Jajaquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
I have amazing powers of observation
Vooral dat laatste lijkt me essentieelquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:17 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Jaja
* Trekt snel de gordijnen dicht en zet een alluminium hoedje op
en bovendien hip:quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Vooral dat laatste lijkt me essentieel
awesome!quote:
Tuurlijk, waarover?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Tim! Tim! Wil je me weer geruststellen?
Dat mijn laptop niet doodgaat en ik al mijn bestanden en foto's kwijt ben [/dramatische, angstige stem]quote:
Harde schijven houden er tegenwoordig over het algemeen niet zomaar meer mee op. Een harde schijf kan vaak nog gered worden (al doet de rest van de pc het niet meer) door deze aan te sluiten op een andere computer en dat kan ook bij laptop harde schijven. Mocht je het toch echt niet vertrouwen dan is het een goed plan om zo snel mogelijk een back-up te fixen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dat mijn laptop niet doodgaat en ik al mijn bestanden en foto's kwijt ben [/dramatische, angstige stem]
Nu nog internet-/intranet applicaties ontwikkelen en deels het beheer daarvan...quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
wat doe je voor werk?
Nou ik zit nu achter die van mijn moeder omdat er uit mijn eigen een soort woest gerommel kwam alsof er vonken in het binneste vanaf vlogen (ik mijn papa bellen; kunnen laptops opeens ontploffen pap?) en hij helemaal ging shaken. toen laptop uitgezet (shit). Mijn vader raadde me aan een backup te maken voor als het met de harde schijf te maken had, maar ik kwam niet verder dan het laadscherm van windows xp....quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Harde schijven houden er tegenwoordig over het algemeen niet zomaar meer mee op. Een harde schijf kan vaak nog gered worden (al doet de rest van de pc het niet meer) door deze aan te sluiten op een andere computer en dat kan ook bij laptop harde schijven. Mocht je het toch echt niet vertrouwen dan is het een goed plan om zo snel mogelijk een back-up te fixen.
Wat is er precies met je laptop aan de hand?
Wat je kan proberen is je laptop een tijdje uit te laten staan en ook de adapter uit het stopcontact halen, dan koelt ie af. Verder kan je een stofzuiger of kruimeldief voor het ventilatierooster houden, laptops kunnen nog wel es wat stoffig worden van binnen. Eventueel ook over het toetsenbord.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nou ik zit nu achter die van mijn moeder omdat er uit mijn eigen een soort woest gerommel kwam alsof er vonken in het binneste vanaf vlogen (ik mijn papa bellen; kunnen laptops opeens ontploffen pap?) en hij helemaal ging shaken. toen laptop uitgezet (shit). Mijn vader raadde me aan een backup te maken voor als het met de harde schijf te maken had, maar ik kwam niet verder dan het laadscherm van windows xp....
En voordat ie zo gek ging doen had ik ook al een keer opnieuw moeten opstarten omdat i was blijven haken bij wel de achtergrond van mijn desktop, maar niet de rest...
Groot met 4 verschillende hallen die uit elkaar liggen, vaak chaotisch en sommige delen zijn zo oud dat ze meuren naar je oma die weer een aanval van incontinentie heeft gehad...quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Voor de mensen die wel eens via Heathrow zijn gekomen, is het echt zo'n kut vliegveld zoals iedereen zegt?
Oh is die wel echt waar dan?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:27 schreef Puntenslijpsel het volgende:
TT niet gezien?
je bent te goed voor mequote:Op donderdag 27 maart 2008 22:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wat je kan proberen is je laptop een tijdje uit te laten staan en ook de adapter uit het stopcontact halen, dan koelt ie af. Verder kan je een stofzuiger of kruimeldief voor het ventilatierooster houden, laptops kunnen nog wel es wat stoffig worden van binnen. Eventueel ook over het toetsenbord.
Wat je ook kan proberen is een zogenaamde live-cd van Linux, bijvoorbeeld Ubuntu. Dan kan je je pc opstarten en ook bestanden kopieëren als Windows niet meer wil starten
Alsjeblieft. Daten?quote:
Goed planquote:ik breng m sowieso morgen even naar de dokter
Heb je het model Natalee Holloway?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
... en hij helemaal ging shaken. toen laptop uitgezet (shit).
Klinkt toch als een aandoening van de harde schijf, de opstartbestanden worden kennelijk niet gevonden wat mogelijk komt door bad sectors op je harde schijf. Ubuntu kan dan wel uitkomst bieden, als je maar wel weet wat je aan het doen bent.quote:Mijn vader raadde me aan een backup te maken voor als het met de harde schijf te maken had, maar ik kwam niet verder dan het laadscherm van windows xp....
Hardeschijf er uit halen, in zo'n kastje doen (kost +- 15 euro) en eerst alles backuppen. Dan verder rommelen morgenquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nou ik zit nu achter die van mijn moeder omdat er uit mijn eigen een soort woest gerommel kwam alsof er vonken in het binneste vanaf vlogen (ik mijn papa bellen; kunnen laptops opeens ontploffen pap?) en hij helemaal ging shaken. toen laptop uitgezet (shit). Mijn vader raadde me aan een backup te maken voor als het met de harde schijf te maken had, maar ik kwam niet verder dan het laadscherm van windows xp....
En voordat ie zo gek ging doen had ik ook al een keer opnieuw moeten opstarten omdat i was blijven haken bij wel de achtergrond van mijn desktop, maar niet de rest...
Het is al druk zat op mn werk hoorquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
je bent te goed voor me
ik breng m sowieso morgen even naar de dokter
Heb je iemand in je omgeving die handig is met computers? Dan zou je die er naar kunnen laten kijken. En zolang je laptop uitstaat kan er in principe niets gebeuren, of je moet em laten vallen of onder een elektromagneet zettenquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou ja, ik weet niet eens waar mijn harde schijf zit. Papa is op weg naar Zwitserland. Ben sowieso alleen thuis, maar di mami weet er ook niet bijster veel van, volgens mij. Dat wordt dus de dokter, morgen. Maar het feit dat jullie ook denken dat het de harde schijf is maakt mijn zorg wel groter.
of is het niet handig hem eerst naar de dokter te brengen, omdat die misschien wel formatteert ofzo?
Formateren moet je sowieso niet zo maar doen, dan is je schijf meteen geheel leeg.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou ja, ik weet niet eens waar mijn harde schijf zit. Papa is op weg naar Zwitserland. Ben sowieso alleen thuis, maar di mami weet er ook niet bijster veel van, volgens mij. Dat wordt dus de dokter, morgen. Maar het feit dat jullie ook denken dat het de harde schijf is maakt mijn zorg wel groter.
of is het niet handig hem eerst naar de dokter te brengen, omdat die misschien wel formatteert ofzo?
Er is een 5de geopend maar daar zijn problemen met de bagage band dus je kan wel vliegen vanaf hal 5 maar dan zonder je bagagequote:Op donderdag 27 maart 2008 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Groot met 4 verschillende hallen die uit elkaar liggen, vaak chaotisch en sommige delen zijn zo oud dat ze meuren naar je oma die weer een aanval van incontinentie heeft gehad...
Not my cup of tea...![]()
kan niet een week zonderquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je iemand in je omgeving die handig is met computers? Dan zou je die er naar kunnen laten kijken. En zolang je laptop uitstaat kan er in principe niets gebeuren, of je moet em laten vallen of onder een elektromagneet zetten. Als je vader er handig mee is en die is over een week terug dan moet het wel te doen zijn toch?
Was het sowieso niet zelf van planquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Formateren moet je sowieso niet zo maar doen, dan is je schijf meteen geheel leeg.
Het kwam in beeld in welke modus ik hem wild estarten, maar hij reageerde niet meer op de toetsen die ik (subtiel, niet agressief ofzo) aansloeg.quote:Laat iemand de laptop opstarten in veilige modus (Ctrl-knop ingedrukt houden bij aanzetten laptop, eventueel in combinatie met F8 en dan kiezen voor 'Windows starten in veilige modus'). Als je daar doorheen komt kan je in ieder geval je bestanden back-uppen.
het meeste staat op C, een klein beetje op D. Nahja, mijn muziek staat zeg maar op D. Maar wat ik belangrijker vind; veel documenten en foto's staan op Cquote:Staan je bestanden op de C-schijf of op een andere partitie (schijf met andere letteraanduiding, niet je DVD- of CD-station)? Als ze op C staan, even heel voorzichtig doen en kijken of je een backup kan maken van datgene wat je zeker niet kwijt wilt...
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Was het sowieso niet zelf van plan
Hmmm, vreemd....quote:Het kwam in beeld in welke modus ik hem wild estarten, maar hij reageerde niet meer op de toetsen die ik (subtiel, niet agressief ofzo) aansloeg.
Tip van de dag:quote:het meeste staat op C, een klein beetje op D. Nahja, mijn muziek staat zeg maar op D. Maar wat ik belangrijker vind; veel documenten en foto's staan op C
Kan je ook niet een week een andere pc gebruiken zoals je nu doet?quote:
Ja he? En dan maakte hij ook nog eens echt enge herrie. Ik was serieus bang dat hij zou ontploffen, of in ieder geval iets. Ik dacht namelijk zelfs geknetter te horenquote:
Ja ik was ook van plan om alles op D op te slaan (ook meer ruimte) maar hij sloeg automatisch op in C en het was een beetje gedoe (quote:Tip van de dag:
Nooit bestanden, anders dan programmabestanden die je eventueel weer opnieuw kan installeren, op je C-schijf zetten, omdat daar je operating system (Windows) op staat, het bij een crash meestal daar misgaat en je dan dus moet formateren waarbij je alle data van die schijf verliest.
Een andere partitie blijft dan meestal wel gespaard en zo behoud je je data...
Ik heb nu even mijn mama's laptop gejat, die is er namelijk nu niet. Maar die werkt heel veel achter haar laptop. Dus die heeft hem nodig....quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kan je ook niet een week een andere pc gebruiken zoals je nu doet?
Welke film heb je bekeken? Ik heb maar een uurje of twee gestudeerd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:47 schreef wyccie het volgende:
Soempie, ik ben pas rond twee uur gaan studeren.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:17 schreef Yurithemaster het volgende:
Jaja
* Trekt snel de gordijnen dicht en zet een alluminium hoedje op
Hummmjaquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Trusten PS, en bedenk: Het komt allemaal wel goed
Er is nog een leuke docu op NL2 over arbeiders in Shenzhen.. die maken pas uurtjes daarquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:33 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga ook op bed aan, ben gaar na een 15-urige werkdag...
Uit zetten (uit laten staan) en zie mijn vorige post. En/of er morgen even naar laten kijken door een nerdquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:51 schreef Puntenslijpsel het volgende:
en nu wilt ie niet meer aan
Ik heb, wat is het? fucking 6 documenten vooralsnog kunnen redden. godverdegodver
Ja ik weet het. Maar daamnedquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:54 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Uit zetten (uit laten staan) en zie mijn vorige post. En/of er morgen even naar laten kijken door een nerd
De tering.. 17 euro per maand voor 26 dagen werken per maand a 12 uur per dag.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:38 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Er is nog een leuke docu op NL2 over arbeiders in Shenzhen.. die maken pas uurtjes daar
Van ventilatieproblemen zal je laptop waarschijnlijk niet extreem traag worden. Als je aan de onderkant van de laptop voelt en hij is niet heel erg heet zal dat het niet zijn. Mocht dat wel het geval zijn, zet hem dan uit en probeer het morgen ochtend opnieuw.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Whiteguy, kan je uitleggen hoe het kan dat ik wel kan doordringen tot ik gewoon mijn desktop zie en hij dan pas uitvalt? kan het niet ook alleen een ventilatieprobleempje zijn? Wordt ie daar ook heel spees en traag van?
Helemaal helemaal uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Van ventilatieproblemen zal je laptop waarschijnlijk niet extreem traag worden. Als je aan de onderkant van de laptop voelt en hij is niet heel erg heet zal dat het niet zijn. Mocht dat wel het geval zijn, zet hem dan uit en probeer het morgen ochtend opnieuw.
Maar wat versta jij onder 'uitvallen' - krijg je een zwart scherm en hoor je het ventilatortje nog wel blazen of is het echt helemaal uit (ook power lampje uit enzo) ?
Het is mogelijk dat er een bepaalde sector op de hardeschijf beschadigd is, en dat die sector pas gebruikt wordt op het moment dat je al in windows bent - en dus dan pas problemen oplevert. Als je dat schijfje dan aan zou sluiten met zo'n extern kastje op een werkende pc kan je gewoon alles uitlezen behalve het beschadigde bestandje (waarschijnlijk een of ander windows bestandje wat je niet mist).
Niet overdreven heet dus dat is vrij normaal... anders had je het wel gemerktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Helemaal helemaal uit.
Onderkant laptop is best warm...
Slapen.. ja ... dat zou prettig zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nahja morgen ga ik met hem naar de dokter en kijken wat de levensverwachting is. Misschien een kijkoperatie, wat uitspuiten, her en der wat oplappen, wie weet wie weet.
Slaapwel
Anderhalve aflevering Poirot, daarna in slaap gevallen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:20 schreef Soempie het volgende:
Welke film heb je bekeken? Ik heb maar een uurje of twee gestudeerd.![]()
Jaquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Voor de mensen die wel eens via Heathrow zijn gekomen, is het echt zo'n kut vliegveld zoals iedereen zegt?
Volgens het schema moet ik van deel 1 naar deel 3 en heb daar 2 uur en 20 min de tijd voorquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja![]()
Vooral als je over moet stappen tussen Deel 1,2,3 en 4, succes
![]()
In 2 uur en 20 minuten kun je wel een paar keer heen en weer. Maak je maar geen zorgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Yurithemaster het volgende:
Volgens het schema moet ik van deel 1 naar deel 3 en heb daar 2 uur en 20 min de tijd voor
Dat moet prima lukkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:00 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens het schema moet ik van deel 1 naar deel 3 en heb daar 2 uur en 20 min de tijd voor
Op de terug weg heb ik 3 uur de tijd dus dat moet dan al helemaal goedkomenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
In 2 uur en 20 minuten kun je wel een paar keer heen en weer. Maak je maar geen zorgen.
Nee, het zijn niet echt verschillende gebouwen. Het zijn lange gangen. Alles onder 1 dak (maar deel 5 weet ik niet).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:15 schreef Yurithemaster het volgende:
Rijden er eigenlijk bussen ofzo tussen de gebouwen?
Zoals wyccie al zegt zitten terminals 1, 2 en 3 in hetzelfde gebouw, terminal 4 en 5 zitten apart en daar rijden wel bussen heen en de metro. Dus het wordt een endje lopen voor jequote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Op de terug weg heb ik 3 uur de tijd dus dat moet dan al helemaal goedkomen
Rijden er eigenlijk bussen ofzo tussen de gebouwen?
Volgens mij zitten 1, 2 en 3 aan elkaar vast en zitten terminals 4 en 5 losquote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:22 schreef wyccie het volgende:
Ik zie op de plattegrond dat het wel verschillende delen zijn. En ik zie ook icoontjes van busjes.
Wat raar, wat heb ik daar de hele tijd gedaan?
Oh, ik weet het al. Ik lul maar wat.
Ik zat de hele tijd gewoon in terminal 4, de lange gangen waren de gates.![]()
quote:
Saai onderwerp?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:48 schreef wyccie het volgende:
Ik ben aan het leren. Met heel veel tegenzin.
Ik ook. Ik zal maar weer eens een cursus in the states aanvragen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:02 schreef wyccie het volgende:
Ik wil ook naar de USA.
Meestal cursussen in bescherming tegen chemische en bacteriologische oorlogvoering.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:11 schreef wyccie het volgende:
Wat voor cursussen kun je er volgen?
Neuh, dat kan gewoon in Nederlandquote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:14 schreef wyccie het volgende:
Sow.![]()
Ik dacht meer aan een cursusje parachutespringen.
Gezelligquote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Meestal cursussen in bescherming tegen chemische en bacteriologische oorlogvoering.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Voor zo'n cursusje wil ik ook wle naar de usa
Rot op, ga op wat nuttigs doen en niet van mijn belastingcenten snoepreisjes maken aar de USA...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 02:13 schreef Cobra4 het volgende:
Meestal cursussen in bescherming tegen chemische en bacteriologische oorlogvoering.
Schiphol erg? Nee, Heathrow is veel erger!quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Ja, nouquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:36 schreef Supersheep het volgende:
BH openmaken met 1 hand denk ik
Inmiddels lukt me dat al aardig trouwens
BIJNA klaar? Hoeveel ovens heb jequote:Op donderdag 27 maart 2008 18:32 schreef iamredleader het volgende:
Zo, derde brood zit nu ook in de oven, pizza is al driekwart opgegeten en de eerste twee broden zijn bijna klaar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |