abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:53:54 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58950898
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja je moet je eigen verklaring meenemen en in het bijzijn van de examinator ondertekenen. Als je iets hebt, dan moet je naar de medische afdeling van het CBR bellen, een brief opsturen met wat je hebt en welke medicijnen gebruikt. Dat gaan ze op de medische afdeling dan bekijken en dan krijg je een nieuwe eigen verklaring van hun opgestuurd. Als ze twijfelen na de brief, moet je misschien nog langs komen bij de CBR-dokters om gekeurd te worden.

Ikzelf heb namelijk asthma in milde vorm (er stond ook iets over longziektes op die verklaring) dus ik had het nagevraagd bij mijn instructeur. Maar uiteindelijk heb ik gewoon de normale getekend. Het gaat er namelijk om dat je gedurende het half uur examentijd dat je in de auto zit fit bent, het is niet een verklaring voor de rest van je "rijbewijsleven".
Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.

Als je informatie achter houdt is dat wel strafbaar meen ik. In het geval van H_F is een krabbel van je huisarts voldoende denk ik. Anders krijg je bericht van het CBR of je bij een door hun aangewezen psych langs wilt gaan. Kost je wel ¤90 (althans, vorig jaar..) en een paar weken, maar dan nog is er niks aan de hand

ja, ik heb er ervaring mee. zelf 5x examen gedaan (1x B, 4xD. Die 4x was vooral omdat ik toch nog iets te veel medicatie slikte waardoor ik af en toe wat miste )
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_58950943
Dammnnn, ik moet donderdag afrijden en ben nu al zenuwachtig!

En eigen verklaring meenemen....???? Die heb ik niet gekregen hahaha
pi_58951080
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:53 schreef qu63 het volgende:

[..]

Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.

Als je informatie achter houdt is dat wel strafbaar meen ik. In het geval van H_F is een krabbel van je huisarts voldoende denk ik. Anders krijg je bericht van het CBR of je bij een door hun aangewezen psych langs wilt gaan. Kost je wel ¤90 (althans, vorig jaar..) en een paar weken, maar dan nog is er niks aan de hand

ja, ik heb er ervaring mee. zelf 5x examen gedaan (1x B, 4xD. Die 4x was vooral omdat ik toch nog iets te veel medicatie slikte waardoor ik af en toe wat miste )
Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.

En informatie achterhouden is idd strafbaar, maar in principe is de pakkans erg klein. Je tekent alleen voor het half uurtje examenrijden niet voor je hele leven.
pi_58951833
Ik kom hier ook eens even een kijkje nemen!
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen: Begonnen op 24 maart 2008
› hoeveel lessen je hebt gehad: 30 lessen gehad, nog vier te gaan voor mijn examen!!
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen: niet echt vaak, denk in totaal een keer of drie
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken: examen op 4 juni om 8u55!! Mentale steun meer dan welkom!! Is dat eigenlijk wel een gunstige tijd om examen te doen? Denk dat het dan wel nog vrij druk is ivm spits?? Tussentijdse toets drie weken geleden ging redelijk, vrijstelling gehaald in ieder geval. Wel een paar stomme fouten door niet genoeg vooruit kijken en anticiperen. Dat vergeet ik nog wel eens...:) Iemand tips hiervoor?
pi_58951845
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.
Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:En informatie achterhouden is idd strafbaar, maar in principe is de pakkans erg klein. Je tekent alleen voor het half uurtje examenrijden niet voor je hele leven.
Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.
Het is een risico wat je neemt.......
pi_58951882
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.
[..]

Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.
Het is een risico wat je neemt.......
'

Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
pi_58951952
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

'

Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
Niet waar.
Je tekent voor je algehele lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Ook voor de toekomst en dus niet alleen voor dat moment.
Informatie achterhouden heeft consequenties.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:31:39 #208
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58953214
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

'

Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.
It's Time To Shine
pi_58963134
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet waar.
Je tekent voor je algehele lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Ook voor de toekomst en dus niet alleen voor dat moment.
Informatie achterhouden heeft consequenties.
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.

Maar het is idd strafbaar als je informatie achterhoudt, dat weet ik. Maar ik heb dat ook niet gedaan, ik mocht het uiteindelijk gewoon tekenen omdat men astma niet als longziekte beschouwt op 1 of andere manier (en ik er ook niet meer voor behandeld word).
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.
Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:07:40 #210
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58963627
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.

Maar het is idd strafbaar als je informatie achterhoudt, dat weet ik. Maar ik heb dat ook niet gedaan, ik mocht het uiteindelijk gewoon tekenen omdat men astma niet als longziekte beschouwt op 1 of andere manier (en ik er ook niet meer voor behandeld word).
Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?
quote:
Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..
Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.
It's Time To Shine
pi_58964156
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:07 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?
[..]

Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.
Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:43:27 #212
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58964452
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).
Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.

De arts bij het CBR bepaald of je gezond bent, niet de examniator..
It's Time To Shine
pi_58964626
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:43 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.

De arts bij het CBR bepaald of je gezond bent, niet de examniator..
Dat is inderdaad zo, maar dat zei ik de hele tijd al. Waar het om gaat is of de eigen verklaring geldt voor je hele leven of alleen tijdens het examen. En mijn instructeur vertelde mij dat het alleen tijdens het examen geldt. Waarom zou je anders ook bij een tweede examen weer eentje moeten tekenen als je dat eerder al een keer gedaan hebt?

Wat HF trouwens ook kan doen, is tegen de CBR-doktoren zeggen dat zijn rij-instructeur nooit wat gemerkt heeft van zijn aandoening. Ik heb tegen ze gezegd dat de instructeur nooit wat gemerkt heeft tijdens het rijden, dat ik er al 10 jaar geen last meer van heb gehad, er niet meer voor onder behandeling sta en dat ik geen medicijnen meer gebruik (en hier is niks aan gelogen ). Toen hoefde ik niet meer langs te komen en mocht ik de eigen verklaring gewoon ondertekenen.
pi_58965651
Je kan toch ook geen waarborg geven dat jij de rest van je leven gezond blijft en in staat blijft om auto te kunnen rijden?
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:48:59 #215
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58965907
Ik moet morgen op chappies..
Vandaag 2,5 uur les gehad, het eerste anderhalfuur ging het kut! Men instructrice stond er echt zó van te kijken Het lukte voor geen meter..

Maargoed, je weet wat ze zeggen, een slechte generale.. Maarja, het laatste uurtje ging wel weer lekker. Maar pff.. ik weet het niet hoor, ik zou het kunnen halen morgen (want ik KAN het wel), maar het zou ook zo maar kunnen dat het precies zoals dernet ging, en ik dus alles fout doe.

Er zijn nog dingetjes die ik echt in men hoofd moet stampen en die twintig minuten echt moet doen: nog verder vooruit kijken, snelheid goed aanpassen, en besluitvaardig reageren. Ik laat nog best vaak kansen liggen. De auto heb ik in principe wel onder controle, ik word alleen nogal eens verrast.

Nou mensen, alsjeblieft, geef me tips. Ofzoiets. Of zelfvertrouwen.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_58966023
Gewoon jezelf blijven, niet geforceerd anders gaan rijden dan normaal. En vooral heel strikt spiegelen en kijken! Dat is echt HET punt waar ze over kunnen vallen. En verder gewoon lekker doorrijden, niet zodanig dat je het andere verkeer ophoudt, maar ook niet zo dat het gevaarlijk wordt.

En verder succes, gaat vast lukken
pi_58966559
Morgen moet ik ook afrijden... 9.50 Rotterdam Zuid!
En ik ga heel goed spiegelen hahaha
pi_58966726
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef timp0e het volgende:
Morgen moet ik ook afrijden... 9.50 Rotterdam Zuid!
En ik ga heel goed spiegelen hahaha
Ik deed examen in Rotterdam Noord
Wat zijn de orientatiepunten voor jou dan? Voor mij Vannelle fabriek langs de A20, Rotterdam Airport en Zwembad Schuttersveld in Crooswijk.

Succes iig!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:29:19 #219
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58966852
9.50 is het voor mij al voorbij! Ik moet om 9.00! Succes iig!
Gelukkig woon ik in zeeland, geen grote stad of wat dan ook, maar ze weten je altijd wel langs de rotpuntjes te leiden.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_58967099
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik deed examen in Rotterdam Noord
Wat zijn de orientatiepunten voor jou dan? Voor mij Vannelle fabriek langs de A20, Rotterdam Airport en Zwembad Schuttersveld in Crooswijk.

