Ik moest volgens mij instructeur een dag wachten. Aan het einde van de dag zouden alle gegevens pas doorgestuurd worden. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die hem wel meteen dezelfde dag konden aanvragen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:22 schreef AryaMehr het volgende:
Weet iemand of je een dag moet wachten om je rijbewijs bij het gemeentehuis aan te vragen? Stel dat je hem vandaag heb gehaald, kan ik hem dan meteen aanvragen?
Alvast bedankt.
Aha, het verschilt dus per gemeente? Anders moet ik tot volgende week maandag wachten.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:40 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik moest volgens mij instructeur een dag wachten. Aan het einde van de dag zouden alle gegevens pas doorgestuurd worden. Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die hem wel meteen dezelfde dag konden aanvragen.
Het zou goed kunnen dat het verschilt per gemeente. Je hebt vrijdag examen?quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Aha, het verschilt dus per gemeente? Anders moet ik tot volgende week maandag wachten.
Nee, ik ben vandaag geslaagd.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:52 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat het verschilt per gemeente. Je hebt vrijdag examen?
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ik ben vandaag geslaagd.![]()
Maar aangezien het gemeentehuis de komende dagen gesloten is wil ik niet tot dinsdag wachten om hem dan pas aan te vragen.
Zou wel zonde zijn om nu éér te switchen ja. Wel zonde dat het zo tegenvalt! Ff volhouden nog, bedenk je dat zijn kritiek ook alleen maar opbouwend bedoeld is en dat je er uiteindelijk waarschijnlijk beter van wordt. Liever nu wat zenuwachtig dan tijdens je examen. Dan ben je al voorbereid op iemand die niet zo lief is als je instructeur, wie weet is dat nog in je voordeelquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:53 schreef godigita het volgende:
Ik ben echt zwaar ongelukkig sinds ik van rijleraar en auto moest wisselen. Ik kan helemaal niet met die nieuwe man opschieten, en de auto vind ik ook verschrikkelijk. Voor ik switchte ging alles prima, kon lachen met mijn instructeur, hij gaf goed les, ik had plezier in de rijlessen, TTT goed doorstaan, kon op voor mijn examen, maar mijn eigenlijke rijleraar had geen examenblokken meer. Dit is een vriend van hem, die nog wel blokken heeft, maar het lijkt nu alsof ik weer net begonnen ben. Ik krijg alleen maar kritiek, nooit een complimentje als ik iets wel goed doe, dus nu lijkt het fout na fout na fout. Ook is hij ongeduldig, en zo langzaam ben ik nou ook weer niet. Hij heeft goede slaagpercentages, maar ik word onderhand mega onzeker, en kijk tegen elke les op, maar ja, nu een hele andere rijschool nog gaan zoeken zou zonde zijn, als ik zo dicht bij mijn examen zit, toch?
Ik ben laatst ook geswitcht. Door een faillissement bij de organisatie waarbij mijn instructeur zat, had hij geen examenblokken meer en kan hij waarschijnlijk pas over 5 weken opkopen voor in oktober. Duurt me echt te lang dus nu heb ik een intest bij de ANWB vrijdag. Ben benieuwd, hoop niet dat die gast opeens vindt dat ik 'er nog lang niet klaar voor ben', want dan ben ik nog langer bezig en nog meer geld kwijtquote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:19 schreef godigita het volgende:
Dat is minder, glitterroze. Hoe lang ben je al bezig? Ik begon ook met eens in de week lessen, meestal op zaterdag, en later werd dat zo langzamerhand opgevoerd, of deden we een dubbele les.
Na weer een vreselijke rijles gister, heb ik toch gekapt met die rijschool. Ik vond het gewoon niet te doen, jammer of niet, de ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan verdwijnt niet ofzo. Ik doe er liever nog wat langer over bij iemand die me op een fijne manier voorbereid, dat ik relaxed en zelfverzekerd het examen inga(zoals ik me voelde tijdens de TTT), dan iemand die perse zijn slagingspercentages hoog wil houden en mij wel eens even met de harde hand gaat klaarstomen. Dat werkt absoluut averechts bij mij, en ik wil gewoon niet op deze manier 'starten' met autorijden. Ik kon die man wel achter het behang plakken, met zijn auto erbij. Ik ben nu van plan te switchen naar rijschool Overtoom, en verder zien we wel weer.
Ik heb de anwb gebeld en mijn probleem uitgelegd. Ze zeiden dat bij hun de wachttijd voor mijn examen kon oplopen tot 4 à 6 weken, maar dat het ook sneller kon. Ik denk dat ik aan losse rijlessen genoeg heb en dat dat ook wel mogelijk is. Vooral nu ze weten dat ik al een keer heb afgereden en slechts nog een keer wil, met de puntjes op de i, zeg maar.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:31 schreef godigita het volgende:
Doet de ANWB ook losse rijlessen of ga je zo'n tiendagencursus doen? Succes, het gaat vast goed. Als je kunt rijden, kun je rijden, en dan is het hoogstens nog wat details bijschaven. Wat wel vervelend is, is de ene rijleraar zegt zus en ziet het graag zo, en bij een andere is dat dan het tegenovergestelde. Oktober zou idd echt lang gaan duren.
Mja, ik ben bewust voor de ANWB gegaan omdat die erg groot is, en dus genoeg examenplekken inkoopt. Lullig voor de kleine rijscholen (bijv waar ik eerst bij zat), dat wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:57 schreef godigita het volgende:
Fijn![]()
Dat onthou ik, mochten de wachttijden bij overtoom de spuigaten uit lopen, kan ik ook altijd nog de ANWB proberen. De pest is alleen dat ik full time werk, en dat je niet overal op zaterdag of 's avonds kunt lessen.
Niet stressen, dat kan het echt verkloten namelijk. Doe (kort) van tevoren dingen waar je van ontspant, dat helpt je concentratie echtquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:58 schreef ZwarteMagika het volgende:
Over een paar weken heb ik een TTT, het gaat opeens wel heel snel allemaal, vind het doodeng
Mja bij dat soort dingen ben ik vantevoren altijd ontzettend zenuwachtig, maar als het eenmaal is begonnen heb ik nergens last meer van. Heb nog een uurtje rijles daarvoor dus dan zit ik er ook al wat meer 'in'. Een TTT is sowieso nog geen reden tot stressen, het is meer het idee dat ik nu naar het examen toe werk, en het daarna in m'n eentje moet zien te reddenquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:29 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Niet stressen, dat kan het echt verkloten namelijk. Doe (kort) van tevoren dingen waar je van ontspant, dat helpt je concentratie echt.
maar als de instructeurs van Veronica niet kunnen, hebben ze wel iets meer backup-instructeurs dan een normale, kleine rijschoolquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:12 schreef Sh0g het volgende:
Het grappige is, dat de ANWB ook maar gewoon rijinstructeurs inhuurt van gewone rijscholen. Behalve dat het duur en snel is, is er verder niks bijzonders aan. In Utrecht is de ANWB gewoon rijschool Veronica.
Ik heb de 13e mijn theorie en de 22e praktijk. Komt snel dichterbij!Ik zit nu op 14 lessen en zometeen de 15e. Dan volgende week nog 3 en in de week van mijn praktijk nog 2 lessen.
op de site van het cbr kan je testen of je het kent. En verder steeds als je op de weg bent. Bedenk er desnoods wat verkeer bij om het wat moeilijker te maken..quote:Op zondag 11 mei 2008 14:08 schreef denthemen het volgende:
Binnenkort TTT, 19 mei theorie examen! Ik heb via Veka Best een code om online te leren maar die doet 't niet! Kutzooi! Weet iemand een andere goede site om te leren?
Ik moet de 22e.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:03 schreef Liebe het volgende:
Ik moet ff opgevrolijkt worden mensen
Voordat ik op vakantie ging voor het laatst gelest (3 weken terug) en dat ging supergoed. Ik mag nu eindelijk afrijden (21 mei..)
Maar vandaag na 3 weken dus weer gelest, en het ging voor geen meter. En ik KAN het wel blijkbaar, want paar weken terug ging het gewoon lekker, maar ik kan er niet tegen dat het nu niet lukt. En ik wil wel slagen 21 mei, maar ik heb geen zin in stress aan men hoofd rond die tijd (ook examens. I know, niet echt verstandig om dan af te gaan rijden, maar het is wel op een rustige dag voor mij), dan wil ik het gewoon weer goed kunnen.
Dus vrolijk me op! Spreek me moed in!
Je rijdt steeds dezelfde route!?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:43 schreef Alec690 het volgende:
...het gebruikelijke rondje rij, een speciale handeling doe...
Het gebruikelijke rondje is niet handig. Zo leer je niet echt inspelen op nieuwe, onverwachte situatiesquote:Op dinsdag 13 mei 2008 05:43 schreef Alec690 het volgende:
Vier lessen van 1,5 uur gehad inmiddels en het gaat prima. Grappig dat ik nu elke week instap, het gebruikelijke rondje rij, een speciale handeling doe, praatje maak met de instructeur en weer naar huis rij. Het begint te vervelen.
En geslaagd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:07 schreef Doagere het volgende:
Vandaag om 1 uur ook afrijden.Ben best wel benieuwd naar de uitslag (A).
Ja hardstikke goed wel, al had ik zelf wel mijn twijfels. Maarja dat zullen de zenieuwen wel geweest zijnquote:
damn, das best klote, ik vond het al lastig om op plek 40 te zitten en lang te moeten wachtenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:08 schreef Sh0g het volgende:
Ik had vandaag theorie, maar er was iets mis met de computers, waardoor de antwoorden niet konden worden gecontroleerd. ik krijg het certificaat donderdag of vrijdag thuisgestuurd, mocht ik het hebben gehaald.Ik ben echt benieuwd hoeveel fout ik heb. Het was wel makkelijk, maar toch, er zaten een paar lastige plaatjes bij van situaties die ik nog niet bij de 1000 oefenvragen ben tegengekomen...
Gefeli!quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:07 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben ook geslaagdKan het eigenlijk niet geloven, ik ben al zo gewend om steeds rijles te hebben
Dat is geen rijbewijs, dus mag je niet rijdenquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:44 schreef Doagere het volgende:
Wat gebeurd er trouwens als ik nu toch ga rijden? Ik heb een afhaalbewijs voor mijn rijbewijs.Kun je dan zeggen dat je je rijbewijs bent vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |