abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 23:12:21 #1
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_91493843
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXXI CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:56:10 #2
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91496210
Ghost Busters (1984, VS, Ivan Reitman)
Hij was beter, leuker en cooler dan ik me herinnerde. Vond hem dit keer natuurlijk wel stukken minder eng en spannend als toen ik jong was. De film heeft dan ook een top cast met Bill Murray, Dan Aykroyd, Harold Ramis, Sigourney Weaver en Rick Moranis.
cijfer: 8
En nu met z'n allen:
If there's something strange
in your neighborhood
Who ya gonna call?....... 8-)
pi_91496299
Doghouse uit het vorige topic is echt briljant..een van de leukste films die ik afgelopen jaar heb gezien :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91496379
Post.
pi_91496599
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef Tim86 het volgende:
Doghouse uit het vorige topic is echt briljant..een van de leukste films die ik afgelopen jaar heb gezien :)
ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanrader
laat me weten hoe je em vond :)
pi_91496721
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef casper019 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat ik moet laten weten hoe ik hem vond? Zoals ik al zei: Ik heb hem vorig jaar ergens gezien en heb hier toen nog een hele lobby opgestart om meer fans te krijgen :D

edit: En een topic erover gemaakt :D
Doghouse (Danny Dyer vs zombie chicks!)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91496919
The Blues Brothers (1980)

Moet toch wel een jaar of 9 geleden geweest zijn dat ik deze film voor het laatst zag, vandaar dat ik hem besloot te herkijken (720p HDTV, jammer dat ie nog niet uit is op blu-ray).

Wat een film _O_ Sowieso de trendsetter van de overdreven explosies, auto-achtervolgingen, crashes, pile-up's, en wat dan ook.

Vele bijrolletjes van bekende muzieklegendes (Ray Charles, Aretha Franklin, etc.), en een leuke cast.

Naar mijn idee een van de beste komedies ooit. Toffer dan ik me kon herinneren van de laatste keer dat ik hem zag.

8.0/10
pi_91499056
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:08 schreef RacerDKB het volgende:
The Blues Brothers (1980)

[ afbeelding ]

Moet toch wel een jaar of 9 geleden geweest zijn dat ik deze film voor het laatst zag, vandaar dat ik hem besloot te herkijken (720p HDTV, jammer dat ie nog niet uit is op blu-ray).

Wat een film _O_ Sowieso de trendsetter van de overdreven explosies, auto-achtervolgingen, crashes, pile-up's, en wat dan ook.
Vele bijrolletjes van bekende muzieklegendes (Ray Charles, Aretha Franklin, etc.), en een leuke cast.

Naar mijn idee een van de beste komedies ooit. Toffer dan ik me kon herinneren van de laatste keer dat ik hem zag.

8.0/10
En recordhouder (niet meer geloof ik).
En de muziek natuurlijk. Leuke film inderdaad.
pi_91499327
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 01:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En recordhouder (niet meer geloof ik).
Verbroken door de sequel :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:10:15 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91504184

Saikaku ichida onna (The LIfe of Oharu) (Kenji Mizoguchi, 1952)
Sterke film over een vrouw in het 17e eeuwse Japan, die terugblikt op een leven wat een serie van vernederingen blijkt te zijn. Mizoguchi gebruikt veel lange takes om het verhaal in beeld te brengen en dat zorgt voor een aangenaam rustige tempo, wat past bij de statigheid van de Japanse tradities. Zeker naar het einde toe worden de scenes steeds indrukwekkender omdat de gebeurtenissen zich steeds meer opstapelen. ****½

Bienvenido Mister Marshall (Luis Garcia Berlanga, 1953)
Na El verdugo de tweede film van Berlanga in korte tijd en deze is leuker. Het begint al bij de fantastische openingsscene waarin de verteller (het sterkste punt van de film) het dorpje waar het verhaal zich af gaat spelen ontleed. Naar de dorpje komen namelijk de Amerikanen om hulp te verlenen ivm het Marshall plan. Wat volgt is een leuke serie van cliches over Amerikanen en Spaanse naïviteit van het dorpse volk. Vooral de droomscenes komen als een leuke verrassing. ****
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:52:36 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91510067
Ah, zal ook weer dit eens beter gaan volgen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:44 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_91514921
Net Doghouse gekeken, en het viel wel mee eigenlijk. Zo bijzonder vond ik het niet en er waren nauwelijks geslaagde grappen. Ik geef hem een 7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91515567
True Grit (2010)

Een meisje van 14 ziet haar vader vermoord worden door een notoire oplichter en gaat op zoek naar de hardste US Marshall die ervoor moet zorgen zodat deze misdadiger voor zijn daden gestraft wordt. Hangen dus. Onderwijl is er een Texas ranger ook op zoek naar deze misdadiger en de prijs op diens hoofd.

Wat een heerlijk sfeertje heeft deze western. De dialogen zijn (zoals praktisch altijd) weer heerlijk geschreven door de Coen broertjes. Jeff Bridges acteert heerlijk als norse lompe schietgrage Marshall. En Hailee Steinfeld maakt een prima debuut op het grote scherm met deze film. Gewoon goed.

Imdb: 8.3
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_91524806
The Green Hornet

Matige actiefilm waarbij het 3D-effect totaal geen meerwaarde heeft en gewoon pure geldklopperij is! Ik heb het wel een beetje gehad met 3D, helaas de filmindustrie nog niet :X :(

5,5
Because simple is bad!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:02:04 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_91525092

http://www.moviemeter.nl/film/5732

http://www.imdb.com/title/tt0115040/

Het verhaal gaat over een man van een jaar of dertig wiens leven op een dood spoor zit. Zijn verhouding met de getrouwde Tereza begint hem te vervelen, hij heeft geen eigen woonruimte, en geen zin meer in zijn baan. Zijn vader, die hem een klaploper vindt, heeft genoeg van hem en zet hem het huis uit. Jakub vertrekt voor een paar dagen naar het verlaten landhuis van zijn overleden opa. In eerste instantie om het te verkopen, maar het huis en vooral de tuin oefenen zo'n aantrekkingskracht op hem uit dat hij zich niet meer los kan maken van die intrigerende plek.

een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek. _O_
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_91525739
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:

-

een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek. _O_
Prachtige film inderdaad!

Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:26:19 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_91526028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:18 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
pi_91528399
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ik raad em je af, ik geef hem een dikke 3
echt een hele slechte spanningloze film
pi_91528924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Verwacht geen actiefilm.
pi_91532584
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Verwacht geen actiefilm.
Inderdaad geen actiefilm maar hij heeft me wel positief verrast als film.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91537102
The Social Network
Eindelijk gezien en wat een geweldige film. Niet voor niets de Golden Globe over 2010 gewonnen, het geeft een perfect beeld van het leven van de 21e eeuw. Echt een sterke film met een goed verhaal.
Internet en met name Napster en Facebook (en afgeleiden) hebben ons leven veranderd.
8.8/10

Road Trip
Wat een heerlijke kaasfilm is dit. Verhaal top, grappen super en heerlijk gefilmd.
8.3/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91540024
Season of the witch

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
113 minuten

geregisseerd door Dominic Sena
met Nicolas Cage, Ron Perlman en Claire Foy

Tijdens de zwarte plaag in de 14de eeuw in Europa krijgt een ridder de opdracht om een meisje te vervoeren, dat ervan verdacht wordt een heks te zijn die verantwoordelijk zou zijn voor de plaag. De ridder denkt echter dat ze valselijk wordt beschuldigd en samen met een groepje aanhangers probeert hij het meisje naar een mysterieuze plaats te brengen, waar haar onschuld bewezen kan worden, en waar ook de plaag gestopt kan worden.

Vanaf 10 februari in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

matige film, hoewel de film nergens echt heel spannend word.. en je komt ook niet veel te weten over de hoofdpersonen, het enige wat je te weten komt is dat het 2 ridders zijn die een opdracht moeten uitvoeren. bleef ik wel naar de film kijken omdat ik wou weten hoe het afliep.
Tis alles behalfe een must see, maar als je een keer 1.5 uur niks te doen heb en je zoekt een beetje vermaakt is het een prima film om even te kijken
klein 6je
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:33:05 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91543876
I Love You Phillip Morris (2009, VS, Glenn Ficarra & John Requa)
Leuk lief filmpje over de liefde tussen twee mannen, waarvan eentje een oplichter is. Jim Carrey trekt gelukkig niet constant gekke bekken, maar acteert ingetogen. De film gaat best ver voor een Amerikaanse film in het tonen van de herenliefde.
cijfer: 7

Winter's Bone (2010, VS, Debra Granik)
Het is een mooi beeld van het "andere" Amerika; de armoede, die daar heerst en de criminaliteit, die daaruit voortkomt. De film laat zich het best omschrijven met woorden als realistisch, hard, rauw, depressief. Het goed acteerwerk van Jennifer Lawrence kan natuurlijk ook niet ongenoemd blijven.
cijfer: 7.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:34:49 #24
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91543967
Cop Out

Bij vlagen hilarisch, maar uiteindelijk toch maar matige buddycopfilm met Bruce Willis en een leuke bijrol van Sean William Scott.

6.5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:22 #25
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91544584
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]

Het verhaal gaat over een man van een jaar of dertig wiens leven op een dood spoor zit. Zijn verhouding met de getrouwde Tereza begint hem te vervelen, hij heeft geen eigen woonruimte, en geen zin meer in zijn baan. Zijn vader, die hem een klaploper vindt, heeft genoeg van hem en zet hem het huis uit. Jakub vertrekt voor een paar dagen naar het verlaten landhuis van zijn overleden opa. In eerste instantie om het te verkopen, maar het huis en vooral de tuin oefenen zo'n aantrekkingskracht op hem uit dat hij zich niet meer los kan maken van die intrigerende plek.

Ik wil deze film graag nóg een keer zien, hoe ben je er aan gekomen? Kon hem nergens downloaden op usenet en bij bol was ie niet te koop..
Overal verstand van.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:35 #26
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91544693
Apocalypto

geregisseerd door Mel Gibson
met Rudy Youngblood, Dalia Hernandez en Jonathan Brewer

Tegen het einde van het Maya-tijdperk woont Jaguar Paw samen met zijn familie in een kleine Maya nederzetting in het bos. Op een dag wordt zijn dorp overvallen door een groep Maya uit een naburige gemeenschap. Hij weet zijn hoogzwangere vrouw en zoontje te verstoppen in een grot in de grond, maar wordt zelf gevangen genomen. Zal hij z'n vrouw en kinderen ooit nog terug zien?

Rauwe, meeslepende, intense film. Met prachtige beelden.
Ik had hem al een keer gezien, maar ik heb me ook nu weer geen moment verveeld.
Van mij krijgt die een 9
IMDB 7.9
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:51:19 #27
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_91544769
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef casper019 het volgende:

[..]

Voor mij is Shaun of the Dead echt een van de beste films ooit ik heb de videoband ervan ook echt 30 keer terug gezien. Kon op een gegeven moment de film bijna napraten. Was al langer op zoek naar een soort gelijke film, ik ga Doghouse morgen kijken ben heel benieuwd.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_91544980
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:49 schreef mazaru het volgende:
Apocalypto

[ afbeelding ]

Rauwe, meeslepende, intense film. Met prachtige beelden.
Ik had hem al een keer gezien, maar ik heb me ook nu weer geen moment verveeld.
Van mij krijgt die een 9
IMDB 7.9
Terechte analyse! _O_

Een van mijn favorieten ook inderdaad. Heerlijke film. Je zit er ook echt van begin tot eind in. Gauw weer es kijken...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_91547116
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:18 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Prachtige film inderdaad!

Prima film met een erg laag budget ja :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_91548375
Es een keer wat oudere films gezocht die ik nog niet gezien had.

Phone Booth (2002)
Gave thriller over iemand (Colin Farell) die in een telefooncel de telefoon opneemt en geforceerd wordt allerlei bevelen op te volgen. Ondanks dat bijna de gehele film zich in een telefooncel afspeelt erg spannend.
Een 8.

Man On Fire (2004)
Ex-soldaat Denzel Washington wordt in Mexico ingehuurd als bodyguard van een kind uit een rijke familie (vanwege vele kinderontvoeringen daar). Kind wordt uiteraard toch ontvoerd en Washington gaat de ontvoerders zoeken. Wel spannend en veel actie (soms wel iets overdreven). Stoorde me alleen soms aan dat irritante 'wijze' kind van 8 jaar oid dat praatte als een volwassene.
Een 7.5
pi_91548955
Efter brylluppet (After the Wedding)

quote:
Jacob Petersen heeft zijn leven gewijd aan het helpen van arme straatkinderen in India. Jacobs weeshuis wordt echter bedreigd met sluiting vanwege te hoge kosten. Zakenman Jørgen komt uit het niets met een interessant voorstel: hij wil een miljoen dollar doneren aan het weeshuis, maar daarvoor moet Jacob wel speciaal naar Denemarken komen ...
Intense dramafilm met een intrigerend verhaal dat zich steeds verder ontvouwt. Het acteerwerk en met name de rol van 'Jörgen' is fenomenaal. 8
pi_91549019
Fantastic Four - Rise Of The Silver Surfer (2007)
Wat een heerlijke, vette actiefilm-sci-fi-comic-kaasfilm whatever. Kijkt lekker weg, niet in de laatste plaats door Jessica Alba :9 en lekkere special effects. Mixje van The Dark Knight, Kick-Ass, Machete en Sin City. Helemaal top.
9.0/10 (IMDB: 5.8/10 ???)

woensdag 19 januari 2011 @ 10:03:22 #33
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91551759
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 03:44 schreef El_Matador het volgende:
Fantastic Four - Rise Of The Silver Surfer (2007)
Wat een heerlijke, vette actiefilm-sci-fi-comic-kaasfilm whatever. Kijkt lekker weg, niet in de laatste plaats door Jessica Alba :9 en lekkere special effects. Mixje van The Dark Knight, Kick-Ass, Machete en Sin City. Helemaal top.
9.0/10 (IMDB: 5.8/10 ???)
Dat moet wel hele goede kaas geweest zijn? :P
pi_91551809
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat moet wel hele goede kaas geweest zijn? :P
Ik ben verbaasd door de lage scores. Ik vond het een heerlijke film. Maar was wel een beetje knetter ja :@ ;)

woensdag 19 januari 2011 @ 12:10:40 #35
286575 Roces18
Chef de party
pi_91555892
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:15 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik raad em je af, ik geef hem een dikke 3
echt een hele slechte spanningloze film
Ach ja, wie niet waagt wie niet wint. Sommige mensen hier geven bepaalde films bijv. een 9 en dan vind ik het een kut film. Dus misschien vind ik hem wel leuk :P
pi_91556605
Spartacus: Blood and sand

Welbekende serie over Spartacus, de gevallen slaaf die zich opwerkt tot kampioen in de arena. Het best te omschrijven als de b--versie van Rome met de stagairs die bij 300 de effects mensen assisteerden met het halen van koffie ofzo. Vooral in de eerste helft van het seizoen gaat het helemaal nergens over. De ene ledemaat na de andere vliegt, of beter gezegd zweeft ivm de slechte effects, in het rond en de acteurs doen zo aan overacting dat het totaal ongeloofwaardig is. Gelukkig gaat zich na een paar afleveringen, waarin het alleen om bloed en tieten draait, een verhaal ontwikkelen dat, hoewel al eerder gezien in o.a. Rome & Gladiator, absoluut vermakelijk is. Kwa cast is het vrij matig, al zijn Lucy Lawless (Xena) en John Hannah wel op hun plaats en ook de hoofdrolspeler is niet verkeerd. Miscast zijn de vriend van Spartacus en zijn grootste opponent die alleen op de grootte van hun spieren gecast lijken. De serie kijkt gewoon lekker weg als je aan de stijl gewend bent, en bereid bent om langs de minpunten heen te kijken. (CGI)bloed en tieten in overvloed doen het blijkbaar ook bij mij altijd goed :)
7.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 19-01-2011 14:43:52 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:19 #37
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91558411
Social Network

Ontzettend fijne film over de oprichting van Facebook. Scherp geschreven dialogen en een boeiend verhaal maakt dat de film erg gemakkelijk wegkijkt.

8
pi_91559404
Vond ook deel 2 van het seizoen van Spartacus een stuk beter dan het eerste deel. Dacht eerst dat ik een porno-spoof had gedownload :P In de tweede helft van seizoen komen de verhaallijnen een beetje bij elkaar en wordt het allemaal best spannend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:20:45 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_91561249
Spartacus een 7 geven? Hoe durf je! Minstens een 12 uit de 10 waard serieus. Echt een machtige serie vooral het einde van seizoen 1. En heerlijk gemixt met allemaal special-effects!
pi_91562208
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:20 schreef Roces18 het volgende:
Spartacus een 7 geven? Hoe durf je! Minstens een 12 uit de 10 waard serieus. Echt een machtige serie vooral het einde van seizoen 1. En heerlijk gemixt met allemaal special-effects!
nou nou zeg. Rome vind ik echt een paar klassen beter. Dit was echt de b-film variant met echt heel matige CGI zoals eerder gezegd. Als iemand onthoofd werd of als er een arm door de lucht vloog, dat zag er, vooral in het begin, echt niet uit
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:06:26 #41
286575 Roces18
Chef de party
pi_91563110
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:45 schreef planethugo het volgende:

[..]

nou nou zeg. Rome vind ik echt een paar klassen beter. Dit was echt de b-film variant met echt heel matige CGI zoals eerder gezegd. Als iemand onthoofd werd of als er een arm door de lucht vloog, dat zag er, vooral in het begin, echt niet uit
heerlijk toch, ik vind het echt een top serie!
pi_91563207
Ik vond de openingsscène van the social network erg slecht, nu ik er bij nadenk.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:20:09 #43
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91563707

East of Eden (Elia Kazan, 1955)
Sterke film met James Dean in een goede rol weer. Zijn drang om erkenning van zijn vader te krijgen is de drijfveer achter zijn acties en die strijd is boeiend in beeld gebracht. Mooie kleurcinematografie ook. Vooral de scenes op de trein zagen er tof uit, maar ook de gang naar zijn moeder was tof in beeld gebracht. ****
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:42:05 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_91564691
Ik zie dat je vaak van zulke films kijk. Vind je ze echt leuk en wie weet spannend of kijk je ze voor de historische waarde en dergelijke? Want ik vind persoonlijk, hoe ouder een film hoe slechter op sommige na natuurlijk ;)
pi_91564844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:42 schreef Roces18 het volgende:

Ik zie dat je vaak van zulke films kijk. Vind je ze echt leuk en wie weet spannend of kijk je ze voor de historische waarde en dergelijke? Want ik vind persoonlijk, hoe ouder een film hoe slechter op sommige na natuurlijk ;)
Ik heb gisteren toevallig 12 Angry Men uit 1957 gekeken op aanraden, en ik moet zeggen dat die zeker niet ten onder doet aan moderne films.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:10:29 #46
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91566086
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:42 schreef Roces18 het volgende:

Nee, ik kijk die films omdat ik er geen zak aan vind en post dan een positieve review in de hoop dat jullie ze gaan kijken natuurlijk!

Anyway, hier is een discussie gaande over oude films, met genoeg argumenten waarom oude films niets onderdoen voor moderne als je door de technische beperkingen heen kunt kijken (en vaak is dat niet eens nodig, zoals bij 12 Angry Men): Ik vind oude films saai!
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:27:00 #47
286575 Roces18
Chef de party
pi_91567037
quote:
16s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:10 schreef Gorro het volgende:

[..]

Nee, ik kijk die films omdat ik er geen zak aan vind en post dan een positieve review in de hoop dat jullie ze gaan kijken natuurlijk!

Anyway, hier is een discussie gaande over oude films, met genoeg argumenten waarom oude films niets onderdoen voor moderne als je door de technische beperkingen heen kunt kijken (en vaak is dat niet eens nodig, zoals bij 12 Angry Men): Ik vind oude films saai!
Ok thx, ik zal het even doorlezen
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:52:07 #48
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91568263
13. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984) :: 8.5

Wellicht niet zo bekend bij het grote publiek, maar dit is geheel onterecht kan ik concluderen. Het eerste uur van de film valt te vergelijken met een hedendaagse film als Into The Wild. De rust, sereniteit en beelden van de prachtige landschappen zijn van een grote schoonheid. Niet in de laatste plaats vanwege het explosieve kleurfilter dat is toegepast, waarmee het geheel kleurrijker dan ooit overkomt. Daarnaast is het dwalen van de hoofdpersoon (hoe episch met zijn pak en rode petje in de woestijn) een groot mysterie en wordt dit tergend langzaam, doch uitstekend uitgevoerd, bloot gelegd. En dan is daar ook nog de fantastische muziek.

Naarmate de film vordert wordt er al iets meer bekend en wordt er meer verhaal in de film geïntroduceerd. Dit levert één van de mooiste momenten uit de hele film op als we de hoofdpersoon een filmpje uit zijn verleden zien kijken. De combinatie van de sympathiek neergezette hoofdpersoon, zijn hele hoofd en houding, die bijgestaan wordt door zijn liefdevolle familieleden, de duidelijk voelbare emotie die bij dit filmpje komt kijken en wederom de muziek. Toen ik de woorden Wat is het toch simpel, he uitbracht naar mijn filmbuddy ontstonden kleine traantjes in mijn ogen. Want wat kan het ook simpel zijn. Fantastisch.

Hierna wordt de sereniteit van de omgevingsbeelden en de mystiek van de hoofdpersoon vervangen door verhaalontwikkeling. Dit leidt wederom tot een fantastische scène, een dialoog van 20 minuten die fantastisch in beeld wordt gebracht, die toch wel als sluitstuk en conclusie van de film gezien mag worden. De schoonheid van het camerawerk dat wordt toegepast, de uitstekende acteerprestaties (op Anne na, met haar verschrikkelijke accent: Hunter werd Eunteur), de prachtige muziek, de sereniteit uit het eerste deel en de emotionele lading van het tweede deel komen hierin toch wel tot een prachtige, eenvoudige en rustige dialoog tezamen.

De film wordt geroemd omdat het een schoolvoorbeeld is voor de samenkomst van de grootsheid en emotie van Hollywoodproducties en de ingetogenheid van Europese cinema. Wat een waarheid. Daarnaast is dit misschien wel het toonbeeld voor mij van hoe eenvoud tot zoveel moois kan leiden.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:29:58 #49
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_91570050
quote:
9s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vond de openingsscène van the social network erg slecht, nu ik er bij nadenk.
Ik vond dat juist wel leuk, lekker snelle, redelijk gevatte, dialoog. Wat vond je er zo slecht aan?
pi_91570118
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik vond dat juist wel leuk, lekker snelle, redelijk gevatte, dialoog. Wat vond je er zo slecht aan?
Valt misschien een beetje buiten de rest van de film, maar dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken en dat is nádat ik de hele film heb gezien.
pi_91570728
Waarom valt de scene buiten de film?
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:42:34 #52
57047 macondo
pi_91572949
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
East of Eden (Elia Kazan, 1955)
Sterke film met James Dean in een goede rol weer. Zijn drang om erkenning van zijn vader te krijgen is de drijfveer achter zijn acties en die strijd is boeiend in beeld gebracht. Mooie kleurcinematografie ook. Vooral de scenes op de trein zagen er tof uit, maar ook de gang naar zijn moeder was tof in beeld gebracht. ****
Werkelijk een fantastische film, dit is de film waar ik begreep waar de legende rondom James Dean vandaan is gekomen. Wat een briljant acteur.
Overal verstand van.
pi_91575628
La Passion de Jeanne D'Arc

Eindelijk deze klassieker gezien en hij is me zeker niet tegengevallen. Je moet natuurlijk even wennen dat er niet gesproken wordt, maar dit went gelukkig al gauw genoeg. De mimiek van de hoofdrolspeelster zegt eigenlijk alles en maakt dit een klassieker. Je ziet bijna geen achtergronden; de personen krijgen alle aandacht waardoor je al gauw gaat meeleven met Jeanne D'Arc. Een echte aanrader (****).
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:35:05 #54
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91584648
Wat oscar-films gekeken:

127 Hours
Geslaagde film van Boyle die probleemloos wordt gedragen door James Franco. Het lijkt een uitdaging om het verhaal interesssant te houden, maar Boyle pakt het allemaal erg slim aan, waardoor het nergens gaat vervelen en waarbij hij wordt geholpen door de geslaagde one man show van Franco. Goed filmpje.

The Fighter
De eerste helft vond ik erg routineus met een verhaal van de underdog/bokser dat we al duizend keer hebben gezien en het hielp niet dat zijn hele familie uit bijzonder onsympathiek white trash bestond. Maar halfweg klikte het plots en werd het allemaal veel meeslepender. Origineel was 't nog steeds niet, maar het niveau ging wel serieus omhoog met erg goed acteerwerk (vooral Christian Bale, Wahlberg speelde weer Wahlberg), zodat het al bij al wel een goede film was, al vond ik in het recente verleden gelijkaardige films als The Wrestler of Cinderella Man nog wel iets beter.

The King's Speech
Sterk drama over een koning die worstelt met zijn stotterprobleem en bevriend raakt met zijn spraaktherapeut. Veel meer dan de gesprekken/lessen tussen de twee heeft de film niet te bieden, maar beide rollen worden erg sterk gespeeld en het zijn ook gewoon 2 sympathieke personages die blijven boeien, waarbij efficient wordt omgegaan met een simpel basisgegeven. Tofste van de 4.

True Grit
Vorige week het origineel gezien (of de eerste verfilming van het boek) en eigenlijk vind ik dat deze versie verrassend weinig meerwaarde heeft. Camerawerk is een stuk beter en de plaatjes zijn wat mooier, maar verder is 't eigenlijk heel gelijkaardig aan de versie uit 1969. Hailee Steinfeld was wel goed bezig, maar die mompelende parodie waarmee Bridges komt aanzetten, vond ik toch een stuk minder overtuigend. Veel meer dan erg degelijk kan ik er bij deze film niet van maken, allemaal wat net niet. De minste van dit viertal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:40:12 #55
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_91585084
Deze laatst weer eens gezien, vind hem heerlijk (lekker droog):

Kops

Door een gebrek aan boeven dreigt de politiepost van Hogbodorna gesloten te worden. Om hun baan veilig te stellen, proberen Jakob en zijn collega's de misdaadstatistieken eigenhandig op te krikken. Ze promoveren de dorpsdronkaard tot winkeldief, schieten wat kogels af in het bos en stichten een brandje. Al snel loopt alles uit de hand en staat er een SWAT-team uit de grote stad klaar om de gevaarlijke bende uit te schakelen..
pi_91587689
Hahaha als ie die amerikaanse accentjes na wil doen, geniaal!!!

Net klaar met The Social Network, prachtige film. Herkenbaar ook, toen ik 14 was had ik ooit een complete provider plat gelegd, maar omdat ik nog zo jong was is er geen actie ondernomen. Een paar jaar later heb ik voor 10.000 euro een site verkocht en een cabrio gekocht, die goeie ouwe tijd. En nog wel wat dingen, maar die kan ik helaas niet posten :P

Ik heb heel lang gewacht met kijken omdat ik in de veronderstelling was dat het een documentaire was, met hemzelf, wist niet dat het echt een film was met acteurs. Pas toen ik hoorde dat hij allerlei awards had gewonnen besloten hem op te zoeken.

Geen spijt van gehad, een film van deze tijd, die je gewoon gezien moet hebben.

8,5!
pi_91588316
Conviction

Verenigde Staten
Drama
107 minuten

geregisseerd door Tony Goldwyn
met Hilary Swank, Sam Rockwell en Minnie Driver

Betty Anne Waters is een werkende moeder die haar leven op z'n kop zet door aan een rechtenstudie te beginnen. Dit om haar broer te vertegenwoordigen, die valselijk beschuldigd wordt van moord, maar door het systeem geen mogelijkheden meer heeft in beroep te gaan.

Vanaf 28 april in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

Goeie film en heel sterk geacteerd, Vooral het begin en het einde is erg sterk (kreeg bijna tranen in mn ogen op het eind). Tis wel een beetje standaard verhaal, maar wel goed uitgewerkt.
Daarom een 6.8
pi_91588367
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:40 schreef travelman het volgende:
Deze laatst weer eens gezien, vind hem heerlijk (lekker droog):

Kops

Door een gebrek aan boeven dreigt de politiepost van Hogbodorna gesloten te worden. Om hun baan veilig te stellen, proberen Jakob en zijn collega's de misdaadstatistieken eigenhandig op te krikken. Ze promoveren de dorpsdronkaard tot winkeldief, schieten wat kogels af in het bos en stichten een brandje. Al snel loopt alles uit de hand en staat er een SWAT-team uit de grote stad klaar om de gevaarlijke bende uit te schakelen..
bodoel je deze film:
http://www.filmrecensies.net/filmbesprekingen/2880/Kopps.html

die lijkt me inderdaad heel cool,waar heb je em vandaan??
ik kan em op bol.com niet vinden..
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:25:08 #59
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_91588614
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:22 schreef casper019 het volgende:

[..]

bodoel je deze film:

jep; die bedoel ik!! Die heb ik een tijdje terug voor een paar euro bij de FRS gekocht.
pi_91590179
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:22 schreef casper019 het volgende:

[..]

bodoel je deze film:

Had hem net in een paar minuten gedownload via bittorrent (lange leve die Scandinaviërs met hun snelle verbindingen ;)).
Binnenkort ook even kijken, qua omschrijving lijkt het me wel wat ;)
pi_91591532
The Pursuit of Happyness, 2006 (imdb)

Vanavond voor het eerst gezien (op rtl5) maar natuurlijk al vaker van gehoord.
Voor wie het verhaal niet kent:
quote:
Chris Gardner (Will Smith) heeft elke maand moeite om de eindjes aan elkaar te knopen voor zichzelf en zijn 5-jarige zoon (Jaden Smith). Hij verliest zijn baan, zijn huis en kan geen kant meer op. Dan wordt hij aangenomen als stagiair bij een effectenhandelaar. Chris en zijn zoon gaan door diepen dalen op jacht om de droom, een beter leven voor zijn twee, waar te maken....
Ik vond het een mooie film. Will Smith vind ik eigenlijk altijd wel redelijk tot goed spelen en dat deed hij hier weer overtuigend. Zijn zoon speelde in de film ook zijn zoon en die was ook goed; het was een kind zoals een kind in het echt ook is, niet een die bijvoorbeeld wel erg slim/betweterig is voor z'n leeftijd (veel gehaat iets hier niet ;) )

Om toch een punt van kritiek te geven: Je moet er wel van houden dat het verhaal niet enorme bergen of dalen kent in het verhaal. Het is een vrij vlak verhaal waar positieve en negatieve dingen gebeuren maar achteraf gezien heb ik nergens op het puntje van m'n stoel gezeten.
(of eigenlijk omhoog gegaan van het liggen op de bank O-) )
Maar persoonlijk vind ik dat niet per se iets negatiefs.

Mogelijke spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al toch een film die mij kan bekoren daarom een 8.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2011 14:47:27 ]
pi_91598923
What If Cannabis Cured Cancer
Oorspronkelijk zou deze docu Cannabis Cures Cancer heten, maar om legal reasons mag dat niet. Nogal een statement die in deze wetenschappelijke documentaire haarfijn onderbouwd wordt. Ik als 'kaas' :')-liefhebber was nogal blown away en kon aan het einde alleen nog maar sick sick sick denken. Behoorlijke aanrader. 9
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:03:57 #63
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91608096

A Tree Grows in Brooklyn (Elia Kazan, 1945)
Het debuut van Elia Kazan is een prima uitgevoerd melodrama. De sentimentele toon, is soms te, maar over het algemeen erg effectief. Dat komt vooral door het sprankelende acteerwerk van de dochter en vader, tegenover het serieuze van de moeder. De laatste helft is wat voorspelbaar, wat op zich niet erg is, maar het heeft niet de sparkle van de eerste helft. ****
pi_91608688
Bandidas
Heerlijke (kaas)film. Goeie humor, schitterende dames in mooie pakjes (Salma... :9 ) en gewoon top. Mexicaanse thema's boeien eigenlijk altijd.
8.4/10

pi_91615254
The green hornet
die seth rogan vind ik maar niks qua acteur...
voor de rest een aardige actie film...
6.5/10, niks bijzonders

Farewell
mooie docu over de graf zeppelin die een tocht rond de wereld voltooid
machtige apparaten die zeppelins.. beetje jammer dat ze eigenlijk best nutteloos zijn tegenwoordig :P
8/10

Tron Legacy
2 uur actie en sensatie..
een lekker wegkijkende verstand-op-0 film
tevens een lekkere soundtrack, en Olivia Wilde mag er ook wel zijn ^O^
7,5/10
pi_91618779
Exit through the Gift Shop

Zeer vermakelijke docu over Banksy en vooral ene Thierry Guetta die jarenlang met allerlei grafiti (en varianten) artiesten optrok en alles met de camera opnam. Je moet 'm gewoon zien, die anderhalf uur zijn zo voorbij. Vraag me alleen af of alles van mr brainwash echt is, op wikipedia is men het er ook niet echt over eens.
Moeilijk om hier een punt voor te geven, iig ruim voldoende dus dan maar een 8.0
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:34:42 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91620497
Willow

Zozo, dit had veel weg van LotR. Hobbits? Check. Allerlei fantasy-creaturen die de kop opsteken? Check. Roadtrip om iets naar een goed einde te brengen? Check. Mooi vormgegeven hoor, maar ik vond het uiteindelijk toch kinderachtig en oppervlakkig. Cijfer: 6

Encounters at the End of the World
Het is even wennen aan het irriterende slissende commentaar van Werner Herzog. Maar na een tijdje wordt Encounters at the End of the World een okeeje docu over de mensen die op Antarctica leven. Het zijn veelal zonderlinge types die zich met allerlei onderzoeken bezig houden, zoals ijsbergen, pinguins of vulkanisme. Ondanks dat de film zich focust op de mensen, passeren ook surreële beelden van Antarctica de revue. Best interessant dus ware het niet dat Herzog zich soms vergalloppeert met zijn eigen quasi-filosofisch geneuzel. Cijfer: 7

Mary and Max

Wow, dit is een heel speciale film, die zwaarmoedig in toon is. Twee mensen, die problemen hebben met de omgeving om hen heen, schrijven elkaar brieven over en weer. De brieven zelf zijn erg leuk geschreven en de animatie (met name het kleurgebruik) is erg passend! Tegen het einde zag ik de onvermijdelijke uitkomst van het verhaal wel aankomen en wordt het iets minder boeiend, maar al met al is Mary and Max een erg volwassen en mooie animatiefilm geworden. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_91622813
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:34 schreef Falco het volgende:
Willow

Zozo, dit had veel weg van LotR. Hobbits? Check. Allerlei fantasy-creaturen die de kop opsteken? Check. Roadtrip om iets naar een goed einde te brengen? Check. Mooi vormgegeven hoor, maar ik vond het uiteindelijk toch kinderachtig en oppervlakkig. Cijfer: 6
Een "klassieker" die ik als kind wel iets van 10 keer gezien heb. Was ver voor de LOTR films, dus juist een voorloper zou ik zeggen... Nu zou het waarschijnlijk idd wat kinderachtig aan doen... ;) Maar een 6 vind ik persoonlijk erg mager voor Willow.

donderdag 20 januari 2011 @ 18:49:06 #69
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91623238

The Tourist [2010] IMDb
Elise (Angelina Jolie) en Frank (Johnny Depp) kruisen per toeval elkaars wegen. Frank is een Amerikaanse toerist op weg naar Venetië. Elise is Britse en moet ook in Venezia zijn. Elise gebruikt Frank als dekmantel op zoek naar een gezochte crimineel. Twee goede acteurs in een cinematografisch goede film, echter is de inhoud van de film ver te zoeken. Ook de actie is maar mondjesmaat en kan mij niet overtuigen. De samenwerking van de twee acteurs is ook niet denderend, maar trekt de filmkar wel, waarbij Depp voorop gaat.
Cijfer: 6,5
IMDb: 6,1

TRON: Legacy [2010] IMDb
Zoon (Garrett Hedlund) van een computerprogrammeur (Jeff Bridges) gaat op zoek naar zijn vader die in zijn eigen bedacht en gerealiseerde virtuele wereld terecht blijkt te zijn gekomen. Samen proberen ze uit de virtuele wereld te komen. Voor mij vooral indrukwekkend door de special effects en de dikke soundtrack van Daft Punk die goed bij de film past. De acteerprestaties waren niet altijd even goed, maar dat mag niks afdoen aan de actie en effecten die er in de film zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 8,0
IMDb: 7,3
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91625210
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
The Tourist [2010] IMDb
Elise (Angelina Jolie) en Frank (Johnny Depp) kruisen per toeval elkaars wegen. Frank is een Amerikaanse toerist op weg naar Venetië. Elise is Britse en moet ook in Venezia zijn. Elise gebruikt Frank als dekmantel op zoek naar een gezochte crimineel. Twee goede acteurs in een cinematografisch goede film, echter is de inhoud van de film ver te zoeken. Ook de actie is maar mondjesmaat en kan mij niet overtuigen. De samenwerking van de twee acteurs is ook niet denderend, maar trekt de filmkar wel, waarbij Depp voorop gaat.
Cijfer: 6,5
IMDb: 6,1

[ afbeelding ]
TRON: Legacy [2010] IMDb
Zoon (Garrett Hedlund) van een computerprogrammeur (Jeff Bridges) gaat op zoek naar zijn vader die in zijn eigen bedacht en gerealiseerde virtuele wereld terecht blijkt te zijn gekomen. Samen proberen ze uit de virtuele wereld te komen. Voor mij vooral indrukwekkend door de special effects en de dikke soundtrack van Daft Punk die goed bij de film past. De acteerprestaties waren niet altijd even goed, maar dat mag niks afdoen aan de actie en effecten die er in de film zitten.
SPOILER
Cijfer: 8,0
IMDb: 7,3

maar the tourist is dus wel nog een aanrader aangezien je het een 6 geeft? wel leuk om gezien te hebben bedoel ik..?
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:25:49 #71
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91625294
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:24 schreef casper019 het volgende:

[..]

maar the tourist is dus wel nog een aanrader aangezien je het een 6 geeft? wel leuk om gezien te hebben bedoel ik..?
nou, het was dat ik er gratis heen kon, anders was ik denk ik niet eens gegaan :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91625468
Daarnet reclame voor The Tourist op tv. "Genomineerd voor 3 Golden Globes." Toen moest ik wel even gniffelen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:53:58 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91630571
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een "klassieker" die ik als kind wel iets van 10 keer gezien heb. Was ver voor de LOTR films, dus juist een voorloper zou ik zeggen... Nu zou het waarschijnlijk idd wat kinderachtig aan doen... ;) Maar een 6 vind ik persoonlijk erg mager voor Willow.
Niet waar natuurlijk. De welbekende LotR-trilogie is rond de Tweede Wereldoorlog geschreven. In 1978 bestond er ook nog een mislukte tekenfilmversie van LotR.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_91636179
The Tourist

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Drama
104 minuten

geregisseerd door Florian Henckel von Donnersmarck
met Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany

Frank Taylor is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpol agent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.

de film deed me denken aan een beetje aftreksel van een james bond film, Het was zeker geen slechte film. Ligt er ook een beetje aan met wat voor verwachtingen je gaat kijken. Als je denkt van WOW jhonny depp en angelina in een film dat MOET een topfilm worden kom je bedrogen uit - want dat is het helaas niet, erg jammer dat met 2 zulke top acteurs ze er niet meer uitgehaald hebben. De film word nergens echt spannend of romantisch ofzo.. maar kijkt wel lekker weg..
ik zou em een 6je geven... gewoon een wegkijkertje als je niks anders te doen heb op een regenachtige dag ofzo
pi_91640103
The Green Hornet

He dat viel me alles mee. Veel wisselende dingen over gehoord. Van verschrikkelijk tot hilarisch. Ik vond het gewoon een leuke film met een flinke knipoog naar superheldenfilms in het algemeen en de superhelden van de jaren 60 (zoals Adam West's Batman) in het bijzonder. En dan met een Seth Rogen sausje. Toegegeven het is zeker niet het beste werk van Rogen en Kato wordt op een gegeven moment een beetje irritant. Maar de actie is prima en Christoffer Waltz is heerlijk als meesterschurk. Een 7

Trouwens de 3D voegt bitter weinig toe, zal wel komen omdat het post production is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_91640812
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:24 schreef casper019 het volgende:
The Tourist

[ afbeelding ]

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Drama
104 minuten

geregisseerd door Florian Henckel von Donnersmarck
met Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany

Frank Taylor is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpol agent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.

de film deed me denken aan een beetje aftreksel van een james bond film, Het was zeker geen slechte film. Ligt er ook een beetje aan met wat voor verwachtingen je gaat kijken. Als je denkt van WOW jhonny depp en angelina in een film dat MOET een topfilm worden kom je bedrogen uit - want dat is het helaas niet, erg jammer dat met 2 zulke top acteurs ze er niet meer uitgehaald hebben. De film word nergens echt spannend of romantisch ofzo.. maar kijkt wel lekker weg..
ik zou em een 6je geven... gewoon een wegkijkertje als je niks anders te doen heb op een regenachtige dag ofzo
Net als Salt en Knight and Day zeker, echt samen met deze 3 films in korte tijd die allemaal een beetje hetzelfde idee hebben. Gewoon vermaak.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:01:38 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91641467
Ook ik zag vanavond
The Tourist (2010, VS, Florian Henckel von Donnersmarck)
Mooie mensen in mooie kleding en dure sieraden in een mooie stad, dat somt de film wel op. De film is namelijk compleet uiterlijk vertoon daaronder is de film leeg. Elke vorm van emotie ontbreekt. De karakters zijn van bordkarton, (die van Jolie nog meer dan die van Depp) waardoor ik geen enkele band met ze kreeg. Met als gevolg dat de film nooit spannend wordt. Depp en Jolie hebben, voor twee zulke mooie mensen en goede acteurs, verdomd weinig chemie met elkaar. Heb weinig mensen zo passieloos zien dansen als deze twee doen in deze film. De onvermijdelijk plottwist, waardoor de hele film nog grotere lege onzin wordt, mag ook niet ontbreken.
En dat van Florian Henckel von Donnersmarck, de man die ons eerder het alles behalve lege Das Leben Der Anderen gaf. Von Donnersmarck eerste uitstapje in Hollywood valt dus erg tegen.
Twee redenen om deze film nog wel te kijken als je tijd over hebt zijn ten eerste Angelina Jolie die er heel elegant uit ziet in alle dure en mooie kleding en sieraden. De tweede en voornaamste reden is Depp, die nog wat humor in de film weet te brengen met de onbenulligheid van zijn karakter.
cijfer: mager 6je
pi_91642110
Zojuist The Way Back gezien in de bios. Mooie scenes, goed in beeld gebracht en ondanks dat de film >2 uur duurde eigenlijk geen moment verveeld. Had alleen wat meer actie verwacht (bij het lezen van de omschrijving van de film), al was dat geen nadeel.
Een 7,5.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:54:30 #79
57047 macondo
pi_91648825
@PlanetHugo Banks is een baas. Briljante film, en er is meer waar dan je denkt vrees ik. Thierry is wel degelijk bekend als Mr Brainwash. Zijn werken gaan voor recordbedragen van de hand.

quote:
Banksy: Uhmmm... You know... it was at that point that I realized that maybe Thierry wasn't actually a film maker, and he was maybe just someone with mental problems who happened to have a camera.

Hud (1963)
Schitterende film met Paul Newman. Een "nieuwe" western die zich afspeelt rond de tijd van de release (1963) dus waar de oude waarden van het westen verloren gaan. Paul Newman speelt Hud, een materialistische anti-held die lak heeft aan alles en zonder principes. Werkt op de farm van zijn vader, samen met zijn jonge neef Lon. Een grootse tragedie met fijne rollen.
7,5/10
IMDB 8/10
Overal verstand van.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:07:33 #80
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91649206

Hamlet (Laurence Olivier, 1948)
De filmversie van Hamlet met een voortreffelijke Laurence Olivier. Het is vooral prettig dat deze niet 4 uur duurt, zoals de versie uit 1996, maar 2 en een half uur. Dat is ruim voldoende om het verhaal te vertellen en het Shakespeariaanse taalgebruik hou ik ook niet veel langer vol dan dat. Het blijft wel een sterk verhaal vol intriges, mooi in beeld gebracht. ****

I Remember Mama (George Stevens, 1948)
Grappig om deze de dag na A Tree Grows in Brooklyn te zien, want er zijn veel parallellen te ontdekken tussen de twee films. Deze is wel duidelijk de mindere in mijn ogen. Beide een familiedrama over een familie die het niet al te breed heeft en een dochter die ambities heeft om schrijfster te worden. De een kijkt op tegen de vader (ATGB), de ander tegen de moeder (deze film). Waar ATGB voor het sentiment kiest, kiest deze film eigenlijk nergens voor. Het verhaal kabbelt voort, zonder echt te gaan boeien. De personages zijn een minder interessant/leuk en de film blijft wel heel braaf. Acteerwerk is wel dik in orde. ***½
pi_91651261
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef macondo het volgende:
@PlanetHugo Banks is een baas. Briljante film, en er is meer waar dan je denkt vrees ik. Thierry is wel degelijk bekend als Mr Brainwash. Zijn werken gaan voor recordbedragen van de hand.
op imdb staat dat er bijv van de bewuste expositie maar weinig bewijs is en dat het helemaal niet zo een hype teweegbracht. Maar daarentegen heeft ie wel gewoon de hoes van madonna's album gemaakt en dat doe je niet zomaar. Hoe dan ook, prachtige docu/film :)

Black Swan

Prachtfilm over een meid die de hoofdrol krijgt in een ballet-voorstelling en de donkere kant onder de knie moet krijgen. Ik heb helemaal niets met ballet maar zo boeiend als hier zal ik nooit meer naar kijken. De film heeft vanaf het begin een geweldige, creapy, sfeer over zich heen wat voor een constante spanning zorgt. Portman, Kunis en de de altijd goede Vincent Cassel ism Aronofsky levert een bijzondere film op. Aanrader.

9.0

Mad Max

Al een tijdje op de plank liggen en besloten om hem toch maareens te kijken. En ik had er toch wel wat meer van verwacht. Het flinterdunne verhaal was niet boeiend en de karakters kon ik maar geen binding mee krijgen. Leuk om Mel Gibson in zijn jonge jaren te zien en voor 1979 was het vast enorm cool maar anno 2010 blijft daar maar weinig van over. Toch wil ik de vervolgen nog wel gaan kijken :P . De actie (vrijwel alleen maar achtervolgingen) zag er wel aardig uit, toch wel fijn om eens geen CGI te zien....

6.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 21-01-2011 11:27:24 ]
pi_91651445

The Knack ...and how to get it (1965, Richard Lester)

Een hippe film voor hippe vogels. Anno 1965. Een seksueel minder geslaagde basisschoolleraar kijkt op tegen zijn huurder die veel succes heeft bij het andere geslacht en vraagt hem om advies. De nodige verwikkelingen volgen, zeker als er zich ook nog een schilder en een plattelandsmeisje in hun huis voegen.
Het idee is niet bijster origineel en de uitvoering is me teveel "kijk eens wat een coole film wij gemaakt hebben". De humor is daarnaast behoorlijk gedateerd en soms niet eens grappig. Londen ziet er echter mooi uit zo midden in de swinging sixties en er zitten ook enkele fraaie shots tussen.

Opvallend dat deze film de Gouden Palm heeft gewonnen in Cannes.

5

De Vierde Man (1983, Paul Verhoeven)

Ik had het boek al gelezen (een tijd geleden) en dit was een erg goede verfilming. Sommige dingen waren weg en Jeroen Krabbé als Gerard Réve is even wennen, maar al met al is het spannende film. Wel wat over the top-symboliek maar volgens imdb deed Verhoeven dit bewust om zijn Hollandse critici dwars te zitten.

Thom Hoffman vond ik van de cast wel minder, en die scene in het graf behoorlijk ongeloofwaardig

7,5

The Right Stuff (1983, Philip Kaufman)

Het verhaal van de Mercury 7, de eerste Amerikaanse astronauten, en hun strijd wie als eerste de ruimte in mag. Daarnaast is te zien hoe de snelheidsduivels van de luchtmacht langzaam uit beeld raken bij het grote publiek door de space race. Een lange zit (meer dan 3 uur), en erg rechttoe rechtaan verteld, maar desondanks geen moment vervelend of te patriotisch. Sam Sheppard is uitermate cool als straaljagerpiloot die langzaam een has been wordt en er zitten prachtige beelden bij van de raketavonturen.

Niet veel dramatische diepgang, maar wel een spannend verhaal

7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door CobraVerde op 21-01-2011 11:21:26 ]
Life's a Peckinparty
pi_91651610
Ik vond de eerste Mad Max leuker dan de tweede, gave auto's, goede bad guy ook...
Life's a Peckinparty
pi_91651884
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:20 schreef CobraVerde het volgende:
Ik vond de eerste Mad Max leuker dan de tweede, gave auto's, goede bad guy ook...
zo een idee had ik ook, dat er bij een vervolg wat meer budget vrijgekomen was. Binnenkort maar checken dan ^O^
pi_91652889
The Lion King (1994)
Heb deze klassieker vroeger een keer of 8 gezien. het was de eerste film in de bios waar ik echt van onder de indruk was (ik was 15) en hier thuis met goed beeld en geluid was het ook weer zeer genieten!

Visueel, muzikaal, thematiek, maar vooral de stemacteurs (met als absolute hoogtepunt een geniale Jeremy Irons _O_ ), wat een meesterwerk deze film. De verhaallijn is vrij dun, maar de diepere betekenis erachter heeft heel mooie verwijzingen in zich. Ook uitermate sterk om een film voor EN kinderen EN volwassenen leuk te maken. Humor (vooral met Rowan Atkinson!) ook helemaal in orde.

De Stampede-scene (een jaar!! aan gewerkt) blijft nog steeds een hoogtepunt, net als de fascistenparade van Scar.

De beste tekenfilm ooit gemaakt in mijn ogen.

9.5/10 (IMDB: 8.2/10)

vrijdag 21 januari 2011 @ 12:13:52 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_91653516
The Invention of Lying

Een man leeft in een wereld waar iedereen de waarheid vertelt. Op een dag wordt hij uit zijn woning gezet en begint het liegen, en iedereen gelooft hem.

Ik vind het een zeer origineel verhaal, alleen kon het veel meer worden zeker met Gervais in de hoofdrol. De humor is helaas nergens aanwezig, ze proberen het wel iets maar dat is niet zo bijster interessant. Ik zou het meer categoriseren onder romantisch/drama. Al met al een best leuke film om te kijken, ik heb me ook geen moment verveeld dus ik geef hem zeker een 7+.

pi_91653568

Leuke film, niet heel fantastisch, maar wel leuk !
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:26:50 #88
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91653912

Kutfilm ik geef hem een 1

Ook een kutfilm, ik geef deze ook een 1
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:23:54 #89
286575 Roces18
Chef de party
pi_91656089
Wat een argumenten en een 1 is een beetje laag. Krijgen ze geen 2 voor de moeite dan?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:14:51 #90
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91658660
Nee 1 is helemaal niet laag en ze krijgen ZEKER geen 2.
Buried is gewoon een combinatie van poep en kots, en ik wilde mijn ogen eruit krabben toen de film afgelopen was. Zo slecht.
PieAir
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:21:13 #91
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_91658977
:')
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:15:40 #92
286575 Roces18
Chef de party
pi_91661648
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef Mr_DG het volgende:
ahah :')

Net voor het eerst Shaun of the Dead gekeken. En wat een slechte film is het. Er is totaal geen humor op hun eerste moord na dan
SPOILER
, en het komt allemaal zo geforceerd over, dus ik begrijp ook niet wat iedereen hier zo bijzonder aan vind. Ik geef hem een 5,5 :{
pi_91663762
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Buried is gewoon een combinatie van poep en kots, en ik wilde mijn ogen eruit krabben toen de film afgelopen was. Zo slecht.
:|W
pi_91664295
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef jpg97 het volgende:
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:14:06 #95
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91664337
:s)
PieAir
pi_91666032
American History X

Verhaal
Danny Vinyard is een tiener die helemaal onder invloed staat van zijn oudere broer, de neonazi Derek. Wanneer Danny op school een enthousiast verslag maakt over Hitlers 'Mein Kampf', stelt het schoolhoofd hem voor de keus, of een opstel schrijven over zijn broer Derek, of van school getrapt worden. Dereks haat tegen andere rassen vloeit voort uit de moord op zijn vader. Derek sluit zich aan bij een bende en belandt in de gevangenis voor moord. Als Derek weer vrij is, is hij compleet veranderd. Hij wil een aantal mensen een lesje leren, waaronder zijn eigen broertje...
Oordeel
We keken deze film met de klas onder Maatschappijleer. Een keer vlak voordat de les afgelopen was zette de leraar de film even op pauze omdat hij dat een geschikt moment vond om te pauzeren. Toen hadden we nog maar 2 minuutjes over en de hele klas was doodstil, dat komt echt zelden voor hier. Dus deze film maakt wel indruk op je. Het is ook wel een van de mooiste films die ik heb gezien, deze raad ik ook zeker aan om te gaan kijken. Er zit een diepe betekenis van waarheid in, maar niet zo makkelijk als bij een Disneyfilm waar je er gewoon overheen struikelt.
Mijn cijfer: 9,0
IMDb: 8,6
pi_91666951
Rush Hour 3 (Brett Ratner, 2007)
Deel een en twee waren nog wel vermakelijk, maar dit derde deel had er beter niet kunnen komen.... Paar keer een glimlach bij een tirade van Chris Tucker. 4.5

The Apartment (Billy Wilder, 1960)
Met recht een klassieker, de film doorstaat de tand des tijds prima en is nog steeds op en top vermaak. 8.0

The Philadelphia Story (George Cukor, 1940)
Beetje langdradig, maar voornamelijk vanwege het acteerwerk zeker de moeite waard. 7.6
pi_91673209
Ik heb gisteravond Black Death gekeken.

http://www.imdb.com/title/tt1181791/

Wat een vreselijke film :'). Het thema sprak me wel aan en Sean Bean kan ik als acteur erg waarderen, dus zodoende. Het verhaal is slecht. De personages zijn zo voorspelbaar als wat, ik wist van te voren al wie er dood zouden gaan (en van eentje voorspelde ik zelfs de manier waarop :')). Tot mijn verbazing speelde Tygo Gernandt een rol in de film. Ik weet niet hoe zijn Engels is, maar in de film speelde hij iemand die z'n tong was verloren, misschien dat dat ermee heeft te maken :'). Even kijken of ik nog :')'s over heb.... Nog eentje :o. In het begin wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van de 'shaky cam' techniek. Normaal heb ik daar geen moeite mee, maar het viel me dusdanig op dat ik bijna de film heb uitgezet omdat het behoorlijk onprettig was, eigenlijk gewoon misplaatst en irritant :').

Tot slot: Carice van Houten. Leuke actrice, mooi koppie, en goede beheersing van de Engelse taal, maar toch dat Nederlandse accent erbij, dat laat het zo lomp klinken. Andere pluspuntjes waren de setting en het einde, die kon ik wel waarderen.

Eindscore: 3/10
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:51:36 #99
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91673430
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:31 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Valt misschien een beetje buiten de rest van de film, maar dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken en dat is nádat ik de hele film heb gezien.
Pff, die openingsscène is juist geniaal. De dialoog an sich, de snelheid ervan, de locatie, de sfeer die er hangt en tot slot de snedige oneliner van haar die gelijk de toon zet over de gemiddelde mening die de 'naasten' van Zuckenberg over hem hebben: de toon werd gelijk gezet, de aandacht werd direct gegrepen. Buiten deze alles omvattende oneliner is de opening een perfecte inleiding, waarin duidelijk aan wordt gegeven wie de hoofdpersoon is en waar de film over gaat (menselijke handelingen en hun reacties daarop). Naarmate ik er meer over nadenk en over schrijft, hoe lyrischer ik word.

Om de scène in één woord te omschrijven: boem. Gewoon boem.
pi_91674830
Dat is juist wat ik er enorm slecht aan vind. Niemand heeft zo een dialoog.
Het is wat mij betreft juist een enorme zwakte als je zo een verhaal moet inleiden. Daarna vond ik het een prima film, die inleiding vond ik alleen echt heel slecht.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:49:23 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91680394
Deze week gezien:

Easy Rider
Nog steeds dé ultieme road movie, vond `m nu nog beter dan bij de eerste kijkbeurt. Hopper en Fonda tonen alles wat er wel en (vooral) niet goed is met dat prachtige Amerika en de (relatieve) vrijheid die je hebt tijdens een roadtrip door de geweldige landschappen van de USA. Voorzien van een heerlijke soundtrack en sterk acteerwerk (met `n geweldige Jack Nicholson) is dit een absolute klassieker, een must-own.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Drive, He Said
Het regie debuut van Jack Nicholson gaat over `n College basketballer wiens roommate aan het eind van de jaren `60 langzaam maar zeker steeds meer door draait.
Het geheel is `n mix van docu, een als docu gefilmde speelfilm en "normale" film. Het komt wellicht wat rommelig over maar het resultaat is een film technisch gezien uiterst fascinerend en beklemmend werk.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-01-2011 21:55:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')