Succes iig!
De 3 orientatiepunten zijn:

Kerksingel in Ridderkerk, Motorhuis "Safe" in Hordijk en Pathe de Kuip

Ik ben zóóó zenuwachtig
pi_58967119
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:29 schreef Liebe het volgende:
9.50 is het voor mij al voorbij! Ik moet om 9.00! Succes iig!
Gelukkig woon ik in zeeland, geen grote stad of wat dan ook, maar ze weten je altijd wel langs de rotpuntjes te leiden.
Hahaha dank je, jij ook veel succes!
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:05:23 #222
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58967749
6 juni hier, in Amsterdam, om 8.05. spits, en druk dus.
pi_58967938
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
Dus sta je een half uur stil en heb je niks fout gedaan tijdens je examen

Succes alvast.
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:20:58 #224
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58968055
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doen
It's Time To Shine
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:10:36 #225
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58970264
Morgen een intest toets bij de ANWB, weten jullie wat je daar kan verwachten?
pi_58971311
Gewoon een rijles waarbij ze kijken hoe veel je al weet en hoe snel je leert.
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:25:46 #227
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58973189
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 20:03 schreef -Trinity- het volgende:
Gewoon een rijles waarbij ze kijken hoe veel je al weet en hoe snel je leert.
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)
pi_58975092
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:25 schreef Tecnix het volgende:
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)
Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:59:49 #229
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58975647
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:39 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?
Ik bedoel ook dat uurtje
  donderdag 29 mei 2008 @ 00:57:11 #230
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58978716
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:59 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Ik bedoel ook dat uurtje
rondje rijden, stukje snelweg misschien. Kijken of je een 'natuurtalent' bent, of je misschien al zelf gereden hebt zonder rijbewijs en waardoor ze fout gedrag af moeten leren, en of je aanwijzingen snel op pikt.

Onder andere
It's Time To Shine
pi_58979155
Ik moet 25 juni afrijden.. het gaat nu al wel aardig, alleen het kijken blijft een probleem
Er gaat niets boven Groningen
pi_58980179
Bij een intest word je in een categorie geplaatst die correspondeert met hoeveel lessen je nodig zou hebben voor je rijbewijs. Althans, zo was dat 3 jaar geleden
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:28:17 #233
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58982583
Ik ben geslaagd!!!! MIJNGOD ik heb 40 minuten in die auto gezeten, en men examinator zat me helemaal uit te kafferen maar hij gaf me het voordeel van de twijfel! Maar een 5.5 is ook voldoende eh!

(kreeg daarna wel echt een hele preek, heb er de helft niet van meegekregen, hij bleef maar blaffen maar MEN wat ben ik blij!)
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:31:47 #234
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58982670
Feli!
It's Time To Shine
pi_58982709
Gefeliciteerd!
Wat een rotzak dat 'ie de hele tijd zat te zeiken dan, hij deed niet echt z'n best om 'een ontspannen sfeer te creëeren'
pi_58983243
Ik ben ook geslaagd, en de examinator had geen opmerkingen! WOW ik ben zooo superblij!!!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:57:42 #237
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58983272
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:56 schreef timp0e het volgende:
Ik ben ook geslaagd, en de examinator had geen opmerkingen! WOW ik ben zooo superblij!!!
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:31 schreef qu63 het volgende:
Feli!
It's Time To Shine
pi_58983693
Gefeliciteerd beiden
Tip: als je morgen je rijbewijs aanvraagt gewoon dinsdag of woensdag langs gaan bij het gemeentehuis, wss hebben ze hem dan al!
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:58:02 #239
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58984768
Gefeliciteerd !
pi_58984833
Ik moet vandaag om 2 uur af rijden om 1 uur ff voor rijden voor de 4de keer.
Ben best weer zenuwachtig maar mij gevoel zeg dat het nu moet gaan lukken.
Ik hoop dat alles goed gaat als ik wat fout doe dan maak ik de andere fout na de andere.

Ik hoop dat ik orientatiepunten krijg die kan ik zo uit me duim.

Maar ff voor de mensen die examen doen in Rotterdam Noord de orientatiepunt Van Nelle fabriek is veranderd is tegenwoordig de Toyota Dealer Goosen Autobedrijven B.V aan de Schuttevaerweg.

Hoe lang duurt voor dat je rijbewijs klaar is?
pi_58984887
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik moet vandaag om 2 uur af rijden om 1 uur ff voor rijden voor de 4de keer.
Ben best weer zenuwachtig maar mij gevoel zeg dat het nu moet gaan lukken.
Ik hoop dat alles goed gaat als ik wat fout doe dan maak ik de andere fout na de andere.

Ik hoop dat ik orientatiepunten krijg die kan ik zo uit me duim.

Maar ff voor de mensen die examen doen in Rotterdam Noord de orientatiepunt Van Nelle fabriek is veranderd is tegenwoordig de Toyota Dealer Goosen Autobedrijven B.V aan de Schuttevaerweg.

Hoe lang duurt voor dat je rijbewijs klaar is?
Ah, waarom die verandering?

Rijbewijs is trouwens klaar in 5 werkdagen, maar toen ik 3 dagen later langs ging lag ie er al
pi_58985119
Komt omdat Van Nelle heeft geklaagt wegens dat er veel lesauto's kwamen voor hun deur.
Ik kan hun begrijpen omdat je moet keren voor de ingang en zo personeel of vrachtwagens moeilijk eruit konden of erin als een leswagen in de weg stond.
pi_58985432
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:11 schreef Breaker.Faker het volgende:
Komt omdat Van Nelle heeft geklaagt wegens dat er veel lesauto's kwamen voor hun deur.
Ik kan hun begrijpen omdat je moet keren voor de ingang en zo personeel of vrachtwagens moeilijk eruit konden of erin als een leswagen in de weg stond.
Ik moest met al mijn examens naar Schuttersveld

Maar veel succes vnmiddag! Moet toch wel een keer lukken he
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:55:27 #244
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58987602
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:20 schreef qu63 het volgende:

[..]

snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doen
snelweg heb ik weinig problemen mee, file of geen file, ik kijk meer op tegen de hordes fietsers Maar idd hopen dat ik veel moet wachten en er zo minder tijd overblijft voor fouten, en ik niet iets over het hoofd zie waardoor ik een domme beslissing maak
pi_58989480
heeey,

Ik moet echt ff melden dat ik superblij ben met mn rijbewijs die ik vanochtend gehaald heb.
Moest in Arnhem afrijden voor de eerste keer en het ging zo goed als foutloos. Eén keer een foutje met voorsorteren, maar zolang je dat veilig oplost is er niks aan de hand. Ook vond hij dat ik over het algemeen wat "te" langzaam reed bij het naderen van een voorrangsweg, wat hij niet echt bevorderend vond voor de "doorstroming van het verkeer" (wordt niet goed meer van dat doorstroomgedoe:P). Ik twijfelde zelf nog een beetje maar hij had dus weinig aan te merken. Het belangrijkste is volgens mij dat je toch zo rustig mogelijk blijft, ga jezelf niet een te grote druk opleggen.
Iedereen in dit topic verder veel succes met jullie rij-examens!

Tim
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:34:16 #246
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58990051
feli, tim!
pi_58990131
Lekker, gefeliciteerd hoor
pi_58990366
Hoe zit dat eigenlijk als je begint met het examen. Moet je dan nog in de motor kijken enzo?
Er gaat niets boven Groningen
pi_58990395
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 15:46 schreef sander-3 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je begint met het examen. Moet je dan nog in de motor kijken enzo?
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampje
pi_58990530
Heheheh ik ben eindelijk geslaagd.
Na de 4x keer.
Ben super blij dat ik hem nu heb gehaald. Geen rijlessen meer en geen examen meer die zo duur zijn.

Alleen jammer dat je rijbewijs morgen pas kan aanvragen hij zei dat er een nacht over heen ging.

Ik kan nu in het lijsje Geslaagden 2008

[ Bericht 8% gewijzigd door Breaker.Faker op 29-05-2008 16:00:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')