Ongeveer 25%. Maarre, hoe heb je je vet% gemeten?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:11 schreef k_i_m het volgende:
Ik knal mijn laatste post gewoon nog een keer neer.
Ja hallo. Gisteren weer gewogen en zoals verwacht was er niet zoveel af als de vorige keer. 2kg eraf
. ennnnnn.... mijn vetpercentage is meer dan 2% minder geworden
.
Wat mag je vetpercentage eigenlijk zijn?
Met de weegschaal. Ik kan het altijd nog een keer na laten meten op de sportschoolquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:12 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ongeveer 25%. Maarre, hoe heb je je vet% gemeten?
wat is apartaan poeder?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Qwea, ik gebrui gewoon zoetjes in mijn thee, en aspartaan poeder voor in mijn yogurt. Ik gebruik helemaal geen suiker.
Dan weet je nu dus het vet% van je benenquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Met de weegschaal. Ik kan het altijd nog een keer na laten meten op de sportschool.
Nouja, die zijn flink dunner geworden, dus dan zou het toch een beetje kloppenquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:30 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dan weet je nu dus het vet% van je benen. Weegschaal zendt een stroompje uit, dan van je ene been via je andere been weer terug naar de weegschaal loopt. Dit is niet echt een betrouwbare methode, als je bijvoorbeeld veel buikvet hebt wordt je vet% zo onderschat.
Beter is het om het bij de sportschool met een huidplooimeting te laten doen, alhoewel dat ook niet 100% nauwkeurig is. Of misschien heeft je sportschool wel zo'n apparaat waarbij de stroom ook via je handen gaat, dan krijg je ook wel een redelijk betrouwbare uitkomst.
(Plukie is op dit moment een tentamen over voeding aan het leren, vandaar deze spuisels.)![]()
ja,leuk maar dat vroeg ik niet. het is of gekookte aardappelen of pureequote:Op donderdag 31 mei 2007 16:09 schreef Ticootje het volgende:
aardappel zit best wel wat in. Ik neem liever rijst.
Nou jammer dan, ik neem wel wat puree zoveel eet ik toch niet. Ik kan beter bezuinigen op de vette hap en chocolade tussendoor dan op mn aaf etenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:15 schreef Ticootje het volgende:
puree 82 kcal per 100 gram
gekookt 76 kcal per 100 gram
rijst 147 kcal per 100 gram !!! Maar 100 gram rijst is best wel heel veel, terwijl 100 gram aardappels heel weinig is. Dat zijn echt 2 aardappels.
Dat zal zeker wel lukken. Ik weet hoe ik het moet aanpakken en de motivatie is er.quote:
Dat is altijd mooi meegenomen natuurlijkquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef YPrue het volgende:
[..]
Dat zal zeker wel lukken. Ik weet hoe ik het moet aanpakken en de motivatie is er.![]()
Ik begon aan het begin van die twee jaar 83,5 kilo, ben toen in oktober2003 begonnen en eind januari 2004 zat ik rond de 50 kilo. Toen ik bleef fitnessen ben ik altijd rond dat gewicht blijven hangen, en dan kan een dag uit eten er goed tussen. Je verbranding is dan gewoon zo hoog opgeschroefd dat je dat heel makkelijk verwerkt en het er niet aankomt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk
Hoeveel woog je na die 2 jaar ( je hebt het alleen van ervoor gezegd) en hoeveel kilo ben je al afgevallen en hoeveel wil je nog kwijt?
Ik zei ook ergens 'rond' de 52 kilo.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:46 schreef Sylvana het volgende:
uhm, als je rond de 52 kg wilt gaan wegen, dan heb je een bmi van 17,9, lijkt me niet erg heel gezond hoor
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:43 schreef YPrue het volgende:
...zat ik rond de 50 kilo...
...Mijn doel ligt rond de 52 kilo...
Weet ik, op het eind toen ik 50 kilo woog was ik iets te fanatiek geworden met fitnessen en ik merkte dat ik me wat slapjes voelde en het vaker sneller koud had. Toen ben ik ook weer een paar kilo bijgekomen, en dat voelde top. Ik moet gewoon even kijken op welk gewicht ik me weer top voel. Zoals gezegd: ik pin me niet per se op die 52 kilo vast, ik ben eerder geneigd om iets hoger uit te komen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:58 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor je dat je de discipline had om zoveel af te vallen.
Maar zoals Sylvana ook al zegt, dat gewicht is bij jouw lengte echt te laag en dus heb je ondergewicht. Risico's van ondergewicht zijn sneller botbreuken oplopen, een verhoogde kans op osteoporose (botontkalking) en een verminderd imuunsysteem. Verder kun je je door ondergewicht moe en lusteloos voelen. Daar word je niet blij van!
Ik wil je niet afkraken, maar je wel bewust maken van je gezondheid en hopen dat je je streefgewicht wat gezonder gaat stellen.
Tentamen over voeding was trouwens een eitje, die heb ik wel gehaald.Was een interessant vak!
je maakt vast een foutje, want in 4 maanden 30 kg afvallen is wel érg veel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:43 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ik begon aan het begin van die twee jaar 83,5 kilo, ben toen in oktober2003 begonnen en eind januari 2004 zat ik rond de 50 kilo. Toen ik bleef fitnessen ben ik altijd rond dat gewicht blijven hangen, en dan kan een dag uit eten er goed tussen. Je verbranding is dan gewoon zo hoog opgeschroefd dat je dat heel makkelijk verwerkt en het er niet aankomt.
Nu ben ik begonnen met 76 kilo, en vorige week vrijdag (weeg me maar 1 keer per week) woog ik 67 kilo. Mijn doel ligt rond de 52 kilo, maar ik wil me niet teveel op puur gewicht gaan vastpinnen omdat ik spiermassa op aan het bouwen ben en dat weegt natuurlijk meer dan vet. Maar ik denk zo rond dat gewicht ergens.
Ik heb me altijd aan de richtlijn gehouden die mij altijd verteld is (door de trainers, dokters en dieetiste) dat 2 kilo per week echt het absolute maximum is wat je af mag vallen omdat het anders ongezond zou zijn, en ik ben er ook nooit boven gekomen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je maakt vast een foutje, want in 4 maanden 30 kg afvallen is wel érg veel.
Oh heerlijk jij klinkt als een voorbeeld van dat het wel kan en als een heel positief persoon! Tips zijn (voor mij in ieder geval) altijd handig. Welkom hierquote:
hihi niet iedereenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:36 schreef Plukie86 het volgende:
Iedereen valt hier nogal over je heen, en ik hoop niet dat je je daardoor uit dit topic wegjagen. Ik hoop dat we van jou ook nog dingen kunnen leren en tips kunnen krijgen, hopelijk neem jij de onze ter harte.
denk nou eens na.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
hihi niet iedereen... ik vind het wel gezellig ...
Nee dat is inderdaad niet voor nietsquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
denk nou eens na.
30 kg afvallen in 4 maanden is erg leuk en dat wil iedereen wel, maar het is onverantwoord veel en het is niet voor niets dat zij / hij (?) zich hier nu weer aanmeldt.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb vandaag mezelf helemaal volgegeten bij het avondeten. Ik heb echt de hele dag honger gehad...
Hier lijkt de drukte afhankelijk te zijn van het weer.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik zie net dat er nog 19 plaatsen zijn bij spinning op maandag. Volgens mij zijn er ongeveer evenveel fietsen
. Dus het wordt behoorlijk rustig. Als ik maar niet de enige ben
.
vandaag lekker weerquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:33 schreef STING het volgende:
[..]
Hier lijkt de drukte afhankelijk te zijn van het weer.
Vandaag lekker weer, bijna geen kip op de fiets te bekennen, in tegenstelling tot dinsdag met slecht weer, te weinig plaatsen
ik heb een tijdje ondergewicht gehadquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:58 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor je dat je de discipline had om zoveel af te vallen.
Maar zoals Sylvana ook al zegt, dat gewicht is bij jouw lengte echt te laag en dus heb je ondergewicht. Risico's van ondergewicht zijn sneller botbreuken oplopen, een verhoogde kans op osteoporose (botontkalking) en een verminderd imuunsysteem. Verder kun je je door ondergewicht moe en lusteloos voelen. Daar word je niet blij van!
Ik wil je niet afkraken, maar je wel bewust maken van je gezondheid en hopen dat je je streefgewicht wat gezonder gaat stellen.
Tentamen over voeding was trouwens een eitje, die heb ik wel gehaald.Was een interessant vak!
Da's wel handig ja.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
vandaag lekker weer. Hier (Groningen) niet hoor. Ik zag gisteren wel extreem veel hardlopers en skaters. Terwijl het ook heel lekker is om te hardlopen als het een beetje miezert
.
en voor de ACLO-cursussen betaal je een borg van 10 euro die je alleen terug krijgt als je alle lessen volgt. Dat is voor mij wel een stok achter de deur
. Toch leuk om aan t einde weer 20 euro voor 2 cursussen terug te krijgen
.
Je moet regelmatig een update doen, anders verdwijn je uit het lijstjequote:Op donderdag 31 mei 2007 20:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik sta niet meer in t lijstje
ja maar ik ben nog niks afgevallenquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:53 schreef STING het volgende:
[..]
Je moet regelmatig een update doen, anders verdwijn je uit het lijstje
Dan doe je gewoon een update met hetzelfde gewicht. Anders word je het lijstje toch uitgekieperd..quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja maar ik ben nog niks afgevallen
Staat in de OP hoorquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Okee wazig
dat heb ik ookquote:Op vrijdag 1 juni 2007 07:49 schreef Alcarin het volgende:
Mogge!
Nou, die ene kilo wil er niet af. Maar mijn taille is inmiddels 72 cm. Maf lijf![]()
Ja, da's allemaal wel leuk en aardig, maar ik zal de 75 bereiken! Het mag dan wel een random gekozen nummer zijn, maar het is toevallig al wel een paar maanden mijn doel. En op de mooie dag dat de weegschaal 75 zegt kom ik hierquote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:16 schreef Miss_S het volgende:
dat heb ik ook
misschien dat er meer spieren bij komen
dat geloof ik ook welquote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:21 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, da's allemaal wel leuk en aardig, maar ik zal de 75 bereiken! Het mag dan wel een random gekozen nummer zijn, maar het is toevallig al wel een paar maanden mijn doel. En op de mooie dag dat de weegschaal 75 zegt kom ik hierzeggen
![]()
Ja, snap ikquote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:25 schreef Miss_S het volgende:
dat geloof ik ook wel
maar omdat jij zei zo raar lichaam te hebben met wel centimeters te verliezen
ik zit er al onderquote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:21 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, da's allemaal wel leuk en aardig, maar ik zal de 75 bereiken! Het mag dan wel een random gekozen nummer zijn, maar het is toevallig al wel een paar maanden mijn doel. En op de mooie dag dat de weegschaal 75 zegt kom ik hierzeggen
![]()
Ik heb nog 1 peer,maar ga zo vers fruit halenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb geen fruit vandaag...
De meloen was nog niet goed en de aarbeien zijn op.
Heel vervelend want ik heb best wel trek om te snacken. Ik heb al een boterhammetje op nu, maar de lunch duurt nu nog een uur...vervelend.
Niet echt veel meer. Ze heeft allerlei onderzoeken gehad en er is wat weefsel uit d'r longen gehaald en op kweek gezet. Zij heeft sowieso al 3x longontsteking gehad, dus de kleine plekjes die ze zagen leken op littekentjes, maar dat gaan ze nu onderzoeken dus. Ze is vanochtend weer thuis gekomen en voelt zich prima. Ik vind het toch een beetje eng dat ze geen exacte reden hebben gevonden, want nu heeft ze natuurlijk het idee dat het ieder moment weer kan gebeuren. De 12e juni krijgt ze de uitslag van de kweekjes en als dat goedaardig is, dan moet ze om de 3 maanden een CT-scan, om te kijken of die kleine plekjes zich rustig houden. Lief van je dat je ernaar vraagt!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Colette: hoe gaat het met je stiefmoeder? Weten ze al wat meer?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef Viking84 het volgende:
Colette is echt de moederfiguur hier, merk ik.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:28 schreef Ticootje het volgende:
qwea, dat gaat goed!!
Ja hoor, zal uitkijken als ik van mn fiets afstapquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Welkom Ladybird en Sylvana, doe je een beetje rustig aan??
En daar komt je aaf eten nog bovenop?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:11 schreef mordradead het volgende:
Ik heb vandaag tot nu toe 1100 calorieen binnen exclusief mijn zelfgemaakte mix van wat yoghurt, aardbeien en ijsblokjes![]()
Blenders
dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hij is een man he, dus kan meer cal hebben
Je moet ook niet een HEEL bord nasi nemen, gewoon iets van 150 gram, dat zijn 3 tot 5 opscheplepels. Wanneer je een paar opscheplepels neemt, kan dat bestquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
welk eten van de chinees bevat btw weinig kcal? Nasi is 660 per bord
Is niet stom, is juist goedquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:42 schreef Alcarin het volgende:
Elke keer kom ik weer dingen tegen die toch anders zijn...
Normaal als ik in de spiegel kijk, zie ik het verschil niet. Maar ik trok net een broek aan die een half jaar geleden toch echt nog strak zat, en nu kan ik 'm zo uittrekken, al zit ie dicht![]()
Echt zo stom![]()
Nou ja, niet stom dat die broek te wijd is, maar stom dat ik het verschil niet zo zie. Tenminste, ik zie echt geen 10 kilo verschil. Maar dat zal wel zijn omdat het geleidelijk gaat.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Is niet stom, is juist goed![]()
Al heb ik ook wat broeken die veel te groot zijn... Daar heb ik dus helemaal niets meer aan![]()
Als toetje yoghurt met ananas en mango vanavond, heb er nu al zin in, maar ik wacht nog eventjes ermee![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:44 schreef Chicolate het volgende:
<trap op ribben>
Door mij wel hoor! Kan me heel goed voorstellen dat je na 2,5 maand graag weer gaat sporten!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:47 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben echt superblij dat ik weer kan sporten, maar mijn vreugde wordt verder niet echt gedeeld
Van iedereen die echt bij een diëtist loopt, hoor ik dat afwisseling goed is. Eet je echt zeven keer per week aardappelen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:31 schreef YPrue het volgende:
Jullie hebben me niet weggejaagd hoor.![]()
Een paar wilden weten wat ik op een dag eet, nou, ik post het hier maar eens:
Ontbijt:
Meestal 3 boterhammen (volkoren) met iets van kipfilet/kalkoenfilet/rookvlees etc. erop, of 2 van die boterhammen en 1 stuk fruit.
Tussendoor:
(Dit verdeel ik over de hele dag) Meestal is dat fruityoghurt of gewoon blanke yoghurt met vers fruit erdoor (grote kom), paar uur later 2 boterhammen + 1 appel en dan 's avonds laat (paar uur na avondeten) nog kwark met fruit of wat tomaten, komkommer/courgette om op te knabbelen.
Avondeten:
2 keer per week wokken we (vlees is dan kipfilet of runderreepjes) met flink veel groenten en daarbij aardappelen gekookt. 1-2 keer per week eten we vis, zoiets als tonijn of gerookte forel, met veel groenten en aardappelen ook weer. En de rest van de week varieert het van kipfilet, kipgehakt, rosbief, rundergehakt, kalkoenfilet of ragout met veel sla en aardappelen.
Drinken:
Iedere dag minstens 1 liter water en voor de rest wat glazen Crystal Clear oid.
Je bent nog relatief vroeg op vind ik dan.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:30 schreef Qwea het volgende:
mogguh. Ik ben ook weer paraat 14.gif .
Godsamme, ik had gisteren niet zoveel wodka moeten drinkenIk heb me een paar stomme dingen gezegd en gedaan geloof ik
Althans, als ik MikeyMo moet geloven
Ja,MikeyMo maakte me wakker om 06:00quote:Op zaterdag 2 juni 2007 09:36 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je bent nog relatief vroeg op vind ik dan.
Ga je vandaag de hele dag sporten om de calorietjes weg te werken![]()
Vandaag ga ik naar de markt, lekker gezonde dingen kopen, en misschien winkelen want daar heb ik wel zin in![]()
Tuurlijk niet, ik wissel het ook wel regelmatig af met rijst of wat pasta (al ben ik niet zo gek op pasta). Meestal besluit ik spontaan of het aardappelen, rijst of pasta wordt. En aardappelen vind ik erg lekker.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 08:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Van iedereen die echt bij een diëtist loopt, hoor ik dat afwisseling goed is. Eet je echt zeven keer per week aardappelen?
oke, dan is het goed, maar ik vroeg het me ook al af, omdat je in het andere stukje het wel elke dag over aardappelen had...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:42 schreef YPrue het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ik wissel het ook wel regelmatig af met rijst of wat pasta (al ben ik niet zo gek op pasta). Meestal besluit ik spontaan of het aardappelen, rijst of pasta wordt. En aardappelen vind ik erg lekker.![]()
Aardappelen was meer als plaatshouder bedoeld.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
oke, dan is het goed, maar ik vroeg het me ook al af, omdat je in het andere stukje het wel elke dag over aardappelen had...
Nou, er zijn genoeg mensen die wel iedere dag aardappelen eten. Als mijn oma nasi / pasta eet, dan zorgt ze ervoor dat ze tijdens een andere maaltijd die dag nog aardappelen eetn.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef YPrue het volgende:
[..]
Aardappelen was meer als plaatshouder bedoeld.Hmm, misschien had ik beter aardappelen/rijst/pasta kunnen typen. Ach nou ja, ik eet in ieder geval niet iedere dag aardappelen, want dat zou me dan ook de neus uitkomen na een tijdje.
Same here!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:16 schreef Miss_S het volgende:
ik eet misschien een keer of twee keer in de week aardappelen
ik ben meer van de pasta of rijst
Oeh wat leuk zeg, gefeliciteerdquote:Op zondag 3 juni 2007 07:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik stop met lijnen... Ik ben heel trots op mezelf dat ik er toch bijna 5 kilo af heb gekregen. Maar ik ben nu al een paar dagen weer meer aan het eten, voor zover dat gaat.
Ik ben namelijk zwanger!!! Dus nu moet ik eten voor 2 (of 3).
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 3 juni 2007 07:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik stop met lijnen... Ik ben heel trots op mezelf dat ik er toch bijna 5 kilo af heb gekregen. Maar ik ben nu al een paar dagen weer meer aan het eten, voor zover dat gaat.
Ik ben namelijk zwanger!!! Dus nu moet ik eten voor 2 (of 3).
Je gewicht schommelt sowieso altijd een beetje.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:18 schreef Wessiej het volgende:
Echt raar, ik woog naar schatting 1/2 weken geleden nog 57,5
Heb daarna veel gelopen en hardgelopen en dat soort dingen en alleen water drinken + normaal eten, en nu weeg ik 58,5, wtf![]()
Je kunt volgens mij opnieuw een target gewicht invullen.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:23 schreef Miss_S het volgende:
hoi allemaal
ik wil me eigenlijk opnieuw komen aanmelden
quote:sinds ik hier zit was ik niet echt meer actief bezig met afvallen
maar heb nu toch besloten echt richting die 70 kilo te willen
Advies over je weblog, of advies over sporten en je dieet?quote:dus ik zal voornamelijk mijn weblog gebruiken om te posten wat ik sport en eet
ik zou graag advies daar over krijgen
overal advies overquote:Op maandag 4 juni 2007 08:32 schreef STING het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij opnieuw een target gewicht invullen.
[..]
![]()
[..]
Advies over je weblog, of advies over sporten en je dieet?
Je weblog ziet er iig leuk uit
minder kcal heb ik niet echt nodigquote:Op maandag 4 juni 2007 08:49 schreef STING het volgende:
Mijn dieet hulp: Knackebrod.
Minder calorien dan boterhammen en lekker
leg uitquote:Op maandag 4 juni 2007 10:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
15 minuten heeft toch geen zin
ik ga later vandaag nog 2 uur sporten maar had nu ff zin om iets te doenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:16 schreef robertoo het volgende:
wel als je daarna nog andere dingen gaat doen, of ervoor.
dus ik kan beter op de bank blijven zitten?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:17 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dan ben je net opgewarmd en stop je alweer..
ik doe het om af te vallen en dan zefs alleen maar 15 min zouden helpenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik weet niet wat jij beter wel en niet kan doen
maar als ik sport doe ik dat om beter te worden en dan lukt niet echt in 15 minuten
Nee prima als je niet langer kan en dit een verbetering is is dat natuurlijk alleen maar goed !quote:Op maandag 4 juni 2007 10:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik doe het om af te vallen en dan zefs alleen maar 15 min zouden helpen
en ik word ook beter want eerst deed ik het 10 min en nu 15
ligt eraan wat daarna je tussendoortje isquote:Op maandag 4 juni 2007 10:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ontbijt: 1 schaaltje yoghurt, 1 appel
dat is toch niet gezond
Jep. 15 minuten cardio is verloren tijd.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus ik kan beter op de bank blijven zitten?
tussendoor: 1 liga koekjequote:Op maandag 4 juni 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt eraan wat daarna je tussendoortje is
maar je valt er wel van afquote:Op maandag 4 juni 2007 10:24 schreef STING het volgende:
[..]
Jep. 15 minuten cardio is verloren tijd.
Als je begint met inspannen, begin je eerst met de verbranding van je suikers.
Pas na ~20 minuten kom je bij de koolhydraten en uiteindelijk de vetten.
hmm tja voor mij is dat behoorlijk normaalquote:Op maandag 4 juni 2007 10:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
tussendoor: 1 liga koekje
lunch (2????) boterhammen met kaas en kipfilet
roeien kan ik op het moment echt niet langerquote:Op maandag 4 juni 2007 10:24 schreef STING het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een ander verhaal, voor iemand die nul-conditie heeft, dan bouw je je trainingstijd langzaam op, maar als ik het zo lees doe je al wat langer cardio
hahaha ik vind het echt een afrika dieetquote:Op maandag 4 juni 2007 10:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hmm tja voor mij is dat behoorlijk normaal
maar kan begrijpen dat het voor jou weinig is
dus sonja bakker bevalt nog niet zo goed?
hoeveel eet je normaal dan?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
hahaha ik vind het echt een afrika dieet
je eet net genoeg zodat je net niet dood gaat![]()
maar misschien zijn mijn eet gewoontes gewoon raar
kan ook
p.s. ik vind t goed hoor dat je geen bank gaat hangen maar sportenquote:
Ieder heeft z'n eigen stofwisseling.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
kan ook
ja dat begrijp ikquote:Op maandag 4 juni 2007 10:31 schreef STING het volgende:
Verloren tijd in figuurlijke zin.
Als je je bewust gaan inspannen voor het afvallen, is een korte inspanning simpelweg niet efficient. Ja, natuurlijk verbrandt je calorien, maar je verbrandt geen vet. Het afvallen gaat daardoor veel langer duren. Als je dus echt serieus cardio wil gaan doen voor het afvallen (lees: vetverbranding), zou ik het echt langer gaan doen, mits je conditie het toestaat natuurlijk.
Het is ook een crashdieet...quote:Op maandag 4 juni 2007 10:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
kan ook
als ik dat zou eten zou ik zo boven de 100 kilo zittenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
p.s. ik vind t goed hoor dat je geen bank gaat hangen maar sporten
ehm.. nou 's ochtends bijv. 2 boterhammen hageslag, 2 chocopasta, , 2 crackers hagelslag
3 glazen coolbest
tussendoor: gevulde koek
+ 2 koffie
lunch: pizza of 2 boterham hagelslag of op woensdag saucijzenbroodje en dan ook 3 glazen sap en meestal 4-6 boterhammen hangt er vanaf ewat ik nog meer eet
tussendoor: koek of kleine koekjes
meestal nog 2 boterhammen
avond eten
en dan om 10 uur en om 02 uur vaak nog brood of anders chips
het is heerlijk maar niet gezondquote:Op maandag 4 juni 2007 10:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ligakoekje is toch niet ongezond
fruit?quote:Op maandag 4 juni 2007 10:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar wat moet je anders eten als tussendoortje..
in mijn idee is dat bijv sultana of zo iets
Liga's en eierkoeken zijn niet gezond. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je het mee vergelijkt, en ik ben de gezondheidszeur, maar ik vind het troep.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hey! zoveel at ik ook ooit eensquote:Op maandag 4 juni 2007 10:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
p.s. ik vind t goed hoor dat je geen bank gaat hangen maar sporten
ehm.. nou 's ochtends bijv. 2 boterhammen hageslag, 2 chocopasta, , 2 crackers hagelslag
3 glazen coolbest
tussendoor: gevulde koek
+ 2 koffie
lunch: pizza of 2 boterham hagelslag of op woensdag saucijzenbroodje en dan ook 3 glazen sap en meestal 4-6 boterhammen hangt er vanaf ewat ik nog meer eet
tussendoor: koek of kleine koekjes
meestal nog 2 boterhammen
avond eten
en dan om 10 uur en om 02 uur vaak nog brood of anders chips
Fruit, noten, yoghurt, zoietsquote:Op maandag 4 juni 2007 10:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar wat moet je anders eten als tussendoortje..
in mijn idee is dat bijv sultana of zo iets
Voor zover ik weet is het inderdaad een 'verantwoord' tussendoortje te noemenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Calorieen is niet het enige waar je op moet letten, als je gezond wilt eten. Geraffineerd (wit) meel is niet echt tof voor je. Suiker ook niet. Zo'n liga voegt niets toe, behalve simpele calorieen. Oja, en wat vitamines en ijzer, want dat stoppen ze erin.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:42 schreef STING het volgende:
Voor zover ik weet is het inderdaad een 'verantwoord' tussendoortje te noemen
Het is maar ca. ~75kcal, vrijwel alleen onverzadigde vetten (Liga Evergreen dan).
Dus geen probleem lijkt me, om ff de gap tussen de eerstvolgende maaltijd te vullen.
Noten zijn goed voor je. Ik eet er ook een hoop van, en ik val nog steeds af. Je hebt vet nodig, ook/juist om af te vallen!quote:Op maandag 4 juni 2007 10:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en noten.. zitten wel gezonde vetten in maar toch 600 calorieen per handje ???
anders ren ik zo naar de noten toe
Jij koolhydraatverslaafde!quote:ik wil brood![]()
koolhydraatquote:Op maandag 4 juni 2007 10:50 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Noten zijn goed voor je. Ik eet er ook een hoop van, en ik val nog steeds af. Je hebt vet nodig, ook/juist om af te vallen!
[..]
Jij koolhydraatverslaafde!![]()
Dan ga ik maar zo ff wat vezelpillen eten anders is 't niet gezond volgens mijquote:Op maandag 4 juni 2007 10:50 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Noten zijn goed voor je. Ik eet er ook een hoop van, en ik val nog steeds af. Je hebt vet nodig, ook/juist om af te vallen!
[..]
Jij koolhydraatverslaafde!![]()
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Calorieen is niet het enige waar je op moet letten, als je gezond wilt eten.
In termen van gezondheid is het natuurlijk niet het meest optimale tussendoortje, maar gelukkig hoeven we niet altijd het meest gezonde te eten. Het is iig lekker makkelijk, past in een dieet en relatief gezien niet al te ongezondquote:Geraffineerd (wit) meel is niet echt tof voor je. Suiker ook niet. Zo'n liga voegt niets toe, behalve simpele calorieen. Oja, en wat vitamines en ijzer, want dat stoppen ze erin.
Oeh, wat voor controversiele theorie heb je nu weer gevonden?quote:Van verzadigde vetten ga je trouwens helemaal niet dood (gevaarlijke uitspraak dit).
afvallen door middel van minder eten maar niet opletten of het gezond isquote:Op maandag 4 juni 2007 10:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oja afvallen = minder eten
niet per see gezond eten
van gezond eten kan je ook dik worden
conclusie.. liga is niet erg
ik drink eigenlijk altijd veelquote:Op maandag 4 juni 2007 10:58 schreef STING het volgende:
[..]
Pas maar op, straks krijg je nog watervergifitging
- voldoende eten = afvallenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oja afvallen = minder eten
niet per see gezond eten
van gezond eten kan je ook dik worden
conclusie.. liga is niet erg
succes met die 4 weken danquote:Op maandag 4 juni 2007 11:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik doe Sonja 4 weekjes en als ik het dan nog leuk vind ga ik door
Ik ga even douchen:W
dan moet je echt helemaal stoppen met etenquote:Op maandag 4 juni 2007 11:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Doe Nicole Richie Sonja Bakker?
[afbeelding]
Zo controversieel is het niet hoor, ga maar eens googlenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:54 schreef STING het volgende:
Oeh, wat voor controversiele theorie heb je nu weer gevonden?![]()
ja maar je hebt gezond eten en gezond etenquote:Op maandag 4 juni 2007 11:24 schreef STING het volgende:
Gezond eten is gewoon een route voor afvallen
Het is denk ik ook wel de beste route, aangezien je streeft naar de juiste balans.
Met gezond eten loop je volgens mij ook veel minder risico om terug te vallen met je dieet, aangezien je minder van die verslavende suikers en vetten tot je neemt.
Ik merk dat in ieder geval bij mezelf, zodra ik me ff heb uitgeleefd bij de BK (puur hypothetisch), dat ik automatisch meer trek heb in ongezonde 'troep'. Ook niet zo gek natuurlijk, het doel van het lichaam is om zoveel mogelijk vet binnen te krijgen, ter opslag voor in krappe tijden.
Het ging over de verschillende soorten vettenquote:Op maandag 4 juni 2007 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja natuurlijk heb je vetten nodig
dat leer je in klas 1
En toch gaan veel mensen zo weinig mogelijk vet eten, als ze willen afvallen..quote:Op maandag 4 juni 2007 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja natuurlijk heb je vetten nodig
dat leer je in klas 1
Of totaal elke vorm van koolhydraten vermijdenquote:Op maandag 4 juni 2007 11:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En toch gaan veel mensen zo weinig mogelijk vet eten, als ze willen afvallen..
is mayonaise niet gezond dan :pquote:Op maandag 4 juni 2007 11:34 schreef STING het volgende:
[..]
Oh ja, maar heel veel mayonaise is wel heel goed
Elke dag bij elke maaltijd mayo lijkt me niet echt gezond nee :pquote:
ik kan echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst mayo op heb..........quote:Op maandag 4 juni 2007 11:44 schreef STING het volgende:
[..]
Elke dag bij elke maaltijd mayo lijkt me niet echt gezond nee :p
Af en toe patat/gebakken aardappeltjes met mayo, nix mis mee
quote:Op maandag 4 juni 2007 11:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst mayo op heb..........
Vertel, vertelquote:ik ga zo wel iets ongezonds op brood doen![]()
paturainquote:Op maandag 4 juni 2007 11:53 schreef STING het volgende:
[..]Atkins zou zich omdraaien in z'n graf
(als ie die zou hebben)
[..]
Vertel, vertel![]()
Ik ga zo heel verantwoord weer aan de tonijnsalade met bruin bood![]()
Nou vooruit, omdat het 12:00 is geweestquote:Op maandag 4 juni 2007 12:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik heb ontbijt + tussendoortje gegeten + heeeel veel thee en water
Nu heb ik nog steeds honger dus ga maar lunchen?
zo heb mijn 2 harde broodjes met paturain opquote:Op maandag 4 juni 2007 11:58 schreef STING het volgende:
In de salade bij ons in de kantine zit zowat geen dressing, dus dat scheelt enorm
Paturin, Boursin, stokbrood met kruidenboter
Begrijp ik het nou goed dat je vindt dat je de afgelopen tijd weinig aan afvallen gedaan hebt?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo heb mijn 2 harde broodjes met paturain op
valt me wel op hoe weinig ik er op doe trouwens
eens kijken of we voor vanmiddag nog fruit hebben
nou eigenlijk gewoon niet gestructureerdquote:Op maandag 4 juni 2007 12:18 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat je vindt dat je de afgelopen tijd weinig aan afvallen gedaan hebt?
Bedoel je dan vnl. sporten of wil je strenger omgaan met eten?
dan loop jij sneller dan ik want ik heb 26 min gelopen en dan 3kmquote:Op maandag 4 juni 2007 13:24 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Vanochtend heb ik ook hardgelopen: les 10 was erg simpel: 1-2-3-3-3, met evenzoveel minuten rust erachteraan. Dat was 3,75 km volgens www.mapmyrun.com
Dit ga ik wel volhouden denk ik![]()
ja ik zat ook af te vragen als ik rustiger begin dat ik dan misschien wel sneller kan eindigen maar goed het maakt me nu niet uit hoe snel ik het doe als ik maar die 3km haal en later de 5quote:Op maandag 4 juni 2007 13:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waarschijnlijk is het veel moeilijker om veel minuten achter elkaar te rennen, dus dat je daarom lager uitkomt. Heb zelf een beetje het idee dat er 'iets' niet klopt met die afstand van mij, maar dit is voor mij op het moment de meest betrouwbare bepaling voor de afstand. Ik zou qua snelheid in elk geval vrij goed zitten voor de 5 km in een half uur die je uiteindelijk moet gaan halen.
ik doe het ook wel echt actief hoorquote:Op maandag 4 juni 2007 13:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Edit: ik weet natuurlijk ook niet hoe actief jij loopt, maar als ik hardloop zweet ik gigantisch en wordt m'n kop behoorlijk rood, zo hard ga ik. Misschien ga jij minder voor de 100% (je doet ook meerdere actieve dingen op een dag geloof ik?), hierbuiten is mijn activiteit nog vooral van huis naar MC en weer naar station lopen...
Ik heb weinig verstand van spruitjes, maar ik vroeg me af: hoe was je broccoli?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:09 schreef k_i_m het volgende:
Kan je spruitjes roerbakken? Ik heb zin in spruitjes vanavond.
ik ook speciaal voor jullie op een rijtjequote:Op maandag 4 juni 2007 15:03 schreef Alcarin het volgende:
Nou, ik heb het ook nog even op een rijtje gezet (speciaal voor jullie) en ik heb tot nu toe 1200 kcal gegeten. Ik zal er eens wat avondeten bij gaan verzinnen ook...
Je kan spruitjes niet zo wokken, dan moet je ze eerst een beetje voorkoken. Wat wel kan is ze stoven. dus dan bak je ze in een beetje boter en dan doe je de deksel op de pan eventueel met een scheutje water en dan stoven ze gaar.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:22 schreef k_i_m het volgende:
Prima! Het smaakte me zelfs zo dat ik er stiekem een biertje bij gedaan heb.
Alleen de vis komt me nu een beetje de neus uit, dus ik wil kip wokken. Maar ik stoom/kook spruitjes altijd (met een beetje boter en spekjes. ) en ik heb het idee dat als je ze gelijk wokt ze keihard blijven.
wat zegt sonja daar vanquote:Op maandag 4 juni 2007 17:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik had nog een tussendoortje + aardappelen bloemkool + tartaar
maar ik mag alleen vloeibaar nu even (tandarts) ) dus luchtig toetje genomen
toch lijkt me luchtig toetje dan niet de beste optiequote:Op maandag 4 juni 2007 18:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik was nog geen
"ik mag niet kauwen want ik was bij de tandarts hoofdstuk" tegen gekomen![]()
magere yoghurt?quote:Op maandag 4 juni 2007 18:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat dan wel
Lijkt mij ook, en hoewel een toetje niet het beste is dat je kunt eten mag het best wel een keer. Zeker als je naar de tandarts bent geweestquote:Op maandag 4 juni 2007 18:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
heb ik vanochtend al op en dat ales avond eten lijkt me sowieso wienig
ik zou er toch niet voor kiezen als ik net met een dieet zou zijn begonnenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:06 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, en hoewel een toetje niet het beste is dat je kunt eten mag het best wel een keer. Zeker als je naar de tandarts bent geweest![]()
het lekkerst is die "evergreen liga" maar ik vraag me af of ik het wel moet doen. Aangezien ik 2 kilo ben aangekomen en ik dat er asap weer af wil hebbenquote:Op maandag 4 juni 2007 20:09 schreef Miss_S het volgende:
wat vind je het lekkerst?
ik pak straks nog 2 harde broodjes met paturain
ja, dat zou je kunnen doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:
ik kan ook een liga pakken?
nee maar als je ergens zin in hebt maar niet teveel wil etenquote:Op maandag 4 juni 2007 20:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, dat zou je kunnen doen.
Of bedoel je hier wat anders mee?Ja,sorry ik ben traag van begrip vandaag
![]()
true. maar ik vraag me af of het werkelijk bv 2 kilo van verschil zal maken als ik nu geen liga pak.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar als je ergens zin in hebt maar niet teveel wil eten
is 1 ipv 2 toch al beter
tis een verdomd moeilijke keuzequote:Op maandag 4 juni 2007 20:40 schreef STING het volgende:
Liga or no liga, that's the question.
Keuzes, keuzes
Probeer je gewoon zo goed mogelijk aan je 3 maaltijden te houdenquote:Op maandag 4 juni 2007 20:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
true. maar ik vraag me af of het werkelijk bv 2 kilo van verschil zal maken als ik nu geen liga pak.
Stel ik pak geen liga, ben ik dan over 1.5 week 1 kilo kwijt, of ben ik die 1 kilo over 1.5 week ook wel kwijt met deze liga.dat dus
geloof me, ik heb me aan mn 3 maaltijden gehouden, en had tussentijds enorm veel honger. Ik heb 3 nectarines gehad en 2 appels. Ik heb nog een appel en een peer voordat ik echt aan mn 1292 kcal zit.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:45 schreef STING het volgende:
[..]
Probeer je gewoon zo goed mogelijk aan je 3 maaltijden te houden
Als het goed is, heb je dan helemaal geen behoefte aan tussendoortjes.
En als je dan eens een klein beetje honger hebt en het gat moet dichten, neem je bijv. een appel of een liga.
Zo doe je het wat gestructureerder en heb je er wat meer controle op.
4!? Da's verboden!!quote:Op maandag 4 juni 2007 20:47 schreef Miss_S het volgende:
ik hou me gestructureerd aan 4 maaltijden per dag
Lastig en herkenbaar.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
true. maar ik vraag me af of het werkelijk bv 2 kilo van verschil zal maken als ik nu geen liga pak.
Stel ik pak geen liga, ben ik dan over 1.5 week 1 kilo kwijt, of ben ik die 1 kilo over 1.5 week ook wel kwijt met deze liga.dat dus
In die 3 maaltijden, krijg je dan wel genoeg eiwitten en koolhydraten binnen?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
geloof me, ik heb me aan mn 3 maaltijden gehouden, en had tussentijds enorm veel honger. Ik heb 3 nectarines gehad en 2 appels. Ik heb nog een appel en een peer voordat ik echt aan mn 1292 kcal zit.
Ik heb ALTIJD tussendoor honger. Ik heb gegeten, en een uur erna rommelt mn maag als een gek en wil ik weer wat eten
tussen 8 en 9 uurquote:Op maandag 4 juni 2007 20:48 schreef STING het volgende:
[..]
4!? Da's verboden!!![]()
(wat.. ga je er 's nachts nog ff uit om harde broodjes paturain te eten?)
Ik heb vrijwel geen suiker gegeten vandaag.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:49 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Lastig en herkenbaar.
Als je die ene liga neemt, maakt dat inderdaad niet zoveel uit voor je gewicht. Echter, als je dit een paar keer per week doet, dan wel! Je moet dus iets structureel veranderen zodat je niet steeds erge honger hebt (want dat heb jij volgens mij wel vaker).
Dus zoals hierboven ook al gezegd werd: Eet voldoende tijdens de maaltijden, als die uit gezonde dingen bestaan kun je daar behoorlijk wat van eten. En eet ook gezonde tussendoortjes, zodat áls je dan toch eens een liga eet, het helemaal niet erg is.
En verder denk ik dat je hongergevoel na een tijdje wel zal minderen, als je bloedsuikerspiegel stabieler zal zijn door minder suiker/ snelle koolhydraten te eten. Misschien een idee?
kan helaas niet anders,mn ouders moeten vroeg werken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik om 16:30 ook al flink homnger hebquote:Op maandag 4 juni 2007 21:00 schreef STING het volgende:
4 uur na je lunch al je avondeten is best snel.
En zeker als je om 16:30 je avondeten hebt, krijg je gegarandeerd voordat je wil gaan slapen, nog flink wat honger.
Honger leiden zou in ieder geval niet nodig moeten zijn om af te vallen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:17 schreef Qwea het volgende:
ik neem een liga hoor. Ik ga kapot van de trek
In het kader van bewustwording...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:57 schreef Qwea het volgende:
Ik heb vrijwel geen suiker gegeten vandaag.
schepje suiker
cornflakes
jam
appelmoes
Ik bijna 2000quote:Op maandag 4 juni 2007 21:27 schreef mordradead het volgende:
Ik heb tot nu toe maar 1310 calorieen gehadmisschien iets meer omdat ik niet precies weet hoeveel een opscheplepel ofzo is maar goed, wel weinig
Ik deed het alleen vandaag, even een testdag om te vergelijken.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef STING het volgende:
Is wel populair hier he, calorien tellen
Lijkt me niet echt fun, zo gecontroleerd eten.
En ik vraag me daarbij af, houden jullie die aanpak lang vol?
maar niet voor iedereenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:31 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik bijna 2000![]()
Was wel een gemiddeld dagje, denk ik.
Afvallen met 2000 kcal per dag, het kan!![]()
Niet voor iedereen, dat is waar.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:
maar niet voor iedereen
en ik hield eerst niet echt kcal bij maar nu wel ff om te kijken hoe mijn lichaam er op reageerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |