Handig, maar ik kan ze welquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:10 schreef ZwarteMagika het volgende:
Voor bijzondere verrichtingen, dus inparkeren/keren op de weg/hellingproef/stopopdracht. Als je die een beetje goed hebt gedaan hoef je die bij je 1e examen niet meer te doen.
Nou, ik ben in ieder geval toch nog wel geslaagd.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet dinsdag op. Vorige maand een matige TTT gedaan (ik reed veel te hard op kruisingen en rotondes, wel vrijstelling gekregen), de week erop een superslechte les gedaan (ik les twee uur per keer overigens), daarna ging m'n instructeur drie weken op vakantie, vorige week nog één lesje gehad (nu ging het redelijk maar toch ook niet top) en nu dus dinsdag na naar ik meen 32 uur les op examen....
Best wel spannend eigenlijk. Ik ben meestal vrij zeker van mezelf en ben doorgaans een redelijk snelle leerling, maar ik heb nu eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen. Ik denk achteraf dat een spoedcursus me beter had gelegen.
De examinator die ik had begon alleen over de banden, onder de motorkap hebben we niet gekeken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:12 schreef Irritatie100 het volgende:
De technische dingen (onder de motorkap alles kennen, alle lampjes op het dashboard kennen en alle functies van de auto - zoals de airco - kennen) moet je ook weten en daar kan je ook vrijstelling voor verdienen bij de TTT
Klopt het ligt er maar net aan waar de examinator zin in heeftquote:Op woensdag 21 mei 2008 08:42 schreef Doagere het volgende:
[..]
De examinator die ik had begon alleen over de banden, onder de motorkap hebben we niet gekeken.![]()
En toen we in de auto zaten, 'waar is dat rode driehoekje voor'
huhquote:Op woensdag 21 mei 2008 08:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nou, ik ben in ieder geval toch nog wel geslaagd.
Minder was wel dat m'n instructeur niet mee in de auto mocht aangezien m'n examinator ook beoordeeld moest worden. Het examen zelf viel toch wel mee. Ik ging een beetje hoekig door de bochten, maar deed het voor de rest wel goed, ook op kruisingen en rotondes.
Ik heb een stuk met navigatie moeten rijden, en een verkeerssituatie achteraf uit moeten leggen. Voor de rest was het gewoon ouderwets links-rechts aanwijzingen opvolgen.
Blijkbaar dus niet. Mijn instructeur deelde het al mee tijdens het uurtje les voor m'n examen. Ik gaf nog wel even aan dat het me leek dat m'n examinator dan misschien ook wat scherper zou oordelen (minder door de vingers zou zien), maar ik zag er op dat moment het nut niet van in er meer energie in te steken. M'n instructeur gaf ook aan dat ie daarom zelf niet mee mocht, aangezien er maximaal slechts drie personen in een lesauto mogen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
huh
Ik dacht dat je instructeur altijd mee kon, behalve als jullie besloten hebben dat hij niet mee gaat (omdat je hem niet mag, of dat je zenuwachtig van hem wordt)
Grote kans dat hij er al ligt! Mijn rijbewijs was er ook al na 3 dagen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn rijbewijs aangevraagd. Moet nu in de stad zijn, dus ik zal gelijk wel eens langs gaan bij het stadhuis. Zal wel niks hebben, maar ja, proberen kan altijd toch
Ja hij was er en ik kreeg hem nog mee ookquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:30 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Grote kans dat hij er al ligt! Mijn rijbewijs was er ook al na 3 dagen.
Goed dat ik dit topic blijf checken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja hij was er en ik kreeg hem nog mee ookGeen bureaucratie op het gemeentehuis van Vlaardingen blijkbaar
Ik had hem afgelopen maandag aangevraagd en vandaag was ie er. Ik heb niet eerder gebeld ofzo ik ben gewoon langs gegaan. Dus als je hem woensdag hebt aangevraagd kan je vrijdag proberen maar ik denk dat ze hem maandag zeker hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2008 18:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Goed dat ik dit topic blijf checken.![]()
Vrijdag ophalen als ik hem woensdag aangevraagd heb is wel aan de vroege kant, of niet? Maar anders kan/ga ik het maandag of dinsdag in ieder geval proberen...
Nou succes dan maar he! Ik reed ook altijd te snel bij kruispunten en rotondes (volgens examinator TTT, examinator eerste examen en 2 instucteurs) maar toen ik er op ging letten bij mn 2e examen ben ik gezakt op te langzaam rijden. Dus niet ineens heel anders gaan rijden!quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:23 schreef Sh0g het volgende:
Morgen moet ik praktijkexamen doen. 13.05 uur en het wordt de eerste keer.![]()
Ik heb nog 1 lesje ervoor, dan heb ik in totaal 21 lessen van 1,5 uur gehad. Het pakket bestond uit 20 lessen en 3 examens.
Hopelijk kan ik het goed genoeg. Ik moet nog erg opletten bij het benaderen van kruispunten, dat ik goed afrem en op tijd terugschakel, doorrol, goed kijk, etc. Rotondes blijven ook altijd kut met kijken, maar het moet lukken verdorie!!![]()
Bedankt! Ik zal goed op de maximale snelheden en adviessnelheden letten, dan kan er hopelijk niets fout gaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou succes dan maar he! Ik reed ook altijd te snel bij kruispunten en rotondes (volgens examinator TTT, examinator eerste examen en 2 instucteurs) maar toen ik er op ging letten bij mn 2e examen ben ik gezakt op te langzaam rijden. Dus niet ineens heel anders gaan rijden!
Ja ik hoop hetquote:
Ik heb de hele nacht examen gedaan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:09 schreef gliterroze het volgende:
Iemand anders ook van die gekke dromen?
Vervelend zo'n instructeur. Ik ken iemand die ook helemaal werd gecomplimenteerd bij alles wat 'ie deed en hij snapte het zelf niet. Kwam 'ie er later achter dat 'ie op een rijschool zat voor mensen met faalangst.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:22 schreef Liebe het volgende:
Serieus, ik had een paar keer met een andere instructrice gelest, die zei echt dat het supergoed ging en dat ze er niks op aan te merken had, maar zij besprak ook echt goed waar ik nog op moest letten enzo en zei ook wat ik wel goed deed. Dus sinds ik de laatste keer met mn gewone instructeur heb gelest was ik echt met SPRONGEN vooruit gegaan. (vond ik zelf ook, en dat zei die instructrice ook)
Had ik weer les van men gewone instructeur, zegt niet eens dat ik vooruit ben gegaan, zegt niet wat ik nu beter deed dan eerst, nee gaat die zeiken over superkleine dingetjes. Lekker voor je zelfvertrouwen.
'Ja, je had niet naar z'n twee terug hoeven te schakelen voor dit stoplicht, je had moeten kunnen zien aankomen dat het een stoplicht is die reageert op het verkeersaanbod en aangezien er aan beide kanten niemand aankomt, had je moeten weten dat je gewoon zonder snelheid te minderen door kon rijden.'
Ja, dat heb ik al wel geoefend ja. Best vreemd, maar ik kan me voorstellen dat het vooral bij lange afstanden op b.v. de snelweg erg relaxed is. Heel vermoeiend om een constante snelheid aan te houden.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:02 schreef Irritatie100 het volgende:
ff een vraagje: oefenen jullie wel eens met rijden op de cruise-control? Mijn lesauto had dat wel, maar die heb ik nooit hoeven gebruiken. Toen ik vanmorgen ff een stukje ging rijden met m'n vaders auto heb ik het eens uitgeprobeerd, maar dat is in het begin toch best een gek gevoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |