Ja en ik heb ook het 'geluk' dat het CBR-kantoor naast een school staatquote:Op dinsdag 6 november 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
nijmegen tijdens de spits altijd leuk [afbeelding]
ja ik weet hetquote:Op dinsdag 6 november 2007 19:44 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Ja en ik heb ook het 'geluk' dat het CBR-kantoor naast een school staatal die ellendige scholieren die op dat moment naar school gaan om je auto heen
![]()
Fixedquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:07 schreef dynamiet het volgende:
Ik mag 13 november weer afrijden, ben me zelf vergeten tussen het lijstje te zetten. Dat heb ik dus nu direct maar gedaan en direct ff chronologisch neergezet.
Updeet hem dan nog eens met de Wikiquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:17 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Fixed![]()
ik heb stiekem een hoofdplaatje/head/banner weet ik het in elkaar gezet, mocht die storen dan haal ik hem wel weg![]()
Ohquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Updeet hem dan nog eens met de Wiki [afbeelding] Ben er net in bezig geweest
Jagaquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:21 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
OhMoment
[edit]
Als het goed is moet nu alles kloppen, right?
Ik vind drukte ook niet zo heel erg. Als het druk is dan rijdt iedereen een stuk langzamer en hoef je niet zo erg op te letten. Alleen irritant als ze 40 rijden waar je 80 magquote:Op dinsdag 6 november 2007 19:49 schreef Addict89 het volgende:
Ik vind rijden in de spits veel beter te doen dan overdag rijden, als het zeg maar tussen druk en rustig in zit.
Zoals ik het lees wil hij je nog 10 uur laten rijden voor je examen. Je geeft zelf al aan dat je nog niet klaar bent dus is dat niet zo gek.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nog even een vraagje hier...
Mijn instructeur vertelde me gisteren dat hij niet het examen voor me zou aanvragen als ik niet nog eens 10 uren zou inplannen voordat ik het examen heb. Is dit wel normaal? Stel je denkt dat je klaar bent voor het examen en je wilt het aanvragen, maar de wachttijd is nog een maand voordat je examen mag doen bijvoorbeeld, moet je in die tussentijd dan altijd nog lessen inplannen?
Het is wel zo dat ik er nu nog niet klaar voor ben en dat zegt mijn instructeur ook. Ik weet dus niet of hij me ook zou verplichten nog rijlessen te nemen als in het voorbeeld.
Ik ga er gewoon voor zorgen dat we dinsdag op deel 99 zittenquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik sta bij de geslaagden.
@ Dynamiet: je had je de moeite wel kunnen besparen want tegen de tijd dat we bij deeltje 99 zijn heb je je papiertje vast al binnen.
Had ik ook last van, vooral als ik een bijzondere verrichting had gedaan. Zou ik wegrijden, was m'n koppeling weg. Subtiel signaaltje van m'n instructeur dat ik wat vergeten wasquote:Op woensdag 7 november 2007 11:58 schreef Leinonlein het volgende:
Oh ik had vanmorgen weer 2 uur les en het loopt toch niet zo lekker... op rotondes vergeet / of pak ik te laat de dode hoek mee en voorsorteren gaat ook wel eens fout. Gelukkig heb ik nog 20 uur les, heb 12 uur les gehad. Het is gewoon puur dat stomme kijken wat ik steeds vergeet, zo frustrerend.
Oh God, dat is inderdaad wel heel erg... Dan zat die instructeur ook te suffen? Hopelijk viel het een beetje mee?quote:Maar gister reed ik op de Rijksstraatweg in Haarlem en toen reed een lesauto voor me een fietser aan, dat is me gelukkig nog niet gebeurd
Haha, zo erg, ik kan gewoon niet al die handelingen doen in korte tijd. Ik weet dat ik het weet, maar ik doe het niet, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan af en toequote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Had ik ook last van, vooral als ik een bijzondere verrichting had gedaan. Zou ik wegrijden, was m'n koppeling weg. Subtiel signaaltje van m'n instructeur dat ik wat vergeten was.
[..]
Het viel wel mee hoor, zij remde in eerste instantie af waardoor die fietsers gingen oversteken en toen gaf ze ineens weer gas, was heel raar. Niks aan 't handje gelukkig, maar ik schrok wel evenquote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, dat is inderdaad wel heel erg... Dan zat die instructeur ook te suffen? Hopelijk viel het een beetje mee?
Na 3 lessen zou ik me er maar niet zo druk om makenquote:Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Luco het volgende:
Zal ik mezelf dan ook maar melden...
Net 3 keer mogen lessen, morgen 4e les. Grote probleem is bij mij gewoon m'n rust (En eht over het hoofd zien van mensen bij zebrapaden...). Ik doe alles te gehaast. Hopen dat het morgen beter gaat...
Succes.quote:
40 lessen nu voor mij en 3 keer examen, maar ik maak zelf niet zulke foutenquote:Op woensdag 7 november 2007 17:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Succes.![]()
Mijn 2 uur voor vandaag zitten er ook weer op. Eerste uur ging vrij goed, heb de instructeur bijna niet gehoord. Jammer genoeg viel de motor uit net toen we op een superdruk kruispunt stil stonden. Toen ik probeerde te starten viel ´ie weer uit dus ik dacht "wat nou weer?:s" maar na poging 2 reden we gelukkig weg. Even een vluchtige bik op de versnellingskast leerde me dat 'ie dus in z`n 2 i.p.v. 1 stond. Dat was wel erg stom omdat dit me lang niet meer is overkomen.
Het tweede uur ging jammer genoeg zwaar klote. Het regende dus op een gegeven moment maakte de instructeur de opmerking dat ik misschien de ruitenwisser achter aan moest doen. Natuurlijk was ik weer zo dom om allang te zijn vergeten hoe ik dat ook alweer deed dus me concentratie lag bij het zoeken naar de juiste schakelaar.
Gevolg was dat we per ongeluk op de rijbaan naar rechts terechtkwamen i.p.v. rechtdoor dus reden we zo de snelweg op.![]()
Ook had ik nog een tram over het hoofd gezien (ingreep van de instructeur) en reed ik zo een kruispunt over achter een rij auto`s aan zonder goed te hebben gekeken voor bussen/trams/taxi`s.
Ik vraag me af of de mensen die er nu een stuk of 30-40 lessen hebben opzitten ook nog zulke stomme fouten maken. Of ben ik een apart geval?![]()
Houd je hoofd koel.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:55 schreef ymme het volgende:
Ik moet as dinsdag om 08.00 uur op voor mijn rijbewijs
Ik vind het wel heel erg spannend.
Tips!!!!!!!
gewoon zelfvertrouwen hebben, als je niet kon rijden zou je examen nog niet aangevraagd zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 17:55 schreef ymme het volgende:
Ik moet as dinsdag om 08.00 uur op voor mijn rijbewijs
Ik vind het wel heel erg spannend.
Tips!!!!!!!
joh, bij mij liep het gek genoeg ook niet altijd perfect. NIet eens in de laatste lessen. Komt goedquote:Op woensdag 7 november 2007 17:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Succes.![]()
Mijn 2 uur voor vandaag zitten er ook weer op. Eerste uur ging vrij goed, heb de instructeur bijna niet gehoord. Jammer genoeg viel de motor uit net toen we op een superdruk kruispunt stil stonden. Toen ik probeerde te starten viel ´ie weer uit dus ik dacht "wat nou weer?:s" maar na poging 2 reden we gelukkig weg. Even een vluchtige bik op de versnellingskast leerde me dat 'ie dus in z`n 2 i.p.v. 1 stond. Dat was wel erg stom omdat dit me lang niet meer is overkomen.
Het tweede uur ging jammer genoeg zwaar klote. Het regende dus op een gegeven moment maakte de instructeur de opmerking dat ik misschien de ruitenwisser achter aan moest doen. Natuurlijk was ik weer zo dom om allang te zijn vergeten hoe ik dat ook alweer deed dus me concentratie lag bij het zoeken naar de juiste schakelaar.
Gevolg was dat we per ongeluk op de rijbaan naar rechts terechtkwamen i.p.v. rechtdoor dus reden we zo de snelweg op.![]()
Ook had ik nog een tram over het hoofd gezien (ingreep van de instructeur) en reed ik zo een kruispunt over achter een rij auto`s aan zonder goed te hebben gekeken voor bussen/trams/taxi`s.
Ik vraag me af of de mensen die er nu een stuk of 30-40 lessen hebben opzitten ook nog zulke stomme fouten maken. Of ben ik een apart geval?![]()
mijn examen was volgens mij nog korterquote:Op woensdag 7 november 2007 21:04 schreef Renesite het volgende:
Ik reed 20 minuten mijn examen!!
Anyway. Wel tofMaar ook super snel. Maar sommige mensne hebben gewoon de aanleg
Ik heb 30 uur meer gelest
![]()
Zoniet als ik reken ongeveer 1000 euroquote:Op woensdag 7 november 2007 21:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Unhuman is een natuur talent! 16 lessen en dan je rijbewijs halen, ik wou dat ik dat kon.Zou me ook nog eens honderden euro`s besparen. ;s
Het rijlessen is denk ik niet echt een ervaring te noemen. Je begint eigenlijk pas met leren als je zelf je rijbewijs hebt. Dan leer je bijvoorbeeld dingen die je tijdens het rijlessen nooit deed, mocht etc. Ik zie op de snelweg namelijk bijna niemand meer om zijn schouder kijken. Gewoon de spiegels om de paar seconden in de gaten houden en je hoeft niet meer om te kijken ook.quote:en lijkt me toch wel fijn om meer ervaring te hebben voordat je het echte verkeer in gaat :
ervaring krijg je pas na je rijbewijs jaquote:Op woensdag 7 november 2007 23:05 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Het rijlessen is denk ik niet echt een ervaring te noemen. Je begint eigenlijk pas met leren als je zelf je rijbewijs hebt. Dan leer je bijvoorbeeld dingen die je tijdens het rijlessen nooit deed, mocht etc. Ik zie op de snelweg namelijk bijna niemand meer om zijn schouder kijken. Gewoon de spiegels om de paar seconden in de gaten houden en je hoeft niet meer om te kijken ook.
En natuurlijk heb je alleen verantwoordelijkheid en heb je niemand naast je die in kan grijpen. En als die steunpilaar dan niet meer naast je zit om in te grijpen leer je denk ik veel beter. Dan word je denk ik veel meer bewust van alles om je heen. Dan kan je je geen fouten permiteren.
En dat ik het in 16 lessen heb gehaald is inderdaad heel erg kostenbesparend geweest! Mijn ouders die waren ook lekker vol vertrouwen, net als een paar vrienden. Die hadden het al over mijn herexamen.. Maar een voordeel was wel dat ik in de zomervakantie op vakantie heel veel heb geoefend met autorijden. Het wegrijden/schakelen, eigenlijk alles wat niet met rijden te maken heeft. Het kijken is het enige wat ik in die 16 hebben gedaan, net als (enkele) bijzonder verrichtingen. Dus niet hoeven leren schakelen, laten opkomen enzo scheelt denk ik ook al een hoop als je dat van tevoren bij iemand oefent op een parkeerterrein/industrieterrein!
mijn 1e auto was ook een bestelauto, verder eigenlijk weinig last van gehad, je moet altijd goed oplettenquote:Op donderdag 8 november 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
Volgende week vrijdag examen.Met nog 9 lessen te gaan. Gaat in het algemeen wel goed alleen hier en daar wat kleine foutjes, gisteravond was wel een mindere les omdat ik een half uur in de stormende regen heb gefietst waardoor mijn spieren ijskoud waren en ik het gaspedaal niet eens voelde, dat rijdt echt niet fijn.
Mijn 1e auto wordt trouwens waarschijnlijk een Citroen Berlingo (bestelauto), dan betaalt mijn vader misschien een beetje mee als hij er soms gebruik van mag maken als ie iets moet vervoeren en kan ik mijn hond beter meenemen. Maar is dat eigenlijk lastiger te rijden als een normale personenauto? Omdat je dan minder zicht hebt op wat achter je en langs je gebeurd? Iemand ervaring met een bestelauto als 1e auto?
Daarom reed ik de laatste tijd ook weer een aantal keren 1 uur. Daarna weer 1.5 uurquote:Op donderdag 8 november 2007 14:11 schreef Sanderrrr het volgende:
Mij gaat het 2e uur meestal ook minder, vooral als er één ding fout gaat na 1 uur gaat het alleen maar slechter.
Het hangt ervan af of de auto achterin zijruiten heeft. Mijn vader heeft een VW Caddy zonder zijruiten achterin, en daarbij is de dode hoek ook écht een dode hoek. Het heeft geen zin om over je schouder te kijken, want dan kijk je tegen de binnenkant van de auto aan.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:26 schreef Sanderrrr het volgende:
Mijn 1e auto wordt trouwens waarschijnlijk een Citroen Berlingo (bestelauto), dan betaalt mijn vader misschien een beetje mee als hij er soms gebruik van mag maken als ie iets moet vervoeren en kan ik mijn hond beter meenemen. Maar is dat eigenlijk lastiger te rijden als een normale personenauto? Omdat je dan minder zicht hebt op wat achter je en langs je gebeurd? Iemand ervaring met een bestelauto als 1e auto?
Nee. In mijn theorieboek staat: "Soms is stoppen zowel voor hen als voor u het veiligst. Zorg als u stopt wel dat andere weggebruikers begrijpen waarom u dat doet."quote:Op zondag 11 november 2007 13:15 schreef Sprouts het volgende:
Je moet blinden met stok voor laten gaan, en mensen die slecht ter been zijn.
Is dat omdat hij gewoon stil kan staan zonder hinder ofzo?quote:Op zondag 11 november 2007 13:33 schreef Sanderrrr het volgende:
Die hoef je niet voor te laten gaan inderdaad.
Ik heb tijdens een rijles nooit hoeven stoppen voor een bejaarde of gehandicapte, hoewel ik er vast wel enkele ben tegengekomen. Ook in geen enkel oefen(theorie)examen dat ik heb gedaan is dat ooit naar voren gekomen.quote:Op zondag 11 november 2007 16:25 schreef Leinonlein het volgende:
In mijn theorieboek staat trouwens.
Verplichtingen tov andere werggebruikers
Bestuurders:
-moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen bijv. ouderen van dagen en gehandicapten voor laten gaan.
En hoe is het gegaan?quote:Op zondag 11 november 2007 15:53 schreef axz0l het volgende:
morgen afrijden om 08:00 's ochtends...
heb 28 lessen gehad dus ben erg benieuwd.. vind het zelf wel goed gaan (rij erg zelfstandig) maar als het druk is 'stress' ik soms een beetje waardoor ik rare dingen ga doen...
zo had ik donderdag om 08:00 uur een proefexamen waarvoor ik gezakt was, het was superdruk op de weg en 1 of andere debiel had zn auto dwars op de weg staan.. veel getoeter... dus ik rij er omheen maar had dus niet in me spiegels gekeken.. ingreep..
hopen dat het morgen beter gaat!!
joh...quote:Op maandag 12 november 2007 11:31 schreef ymme het volgende:
[..]
En hoe is het gegaan?
Ik moet morgen om 08.00 uur op in Arnhem
En ik ben zo zenuwachtig, nu al. Maar heb een spuitbusje rescue spray naast me staan
Had ik de eerste lessen ook hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:07 schreef Pietjuh het volgende:
Zo vandaag mijn 2e les gehad. Kreeg aan het einde wel de opmerking dat ik moest afleren om te hard te rijdennu al te hard, gaat de goede kant op ...... verder was het wel een beetje multitasken met remmen, schakelen en alles tegelijkertijd, maar dat komt vast goed!
Jammer zeg, mijn instructeur zegt ook steeds dat ik sneller op moet trekken, gisteren zat er 3 meter na een bocht een drempel dus ik bleef gewoon rustig rijden zegt hij dat ik sneller moet zodat ik over die drempel heen stuiter..quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:13 schreef ymme het volgende:
Ik ben gezakt.
Was zo zenuwachtig, dat ik te onzeker reed.
Stak niet snel genoeg de weg over etc.
Ik heb er heel wat keren over gedaan omdat ik te zenuwachtig ben. Maar ze moeten het gevoel krijgen dat je zonder begeleiding kan rijden, dan is het goed. Je hoeft niet alles goed te doen, als je maar geen gevaar vormt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:18 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Jammer zeg, mijn instructeur zegt ook steeds dat ik sneller op moet trekken, gisteren zat er 3 meter na een bocht een drempel dus ik bleef gewoon rustig rijden zegt hij dat ik sneller moet zodat ik over die drempel heen stuiter..Als ik geen haast heb ga ik gewoon op m'n eigen gemak rijden hoor.
![]()
En Koen gefeliciteerd! Ze zijn dus niet zo heel streng? Je hoeft niet alles perfect te doen als hij maar het gevoel heeft dat je zelfstandig kunt rijden?
Het schakelen en wegrijden ging opzich nog best ok, heb de auto maar 2x stil laten vallenquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:14 schreef Sanderrrr het volgende:
Had ik de eerste lessen ook hoor.Toen ging ik met 130 over de snelweg omdat ik overal op zat te letten behalve mijn snelheid en ik had wel vertrouwen in m'n instructeur dat hij wel zou helpen als er iets fout zou gaan.
Ik zat op het begin ook steeds te kijken waar de versnellingspook zat en in welke positie in hem steeds moest zetten maar dat gaat vanzelf automatisch.
Nog 5 lessen te gaan, vrijdagochtend examen.
![]()
Dat is één belangrijk aspect, het andere is 'goed meestromen met het verkeer'. Als je bij een kruispunt gaat staan wachten tot de hele weg vrij is vorm je geen gevaar, maar zak je wel voor je examen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:23 schreef koen_pijl het volgende:
Je hoeft niet alles goed te doen, als je maar geen gevaar vormt.
Dat komt doordat je nog teveel bezig bent met het rijden zelf. Je zegt zelf al dat je je helemaal aan het focussen bent op kijken, en daardoor heb je geen aandacht meer over voor andere dingen, zoals borden. Dit is iets wat zich vanzelf oplost zodra je wat ervarener bent. Het rijden is dan vanzelfsprekender, zodat je aandacht over hebt die je kunt richten op verkeersborden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:31 schreef wibraman het volgende:
Als ik achter een vrachtwagen rij bijvoorbeeld ga ik meer kijken of ik kan inhalen en vergeet ik iedere keer dat ik ook borden moet kijken, terwijl ik weet dat ik het vergeet, en mis dan dus de afslag
Hehe dit had ik op het begin ookquote:Op woensdag 14 november 2007 00:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ter illustratie:
In het begin was ik zelfs bang om in mijn spiegels te kijken: immers, als ik in de spiegels keek, dan keek ik dus niet vooruit en kon ik zo ergens tegenop rijden.\
Maar jij rijdt over de snelweg en ziet geen borden en er rijdt wel een vrachtwagen voor je redelijk langzaam. Je gaat inhalen, dan schiet er een bord voorbij, jij mist dat, en daardoor dus ook de afslag. Wat doe je?quote:Op woensdag 14 november 2007 00:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat komt doordat je nog teveel bezig bent met het rijden zelf. Je zegt zelf al dat je je helemaal aan het focussen bent op kijken, en daardoor heb je geen aandacht meer over voor andere dingen, zoals borden. Dit is iets wat zich vanzelf oplost zodra je wat ervarener bent. Het rijden is dan vanzelfsprekender, zodat je aandacht over hebt die je kunt richten op verkeersborden.
Ter illustratie:
In het begin was ik zelfs bang om in mijn spiegels te kijken: immers, als ik in de spiegels keek, dan keek ik dus niet vooruit en kon ik zo ergens tegenop rijden.Tijdens inhalen wilde ik de 120 km/u wel eens ruim overstijgen omdat ik te zeer bezig was met inhalen om ook nog eens op mijn snelheidsmeter te kunnen letten, en ik kon me niet voorstellen het ooit te gaan durven om de autoradio te bedienen tijdens het rijden.
Inmiddels heb ik al een tijd mijn rijbewijs, dus het is gewoon allemaal goed gekomen.
maar er staan toch wel meer dan een bord waarop de afslag word aangegeven?quote:Op woensdag 14 november 2007 18:08 schreef wibraman het volgende:
[..]
Maar jij rijdt over de snelweg en ziet geen borden en er rijdt wel een vrachtwagen voor je redelijk langzaam. Je gaat inhalen, dan schiet er een bord voorbij, jij mist dat, en daardoor dus ook de afslag. Wat doe je?
Ik heb namelijk niet het probleem dat ik een afslag mis vanwege niet durven, maar omdat mijn instructeur tegen mij zegt een plaats aan te houden en dat ik dan zelf moet gaan rijden en op de borden letten. Ik maak dan ook weleens de inschattingsfout om op een punt vlak voor de uitvoegstrook in te halen.
Wellicht iemand tips om deze inschatting beter te maken?
Straks? Mijn rijschool lest maar tot 20.00.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:23 schreef Battlefan het volgende:
Straks weer 2 uur lessenEens kijken of het net zo goed gaat als vorige keer
Die van mij tot 22:00quote:Op woensdag 14 november 2007 20:03 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Straks? Mijn rijschool lest maar tot 20.00.
klopt. Het is niet meestal zo, maar altijdquote:Op woensdag 14 november 2007 23:43 schreef Steve_I. het volgende:
vraagje; klopt het dat voorrangsborden in de bebouwde kom meestal "vlak" voor een kruising staan, en buiten de bebouwde kom "vlak" erna? beetje onlogisch, een voorrangsbord na een kruising
hoezo datquote:Op woensdag 14 november 2007 23:55 schreef Meddo het volgende:
[..]
klopt. Het is niet meestal zo, maar altijd![]()
Nee.quote:Op woensdag 14 november 2007 23:59 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
hoezo dat
geld het bord dan buiten de bebouwde kom ook al voor het kruispunt waar hij vlak na staat?
en wat nou als het de eerste kruising buiten de bebouwde kom is, maar ze kunnen 'm niet er voor zettenquote:
quote:Op donderdag 15 november 2007 00:18 schreef Tegan het volgende:
Het bord staat achter het kruispunt zodat als je de weg dan oprijdt ziet dat je op een voorrangsweg bent beland. Zelfde geldt voor borden die maximum snelheid aangeven na een kruispunt.
Dan is het toch godsonmogelijk om een situatie als deze aan te gevenquote:Op donderdag 15 november 2007 00:09 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
en wat nou als het de eerste kruising buiten de bebouwde kom is, maar ze kunnen 'm niet er voor zetten![]()
hmmnn lijkt me apart, gezien je het dan wel kan zien door naar andermans weg te kijken zeg maar, maar dat het niet apart voor jou aangegeven staat.quote:Op donderdag 15 november 2007 00:52 schreef Tegan het volgende:
Dit moet ook al voldoende zijn denk ik?
[ afbeelding ]
Deze situatie bij mij in de buurt, zal met rijles morgenochtend wel even opletten voor je of er een bord voor die weg staat.
Ja oke. Hoe dan ook, het word vast wel aangegeven!quote:Op donderdag 15 november 2007 10:08 schreef Tegan het volgende:
Oke, nou er stonden echt geen borden. Er stond zo'n stoplicht dat alleen rood en oranje kan zijn, wat alleen rood wordt (in de spits) als het heel druk is, zodat de zijwegen ook de kans hebben de weg op de rijden. Maar op andere tijden is dat stoplicht helemaal uit.
Feli!quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:30 schreef Sanderrrr het volgende:
Ondanks alles toch geslaagd!Ging echt goed, beter als dat ik had verwacht. Klein foutje bij het fileparkeren maar toen ik opnieuw mocht doen ging het perfect. Was gisteren al zenuwachtig tot op het moment dat ik instapte, toen was ik ineens heel relaxed en daardoor ben ik waarschijnlijk ook geslaagd.
![]()
Idd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Feli!
Apart trouwens dat je het fileparkeren opnieuw mocht proberen. Het gaat ze er nl. vooral om of je goed kijkt, en niet zozeer of je de auto wel mooi in het vak krijgt.
- Mag 3,5 voor je stuurwiel uitstekenquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:55 schreef Steve_I. het volgende:
hoe zit het nou met uitstekende ondeelbare lading ??
Ik was veel te laat begonnen met sturen dus ik zei "Nou dat kon beter" en toen zei ze ga je gang maar, de straat was toch leeg.. Was ik wel blij om want normaal gaat het best goed en om nou net met examen het te verkloten, als je dan zakt ben je boos op jezelf dat je het niet nog een keer kon doen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Feli!
Apart trouwens dat je het fileparkeren opnieuw mocht proberen. Het gaat ze er nl. vooral om of je goed kijkt, en niet zozeer of je de auto wel mooi in het vak krijgt.
Dankje!quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:10 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik was veel te laat begonnen met sturen dus ik zei "Nou dat kon beter" en toen zei ze ga je gang maar, de straat was toch leeg.. Was ik wel blij om want normaal gaat het best goed en om nou net met examen het te verkloten, als je dan zakt ben je boos op jezelf dat je het niet nog een keer kon doen.
Bedankt allemaal en Leinonlein proficiat en succes met je praktijk!
Heb je geluk gehad want volgens mij krijg je normaal gesproken maar één kansquote:maar toen ik opnieuw mocht doen ging het perfect
Feliquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:30 schreef Sanderrrr het volgende:
Ondanks alles toch geslaagd!Ging echt goed, beter als dat ik had verwacht. Klein foutje bij het fileparkeren maar toen ik opnieuw mocht doen ging het perfect. Was gisteren al zenuwachtig tot op het moment dat ik instapte, toen was ik ineens heel relaxed en daardoor ben ik waarschijnlijk ook geslaagd.
![]()
Volgens mij moet je het wel erg verkloten als je zakt op een bijzondere verrichting. Bij mij ging het ook fout, maar ik deed gewoon wat extra handelingen en het was opgelost.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:58 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Heb je geluk gehad want volgens mij krijg je normaal gesproken maar één kans
Gefeliciteerd!
Dat houd je altijd. Gelukkig kon ik dat oplossen met m'n gezonde verstand, maar bij zo'n vraag als die van jou is het wel erg vervelend. Dan moet je echt gokken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:27 schreef Steve_I. het volgende:godskut
Anders zak je met 42 ipv 44 goede antwoorden nadat je een vraag krijgt die gewoon niet in je boek staat (gewoon die van de ANWB, net nieuw uit de winkel!) en je 2 vragen net niet snel genoeg verbeterd
Mag je overigens een blaastest weigeren uit godsdienstige overtuiging? In mijn boek staat alleen dat je verplicht bent mee te werken, maar op verplichtingen zijn wel vaker uitzonderingen mbt religie (bijv. je paspoort-foto)
edit;
[ afbeelding ]
Op het onderbord komt een rode streep overeen met een een afstand van 80 meter dat je van de overweg verwijderd bent.
Drie rode strepen is dus (3 x 80) 240 meter.
Dit staat dus niet in m'n boek
Natuurlijk mag dat niet.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:27 schreef Steve_I. het volgende:
Mag je overigens een blaastest weigeren uit godsdienstige overtuiging? In mijn boek staat alleen dat je verplicht bent mee te werken, maar op verplichtingen zijn wel vaker uitzonderingen mbt religie (bijv. je paspoort-foto)
kom nou, dat is toch algemene kennisquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:36 schreef Leinonlein het volgende:
Je krijgt volgens mij áltijd vragen die niet in je boek staan. Ik kreeg een vraag over hoe je een kotsende man neer moest leggen, stond ook niet in mijn boek... zulke dingen hou je altijd.
Maar ik vind het wel heel raar als dat met die 3 rode strepen, 240 meter, niet in je boek staat...
Precies, ik wil alleen maar zeggen dat je die nodig hebt omdat er vaker vragen in het examen voorkomen waarvan het antwoord niet in je theorielijfboekje staatquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:35 schreef Meddo het volgende:
[..]
kom nou, dat is toch algemene kennis![]()
Stond wel in mijn boek. Neem ik aan tenminste, want er zit wel een hoofdstuk over EHBO in (heb het niet gelezen vanwege mijn professie).quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:36 schreef Leinonlein het volgende:
Je krijgt volgens mij áltijd vragen die niet in je boek staan. Ik kreeg een vraag over hoe je een kotsende man neer moest leggen, stond ook niet in mijn boek...
Ik heb het dus mee gemaakt, Achteruit in parkeren was iets te veel naar links met de band op de streep en bij de helling proef sloeg de motor af.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het wel erg verkloten als je zakt op een bijzondere verrichting. Bij mij ging het ook fout, maar ik deed gewoon wat extra handelingen en het was opgelost.
en het kijken was helemaal goed?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:15 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik heb het dus mee gemaakt, Achteruit in parkeren was iets te veel naar links met de band op de streep en bij de helling proef sloeg de motor af.
En voor de rest wist ze niks negatiefs over mijn examen te zeggen, mijn rij instructeur begrijpt nog steeds niet dat ik toen gezakt was![]()
Dat je je lichten aandoet misschien, voor de rest kan ik zo niet echt iets bedenken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:24 schreef mark2012 het volgende:
Ik heb binnenkort voor het eerst rijles in het donker, zjin er nog dingen waar ik op moet letten?
Ook wel een heel goede.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:53 schreef Addict89 het volgende:
Extra letten op fietsers, aangezien die vaak zonder licht fietsen?
Die kreeg ik ook. Gewoon in stabiele zijligging; hij was ook bewusteloos. Dat viel nog wel te bedenken, maar zoiets als die strepen dat is geen gezond verstand maar harde feitenkennis. Ik ga de ANWB er een brief over schrijven waarom dat niet in het boek staat, de lijersquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:36 schreef Leinonlein het volgende:
Je krijgt volgens mij áltijd vragen die niet in je boek staan. Ik kreeg een vraag over hoe je een kotsende man neer moest leggen, stond ook niet in mijn boek... zulke dingen hou je altijd.
Maar ik vind het wel heel raar als dat met die 3 rode strepen, 240 meter, niet in je boek staat...
linkquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef Sanderrrr het volgende:
Mijn boek heb ik niet gelezen maar al die 3 bovengenoemde vragen kwamen gewoon voor in mijn oefenexamens op internet.
Niet alleen als beginnende bestuurder hoor.quote:Op maandag 19 november 2007 01:55 schreef W00fer het volgende:
Hmm misschien moet ik ook maar eens in de randstad keer gaan rijden ofzo. Ben tot nu toe naar Den Bosch gereden vanuit Eindhoven, wat een kutstad zeg. Fucking smalle straatjes en als beginnend bestuurder moet je 700 ogen hebben om niets over het hoofd te zien.
Afremmen op de motor! Ik doe niets andersquote:Op maandag 19 november 2007 10:54 schreef dynamiet het volgende:
Vandaag mijn rijbewijs opgehaald en stuk gereden met een BMW 530D automaat![]()
Wat een verschil, vooral het automaat gedeelte is echt wennen je kan niet even afremmen op de motor voor de rotonde etc, en je rijd zomaar 80 waar je 50 mag etc.
En dan kan met die auto dus nietquote:Op maandag 19 november 2007 11:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Afremmen op de motor! Ik doe niets anders!
Ja oké dat is wel waar jaquote:Op zondag 18 november 2007 13:46 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook. Gewoon in stabiele zijligging; hij was ook bewusteloos. Dat viel nog wel te bedenken, maar zoiets als die strepen dat is geen gezond verstand maar harde feitenkennis. Ik ga de ANWB er een brief over schrijven waarom dat niet in het boek staat, de lijers
Vooralsnog neits aan leedvermaeck hierquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:31 schreef Isdatzo het volgende:
leedvermeack tvp
Bedoel je rotonde joure? die is namelijk makkelijker dan de rotonde lijkt, het viel mij uiteindelijk wel meequote:Op dinsdag 20 november 2007 14:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vrijdag weer eens rijden.
Binnenkort met m'n zus in haar schakelauto van Drachten naar Groningen rijden. Liever dan andersom, want op de heenweg kan ik via Helpman en op de terugweg moet ik volgens mij langs die irritante turborotonde. Brrr. Er zal ook wel een andere route zijn, maar die ligt niet zo voor de hand, geloof ik.
Hehehe, vandaag weer eens 3/4e genomen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga vrijdag weer eens rijden.
Binnenkort met m'n zus in haar schakelauto van Drachten naar Groningen rijden. Liever dan andersom, want op de heenweg kan ik via Helpman en op de terugweg moet ik volgens mij langs die irritante turborotonde. Brrr. Er zal ook wel een andere route zijn, maar die ligt niet zo voor de hand, geloof ik.
Lekker handig dat ie daar zelf dan niet even iets over zegt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag weer 2 uur les gehad en het eerste uur had m`n instructeur me weer helemaal met de grond gelijk gemaakt. Ik had onder andere een ambulance niet zien aankomen die uiteraard opeens vlak achter ons zat met loeiende sirenes.
Nou, hij had er juist wel wat over gezegd. Toen die ambulance voorbij was begon ´ie weer op te scheppen dat hij dat ding allang in de binnenspiegel had gezien, bladiebladiebla...quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:27 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Lekker handig dat ie daar zelf dan niet even iets over zegt.
Ik vergat de handrem. Ik heb hem natuurlijk bijna nooit op de handrem gezet met parkeren met rijles. Was niet nodigquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:44 schreef dynamiet het volgende:
Hebben meer mensen last van dat toen jullie net je rijbewijs had dat je wel is vergat om je richtig aan wijzer aan te doen? Ik ben het nu al een paar keer vergeten vaak niet op belangrijke momenten maar netjes is het zeker niet, vraag me af hoe het komt tijdens lessen nooit last van gehad
![]()
leuk nieuws voor mij, mijn ouders gaan morgen op vakantie en ik mag de hele week de auto van mij vader gebruiken incl 1 volle tank![]()
Ja, maar zei hij van te voren ook wat? Of stond die ambulance niet vast achter jullie?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Nou, hij had er juist wel wat over gezegd. Toen die ambulance voorbij was begon ´ie weer op te scheppen dat hij dat ding allang in de binnenspiegel had gezien, bladiebladiebla...![]()
Om even hierop terug te komen. Na nog twee keer beter te hebben gekeken. Staat er dus dat stoplicht met twee kleuren en een bord met straatnaam voor de zijstraat, haaietanden en een doorgetrokken lijn op de zijstraat en na de zijstraat een geel/oranje voorrangsweg-bord.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja oke. Hoe dan ook, het word vast wel aangegeven!
Mooi niet dus. De dode hoek heeft niet voor niks die naam. Ga maar eens rijden in een auto die achterin geen zijruiten heeft, en ervaar hoe weinig zicht je hebt met alleen spiegels.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:53 schreef Unhuman het volgende:
Ach ik vergeet nu altijd over mijn schouder te kijken. Onzinnig zooitje. In je spiegels zie je net zo veel.
Dit was zoooo moeilijk te vinden, je hebt inderdaad een forum nodig om er achter te komen.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:11 schreef Borkydude het volgende:
Sletjes!
Ik moet ff m'n theorieexamen aanvragen. Hoe doe ik dat?
Bellen noar t CBR. Ze he'm 'n bandje woar je ken inspreek'n wanneer je ken.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:11 schreef Borkydude het volgende:
Sletjes!
Ik moet ff m'n theorieexamen aanvragen. Hoe doe ik dat?
Nee, dat kan niet. Vol = vol. Je beste optie is om steeds weer het 0900-nr te bellen en te hopen dat er snel iets vrijkomt.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:15 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand of het misschien mogelijk is een spoed aanvraag voor een theorie examen aan te vragen?
Dat is kankerduits. Ik heb godverdomme net een boek oude stijl aangeschaft. KankerkankerCBR.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:19 schreef Geqxon het volgende:
A, wacht, ik zie het al. Het CBR heeft deals met de ANWB en Vekabest afgesloten, om tot 1 januari 2008 geen theorie-examens meer te doen (ivm. het nieuwe theorie examen, zodat ze meer boeken verkopen). Dank u
Dat gaat voor mij lastig worden, als full-time loonslaaf. Maar idd, dat zag ik ook mensen met het bromfiets certificaat doen.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:28 schreef Renesite het volgende:
Maaaar
Je kan elke dag op het bankje bij het CBR zitten om te kijken of je op de reserve kan. Mocht iemand uitvallen enzo
Misschien niet als je stil blijft zitten, maar als ik wat naar voor leun kan ik alles makkelijk zien. Ook in de dode hoek. Daar hoef je je niet zo idioot voor om te draaien ook.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Mooi niet dus. De dode hoek heeft niet voor niks die naam. Ga maar eens rijden in een auto die achterin geen zijruiten heeft, en ervaar hoe weinig zicht je hebt met alleen spiegels.
[..]
Wat voor 1quote:Op woensdag 21 november 2007 18:43 schreef Sanderrrr het volgende:
En m'n roze pasje is binnen ...Nu de auto nog (zaterdag)
Grappig ik dacht ook altijd zo totdat ik een auto een keer echt helemaal gemist had bij het wisselen van rijbaan (gelukkig niet geraakt).quote:Op woensdag 21 november 2007 17:42 schreef Unhuman het volgende:
[..]
Misschien niet als je stil blijft zitten, maar als ik wat naar voor leun kan ik alles makkelijk zien. Ook in de dode hoek. Daar hoef je je niet zo idioot voor om te draaien ook.
Ze zeggen wel eens dat opel corsa altijd vooraan in de file staatquote:Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef Sanderrrr het volgende:
Blauwe Opel Corsa B uit 1998, zo één.
Betaal je je daar niet helemaal rot voor?quote:Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef Sanderrrr het volgende:
Blauwe Opel Corsa B uit 1998, zo één.
Oh... ik betaal denk ik meerquote:Op woensdag 21 november 2007 20:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Betaal je je daar niet helemaal rot voor?
maar in welke auto mag je dan wel rijden?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens dat opel corsa altijd vooraan in de file staat![]()
" >>>>quote:Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar in welke auto mag je dan wel rijden?
ik hoor over alle auto's reacties van 'daar ga je toch niet in rijden'
Wel meer denk ik, heb all-risk voor 70 eypo's per maand.. Maar ik ga nooit naar discotheken etc dus daar bespaar ik al een hele hoop mee.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef Geqxon het volgende:
Zelf zou ik met zo'n auto ongeveer 500-600 euro per jaar aan verzekering hebben, dan ook nog eens wegenbelasting, onderhoud, afschrijving....
Doe mij maar mijn brommertje. 100 euro verzekering, geen wegenbelasting, 100 euro onderhoud, 20 euro afschrijving, en het doet 1 op 40.
mwaoh die corsa'tjes zijn zo duur nog niet uiteindelijkquote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef Geqxon het volgende:
Zelf zou ik met zo'n auto ongeveer 500-600 euro per jaar aan verzekering hebben, dan ook nog eens wegenbelasting, onderhoud, afschrijving....
Doe mij maar mijn brommertje. 100 euro verzekering, geen wegenbelasting, 100 euro onderhoud, 20 euro afschrijving, en het doet 1 op 40.
Bij mij idd hetzelfde. Alleen ben ik voor 70 euro kwijtquote:Op woensdag 21 november 2007 21:20 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Wel meer denk ik, heb all-risk voor 70 eypo's per maand.. Maar ik ga nooit naar discotheken etc dus daar bespaar ik al een hele hoop mee.
Net even gereden in de Saxo van m'n moeder, rijd echt 10x makkelijker dan die Peugeot 307 waar ik in gelest heb.![]()
Je zou ook nog kunnen proberen als reservist.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:45 schreef Battlefan het volgende:
Zo, net weer 2 lessen gehad, het ging lekkerMorgen even bellen naar de rijschool, ze hebben wat theorie examens gereserveerd, hopen dat ik er nog een kan krijgen
![]()
Is het niet je moeder die noclaim opbouwt?quote:Op woensdag 21 november 2007 21:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bij mij idd hetzelfde. Alleen ben ik voor 70 euro kwijtIk heb hem op mijn ma verzekerd met mijzelf als regelmatige bestuurder. Ik bouw noclaim op, en ben toch goedkoper uit. Verder stap ik hoog in omdat álles bij Univé verzekerd is
![]()
~ 50 euro verzekering
~ 25 euro belasting.
Maar dan rijd je gewoon ook mooi en goed inderdaad. Om nou te beginnen met een auto van 500 euro!!!
Nope. Ik ookquote:Op woensdag 21 november 2007 22:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is het niet je moeder die noclaim opbouwt?
Maar waarom hebben alle jonge bestuurders dan niet een verzekering op hun ouders naam? Het klinkt zeg maar iets te goed om waar te zijn, zijn er geen adertjes? Niet dat ik je niet geloofquote:Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope. Ik ook! Dat is alleen enorm gaaf natuurlijk
Hij staat gewoon niet helemaal op mijn ma dr naam. Was dat wel zo, dan scheelde dat denk ik 40 euro per maandquote:Op woensdag 21 november 2007 22:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar waarom hebben alle jonge bestuurders dan niet een verzekering op hun ouders naam? Het klinkt zeg maar iets te goed om waar te zijn, zijn er geen adertjes? Niet dat ik je niet geloof
Zelf zit ik nu op 2 jaar noclaim.
Nope.quote:Op donderdag 22 november 2007 08:47 schreef Sanderrrr het volgende:
Maar als één van jullie een ongeluk veroorzaakt zijn jullie wel beide je no-claim kwijt toch?
ik begrijp van die dingen echt zo weinigquote:Op donderdag 22 november 2007 08:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope.
Die van mijn ouders staat los van mij.
Maak ik de schade, ben IK no claim kwijt, al heb ik noclaim bescherming!!
Goeie tip: Er zit een rijinstructeur naast je.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:21 schreef wibraman het volgende:
Ik weet van mezelf ook dat ik dat doe en het is toch een stukje onzekerheid. Iemand tips/tricks om die onzekerheid wat weg te nemen?
Bummer. Wat voor foutjes maakte je dan?quote:Op donderdag 22 november 2007 17:32 schreef Hideandseek het volgende:
Mja dat had ik dus, ik had wel wat meer mogen doorrijden blijkbaargezakt dus
![]()
Ik leef met je mee, dat was dus idem voor mij vanochtend.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:32 schreef Hideandseek het volgende:
Mja dat had ik dus, ik had wel wat meer mogen doorrijden blijkbaargezakt dus
![]()
Naja misschien ook maar goedvalt echt superveel van je af als je 't gehad hebt, moet ik zeggen.
Nou dan maar voor de volgende keer toch?
Voorrangsfout. Geen voorrang gegeven (ja eerlijk, ik heb die auto van rechts niet gezien..) en die vent deed dus een ingreep. Naja ik had zelf zoiets van zal ik dan gelijk maar terug rijden ik ben toch gezaktquote:Op donderdag 22 november 2007 17:38 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Bummer. Wat voor foutjes maakte je dan?
En ik leef met jou meequote:Op donderdag 22 november 2007 20:08 schreef wibraman het volgende:
[..]
Ik leef met je mee, dat was dus idem voor mij vanochtend.
En er kan wel een instructeur naast me zitten, ik moet het toch ook zelf kunnen van de examinator en ik heb liever niet dat hij ingrijpt.
En dan de volgende keer zakken op te hard rijden en te weinig kijkenquote:Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Hideandseek het volgende:
[..]
En ik leef met jou mee.
Naja 't zou weer opnieuw aangevraagd worden, december is helaas een lastige maand maar ja.
Wibraman, blijkbaar kunnen we rijden anders hadden we geen examen mogen doen! Keep that in mind. De volgende keer doen we het gewoon, deal?
Nog ff flink aanpoten aankomende weken zodat de examinator niet hoeft in te grijpen
wat dacht je ervan om er tussen in te gaan zittenquote:Op donderdag 22 november 2007 20:39 schreef wibraman het volgende:
[..]
En dan de volgende keer zakken op te hard rijden en te weinig kijken![]()
Ik heb dat echt al van té veel mensen gehoord die 3 keer zijn op geweest. 1e keer reden ze te voorzichtig, 2e keer weer te onbezouwen.
meer als de helft slaagt de eerste keerquote:Op donderdag 22 november 2007 21:17 schreef Hideandseek het volgende:
Ja is nogal logisch hè. Maar de meesten zakken toch de eerste keer en slagen de tweede keer. Misschien zenuwen ? Of dus voor het eerst 'alleen' gelaten worden bij zelfs iemand anders in de auto. Tsjaaaaahhh![]()
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
meer als de helft slaagt de eerste keer
dan slaagt er toch meer als de helft, of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 22 november 2007 21:38 schreef Hideandseek het volgende:
Is niet wat ik gehoord heb. Vier op de tien zakken eerste keer.
Dus: "meer als de helft slaagt de eerste keer".quote:Op donderdag 22 november 2007 21:38 schreef Hideandseek het volgende:
Is niet wat ik gehoord heb. Vier op de tien zakken eerste keer.
En jij hebt het dan over ..?quote:Op donderdag 22 november 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt eraan waar je rijdt maar meeste zit tussen de 40 en 60%
Oopsquote:Op donderdag 22 november 2007 21:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus: "meer als de helft slaagt de eerste keer".
het landelijk gemiddeldequote:Op donderdag 22 november 2007 21:40 schreef Hideandseek het volgende:
[..]
En jij hebt het dan over ..?
't buitenland zoals de rest van Nederland 't noemtquote:Op donderdag 22 november 2007 21:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het landelijk gemiddelde
waar heb jij dan examen gehad?
Ik had het ook over het landelijk gemiddelde.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt eraan waar je rijdt maar meeste zit tussen de 40 en 60%
ik had rijles in Nijmegenquote:Op donderdag 22 november 2007 21:44 schreef Hideandseek het volgende:
[..]
't buitenland zoals de rest van Nederland 't noemt![]()
Leeuwarden dus. Und du ?
dan kan je zeggen dat ongeveer de helft slaagtquote:Op donderdag 22 november 2007 21:45 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik had het ook over het landelijk gemiddelde.
Ongeveer ja. 45% volgens het CBR kon ik zo snel vinden. Maar dus niet meer dan de helft.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan kan je zeggen dat ongeveer de helft slaagt
maar waarom zou je niet van het positieve uitgaan?quote:Op donderdag 22 november 2007 21:51 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ongeveer ja. 45% volgens het CBR kon ik zo snel vinden. Maar dus niet meer dan de helft.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op donderdag 22 november 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar waarom zou je niet van het positieve uitgaan?
lijkt me dat het beter gaat als je in je hoofd hebt zitten dat je kan rijden en het gaat halen dan dat je al in je hoofd hebt van meer als de helft zakt dus zal dat bij mij ook wel gebeuren
Hehe, dat knipperlicht kon ik ook niet meer vinden bij m`n TTT. Instructeur stond zo voor de auto om te kijken of alles werkte en toen 'ie het commando gaf het knipperlicht aan te zetten kreeg ik gewoon een soort van black out. Dat was niet echt leuk maar gelukkig kon ik tijdens het rijden de hendel wel weer vinden.quote:Op maandag 26 november 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ging vorige week ook weer eens rijden. Was een paar weken geleden en dat merk je dus echt wel, zeg. Ik wist niet eens meer hoe het knipperlicht aan moest![]()
![]()
. En ik blijf een hekel houden aan invoegen, vooral met donker. Maar op zich ging het wel goed
. Ben alleen nog wel een beetje schijterig.
waarom zou je dat invullen? kan alleen maar gezeik geven. gewoon handtekening en klaar!quote:Op maandag 26 november 2007 21:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb eindelijk het geld ook om met rijlessen te gaan beginnen!![]()
Ik ga alleen wel de medische verklaring invullen voor ik ga beginnen.
Ik loop momenteel bij een psychiatrisch verpleegkundige voor een depressie (dysthyme stoornis) en het schijnt een persoonlijkheidsstoornis.
Naar mijn idee heeft het niks te maken met mijn rijvaardigheid, maar ik ga het toch invullen.
Maar ik gok dat het helaas nog wel een tijd gaat duren voor ik daadwerkelijk mag beginnen.
Omdat zo'n eigen verklaring er niet voor niets is.quote:Op maandag 26 november 2007 22:47 schreef dynamiet het volgende:
[..]
waarom zou je dat invullen? kan alleen maar gezeik geven. gewoon handtekening en klaar!
Omdat ik liever niet het risico loop dat ze er alsnog achter komen en dan nog meer gezeik krijg.quote:Op maandag 26 november 2007 22:47 schreef dynamiet het volgende:
[..]
waarom zou je dat invullen? kan alleen maar gezeik geven. gewoon handtekening en klaar!
Rustig de koppeling op laten komen, en zodra hij stottert meer gas / minder koppeling.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:06 schreef Sanderrrr het volgende:
Hebben er meer mensen last van, dat de motor vaak af slaat als je van 0 optrekt? Ik heb een benzine auto en mijn lesauto was diesel en ik heb nog geen dag meegemaakt dat m'n motor niet was afgeslagen, bijvoorbeeld bij een stopbord of als ik links af wilde slaan.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:34 schreef Miss_S het volgende:
gewoon eerst een beetje gas geven en dan pas de koppeling oplaten komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Het is niet zo vreemd dat hij dat niet verteld heeft, want in een diesel is het helemaal niet nodig. Sterker nog, in een diesel kan je wel wegrijden op alleen de koppeling.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:32 schreef Sanderrrr het volgende:
Maar in een ander topic lees ik nu eerst de gas een beetje in, dan koppeling langzaam los en gas langzaam in, dat heeft mijn rijinstructeur dus nooit verteld.![]()
ja maar een beetje rijleraar denkt verder na, dat het misschien wel handig voor de toekomst kan zijnquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is niet zo vreemd dat hij dat niet verteld heeft, want in een diesel is het helemaal niet nodig. Sterker nog, in een diesel kan je wel wegrijden op alleen de koppeling.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:32 schreef Sanderrrr het volgende:
Eerst gas geven, daar had ik nog nooit van gehoord. Even proberen morgen..
Ik heb mezelf aangeleerd dit altijd te doen in mijn diesel-lesauto, omdat ik hem anders echt 1000 keer per les uit liet vallen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is niet zo vreemd dat hij dat niet verteld heeft, want in een diesel is het helemaal niet nodig. Sterker nog, in een diesel kan je wel wegrijden op alleen de koppeling.
Ik reed altijd op de koppeling wegquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Ik heb mezelf aangeleerd dit altijd te doen in mijn diesel-lesauto, omdat ik hem anders echt 1000 keer per les uit liet vallen.
Ook in een diesel is het wenselijk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar een beetje rijleraar denkt verder na, dat het misschien wel handig voor de toekomst kan zijn
in een diesel werd er mij inderdaad ook geleerd om eerst gas te gevenquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook in een diesel is het wenselijk.
Als je op de koppeling wegrijdt en daarna pas gas gaat geven rij je niet echt vlot, tergend langzaam zelfs.....
Je rijdt iig zéker niet met het verkeer mee, wat wel zou moeten.
Dat mocht hij mij wel eens vertellen dan.. Ik reed altijd op de koppeling weg, maar wel gewoon met het verkeer mee (of juist snellerquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook in een diesel is het wenselijk.
Als je op de koppeling wegrijdt en daarna pas gas gaat geven rij je niet echt vlot, tergend langzaam zelfs.....
Je rijdt iig zéker niet met het verkeer mee, wat wel zou moeten.
mmm. Geen ?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:14 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik heb over 3 kwartier m'n eerste rijles! Iemand nog tips?
maak je maar geen zorgenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Yes, vandaag gingen de 2 uurtjes rijles eindelijk een keer goed volgens de instructeur. Vorige keer zei hij nog tegen me dat als ik zo door zou blijven rijden er misschien nog maar een paar uurtjes ingeplend moesten worden.
Dit keer had hij na afloop niks meer te zeggen, op 2 kleine puntjes na dan. Ik had iets sneller voorbij een stel fietsers moeten rijden (i.v.m tegemoetkomende auto, maar ik had nog genoeg ruimte dus leverde geen gevaar op) en bij de laatste meters bij mijn rijschool had ik niet genoeg gekeken toen ik een auto moest passeren.
Dit geeft me tenminste weer zelfvertrouwen, want dit is echt de eerste rijles waarbij ik geen grote fouten heb gemaakt.
Schrik niet als je jezelf in de spiegel ziet royquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad en de hellingproef geleerd.... de eerste keer was meteen voor een druk stoplicht (fijn! dacht ik, als het dadelijk niet lukt hebben we een kettingbotsing) Het ging wonder boven wonder goed en mijn instructeur was zeer tevreden, daarna nog een aantal keren geoefend en de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
Ja, dat houdt je enorm van je concentratie af. Daarom is het verplicht en zak je voor je examen als je het niet doet. [/sarcasm]quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
quote:Op woensdag 14 november 2007 00:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
In het begin was ik zelfs bang om in mijn spiegels te kijken: immers, als ik in de spiegels keek, dan keek ik dus niet vooruit en kon ik zo ergens tegenop rijden.
Ik zal zeker niet schrikken hoor, keek er af en toe al wel eens inquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Schrik niet als je jezelf in de spiegel ziet roy
En mocht je doorrijden bij het stoplicht?
stoplichten zijn altijd rood hoorquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:00 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet schrikken hoor, keek er af en toe al wel eens in(ook in de auto ja
) Ja, het stoplicht was groen en ik trok heel rustig op (koppeling en rem, geen handrem bij de hellingproef) en het ging ook nog goed
Haha, dat van het examen had de instructeur al gezegd en is best logisch.. ja, daar dacht ik ook al aan wat jij aanstipt.. je moet volgens de officiële regels binnenspiegel, naar voren, buitenspiegel, links naast je kijken...quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, dat houdt je enorm van je concentratie af. Daarom is het verplicht en zak je voor je examen als je het niet doet. [/sarcasm]
Nee, ik plaag je maar wat.Hier is mijn serieuze antwoord:
[..]
Gefeliciteerdquote:
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad en de hellingproef geleerd.... de eerste keer was meteen voor een druk verkeerslicht (fijn! dacht ik, als het dadelijk niet lukt hebben we een kettingbotsing) Het ging wonder boven wonder goed en mijn instructeur was zeer tevreden, daarna nog een aantal keren geoefend en de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
ja bij mij was dat ook zoquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad
volgende keer mag ik spiegels kijken
Daar heb je nou een instructeur voor.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?
Ja, dat klopt, hoop dat het snel een automatisme wordtquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:22 schreef Gitanki het volgende:
@ Donroyco spiegelen, da's wennen, maar da's ongeveer met alle handelingen die bij het autorij(lessen) komen kijken en veel "regeltjes" (met name met spiegelen) klinken overdreven, maar uiteindelijk wordt het min of meer een automatisme en wordt je niet zo gauw verrast door (roekeloze) medeweggebruikers.
Ja, het was bij een verkeerslicht ja... er was geen andere optie in de buurt, maar het ging goedquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...
Natuurlijk keek ik wel al, alleen vanaf de volgende les wordt het me consequent aangeleerd om de spiegels te gebruikenquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?
Zes keer?quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:26 schreef Renesite het volgende:
Meisje op mijn werk is voor de zesde keer gezakt.
De rijinstructeur stapte uit na het examen, liep naar dr toe, schudde de hand en vertelde: "Veel succes met het zoeken naar een andere rijschool",!!!!
O
My
God.
Ze is veel te gestresst... want naar eigen zeggen kán ze al rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:33 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zes keer?Lekker duur grapje.. Maar als je echt niet kan rijden wacht je toch een jaartje?
Alsof je kan rijden als je niet bent gezaktquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ze is veel te gestresst... want naar eigen zeggen kán ze al rijden.
Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alsof je kan rijden als je niet bent gezakt
Het echte rijden leer je toch als je het roze kaartje/papiertje zelf hebt en zelfstandig kilometers gaat maken.
Nekschot.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:26 schreef Renesite het volgende:
Meisje op mijn werk is voor de zesde keer gezakt.
De rijinstructeur stapte uit na het examen, liep naar dr toe, schudde de hand en vertelde: "Veel succes met het zoeken naar een andere rijschool",!!!!
O
My
God.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PVV links? Nee. De PVV is en blijft een rechtse oppositiepartij.
Oppassen geblazen voor overstekende Pieten die haast hebben om de boot terug naar Spanje nog te halenquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:09 schreef JackieBee het volgende:
Wie moet er nog meer donderdag a.s (6 december) om 8.00 uur op? Laten we samen duimen dat het NIET regent en dat iedereen nog op bed ligt bij te komen van sinterklaasavond.
Is voor mij de 2e keer en ik wil het zo graag halen!
Niet echt slim van die instructeur. Het geld stroomt wel binnen zo...quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:26 schreef Renesite het volgende:
Meisje op mijn werk is voor de zesde keer gezakt.
De rijinstructeur stapte uit na het examen, liep naar dr toe, schudde de hand en vertelde: "Veel succes met het zoeken naar een andere rijschool",!!!!
O
My
God.
En zijn slagingspercentage daalt. Zou er als instructeur ook wel moedeloos van worden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Niet echt slim van die instructeur. Het geld stroomt wel binnen zo...
Als je al 6 keer gezakt bent zul je vast geen formidabele rijkunsten kunnen vertonen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alsof je kan rijden als je niet bent gezakt
Het echte rijden leer je toch als je het roze kaartje/papiertje zelf hebt en zelfstandig kilometers gaat maken.
Hmm, daar heb je gelijk in. Het slagingspercentage is wel een stuk belangrijker.quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:50 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En zijn slagingspercentage daalt. Zou er als instructeur ook wel moedeloos van worden.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:50 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En zijn slagingspercentage daalt. Zou er als instructeur ook wel moedeloos van worden.
Nee, daar heeft Addict89 helemaal geen gelijk in.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hmm, daar heb je gelijk in. Het slagingspercentage is wel een stuk belangrijker.
Enorme stresskip...quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je al 6 keer gezakt bent zul je vast geen formidabele rijkunsten kunnen vertonen.
Op examens stresserig, maar misschien tijdens de lessen niet?quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En dat is een positieve rij-eigenschap? Nee.
Wat denk jij dat er gebeurt als je een stress-kip midden in Amsterdam laat rijden? Ik gok niet dat ze er zonder bloed op de voorruit uit komt rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op examens niet nee, maar misschien tijdens de lessen niet?
Heb mijn post ff aangepastquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurt als je een stress-kip midden in Amsterdam laat rijden? Ik gok niet dat ze er zonder bloed op de voorruit uit komt rijden.
Truequote:Op zaterdag 1 december 2007 22:50 schreef xFriendx het volgende:
Kan natuurlijk voorkomen dat de verstandhouding tussen instructeur en leerling niet goed is, waardoor hij zijn lessen niet kan overbrengen op de leerling of de leerling zijn lessen niet goed weet op te nemen ook al doet hij zijn werk prima zoals dit bij tig andere leerlingen wel werkt.
Ze zal dan wel merken of het beter gaat bij een andere rijschool/leraar.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:36 schreef vannelle het volgende:
Nee, daar heeft Addict89 helemaal geen gelijk in.
Slagingspercentage is absoluut niet het belangrijkste.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:53 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet, dus dat scheelt.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:50 schreef Addict89 het volgende:
[..]
En zijn slagingspercentage daalt. Zou er als instructeur ook wel moedeloos van worden.
Ja, leuk. Daar staat dus niet dat het slagingspercentage het belangrijkste is. Ik merk alleen op dat dat tegengewicht zou kunnen bieden aan het geld wat die instructeur kan verdienen aan zo'n meisje.quote:
Dat staat er dan ook letterlijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:12 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ja, leuk. Daar staat dus niet dat het slagingspercentage het belangrijkste is. Ik merk alleen op dat dat tegengewicht zou kunnen bieden aan het geld wat die instructeur kan verdienen aan zo'n meisje.
Want er staat wel letterlijk dat het slagingspercentage het belangrijkst is?quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat staat er dan ook letterlijk.![]()
Als je een punt wil maken moet je wel schrijven wat je bedoelt en niet wat anders kerel.
Hier lul je je niet uit, zijn je eigen woorden.
Hermeneutisch grondrecht. Het is, bij twijfel over wat de zender bedoelt, altijd de zender die bepaalt wat hij bedoelde, niet de ontvanger.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat staat er dan ook letterlijk.![]()
Als je een punt wil maken moet je wel schrijven wat je bedoelt en niet wat anders kerel.
Hier lul je je niet uit, zijn je eigen woorden.
quote:Op zondag 2 december 2007 09:03 schreef Isdatzo het volgende:
ja ja probeer hier maar eens uit te praten addict
pwnd
Als je er gewoon goed aan denkt dat schimmels met sint en stoomboten (ook zonder pakjes!) voorrangsvoertuigen zijn, lukt het je vast wel. Succes!quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:09 schreef JackieBee het volgende:
Wie moet er nog meer donderdag a.s (6 december) om 8.00 uur op? Laten we samen duimen dat het NIET regent en dat iedereen nog op bed ligt bij te komen van sinterklaasavond.
Is voor mij de 2e keer en ik wil het zo graag halen!
Ik vind het prima, ik hoef niet persé gelijk te krijgen.quote:Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hermeneutisch grondrecht. Het is, bij twijfel over wat de zender bedoelt, altijd de zender die bepaalt wat hij bedoelde, niet de ontvanger.
M.a.w.: je hebt ongelijk, vannelle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |