maak je maar geen zorgenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:21 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Yes, vandaag gingen de 2 uurtjes rijles eindelijk een keer goed volgens de instructeur. Vorige keer zei hij nog tegen me dat als ik zo door zou blijven rijden er misschien nog maar een paar uurtjes ingeplend moesten worden.
Dit keer had hij na afloop niks meer te zeggen, op 2 kleine puntjes na dan. Ik had iets sneller voorbij een stel fietsers moeten rijden (i.v.m tegemoetkomende auto, maar ik had nog genoeg ruimte dus leverde geen gevaar op) en bij de laatste meters bij mijn rijschool had ik niet genoeg gekeken toen ik een auto moest passeren.
Dit geeft me tenminste weer zelfvertrouwen, want dit is echt de eerste rijles waarbij ik geen grote fouten heb gemaakt.
Schrik niet als je jezelf in de spiegel ziet royquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad en de hellingproef geleerd.... de eerste keer was meteen voor een druk stoplicht (fijn! dacht ik, als het dadelijk niet lukt hebben we een kettingbotsing) Het ging wonder boven wonder goed en mijn instructeur was zeer tevreden, daarna nog een aantal keren geoefend en de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
Ja, dat houdt je enorm van je concentratie af. Daarom is het verplicht en zak je voor je examen als je het niet doet. [/sarcasm]quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
quote:Op woensdag 14 november 2007 00:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
In het begin was ik zelfs bang om in mijn spiegels te kijken: immers, als ik in de spiegels keek, dan keek ik dus niet vooruit en kon ik zo ergens tegenop rijden.
Ik zal zeker niet schrikken hoor, keek er af en toe al wel eens inquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Schrik niet als je jezelf in de spiegel ziet roy
En mocht je doorrijden bij het stoplicht?
stoplichten zijn altijd rood hoorquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:00 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik zal zeker niet schrikken hoor, keek er af en toe al wel eens in(ook in de auto ja
) Ja, het stoplicht was groen en ik trok heel rustig op (koppeling en rem, geen handrem bij de hellingproef) en het ging ook nog goed
Haha, dat van het examen had de instructeur al gezegd en is best logisch.. ja, daar dacht ik ook al aan wat jij aanstipt.. je moet volgens de officiële regels binnenspiegel, naar voren, buitenspiegel, links naast je kijken...quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja, dat houdt je enorm van je concentratie af. Daarom is het verplicht en zak je voor je examen als je het niet doet. [/sarcasm]
Nee, ik plaag je maar wat.Hier is mijn serieuze antwoord:
[..]
Gefeliciteerdquote:
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad en de hellingproef geleerd.... de eerste keer was meteen voor een druk verkeerslicht (fijn! dacht ik, als het dadelijk niet lukt hebben we een kettingbotsing) Het ging wonder boven wonder goed en mijn instructeur was zeer tevreden, daarna nog een aantal keren geoefend en de volgende keer mag ik spiegels kijken, is dat moeiljk en houd je dat niet van je concentratie af?
ja bij mij was dat ook zoquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef donroyco het volgende:
Gisteren mijn vijfde rijles gehad
volgende keer mag ik spiegels kijken
Daar heb je nou een instructeur voor.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?
Ja, dat klopt, hoop dat het snel een automatisme wordtquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:22 schreef Gitanki het volgende:
@ Donroyco spiegelen, da's wennen, maar da's ongeveer met alle handelingen die bij het autorij(lessen) komen kijken en veel "regeltjes" (met name met spiegelen) klinken overdreven, maar uiteindelijk wordt het min of meer een automatisme en wordt je niet zo gauw verrast door (roekeloze) medeweggebruikers.
Ja, het was bij een verkeerslicht ja... er was geen andere optie in de buurt, maar het ging goedquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Meteen bij een verkeerslicht? Normaal is de eerste keer hellingproef toch altijd op een stille weg? Dat was tenminste bij mij wel zo...
Natuurlijk keek ik wel al, alleen vanaf de volgende les wordt het me consequent aangeleerd om de spiegels te gebruikenquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
De eerste 5 lessen hoefde je niet in je spiegels te kijken? Lekker onhandig lijkt me dat, hoe kijk je dan of er iets aankomt?
Zes keer?quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:26 schreef Renesite het volgende:
Meisje op mijn werk is voor de zesde keer gezakt.
De rijinstructeur stapte uit na het examen, liep naar dr toe, schudde de hand en vertelde: "Veel succes met het zoeken naar een andere rijschool",!!!!
O
My
God.
Ze is veel te gestresst... want naar eigen zeggen kán ze al rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:33 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zes keer?Lekker duur grapje.. Maar als je echt niet kan rijden wacht je toch een jaartje?
Alsof je kan rijden als je niet bent gezaktquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ze is veel te gestresst... want naar eigen zeggen kán ze al rijden.
Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alsof je kan rijden als je niet bent gezakt
Het echte rijden leer je toch als je het roze kaartje/papiertje zelf hebt en zelfstandig kilometers gaat maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |