ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanraderquote:Op maandag 17 januari 2011 23:57 schreef Tim86 het volgende:
Doghouse uit het vorige topic is echt briljant..een van de leukste films die ik afgelopen jaar heb gezien
Hoe bedoel je dat ik moet laten weten hoe ik hem vond? Zoals ik al zei: Ik heb hem vorig jaar ergens gezien en heb hier toen nog een hele lobby opgestart om meer fans te krijgenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanrader
laat me weten hoe je em vond
En recordhouder (niet meer geloof ik).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:08 schreef RacerDKB het volgende:
The Blues Brothers (1980)
[ afbeelding ]
Moet toch wel een jaar of 9 geleden geweest zijn dat ik deze film voor het laatst zag, vandaar dat ik hem besloot te herkijken (720p HDTV, jammer dat ie nog niet uit is op blu-ray).
Wat een filmSowieso de trendsetter van de overdreven explosies, auto-achtervolgingen, crashes, pile-up's, en wat dan ook.
Vele bijrolletjes van bekende muzieklegendes (Ray Charles, Aretha Franklin, etc.), en een leuke cast.
Naar mijn idee een van de beste komedies ooit. Toffer dan ik me kon herinneren van de laatste keer dat ik hem zag.
8.0/10
Verbroken door de sequelquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En recordhouder (niet meer geloof ik).
Prachtige film inderdaad!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:
http://www.moviemeter.nl/film/5732
http://www.imdb.com/title/tt0115040/
-
een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek.
Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
ik raad em je af, ik geef hem een dikke 3quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
Verwacht geen actiefilm.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ziet er vet uit, ga ik ook maar eens kijken!
Inderdaad geen actiefilm maar hij heeft me wel positief verrast als film.quote:
Ik wil deze film graag nóg een keer zien, hoe ben je er aan gekomen? Kon hem nergens downloaden op usenet en bij bol was ie niet te koop..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:02 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.moviemeter.nl/film/5732
http://www.imdb.com/title/tt0115040/
Het verhaal gaat over een man van een jaar of dertig wiens leven op een dood spoor zit. Zijn verhouding met de getrouwde Tereza begint hem te vervelen, hij heeft geen eigen woonruimte, en geen zin meer in zijn baan. Zijn vader, die hem een klaploper vindt, heeft genoeg van hem en zet hem het huis uit. Jakub vertrekt voor een paar dagen naar het verlaten landhuis van zijn overleden opa. In eerste instantie om het te verkopen, maar het huis en vooral de tuin oefenen zo'n aantrekkingskracht op hem uit dat hij zich niet meer los kan maken van die intrigerende plek.
een prachtig, gemoedelijk, sprookjesachtig en filosofisch juweeltje doorspekt met mooie (religieuze) symboliek.
Voor mij is Shaun of the Dead echt een van de beste films ooit ik heb de videoband ervan ook echt 30 keer terug gezien. Kon op een gegeven moment de film bijna napraten. Was al langer op zoek naar een soort gelijke film, ik ga Doghouse morgen kijken ben heel benieuwd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:02 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik vind em beter dan shaun of the dead, is echt een aanrader
laat me weten hoe je em vond
Terechte analyse!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:49 schreef mazaru het volgende:
Apocalypto
[ afbeelding ]
Rauwe, meeslepende, intense film. Met prachtige beelden.
Ik had hem al een keer gezien, maar ik heb me ook nu weer geen moment verveeld.
Van mij krijgt die een 9
IMDB 7.9
Prima film met een erg laag budget jaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:18 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Prachtige film inderdaad!
Net zelf Monsters gezien en die heeft mij behoorlijk verrast. Ontzettend mooie plaatjes. Hoewel de special effects niet altijd even overtuigend zijn wordt je wel meegezogen in die wereld en dat is heel knap. 7.5
Intense dramafilm met een intrigerend verhaal dat zich steeds verder ontvouwt. Het acteerwerk en met name de rol van 'Jörgen' is fenomenaal. 8quote:Jacob Petersen heeft zijn leven gewijd aan het helpen van arme straatkinderen in India. Jacobs weeshuis wordt echter bedreigd met sluiting vanwege te hoge kosten. Zakenman Jørgen komt uit het niets met een interessant voorstel: hij wil een miljoen dollar doneren aan het weeshuis, maar daarvoor moet Jacob wel speciaal naar Denemarken komen ...
Dat moet wel hele goede kaas geweest zijn?quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:44 schreef El_Matador het volgende:
Fantastic Four - Rise Of The Silver Surfer (2007)
Wat een heerlijke, vette actiefilm-sci-fi-comic-kaasfilm whatever. Kijkt lekker weg, niet in de laatste plaats door Jessica Albaen lekkere special effects. Mixje van The Dark Knight, Kick-Ass, Machete en Sin City. Helemaal top.
9.0/10 (IMDB: 5.8/10 ???)
Ik ben verbaasd door de lage scores. Ik vond het een heerlijke film. Maar was wel een beetje knetter jaquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat moet wel hele goede kaas geweest zijn?
Ach ja, wie niet waagt wie niet wint. Sommige mensen hier geven bepaalde films bijv. een 9 en dan vind ik het een kut film. Dus misschien vind ik hem wel leukquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:15 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik raad em je af, ik geef hem een dikke 3
echt een hele slechte spanningloze film
nou nou zeg. Rome vind ik echt een paar klassen beter. Dit was echt de b-film variant met echt heel matige CGI zoals eerder gezegd. Als iemand onthoofd werd of als er een arm door de lucht vloog, dat zag er, vooral in het begin, echt niet uitquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:20 schreef Roces18 het volgende:
Spartacus een 7 geven? Hoe durf je! Minstens een 12 uit de 10 waard serieus. Echt een machtige serie vooral het einde van seizoen 1. En heerlijk gemixt met allemaal special-effects!
heerlijk toch, ik vind het echt een top serie!quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:45 schreef planethugo het volgende:
[..]
nou nou zeg. Rome vind ik echt een paar klassen beter. Dit was echt de b-film variant met echt heel matige CGI zoals eerder gezegd. Als iemand onthoofd werd of als er een arm door de lucht vloog, dat zag er, vooral in het begin, echt niet uit
Ik heb gisteren toevallig 12 Angry Men uit 1957 gekeken op aanraden, en ik moet zeggen dat die zeker niet ten onder doet aan moderne films.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik zie dat je vaak van zulke films kijk. Vind je ze echt leuk en wie weet spannend of kijk je ze voor de historische waarde en dergelijke? Want ik vind persoonlijk, hoe ouder een film hoe slechter op sommige na natuurlijk
Nee, ik kijk die films omdat ik er geen zak aan vind en post dan een positieve review in de hoop dat jullie ze gaan kijken natuurlijk!quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:42 schreef Roces18 het volgende:
Ik zie dat je vaak van zulke films kijk. Vind je ze echt leuk en wie weet spannend of kijk je ze voor de historische waarde en dergelijke? Want ik vind persoonlijk, hoe ouder een film hoe slechter op sommige na natuurlijk
Ok thx, ik zal het even doorlezenquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:10 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee, ik kijk die films omdat ik er geen zak aan vind en post dan een positieve review in de hoop dat jullie ze gaan kijken natuurlijk!
Anyway, hier is een discussie gaande over oude films, met genoeg argumenten waarom oude films niets onderdoen voor moderne als je door de technische beperkingen heen kunt kijken (en vaak is dat niet eens nodig, zoals bij 12 Angry Men): Ik vind oude films saai!
Ik vond dat juist wel leuk, lekker snelle, redelijk gevatte, dialoog. Wat vond je er zo slecht aan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vond de openingsscène van the social network erg slecht, nu ik er bij nadenk.
Valt misschien een beetje buiten de rest van de film, maar dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken en dat is nádat ik de hele film heb gezien.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vond dat juist wel leuk, lekker snelle, redelijk gevatte, dialoog. Wat vond je er zo slecht aan?
Werkelijk een fantastische film, dit is de film waar ik begreep waar de legende rondom James Dean vandaan is gekomen. Wat een briljant acteur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:20 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
East of Eden (Elia Kazan, 1955)
Sterke film met James Dean in een goede rol weer. Zijn drang om erkenning van zijn vader te krijgen is de drijfveer achter zijn acties en die strijd is boeiend in beeld gebracht. Mooie kleurcinematografie ook. Vooral de scenes op de trein zagen er tof uit, maar ook de gang naar zijn moeder was tof in beeld gebracht. ****
bodoel je deze film:quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:40 schreef travelman het volgende:
Deze laatst weer eens gezien, vind hem heerlijk (lekker droog):
Kops
Door een gebrek aan boeven dreigt de politiepost van Hogbodorna gesloten te worden. Om hun baan veilig te stellen, proberen Jakob en zijn collega's de misdaadstatistieken eigenhandig op te krikken. Ze promoveren de dorpsdronkaard tot winkeldief, schieten wat kogels af in het bos en stichten een brandje. Al snel loopt alles uit de hand en staat er een SWAT-team uit de grote stad klaar om de gevaarlijke bende uit te schakelen..
jep; die bedoel ik!! Die heb ik een tijdje terug voor een paar euro bij de FRS gekocht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:22 schreef casper019 het volgende:
[..]
bodoel je deze film:
http://www.filmrecensies.net/filmbesprekingen/2880/Kopps.html
die lijkt me inderdaad heel cool,waar heb je em vandaan??
ik kan em op bol.com niet vinden..
Had hem net in een paar minuten gedownload via bittorrent (lange leve die Scandinaviërs met hun snelle verbindingenquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:22 schreef casper019 het volgende:
[..]
bodoel je deze film:
http://www.filmrecensies.net/filmbesprekingen/2880/Kopps.html
die lijkt me inderdaad heel cool,waar heb je em vandaan??
ik kan em op bol.com niet vinden..
Ik vond het een mooie film. Will Smith vind ik eigenlijk altijd wel redelijk tot goed spelen en dat deed hij hier weer overtuigend. Zijn zoon speelde in de film ook zijn zoon en die was ook goed; het was een kind zoals een kind in het echt ook is, niet een die bijvoorbeeld wel erg slim/betweterig is voor z'n leeftijd (veel gehaat iets hier nietquote:Chris Gardner (Will Smith) heeft elke maand moeite om de eindjes aan elkaar te knopen voor zichzelf en zijn 5-jarige zoon (Jaden Smith). Hij verliest zijn baan, zijn huis en kan geen kant meer op. Dan wordt hij aangenomen als stagiair bij een effectenhandelaar. Chris en zijn zoon gaan door diepen dalen op jacht om de droom, een beter leven voor zijn twee, waar te maken....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al toch een film die mij kan bekoren daarom een 8.
[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-01-2011 14:47:27 ]
Een "klassieker" die ik als kind wel iets van 10 keer gezien heb. Was ver voor de LOTR films, dus juist een voorloper zou ik zeggen... Nu zou het waarschijnlijk idd wat kinderachtig aan doen...quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:34 schreef Falco het volgende:
Willow
Zozo, dit had veel weg van LotR. Hobbits? Check. Allerlei fantasy-creaturen die de kop opsteken? Check. Roadtrip om iets naar een goed einde te brengen? Check. Mooi vormgegeven hoor, maar ik vond het uiteindelijk toch kinderachtig en oppervlakkig. Cijfer: 6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 8,0
IMDb: 7,3Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:49 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
The Tourist [2010] IMDb
Elise (Angelina Jolie) en Frank (Johnny Depp) kruisen per toeval elkaars wegen. Frank is een Amerikaanse toerist op weg naar Venetië. Elise is Britse en moet ook in Venezia zijn. Elise gebruikt Frank als dekmantel op zoek naar een gezochte crimineel. Twee goede acteurs in een cinematografisch goede film, echter is de inhoud van de film ver te zoeken. Ook de actie is maar mondjesmaat en kan mij niet overtuigen. De samenwerking van de twee acteurs is ook niet denderend, maar trekt de filmkar wel, waarbij Depp voorop gaat.
Cijfer: 6,5
IMDb: 6,1
[ afbeelding ]
TRON: Legacy [2010] IMDb
Zoon (Garrett Hedlund) van een computerprogrammeur (Jeff Bridges) gaat op zoek naar zijn vader die in zijn eigen bedacht en gerealiseerde virtuele wereld terecht blijkt te zijn gekomen. Samen proberen ze uit de virtuele wereld te komen. Voor mij vooral indrukwekkend door de special effects en de dikke soundtrack van Daft Punk die goed bij de film past. De acteerprestaties waren niet altijd even goed, maar dat mag niks afdoen aan de actie en effecten die er in de film zitten.maar the tourist is dus wel nog een aanrader aangezien je het een 6 geeft? wel leuk om gezien te hebben bedoel ik..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 8,0
IMDb: 7,3
nou, het was dat ik er gratis heen kon, anders was ik denk ik niet eens gegaanquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:24 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar the tourist is dus wel nog een aanrader aangezien je het een 6 geeft? wel leuk om gezien te hebben bedoel ik..?
Niet waar natuurlijk. De welbekende LotR-trilogie is rond de Tweede Wereldoorlog geschreven. In 1978 bestond er ook nog een mislukte tekenfilmversie van LotR.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een "klassieker" die ik als kind wel iets van 10 keer gezien heb. Was ver voor de LOTR films, dus juist een voorloper zou ik zeggen... Nu zou het waarschijnlijk idd wat kinderachtig aan doen...Maar een 6 vind ik persoonlijk erg mager voor Willow.
Net als Salt en Knight and Day zeker, echt samen met deze 3 films in korte tijd die allemaal een beetje hetzelfde idee hebben. Gewoon vermaak.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:24 schreef casper019 het volgende:
The Tourist
[ afbeelding ]
Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Drama
104 minuten
geregisseerd door Florian Henckel von Donnersmarck
met Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany
Frank Taylor is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpol agent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.
de film deed me denken aan een beetje aftreksel van een james bond film, Het was zeker geen slechte film. Ligt er ook een beetje aan met wat voor verwachtingen je gaat kijken. Als je denkt van WOW jhonny depp en angelina in een film dat MOET een topfilm worden kom je bedrogen uit - want dat is het helaas niet, erg jammer dat met 2 zulke top acteurs ze er niet meer uitgehaald hebben. De film word nergens echt spannend of romantisch ofzo.. maar kijkt wel lekker weg..
ik zou em een 6je geven... gewoon een wegkijkertje als je niks anders te doen heb op een regenachtige dag ofzo
quote:Banksy: Uhmmm... You know... it was at that point that I realized that maybe Thierry wasn't actually a film maker, and he was maybe just someone with mental problems who happened to have a camera.
op imdb staat dat er bijv van de bewuste expositie maar weinig bewijs is en dat het helemaal niet zo een hype teweegbracht. Maar daarentegen heeft ie wel gewoon de hoes van madonna's album gemaakt en dat doe je niet zomaar. Hoe dan ook, prachtige docu/filmquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef macondo het volgende:
@PlanetHugo Banks is een baas. Briljante film, en er is meer waar dan je denkt vrees ik. Thierry is wel degelijk bekend als Mr Brainwash. Zijn werken gaan voor recordbedragen van de hand.
zo een idee had ik ook, dat er bij een vervolg wat meer budget vrijgekomen was. Binnenkort maar checken danquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:20 schreef CobraVerde het volgende:
Ik vond de eerste Mad Max leuker dan de tweede, gave auto's, goede bad guy ook...
ahahquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. , en het komt allemaal zo geforceerd over, dus ik begrijp ook niet wat iedereen hier zo bijzonder aan vind. Ik geef hem een 5,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Nee 1 is helemaal niet laag en ze krijgen ZEKER geen 2.
Buried is gewoon een combinatie van poep en kots, en ik wilde mijn ogen eruit krabben toen de film afgelopen was. Zo slecht.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Nee 1 is helemaal niet laag en ze krijgen ZEKER geen 2.
Buried is gewoon een combinatie van poep en kots, en ik wilde mijn ogen eruit krabben toen de film afgelopen was. Zo slecht.
Pff, die openingsscène is juist geniaal. De dialoog an sich, de snelheid ervan, de locatie, de sfeer die er hangt en tot slot de snedige oneliner van haar die gelijk de toon zet over de gemiddelde mening die de 'naasten' van Zuckenberg over hem hebben: de toon werd gelijk gezet, de aandacht werd direct gegrepen. Buiten deze alles omvattende oneliner is de opening een perfecte inleiding, waarin duidelijk aan wordt gegeven wie de hoofdpersoon is en waar de film over gaat (menselijke handelingen en hun reacties daarop). Naarmate ik er meer over nadenk en over schrijft, hoe lyrischer ik word.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:31 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Valt misschien een beetje buiten de rest van de film, maar dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken en dat is nádat ik de hele film heb gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |