Laatste berichtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:27 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik vond het aan het begin doen veel beter. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken en dan weet je meteen de spelregels. Die van mij verloopt 29 juni dus ik heb nog wel even. Het is ook vooral omdat ik hem 29 juni gehaald heb en pas 6 maanden later in januari begon met lessen
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:38 schreef -SG- het volgende:
Theorie vanochtend gehaald
5 fout op de gevarenherkenning en 5 fout op de verkeersregels en inzicht vragen.
Ben zo blij![]()
Mijn examinator was nog vrij soepel in het begin (bij het wegrijden bij het CBR telkens een auto die aankwam, wat ik niet kon zien waardoor ik half op het fietspad moest stoppen) en zag best wel wat door de vingers maar bij die fietser ging het gewoon fout, al deed ik m'n eigen ingreepquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef MelR het volgende:
Gefeliciteerd 2na! en jammer house is a feeling!!!![]()
volgens mij moet je toch echt wel een btje mazzel hebben, want wat ik gelezen heb heeft 2na het ook niet helemaal foutloos gedaan en toch geslaagd! terwijl house op t laatst nog zakte!...en ik zelf heb echt goede stukken gereden, snelweg supergoed, omkeeropdracht goed, geen ingrepen en toch gezakt doordat ik te veel aan de kanten reed en te laat naar de rechterbaan ging van de rotonde bij 3kwart afslaan...zijn net de laatste puntjes op de i...en sommige eximintatoren willen nou eenmaal een vette punt zien en anderen zijn tevreden met een licht streepje...ga je meteen weer examen aanvragen house?! en 2na....ik ben jaloers!!!! :p maar echt super!!! heb je al een auto?...zo niet, kan je de paas shows gaan afstruinen...!!!
Heb ik een keer gehad, net op zo'n fijn punt bij een spoorwegovergang waar scholieren van twee uitgaande middelbare scholen elkaar kruisen zeg maar, en dan nog regelmatig een trein, en veel auto's, ik kwam er echt niet tussen, wat een chaos was datquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:06 schreef jacobras het volgende:
Morgen van 8:00 - 9:30 rijles, hoop dat het niet zo druk is met scholen die net aangaan
Haha, ik ga dan wel proberen ertussen te komen, nu heb je nog iemand naast je die je kan redden als het niet luktquote:Heb ik een keer gehad, net op zo'n fijn punt bij een spoorwegovergang waar scholieren van twee uitgaande middelbare scholen elkaar kruisen zeg maar, en dan nog regelmatig een trein, en veel auto's, ik kwam er echt niet tussen, wat een chaos was dat Ik heb op een gegeven moment de motor maar afgezet, beetje zonde van het lesgeld, maar dan heb je dat ook maar weer gehad.
Nou ja, als daar de spoorbomen dichtgaan en de voorrangsweg waar je op wilt helemaal volstroomt met auto's en scholieren, dan kun je geen kant opquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:55 schreef jacobras het volgende:
[..]
Haha, ik ga dan wel proberen ertussen te komen, nu heb je nog iemand naast je die je kan redden als het niet lukt
Vorige week had ik eerst 's ochtends vroeg een uur rijles, en daarna, op het tijdstip dat alle basisscholen uit zijn, nog een uur. Dan schiet het grut echt van alle kanten de weg op, ging gelukkig wel goed. Zag alleen een zebrapad bijna over het hoofd, maar nog wel op tijd
Heya, ik reed absoluut geen foutloze rit, maar ik heb de problemen die ik veroorzaakte wel zelf opgelost. Volgens mij kan je rit ook niet foutloos zijn, maar je moet gewoon niet in paniek raken en het zelfstandig oplossen!quote:"Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef MelR het volgende:
Gefeliciteerd 2na! en jammer house is a feeling!!!
volgens mij moet je toch echt wel een btje mazzel hebben, want wat ik gelezen heb heeft 2na het ook niet helemaal foutloos gedaan en toch geslaagd! terwijl house op t laatst nog zakte!...en ik zelf heb echt goede stukken gereden, snelweg supergoed, omkeeropdracht goed, geen ingrepen en toch gezakt doordat ik te veel aan de kanten reed en te laat naar de rechterbaan ging van de rotonde bij 3kwart afslaan...zijn net de laatste puntjes op de i...en sommige eximintatoren willen nou eenmaal een vette punt zien en anderen zijn tevreden met een licht streepje...ga je meteen weer examen aanvragen house?! en 2na....ik ben jaloers!!!! :p maar echt super!!! heb je al een auto?...zo niet, kan je de paas shows gaan afstruinen...!!! "
Goede beslissing dan toch? Altijd op je gevoel afgaanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:44 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb toch maar besloten om in de nieuwe auto te gaan afrijden donderdag. Rijles ging namelijk aardig goed, merk ook wel dat ik wat rustiger rijd in de nieuwe auto in vergelijking met de oude, en laat dat nou een punt zijn waarop ik het op mijn vorige examen verkeerd deed.
Achja, ik weet het niet. wil me gewoon niet al te veel zorgen maken, en deze auto rijdt wel rustiger; het is alleen vervelend dat ik pas 2 uur met deze auto heb gereden in tegenstelling tot een half jaar met de anderequote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goede beslissing dan toch? Altijd op je gevoel afgaan
Rijles ging bij mij vandaag mwa mwa.Instructeur was bloedchagerijnig,en daar wordt ik dan ook behoorlijk snibbig van.Kruispunt ging verkeerd,vergat dat ik voorrang had van links.En toen zei hij dat ik dat nu weleens moest weten.Maar ik was toen al dusdanig moody geworden dat ik alleen nog maar 'Ach,hou gewoon je mond' kon zeggen
Vorige week was die van mij er niet helemaal bij geloof ik. Riep in de bocht dat ik moest schakelen, maar dat had ik al gedaan, dus ik snapte er geen hol van en dacht dat hij bedoelde dat ik die bocht best in z'n 3 kon halenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Rijles ging bij mij vandaag mwa mwa.Instructeur was bloedchagerijnig,en daar wordt ik dan ook behoorlijk snibbig van.Kruispunt ging verkeerd,vergat dat ik voorrang had van links.En toen zei hij dat ik dat nu weleens moest weten.Maar ik was toen al dusdanig moody geworden dat ik alleen nog maar 'Ach,hou gewoon je mond' kon zeggen
WTF? Leer je alleen rijden op plekken waar je de situatie uit je hoofd kent?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt.Ik rij in Rotterdam en vrijwel elk onderdeel heeft een eigen locatie.Oftewel,parkeren heb ik in een bepaald straatje geleerd waarin ik ook steeds terugkeer en kruispunten worden altijd op de Jan Steenstraat/Burgemeester Baumannlaan geoefend.Het is dus niet zozeer dat ik de kruispunten of het parkeren onder de knie heb,als dat ik die kruispunten en de situatie van die straatjes kan dromen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
WTF? Leer je alleen rijden op plekken waar je de situatie uit je hoofd kent?
Eigenlijk zou het CBR gewoon 2 uur voor je examen moeten zeggen in welke plaats in Nederland je mag afrijden, zodat je op de borden let i.p.v. situaties uit je hoofd leert.
Ik ben best gevoelig voor het humeur van mn instructeur (Hé,dat rijmtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week was die van mij er niet helemaal bij geloof ik. Riep in de bocht dat ik moest schakelen, maar dat had ik al gedaan, dus ik snapte er geen hol van en dacht dat hij bedoelde dat ik die bocht best in z'n 3 kon halen. En later had hij een bord van de wegwerkzaamheden gemist dat ik daar 50 mocht ipv 80, dus hij zei dat ik wel wat meer tempo mocht maken want die vrachtwagen achter me kwam wel erg dichtbij. Zulke kleine dingetjes.
Neemt het CBR precies dezelfde route of zo? Ik zou overstappen van rijschool...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt.Ik rij in Rotterdam en vrijwel elk onderdeel heeft een eigen locatie.Oftewel,parkeren heb ik in een bepaald straatje geleerd waarin ik ook steeds terugkeer en kruispunten worden altijd op de Jan Steenstraat/Burgemeester Baumannlaan geoefend.Het is dus niet zozeer dat ik de kruispunten of het parkeren onder de knie heb,als dat ik die kruispunten en de situatie van die straatjes kan dromen.
Als ik in Overschie die kruispunten zie,weet ik precies hoe laat het is,terwijl ik op andere punten in de stad een kruispunt simpelweg niet eens herken bij wijze van spreken
Ik denk dat zij (of anders de instructeur) eerder bedoelde dat ze nu wel eens moet weten dat je op gelijkwaardige kruisingen als je van rechts komt voorrang hebt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
WTF? Leer je alleen rijden op plekken waar je de situatie uit je hoofd kent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |