Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja je moet je eigen verklaring meenemen en in het bijzijn van de examinator ondertekenen. Als je iets hebt, dan moet je naar de medische afdeling van het CBR bellen, een brief opsturen met wat je hebt en welke medicijnen gebruikt. Dat gaan ze op de medische afdeling dan bekijken en dan krijg je een nieuwe eigen verklaring van hun opgestuurd. Als ze twijfelen na de brief, moet je misschien nog langs komen bij de CBR-dokters om gekeurd te worden.
Ikzelf heb namelijk asthma in milde vorm (er stond ook iets over longziektes op die verklaring) dus ik had het nagevraagd bij mijn instructeur. Maar uiteindelijk heb ik gewoon de normale getekend. Het gaat er namelijk om dat je gedurende het half uur examentijd dat je in de auto zit fit bent, het is niet een verklaring voor de rest van je "rijbewijsleven".
Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:53 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je hoeft em niet in het bijzijn van de examinator te ondertekenen. Hij wordt er niet meer geldig van, of minder geldig als je het niet doet.
Als je informatie achter houdt is dat wel strafbaar meen ik. In het geval van H_F is een krabbel van je huisarts voldoende denk ik. Anders krijg je bericht van het CBR of je bij een door hun aangewezen psych langs wilt gaan. Kost je wel ¤90 (althans, vorig jaar..) en een paar weken, maar dan nog is er niks aan de hand
ja, ik heb er ervaring mee. zelf 5x examen gedaan (1x B, 4xD. Die 4x was vooral omdat ik toch nog iets te veel medicatie slikte waardoor ik af en toe wat miste)
Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Tegen mij werd gezegd dat het in bijzijn van de examinator moest gebeuren dus dat ook gedaan.
Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:En informatie achterhouden is idd strafbaar, maar in principe is de pakkans erg klein. Je tekent alleen voor het half uurtje examenrijden niet voor je hele leven.
'quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt ook wel, staat ook op het formulier dat het in bijzijn van de examinator moet worden ondertekend.
[..]
Als ze er achter komen kan je rbw ongeldig worden verklaard.
Het is een risico wat je neemt.......
Niet waar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
'
Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
'
Je tekent alleen voor het half uurtje examen doen. Als je in dat half uurtje dus gewoon fit blijft kunnen ze je niks maken
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet waar.
Je tekent voor je algehele lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Ook voor de toekomst en dus niet alleen voor dat moment.
Informatie achterhouden heeft consequenties.
Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als ik mn rijbewijs D moet gaan verlengen, moet ik opnieuw een eigen verklaring invullen. Heeft dus helemaal niks met mn examen te maken, want dat heb ik al lang gehaald.
Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:
Tegen mij werd verteld dat het alleen tijdens het examen gold. Als je het eenmaal gehaald hebt, heb je door het rijden laten zien dat je gezond bent.
Maar het is idd strafbaar als je informatie achterhoudt, dat weet ik. Maar ik heb dat ook niet gedaan, ik mocht het uiteindelijk gewoon tekenen omdat men astma niet als longziekte beschouwt op 1 of andere manier (en ik er ook niet meer voor behandeld word).
Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.quote:Maar rijbewijs D is ook wel iets anders dan rijbewijs B lijkt me..
Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dus als ik een kijkfout/stuurfout maak en nm rijbewijs niet haal ben ik niet gezond? En ik kan nog zo epileptscih zijn als de pest, maar als ik er 45 minuten geen last van heb ben ik gezond?
[..]
Nee, je bent bevoegd om een voertuig te rijden. Ik moet nog een apart document bij me hebben om meer dan 8 personen te mogen vervoeren.
Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo staat het wel op al die flyers die je meekrijgt als je geslaagd bent. Er staat dat je bewezen hebt goed te kunnen rijden en over de goede gezondheid beschikt om te rijden (oid).
Dat is inderdaad zo, maar dat zei ik de hele tijd al. Waar het om gaat is of de eigen verklaring geldt voor je hele leven of alleen tijdens het examen. En mijn instructeur vertelde mij dat het alleen tijdens het examen geldt. Waarom zou je anders ook bij een tweede examen weer eentje moeten tekenen als je dat eerder al een keer gedaan hebt?quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, en je mag pas aan je examen meedoen als het CBR je gezond genoeg vind.
De arts bij het CBR bepaald of je gezond bent, niet de examniator..
Ik deed examen in Rotterdam Noordquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:15 schreef timp0e het volgende:
Morgen moet ik ook afrijden... 9.50 Rotterdam Zuid!
En ik ga heel goed spiegelen hahaha
De 3 orientatiepunten zijn:quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik deed examen in Rotterdam Noord
Wat zijn de orientatiepunten voor jou dan? Voor mij Vannelle fabriek langs de A20, Rotterdam Airport en Zwembad Schuttersveld in Crooswijk.
Succes iig!
Hahaha dank je, jij ook veel succes!quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:29 schreef Liebe het volgende:
9.50 is het voor mij al voorbij! Ik moet om 9.00! Succes iig!
Gelukkig woon ik in zeeland, geen grote stad of wat dan ook, maar ze weten je altijd wel langs de rotpuntjes te leiden.
Dus sta je een half uur stil en heb je niks fout gedaan tijdens je examenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
6 juni hier, in Amsterdam, om 8.05. spits, en druk dus.
snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doenquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:05 schreef godigita het volgende:
6 juni hier, in Amsterdam, om 8.05. spits, en druk dus.
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:03 schreef -Trinity- het volgende:
Gewoon een rijles waarbij ze kijken hoe veel je al weet en hoe snel je leert.
Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:25 schreef Tecnix het volgende:
Dat weet ik maar ik bedoel wat wordt er gedaan op die dag... iets meer inhoudelijker;-)
Ik bedoel ook dat uurtjequote:Op woensdag 28 mei 2008 22:39 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dag? Intest duurt toch gewoon een uur, geen dag?
rondje rijden, stukje snelweg misschien. Kijken of je een 'natuurtalent' bent, of je misschien al zelf gereden hebt zonder rijbewijs en waardoor ze fout gedrag af moeten leren, en of je aanwijzingen snel op pikt.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:56 schreef timp0e het volgende:
Ik ben ook geslaagd, en de examinator had geen opmerkingen! WOW ik ben zooo superblij!!!
quote:
Ah, waarom die verandering?quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik moet vandaag om 2 uur af rijden om 1 uur ff voor rijden voor de 4de keer.
Ben best weer zenuwachtig maar mij gevoel zeg dat het nu moet gaan lukken.
Ik hoop dat alles goed gaat als ik wat fout doe dan maak ik de andere fout na de andere.
Ik hoop dat ik orientatiepunten krijg die kan ik zo uit me duim.
Maar ff voor de mensen die examen doen in Rotterdam Noord de orientatiepunt Van Nelle fabriek is veranderd is tegenwoordig de Toyota Dealer Goosen Autobedrijven B.V aan de Schuttevaerweg.
Hoe lang duurt voor dat je rijbewijs klaar is?
Ik moest met al mijn examens naar Schuttersveldquote:Op donderdag 29 mei 2008 12:11 schreef Breaker.Faker het volgende:
Komt omdat Van Nelle heeft geklaagt wegens dat er veel lesauto's kwamen voor hun deur.
Ik kan hun begrijpen omdat je moet keren voor de ingang en zo personeel of vrachtwagens moeilijk eruit konden of erin als een leswagen in de weg stond.
snelweg heb ik weinig problemen mee, file of geen file, ik kijk meer op tegen de hordes fietsersquote:Op woensdag 28 mei 2008 17:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
snelweg op en af is best te doen. Ook invoegen en file rijden zal je moeten doen
Als je bij je TTT de vrijstelling gehaald hebt niet. Anders is het OF onder de motorkap OF een technische vraag over de bediening van de auto (airco ofzo) OF een vraag over de betekenis van een bepaald lampjequote:Op donderdag 29 mei 2008 15:46 schreef sander-3 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je begint met het examen. Moet je dan nog in de motor kijken enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |