abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54787987
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:38 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Bummer. Wat voor foutjes maakte je dan?
Voorrangsfout. Geen voorrang gegeven (ja eerlijk, ik heb die auto van rechts niet gezien..) en die vent deed dus een ingreep. Naja ik had zelf zoiets van zal ik dan gelijk maar terug rijden ik ben toch gezakt . Maar goed. En toen nog iets met inhalen. Zaten twee fietsers voor me en ik dacht ik ga dr niet om heen (de linkerfietser zat wat te slingeren) en die vent vond dat ik d'r maar langs moest gaan, wat ik dus niet deed. Dus tja
pi_54788081
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:08 schreef wibraman het volgende:

[..]

Ik leef met je mee, dat was dus idem voor mij vanochtend.

En er kan wel een instructeur naast me zitten, ik moet het toch ook zelf kunnen van de examinator en ik heb liever niet dat hij ingrijpt.
En ik leef met jou mee .
Naja 't zou weer opnieuw aangevraagd worden, december is helaas een lastige maand maar ja.
Wibraman, blijkbaar kunnen we rijden anders hadden we geen examen mogen doen! Keep that in mind . De volgende keer doen we het gewoon, deal? Nog ff flink aanpoten aankomende weken zodat de examinator niet hoeft in te grijpen
pi_54788671
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Hideandseek het volgende:

[..]

En ik leef met jou mee .
Naja 't zou weer opnieuw aangevraagd worden, december is helaas een lastige maand maar ja.
Wibraman, blijkbaar kunnen we rijden anders hadden we geen examen mogen doen! Keep that in mind . De volgende keer doen we het gewoon, deal? Nog ff flink aanpoten aankomende weken zodat de examinator niet hoeft in te grijpen
En dan de volgende keer zakken op te hard rijden en te weinig kijken

Ik heb dat echt al van té veel mensen gehoord die 3 keer zijn op geweest. 1e keer reden ze te voorzichtig, 2e keer weer te onbezouwen.

Nou maar hopen dat het voor ons dan wel de 2e keer raak is, want zo goedkoop zijn die lui niet.
pi_54788904
Nee inderdaad niet nee . Nu hoef ik het gelukkig niet zelf te betalen maar ja, dit is gewoon lullig want het kost echt veel. Dat ik wil ik m'n moeke niet aan doen . Dus zo gauw mogelijk weer en goed je best doen.
pi_54789189
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:39 schreef wibraman het volgende:

[..]

En dan de volgende keer zakken op te hard rijden en te weinig kijken

Ik heb dat echt al van té veel mensen gehoord die 3 keer zijn op geweest. 1e keer reden ze te voorzichtig, 2e keer weer te onbezouwen.
wat dacht je ervan om er tussen in te gaan zitten
pi_54789270
Daar denk ik inderdaad aan ja, lol. Maar iedereen slaagt denk ik graag in zo min mogelijk pogingen.
pi_54789482
Ja is nogal logisch hè. Maar de meesten zakken toch de eerste keer en slagen de tweede keer. Misschien zenuwen ? Of dus voor het eerst 'alleen' gelaten worden bij zelfs iemand anders in de auto. Tsjaaaaahhh
pi_54789805
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:17 schreef Hideandseek het volgende:
Ja is nogal logisch hè. Maar de meesten zakken toch de eerste keer en slagen de tweede keer. Misschien zenuwen ? Of dus voor het eerst 'alleen' gelaten worden bij zelfs iemand anders in de auto. Tsjaaaaahhh
meer als de helft slaagt de eerste keer
pi_54789974
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

meer als de helft slaagt de eerste keer
Volgens mij niet.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_54790000
Is niet wat ik gehoord heb. Vier op de tien slagen eerste keer.

ge edit
pi_54790027
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:37 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
ligt eraan waar je rijdt maar meeste zit tussen de 40 en 60%
pi_54790057
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:38 schreef Hideandseek het volgende:
Is niet wat ik gehoord heb. Vier op de tien zakken eerste keer.
dan slaagt er toch meer als de helft, of zie ik dat verkeerd?
pi_54790058
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:38 schreef Hideandseek het volgende:
Is niet wat ik gehoord heb. Vier op de tien zakken eerste keer.
Dus: "meer als de helft slaagt de eerste keer".
pi_54790069
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En jij hebt het dan over ..?
pi_54790101
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dus: "meer als de helft slaagt de eerste keer".
Oops Ik bedoelde 'Vier op de tien slagen de eerste keer'. Sorry my bad
pi_54790118
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:40 schreef Hideandseek het volgende:

[..]

En jij hebt het dan over ..?
het landelijk gemiddelde
waar heb jij dan examen gehad?
pi_54790141
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het landelijk gemiddelde
waar heb jij dan examen gehad?
't buitenland zoals de rest van Nederland 't noemt
Leeuwarden dus. Und du ?
pi_54790164
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik had het ook over het landelijk gemiddelde.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_54790199
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:44 schreef Hideandseek het volgende:

[..]

't buitenland zoals de rest van Nederland 't noemt
Leeuwarden dus. Und du ?
ik had rijles in Nijmegen
daar slagen er wel minder net zoals in Leeuwarden daar ligt het slagingspercentage voor de 1e keer op 40-45%
pi_54790214
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:45 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ik had het ook over het landelijk gemiddelde.
dan kan je zeggen dat ongeveer de helft slaagt
pi_54790281
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan kan je zeggen dat ongeveer de helft slaagt
Ongeveer ja. 45% volgens het CBR kon ik zo snel vinden. Maar dus niet meer dan de helft.
pi_54790321
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:51 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ongeveer ja. 45% volgens het CBR kon ik zo snel vinden. Maar dus niet meer dan de helft.
maar waarom zou je niet van het positieve uitgaan?
lijkt me dat het beter gaat als je in je hoofd hebt zitten dat je kan rijden en het gaat halen dan dat je al in je hoofd hebt van meer als de helft zakt dus zal dat bij mij ook wel gebeuren
pi_54790369
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar waarom zou je niet van het positieve uitgaan?
lijkt me dat het beter gaat als je in je hoofd hebt zitten dat je kan rijden en het gaat halen dan dat je al in je hoofd hebt van meer als de helft zakt dus zal dat bij mij ook wel gebeuren
Dat zeg ik toch helemaal niet?
  maandag 26 november 2007 @ 10:22:17 #224
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_54842669
Afgelopen zaterdag afgereden en geslaagd Vanmorgen mijn rijbewijs aangevraagd en die kan ik volgende week ophalen.

Eigenlijk ging het examen makkelijk. Maakte alleen eem fout bij de laatste bocht. Ik vergat mijn knipperlicht aan te zetten :S Waarschijnlijk zo opgelucht dat ik er (bijna) was dat ik het helemaal vergat. Gelukkig vond die dat geen probleem
  maandag 26 november 2007 @ 11:36:09 #225
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54844077
Zaterdag is wel de slechtste dag dat je examen hebt denk ik. Moet je extra lang wachten tot je je rijbewijs uitendelijk mag ophalen als het druk is.
  maandag 26 november 2007 @ 11:52:35 #226
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_54844380
Ja dat is wel waar. Je moet altijd tot maandag wachten met aanvragen en het duurd tegenwoordig 5 werkdagen dus die week erop op zaterdag kan je hem pas komen ophalen

Maargoed het examen zelf vond ik wel lekker. Lekker rustig op de weg zo om 9 uur 's ochtends op zaterdag. Nadeel ervan is wel weer dat je ondanks dat er geen kip op de weg is je wel op alles moet blijven letten. Als het zo rustig is ben je sneller geneigd om minder op te letten.
  maandag 26 november 2007 @ 12:16:26 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54844786
Ik ging vorige week ook weer eens rijden. Was een paar weken geleden en dat merk je dus echt wel, zeg. Ik wist niet eens meer hoe het knipperlicht aan moest . En ik blijf een hekel houden aan invoegen, vooral met donker. Maar op zich ging het wel goed . Ben alleen nog wel een beetje schijterig.
Niet meer actief op Fok!
pi_54854755
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik ging vorige week ook weer eens rijden. Was een paar weken geleden en dat merk je dus echt wel, zeg. Ik wist niet eens meer hoe het knipperlicht aan moest . En ik blijf een hekel houden aan invoegen, vooral met donker. Maar op zich ging het wel goed . Ben alleen nog wel een beetje schijterig.
Hehe, dat knipperlicht kon ik ook niet meer vinden bij m`n TTT. Instructeur stond zo voor de auto om te kijken of alles werkte en toen 'ie het commando gaf het knipperlicht aan te zetten kreeg ik gewoon een soort van black out. Dat was niet echt leuk maar gelukkig kon ik tijdens het rijden de hendel wel weer vinden.
Tok.
pi_54856126
Ik heb eindelijk het geld ook om met rijlessen te gaan beginnen!
Ik ga alleen wel de medische verklaring invullen voor ik ga beginnen.
Ik loop momenteel bij een psychiatrisch verpleegkundige voor een depressie (dysthyme stoornis) en het schijnt een persoonlijkheidsstoornis.
Naar mijn idee heeft het niks te maken met mijn rijvaardigheid, maar ik ga het toch invullen.
Maar ik gok dat het helaas nog wel een tijd gaat duren voor ik daadwerkelijk mag beginnen.
E.
pi_54858105
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb eindelijk het geld ook om met rijlessen te gaan beginnen!
Ik ga alleen wel de medische verklaring invullen voor ik ga beginnen.
Ik loop momenteel bij een psychiatrisch verpleegkundige voor een depressie (dysthyme stoornis) en het schijnt een persoonlijkheidsstoornis.
Naar mijn idee heeft het niks te maken met mijn rijvaardigheid, maar ik ga het toch invullen.
Maar ik gok dat het helaas nog wel een tijd gaat duren voor ik daadwerkelijk mag beginnen.
waarom zou je dat invullen? kan alleen maar gezeik geven. gewoon handtekening en klaar!
pi_54858235
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:47 schreef dynamiet het volgende:

[..]

waarom zou je dat invullen? kan alleen maar gezeik geven. gewoon handtekening en klaar!
Omdat zo'n eigen verklaring er niet voor niets is.
pi_54858852
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:47 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Omdat ik liever niet het risico loop dat ze er alsnog achter komen en dan nog meer gezeik krijg.
Ik verwacht niet dat ik er hele grote problemen mee ga krijgen, het gaat bij mij vooral om sociale dingen waar ik moeite mee heb.
En ach, zo lang ik niet tegen de auto hoef te gaan praten
E.
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:06:54 #233
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54872544
Hebben er meer mensen last van, dat de motor vaak af slaat als je van 0 optrekt? Ik heb een benzine auto en mijn lesauto was diesel en ik heb nog geen dag meegemaakt dat m'n motor niet was afgeslagen, bijvoorbeeld bij een stopbord of als ik links af wilde slaan.
pi_54872596
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:06 schreef Sanderrrr het volgende:
Hebben er meer mensen last van, dat de motor vaak af slaat als je van 0 optrekt? Ik heb een benzine auto en mijn lesauto was diesel en ik heb nog geen dag meegemaakt dat m'n motor niet was afgeslagen, bijvoorbeeld bij een stopbord of als ik links af wilde slaan.
Rustig de koppeling op laten komen, en zodra hij stottert meer gas / minder koppeling.

En no offence.... maar reed jij soms zonder rij instructeur die je dit soort dingen aanleert?
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:19:57 #235
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54872753
Duurde wel een tijdje voor dit met lessen soepel ging, maar dat was diesel en daar vond ik het echt veel makkelijker mee, maar nu ben ik blijkbaar steeds te laat met gas geven of ik laat de koppeling te snel opkomen, want als ik weer eerder gas geef dan maakt ie ineens hoge toeren omdat ik dan de koppeling te diep in heb..
pi_54873007
gewoon eerst een beetje gas geven en dan pas de koppeling oplaten komen
  Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 18:12:36 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54873577
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:34 schreef Miss_S het volgende:
gewoon eerst een beetje gas geven en dan pas de koppeling oplaten komen
!!!
Je moet naar een rustige weg en daar gewoon steeds stoppen en optrekken. Gewoon consequent doen. Zo ook bij een hellende weg.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:32:54 #238
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54873899
Eerst gas geven, daar had ik nog nooit van gehoord. Even proberen morgen..
Onderweg naar stage kom ik op een redelijk drukke weg langs een stop bord op een helling, da's best klote als je motor daar af slaat en er zit iemand dicht achter je.

Maar in een ander topic lees ik nu eerst de gas een beetje in, dan koppeling langzaam los en gas langzaam in, dat heeft mijn rijinstructeur dus nooit verteld.
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:34:52 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54875190
whehe gewoon gassen tot 5k toeren en dan de koppeling in 1 klap op

(eventueel in combinatie met handrem)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_54875857
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:32 schreef Sanderrrr het volgende:

Maar in een ander topic lees ik nu eerst de gas een beetje in, dan koppeling langzaam los en gas langzaam in, dat heeft mijn rijinstructeur dus nooit verteld.
Het is niet zo vreemd dat hij dat niet verteld heeft, want in een diesel is het helemaal niet nodig. Sterker nog, in een diesel kan je wel wegrijden op alleen de koppeling.
pi_54875975
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Het is niet zo vreemd dat hij dat niet verteld heeft, want in een diesel is het helemaal niet nodig. Sterker nog, in een diesel kan je wel wegrijden op alleen de koppeling.
ja maar een beetje rijleraar denkt verder na, dat het misschien wel handig voor de toekomst kan zijn
pi_54875989
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:32 schreef Sanderrrr het volgende:
Eerst gas geven, daar had ik nog nooit van gehoord. Even proberen morgen..
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik heb mezelf aangeleerd dit altijd te doen in mijn diesel-lesauto, omdat ik hem anders echt 1000 keer per les uit liet vallen.
  Moderator dinsdag 27 november 2007 @ 20:10:36 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54876078
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:06 schreef Tegan het volgende:

[..]

[..]

Ik heb mezelf aangeleerd dit altijd te doen in mijn diesel-lesauto, omdat ik hem anders echt 1000 keer per les uit liet vallen.
Ik reed altijd op de koppeling weg
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_54878173
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar een beetje rijleraar denkt verder na, dat het misschien wel handig voor de toekomst kan zijn
Ook in een diesel is het wenselijk.
Als je op de koppeling wegrijdt en daarna pas gas gaat geven rij je niet echt vlot, tergend langzaam zelfs.....
Je rijdt iig zéker niet met het verkeer mee, wat wel zou moeten.
pi_54878494
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je op de koppeling wegrijdt en daarna pas gas gaat geven rij je niet echt vlot, tergend langzaam zelfs.....
in een diesel werd er mij inderdaad ook geleerd om eerst gas te geven
heb hem ook maar heel weinig aflaten slaan
  woensdag 28 november 2007 @ 08:13:35 #246
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54884459
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat mocht hij mij wel eens vertellen dan.. Ik reed altijd op de koppeling weg, maar wel gewoon met het verkeer mee (of juist sneller ). Vandaag naar de stage toe ging het wel goed, dus met wat oefenen kom ik er wel.
pi_54891511
bij mij vertelde hij in het begin zonder gas. maar al na een paar lessen begon ik toch maar wat gas te geven om beter met het verkeer mee te komen. heeft mijn instructeur nooit iets over gezegd.

Mijn ouders zijn nog steeds ergens op vakantie dus ik rijd op het moment alleen automaat, zal wel weer ff wennen worden om te koppelen
pi_54893757
Ik heb zojuist weer een rijles gehad, na mijn mislukte poging om te slagen voor de praktijk.
Het ging goed.
We hebben weer ff de route gereden waarbij ik gezakt was. En nu ging het goed. Met mijn zelfvertrouwen is het nu ook weer beter
pi_54894192
Ik heb over 3 kwartier m'n eerste rijles! Iemand nog tips?
  woensdag 28 november 2007 @ 17:02:25 #250
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_54897205
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:14 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik heb over 3 kwartier m'n eerste rijles! Iemand nog tips?
mmm. Geen ?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')