ArcticBlizzard | maandag 7 februari 2011 @ 11:07 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) 2. Australië (27 maart) 3. Maleisië (10 april) 4. China (17 april) 5. Turkije (8 mei) 6. Spanje (22 mei) 7. Monaco (29 mei) 8. Canada (12 juni) 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 10. Groot-Brittannië (10 juli) 11. Duitsland (24 juli) 12. Hongarije (31 juli) 13. België (28 augustus) 14. Italië (11 september) 15. Singapore (25 september) 16. Japan (9 oktober) 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Robert Kubica (mogelijke vervanger; Bruno Senna) 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sebastian Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Wagenpresentaties ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden | ||
ArcticBlizzard | maandag 7 februari 2011 @ 11:15 | |
Het team van kubica zou de eerste telefoontjes al hebben gepleegd o.a. naar Heidfeld en De la Rosa. http://www.f1today.nl/201(...)d-en-de-la-rosa.html | ||
Burnie88 | maandag 7 februari 2011 @ 13:35 | |
De Marussia Virgin Racing MVR-02![]() Mooie bolide. Jammer van dat witte uiteinde op de neus, erg lelijk. Kleine sidepods, opvallend. Ook de lage neus trouwens. | ||
ElmarO | maandag 7 februari 2011 @ 13:57 | |
Inderdaad een mooie bolide. En zo te zien hebben ze de tribals dit keer weggelaten. Aan de ene kant wel jammer; gaf de wagen toch weer wat aparts. | ||
bodylotion | maandag 7 februari 2011 @ 15:15 | |
Wit op de neus is inderdaad jammer. Verder is de wagen vrij conservatief | ||
Bolleke_666 | maandag 7 februari 2011 @ 15:54 | |
Bruno Senna zou bevestigd zijn voor de Renault drive ipv Kubica. | ||
Sinister-D- | maandag 7 februari 2011 @ 17:56 | |
Denk het niet, er heeft nog geen enkele ''grote'' site iets over gemeld..... | ||
0634 | maandag 7 februari 2011 @ 18:05 | |
Bron graag. Want ik zie het nog nergens. | ||
0634 | maandag 7 februari 2011 @ 18:06 | |
Tja, alleen McLaren en Renault zijn dat niet. Misschien een beetje Mercedes. De rest is allemaal vrij voorspelbaar. | ||
Fom | maandag 7 februari 2011 @ 20:36 | |
McLaren niet conservatief? Da's onderhand dezelfde livery als vorig jaar. | ||
Sinister-D- | maandag 7 februari 2011 @ 21:06 | |
Een livery heeft niets met de aerodynamische vorm te maken. | ||
0634 | maandag 7 februari 2011 @ 21:30 | |
Oh sorry, jullie hebben het inderdaad over de livery. My bad, verkeerd begrepen... | ||
Bolleke_666 | maandag 7 februari 2011 @ 22:21 | |
Laat maar, dat van Bruno zijn slechts geruchten. GPupdate laat weten dat het team nog geen beslissing heeft gemaakt wie Robert zal vervangen. | ||
nils7 | dinsdag 8 februari 2011 @ 09:44 | |
Ik koop een sticker denk ik... wa zou da kosten?![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 8 februari 2011 @ 10:29 | |
De livery ziet er goed uit moet ik zeggen. Nu nog de sponsoren ... | ||
bodylotion | dinsdag 8 februari 2011 @ 10:57 | |
Heidfeld, de la Rosa, Raikkonen ( ![]() Ik weet niet of het verstandig is om twee rookies te laten rijden. Petrov zit wel goed, die brengt weet ik hoe veel geld mee... | ||
Big-Ern | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19 | |
Dat is jammer. Een team met veel minder middelen zou juist een iets radicaals moeten proberen. Nu weet je zeker dat ze achteraan rijden. | ||
Big-Ern | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:23 | |
Valt me niks tegen. Kan zomaar sneller zijn dan de Virgin. | ||
bodylotion | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:33 | |
Dat was ie in het constructeurskampioenschap al ![]() Ik vind hem veel op die van vorig jaar lijken. De wagen van vorig jaar is ook het hele jaar hetzelfde gebleven, niet? | ||
Glijdt_licht | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:36 | |
De HRT F111![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Dos37 | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:37 | |
Ik vind de nieuwe banden wel mooi ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:37 | |
Uiterlijk zegt niet zoveel. Ik denk dat de Virgin sneller is. Heb meer vertrouwen in Nick Wirth. Hier een interview met Nick over CFD: @bodylotion: Niet sneller, maar haalde een hogere plaats tijdens de race, waardoor ze hoger stonden in het kampioenschap. | ||
bodylotion | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:38 | |
Ik vind 't rechte logo niet zo ![]() Hoe gaan ze de option tyre eigenlijk aanduiden? | ||
vosss | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:43 | |
Met kleurtjes ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:47 | |
Tof ![]() F1 car to tackle Mount Panorama in Bathurst Ja oud nieuws, maar toch, had t nog niet gelezen. Lowndes to drive Buttons F1 car ahead of Melbourne Grand Prix (Adelaide Now) Moves are underway for V8 Supercars Team Vodafone star Lowndes and former Formula One champion Jenson Button to swap cars and race around the famous Mount Panorama street circuit in the lead-up to the Melbourne Grand Prix. | ||
Meike26 | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:58 | |
Wow, wat een stoere livery !! Doet me een beetje denken aan de Racing for Holland tactiek, met al die vlakjes... Nu alleen met de meest bruikbare vlakken, maar wel weer leuk van de teksten + vermelden van ontwerper van de livery erbij te zetten !! "This Could Be You" (sidepods + achtervleugel) "This is a Cool Spot" (wing-end plates achtervleugel) "Your Logo Here" (wing-end plates voorvleugel) | ||
0634 | dinsdag 8 februari 2011 @ 12:47 | |
Prachtige livery inderdaad. | ||
bodylotion | dinsdag 8 februari 2011 @ 12:59 | |
ik vind 't eruit zien als een speelgoedautootje | ||
0634 | dinsdag 8 februari 2011 @ 13:01 | |
Veel harder zal die ook niet gaan ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:28 | |
![]() ![]() De nieuwe FI heeft veel overeenkomsten met de Lotus. Ook allebei een platte neus, zonder die opstaande randen. | ||
Burnie88 | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:44 | |
Wauw, de HRT is echt stoer! Van Force India had ik wat meer noviteiten verwacht.. Maar desondanks wel een stoere bak. | ||
Bluurgh | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:53 | |
toffe HRT! en leuke details ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Ermanon | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:04 | |
Whehehe, hoop dat die opmerkingen op die HRT blijven, die zijn grappig ![]() | ||
M.Melandri | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:11 | |
Had persoonlijk gehoopt op Hulkenberg als vervanger van Kubica, vreemd dat hij niet genoemd wordt. | ||
Burnie88 | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:12 | |
Ja wel grappig inderdaad. Het ontwerp van die HRT was toch trouwens een prijsvraag? Dat zou al een hoop verklaren. | ||
Peterselieman | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:13 | |
Geen prijsvraag, maar ze hebben een Hollywood-ontwerper ingehuurd | ||
nils7 | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:36 | |
Hey die F111 is gewoon een render hahahah | ||
Glijdt_licht | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:45 | |
Dit al gezien? Kubica animatie http://www.zie.nl/video/o(...)nimatie/m1fzwtqf2px4 | ||
SjaakVilleneuve | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:51 | |
ah damn, best heftig voor een animatie ![]() Die HTR is trouwens geweldig ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 8 februari 2011 @ 18:59 | |
Dat is dan ook lullig voor Karthikeyan. ![]() | ||
Bluurgh | dinsdag 8 februari 2011 @ 19:55 | |
![]() | ||
Bolleke_666 | dinsdag 8 februari 2011 @ 20:31 | |
Die auto ziet er niet slecht uit, nu nog sponsors en een 2de rijder. | ||
LWD-Godius | dinsdag 8 februari 2011 @ 20:41 | |
Die neus ziet eruit als de Renault neus een aantal jaren terug. | ||
Tarado | dinsdag 8 februari 2011 @ 21:19 | |
Daar hoop ik ook op, dat hij (nog) niet genoemd wordt zegt niet alles en van de beschikbare rijders is hij toch wel een hele talentvolle, maar goed wat meer ervaring naast Petrov is ook wat voor te zeggen | ||
Big-Ern | dinsdag 8 februari 2011 @ 22:40 | |
Romain Grosjean zou ik ook wel naast Petrov willen zien. Zeer getalenteerd mannetje. | ||
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 00:33 | |
Daar heb ik ook een beetje het gevoel bij dat die helaas niet alles heeft kunnen laten zien destijds. Mooi kereltje wel. Gewoon door de week werken bij de bank en in het weekend F1 coureur zijn ![]() | ||
0634 | woensdag 9 februari 2011 @ 06:46 | |
Ja, maar dat is natuurlijk ook geen jongen die een team van dit niveau als kopman aankan. Maar ja, die zijn er ook niet dus je zoekt als snel in de categorie jonge talenten of juist de oude hasbeens. Ik vrees dat het niet anders is voor Renault. | ||
Googolplexian | woensdag 9 februari 2011 @ 09:29 | |
Googolplexian | woensdag 9 februari 2011 @ 09:32 | |
Die HRT is echt strak! Mooie livery. | ||
LWD-Godius | woensdag 9 februari 2011 @ 10:13 | |
Plaatjes komen van een gebruiker op f1today.nl Force India vergelijkingsplaatjes 2010 vs 2011. De voorvleugel is exact het zelfde ![]() ![]() ![]() | ||
bodylotion | woensdag 9 februari 2011 @ 10:47 | |
Ik vind die oude livery mooier. | ||
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 10:56 | |
Nietus! Die rooie dingetjes aan de zijkant staan er gespiegeld op tov van 2010!!!!! | ||
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 10:57 | |
Ow wacht, heel die 2010 staat er in spiegelbeeld op ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 12:50 | |
Jerez test line up
| ||
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 12:55 | |
D'Ambrosio heeft al een bijnaam te pakken lees ik net: Custard. Ambrosia een bekend merk vla en rijstepap in Engeland, vandaar deze naam. | ||
Burnie88 | woensdag 9 februari 2011 @ 14:00 | |
Waarom staan er nog TBA's bij Virgin? Of gaat het er puur om dat ze nog niet weten wanneer Glock of Custard rijdt? | ||
nils7 | woensdag 9 februari 2011 @ 14:15 | |
Ik dacht dat paffet als eerste met de Mac zou rijden? | ||
Peterselieman | woensdag 9 februari 2011 @ 14:17 | |
Heeft hij ook gedaan. Was afgelopen maandag tijdens een filmdag. | ||
Burnie88 | woensdag 9 februari 2011 @ 14:33 | |
Wat een bullshit trouwens die filmdagen... Gooi als FIA zijnde gewoon het aantal testdagen per jaar omhoog. Dit is gewoon om te lachen. Onder het mom van een commercial schieten, 3 dagen alleen testen op Monza. | ||
Ermanon | woensdag 9 februari 2011 @ 17:14 | |
Hmm, rare air intake op de Force India, die waren toch juist verboden? | ||
ElmarO | woensdag 9 februari 2011 @ 20:49 | |
| ||
LWD-Godius | woensdag 9 februari 2011 @ 20:55 | |
Denk het niet, Team Lotus heeft het ook. | ||
Walter_Sobchak | woensdag 9 februari 2011 @ 22:28 | |
Dikke humor, die HRT ![]() | ||
Waffle | donderdag 10 februari 2011 @ 01:28 | |
En Mercedes GP die het bedacht had gebruikt ze dan weer niet.. Ik vind het er overigens wel vet uitzien. | ||
Walter_Sobchak | donderdag 10 februari 2011 @ 08:33 | |
Ford klaagt Ferrari aan ivm de naam F150. ![]() | ||
vosss | donderdag 10 februari 2011 @ 08:36 | |
Ik las het al. Ergens kan ik het wel begrijpen, want die Amerikanen zijn zo achterlijk dat ze waarschijnlijk het verschil niet zien tussen een pickup en een F1 wagen. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 10 februari 2011 @ 14:20 | |
2011 Ferrari now called 'F150th Italia' | ||
sasquatsch | donderdag 10 februari 2011 @ 14:23 | |
De Jerez testen zijn begonnen en daarom ter vergelijking de tijden van vorig jaar op Jerez. Testen Jerez 10-13 en 17-20 februari 2010
Massa is op dit moment het snelst met 1:20.709 in zijn Ferrari F150th Italia. | ||
Peterselieman | donderdag 10 februari 2011 @ 14:24 | |
Het verhaal van Ferrari is wat vreemd, want ik weet zeker dat er gisteren op de website van de Italianen nog F150 stond. Die laatste zin van het artikel is dus niet waar. | ||
Ermanon | donderdag 10 februari 2011 @ 14:24 | |
Is toch hetzelfde ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 10 februari 2011 @ 14:28 | |
Maar dat is vandaag wel aangepast. Alles verwijst naar de F150th Italia op de website. | ||
bodylotion | donderdag 10 februari 2011 @ 15:33 | |
En het zuipt benzine ![]() | ||
Nober | donderdag 10 februari 2011 @ 15:35 | |
De voorvleugel is niet exact hetzelfde, aan de zijkanten zie ik toch echt verschil. Wel toevallig dat het over Force India gaat, ik heb een foto van Sutil op Jerez met profiel op de banden maar ik weet niet om welke compound het gaat. ![]() | ||
rooneyelst | donderdag 10 februari 2011 @ 16:11 | |
zie alwel bij veel foto`s dat de banden veel slijtage plekken hebben..zeg maar hetgeen wat je normaal zag naar het einde van de race..hopelijk zijn de banden idd veel sneller "op" waardoor het safe rijden niet wordt beloond | ||
Waffle | donderdag 10 februari 2011 @ 16:30 | |
Het lijken mij intermediates. | ||
Nober | donderdag 10 februari 2011 @ 16:31 | |
Het schijnt dat McLaren nu ook aan het testen is met de uitlaten zoals Renault ze heeft, die komen uit de sidepods. link ![]() | ||
Ermanon | donderdag 10 februari 2011 @ 16:45 | |
Zou wel geniale combi zijn op de Mclaren in combinatie met de L-pods. Zo maak je van je achterkant 1 grote diffuser ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 10 februari 2011 @ 17:15 | |
Even een overzicht van de veranderde regelgeving:![]() | ||
Nober | donderdag 10 februari 2011 @ 17:28 | |
Dag 1: 1 Felipe Massa (Ferrari F150th Italia) 1:20.709 (101 laps) 2 Sergio Pérez (Sauber-Ferrari C30) 1:21.483, + 0.774 (94 laps) 3 Mark Webber (Red Bull-Renault RB7) 1:21.522, + 0.813 (94 laps) 4 Daniel Ricciardo (Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:21.755, + 1.046 (31 laps) 5 Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes MP4-26) 1:21.914, + 1.205 (58 laps) 6 Jaime Alguersuari (Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:22.689. + 1.980 (42 laps) 7 Adrian Sutil (Force India-Mercedes VJM04) 1:23.472, + 2.763 (28 laps) 8 Vitaly Petrov (Lotus Renault R31) 1:23.504, + 2.795 (57 laps) 9 Nico Rosberg (Mercedes GP W02) 1:23.963, + 3.254 (67 laps) 10 Jarno Trulli (Lotus-Renault T128) 1:24.458, + 3.749 (54 laps) 11 Timo Glock (Virgin-Cosworth MVR-02) 1:25.086, + 4.377 (42 laps) 12 Pastor Maldonado (Williams-Cosworth FW33) 1:34.968, + 14.259 (13 laps) | ||
koffiezwartsterk | donderdag 10 februari 2011 @ 23:17 | |
Wat een toffe bak die Mac:![]() | ||
Nober | donderdag 10 februari 2011 @ 23:32 | |
Zolang ze maar 1.2 seconden langzamer blijven dan Ferrari, dan vind ik alles prima. | ||
koffiezwartsterk | vrijdag 11 februari 2011 @ 00:13 | |
McLaren reed nog (vrijwel) zonder KERS en ARW, die 1.2 rijden ze wel dicht. Niet dat ik MCL-fan ben, maar ik ben wel fan van spannende races. Ben erg benieuwd wat dit jaar gaat brengen! | ||
koffiezwartsterk | vrijdag 11 februari 2011 @ 00:20 | |
Achterkant van de RB is ook indrukwekkend zeg!![]() Speculatie over de positie van de uitlaat van de Mac: ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door koffiezwartsterk op 11-02-2011 00:26:48 ] | ||
0634 | vrijdag 11 februari 2011 @ 06:52 | |
Dat is geen speculatie meer! ![]() | ||
roelofjan | vrijdag 11 februari 2011 @ 07:26 | |
Dat is absoluut de uitlaat niet. | ||
Nober | vrijdag 11 februari 2011 @ 11:15 | |
Dag 2, om 11:15: 1 Michael Schumacher (Mercedes GP W02) 1:20.362 2 Felipe Massa (Ferrari F150th Italia) 1:21.228 3 Mark Webber (Red Bull-Renault RB7) 1:21.613 4 Sergio Pérez (Sauber-Ferrari C30) 1:22.256 5 Jaime Alguersuari (Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:22.556 6 Pastor Maldonado (Williams-Cosworth FW33) 1:22.591 7 Adrian Sutil (Force India-Mercedes VJM04) 1:22.895 8 Jenson Button (McLaren-Mercedes MP4-26) 1:23.007 9 Jarno Trulli (Lotus-Renault T128) 1:23.216 10 Vitaly Petrov (Lotus Renault R31) 1:26.110 11 Timo Glock (Virgin-Cosworth MVR-02) -:--.--- | ||
0634 | vrijdag 11 februari 2011 @ 12:46 | |
Ik ben geen techneut, maar dat wordt gezegd. [ Bericht 8% gewijzigd door 0634 op 11-02-2011 18:12:56 ] | ||
rooneyelst | vrijdag 11 februari 2011 @ 12:52 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)og-terugkeren-in-f1/ | ||
Nober | vrijdag 11 februari 2011 @ 13:19 | |
Dag 2 om 13:00: 1 Michael Schumacher (Mercedes GP W02) 1:20.352 2 Felipe Massa (Ferrari F150th Italia) 1:20.413 3 Mark Webber (Red Bull-Renault RB7) 1:21.613 4 Jenson Button (McLaren-Mercedes MP4-26) 1:21.614 5 Sergio Pérez (Sauber-Ferrari C30) 1:21.857 6 Jaime Alguersuari (Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:22.019 7 Adrian Sutil (Force India-Mercedes VJM04) 1:22.445 8 Pastor Maldonado (Williams-Cosworth FW33) 1:22.591 9 Vitaly Petrov (Lotus Renault R31) 1:23.041 10 Jarno Trulli (Lotus-Renault T128) 1:23.216 11 Timo Glock (Virgin-Cosworth MVR-02) 1:25.874 Kubica spreekt Kubica mag rally's blijven rijden Heidfeld vol vertrouwen over komende test Petrov klaar voor grotere rol binnen het team [ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 11-02-2011 13:25:52 ] | ||
Atreidez | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:29 | |
Sorry, heb niet veel tijd om t allemaal goed na te lezen, maar een uitlaat bij de sidepods heeft toch geen zin? Als je rijdt zorgt de airflow van voren er toch voor dat er niks uit de sidepods kan? Of mis ik iets? ![]() | ||
Automatic_Rock | vrijdag 11 februari 2011 @ 15:39 | |
Ja, je mist een bochtje in de uitlaat | ||
Nober | vrijdag 11 februari 2011 @ 16:14 | |
@Atreidez, ik heb er geen verstand van maar Kubica was in Valencia snel met die constructie dus andere teams gaan dat vanzelf óók uitproberen. Is dit trouwens al voorbij gekomen? (Massa's brand met -toen nog- de F150) Dag 2: 1 Michael Schumacher (Mercedes GP W02) 1:20.352 (112 laps) 2 Felipe Massa (Ferrari F150th Italia) 1:20.413, + 0.061 (116 laps) 3 Jenson Button (McLaren-Mercedes MP4-26) 1:21.009, + 0.657 (69 laps) 4 Jaime Alguersuari (Scuderia Toro Rosso-Ferrari STR6) 1:21.214, + 0.862 (72 laps) 5 Mark Webber (Red Bull-Renault RB7) 1:21.613, + 1.261 (113 laps) 6 Adrian Sutil (Force India-Mercedes VJM04) 1:21.780, + 1.428 (73 laps) 7 Sergio Pérez (Sauber-Ferrari C30) 1:21.857, + 1.505 (56 laps) 8 Timo Glock (Virgin-Cosworth MVR-02) 1:22.208, + 1.856 (57 laps) 9 Vitaly Petrov (Lotus Renault R31) 1:22.493, 2.141 (65 laps) 10 Pastor Maldonado (Williams-Cosworth FW33) 1:22.591, + 2.239 (37 laps) 11 Jarno Trulli (Lotus-Renault T128) 1:23.216, + 2.864 (40 laps) [ Bericht 36% gewijzigd door Nober op 11-02-2011 17:32:00 ] | ||
Walter_Sobchak | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:17 | |
Fijn om Schumacher weer bovenaan te zien staan, ongeacht wat er getest wordt ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:37 | |
Tijden van vandaag:
| ||
roelofjan | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:51 | |
![]() ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:06 | |
Williams in de problemen na crash Maldonado Perez baalt van crash tijdens test in Jerez We hebben ze niet aangenomen vanwege hun geld ![]() ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:25 | |
Maar het goede nieuws is dat de Mercedes deze keer niet kapot ging. Da's dan toch ook weer wat waard. ![]() | ||
0634 | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:27 | |
die jongens kunnen best sturen. Geef ze tijd. | ||
Atreidez | vrijdag 11 februari 2011 @ 21:41 | |
Thnx Roelofjan, duidelijker kan gewoon niet. | ||
ElmarO | vrijdag 11 februari 2011 @ 23:21 | |
Filmpje van de tests van vandaag: | ||
Bolleke_666 | vrijdag 11 februari 2011 @ 23:25 | |
En Red Bull heeft de sharkfin ook gedumpt. | ||
0634 | zaterdag 12 februari 2011 @ 08:19 | |
Goed nieuws. Dat lelijke ding... | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 februari 2011 @ 10:23 | |
![]() | ||
Walter_Sobchak | zaterdag 12 februari 2011 @ 13:24 | |
1m12s: wat heeft die Ferrari nou voor periscoop aan boord? ![]() Op 1m42s lijkt de McLaren er ook eentje te hebben? Is dat voor onboard HD in 2011? ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 12 februari 2011 @ 13:29 | |
Bah, er is live racen op tv (GP2 op Eurosport 2)... Begin gemist, zitten al in ronde 24 nu ![]() edit: Oh te vroeg gepost, het is herhaling van race 1 van gisteren ergens ![]() | ||
LWD-Godius | zaterdag 12 februari 2011 @ 13:34 | |
Dat periscoop-geval is niet nieuw ofzo dat zie je meestal bij testdagen. | ||
Atreidez | zaterdag 12 februari 2011 @ 13:39 | |
Schijnt te werken als een pitot tube, net als op een vliegtuig. Meet luchtsnelheid en ws. nog een hoop andere dingen. | ||
Burnie88 | zaterdag 12 februari 2011 @ 14:00 | |
Zeker geen livestream voor handen? Die crash gisteren was best wel hard ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 12 februari 2011 @ 14:31 | |
Toen ik doorhad dat de race gister was en t niet live was heb ik m uitgezet en heb een download gezocht. De race van 14.00 vandaag is te zien om 15.00 op eurosport 2, maar ik kijk m pas nadat ik race 1 heb gezien natuurlijk, anders weet ik de winnaar al ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 12 februari 2011 @ 17:23 | |
De tijden van 12-02-2011:
| ||
-moppie- | zaterdag 12 februari 2011 @ 18:44 | |
Ik denk dat Heidfeld de vervanger van Kubica wordt/is. ![]() | ||
M.Melandri | zaterdag 12 februari 2011 @ 18:46 | |
Zou het erg jammer vinden, kleurloze rijder. Vorig jaar bij sauber ook weinig laten zien. | ||
Peterselieman | zaterdag 12 februari 2011 @ 18:52 | |
Mja, ik vind dat Heidfeld het vorig jaar bij Sauber juist erg goed gedaan heeft. Vergeet niet dat hij met wel erg oude motoren moest rijden, omdat De la Rosa al voordat Heidfeld instapte een 9e motor moest laten monteren. Heidfeld nam die 9 over en heeft met de nog goede krachtbronnen ondanks vele kilometers weinig problemen gekend. Sterker nog, hij is zelfs regelmatig in de punten geëindigd. Ik denk zelfs dat als hij nieuwere motoren had gehad hij meer punten had binnengeharkt en Kobayashi het zeer, zeer lastig had kunnen maken. | ||
-moppie- | zaterdag 12 februari 2011 @ 18:53 | |
Senna lijkt mij anders ook geen optie. Heidfeld is zeer constant en dat kunnen ze denk ik wel gebruiken naast Petrov. | ||
King_Merc | zaterdag 12 februari 2011 @ 18:57 | |
Halverwege het jaar instappen is lastig .. je kan niet echt van te voren testen , + dat De la rosa (Bijna) alle motoren er door hhen had gejaagd, gevolg ---> motoren werden terug geschroeft, en wat het nog lastiger was dat het veld heel dicht op elkaar zat, al met al heeft ie het niet slecht gedaan hoor , verder Is Heidfeld de ideale vervanger , gedurende hun gezamelijke periode bij BMW was Heidfeld gemiddeld de betere van de 2 | ||
M.Melandri | zaterdag 12 februari 2011 @ 19:11 | |
Hij heeft het ook niet slecht gedaan, maar kon Kobayashi in kwalificatie maar 1x verslaan en dat kwam ook nog eens door een fout van Kobayashi. Daarnaast is Kobayashi nou ook niet echt een geweldenaar, dus al met al vond ik het niet bijzonder wat hij liet zien. Ik denk dat die motor tijdens de kwali runs gewoon op de max liep. Qua puntenaantal heeft hij het tov Kubica goed gedaan in zijn BMW tijd, maar het laatste jaar werd hij qua pace echt helemaal zoekgereden door Kubica. | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:25 | |
2011 ,dankzij het "lot", Het jaar van de F-3000 belofte zou worden .. die volgens vele eind jaren 90, in de Formule 1 zou heersen ! Wat een film scenario ![]() | ||
0634 | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:38 | |
Heidfeld is gewoon de meest verstandige keuze, al ga ik niet op mijn stoeltje staan van vreugde. Ik bedoel, een weinig spannende rijder. Maar wel gewoon goed en degelijk. En wie weet hoe het loopt. Die wagen lijkt vrij aardig. | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:54 | |
Neem die Heidfeld nu maar gewoon ![]() Goedmakertje zou natuurlijk zijn als Heidfeld WDC zou worden alá Brawn in 2009 ![]() Dát zou pas een film scenario zijn Sjaak ![]()
| ||
King_Merc | zondag 13 februari 2011 @ 00:05 | |
ala Button zeker ![]() tja het kan snel gaan ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 februari 2011 @ 10:14 | |
Nee nee, ala Brawn. Die kwamen ook uit het niets om ''ff'' de 2 kampioenschappen te pakken. Dat Renault er beter voor zou staan dan vorig jaar is niet vreemd, maar dat Heidfeld er mee gaat rijden is nogal onverwachts. Net zoiets als Brawn ook onverwacht aan de start stond in 2009, en zeker het jaar afsluiten als dubbel W.C. Button werd niet onverwachts WDC, die was dat al 4 jaar aan het roepen ![]() | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 10:22 | |
Button is ook wel een klasse beter dan Heidfeld. | ||
Sinister-D- | zondag 13 februari 2011 @ 10:43 | |
Denk dat je die 2 wel op een gelijk niveau kan schatten, enkel de een valt wat meer op als de ander. | ||
ElmarO | zondag 13 februari 2011 @ 11:25 | |
http://www.auto-motor-und(...)-besten-3426419.html | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 11:25 | |
Denk het niet. Heidfeld is nivootje Barrichello. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 13 februari 2011 @ 11:57 | |
Dat durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen .. Enigste verschil met Button is, Dat Heidfeld al jaren lang een top wagen verdient , om zich te bewijzen! Quick Nick ! | ||
ArcticBlizzard | zondag 13 februari 2011 @ 12:45 | |
Renault lijkt er verstandig aan te hebben gedaan om (zoals Honda/Brawn dat eerder deed) halverwege het jaar te beginnen met de ontwikkeling van de nieuwe auto. En Heidfeld, ik heb hem liever dan de andere gnoemde coureurs achter het stuur zitten. Best of the rest zeg maar.... | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 12:56 | |
Op basis waarvan verdient hij dat dan? Ik bedoel, een prima rijder hoor. Maar heeft zich nergens echt kunnen onderscheiden. Had op een bepaald moment een auto die heel dicht tegen de top aanzat maar kon daarin niet echt opvallen. Zijn toen nog vrij onervaren teamgenoot wel. Voor mij is Heidfeld een prima coureur van het nivo Barrichello, Trulli, Fisico. Op een goede dag is ie helemaal top. Maar meestal is het net-niet. | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 12:56 | |
Inderdaad. Best of the rest omschrijft hem prima. | ||
Googolplexian | zondag 13 februari 2011 @ 13:16 | |
Heidfeld is een perfecte test-coureur. Geen GP-rijder, imo. Altijd middenmoot, nooit echt uitblinken, wel goede feedback. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 13 februari 2011 @ 13:23 | |
op basis van zijn voorgeschiedenis, en dat hij super constant is. Niet vergeten dat Nick ook uit de Mercedes / McLaren school komt, Ik begreep ook nooit , dat de keuze op Kimi viel toen der tijd bij McLaren. Norbert Haug ,zat zich hard te maken voor Nick, Alleen Ron Dennis + Marketing dacht er anders over. Meen ik ooit ergens te hebben gelezen. Het lijkt me ook een kei in ontwikkelingswerk, Misschien een gouden zet voor Renault? En zal Vitaly al zweet druppels hebben ? ![]() | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 14:27 | |
Waarom de keuze destijds op Kimi viel, lijkt mij inmiddels wel duidelijk. Een McLaren team met Coulthard/Heidfeld lijkt mij niks. Twee tweede rijders naast elkaar... | ||
bodylotion | zondag 13 februari 2011 @ 16:12 | |
Heidfeld is wel iemand die er altijd bij zit, zonder dat 't opvalt. Net als Rosberg 'n beetje. | ||
Burnie88 | zondag 13 februari 2011 @ 16:33 | |
Heidfeld is één van de beste coureurs van het veld, no question. Ik hoop dat hij volgend jaar een kans krijgt. Ik weet zeker dat hij het gaat laten zien. Eindelijk weer een goeie auto onder z'n gat en stampen maar. | ||
JimManna | zondag 13 februari 2011 @ 17:35 | |
Welnee. Hamilton, Vettel, Alonso zijn de beste rijders, althans m.i.. Net daaronder Button, Rosberg en Massa (toen hij nog goed was). Dan komt het rijtje net-geen-topcoureurs zoals Webber, Barrichello en Heidfeld. Hij heeft nooit bewezen iets extra's te hebben. Heidfeld is een uitstekende tweede rijder bij een topteam of eerste rijder bij een Williams of Force India. Maar hij heeft de persoonlijkheid, charisma, noch het beetje extra dat je moet hebben om kopman van een topteam te zijn. Maar gezien het voorhanden zijnde materiaal is het natuurlijk wel de meest verstandige keuze van Renault. Rosberg is jong en gretig. Nog volop in ontwikkeling en is ook afgelopen seizoen weer gegroeid. Heidfeld wordt niet meer beter. Onvergelijkbaar. | ||
JimManna | zondag 13 februari 2011 @ 17:39 | |
Overigens ben ik heel benieuwd wat er dit jaar bij Toro Rosso gaat gebeuren. Helmut Marko heeft aangegeven in 2012 uiterlijk supertalent Ricciardo in die wagen te willen hebben. Maar misschien nog wel eerder. Laatst maakte hij weer zo'n opmerking richting Alguersuari en Buemi dat ze wel door moeten rijden want STR zou geen rusthuis zijn. Tja, hij zet die twee vreselijk onder druk. Om eerlijk te zijn is Buemi me vorig jaar niet één keer opgevallen. Alguesuari wel, die kan best aardig racen. Maar is nog jonger dan Ricciardo zelf en het lijkt mij dat die nog wel wat kansen verdiend. | ||
ElmarO | zondag 13 februari 2011 @ 17:39 | |
Tijden van 12-02-2011, Jerez:
| ||
Burnie88 | zondag 13 februari 2011 @ 17:53 | |
Toch snap ik niet veel van de tijden. In vorige jaren stonden de topteams toch vaak wel bovenaan, de afgelopen week duidelijk niet. Vooral Red Bull komt er vaak niet aan te pas, wat zouden ze aan het testen zijn? Misschien dat er in Barcelona meer duidelijk gaat worden, want duidelijk is het nu allerminst. | ||
vosss | zondag 13 februari 2011 @ 18:02 | |
En denk je niet dat Brawn/Mercedes dat afgelopen jaar niet ook gedaan hebben ondanks ontkennen? Die kar van vorig jaar was met minimaal budget gebouwd en dat in ogenschouw nemend deed ie het eik nog best aardig. Nu hebben ze de knaken van Petronas en van Mercedes. Geloof maar dat die bak gaat knallen dit jaar en ja Schumacher gaat podiums pakken ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 13 februari 2011 @ 18:16 | |
Force India, dat wordt echt een bloedsnelle auto zo te zien ![]() | ||
bodylotion | zondag 13 februari 2011 @ 18:26 | |
Ik heb er ook hoge verwachtigen van. Mercedes had vorig jaar toch ook al zo'n 100 miljoen in die wagen gepompt. Al hebben ze toen het hele jaar die BGP001 doorontwikkeld, en minder tijd aan die van 2010 besteed. | ||
ElmarO | zondag 13 februari 2011 @ 18:43 | |
Banden, en dan heb je meer aan een zware wagen dan aan een lichte. Voorlopig komen ze in de langere runs nog te kort op in ieder geval Red Bull Racing en Ferrari. | ||
kepler | zondag 13 februari 2011 @ 18:51 | |
Geld werkt niet altijd, zie bv Toyota ![]() | ||
roelofjan | zondag 13 februari 2011 @ 19:04 | |
SjaakVilleneuve | zondag 13 februari 2011 @ 19:25 | |
Wat gaaf zeg, dit zijn de promo filmpjes ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 13 februari 2011 @ 19:28 | |
Dat prive teampje van Sjaak had ook best veel knaken ![]() Helaas weinig vreugde ![]() | ||
ElmarO | zondag 13 februari 2011 @ 20:33 | |
Om hier even op terug te komen; de volgorde schijnt op het moment dit te zijn: • Red Bull Racing; • Ferrari; • Renault. Reden dat McLaren ontbreekt is dat die niet zo heel lang met hun nieuwe wagen rijden, maar die zullen zich ongetwijfeld in dit rijtje gaan voegen. Red Bull heeft dus voorlopig de voorsprong, maar Ferrari en Renault zouden daar niet ver achter liggen. Kortom, Mercedes gaat het nog moeilijk zat krijgen om podiums te halen. ![]() | ||
ArcticBlizzard | zondag 13 februari 2011 @ 21:07 | |
Ik heb ze het nergens zien ontkennen maar heb wel de berichten gezien dat ze 3 races na de helft van het seizoen al zouden zijn begonnen met ontwikkelen. | ||
0634 | zondag 13 februari 2011 @ 22:08 | |
Mja, betrouwbaarheidsproblemen zowel donderdag als vandaag voor Rosberg. Schumacher klonk zelfs al wat sceptisch over de snelheid van de mercedes gisteren. Klinkt niet erg positief nog daar. | ||
Nober | zondag 13 februari 2011 @ 22:25 | |
Barrichello is véél beter, wel een halve seconden, look at testing! Ik denk niet dat Heidfeld volgend jaar een kans krijgt, ik neem namelijk aan dat Kubica dan weer terug is. ![]() | ||
LeaderRoel | zondag 13 februari 2011 @ 23:31 | |
Red Bull, Mercedes en Team Lotus zijn toch mijn favorieten voor dit jaar. | ||
Nober | zondag 13 februari 2011 @ 23:53 | |
Ik kan er nog niets over zeggen, als je ziet dat Barrichello als enige onder die 1:20 duikt terwijl ze vorig jaar op dat circuit nog 1:18 konden rijden... zeggen die rondetijden maar weinig, stinttijden zouden we eigenlijk moeten hebben. | ||
roelofjan | maandag 14 februari 2011 @ 07:32 | |
Onrust in Bahrein. http://english.aljazeera.(...)213185556388117.html | ||
bodylotion | maandag 14 februari 2011 @ 08:37 | |
De auto's zijn 20 kg zwaarder, hebben minder downforce door de ban op dubbele diffusers en nieuwe banden ![]() | ||
Atreidez | maandag 14 februari 2011 @ 09:22 | |
Er valt niet echt te zeggen nu wie snel en wie sneller is.. Je kan wel vaak de langzame en slechte bakken eruit halen, en die Force India ziet er echt beroerd uit om eerlijk te zijn ![]() | ||
vosss | maandag 14 februari 2011 @ 12:49 | |
Als ze bij Renault definitief kiezen voor Heidfeld dan is het wmb net zo een lul als die andere duitser wat ook zo een lul is ![]() | ||
vosss | maandag 14 februari 2011 @ 12:50 | |
Owjeej ![]() | ||
LWD-Godius | maandag 14 februari 2011 @ 12:57 | |
Er rijden te veel Duitsers rond naar mijn mening. Er zou eigenlijk een max. van 3 rijders van dezelfde nationaliteit op het veld moeten komen. | ||
vosss | maandag 14 februari 2011 @ 12:58 | |
Dat maakt mij niks uit. Ik vind alle Duitsers die tegenwoordig actief zijn als coureur wel ok. Behalve dan die ene lul ![]() ![]() | ||
ArcticBlizzard | maandag 14 februari 2011 @ 14:03 | |
Heidfeld? ![]() | ||
sasquatsch | maandag 14 februari 2011 @ 15:22 | |
Heidfeld is een coureur die geprikkeld moet worden om te presteren. Met de goede prikkel zou hij inderdaad wat moois kunnen laten zien, maar een snelle auto alleen is voor hem niet genoeg. Vaak was hij in een middelmatige auto beter dan in een goede auto. Een goede teamgenoot (dus niet Petrov) of een financiële prikkel (zoals bij BMW Sauber een bonussysteem op basis van resultaten) zou wel genoeg kunnen zijn. | ||
bodylotion | maandag 14 februari 2011 @ 16:16 | |
Wat heeft HHF jou misdaan? ![]() | ||
vosss | maandag 14 februari 2011 @ 16:19 | |
HHF ![]() | ||
sasquatsch | maandag 14 februari 2011 @ 16:40 | |
Volgens mij neemt Voss het HHF kwalijk dat hij Verstappen's plek bij Arrows heeft ingenomen. | ||
Stiggie | maandag 14 februari 2011 @ 17:11 | |
| ||
bodylotion | maandag 14 februari 2011 @ 17:28 | |
Het zit diep, in ieder geval ![]() | ||
vosss | maandag 14 februari 2011 @ 18:28 | |
HEEL DIEP JA ![]() ![]() | ||
kepler | maandag 14 februari 2011 @ 18:49 | |
http://www.nu.nl/buitenla(...)tranten-bahrein.html Hmm, hopelijk heeft het geen invloed op de seizoens-opener ![]() | ||
ArcticBlizzard | maandag 14 februari 2011 @ 20:41 | |
Hopelijk wel en gaan ze meteen maar door naar Australie. | ||
koffiezwartsterk | maandag 14 februari 2011 @ 23:05 | |
Williams heeft ook werk gemaakt van de achterzijde, foto van Olav Mol:![]() | ||
Migue | dinsdag 15 februari 2011 @ 09:07 | |
Lijkt mij een goed idee. Maar serieus, dit kan natuurlijk wel grote gevolgen hebben voor de Formule 1. Het is immers de (Koninklijke) elite die de Grand Prix op de Formule 1-kalender houdt. Win-win-situatie voor zowel het volk als de Formule 1 dus, als die revolutie ook het gewenste effect heeft. | ||
Ermanon | dinsdag 15 februari 2011 @ 09:12 | |
Laten we Bernie Ecclestone niet vergeten, die het uiteraard NIET om het geld doet ![]() | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 10:39 | |
Owja Bernie, dat is die gast die in Engeland zelfs een eigen benaming heeft voor een bepaald bedrag. Een Bernie is namelijk 1 miljoen pond (refererend aan de 1 miljoen wat hij aan de labourpartij geschonken had destijds) | ||
Atreidez | dinsdag 15 februari 2011 @ 10:50 | |
Ik zie sowieso liever de seizoensopener in Australie, en 19 races in een jaar is ook mooi ![]() Leuk filmpje vandaag op GPUpdate trouwens, uit de oude doos een mooi staaltje Japans verkeersinzicht. | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 10:55 | |
Owja dat weet ik nog wel. Wat een mooie F1 wagens waren er toen he ![]() ![]() ![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 14:08 | |
![]() Nu hebben alle teams miljoenen gestopt in KERS en een beweegbare achtervleugel, allemaal om het inhalen makkelijker te maken, maar volgens mij wil niemand meer inhalen met deze pirelli shit op de baan... [ Bericht 10% gewijzigd door ari_zahav op 15-02-2011 15:37:50 ] | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 14:34 | |
Kunnen we niet gewoon ophouden met naar die olielandjes gaan? De races zijn saai en de enige mensen die daar echt gek zijn van de races zijn de sjeiks. Ik dacht dat Melbourne maar voor 1 keer niet de seizoensopener was vanwege de commonwealth games maar blijkbaar zijn ze dus permanent vervangen (wat echt idioot is omdat het sinds 1996 een perfecte seizoensopener is geweest). De tijd is rijp om die 2 shit/tilke circuits eruit te gooien en te vervangen met echte circuits ![]() En een F1 seizoen beginnen met rozenwater is natuurlijk helemaal lijp | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:35 | |
Ari kan je dat plaatje wellicht uploaden bij bv tinypic.com ofzo? Hij doet het namelijk niet ![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:38 | |
imageshack for teh suk.. | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:38 | |
Gooi hem dan ergens anders online ![]()
![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:39 | |
Ja, ik heb hem nu bij tinypic, thnx voor de tip | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:44 | |
Ok thanks, nouja die marbles lagen er ook met de Bridgestones en ook met de Michelins, dus ik zie het probleem niet zo ![]() | ||
Ermanon | dinsdag 15 februari 2011 @ 15:58 | |
En dan nog, de softe band is softer dan vorig jaar, dus verliest sneller en meer rubber, dus heeft grotere stukjes, of heb ik dat nu verkeerd? | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:22 | |
Ja maar het was nooit zo erg volgens mij in pre-season testing. Ik heb net wat oude test foto's bekeken van '09 waar de teams grote problemen hadden met de achterbanden, omdat de voorbanden toen te breed waren, maar ik zag geen zee aan marbles. En btw, dit is Jerez maar. Montreal gaat een drama worden denk ik ![]() | ||
Waffle | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:32 | |
Tsja maar dit wilden we toch allemaal? We wilden tijdens alle races dezelfde situatie hebben als in Montreal vorig jaar. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:51 | |
Ik wil actie op de baan, niet in de pits. Dus bandencompounds die het maar een klein deel van de race volhouden hoeft van mij niet. Doe maar een compound dat het een hele race volhoudt en een compound dat sneller is en het maar een halve race volhoudt, dan kunnen de teams op basis van de rijstijl van de coureur kiezen wat voor strategie ze nemen. En weg met de verplichte bandenstop. | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:53 | |
Natuurlijk ( ![]() ![]() Maar laten we eens de laatste chicane in Montreal als voorbeeld inhaalplek nemen. In 2011 hebben we: - KERS, dus meer acceleratie uit de hairpin dus meer snelheid naar de chicane - ARW/DRS, dus een nog hogere top - Meer marbles buiten de ideale lijn plus de banden kunnen minder aan en de banden hebben erg verschilende levels van grip (als je naar de test tijden van lange runs kijkt). Ik ben niet tegen het leuker maken van F1, maar ik vind dat de snelheid naar boven gooien en zorgen voor problemen met grip niet de juiste weg. | ||
roelofjan | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:05 | |
Gaat gezellig worden daar in Bahrein. ![]() Maar dan met een paar duizend man op de baan? | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:18 | |
![]() ![]() edit: zat dus helemaal fout ![]() Maar d'r staat me nog iets bij over een persoon die ontslagen was bij een auto fabrikant, die ook ff ging rellen tijdens een race. Of ben ik nu helemaal de wappie aan het worden ![]() | ||
roelofjan | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:22 | |
Geflipte priester. http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Horan | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:23 | |
Was al aan het editten ![]() | ||
Migue | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:47 | |
Ontslagen Mercedes-Benz-werknemer was in 2000, inderdaad in Duitsland. Kostte McLaren-Mercedes de overwinning ![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:51 | |
@ 9:25 ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:57 | |
Goed om te weten dat het overmatig gebruik van bier m'n hersencellen niet helemaal om zeep hebben geholpen ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:12 | |
Maar was wel de eerste overwinning van Rubens Barrichello. ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:16 | |
Hij zwaait ook nog ff doodleuk naar de Mclaren als die langs komt rijden rond 9.50 ![]() Dat was wel tof ja, heel emotioneel podium toen ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:19 | |
En hij was dacht ik vanaf plaats 18 gestart; maakte het wat mij betreft ook nog net wat mooier. ![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:25 | |
Was ook de eerste Braziliaanse overwinning na Senna. | ||
SjaakVilleneuve | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:27 | |
http://www.workingtitlefi(...)nternational-trailer![]() | ||
Meike26 | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:22 | |
En om het nogmaals over deze race te hebbenn: Het was ook de voorlaatste race op Hockenheim met de originele lay-out, sinds 2002 rijden ze op het verkorte circuit. Ook was het de race volgens mij waar Jos ook een mooie race reed, maar er werd toen door Olav gesuggereerd dat hij misschien gediskwalificeerd kon worden, vanwege het missen van de engine cover. Zag er wel spectaculair uit toen ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:39 | |
Even filmpje (lekker lang) van het podium met Rubens z'n eerste: http://www.youtube.com/user/schopfheim91#p/u/17/Enx1QU2lplk In een eerder deel heb ik inderdaad een Arrows voorbij zien komen zonder motorkap... Naar mijn idee 1 van de mooiste races ooit die ik gezien heb, samen met Montreal 2000 en Maleisie 2001 ! ![]() | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 21:16 | |
Ik mis het toch wel hoor, het oude Hockenheim circuit. Ik heb vorig jaar gezien hoe het er nu bij ligt en kreeg gelijk zin om een natuur hippie een bitchslap te geven.![]() | ||
-moppie- | dinsdag 15 februari 2011 @ 21:34 | |
Ik heb er in 1997 nog overheen gereden met een Audi 80 td. Waren ze niet zo blij mee.... Moeten ze het hek maar niet open laten staan. | ||
vosss | dinsdag 15 februari 2011 @ 23:20 | |
![]() | ||
LWD-Godius | dinsdag 15 februari 2011 @ 23:28 | |
Gras, onkruid en een boom op asfalt? | ||
ari_zahav | dinsdag 15 februari 2011 @ 23:31 | |
Alles is weggehaald, inclusief het asfalt, maar de herdenkings plaats van Jim Clarke is er nog. | ||
vosss | woensdag 16 februari 2011 @ 01:48 | |
Is die vrij toegankelijk? ![]() | ||
koffiezwartsterk | woensdag 16 februari 2011 @ 07:55 | |
Misschien kan je er wel bij komen, maar de BBC had vorig jaar grote moeite om het überhaupt te vinden... | ||
LeXX | woensdag 16 februari 2011 @ 11:25 | |
Thanks ![]() ![]() (kan hem zo niet vinden op YT helaas) | ||
ari_zahav | woensdag 16 februari 2011 @ 15:26 | |
Meike26 | woensdag 16 februari 2011 @ 15:38 | |
In 2001 heb ik samen met een goede vriend de finale races van het DTM op Hockenheim bijgwoond. Een heel weekend lang. Op de zondag ochtend was de Formule BMW in het voorprogramma en samen met hem zijn we onder het hek door gekropen bij de Ostkurve en hebben we net uit het zicht van de marshals en camera's van dichtbij die Formule BMW race gezien. Toen was ik er nog niet van bewust dat de Ostcurve het zelfde lot zou ondergaan en ondergaan is, als de hierboven getoonde foto ![]() Als er 1 circuit permanent verwoest is, is het Hockenheim wel ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 16 februari 2011 @ 17:51 | |
Ostkurve![]() | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 16 februari 2011 @ 17:52 | |
Heiligschennis zeg .. ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 16 februari 2011 @ 17:52 | |
En hier de Jim Clark memorial![]() | ||
rooneyelst | woensdag 16 februari 2011 @ 17:54 | |
lekker met 360cruisen! | ||
Glijdt_licht | woensdag 16 februari 2011 @ 17:55 | |
Ik lees dat de Jim Clark memorial na de verbouwing ook is verplaatst ![]() Hij stond eerst op de plek waar het gebeurde, en nu ligt ie net buiten de huidige T2.. ![]() ![]() ![]() Hoezo zwaaaaaare heiligschennis | ||
Glijdt_licht | woensdag 16 februari 2011 @ 18:01 | |
En hier vanuit de Sennakurve kijkend..![]() Hebben ze daar wel door wat ze kapot gemaakt hebben aan racehistorie?! | ||
kepler | woensdag 16 februari 2011 @ 18:02 | |
Ik vind het wel wat hebben ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 16 februari 2011 @ 18:12 | |
Enkel lezen als je door een Google-translate-vanuit-het-Hongaars durft te lezen En omdat de volledige Google link niet werkt : Google translate zelf dan maar ![]() | ||
kepler | woensdag 16 februari 2011 @ 19:00 | |
Tis nu officieel: http://www.nu.nl/sport/24(...)ervanger-kubica.html Leuk voor Heidheld, en ik denk dat hij het nog prima zal doen:Y | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 16 februari 2011 @ 19:05 | |
zullen ze geen spijt van krijgen ![]() | ||
Meike26 | woensdag 16 februari 2011 @ 19:15 | |
Wij lagen dus op de heuvel, waar je links op de foto nog de helling van ziet. Bovenop die heuvel was een vlak stukje en dus werden we niet opgemerkt.... ![]() | ||
ElmarO | woensdag 16 februari 2011 @ 19:53 | |
Dit. ![]() | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 16 februari 2011 @ 20:09 | |
100% | ||
ArcticBlizzard | woensdag 16 februari 2011 @ 20:12 | |
Goede keuze maar niet de beste, helaas doen ze dat wel vaker bij Renault. | ||
-moppie- | woensdag 16 februari 2011 @ 20:15 | |
Wat is de beste keuze dan? | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 16 februari 2011 @ 20:17 | |
Wil ik wel eens weten, wat voor jou de beste keuze is? ![]() | ||
Burnie88 | woensdag 16 februari 2011 @ 20:25 | |
Als ik die foto's weer van het oude Hockenheim zie... Waarom kijk ik dan eigenlijk nog F1? De FIA verpest alles voor de F1-fans. Hoge toegangsprijzen, snelheden omlaag, decibelniveau drastisch omlaag, vreselijke circuits, enz... Echt zo jammer. Die filmpjes van Hockenheim waarin mensen het geluid opnemen van die V12's op volle snelheid richting de Ostkurve, dat is pas kippenvel. Nu wordt je niet meer warm of koud van een F1-engine.. Echt zo jammer. Orde van de dag: Heidfeld vervanger Kubica, prima keuze. Heidfeld zal zich gaan laten zien. | ||
vosss | woensdag 16 februari 2011 @ 20:38 | |
Wat lagen jullie daar te doen? ![]() ![]() | ||
0634 | donderdag 17 februari 2011 @ 06:44 | |
Ja, dat is ook triest. F1 geschiedenis volkomen verwoest. Ben er ooit geweest in de jaren 90 tijdens een GP. Zo sneu dat dat nu alleen nog maar bos is. Ik wil er nog wel een keertje heen. Om de nostalgie te proeven. | ||
Atreidez | donderdag 17 februari 2011 @ 10:14 | |
Mensen, doe is niet alsof heel Hockenheim van de kaart is verdwenen.. Er zijn wat oude stukken teruggegeven aan de natuur, maar de complete historie is dan toch niet meteen weg ![]() Verder, Heidfeld ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 10:31 | |
Zolang het nergens anders te lezen is neem ik het met een flinke korrel zout. | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 10:42 | |
Test line-up van aankomende testen op Barcelona:
| ||
vosss | donderdag 17 februari 2011 @ 12:32 | |
Gaat lekker dan. Hopen dat de eerste race gewoon door kan gaan, want als die moslims er voor zorgen dat de race niet door kan gaan dan stem ik de rest van mijn leven op de PVV ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 12:35 | |
Om de tijden van de testen in Barcelona te kunnen vergelijken, zijn hier de testtijden van vorig jaar. Testen Barcelona 25-28 februari 2010
| ||
vosss | donderdag 17 februari 2011 @ 12:35 | |
Ow en ik lees dat Kubica gisteren nog 8 uur geopereerd is aan zijn arm en dat dat geslaagd is en dat hij waarschijnlijk geen verdere operaties hoeft te ondergaan.![]() | ||
Ermanon | donderdag 17 februari 2011 @ 12:42 | |
Misschien stomme vraag, maar waarom testen ze niet met 2 auto's ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 12:44 | |
Kostenbeperking. | ||
bodylotion | donderdag 17 februari 2011 @ 13:03 | |
Je zou toch haast denken dat het voordeliger is om met twee wagens te testen. | ||
bodylotion | donderdag 17 februari 2011 @ 13:41 | |
GP2-races Bahrein dit weekend afgelast Kut, net deze maand Eurosport2 als etalagekanaal ![]() | ||
vosss | donderdag 17 februari 2011 @ 13:46 | |
IK ZWEER HET JE ALS DE F1 NIET DOORGAAT STEM IK DE REST VAN MN LEVEN PVV EN EET IK NOOIT MEER SHOARMA EN DONOR EN KEBAB GODVERDOMME ![]() ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 15:13 | |
Als de F1 niet doorgaat, nooit meer terugkomen en een andere (mooiere) baan ervoor in de plaats zetten. | ||
LWD-Godius | donderdag 17 februari 2011 @ 15:21 | |
TT Circuit Assen ![]() | ||
LeaderRoel | donderdag 17 februari 2011 @ 15:25 | |
Beter gaat de race in Bahrein wel door.. | ||
ari_zahav | donderdag 17 februari 2011 @ 15:30 | |
Vervang die Bahrain shit gewoon met Jerez, iedereen zit toch al in Spanje ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 17 februari 2011 @ 15:35 | |
Alleen zijn een hoop spullen al per schip verstuurd naar Bahrain. Testen in Abu Dhabi zou wel tot de mogelijkheden behoren. | ||
ari_zahav | donderdag 17 februari 2011 @ 15:40 | |
Ahh jammer. Dan maar een snoozefest in Abu Dhabi als het daar wel rustig blijft. | ||
Tarado | donderdag 17 februari 2011 @ 16:43 | |
Gewoon cancellen in Bahrein, zou een hoop mensenlevens schelen omdat de druk op de regering alles "schoon" te vegen voor de GP dan weg is. Bernie zou wat meer moeten kijken waar de echte F1 Fanatics zitten ipv met dictatoriale staten in zee te gaan, een goede les. | ||
Sinister-D- | donderdag 17 februari 2011 @ 17:25 | |
Vandaar ook de '' ![]() ![]() En de test boedel voor Bahrein zou nu vrijdag verstuurd moeten worden, ben benieuwd of de teams dat gaan aandurven. En wat ze gaan doen als de materialen van de race zelf aan land wordt gehouden als de boel alsnog geannuleerd gaat worden en het naar Melbourne zou moeten gaan ![]() | ||
0634 | donderdag 17 februari 2011 @ 17:30 | |
Ja, maar daar is weinig verheffends aan. Alle karakter is verdwenen. Gewoon een baantje als alle anderen. | ||
nils7 | donderdag 17 februari 2011 @ 17:59 | |
Qatar en Dubai liggen ook circuits... | ||
vosss | donderdag 17 februari 2011 @ 18:28 | |
Of die race nou doorgaat of niet, Bernie heeft nu al genoeg exposure dacht ik zo en mocht het zijn dattie inderdaad afgelast wordt dan heeft ie nog meer exposure. Mocht ie doorgaan en er inderdaad iets gebeuren van ongeregeldheden of aanslagen of weet ik het wat dan heeft ie wereldwijd nóg meer exposure. Ik zou het wel weten wat ik zou kiezen, weg daar, de vraag is wat Bernie kiest. Kiest hij voor extra exposure door een F1 race af te gelasten? Dat is op zeker gratis reclame. Of kiest hij voor de gok en hopen dat alles goed gaat en mocht dat niet zo zijn dan is het heel erg veel extra wereldwijde aandacht voor? Ik denk dattie het eerste kiest als het daar half maart nog onrustig is, er zal vast wel een clausule in zijn contracten staan dat alle zenders die hem betaald hebben om de race uit te mogen zenden kunnen fluiten naar hun geld als deze wegens onvoorziene omstandigheden niet door mocht kunnen gaan. We zie wel. Overigens blijf ik bij mijn eerder genoemde PVV, shoarma, donor, kebab gedachte mocht het niet doorgaan ![]() | ||
nils7 | donderdag 17 februari 2011 @ 18:45 | |
tjah ik geef ze eerlijk gezegd groot gelijk... om dit te gebruiken! Zouden wij ook doen. Daarnaast hebben wij niks te zoeken in Bahrein, een race voor de eliten en totaal overbodig geworden door Abu Dhabbi (vind ik ook van Sepang nu met Singapore erbij). Gewoon die twee banen er af en 1 in Zuid Afrika eindelijk (ben nog steeds van mening dat een WK alle leefbare continenten aan moet doen, daarom vind ik India en Rusland best een logische toevoeging aan de kalender dit en volgend jaar). | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 17 februari 2011 @ 18:47 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 18 februari 2011 @ 10:22 | |
Liuzzi test voor HRT in Barcelona. Dit wil echter nog niet zeggen dat hij de teamgenoot wordt van Karthikeyan. | ||
vosss | vrijdag 18 februari 2011 @ 10:31 | |
http://www.f1today.nl/liv(...)it-de-catalunya.html Live updates van de test van vandaag ![]() | ||
vosss | vrijdag 18 februari 2011 @ 10:32 | |
Het is flink nat daar. Men rijdt dik 20 seconden langzamer dan vorig jaar op een droge baan | ||
rooneyelst | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:11 | |
twitter val olav mol: #F1 Bernie Ecclestone tegenover Reuters over Bahrein: If it's not quietened down by Wednesday, I think we will have to cancel probably. | ||
vosss | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:19 | |
Schumacher snelste tijd momenteel en de baan droogt hard op aan de tijden te zien ![]() Heeft iemand beeld toevallig? ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:22 | |
Mooie ochtend om de Pirelli regenbanden uit te testen denk ik zo. In de middag kunnen ze weer los met hun eigen testwerk. | ||
sasquatsch | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:28 | |
Hier (http://www.yallaf1.com/live/) eentje die automatisch update (in engels, vertaald uit frans) Geeft ook in het commentaar aan dat op Barcelona de testen van maart kunnen plaatsvinden ipv Bahrein. | ||
vosss | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:29 | |
Is er geen livestream? ![]() Ik snap echt niet waarom zoiets nog niet gewoon in HD te bekijken is ergens. Me dunkt dat er zat interesse voor is ![]() | ||
vosss | vrijdag 18 februari 2011 @ 12:03 | |
Jaime als eerste onder de 1.30 | ||
Sinister-D- | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:13 | |
Wat wil die seniele ouwe gek nu? ![]() 's morgens om 11.00 Grand Prix van Bahrein op losse schroeven 's middags om 16:15 Ecclestone optimistisch over doorgaan Bahrein En iemand enig idee waarom Heideld nog zo'n langzame tijd heeft staan? Ja waarschijnlijk omdat ie nog niet op een droge baan heeft gereden, maar waarom niet? edit: Daarom dus niet, op het moment dat ik aan het typen was werd dit dus gepost bij een livetiming ![]() Edit2: En omdat Heidfeld helemaal niet meer zou rijden, maar het de beurt aan Petrov ging zijn. [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 18-02-2011 16:49:56 ] | ||
Automatic_Rock | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:31 | |
Rijd McLaren nou iedere test met een zware auto, of zijn ze gewoon minimaal 0,8 seconde langzamer dan RB en Ferrari? | ||
ElmarO | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:37 | |
Tijden van 18-02-2011, Barcelona:
| ||
ElmarO | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:40 | |
McLaren heeft in tegenstelling tot RBR en Ferrari nog met de oude wagen gereden tijdens de eerste testdagen in Valencia. Dus wat dat betreft liggen ze misschien qua bepaalde dingen in hun testschema nog wat achter ten opzichte van deze twee teams. Buiten dat is het ook belangrijk om de verschillende bandencompounds te leren kennen. En dat doen ze liever met een zware wagen dan met een lichte. | ||
roelofjan | zaterdag 19 februari 2011 @ 10:22 | |
Nou, die GP gaat dus mooi niet door.http://www.fco.gov.uk/en/(...)north-africa/bahrain | ||
nils7 | zaterdag 19 februari 2011 @ 10:25 | |
Ff mij mengen in het Lotus verhaal. Welk team is eigenlijk de afstammeling ervan? Buiten de namen en rechthebbenden daar gelaten... Dan bedoel ik eigenlijk net zoals wat tyrrell nu is (Mercedes). Of is Lotus toen echt failliet gegaan en heeft niks het overgenomen? (was net voor mijn F1 kijk periode) | ||
roelofjan | zaterdag 19 februari 2011 @ 10:44 | |
![]() [ Bericht 45% gewijzigd door roelofjan op 19-02-2011 10:54:36 ] | ||
ElmarO | zaterdag 19 februari 2011 @ 11:02 | |
| ||
vosss | zaterdag 19 februari 2011 @ 11:45 | |
Amerika en Australie hebben inmiddels ook een negatief reisadvies gegeven. ![]() | ||
Alleskids | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:33 | |
TEAM Lotus is helemaal nieuw GROUP Lotus = Renault = Benetton = Toleman De F1 is al jaren milieu vriendelijk, want er wordt flink gerecycelt Mercedes GP = Brawn = Honda = BAR = Tyrrell Reed Bull Racing = Jaguar =- Stewart Force India = Spyker = Midland =Jordan ScuderiaTorro Rosso = (Paul Stoddart) European Minardi = Minardi [ Bericht 9% gewijzigd door Alleskids op 19-02-2011 13:00:42 ] | ||
Walter_Sobchak | zaterdag 19 februari 2011 @ 12:57 | |
Als er niet geraced wordt in Bahrain dit jaar, zet ik die dag F1 2010 wel aan. En rag ik Alonso zelf wel van de baan. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:03 | |
Zo dan, die kerel wat daar ligt stroomt ook mooi leeg, eerst een plasje onder z'n hoofd, en in de laatste shot is het al tot aan de stoeprand gestroomd ![]() ![]() Ik zeg wegblijven daar. Als die mannen publiciteit willen, kunnen ze dat mooi doen door geweld te gebruiken tegen de teams ![]() | ||
kepler | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:04 | |
Ik oefen al de hele week Bahrein in F1 2010, dadelijk alles voor niks ![]() ![]() | ||
kepler | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:06 | |
F1 komt ook nog steeds in Brazilie ondanks het geweld, maar de kans is nu wel groter. Ik ben bang dat de GP niet door gaat... | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:12 | |
Dat klopt, maar in Brazilie zijn de geweldplegers niet uit op aandacht van de regering of medeleven vanuit de rest van de wereld zodat die/wij ons mengen en de regering onder druk zetten. Die gasten daar denken enkel en alleen aan buit maken. En er wordt door de teams rekening mee gehouden dat ze niet in de vriendelijkste buurten rondlopen daar, en nemen daar ook acties op. Denk trouwens ook dat de teams uiteindelijk een zeggenschap krijgen in het annuleren van de race, want ik neem aan dat geen enkel team hun leden in deze situaties met zo'n groot gevaar wil neerzetten. | ||
roelofjan | zaterdag 19 februari 2011 @ 13:39 | |
Eh, het is het leger dat gericht met automatische wapens op ongewapende demonstranten schiet. Het geweld komt niet van de demonstranten, maar voornamelijk van de overheid. Wat dat betreft denk ik niet dat de teams op zich bijzonder veel gevaar lopen, maar de Grand Prix is natuurlijk een uitgelezen kans om te demonstreren terwijl de rest van de wereld toekijkt. Het leger zal dat niet toelaten. Dus kan krijg je een circuit wat omsingeld is door het leger, om demonstranten van het circuit weg te houden. Dat zal ze wel lukken, ze hebben immers al bewezen niet vies te zijn van geweld. Moet je een GP gaan rijden terwijl het leger op een paar kilometer van het circuit burgers afknalt? Ik denk van niet... | ||
Walter_Sobchak | zaterdag 19 februari 2011 @ 14:14 | |
Dan zoek ik je online wel op. Moet je wel Alonso spelen ![]() | ||
vosss | zaterdag 19 februari 2011 @ 14:41 | |
Dat doe ik elke week minimaal 1x ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:21 | |
Dat is toch die Mickey Mouse versie? Denk dat je beter met Melbourne kan beginnen, is leuker ook ![]() | ||
Bolleke_666 | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:28 | |
Krijge we straks dus gewoon 19 gp's. Die HRT sneller dan de Lotussen en Virgins??? ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 19 februari 2011 @ 15:59 | |
Inderdaad de nog saaiere versie, en beginnen in Melbourne is natuurlijk gewoon toffer dan in Bahrein. Alleen zijn de omstandigheden waaronder een beetje jammer; om maar eens een understatement te gebruiken. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 februari 2011 @ 16:37 | |
Dat wilt niet zeggen dat de demonstranten geen geweld kunnen gaan gebruiken, zou jij gezellig ongewapend op straat blijven rondlopen als er tig man met machine geweren rondlopen die je vrienden afschieten? Hier zeg je dus dat ze geen gevaar lopen, maar eigenlijk toch wel omdat er een schietgraag leger rondloopt. Zolang er geschoten word is het gewoon gevaarlijk. Ongeacht van welke partij de kogels komen. Neen, wat mij betreft mogen ze de race annuleren. Formule 1 (en dan bedoel ik de FIA, FOM, FOTA en Bernie Ecclestone zelf) hebben altijd verklaard dat ze politiek gezien onpartijdig zijn en altijd zullen blijven. En ze nemen dat heel hoog op. Het is niet voor nix dat de organisatie van de GP van Turkije een boete heeft gekregen van ¤5 mljn, omdat ze bij de huldigingen een of andere pipo hadden neergezet op dat podium die Cyprus kwam vertegenwoordigen. Er werd toen zelfs gedreigd door de FIA met het afnemen van de licentie. Zelfde situatie vorig jaar net Zuid-/Noord Korea. Er was een dreiging op rondvliegende ammunitie, en de race stond op kantelen. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:15 | |
HRT rijdt nog rond met de oude rammelbak | ||
bodylotion | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:32 | |
auto's van vorig jaar zijn ook sneller ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:51 | |
Tijden van 19-02-2011, Barcelona:
| ||
Sinister-D- | zaterdag 19 februari 2011 @ 18:30 | |
STR alweer ver bovenaan aan de tijd lijsten. Zou die kist dan eindelijk weer eens stukje naar voren staan ![]() Dat die vorig jaar niet vooruit te blazen waren snap ik nog steeds niet, de Ferrari motor die niet slecht is, en het chassis wat al 2 jaar meedoet voor het WK. Dan zou je toch zeggen dat ze de aansluiting met de top toch redelijk moeten hebben. iig goed genoeg voor continue in de punten te moeten eindigen ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 19 februari 2011 @ 19:09 | |
Vorig seizoen moesten ze veel meer zelf doen. Ze konden toen niet zomaar het ontwerp van de RB6 overnemen. Dus zo gek is het niet dat ze achterliggen op het moederteam. Wel opvallend dat McLaren weer weinig rondes heeft gereden. Zou er daar toch iets niet helemaal lekker gaan? | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 februari 2011 @ 19:32 | |
Hoe niet overnemen? Aerodynamisch gezien was het bij de presentatie hetzelfde bodywork/ dan wel chassis. Het enige verschil met voorgaande jaren was dat de wagen zelf dit keer uit de fabriek van STR in Faenza zelf kwam, waar voorheen de hele wagen op de motor na bij Red Bull Technologies vandaan kwam. De tekeningen komen dit jaar ook weer ''gewoon'' van Red Bull Technologies, maar is volgens mij de eerste keer dat de wagen aerodynamisch verschilt van elkaar. | ||
nils7 | zaterdag 19 februari 2011 @ 20:34 | |
Ze lijken nog identiek aan elkaar... dus al met al heeft Red Bull dus 4 wagens rond rijden ipv 2 ;-) | ||
ElmarO | zaterdag 19 februari 2011 @ 21:49 | |
Overnemen in de zin van dat ze precies hetzelfde waren aan het begin van het seizoen. Al zal de basis nog steeds hetzelfde zijn, maar je begint nu in ieder geval meer verschillen tussen de twee te zien. Overigens ook nog handig om in ogenschouw te nemen met betrekking tot de testtijden:
| ||
kepler | zondag 20 februari 2011 @ 11:19 | |
![]() Van een ander forum, interessant om te zien hoe kort de Ferrari en Mercedes zijn ![]() | ||
-moppie- | zondag 20 februari 2011 @ 11:59 | |
En hoe lang de wielbasis van de red bull is! Ik verwacht dat de mercedes en Ferrari een voordeel hebben in bv Monaco. | ||
franklop | zondag 20 februari 2011 @ 12:04 | |
de Ferrari steekt aan de voorkant nog wel iets uit ... | ||
ArcticBlizzard | zondag 20 februari 2011 @ 12:19 | |
Mecerdes en Ferrari hebben een kleine(re) wheelbase. Leuk om de verschillen tussen RB en STR te zien. | ||
Peterselieman | zondag 20 februari 2011 @ 12:22 | |
Leuk om te zien dat de verschillen toch erg groot zijn qua wielbasis | ||
ElmarO | zondag 20 februari 2011 @ 13:14 | |
bodylotion | zondag 20 februari 2011 @ 13:22 | |
In die rear wing-shots lijkt het net een Indycar door die kale achterkant. ![]() | ||
Bolleke_666 | zondag 20 februari 2011 @ 16:02 | |
Ja ik zag het, ben benieuwd wat ze met die nieuwe kunnen doen, als die presteerd zoals ie eruit ziet, is het iig al een vooruitgang. |