem is ook niet te ontkennen (maar dat gebeurt elke GP-winnaar weleens). Teamorders zoals Duitsland dit jaar hebben zelfs jou heilige Schumacher geholpen. Fuck it , de hele wereld heeft hem zelfs vervloekt gehad na Oostenrijk 2001, en dat was een véél te onnodige teamorder en véél te vroeg in het jaar. Een andere situatie zoals afgelopen jaar met Massa, toen het team inzag dat Alonso de enige Ferrari coureur was die nog kans zou maken op de titel (de morele waarde voor Massa even buiten beschouwing gelaten, daar was ik het ook niet mee eens. Maar denkend aan het WK was het eigenlijk de enige goede beslissing). We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie. [ Bericht 20% gewijzigd door Sinister-D- op 28-02-2011 17:40:30 ] | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 17:36 | |
edit | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 17:43 | |
Wandaden achter het stuur horen er helemaal niet bij. En Alonso heeft zich op de baan nog nooit zo misdragen als MS. Bovendien jankt MS meteen als iets hem niet bevalt. Villeneuve met opzet rammen en dan vervolgens janken als DC op Spa niet aan de kant wil. Precies zo'n voorbeeld wat jij bedoelde. Janken, om iets wat jezelf ook doet. . Kom, de meest fraudeleuze wereldtitel ooit behaald is die van 94. . | ||
ArcticBlizzard | maandag 28 februari 2011 @ 17:43 | |
Minimaal 2 keer 1. Breaktest bij coulthard 2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan. Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 17:48 | |
Breaktest? Hebben er zoveel gedaan. Bovendien weet niemand of Alonso van de Piquet-klapper wist. Kan je net zo goed over de fraude in 94 beginnen. Geen idee of MS daarvan wist, maar gooi het anders gewoon op zijn bord. En nee, ik ben geen Alonso fan. Integendeel zelfs. Van het huidige veld zie ik de beide McLaren rijders het liefste winnen. Maar hier gewoon zonder blikken of blozen allerlei onsportiviteit, motorploffen en gejank bij Alonso neerleggen en dan vervolgens MS verdedigen alsof die uitblonk in sportiviteit is echt te sneu voor woorden. Beiden zijn grootheden, de ene voorlopig nog wat meer dan de ander, maar allebei hebben discutabele dingen gedaan. Daar kan je toch moeilijk omheen. | ||
Sinister-D- | maandag 28 februari 2011 @ 17:49 | |
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen. Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel. Conclusie is wel uit je eigen reply dat Alonso zelf nooit persoonlijk zijn wagen in die van een ander heeft geparkeerd, zoals andere kampioenen uit de jaren '80/'90 daar absoluut niet schuw voor waren. | ||
-moppie- | maandag 28 februari 2011 @ 17:49 | |
Dat mag bij Coulthard. Daar is hij zelf ook goed in. ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 17:51 | |
Nou, dat is het gewoon. Alonso is niet de liefste, maar heeft nog nooit of te nimmer iemand moedwillig geramd. Anderen wel, maar daar wordt dan niet naar gekeken. | ||
M.Melandri | maandag 28 februari 2011 @ 18:36 | |
Ik sluit het zeker niet uit, hij was 2voudig WK en ging naar McLaren en moet het in zijn 1e seizoen afleggen tegen een 'rookie. Dat heeft zijn reputatie naar beneden gehaald laat staan als Hamilton WK geworden was. | ||
SjaakVilleneuve | maandag 28 februari 2011 @ 18:38 | |
Ben dat Alonso gebash een beetje zat, Stelletje jankzakken ![]() | ||
nils7 | maandag 28 februari 2011 @ 18:41 | |
Tjah... als het klopt wat hij roept en Lewis heeft veel voorrang gekregen dan is dat niet gek he! Grappig dat ik hier niets lees over de Infiniti move van RB ![]() Mooi nog een leverancier erbij (al is het maar een sticker) | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 18:43 | |
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem - Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij) - Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij) - Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij) - Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren) Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur. | ||
M.Melandri | maandag 28 februari 2011 @ 18:44 | |
Waarom zouden ze een rookie voorrang geven? De eerste 5 races heb ik Alonso nooit gehoord over het team, toen Hamilton begon te wennen en de snellere bleek te zijn kreeg Alonso het warm. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 18:44 | |
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997 ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 28 februari 2011 @ 18:46 | |
Geluk dwing je af! ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 18:47 | |
Vorige week nog het seizoen 1997 gedownload: was toch ook een puik seizoen. | ||
Schunckelstar | maandag 28 februari 2011 @ 18:53 | |
niet zo tegen jaques he! ![]() wat een held was dat ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 18:57 | |
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer. | ||
SjaakVilleneuve | maandag 28 februari 2011 @ 18:59 | |
idd , Sowieso 1997, " West " Mclaren , Panis / rappe Prost GP ! EJ en zijn harem aan Pitbabes ! .. Rolex Ralf als brokken piloot ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 28 februari 2011 @ 19:00 | |
"this was my best crash ever" ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 28 februari 2011 @ 19:02 | |
Heb jij soms een excel file genaamd Anti-Alonso, met 20 kolommen wat die kan misdoen in jouw ogen ![]() En iedereen weet hoe lastig inhalen is sinds het laatste decennium, laat staan als je tegen dezelfde wagen moet rijden. Dat ie tegen zijn team gaat zaniken is vrij normaal, het kan voor je eigen team nadelig zijn als je eigen teamgenoot je ophoudt. Je achterligger zou nogal eens kort in de buurt kunnen komen, of erger nog inhalen. Of als je dan weer eens zo'n situatie hebt zoals RBR aan de hand heeft gehad in Turkije dit jaar, is ook nogal zuur voor je teambaas. Maar als een van de 2 gebeurt dan zou je weer kunnen gaan miepen dat ie geen racer is en hij ingehaald is geworden of z'n teamgenoot er vanaf heeft gebeukt. Hoe dan ook win-win situatie voor je, Walter ![]() Laat me wel nog ff stellen dat ik absoluut geen Alonso fan-boiii ben en een neutrale fan probeer te zijn met een mening, maar jou Anti- Alonso campagne vind ik gewoon overdreven en irritant. En dan ga ik nu proberen te stoppen met deze discussie. | ||
kepler | maandag 28 februari 2011 @ 19:03 | |
Omdat die rookie al tien jaar werd gesteund door McLaren ![]() | ||
Meike26 | maandag 28 februari 2011 @ 19:07 | |
En niet te vergeten dat hij de crashes ook onthield en ze kwalificeerde als: Mooiste klapper, Zacht plofje of Deed wel een beetje pijn ! Montoya was er trouwens ook zo 1 ![]() ![]() | ||
kepler | maandag 28 februari 2011 @ 19:09 | |
Die laatste blijf ik geniaal vinden ![]() ![]() En ik heb toendertijd 2 seizoenen uitgezocht (volgens mij van zijn WK-jaren), en daar bleek dat hij regelmatig van P3-4 naar hoger is gereden. Toen bleek zelfs dat hij maar 1 of 2 maal 'geluk' had toen er iemand voor hem plofte (in 32 races). Zelf is hij ook twee keer uitgevallen door 'pech' | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 19:11 | |
Je weet dat Canada, Turkije, en Hockenheim allemaal mid-season waren? Rijden voor je titel en niet zeiken bij je team als je er niet voorbij komt. Moet je maar harder rijden, meer proberen (Hamilton haalt ook genoeg in hoor), beter starten en/of beter kwalificeren. En RBR won dit jaar beide titels. En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije. Dat zijn racers. Geen jankers. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 19:15 | |
Maar dan ook niet zeiken als Schumacher zijn auto in Rascasse parkeert ![]() En ik weet er zo al een paar uit mijn hoofd - Montoya in Spa (hoewel, volgens mij werd ie van de baan getikt door een Williams) - Nurnburgring 2005 (Kimi die in de laatste ronde gaat) - Hockenheim 2005 En ik kan er vast nog wel een paar vinden. Het is het gewoon allemaal net-niet bij Alonso. | ||
kepler | maandag 28 februari 2011 @ 19:20 | |
Een paar seconden je teamgenoot ophouden (laten zie wie het alpha-mannetje is ![]() ![]() Ik kan die posts wel weer opzoeken, maar ik weet zeker dat hij maar max 2 keer geluk heeft gehad door uitvallers toen ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 28 februari 2011 @ 19:21 | |
Heeft Alonso ook niet ooit eens een mega break test gedaan op DC ![]() | ||
Ermanon | maandag 28 februari 2011 @ 19:32 | |
Denk dat niet een WC-kandidaat dan wel titel-houder vies is van wat trukjes, enkel komt het bij Alonso wat meer naar voren en wordt er meer op gelet, omdat ie het nogal duidelijk loopt te doen en ernaast (te) veel aan het zeiken is op van alles. Voorbeeld, als je dan het Alfa-mannetje bent binnen het team(of dat tenminste denkt) zet hem dan gewoon in Hockenheim naast Massa om hem te laten zien dat je sneller bent en erlangs wilt in plaats van meteen te gaan huilen dat ie niet meteen volledig aan de kant voor je gaat. Doe dat en paar keer en Massa zal heus wel aan de kant gaan, die is ook niet achterlijk. Maar domweg niet proberen en meteen huilen is ook erom vragen om afgezeken te worden als jankbal. En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen. | ||
ElmarO | maandag 28 februari 2011 @ 19:32 | |
Totdat ze elkaar bijna raakte en Button opeens heel toevallig brandstof moest besparen. ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 19:36 | |
Inderdaad, iedereen weet dat Alonso een jankbal is dus deze hele discussie is overbodig!! ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 28 februari 2011 @ 19:37 | |
Wat heeft dat nu er mee te maken dat dat mid-season was? Je doel blijft altijd nog om je tegenstander voor te blijven, hoe die dat doet maakt dus niet uit blijkt maar uit deze hele discussies. Dat hoort dus bij het rijden voor de titel. En ja, Hamilton doet idd genoeg pogingen om in te halen, met zowel een positief resultaat als negatief resultaat zoals in Singapore bvb. Hij en Button raakte elkaar ook in Turkije, wat ook desastreus had kunnen zijn. Allemaal zaken waar een team niet blij mee is (en dat moet je als volwaardig coureur ook kunnen/willen meenemen als je een inhaalpoging wilt doen) waarna Button plots over de radio hoorde dat hij benzine moest sparen ![]() Over jankerds gesproken: Button zanikte ook destijds bij Brawn: ''What the hell happend to this car, how can it be this fucking slow all of a sudden'' en dat terwijl Barrichello wél met dat ding kon omgaan toen. Hamilton die een leugentje om eigen best wil deed in Australie bij het uitstapje van Trulli, oké dat was ná de race. Maar hij deed het, en daar gaat het om. Maar daarna wel huillie zijn en zeggen dat ie zich zo schaamde dat ie wou stoppen. Bullshit, hij wou zijn positie niet verliezen in de eindstand van de race. Webber die huilde dat zijn team hem benadeelde in Silverstone, en weer een quote: ''Not bad for a #2 driver!'' Huilen tegen het team dus. Enigste die je nooit hoort, maar het misschien wel doet achter de schermen, is Vettel. Maar hij heeft nog een aantal jaren voor zich, dus dat zal vast en zeker eens gaan gebeuren. Ik denk ook dat de regie in veel zaken meespeelt, daar wordt namelijk bepaald als er een teamradio wordt uitgezonden. Zo kan er dus ook selectief gezocht worden naar leuke quotes. En als die van -pakweg- Vettel met erg veel scheldwoorden gebeurd zullen ze die dus ook niet uitzenden en zullen wij het ook niet zo vlot weten. En nu moet ik echt stoppen, aangezien ik vergadering heb ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 19:38 | |
Jamaar dat was ook een beetje mosterd na de maaltijd hoor. Overigens als ik Massa geweest was en ze hadden gezegd dat ik aan de kant moest gaan dan had ik of: -Net gedaan of mn radio stuk was -De pits in komen rijden en kwaad uitgestapt. Flikker maar op met je teamgebeuren, die coureurs zitten er om te winnen en Alonso kan wel janken dattie er niet langs kan en dattie sneller is, maar als ie sneller is dan kan ie er langs ![]() Ik denk dat als ik Massa was geweest dat dat akkefietje mijn laatste race voor Ferrari was geweest. Ferrari kennende dan ![]() | ||
kepler | maandag 28 februari 2011 @ 19:42 | |
Hij zette hem toen een keer ernaast (pits ingang ![]() ![]() Stelletje jankballen eigenlijk in de F1 Kubica en Kobayashi, dat zijn pas echte helden ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 28 februari 2011 @ 19:43 | |
Het podium in Oostenrijk was pure onzin, als Schumacher het er niet mee eens was, was hij er niet langsgegaan tijdens de race. Hij schaamde zichzelf , en probeerde het zo goed te maken. Zoals Vosss zegt: mosterd na de maaltijd. En de overwinning in Indy komt eigenlijk op hetzelfde neer, en punten technisch gezien kon Schumacher het zich veroorloven. Nu echt weg ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 20:20 | |
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker? Enne, Alonso in aktie? Ken je deze briljante move nog? BBC: 'I've never seen anything like it. The bravery by Alonso.' | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 20:22 | |
En omdat Hamilton gewoon een geweldige rijder is. Toppertje. | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 20:24 | |
Inderdaad. Daar kan Ferrari in de Schumacher-jaren nog een voorbeeld aan kunnen nemen. | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 20:26 | |
Doe niet zo mal. Als hij het er niet mee eens was, had hij het niet moeten doen. Het was zijn eigen keuze. | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 20:27 | |
Dat is inderdaad zo. Stuk voor stuk zijn die toppers jankeballen. Totdat ook zij om de titel strijden en ieder puntje er ineens toe doet. | ||
THEFXR | maandag 28 februari 2011 @ 20:35 | |
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen! ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 28 februari 2011 @ 20:38 | |
nou nou, Beetje wereldkampioen is gewoon een eikel ![]() ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 20:43 | |
Ok in de 130R buitenlangs is wel een strakke actie. Dat zeker. ![]() | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 20:44 | |
Senna was ook een lul ja en lang niet altijd eerlijk en rechtvaardig. | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 20:44 | |
Schumacher was ook een lul trouwens. Sterker nog, de enige 2 die geen lullen waren en wel WC zijn geweest zijn Mika en Kimi. Althans van de laatste 15 jaar ofzo ![]() | ||
Automatic_Rock | maandag 28 februari 2011 @ 20:49 | |
Button is ook geen lul | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 20:53 | |
Is dat dat seizoen waarop banden het verschil maakten? 130R is allang niet meer wat het was. Maar idd een mooie poging op een auto die aardig wat langzamer is dan de jouwe. Dan toch liever die aktie van Villeneuve in de laatste bocht van Estoril 1997, waar ie Schumacher ook buitenom inhaalde. Laten we dan maar deze actie van Schumacher nemen: onvoorstelbaar slim inhalen door twee bochten van tevoren al te weten wat Alonso gaat doen. Ruim insteken, waar jij hem dus tussen prikt. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 20:54 | |
Mika. Altijd +1 | ||
vosss | maandag 28 februari 2011 @ 21:10 | |
Button is een Engelsman en dus bij voorbaat een lul ![]() | ||
Peterselieman | maandag 28 februari 2011 @ 21:11 | |
Hij liet zich daar op Monza destijds anders aardig piepelen door Schumacher | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 21:16 | |
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is. ![]() Maar die van JV was inderdaad een geweldig actie. Al moet je dan, volgens jouw theorie er wel bij vermelden dat de Williams op dat moment gewoon ook sneller was dan de Ferrari. | ||
Walter_Sobchak | maandag 28 februari 2011 @ 21:24 | |
Ja, want Petrov had ie in de laatste race vh 2010 inderdaad zo ingehaald. Net zoals ie ook geniaal Massa inhaalde in Hockenheim. ![]() En als ie dan een keertje iemand voorbij gaat, doet ie het via het gras en krijgt ie straf in Silverstone. Of wordt ie gewoon zelf geniaal voorbij gereden door Sato (Canada 2007) of door Kobayashi (Valencia 2010). Idd, hoe heb ik het kunnen missen? Al die briljante inhaalpogingen van Alonso. | ||
Bluurgh | maandag 28 februari 2011 @ 21:28 | |
wat zitten jullie nu weer te zeuren, alonso rijd altijd kei en keihard door! | ||
Ermanon | maandag 28 februari 2011 @ 21:31 | |
Dat blijf ik ook een domme actie vinden van hem, daar vol gas door blijven rijden ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 21:53 | |
Waar slaat dat nou allemaal op? Zijn er rijders die nooit ingehaald zijn dan? Zijn er rijders die in de huidige F1 wel eens niet langs iemand konden komen? Kom nou toch. Webber en Hamilton zaten diezelfde race ook de hele wedstrijd lang vast achter iemand. Dat is hét probleem van de F1. Schumacher is vaak genoeg geniaal ingehaald. Zoals die jij al aangaf op Estoril. Of door Mika op Spa. Of Alonso toen. Of Hill in Hongarije in de Arrows nota bene. Zo werkt het. En over die actie op Massa... tja, ik vond hem een stuk mooier dan die van MS op Barrichello in Oostenrijk. | ||
King_Merc | maandag 28 februari 2011 @ 22:43 | |
volgens mij had ie daarover ook een weddenschap met dacht ik coulthard, ![]() ![]() . offtopic: jij hier ook 0634 ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door King_Merc op 28-02-2011 22:50:45 ] | ||
Tarado | maandag 28 februari 2011 @ 22:55 | |
Mika kreeg ook een overwinning kado van Coulthard, dus kan zich ook bij de eikels scharen, billenmaatje van Ron | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 22:59 | |
Was dat niet met zijn monteurs? Die zeiden dat daar niet ingehaald kon worden en dat ze hem na afloop wel van de vangrails zouden schrapen. Anyway, geweldige actie. Respect. . Ah, leuk je hier te zien ![]() | ||
0634 | maandag 28 februari 2011 @ 23:00 | |
Klopt. Maar ja, zo kennen we wel even doorgaan met rijders noemen die kadootjes kregen hier en daar. ![]() | ||
Tarado | dinsdag 1 maart 2011 @ 08:51 | |
Wat we al wisten is nu officieel: on Mar 1, 2011 http://www.redbull.com/cs(...)ault-021242967702853 | ||
Walter_Sobchak | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:02 | |
Er was niks geniaals aan Hill op Hongarije, behalve dan de Bridgestones onder zijn auto. Irvine stond binnen 7 ronden al binnen met de blaren op zijn banden, gevolgd door een hoop andere Good year coureurs. Mika op Spa was gewoon briljant. Alonso op Suzuka was leuk, maar niet echt geniaal of lef hebben: 130R was toen al niet meer wat het was. Dan toch die van JV, want die was een stuk moeilijker. En JV heeft nu eenmaal meer lef in zijn rechterteen dan Alonso in zijn hele frauderende lijf. | ||
Dos37 | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:09 | |
Mika was de grootse held die ooit in de F1 heeft gereden ![]() | ||
Tarado | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:10 | |
| ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:17 | |
Hoe hoog ik hem ook heb zitten, er is hem geen WK ontnomen. Dan had hij ook de laatste race van '89 moeten winnen, en dat heeft hij niet gedaan. De diskwalificatie in Suzuka kostte hem alleen een overwinning, niet het WK. En ga niet zeggen dat de crash op Suzuka in 1990 rechtvaardig was. Als hij op een eerlijke manier had willen winnen, had hij voor Prost moeten eindigen in plaats van hem in de eerste bocht uit de race werken (ook al is dit het gevolg van de actie van Balestre en wat er het jaar ervoor gebeurde). Wat dat betreft heeft Schumacher het goed afgekeken van zowel Prost als Senna, door in 1994 Hill uit de race te tikken en in 1997 hetzelfde te proberen bij Villeneuve. | ||
LWD-Godius | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:24 | |
Dit vind ik eigenlijk ook. Toprijder en gabber (op en naast de baan). | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:38 | |
En daar istie weer; onze jankbal ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:42 | |
Kubica via achterdeurtje van Todt bij zn terugkeer in de F1 richting Ferrari? ![]() ![]() | ||
0634 | dinsdag 1 maart 2011 @ 12:42 | |
Zo is het precies. Ik ben altijd een diehard Senna fan geweest, maar dit soort dingen kan je gewoon niet anders dan onsportief noemen. Ik snap alleen niet dat sommige Schumacher fans met droge ogen beweren dat hij niet gewoon ook veels te vaak het toonbeeld van onsportiviteit is geweest. Zijn halve biografie van James Allen staat er vol mee. | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 12:44 | |
Ik vind Schumacher ook een onsportieve klootzak hoor. Net als Hamilton, dat is ook een naaijer van het zuiverste water ![]() | ||
Tarado | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:11 | |
Lijkt me stug dat er ook maar een enkel topteam op dit moment in Kubica geinteresseerd is, er zijn veel te veel vraagtekens over zijn terugkeer en op wat voor niveau dat zal gebeuren, ik gun hem het allerbeste en hoop ook dat het hem lukt maar dat is natuurlijk afwachten | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:16 | |
Het was ook meer een grapje dan daadwerkelijk serieus hoor ![]() Dat van Alonso die weer aan het janken is was geen grapje overigens ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:32 | |
Hij is de eerste niet die zich beklaagt over de nieuwe banden. Je moet je ook afvragen of de sport gebaat is bij 3 of 4 stops per race. Dan worden de races weer in de pits beslecht, en niet op de baan. | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:33 | |
Als er zo nu en dan een paar dooie vallen dan hoeft er wat mij betreft geen enkele inhaalactie meer te zijn ![]() | ||
Tarado | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:35 | |
Nog een leuke wallpaper voor je ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:39 | |
Upload die ff bij tinypic, je plaatje doet het niet ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:00 | |
Timo komt waarschijnlijk niet in actie tijdens de laatste test in Barcelona. Heeft kennelijk een acute blindedarmontsteking gehad en is daaraan geopereerd. Heb ik zelf ook gehad, die van mij was al uren gesprongen voordat ik in het ziekenhuis kwam. Ben toen een week onder zeil geweest ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:02 | |
Godverdomme het lijken allemaal wel een stel jankende wijven daar ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:04 | |
Eindelijk eens een keer een puik idee van die ouwe zak ![]() Gewoon at random laten regenen en niet vooraf de teams inlichten. Spektakel gegarandeerd ![]() Of dit idee er door gaat komen heb ik mijn twijfels over, maar ik vind het alvast een puik plan ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:35 | |
Wie praat mij even bij over de frauduleuze titel van Schumacher in 1994? | ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:04 | |
Juist niet. Ze moeten ophouden met kunstmatige spanning in de F1 in te voeren (dus ook kappen met al die overbodige pitstops door het verplichte gebruik van alle bandencompounds, beweegbare achtervleugels en hete verkeerd gebruik van KERS). Ze moeten gewoon zorgen dat de auto's weer kunnen inhalen, zoals in de jaren '80 het geval was. Dus betere circuits (geen Tilke-banen), meer mechanische grip en grond-effect, dat hopelijk in 2013 terug komt. Als coureurs meer downforce hebben zonder dat de auto erachter eronder te lijden heeft, kunnen ze in de slipstream en meer verschillende lijnen rijden en kan er meer ingehaald worden. | ||
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:09 | |
Mja, waarom trouwens de capaciteit van KERS niet met een factor 2 opvoeren en dan het aantal keren dat je het systeem mag gebruiken limiteren tot bijvoorbeeld 10x per race. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:13 | |
Nee, ik zou het niet als power boost gebruiken, maar analoog aan de hybride auto's gebruiken bij lage snelheid, waarna als de snelheid een drempel overschrijdt, de benzine motor gebruikt wordt. Op deze manier geef je de F1 echt een 'groen' imago, in plaats van dat het als extra wordt toegevoegd, terwijl het de F1 niet groener maakt. En gezien de huidige trend zou de F1 echt wat met een groen imago (o.a. gebruik van andere, schonere, brandstoffen), moeten doen omdat anders over een aantal jaar geen F1 meer mogelijk is. | ||
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:16 | |
Daar zit ook wat in. Het zou zo wel de drijfveer kunnen zijn om de capaciteit van het systeem op te schroeven. Zeker als je tegelijkertijd er voor zorgt dat de hoeveelheid mee te nemen benzine gelimiteerd is. | ||
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:24 | |
3 dingen. De beroemde option 13, een illegaal verwijderde brandstoffilter en in de laatste race Damon Hill uit de race tikken. • Option 13 was een onzichtbare menu optie in het elektronische systeem waarmee traction control aangezet kon worden. Bewezen is dat het systeem aanwezig was, alleen kon men niet aantonen dat het ook gebruikt is. • Het illegaal verwijderen van een brandstoffilter zorgde ervoor dat de Benetton's sneller konden bijtanken tijdens de race. Dat het hierdoor gevaarlijker werd bleek wel doordat dit filter de oorzaak was van de brand van Verstappen in Hockenheim 1994. • Tenslotte reed Schumacher (volgens velen) in de laatste race bewust tegen Hill aan, om te voorkomen dat Hill zou finishen. Even daarvoor reed Schumacher zelf tegen de muur aan. Hill had het niet gezien en dacht een paar bochten later Schumacher te kunnen inhalen. Schumacher stuurde in en raakte Hill. Zeker nadat Schumacher in 1997 hetzelfde probeerde bij Villeneuve, ging men ervan uit dat het bewust was. Benetton, dan wel Schumacher, is nooit bestraft voor deze acties, mede doordat Benetton de FIA tegemoet kwam en Tom Walkinshaw als zondebok opofferde. Walkinshaw kwam later terug als eigenaar van Arrows. | ||
bodylotion | dinsdag 1 maart 2011 @ 16:09 | |
Thanks. Beweerden ze destijds niet dat optie 13 over gebleven was van de wagen uit 1993, toen dat soort elektronica nog toegestaan was? Apart dat alleen het aanwezig zijn van die optie niet voldoende was voor diskwalificatie... | ||
Stiggie | dinsdag 1 maart 2011 @ 16:21 | |
Als je dat pas twee minuten van tevoren zegt dat het kunstmatig gaat regenen op klaarlichte dag.... ik zeg daar komen complottheorieën bij iedere wedstrijd van ferrari vs mercedes vs mclaren vs red bull haha. | ||
nils7 | dinsdag 1 maart 2011 @ 17:20 | |
idd bad idea! | ||
Automatic_Rock | dinsdag 1 maart 2011 @ 17:50 | |
Ben ik niet met je eens. Op de baan wordt beslist hoe vaak je moet stoppen. Zit je ieder rondje te pushen dan zit je op 4 stops. Doe je in het begin (zware auto) voorzichtiger met je banden dan lukt het met 3 stops. Ik denk dat het wel goed kan uitpakken. Het wordt een keuze wat je gaat doen, even een tandje erbij en de voorzichtige rijder voor je inhalen of durf je het risico van een extra stop niet aan. Of haal je toch in, blijf je op 3 stops en moetje aan het eind van de race die persoon achter je zien te houden terwijl je banden meer versleten zijn dan de zijne... Hoe meer keuzes en variabelen hoe spannender de race denk ik ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 1 maart 2011 @ 21:23 | |
Net de Grand Prix van Japan in 2005 gekeken. Wat een race! Raikkonen die in de laatste ronde de leiding overneemt. En een aantal bazenmanoeuvres van Alonso, ook. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:01 | |
Ik snap je punt, maar kom op... vier keer pitten in een race? Dat hadden we vorig jaar zelfs bij regenraces vaak niet. Je kunt het ook overdrijven. Nou, ik vind wel dat er weer tussentijds getankt moet gaan worden. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 22:01:57 ] | ||
0634 | dinsdag 1 maart 2011 @ 23:05 | |
Ik niet. En ik denk niet dat ze 4 keer moeten gaan pitten voor banden. Zal wel 2-3 keer worden. | ||
Fir3fly | woensdag 2 maart 2011 @ 06:24 | |
Gewoon bijtanken weer invoeren, de banden zijn nu veel te belangrijk. Inhalen wordt een stuk makkelijker als elke auto een ander brandstofniveau heeft. Dat plus KERS en die achtervleugel moet genoeg zijn. Bijkomend voordeel is dat er geen loterijen meer zijn zoals Canda vorig jaar (een blamage was dat) en ook geen kunstmatige spanning. | ||
0634 | woensdag 2 maart 2011 @ 06:45 | |
Juist wel kunstmatige spanning. Ik vind er geen reet aan als mensen maar blijven hangen waar ze rijden om te gokken op hun brandstoftactiek. Opzouten met dat tanken. Heeft nog nooit een race leuker gemaakt. En ook geen KERS en beweegbare achtervleugels. Gewoon circuits met grindbakken, zodat je geen fouten meer kan maken zonder tijd te verliezen, en die aerodynamica aanpassen. | ||
Automatic_Rock | woensdag 2 maart 2011 @ 07:47 | |
Dat bijtanken moeten ze echt niet meer invoeren. Behalve die ene race van Schumacher waar hij 4 keer ofzo stopte zijn er nooit echt grote verschillen tussen de brandstofniveau's. Iedereen gaat binnen een paar ronde van elkaar naar binnen, en het zogenaamd 'inhalen' hangt af van de pitcrew ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2011 @ 08:49 | |
Dat tanken was ook in de jaren dat de BBC de rechten niet had en ik dus nog naar Olav Mol luisterde. Eén van de voordelen van het tanken was dat Mol er geen hol van begreep en er dus altijd wel wat te lachen viel, ook tijdens een saaie race. Ging-ie bijvoorbeeld weer eens vertellen - helemaal aan het eind van een race - dat de ene auto veel zwaarder was dan de andere, omdat-ie later gepit had. Terwijl dat aan het eind natuurlijk geen hol uitmaakt, aangezien ze beide niet meer naar binnen hoeven. Bovendien leidde het nog wel eens tot spektakel met afgerukte slangen, brandjes en dat soort toestanden. | ||
bodylotion | woensdag 2 maart 2011 @ 09:15 | |
Ik denk dat het bijtankverbod juist voor een extra variabele zorgt door het grote gewichtsverschil aan het begin en het einde van de race. En trouwens, het is nog afwachten met die achtervleugel, maar ik denk dat het veel effectiever is om de toerenbegrenzer van de motoren af te halen, zodat je wat meer verschillen krijgt in het vermogen. Een van de problemen met het inhalen is dat de auto's tegenwoordig zulke minimale snelheidsverschillen hebben... | ||
Walter_Sobchak | woensdag 2 maart 2011 @ 10:08 | |
| ||
Walter_Sobchak | woensdag 2 maart 2011 @ 10:09 | |
Oh, en vol. Hier verder: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 84: Virtueel Alonso beuken. |