abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79748389
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • 2na (30 maart)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.
  • I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_79748427
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 15:27 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ik vond het aan het begin doen veel beter. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken en dan weet je meteen de spelregels. Die van mij verloopt 29 juni dus ik heb nog wel even. Het is ook vooral omdat ik hem 29 juni gehaald heb en pas 6 maanden later in januari begon met lessen
    Laatste bericht
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37:35 #3
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_79748721
    Voor de A-lessers: op http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php kan je 5 gratis oefenexamens maken, als je een eveneens gratis motorblad aanvraagt
    censuur :O
      dinsdag 30 maart 2010 @ 15:38:19 #4
    192856 -SG-
    PSV Eindhoven!
    pi_79748751
    Theorie vanochtend gehaald

5 fout op de gevarenherkenning en 5 fout op de verkeersregels en inzicht vragen.

Ben zo blij
    A little knowledge is a dangerous thing.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 15:41:01 #5
    297615 MellaBella
    Love is not a maybe thing.
    pi_79748867
    Gefeliciteerd!!
    pi_79749141
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 15:38 schreef -SG- het volgende:
    Theorie vanochtend gehaald

5 fout op de gevarenherkenning en 5 fout op de verkeersregels en inzicht vragen.

Ben zo blij
    Gefeliciteerd

Net de derde les gehad, eerste uur ging kut 2de uur ging voor mijn gevoel erg goed. Fileparkeren er dit keer bijgepakt, ging goed voor een eerste keer

Zaterdag staat deeltoets 1 op het programma (hoort bij het RIS pakket, afronding van de babis, dus auto onder controle enz.)
      dinsdag 30 maart 2010 @ 16:06:46 #7
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79749890
    Morgen van 8:00 - 9:30 rijles, hoop dat het niet zo druk is met scholen die net aangaan
    pi_79750972
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef MelR het volgende:
    Gefeliciteerd 2na! en jammer house is a feeling!!!
    volgens mij moet je toch echt wel een btje mazzel hebben, want wat ik gelezen heb heeft 2na het ook niet helemaal foutloos gedaan en toch geslaagd! terwijl house op t laatst nog zakte!...en ik zelf heb echt goede stukken gereden, snelweg supergoed, omkeeropdracht goed, geen ingrepen en toch gezakt doordat ik te veel aan de kanten reed en te laat naar de rechterbaan ging van de rotonde bij 3kwart afslaan...zijn net de laatste puntjes op de i...en sommige eximintatoren willen nou eenmaal een vette punt zien en anderen zijn tevreden met een licht streepje...ga je meteen weer examen aanvragen house?! en 2na....ik ben jaloers!!!! :p maar echt super!!! heb je al een auto?...zo niet, kan je de paas shows gaan afstruinen...!!!
    Mijn examinator was nog vrij soepel in het begin (bij het wegrijden bij het CBR telkens een auto die aankwam, wat ik niet kon zien waardoor ik half op het fietspad moest stoppen) en zag best wel wat door de vingers maar bij die fietser ging het gewoon fout, al deed ik m'n eigen ingreep . Dus ik denk dat het ook wel aan mijn rijden lag op dat moment, en niet aan de slechte dag van de examinator. Omdat ze bij het thuisfront zo lief zijn kan ik meteen examen aanvragen, en heb nog 1 les over uit m'n pakket dus vol moed nogmaals proberen!

Gefeliciteerd -SG-!
    Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
    pi_79751520
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 16:06 schreef jacobras het volgende:
    Morgen van 8:00 - 9:30 rijles, hoop dat het niet zo druk is met scholen die net aangaan
    Heb ik een keer gehad, net op zo'n fijn punt bij een spoorwegovergang waar scholieren van twee uitgaande middelbare scholen elkaar kruisen zeg maar, en dan nog regelmatig een trein, en veel auto's, ik kwam er echt niet tussen, wat een chaos was dat Ik heb op een gegeven moment de motor maar afgezet, beetje zonde van het lesgeld, maar dan heb je dat ook maar weer gehad.
    Tap tap tap
      dinsdag 30 maart 2010 @ 16:55:24 #10
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79752001
    quote:
    Heb ik een keer gehad, net op zo'n fijn punt bij een spoorwegovergang waar scholieren van twee uitgaande middelbare scholen elkaar kruisen zeg maar, en dan nog regelmatig een trein, en veel auto's, ik kwam er echt niet tussen, wat een chaos was dat Ik heb op een gegeven moment de motor maar afgezet, beetje zonde van het lesgeld, maar dan heb je dat ook maar weer gehad.
    Haha, ik ga dan wel proberen ertussen te komen, nu heb je nog iemand naast je die je kan redden als het niet lukt

Vorige week had ik eerst 's ochtends vroeg een uur rijles, en daarna, op het tijdstip dat alle basisscholen uit zijn, nog een uur. Dan schiet het grut echt van alle kanten de weg op, ging gelukkig wel goed. Zag alleen een zebrapad bijna over het hoofd, maar nog wel op tijd
    pi_79752038
    ik moet deze week afrijden, ben niet echt zenuwachtig. Ik zie het wel. De laatste lessen gingen heel afwisselend, de ene keer perfect en de andere keer was t een ramp.
    *poef* nu is het weg
    pi_79752098
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 16:55 schreef jacobras het volgende:

[..]

Haha, ik ga dan wel proberen ertussen te komen, nu heb je nog iemand naast je die je kan redden als het niet lukt

Vorige week had ik eerst 's ochtends vroeg een uur rijles, en daarna, op het tijdstip dat alle basisscholen uit zijn, nog een uur. Dan schiet het grut echt van alle kanten de weg op, ging gelukkig wel goed. Zag alleen een zebrapad bijna over het hoofd, maar nog wel op tijd
    Nou ja, als daar de spoorbomen dichtgaan en de voorrangsweg waar je op wilt helemaal volstroomt met auto's en scholieren, dan kun je geen kant op . Ik kwam van een weggetje dat parallel loopt aan het spoor, en de rij auto's voor de spoorwegoverweg was te lang om achteraan te sluiten. En telkens als de kudde een beetje was opgedroogd, gingen de spoorbomen weer omlaag. Of andere auto's haalden idiote capriolen uit waardoor ze mij blokkeerden (en vijftig fietsers die daardoor weer alle kanten opzwermden). Note to self: daar nooit gaan rijden rond een uur of drie.
    Tap tap tap
      dinsdag 30 maart 2010 @ 17:16:00 #13
    296848 2na
    BoomTakHuis
    pi_79752780
    quote:
    "Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef MelR het volgende:
    Gefeliciteerd 2na! en jammer house is a feeling!!!
    volgens mij moet je toch echt wel een btje mazzel hebben, want wat ik gelezen heb heeft 2na het ook niet helemaal foutloos gedaan en toch geslaagd! terwijl house op t laatst nog zakte!...en ik zelf heb echt goede stukken gereden, snelweg supergoed, omkeeropdracht goed, geen ingrepen en toch gezakt doordat ik te veel aan de kanten reed en te laat naar de rechterbaan ging van de rotonde bij 3kwart afslaan...zijn net de laatste puntjes op de i...en sommige eximintatoren willen nou eenmaal een vette punt zien en anderen zijn tevreden met een licht streepje...ga je meteen weer examen aanvragen house?! en 2na....ik ben jaloers!!!! :p maar echt super!!! heb je al een auto?...zo niet, kan je de paas shows gaan afstruinen...!!! "
    Heya, ik reed absoluut geen foutloze rit, maar ik heb de problemen die ik veroorzaakte wel zelf opgelost. Volgens mij kan je rit ook niet foutloos zijn, maar je moet gewoon niet in paniek raken en het zelfstandig oplossen!

En nee, ik heb geen auto! Op het moment heb ik daar ook geen behoefte aan, ik heb een OV dus dat is wel goed! Misschien over een paar jaar:D!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 18:44:32 #14
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79756174
    Ik heb toch maar besloten om in de nieuwe auto te gaan afrijden donderdag. Rijles ging namelijk aardig goed, merk ook wel dat ik wat rustiger rijd in de nieuwe auto in vergelijking met de oude, en laat dat nou een punt zijn waarop ik het op mijn vorige examen verkeerd deed.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:20:49 #15
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79757683
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 18:44 schreef monsterd. het volgende:
    Ik heb toch maar besloten om in de nieuwe auto te gaan afrijden donderdag. Rijles ging namelijk aardig goed, merk ook wel dat ik wat rustiger rijd in de nieuwe auto in vergelijking met de oude, en laat dat nou een punt zijn waarop ik het op mijn vorige examen verkeerd deed.
    Goede beslissing dan toch? Altijd op je gevoel afgaan

Rijles ging bij mij vandaag mwa mwa.Instructeur was bloedchagerijnig,en daar wordt ik dan ook behoorlijk snibbig van.Kruispunt ging verkeerd,vergat dat ik voorrang had van links.En toen zei hij dat ik dat nu weleens moest weten.Maar ik was toen al dusdanig moody geworden dat ik alleen nog maar 'Ach,hou gewoon je mond' kon zeggen
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:49:32 #16
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79758924
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Rijles ging bij mij vandaag mwa mwa.Instructeur was bloedchagerijnig,en daar wordt ik dan ook behoorlijk snibbig van.Kruispunt ging verkeerd,vergat dat ik voorrang had van links.En toen zei hij dat ik dat nu weleens moest weten.Maar ik was toen al dusdanig moody geworden dat ik alleen nog maar 'Ach,hou gewoon je mond' kon zeggen
    Achja, ik weet het niet. wil me gewoon niet al te veel zorgen maken, en deze auto rijdt wel rustiger; het is alleen vervelend dat ik pas 2 uur met deze auto heb gereden in tegenstelling tot een half jaar met de andere

Rijinstructeurs blijven altijd wel zeuren joh
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
    pi_79759390
    quote:

[..]

Vorige week was die van mij er niet helemaal bij geloof ik. Riep in de bocht dat ik moest schakelen, maar dat had ik al gedaan, dus ik snapte er geen hol van en dacht dat hij bedoelde dat ik die bocht best in z'n 3 kon halen . En later had hij een bord van de wegwerkzaamheden gemist dat ik daar 50 mocht ipv 80, dus hij zei dat ik wel wat meer tempo mocht maken want die vrachtwagen achter me kwam wel erg dichtbij. Zulke kleine dingetjes.
    Tap tap tap
    pi_79760649
    Hallo Allemaal,

Ik heb morgen mijn eerste rijles, best spannend.
    Door een afwijking kan ik geen diepte zien en heel moeilijk afstanden inschatten, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
    maar vergeet niet dat de tijgerin in mij nog niet slaapt, ook al gedraagt ze zich als een onschuldig poesje, ze wil nog wel eens haar nagels uitslaan!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:58:25 #19
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_79762544
    quote:

[..]

WTF? Leer je alleen rijden op plekken waar je de situatie uit je hoofd kent?

Eigenlijk zou het CBR gewoon 2 uur voor je examen moeten zeggen in welke plaats in Nederland je mag afrijden, zodat je op de borden let i.p.v. situaties uit je hoofd leert.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 21:30:36 #20
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79764403
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het CBR gewoon 2 uur voor je examen moeten zeggen in welke plaats in Nederland je mag afrijden, zodat je op de borden let i.p.v. situaties uit je hoofd leert.
    Je hebt wel een punt.Ik rij in Rotterdam en vrijwel elk onderdeel heeft een eigen locatie.Oftewel,parkeren heb ik in een bepaald straatje geleerd waarin ik ook steeds terugkeer en kruispunten worden altijd op de Jan Steenstraat/Burgemeester Baumannlaan geoefend.Het is dus niet zozeer dat ik de kruispunten of het parkeren onder de knie heb,als dat ik die kruispunten en de situatie van die straatjes kan dromen.

Als ik in Overschie die kruispunten zie,weet ik precies hoe laat het is,terwijl ik op andere punten in de stad een kruispunt simpelweg niet eens herken bij wijze van spreken
      dinsdag 30 maart 2010 @ 21:32:32 #21
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79764498
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vorige week was die van mij er niet helemaal bij geloof ik. Riep in de bocht dat ik moest schakelen, maar dat had ik al gedaan, dus ik snapte er geen hol van en dacht dat hij bedoelde dat ik die bocht best in z'n 3 kon halen . En later had hij een bord van de wegwerkzaamheden gemist dat ik daar 50 mocht ipv 80, dus hij zei dat ik wel wat meer tempo mocht maken want die vrachtwagen achter me kwam wel erg dichtbij. Zulke kleine dingetjes.
    Ik ben best gevoelig voor het humeur van mn instructeur (Hé,dat rijmt )
    Als hij irritant chagerijnig zit te doen,ga ik me daaraan irriteren en ook slechter rijden.Hij had van de week veel te veel gezopen,en had daar nog steeds last van.Vervelend,maar niet míjn probleem
      dinsdag 30 maart 2010 @ 22:02:52 #22
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_79766283
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 21:30 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt.Ik rij in Rotterdam en vrijwel elk onderdeel heeft een eigen locatie.Oftewel,parkeren heb ik in een bepaald straatje geleerd waarin ik ook steeds terugkeer en kruispunten worden altijd op de Jan Steenstraat/Burgemeester Baumannlaan geoefend.Het is dus niet zozeer dat ik de kruispunten of het parkeren onder de knie heb,als dat ik die kruispunten en de situatie van die straatjes kan dromen.

Als ik in Overschie die kruispunten zie,weet ik precies hoe laat het is,terwijl ik op andere punten in de stad een kruispunt simpelweg niet eens herken bij wijze van spreken
    Neemt het CBR precies dezelfde route of zo? Ik zou overstappen van rijschool...
      dinsdag 30 maart 2010 @ 22:26:48 #23
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79767660
    Afhankelijk van waar je lest of waar je afrijd kun je daar geluk/pech mee hebben. Zo heeft Heerenveen maar 3 bruggen waar je een beetje fatsoenlijk de hellingproef kunt doen, dus ja na al je lessen heb je die ook allemaal wel eens gezien. Mijn instructeur varieert wel, maar toch kom je noodgedwongen in zo'n kleine stad vaak op dezelfde punten. Scheelt overigens wel dag en nacht hoe goed ik rij, bij bekende plekken rij ik véél beter, ik heb nog niet 100% het overzicht en inzicht om nieuwe plekken in één keer goed te doen. Het CBR kiest zijn eigen route, maar zal natuurlijk ook noodgedwongen naar bepaalde plekken toe willen om je die handelingen te zien doen. Als je een nieuw gedeelte moet rijden dan moet je dat toch in één keer goed doen, anders heb je pech.

Overigens is mijn instructeur nooit chagerijnig maar wel af en toe veel strenger en zeurderiger dan op andere momenten. Ik word daar zelf niet chagerijnig van maar wel onzeker en dan gaat het dus alleen maar slechter, maar volgens mij herkent bijna iedereen hier dat wel

Oh ja, en hij flipt elke keer als hij een Audi ziet. Dat vindt hij zulke mooie autos, dan springt hij half uit de stoel
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
      dinsdag 30 maart 2010 @ 22:36:03 #24
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79768223
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat zij (of anders de instructeur) eerder bedoelde dat ze nu wel eens moet weten dat je op gelijkwaardige kruisingen als je van rechts komt voorrang hebt.

Ik ben daar ook nog wel eens te voorzichtig in hoor, dan minder ik heel erg in snelheid, en dan ga ik heel aandachtig kijken of er wat aankomt, terwijl ik voorrang heb. Kijken moet altijd natuurlijk, maar dan kan/moet ik gewoon doorrijden. Stukje onzekerheid nog van in het begin, het wordt bij mij gelukkig wel minder.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_79768850
    Morgen theorie, weet iemand of het echte examen moeilijker of makkelijker zijn dan de oefenexamens? Want die oefenexamens zijn meestal gebaseerd op een bepaalde lesstof die bijgeleverd is (Bv, Verjo)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')