Feliquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heheheh ik ben eindelijk geslaagd.
Na de 4x keer.
Ben super blij dat ik hem nu heb gehaald. Geen rijlessen meer en geen examen meer die zo duur zijn.
Alleen jammer dat je rijbewijs morgen pas kan aanvragen hij zei dat er een nacht over heen ging.
Ah.. oke. Ik heb geen TTT gedaan, dus we zien het welquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampje
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Na de 4x keer.
Ben super blij dat ik hem nu heb gehaald. Geen rijlessen meer en geen examen meer die zo duur zijn.
Alleen jammer dat je rijbewijs morgen pas kan aanvragen hij zei dat er een nacht over heen ging.
Ik kan nu in het lijsje Geslaagden 2008
Dat is gewoon voor de zekerheid. Hij tikt in zn PDA in dat je geslaagd bent, en in principe is het 5 min later al bij het gemeente huis. Alleen houden ze nog een slag om de arm omdat je er anders heen gaat en boos kan worden op het gemeentehuis of het CBRquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Na de 4x keer.
Ik kan nu in het lijsje Geslaagden 2008
ja hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:06 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dus ik kan gewoon dadelijk mij rijbewijs aanvragen ze zijn tot 20:00 open. Ik ga het gewoon ff proberen.
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Als het gelukt is zou ik gewoon ook maandag of dinsdag kijken als ie er al ligt. Ik had hem maandag aangevraagd en donderdag was ie er
Bij ons heb je gewoon een aparte kas. Als je je rijbewijs/ID-kaart/wat dan ook hebt aangevraagd kan je gewoon regelrecht doorlopen naar de kas, ben je hoogstens 5 minuten mee kwijt. Alleen voor de aanvraag zelf zit je meestal lang (alhoewel je tegenwoordig bij ons via internet kan afspreken dus dan zit je ook maximaal een kwartier).quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..
Edit: is er niet een topic over rij-lessen/examens met een lijstje tips ofzo? Ik heb natuurlijk wel het een en ander gelezen in dit topic..
zoals je zegt staan die tips dus in dit topicquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:11 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Misschien kun je ook bellen om te vragen of hij al binnen is? Bij ons staat er altijd een rij waar je niet goed van wordt.. en je bent zo een uur kwijt..
Edit: is er niet een topic over rij-lessen/examens met een lijstje tips ofzo? Ik heb natuurlijk wel het een en ander gelezen in dit topic..
Het is ook een extra service dat die van jou al eerder klaar wasquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:20 schreef Irritatie100 het volgende:
En een vriend van mij belde een paar dagen eerder, toen zeiden zeiden ze gewoon zonder te gaan kijken dat hij maar moest wachten tot de 5 werkdagen om waren
Ik ging gewoon langs bij die kas en daar lag ie toen al
Ja ik was toen toevallig in de buurt omdat ik naar het uitzendbureau moest dus ik ging gewoon ff kijkenquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het is ook een extra service dat die van jou al eerder klaar was
Als je je auto laat repareren en ze zeggen "kom volgende week maandag maar terug" ga je toch ook niet vrijdag al kijken?
en ja, ze zullen dan wel bellen, i know
Ja, dus jij had gewoon gelukquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja ik was toen toevallig in de buurt omdat ik naar het uitzendbureau moest dus ik ging gewoon ff kijken
Maar het gemeentehuis is over het algemeen wat bureaucratischer dan een garage
Ja oke, maar ik dacht misschien een ouder topic..quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
zoals je zegt staan die tips dus in dit topic
1 pasfoto is al genoegquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:37 schreef Liebe het volgende:
Wat moet je eigenlijk allemaal meenemen naar t gemeentehuis? Alleen id en pasfoto's toch?
en geldquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:40 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1 pasfoto is al genoeg![]()
en een ID ja
Kan je niet online een afspraak maken? Ik weet niet hoe dat bij andere gemeentes zit, maar in Delft is dat in iedere geval mogelijk..quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:43 schreef timp0e het volgende:
Morgen op naar het gemeentehuis. Weer 3 uur in de rij staan
Gewoon blijven proberen, je leert het vanzelf en de aanhouder wintquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Gvd, rijinstructrice blijft zeggen dat ik traag van begrip ben en véél te laat besef dat ik dingen moet doen (oh, een rotonde, laat ik maar terug schakelen. Oh, invoegel, last minute..) Zou ik OOIT snelle van begrip kunnen worden of blijf ik voor altijd zo?Heb nu rond de 25 uren les gehad en had wel verwacht dat ik gewoon goed kon rijden.
Soms word ik er helemaal gestoord van en denk ik 'LAAT MAAR IK KAN HET NIET'. Maar ik wil neit zoals mijn moeder worden, die nooit haar rijbewijs heeft gehaald.
Hahaha dat kon inderdaad wel, maar het was al helemaal vol tot 16 juni.... XDquote:Op vrijdag 30 mei 2008 05:58 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Kan je niet online een afspraak maken? Ik weet niet hoe dat bij andere gemeentes zit, maar in Delft is dat in iedere geval mogelijk..
Op een gegeven moment valt het kwartje en gaat alles automagischquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Gvd, rijinstructrice blijft zeggen dat ik traag van begrip ben en véél te laat besef dat ik dingen moet doen (oh, een rotonde, laat ik maar terug schakelen. Oh, invoegel, last minute..) Zou ik OOIT snelle van begrip kunnen worden of blijf ik voor altijd zo?Heb nu rond de 25 uren les gehad en had wel verwacht dat ik gewoon goed kon rijden.
Soms word ik er helemaal gestoord van en denk ik 'LAAT MAAR IK KAN HET NIET'. Maar ik wil neit zoals mijn moeder worden, die nooit haar rijbewijs heeft gehaald.
Bij mij vroeg die gister dus echt geen één van allen. Het regende dan wel, mara hij vroeg ook niks over bediening ofzo. Ik had sowieso het idee dat ie er niet veel zin in had, hij handelde het allemaal snel af en na afloop besprak ook nauwelijks wat ik goed of fout had gedaan. Maarja, het heeft eigenlijk alleen maar in mijn voordeel gewerkt, dus mij hoor je er niet over.:Dquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampje
Gaat wel goed komenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:15 schreef -Trinity- het volgende:
Rijles ging goed vandaag, nog anderhalve week tot ik moet afrijden. Moet alleen kruispunten/rotondes rustiger naderen en beter straatjes inkijken.
En ik moet echt afleren om soms nog naar de pook te kijken bij het schakelen, da's echt dom.
Dus je bent geslaagd? Gefeliciteerd danquote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:13 schreef Oconner het volgende:
[..]
Bij mij vroeg die gister dus echt geen één van allen. Het regende dan wel, mara hij vroeg ook niks over bediening ofzo. Ik had sowieso het idee dat ie er niet veel zin in had, hij handelde het allemaal snel af en na afloop besprak ook nauwelijks wat ik goed of fout had gedaan. Maarja, het heeft eigenlijk alleen maar in mijn voordeel gewerkt, dus mij hoor je er niet over.:D
Dat moet ik ook meer doen idd, die straatjes inkijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:15 schreef -Trinity- het volgende:
Rijles ging goed vandaag, nog anderhalve week tot ik moet afrijden. Moet alleen kruispunten/rotondes rustiger naderen en beter straatjes inkijken.
bellen naar je instructrice, so what als ze je een zeur vind, je hebt er nu een geldige reden voorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef gliterroze het volgende:
Ben gefrustreerd - we hebben afgesproken dat ik komende week op donderdag les heb van 9 tot 10.30, en dat ik dat exact om 10.30 bij mijn werk afgezet meot worden want ik moet 10.30 beginnen. Ik vroeg nog specifiek 'niet dat om 10.30 iemand anders gehaald moet worden en die mij dan ergens heen brengt, want dan ben ik dik te laat en dat kan echt niet'. en ze zei 'nee nee, we doen het zo dat je 10.30 op je werk bent'. Afgelopen les had ik een glimps van haar agenda gezien, en ik wist niet of ik het goed zag, maar ik zag toch een naam na mij staan met 10.30 er voor.. ik zei nog 'tot donderdag, en 10.30 bij mijn werk afzetten he!' en ze mompelde iets.
Moet ik nou toch voor de zekerheid even bellen naar de rijschool om te checken of ik echt om 10.30 bij mijn werk wordt afgezet, of vinden ze me dan irritant? Ik zweer het je, als blijkt dat ze 10.30 een andere leerling heeft (en ik dus DIK te laat kom op mijn werk, waarbij het belangrijk is dat ik op tijd ben) en moeilijk gaan lopen doen (bv dat ik te laat ben met annuleren) dan breekt de hel los (en ga ik op zoek naar een ander).
Maar ik kan het ook verkeerd hebben gezien. Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand persé einde lestijd ergens moest zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef gliterroze het volgende:
Ben gefrustreerd - we hebben afgesproken dat ik komende week op donderdag les heb van 9 tot 10.30, en dat ik dat exact om 10.30 bij mijn werk afgezet meot worden want ik moet 10.30 beginnen. Ik vroeg nog specifiek 'niet dat om 10.30 iemand anders gehaald moet worden en die mij dan ergens heen brengt, want dan ben ik dik te laat en dat kan echt niet'. en ze zei 'nee nee, we doen het zo dat je 10.30 op je werk bent'. Afgelopen les had ik een glimps van haar agenda gezien, en ik wist niet of ik het goed zag, maar ik zag toch een naam na mij staan met 10.30 er voor.. ik zei nog 'tot donderdag, en 10.30 bij mijn werk afzetten he!' en ze mompelde iets.
Moet ik nou toch voor de zekerheid even bellen naar de rijschool om te checken of ik echt om 10.30 bij mijn werk wordt afgezet, of vinden ze me dan irritant? Ik zweer het je, als blijkt dat ze 10.30 een andere leerling heeft (en ik dus DIK te laat kom op mijn werk, waarbij het belangrijk is dat ik op tijd ben) en moeilijk gaan lopen doen (bv dat ik te laat ben met annuleren) dan breekt de hel los (en ga ik op zoek naar een ander).
Maar ik kan het ook verkeerd hebben gezien. Wat zouden jullie doen?
*Meldt*quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:04 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand hoe dat eigenlijk zit met die "rijopleiding in stappen"? Doet iemand hier dit? Want ik heb in het begin van mijn lessen hier niets over gehoord. Als ik dat pdfje zo lees, lijkt het mij wel beter.. een praktijk-boek enz..
welke papieren heb je eigenlijk moeten halen voordat je rijinstructeur kon worden?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand persé einde lestijd ergens moest zijn.
Ik heb toen met de volgende leerling afgesproken dat ie eerder opgehaald ging worden en een stukje op de achterbank mee moest.
Het kan dus wel maar vraag het voor de zekerheid tóch maar ff na!
Om met de opleiding te kunnen beginnen heb je uiteraard zelf een rijbewijs nodig.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
welke papieren heb je eigenlijk moeten halen voordat je rijinstructeur kon worden?
en de kosten ongeveer?
hmz, het enige wat ik al heb is mn rijbewijs B en een slipcursusquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om met de opleiding te kunnen beginnen heb je uiteraard zelf een rijbewijs nodig.
In de opleiding zelf heb je 5 examens, 3 theoretisch en 2 praktijk.
1e deel:
-onderwijsdeskundigheid
-rvv en wvw, echt gortdroge en vervelende stof. Inhoudsdeskundigheid noemen ze dat.
-rijvaardigheid. Je mag zelf weer opnieuw examen doen maar de lat ligt dan een stuk hoger!!! Je moet bijna perfect rijden.
2e deel:
-theorieles geven
-praktijkles geven
In dit gedeelte weet je van tevoren welke les je moet gaan geven dus kun je het goed voorbereiden.
Je leerlingen zijn mensen die je zelf mee neemt.
Daarnaast moet je nog een soort EHBO doen en een slipcursus.
De slipcursus is het leukste van alles.
Kosten voor dit alles?
Paar jaar geleden en alles in 1x gehaald: zo'n ¤ 5.500.........
Veel geld.
Als je het echt graag wil: zoek een rijschool die dit voor je wil betalen als jij tekent voor een aantal jaren werken daar.
Is goed mogelijk, succes!!
Hoe bedoel je? MBO/HBO denkniveau etc?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:46 schreef vannelle het volgende:
Ow, en er is een eis voor vooropleiding maar ik weet niet meer wat die eis is.
Kun je vast wel vinden op internet.
dat zeker ja, maar ik ga ook bij een slipschool werken, dus ik hoopte dat ik korting kon krijgenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:54 schreef vannelle het volgende:
Dat bedoel ik idd. Volgens mij was MBO het minimum maar dat weet ik niet zeker meer.
De slipcursus zul je sowiezo nog een keer moeten doen, is namelijk een onderdeel van de opleiding.
En aangezien er al voor betaald is kun je net zo goed die dag ff lol maken toch?
word hem dus niet, zit blijkbaar in de familiequote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:15 schreef gliterroze het volgende:
Jij weet niet de reden dat mijn moeder hem niet heeft, dus doe niet zo raar. Ik weet alleen dat het heel onhandig leven is zonder een auto, daarom geef ik niet op.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:37 schreef steeez het volgende:
[..]
word hem dus niet, zit blijkbaar in de familie
Via ibki/innovam of bedoel je dat niet?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:16 schreef qu63 het volgende:
En via welke organisatie/instelling heb jij het behaald?
Je moet ook niet opgeven om zoiets.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:10 schreef gliterroze het volgende:
[..]
Jij weet niet de reden dat mijn moeder hem niet heeft, dus doe niet zo raar. Ik weet alleen dat het heel onhandig leven is zonder een auto, daarom geef ik niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |