Wachttijden konden oplopen tot oktober doordat er zo veel examenplaatsen zijn opgekocht in sommige steden. Ligt er volgens mij dus heel erg aan of je (grote) rijschool examens heeft opgekocht of niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:09 schreef gliterroze het volgende:
Hoelang is de wachttijd ongeveer om examen te doen? Ik weet dat het verschilt per rijschool, maar gemiddeld? een maand ofzo toch?
Herexamens hebben toch geen wachtlijst...? Of moet je als je eind mei zakt ook gewoon wachten tot oktober voor een herexamen...?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:17 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Wachttijden konden oplopen tot oktober doordat er zo veel examenplaatsen zijn opgekocht in sommige steden. Ligt er volgens mij dus heel erg aan of je (grote) rijschool examens heeft opgekocht of niet.
Een herexamen is niks anders dan een examen dat je voor de 2e(of 3e, 4e, etc.) keer doet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:34 schreef timp0e het volgende:
[..]
Herexamens hebben toch geen wachtlijst...? Of moet je als je eind mei zakt ook gewoon wachten tot oktober voor een herexamen...?![]()
Hier morgen mijn TTT om 9.50 en ik vind het nog steeds rete-spannend!
quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:46 schreef -Trinity- het volgende:
45 euro per uur vind ik niet zo duur hoor, voor de ANWB. Ik ken rijscholen die niet bij de BOVAG noch bij de ANWB of iets anders aangesloten zijn en die 65 euro per uur vragen. Ligt er ook aan of het echt een uur is, of een uur van 50 minuten ofzo.
Ik ben echt bang dat nu ik gezakt ben ik geen nieuwe plek kan krijgen in de buurt om praktijkexamen te doen door die wachtlijsten. Ik wil echt niet zo lang wachten.
Da's kut hèquote:Op woensdag 23 april 2008 18:21 schreef swollywood het volgende:
Vanmiddag gezakt voor theorie met 7 fout
Net 1 fout teveel
Daar kan je gewoon 2,5 uur doen over je examen. Ze gaan pas rijden als je rustig bentquote:Op woensdag 23 april 2008 21:38 schreef -Trinity- het volgende:
Klote hccheung. Maybe dat je bij 't BNOR wat relaxter rijdt, schijnt dat de examinatoren daar beter inspelen op mensen met zenuwen en mensen met faalangst. Ik duim voor je!
ligt aan je gemeente, maar meestal 40 á 50 euro extra. En dan heb je em nog niet altijd de volgende dag, maar binnen 2 werkdagen, in dit geval dus maandag.quote:Op donderdag 24 april 2008 12:03 schreef AFCA_DD het volgende:
Ik heb hem net gehaald in 1x, alleen hoe zit het met ophalen? hoeveel ben je kwijt als je hem meteen de volgende dag wil hebben, weet iemand dat?
en de kans is groot dat als je em op de normale manier aanvraagt dat ie er ook maandag kan liggen, alleen die garantie geven ze nietquote:Op donderdag 24 april 2008 12:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
ligt aan je gemeente, maar meestal 40 á 50 euro extra. En dan heb je em nog niet altijd de volgende dag, maar binnen 2 werkdagen, in dit geval dus maandag.
Oke, ik heb ze nog even gebeld. Als ik het vandaag aanvraag, kan ik hem morgen nog ophalen dus dat valt meequote:Op donderdag 24 april 2008 12:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
ligt aan je gemeente, maar meestal 40 á 50 euro extra. En dan heb je em nog niet altijd de volgende dag, maar binnen 2 werkdagen, in dit geval dus maandag.
Bus of vrachtwagen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:49 schreef Mauro het volgende:YAY
Net geslaagd voor het deel techniek voor CCV-b
Vanmiddag nog ff administratie inkoppen en ik heb mijn chauffeursdiploma
Ok, succes dan!quote:
Administratie sucks, maar succesquote:Op vrijdag 25 april 2008 11:54 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dank.
Ik ga NU weer naar het examenlokaal. kwart over 12 is het zover
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:46 schreef Mauro het volgende:YAY
Feest! Taart! Slingers! Confetti! Balonnen!
Alles erop en eraan!
BIER
Ik moest volgens mij instructeur een dag wachten. Aan het einde van de dag zouden alle gegevens pas doorgestuurd worden. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die hem wel meteen dezelfde dag konden aanvragen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:22 schreef AryaMehr het volgende:
Weet iemand of je een dag moet wachten om je rijbewijs bij het gemeentehuis aan te vragen? Stel dat je hem vandaag heb gehaald, kan ik hem dan meteen aanvragen?
Alvast bedankt.
Aha, het verschilt dus per gemeente? Anders moet ik tot volgende week maandag wachten.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:40 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik moest volgens mij instructeur een dag wachten. Aan het einde van de dag zouden alle gegevens pas doorgestuurd worden. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die hem wel meteen dezelfde dag konden aanvragen.
Het zou goed kunnen dat het verschilt per gemeente. Je hebt vrijdag examen?quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, het verschilt dus per gemeente? Anders moet ik tot volgende week maandag wachten.
Nee, ik ben vandaag geslaagd.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:52 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat het verschilt per gemeente. Je hebt vrijdag examen?
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik ben vandaag geslaagd.![]()
Maar aangezien het gemeentehuis de komende dagen gesloten is wil ik niet tot dinsdag wachten om hem dan pas aan te vragen.
Zou wel zonde zijn om nu éér te switchen ja. Wel zonde dat het zo tegenvalt! Ff volhouden nog, bedenk je dat zijn kritiek ook alleen maar opbouwend bedoeld is en dat je er uiteindelijk waarschijnlijk beter van wordt. Liever nu wat zenuwachtig dan tijdens je examen. Dan ben je al voorbereid op iemand die niet zo lief is als je instructeur, wie weet is dat nog in je voordeelquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:53 schreef godigita het volgende:
Ik ben echt zwaar ongelukkig sinds ik van rijleraar en auto moest wisselen. Ik kan helemaal niet met die nieuwe man opschieten, en de auto vind ik ook verschrikkelijk. Voor ik switchte ging alles prima, kon lachen met mijn instructeur, hij gaf goed les, ik had plezier in de rijlessen, TTT goed doorstaan, kon op voor mijn examen, maar mijn eigenlijke rijleraar had geen examenblokken meer. Dit is een vriend van hem, die nog wel blokken heeft, maar het lijkt nu alsof ik weer net begonnen ben. Ik krijg alleen maar kritiek, nooit een complimentje als ik iets wel goed doe, dus nu lijkt het fout na fout na fout. Ook is hij ongeduldig, en zo langzaam ben ik nou ook weer niet. Hij heeft goede slaagpercentages, maar ik word onderhand mega onzeker, en kijk tegen elke les op, maar ja, nu een hele andere rijschool nog gaan zoeken zou zonde zijn, als ik zo dicht bij mijn examen zit, toch?
Ik ben laatst ook geswitcht. Door een faillissement bij de organisatie waarbij mijn instructeur zat, had hij geen examenblokken meer en kan hij waarschijnlijk pas over 5 weken opkopen voor in oktober. Duurt me echt te lang dus nu heb ik een intest bij de ANWB vrijdag. Ben benieuwd, hoop niet dat die gast opeens vindt dat ik 'er nog lang niet klaar voor ben', want dan ben ik nog langer bezig en nog meer geld kwijtquote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:19 schreef godigita het volgende:
Dat is minder, glitterroze. Hoe lang ben je al bezig? Ik begon ook met eens in de week lessen, meestal op zaterdag, en later werd dat zo langzamerhand opgevoerd, of deden we een dubbele les.
Na weer een vreselijke rijles gister, heb ik toch gekapt met die rijschool. Ik vond het gewoon niet te doen, jammer of niet, de ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan verdwijnt niet ofzo. Ik doe er liever nog wat langer over bij iemand die me op een fijne manier voorbereid, dat ik relaxed en zelfverzekerd het examen inga(zoals ik me voelde tijdens de TTT), dan iemand die perse zijn slagingspercentages hoog wil houden en mij wel eens even met de harde hand gaat klaarstomen. Dat werkt absoluut averechts bij mij, en ik wil gewoon niet op deze manier 'starten' met autorijden. Ik kon die man wel achter het behang plakken, met zijn auto erbij. Ik ben nu van plan te switchen naar rijschool Overtoom, en verder zien we wel weer.
Ik heb de anwb gebeld en mijn probleem uitgelegd. Ze zeiden dat bij hun de wachttijd voor mijn examen kon oplopen tot 4 à 6 weken, maar dat het ook sneller kon. Ik denk dat ik aan losse rijlessen genoeg heb en dat dat ook wel mogelijk is. Vooral nu ze weten dat ik al een keer heb afgereden en slechts nog een keer wil, met de puntjes op de i, zeg maar.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:31 schreef godigita het volgende:
Doet de ANWB ook losse rijlessen of ga je zo'n tiendagencursus doen? Succes, het gaat vast goed. Als je kunt rijden, kun je rijden, en dan is het hoogstens nog wat details bijschaven. Wat wel vervelend is, is de ene rijleraar zegt zus en ziet het graag zo, en bij een andere is dat dan het tegenovergestelde. Oktober zou idd echt lang gaan duren.
Mja, ik ben bewust voor de ANWB gegaan omdat die erg groot is, en dus genoeg examenplekken inkoopt. Lullig voor de kleine rijscholen (bijv waar ik eerst bij zat), dat wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:57 schreef godigita het volgende:
Fijn![]()
Dat onthou ik, mochten de wachttijden bij overtoom de spuigaten uit lopen, kan ik ook altijd nog de ANWB proberen. De pest is alleen dat ik full time werk, en dat je niet overal op zaterdag of 's avonds kunt lessen.
Niet stressen, dat kan het echt verkloten namelijk. Doe (kort) van tevoren dingen waar je van ontspant, dat helpt je concentratie echtquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:58 schreef ZwarteMagika het volgende:
Over een paar weken heb ik een TTT, het gaat opeens wel heel snel allemaal, vind het doodeng
Mja bij dat soort dingen ben ik vantevoren altijd ontzettend zenuwachtig, maar als het eenmaal is begonnen heb ik nergens last meer van. Heb nog een uurtje rijles daarvoor dus dan zit ik er ook al wat meer 'in'. Een TTT is sowieso nog geen reden tot stressen, het is meer het idee dat ik nu naar het examen toe werk, en het daarna in m'n eentje moet zien te reddenquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Niet stressen, dat kan het echt verkloten namelijk. Doe (kort) van tevoren dingen waar je van ontspant, dat helpt je concentratie echt.
maar als de instructeurs van Veronica niet kunnen, hebben ze wel iets meer backup-instructeurs dan een normale, kleine rijschoolquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:12 schreef Sh0g het volgende:
Het grappige is, dat de ANWB ook maar gewoon rijinstructeurs inhuurt van gewone rijscholen. Behalve dat het duur en snel is, is er verder niks bijzonders aan. In Utrecht is de ANWB gewoon rijschool Veronica.
Ik heb de 13e mijn theorie en de 22e praktijk. Komt snel dichterbij!Ik zit nu op 14 lessen en zometeen de 15e. Dan volgende week nog 3 en in de week van mijn praktijk nog 2 lessen.
op de site van het cbr kan je testen of je het kent. En verder steeds als je op de weg bent. Bedenk er desnoods wat verkeer bij om het wat moeilijker te maken..quote:Op zondag 11 mei 2008 14:08 schreef denthemen het volgende:
Binnenkort TTT, 19 mei theorie examen! Ik heb via Veka Best een code om online te leren maar die doet 't niet! Kutzooi! Weet iemand een andere goede site om te leren?
Ik moet de 22e.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:03 schreef Liebe het volgende:
Ik moet ff opgevrolijkt worden mensen
Voordat ik op vakantie ging voor het laatst gelest (3 weken terug) en dat ging supergoed. Ik mag nu eindelijk afrijden (21 mei..)
Maar vandaag na 3 weken dus weer gelest, en het ging voor geen meter. En ik KAN het wel blijkbaar, want paar weken terug ging het gewoon lekker, maar ik kan er niet tegen dat het nu niet lukt. En ik wil wel slagen 21 mei, maar ik heb geen zin in stress aan men hoofd rond die tijd (ook examens. I know, niet echt verstandig om dan af te gaan rijden, maar het is wel op een rustige dag voor mij), dan wil ik het gewoon weer goed kunnen.
Dus vrolijk me op! Spreek me moed in!
Je rijdt steeds dezelfde route!?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:43 schreef Alec690 het volgende:
...het gebruikelijke rondje rij, een speciale handeling doe...
Het gebruikelijke rondje is niet handig. Zo leer je niet echt inspelen op nieuwe, onverwachte situatiesquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:43 schreef Alec690 het volgende:
Vier lessen van 1,5 uur gehad inmiddels en het gaat prima. Grappig dat ik nu elke week instap, het gebruikelijke rondje rij, een speciale handeling doe, praatje maak met de instructeur en weer naar huis rij. Het begint te vervelen.
En geslaagd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:07 schreef Doagere het volgende:
Vandaag om 1 uur ook afrijden.Ben best wel benieuwd naar de uitslag (A).
Ja hardstikke goed wel, al had ik zelf wel mijn twijfels. Maarja dat zullen de zenieuwen wel geweest zijnquote:
damn, das best klote, ik vond het al lastig om op plek 40 te zitten en lang te moeten wachtenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:08 schreef Sh0g het volgende:
Ik had vandaag theorie, maar er was iets mis met de computers, waardoor de antwoorden niet konden worden gecontroleerd. ik krijg het certificaat donderdag of vrijdag thuisgestuurd, mocht ik het hebben gehaald.Ik ben echt benieuwd hoeveel fout ik heb. Het was wel makkelijk, maar toch, er zaten een paar lastige plaatjes bij van situaties die ik nog niet bij de 1000 oefenvragen ben tegengekomen...
Gefeli!quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:07 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben ook geslaagdKan het eigenlijk niet geloven, ik ben al zo gewend om steeds rijles te hebben
Dat is geen rijbewijs, dus mag je niet rijdenquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:44 schreef Doagere het volgende:
Wat gebeurd er trouwens als ik nu toch ga rijden? Ik heb een afhaalbewijs voor mijn rijbewijs.Kun je dan zeggen dat je je rijbewijs bent vergeten?
Net ook 1,5 uur, damn f*cking hell wat ging het slecht zeg...quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:24 schreef ZwarteMagika het volgende:
Net 2 uur les en het ging zo kutNog 2 lessen voor m'n TTT
Daar staat het niet op, er staan mijn gegevens op, en wanneer ik het kan komen ophalen, dat ik mijn legitimatiebewijs moet meenemen ect.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:29 schreef qu63 het volgende:
En als het goed is staat het ook op dat afhaalbewijs wat je hebt gekregen..
Stom he dat het opeens nog zo slecht kan gaan.. ben ook meteen al het vertrouwen kwijt dat ik straks veilig in m'n eentje kan rijdenquote:Op woensdag 14 mei 2008 20:58 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Net ook 1,5 uur, damn f*cking hell wat ging het slecht zeg...![]()
Stuur te laat loslaten na bochten, doorgetrokken streep in bocht afgesneden, het verkeerde stoplicht in de gaten houden, overal te laat met reageren, enz, enz... en nog 4 lessen tot mijn examen...
Godzijdank heb ik examengarantie voor 3 examens.
ok, t is alweer een tijdje geleden dat ik em voor t eerst op ging halenquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:17 schreef Doagere het volgende:
[..]
Daar staat het niet op, er staan mijn gegevens op, en wanneer ik het kan komen ophalen, dat ik mijn legitimatiebewijs moet meenemen ect.
ik deed er 10 dagen over om naar het gemeentehuis te gaan om em aan te vragen, daarna nog 5 dagen wachten tot ik em hadquote:Op donderdag 15 mei 2008 08:32 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik kan mijn rijbewijs ook pas de 21e afhalen, maar ik vind het niet erg aangezien ik er al zo lang op heb gewacht + niemand in mijn directe omgeving heeft een auto.
Je mag niet eens dezelfde examinator als andere keren hebben geloof ik?quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Dank je
Was best schrikken toen ik zag dat ik die man weer had trouwens, want ik was vorige keer niet echt aardig tegen hem gebleven
ik heb 4x examen gedaan voor mn D, en in totaal 2 examinatoren gehad geloof ik..quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Je mag niet eens dezelfde examinator als andere keren hebben geloof ik?
staat er geen routebeschrijving op de site van het CBR?quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:26 schreef donroyco het volgende:
Gefeliciteerd Irritatie100![]()
![]()
Ben nu over de 20+ lessen, volgende week theorie-examen en dan snel naar het praktijkexamenHad alleen een vraagje, welke buslijn rijdt er naar het CBR in Nijmegen. Via 9292ov.nl en novio.nl kom ik er niet uit en Google is normaal wel mijn vriend
Kan ik niet meer vindenquote:Op donderdag 15 mei 2008 17:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
staat er geen routebeschrijving op de site van het CBR?
Er staat op het oproepformulier een tafelnummer en volgens mij gaan die examinatoren gewoon aan een willekeurige tafel zittenquote:Op donderdag 15 mei 2008 17:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Je mag niet eens dezelfde examinator als andere keren hebben geloof ik?
http://rijbewijs.cbr.nl/goodies/waarmoetikzijn/route.asp?ID=41quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:05 schreef donroyco het volgende:
[..]
Kan ik niet meer vinden :{ de flash-player (over de centra) draait overuren, maar hij speelt niet af :(
1 |
Wij hebben wel een auto, en wil graag ritjes maken!quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:32 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik kan mijn rijbewijs ook pas de 21e afhalen, maar ik vind het niet erg aangezien ik er al zo lang op heb gewacht + niemand in mijn directe omgeving heeft een auto.
Haha dankjewel, jij ook.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:18 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Stom he dat het opeens nog zo slecht kan gaan.. ben ook meteen al het vertrouwen kwijt dat ik straks veilig in m'n eentje kan rijdenMijn probleem is vooral dat ik sommige dagen echt m'n kop er niet bij kan houden, dan mis ik alle borden en afslagen, let ik niet op de regels etc. Hopelijk kan ik me wel concentreren als ik eenmaal examen heb
![]()
Succes ermee iig
zoiets is altijd gewenning, en probeer altijd te doen alsof je in de auto zit. Gewoon iedere situatie bekijken alsof je in een auto zit.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:32 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Haha dankjewel, jij ook.
Overigens ging het vandaag ineens erg goed.
Ik kreeg vanmiddag een naar telefoontje van thuis, dat onze hond waarschijnlijk een beroerte had gehad.
Gelukkig gaat het weer beter met 'em, maar ik kon de hele middag wel janken. Gek genoeg had het dus geen invloed op mijn rijden. Misschien was het juist goed, dat ik ergens anders aan kon denken. Motor sloeg voor de verandering eens niet af. Snelweg ging goed, keren ging ok. Ik reed wel bijna een vuilnisbak omver, maar ok..
Toch vraag ik het me af of ik ooit zelfstandig de weg op zou kunnenecht, ik vraag me af hoe anderen het toch voor elkaar krijgen om de auto volledig te controleren én overal op te letten én ook nog eens situaties te voorspellen... wonderbaarlijk gewoon.
Dank je welquote:Op donderdag 15 mei 2008 18:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://rijbewijs.cbr.nl/goodies/waarmoetikzijn/route.asp?ID=41
9292ov.nl:
[ code verwijderd ]
Dat denk je maarquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:17 schreef Noisemaker het volgende:
Hallo!
Ik ga volgende week beginnen.
Ik heb al een masterplan opgezet.
Ik heb schakelbrommer gereden (dus het schakelen weet ik wel een beetje).
Ik heb met pappa's auto al een paar keer in het industrieterrein gereden.![]()
Kortom, ik ga goed beslagen ten ijs.
Met lessen zoekt je instructeur wel altijd de moeilijke dingen op he (tenminste bij mij dan), zodat je die kan leren. Nu pak ik juist de makkelijkste route, en rij ik niet zo veel meer door de stad, meer in dorpen. Ik heb in die 6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb nog bijna geen moeilijke situaties meegemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:32 schreef Sh0g het volgende:
Toch vraag ik het me af of ik ooit zelfstandig de weg op zou kunnenecht, ik vraag me af hoe anderen het toch voor elkaar krijgen om de auto volledig te controleren én overal op te letten én ook nog eens situaties te voorspellen... wonderbaarlijk gewoon.
je kan op ieder onderdeel zakken, dus ook je speciale verrichtingen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:25 schreef TravelCharlie het volgende:
Veel mensen hebben het over die TTT, helpt dat nou echt? Want ik hoorde ook dat je eigenlijk niet kunt zakken op je speciale verrichtingen.
Als je maar goed kijkt.. Ik heb ook geen TTT gehad, en al zou ik het gehad hebben.. Dan zou ik er niks aan gehad hebben want bent in 1x geslaagd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:25 schreef TravelCharlie het volgende:
Veel mensen hebben het over die TTT, helpt dat nou echt? Want ik hoorde ook dat je eigenlijk niet kunt zakken op je speciale verrichtingen.
Als ik de koppeling van de versnellingspook niet kan onderscheiden zal de instructeur allicht een hoger aantal lessen voorschrijven. (om mij uit te leggen hoe ik moet schakelen etc.)quote:
Update: thx voor de mentale steun, ook al lees ik die nu pasquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:03 schreef Liebe het volgende:
Ik moet ff opgevrolijkt worden mensen
Voordat ik op vakantie ging voor het laatst gelest (3 weken terug) en dat ging supergoed. Ik mag nu eindelijk afrijden (21 mei..)
Maar vandaag na 3 weken dus weer gelest, en het ging voor geen meter. En ik KAN het wel blijkbaar, want paar weken terug ging het gewoon lekker, maar ik kan er niet tegen dat het nu niet lukt. En ik wil wel slagen 21 mei, maar ik heb geen zin in stress aan men hoofd rond die tijd (ook examens. I know, niet echt verstandig om dan af te gaan rijden, maar het is wel op een rustige dag voor mij), dan wil ik het gewoon weer goed kunnen.
Dus vrolijk me op! Spreek me moed in!
dat denk jequote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:37 schreef Liebe het volgende:
[..]
Woensdag dus afrijden! (wat overigens niemand weet) ik heb er wel vertrouwen in. Of ik daarvoor nog lessen heb weet ik eigenlijk niet. In mijn pakket zaten 32 lessen maar ik zit nu toch al over de vijftig. (was niet bepaald een talentje in het begin). Dus hij smst me meestal van 'kan je lessen?'.
Gewoon rustig blijven, een foutje wil niet automatisch zeggen dat je gezakt bent. Ik had de auto laten afslaan en dat werd me totaal niet kwalijk genomen (de examinator: ja dat gebeurd mij ook nog weleens).quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:37 schreef Liebe het volgende:
[..]
Update: thx voor de mentale steun, ook al lees ik die nu pas
Paar dagen terug weer een rijles gehad en die ging super, m'n instructrice had op mn rijden niks op aan te merken, zei ze. Alleen de nacontrole kon nog wat beter.
Woensdag dus afrijden! (wat overigens niemand weet) ik heb er wel vertrouwen in. Of ik daarvoor nog lessen heb weet ik eigenlijk niet. In mijn pakket zaten 32 lessen maar ik zit nu toch al over de vijftig. (was niet bepaald een talentje in het begin). Dus hij smst me meestal van 'kan je lessen?'.
Maargoed. Ik zie dat er vrij veel mensen binnenkort opmoeten! Succes allemaal! En mentale steun mag altijd binnen blijven stromen, of course.
kan beide, je kan er flink opgefokt van worden, zeker als je het nooit gebruikt of nooit koffie drinkt. Beste remedie is zelfvertrouwen hebben in je eigen kunnen, en desnoods een keer zeggen voor je begint dat je best zenuwachtig bentquote:Op zaterdag 17 mei 2008 01:00 schreef gliterroze het volgende:
Gekke vraag, maar zou een red bull je juist zenuwachtiger maken bij het examen of helderder laten denken en dus juist meer kans van slagen?
Ik ga binnenkort voor een autootje kijkenquote:Op donderdag 15 mei 2008 20:34 schreef Doagere het volgende:
[..]
Wij hebben wel een auto, en wil graag ritjes maken!
Suzuki Swift hebbenn wij ook:P eentje uit 1997.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:25 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort voor een autootje kijkenIk heb er eigenlijk geen verstand van, maar na een beetje rondgevraagd te hebben vind ik een Suzuki Alto of Swift best leuk
Hoe ga jij dat met praktijk doen? In een aangepaste bus ofzo? En daarna koop/krijg/leen je zo'n aangepast voertuig?quote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef denthemen het volgende:
Geslaagd voor mijn theorie vandaag3 fouten
Ja ik rij al een tijd in een aangepaste bus. Ik doe alles met mijn handen. Zit nu tegenn mijn praktijk examen aanquote:Op maandag 19 mei 2008 13:10 schreef Luco het volgende:
[..]
Hoe ga jij dat met praktijk doen? In een aangepaste bus ofzo? En daarna koop/krijg/leen je zo'n aangepast voertuig?
Ik kon ook de 23e, maar dan zit ik ook midden in mijn examens. Leek mij verstandiger om dan even naar 11 juni te verzettenquote:Op maandag 19 mei 2008 17:27 schreef Liebe het volgende:
Succes iedereen die binnenkort examen heeft!
M'n instructeur leek het verstandiger om het een week te verzetten, ik zou eerst woensdag moeten, maar dan zit ik middenin m'n examens. Nu moet ik volgende week, nog steeds examentijd maar de hele week maar 2 en dat zijn leesteksten. Leek hem verstandiger en om eerlijk te zijn ben ik dat wel met hem eens.
Apartquote:Op maandag 19 mei 2008 15:57 schreef Doagere het volgende:
Net rijbewijs opgehaald, hij lag er al. 3 werkdagen gewacht.
Handig, maar ik kan ze welquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:10 schreef ZwarteMagika het volgende:
Voor bijzondere verrichtingen, dus inparkeren/keren op de weg/hellingproef/stopopdracht. Als je die een beetje goed hebt gedaan hoef je die bij je 1e examen niet meer te doen.
Nou, ik ben in ieder geval toch nog wel geslaagd.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet dinsdag op. Vorige maand een matige TTT gedaan (ik reed veel te hard op kruisingen en rotondes, wel vrijstelling gekregen), de week erop een superslechte les gedaan (ik les twee uur per keer overigens), daarna ging m'n instructeur drie weken op vakantie, vorige week nog één lesje gehad (nu ging het redelijk maar toch ook niet top) en nu dus dinsdag na naar ik meen 32 uur les op examen....
Best wel spannend eigenlijk. Ik ben meestal vrij zeker van mezelf en ben doorgaans een redelijk snelle leerling, maar ik heb nu eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen. Ik denk achteraf dat een spoedcursus me beter had gelegen.
De examinator die ik had begon alleen over de banden, onder de motorkap hebben we niet gekeken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:12 schreef Irritatie100 het volgende:
De technische dingen (onder de motorkap alles kennen, alle lampjes op het dashboard kennen en alle functies van de auto - zoals de airco - kennen) moet je ook weten en daar kan je ook vrijstelling voor verdienen bij de TTT
Klopt het ligt er maar net aan waar de examinator zin in heeftquote:Op woensdag 21 mei 2008 08:42 schreef Doagere het volgende:
[..]
De examinator die ik had begon alleen over de banden, onder de motorkap hebben we niet gekeken.![]()
En toen we in de auto zaten, 'waar is dat rode driehoekje voor'
huhquote:Op woensdag 21 mei 2008 08:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nou, ik ben in ieder geval toch nog wel geslaagd.
Minder was wel dat m'n instructeur niet mee in de auto mocht aangezien m'n examinator ook beoordeeld moest worden. Het examen zelf viel toch wel mee. Ik ging een beetje hoekig door de bochten, maar deed het voor de rest wel goed, ook op kruisingen en rotondes.
Ik heb een stuk met navigatie moeten rijden, en een verkeerssituatie achteraf uit moeten leggen. Voor de rest was het gewoon ouderwets links-rechts aanwijzingen opvolgen.
Blijkbaar dus niet. Mijn instructeur deelde het al mee tijdens het uurtje les voor m'n examen. Ik gaf nog wel even aan dat het me leek dat m'n examinator dan misschien ook wat scherper zou oordelen (minder door de vingers zou zien), maar ik zag er op dat moment het nut niet van in er meer energie in te steken. M'n instructeur gaf ook aan dat ie daarom zelf niet mee mocht, aangezien er maximaal slechts drie personen in een lesauto mogen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
huh
Ik dacht dat je instructeur altijd mee kon, behalve als jullie besloten hebben dat hij niet mee gaat (omdat je hem niet mag, of dat je zenuwachtig van hem wordt)
Grote kans dat hij er al ligt! Mijn rijbewijs was er ook al na 3 dagen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn rijbewijs aangevraagd. Moet nu in de stad zijn, dus ik zal gelijk wel eens langs gaan bij het stadhuis. Zal wel niks hebben, maar ja, proberen kan altijd toch
Ja hij was er en ik kreeg hem nog mee ookquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:30 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Grote kans dat hij er al ligt! Mijn rijbewijs was er ook al na 3 dagen.
Goed dat ik dit topic blijf checken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja hij was er en ik kreeg hem nog mee ookGeen bureaucratie op het gemeentehuis van Vlaardingen blijkbaar
Ik had hem afgelopen maandag aangevraagd en vandaag was ie er. Ik heb niet eerder gebeld ofzo ik ben gewoon langs gegaan. Dus als je hem woensdag hebt aangevraagd kan je vrijdag proberen maar ik denk dat ze hem maandag zeker hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Goed dat ik dit topic blijf checken.![]()
Vrijdag ophalen als ik hem woensdag aangevraagd heb is wel aan de vroege kant, of niet? Maar anders kan/ga ik het maandag of dinsdag in ieder geval proberen...
Nou succes dan maar he! Ik reed ook altijd te snel bij kruispunten en rotondes (volgens examinator TTT, examinator eerste examen en 2 instucteurs) maar toen ik er op ging letten bij mn 2e examen ben ik gezakt op te langzaam rijden. Dus niet ineens heel anders gaan rijden!quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:23 schreef Sh0g het volgende:
Morgen moet ik praktijkexamen doen. 13.05 uur en het wordt de eerste keer.![]()
Ik heb nog 1 lesje ervoor, dan heb ik in totaal 21 lessen van 1,5 uur gehad. Het pakket bestond uit 20 lessen en 3 examens.
Hopelijk kan ik het goed genoeg. Ik moet nog erg opletten bij het benaderen van kruispunten, dat ik goed afrem en op tijd terugschakel, doorrol, goed kijk, etc. Rotondes blijven ook altijd kut met kijken, maar het moet lukken verdorie!!![]()
Bedankt! Ik zal goed op de maximale snelheden en adviessnelheden letten, dan kan er hopelijk niets fout gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou succes dan maar he! Ik reed ook altijd te snel bij kruispunten en rotondes (volgens examinator TTT, examinator eerste examen en 2 instucteurs) maar toen ik er op ging letten bij mn 2e examen ben ik gezakt op te langzaam rijden. Dus niet ineens heel anders gaan rijden!
Ja ik hoop hetquote:
Ik heb de hele nacht examen gedaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:09 schreef gliterroze het volgende:
Iemand anders ook van die gekke dromen?
Vervelend zo'n instructeur. Ik ken iemand die ook helemaal werd gecomplimenteerd bij alles wat 'ie deed en hij snapte het zelf niet. Kwam 'ie er later achter dat 'ie op een rijschool zat voor mensen met faalangst.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:22 schreef Liebe het volgende:
Serieus, ik had een paar keer met een andere instructrice gelest, die zei echt dat het supergoed ging en dat ze er niks op aan te merken had, maar zij besprak ook echt goed waar ik nog op moest letten enzo en zei ook wat ik wel goed deed. Dus sinds ik de laatste keer met mn gewone instructeur heb gelest was ik echt met SPRONGEN vooruit gegaan. (vond ik zelf ook, en dat zei die instructrice ook)
Had ik weer les van men gewone instructeur, zegt niet eens dat ik vooruit ben gegaan, zegt niet wat ik nu beter deed dan eerst, nee gaat die zeiken over superkleine dingetjes. Lekker voor je zelfvertrouwen.
'Ja, je had niet naar z'n twee terug hoeven te schakelen voor dit stoplicht, je had moeten kunnen zien aankomen dat het een stoplicht is die reageert op het verkeersaanbod en aangezien er aan beide kanten niemand aankomt, had je moeten weten dat je gewoon zonder snelheid te minderen door kon rijden.'
Ja, dat heb ik al wel geoefend ja. Best vreemd, maar ik kan me voorstellen dat het vooral bij lange afstanden op b.v. de snelweg erg relaxed is. Heel vermoeiend om een constante snelheid aan te houden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef Irritatie100 het volgende:
ff een vraagje: oefenen jullie wel eens met rijden op de cruise-control? Mijn lesauto had dat wel, maar die heb ik nooit hoeven gebruiken. Toen ik vanmorgen ff een stukje ging rijden met m'n vaders auto heb ik het eens uitgeprobeerd, maar dat is in het begin toch best een gek gevoel
Zonde... Maar je weet waar je aan moet werken, komt allemaal goed volgende keerquote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:21 schreef Sh0g het volgende:
[ afbeelding ]
Gezakt dus.![]()
Het was een opeenstapeling van kijkfouten. En juist terwijl ik dacht dat ik het nu toch wel allemaal op tijd zag.
Bij het parkeren zag ik een achteropkomende fietser over het hoofd, dus hij remde.
Bij het keren op de weg reed ik volgens hem te dicht langs de stoep.
Bij het inhalen van 2 meisjes op de fiets en bij het voorbijgaan van een langs de kant geparkeerde vrachtwagen vanuit stilstand, vergat ik over mn schouder naar links te kijken. Ik zag helemaal niks in mijn binnenspiegel en zijspiegel aankomen, dus er kon daar niemand zijn, maar ja, toch had ik moeten kijken.
En bij de snelweg bij het invoegen voegde ik net achter een auto met trailer met fietsen in, maar die reed natuurlijk een stuk langzamer, dus zat ik er wel erg dicht op ineens.
Verder vond ik het wel goed gaan, wat betreft snelheid, schakelmomenten, naderen van kruispunten enzo.
Maar het kijken moet nog veel beter.
het is regio-afhankelijk. de enige die er het juiste antwoord op kan geven is je eigen rijschoolquote:Op maandag 26 mei 2008 13:32 schreef MikeLowrey het volgende:
bijna bij mn 40e rijles en nog steeds geen teken van dat ik mn examen mag doen. Zelfs nog geen TTT gehad. (Wil ik overigens ook niet)...Iemand die weet hoelang de wachttijd op dit moment is? Zit zelf overigens wel bij een grote rijschool.
Je moet laten zien dat je zelfstandig kan rijden. Als je voor ieder kruispunt stopt, terwijl dat niet nodig is, zal je het niet halen, omdat je te voorzichtig/onzeker bent.quote:Vraag me trouwens iets af, en dat is als je tijdens de examen alles op safe speelt. Voor alle kruispunten stoppen en kijken bv dat ze daar ook op letten?
Nee dan zak je omdat je te langzaam rijdt. Deed ik namelijk ook min of meer bij m'n 2e examenquote:Op maandag 26 mei 2008 13:32 schreef MikeLowrey het volgende:
Vraag me trouwens iets af, en dat is als je tijdens de examen alles op safe speelt. Voor alle kruispunten stoppen en kijken bv dat ze daar ook op letten?
Vanochtend gaan proberen, en hij lag er inderdaad al.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Goed dat ik dit topic blijf checken.![]()
Vrijdag ophalen als ik hem woensdag aangevraagd heb is wel aan de vroege kant, of niet? Maar anders kan/ga ik het maandag of dinsdag in ieder geval proberen...
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:59 schreef Heidens_Figuur het volgende:
*Bump*
Ok. Ik ben een enorme lul om hier nu pas mee te komen, maargoed, even het volgende.
Na 44 lessen van 50 minuten mag HF woensdag 4 juni afrijden. Echter, HF is niet goed in de kop, en heeft daarom op de eigen verklaring eenmaal 'ja' ingevuld. Sukkel, dat moet je niet doen. Juist ja. Krijg ik daar nu dan nog last mee op m'n rijexamen? Ik hoor dat je je eigen verklaring niet mee hoeft te nemen en dat het dus niets moet uitmaken, maar ik wil toch even zekerheid.
Ik begrijp dat jij op de eigen verklaring een NEE hebt veranderd in een JA? Want dat zou wel eens een probleem kunnen worden vrees ik. Zoals ik al zei moet je het formulier ondertekenen in bijzijn van de examinator en als hij op dat formulier een JA ziet staan, gok ik dat je niet mag afrijden. Ik zelf mocht namelijk ook een keer niet afrijden toen mijn ID-kaart net 1 dag was verlopen (gelukkig heb ik dat examen wel vergoed gekregen omdat het stadhuis een complete week dicht was om niks, maar toch). Ze zijn heel streng in dit soort dingen bij het CBR.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:28 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Ik gebruik geen medicijnen, heb in geen 5 jaar een psych meer gezien, en m'n aandoening uit zich eigenlijk alleen in verlegenheid en sociaal minder handig zijn. Het belangrijke om nu te weten is of ik nog wel gewoon rijexamen kan doen, ondanks dat er een keertje 'ja' op die eigen verklarig staat, zonder dat een arts er naar gekeken heeft.
Ok dan. Ik heb bij mijn instructeur aangegeven dat ik astma heb, maar ik kreeg gewoon een formulier met allemaal nee-tjes (ook bij longziektes). Dan heb ik geen idee wat je zou kunnen doen. Ik zou voor de zekerheid het CBR even bellen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:43 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Ik had oorspronkelijk al 'ja' erop staan. Omdat ik zo stom ben geweest om eerlijk te zijn. Nadien is er nooit meer wat mee gebeurt, ook nooit meer wat over gehoord.
Het kan zijn dat je een verklaring moet halen bij een arts. Het heeft verder geen invloed op je examen (of je moet aan medicatie zitten die rijvaardigheid beïnvloed)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:59 schreef Heidens_Figuur het volgende:
*Bump*
Ok. Ik ben een enorme lul om hier nu pas mee te komen, maargoed, even het volgende.
Na 44 lessen van 50 minuten mag HF woensdag 4 juni afrijden. Echter, HF is niet goed in de kop, en heeft daarom op de eigen verklaring eenmaal 'ja' ingevuld. Sukkel, dat moet je niet doen. Juist ja. Krijg ik daar nu dan nog last mee op m'n rijexamen? Ik hoor dat je je eigen verklaring niet mee hoeft te nemen en dat het dus niets moet uitmaken, maar ik wil toch even zekerheid.
Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja je moet je eigen verklaring meenemen en in het bijzijn van de examinator ondertekenen. Als je iets hebt, dan moet je naar de medische afdeling van het CBR bellen, een brief opsturen met wat je hebt en welke medicijnen gebruikt. Dat gaan ze op de medische afdeling dan bekijken en dan krijg je een nieuwe eigen verklaring van hun opgestuurd. Als ze twijfelen na de brief, moet je misschien nog langs komen bij de CBR-dokters om gekeurd te worden.
Ikzelf heb namelijk asthma in milde vorm (er stond ook iets over longziektes op die verklaring) dus ik had het nagevraagd bij mijn instructeur. Maar uiteindelijk heb ik gewoon de normale getekend. Het gaat er namelijk om dat je gedurende het half uur examentijd dat je in de auto zit fit bent, het is niet een verklaring voor de rest van je "rijbewijsleven".
Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:53 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.
Als je informatie achter houdt is dat wel strafbaar meen ik. In het geval van H_F is een krabbel van je huisarts voldoende denk ik. Anders krijg je bericht van het CBR of je bij een door hun aangewezen psych langs wilt gaan. Kost je wel ¤90 (althans, vorig jaar..) en een paar weken, maar dan nog is er niks aan de hand
ja, ik heb er ervaring mee. zelf 5x examen gedaan (1x B, 4xD. Die 4x was vooral omdat ik toch nog iets te veel medicatie slikte waardoor ik af en toe wat miste)
Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.
Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:En informatie achterhouden is idd strafbaar, maar in principe is de pakkans erg klein. Je tekent alleen voor het half uurtje examenrijden niet voor je hele leven.
'quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.
[..]
Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.
Het is een risico wat je neemt.......
Niet waar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
'
Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
'
Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet waar.
Je tekent voor je algehele lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Ook voor de toekomst en dus niet alleen voor dat moment.
Informatie achterhouden heeft consequenties.
Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.
Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.
Maar het is idd strafbaar als je informatie achterhoudt, dat weet ik. Maar ik heb dat ook niet gedaan, ik mocht het uiteindelijk gewoon tekenen omdat men astma niet als longziekte beschouwt op 1 of andere manier (en ik er ook niet meer voor behandeld word).
Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.quote:Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..
Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?
[..]
Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.
Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).
Dat is inderdaad zo, maar dat zei ik de hele tijd al. Waar het om gaat is of de eigen verklaring geldt voor je hele leven of alleen tijdens het examen. En mijn instructeur vertelde mij dat het alleen tijdens het examen geldt. Waarom zou je anders ook bij een tweede examen weer eentje moeten tekenen als je dat eerder al een keer gedaan hebt?quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.
De arts bij het CBR bepaald of je gezond bent, niet de examniator..
Ik deed examen in Rotterdam Noordquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef timp0e het volgende:
Morgen moet ik ook afrijden... 9.50 Rotterdam Zuid!
En ik ga heel goed spiegelen hahaha
De 3 orientatiepunten zijn:quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik deed examen in Rotterdam Noord
Wat zijn de orientatiepunten voor jou dan? Voor mij Vannelle fabriek langs de A20, Rotterdam Airport en Zwembad Schuttersveld in Crooswijk.
Succes iig!
Hahaha dank je, jij ook veel succes!quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:29 schreef Liebe het volgende:
9.50 is het voor mij al voorbij! Ik moet om 9.00! Succes iig!
Gelukkig woon ik in zeeland, geen grote stad of wat dan ook, maar ze weten je altijd wel langs de rotpuntjes te leiden.
Dus sta je een half uur stil en heb je niks fout gedaan tijdens je examenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
6 juni hier, in Amsterdam, om 8.05. spits, en druk dus.
snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
6 juni hier, in Amsterdam, om 8.05. spits, en druk dus.
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:03 schreef -Trinity- het volgende:
Gewoon een rijles waarbij ze kijken hoe veel je al weet en hoe snel je leert.
Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:25 schreef Tecnix het volgende:
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)
Ik bedoel ook dat uurtjequote:Op woensdag 28 mei 2008 22:39 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?
rondje rijden, stukje snelweg misschien. Kijken of je een 'natuurtalent' bent, of je misschien al zelf gereden hebt zonder rijbewijs en waardoor ze fout gedrag af moeten leren, en of je aanwijzingen snel op pikt.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:56 schreef timp0e het volgende:
Ik ben ook geslaagd, en de examinator had geen opmerkingen! WOW ik ben zooo superblij!!!
quote:
Ah, waarom die verandering?quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik moet vandaag om 2 uur af rijden om 1 uur ff voor rijden voor de 4de keer.
Ben best weer zenuwachtig maar mij gevoel zeg dat het nu moet gaan lukken.
Ik hoop dat alles goed gaat als ik wat fout doe dan maak ik de andere fout na de andere.
Ik hoop dat ik orientatiepunten krijg die kan ik zo uit me duim.
Maar ff voor de mensen die examen doen in Rotterdam Noord de orientatiepunt Van Nelle fabriek is veranderd is tegenwoordig de Toyota Dealer Goosen Autobedrijven B.V aan de Schuttevaerweg.
Hoe lang duurt voor dat je rijbewijs klaar is?
Ik moest met al mijn examens naar Schuttersveldquote:Op donderdag 29 mei 2008 12:11 schreef Breaker.Faker het volgende:
Komt omdat Van Nelle heeft geklaagt wegens dat er veel lesauto's kwamen voor hun deur.
Ik kan hun begrijpen omdat je moet keren voor de ingang en zo personeel of vrachtwagens moeilijk eruit konden of erin als een leswagen in de weg stond.
snelweg heb ik weinig problemen mee, file of geen file, ik kijk meer op tegen de hordes fietsersquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doen
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampjequote:Op donderdag 29 mei 2008 15:46 schreef sander-3 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je begint met het examen. Moet je dan nog in de motor kijken enzo?
Feliquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heheheh ik ben eindelijk geslaagd.
Na de 4x keer.
Ben super blij dat ik hem nu heb gehaald. Geen rijlessen meer en geen examen meer die zo duur zijn.
Alleen jammer dat je rijbewijs morgen pas kan aanvragen hij zei dat er een nacht over heen ging.
Ah.. oke. Ik heb geen TTT gedaan, dus we zien het welquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampje
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Na de 4x keer.
Ben super blij dat ik hem nu heb gehaald. Geen rijlessen meer en geen examen meer die zo duur zijn.
Alleen jammer dat je rijbewijs morgen pas kan aanvragen hij zei dat er een nacht over heen ging.
Ik kan nu in het lijsje Geslaagden 2008
Dat is gewoon voor de zekerheid. Hij tikt in zn PDA in dat je geslaagd bent, en in principe is het 5 min later al bij het gemeente huis. Alleen houden ze nog een slag om de arm omdat je er anders heen gaat en boos kan worden op het gemeentehuis of het CBRquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Na de 4x keer.
Ik kan nu in het lijsje Geslaagden 2008
ja hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:06 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dus ik kan gewoon dadelijk mij rijbewijs aanvragen ze zijn tot 20:00 open. Ik ga het gewoon ff proberen.
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het gelukt is zou ik gewoon ook maandag of dinsdag kijken als ie er al ligt. Ik had hem maandag aangevraagd en donderdag was ie er
Bij ons heb je gewoon een aparte kas. Als je je rijbewijs/ID-kaart/wat dan ook hebt aangevraagd kan je gewoon regelrecht doorlopen naar de kas, ben je hoogstens 5 minuten mee kwijt. Alleen voor de aanvraag zelf zit je meestal lang (alhoewel je tegenwoordig bij ons via internet kan afspreken dus dan zit je ook maximaal een kwartier).quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..
Edit: is er niet een topic over rij-lessen/examens met een lijstje tips ofzo? Ik heb natuurlijk wel het een en ander gelezen in dit topic..
zoals je zegt staan die tips dus in dit topicquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..
Edit: is er niet een topic over rij-lessen/examens met een lijstje tips ofzo? Ik heb natuurlijk wel het een en ander gelezen in dit topic..
Het is ook een extra service dat die van jou al eerder klaar wasquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:20 schreef Irritatie100 het volgende:
En een vriend van mij belde een paar dagen eerder, toen zeiden zeiden ze gewoon zonder te gaan kijken dat hij maar moest wachten tot de 5 werkdagen om waren
Ik ging gewoon langs bij die kas en daar lag ie toen al
Ja ik was toen toevallig in de buurt omdat ik naar het uitzendbureau moest dus ik ging gewoon ff kijkenquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het is ook een extra service dat die van jou al eerder klaar was
Als je je auto laat repareren en ze zeggen "kom volgende week maandag maar terug" ga je toch ook niet vrijdag al kijken?
en ja, ze zullen dan wel bellen, i know
Ja, dus jij had gewoon gelukquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja ik was toen toevallig in de buurt omdat ik naar het uitzendbureau moest dus ik ging gewoon ff kijken
Maar het gemeentehuis is over het algemeen wat bureaucratischer dan een garage
Ja oke, maar ik dacht misschien een ouder topic..quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
zoals je zegt staan die tips dus in dit topic
1 pasfoto is al genoegquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:37 schreef Liebe het volgende:
Wat moet je eigenlijk allemaal meenemen naar t gemeentehuis? Alleen id en pasfoto's toch?
en geldquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:40 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1 pasfoto is al genoeg![]()
en een ID ja
Kan je niet online een afspraak maken? Ik weet niet hoe dat bij andere gemeentes zit, maar in Delft is dat in iedere geval mogelijk..quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:43 schreef timp0e het volgende:
Morgen op naar het gemeentehuis. Weer 3 uur in de rij staan
Gewoon blijven proberen, je leert het vanzelf en de aanhouder wintquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Gvd, rijinstructrice blijft zeggen dat ik traag van begrip ben en véél te laat besef dat ik dingen moet doen (oh, een rotonde, laat ik maar terug schakelen. Oh, invoegel, last minute..) Zou ik OOIT snelle van begrip kunnen worden of blijf ik voor altijd zo?Heb nu rond de 25 uren les gehad en had wel verwacht dat ik gewoon goed kon rijden.
Soms word ik er helemaal gestoord van en denk ik 'LAAT MAAR IK KAN HET NIET'. Maar ik wil neit zoals mijn moeder worden, die nooit haar rijbewijs heeft gehaald.
Hahaha dat kon inderdaad wel, maar het was al helemaal vol tot 16 juni.... XDquote:Op vrijdag 30 mei 2008 05:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Kan je niet online een afspraak maken? Ik weet niet hoe dat bij andere gemeentes zit, maar in Delft is dat in iedere geval mogelijk..
Op een gegeven moment valt het kwartje en gaat alles automagischquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Gvd, rijinstructrice blijft zeggen dat ik traag van begrip ben en véél te laat besef dat ik dingen moet doen (oh, een rotonde, laat ik maar terug schakelen. Oh, invoegel, last minute..) Zou ik OOIT snelle van begrip kunnen worden of blijf ik voor altijd zo?Heb nu rond de 25 uren les gehad en had wel verwacht dat ik gewoon goed kon rijden.
Soms word ik er helemaal gestoord van en denk ik 'LAAT MAAR IK KAN HET NIET'. Maar ik wil neit zoals mijn moeder worden, die nooit haar rijbewijs heeft gehaald.
Bij mij vroeg die gister dus echt geen één van allen. Het regende dan wel, mara hij vroeg ook niks over bediening ofzo. Ik had sowieso het idee dat ie er niet veel zin in had, hij handelde het allemaal snel af en na afloop besprak ook nauwelijks wat ik goed of fout had gedaan. Maarja, het heeft eigenlijk alleen maar in mijn voordeel gewerkt, dus mij hoor je er niet over.:Dquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampje
Gaat wel goed komenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:15 schreef -Trinity- het volgende:
Rijles ging goed vandaag, nog anderhalve week tot ik moet afrijden. Moet alleen kruispunten/rotondes rustiger naderen en beter straatjes inkijken.
En ik moet echt afleren om soms nog naar de pook te kijken bij het schakelen, da's echt dom.
Dus je bent geslaagd? Gefeliciteerd danquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:13 schreef Oconner het volgende:
[..]
Bij mij vroeg die gister dus echt geen één van allen. Het regende dan wel, mara hij vroeg ook niks over bediening ofzo. Ik had sowieso het idee dat ie er niet veel zin in had, hij handelde het allemaal snel af en na afloop besprak ook nauwelijks wat ik goed of fout had gedaan. Maarja, het heeft eigenlijk alleen maar in mijn voordeel gewerkt, dus mij hoor je er niet over.:D
Dat moet ik ook meer doen idd, die straatjes inkijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:15 schreef -Trinity- het volgende:
Rijles ging goed vandaag, nog anderhalve week tot ik moet afrijden. Moet alleen kruispunten/rotondes rustiger naderen en beter straatjes inkijken.
bellen naar je instructrice, so what als ze je een zeur vind, je hebt er nu een geldige reden voorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef gliterroze het volgende:
Ben gefrustreerd - we hebben afgesproken dat ik komende week op donderdag les heb van 9 tot 10.30, en dat ik dat exact om 10.30 bij mijn werk afgezet meot worden want ik moet 10.30 beginnen. Ik vroeg nog specifiek 'niet dat om 10.30 iemand anders gehaald moet worden en die mij dan ergens heen brengt, want dan ben ik dik te laat en dat kan echt niet'. en ze zei 'nee nee, we doen het zo dat je 10.30 op je werk bent'. Afgelopen les had ik een glimps van haar agenda gezien, en ik wist niet of ik het goed zag, maar ik zag toch een naam na mij staan met 10.30 er voor.. ik zei nog 'tot donderdag, en 10.30 bij mijn werk afzetten he!' en ze mompelde iets.
Moet ik nou toch voor de zekerheid even bellen naar de rijschool om te checken of ik echt om 10.30 bij mijn werk wordt afgezet, of vinden ze me dan irritant? Ik zweer het je, als blijkt dat ze 10.30 een andere leerling heeft (en ik dus DIK te laat kom op mijn werk, waarbij het belangrijk is dat ik op tijd ben) en moeilijk gaan lopen doen (bv dat ik te laat ben met annuleren) dan breekt de hel los (en ga ik op zoek naar een ander).
Maar ik kan het ook verkeerd hebben gezien. Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand persé einde lestijd ergens moest zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef gliterroze het volgende:
Ben gefrustreerd - we hebben afgesproken dat ik komende week op donderdag les heb van 9 tot 10.30, en dat ik dat exact om 10.30 bij mijn werk afgezet meot worden want ik moet 10.30 beginnen. Ik vroeg nog specifiek 'niet dat om 10.30 iemand anders gehaald moet worden en die mij dan ergens heen brengt, want dan ben ik dik te laat en dat kan echt niet'. en ze zei 'nee nee, we doen het zo dat je 10.30 op je werk bent'. Afgelopen les had ik een glimps van haar agenda gezien, en ik wist niet of ik het goed zag, maar ik zag toch een naam na mij staan met 10.30 er voor.. ik zei nog 'tot donderdag, en 10.30 bij mijn werk afzetten he!' en ze mompelde iets.
Moet ik nou toch voor de zekerheid even bellen naar de rijschool om te checken of ik echt om 10.30 bij mijn werk wordt afgezet, of vinden ze me dan irritant? Ik zweer het je, als blijkt dat ze 10.30 een andere leerling heeft (en ik dus DIK te laat kom op mijn werk, waarbij het belangrijk is dat ik op tijd ben) en moeilijk gaan lopen doen (bv dat ik te laat ben met annuleren) dan breekt de hel los (en ga ik op zoek naar een ander).
Maar ik kan het ook verkeerd hebben gezien. Wat zouden jullie doen?
*Meldt*quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:04 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand hoe dat eigenlijk zit met die "rijopleiding in stappen"? Doet iemand hier dit? Want ik heb in het begin van mijn lessen hier niets over gehoord. Als ik dat pdfje zo lees, lijkt het mij wel beter.. een praktijk-boek enz..
welke papieren heb je eigenlijk moeten halen voordat je rijinstructeur kon worden?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand persé einde lestijd ergens moest zijn.
Ik heb toen met de volgende leerling afgesproken dat ie eerder opgehaald ging worden en een stukje op de achterbank mee moest.
Het kan dus wel maar vraag het voor de zekerheid tóch maar ff na!
Om met de opleiding te kunnen beginnen heb je uiteraard zelf een rijbewijs nodig.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
welke papieren heb je eigenlijk moeten halen voordat je rijinstructeur kon worden?
en de kosten ongeveer?
hmz, het enige wat ik al heb is mn rijbewijs B en een slipcursusquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om met de opleiding te kunnen beginnen heb je uiteraard zelf een rijbewijs nodig.
In de opleiding zelf heb je 5 examens, 3 theoretisch en 2 praktijk.
1e deel:
-onderwijsdeskundigheid
-rvv en wvw, echt gortdroge en vervelende stof. Inhoudsdeskundigheid noemen ze dat.
-rijvaardigheid. Je mag zelf weer opnieuw examen doen maar de lat ligt dan een stuk hoger!!! Je moet bijna perfect rijden.
2e deel:
-theorieles geven
-praktijkles geven
In dit gedeelte weet je van tevoren welke les je moet gaan geven dus kun je het goed voorbereiden.
Je leerlingen zijn mensen die je zelf mee neemt.
Daarnaast moet je nog een soort EHBO doen en een slipcursus.
De slipcursus is het leukste van alles.
Kosten voor dit alles?
Paar jaar geleden en alles in 1x gehaald: zo'n ¤ 5.500.........
Veel geld.
Als je het echt graag wil: zoek een rijschool die dit voor je wil betalen als jij tekent voor een aantal jaren werken daar.
Is goed mogelijk, succes!!
Hoe bedoel je? MBO/HBO denkniveau etc?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:46 schreef vannelle het volgende:
Ow, en er is een eis voor vooropleiding maar ik weet niet meer wat die eis is.
Kun je vast wel vinden op internet.
dat zeker ja, maar ik ga ook bij een slipschool werken, dus ik hoopte dat ik korting kon krijgenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:54 schreef vannelle het volgende:
Dat bedoel ik idd. Volgens mij was MBO het minimum maar dat weet ik niet zeker meer.
De slipcursus zul je sowiezo nog een keer moeten doen, is namelijk een onderdeel van de opleiding.
En aangezien er al voor betaald is kun je net zo goed die dag ff lol maken toch?
word hem dus niet, zit blijkbaar in de familiequote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Jij weet niet de reden dat mijn moeder hem niet heeft, dus doe niet zo raar. Ik weet alleen dat het heel onhandig leven is zonder een auto, daarom geef ik niet op.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:37 schreef steeez het volgende:
[..]
word hem dus niet, zit blijkbaar in de familie
Via ibki/innovam of bedoel je dat niet?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:16 schreef qu63 het volgende:
En via welke organisatie/instelling heb jij het behaald?
Je moet ook niet opgeven om zoiets.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:10 schreef gliterroze het volgende:
[..]
Jij weet niet de reden dat mijn moeder hem niet heeft, dus doe niet zo raar. Ik weet alleen dat het heel onhandig leven is zonder een auto, daarom geef ik niet op.
ik denk het welquote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Via ibki/innovam of bedoel je dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |