Ongeveer 25%. Maarre, hoe heb je je vet% gemeten?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:11 schreef k_i_m het volgende:
Ik knal mijn laatste post gewoon nog een keer neer.
Ja hallo. Gisteren weer gewogen en zoals verwacht was er niet zoveel af als de vorige keer. 2kg eraf
. ennnnnn.... mijn vetpercentage is meer dan 2% minder geworden
.
Wat mag je vetpercentage eigenlijk zijn?
Met de weegschaal. Ik kan het altijd nog een keer na laten meten op de sportschoolquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:12 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ongeveer 25%. Maarre, hoe heb je je vet% gemeten?
wat is apartaan poeder?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Qwea, ik gebrui gewoon zoetjes in mijn thee, en aspartaan poeder voor in mijn yogurt. Ik gebruik helemaal geen suiker.
Dan weet je nu dus het vet% van je benenquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Met de weegschaal. Ik kan het altijd nog een keer na laten meten op de sportschool.
Nouja, die zijn flink dunner geworden, dus dan zou het toch een beetje kloppenquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:30 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dan weet je nu dus het vet% van je benen. Weegschaal zendt een stroompje uit, dan van je ene been via je andere been weer terug naar de weegschaal loopt. Dit is niet echt een betrouwbare methode, als je bijvoorbeeld veel buikvet hebt wordt je vet% zo onderschat.
Beter is het om het bij de sportschool met een huidplooimeting te laten doen, alhoewel dat ook niet 100% nauwkeurig is. Of misschien heeft je sportschool wel zo'n apparaat waarbij de stroom ook via je handen gaat, dan krijg je ook wel een redelijk betrouwbare uitkomst.
(Plukie is op dit moment een tentamen over voeding aan het leren, vandaar deze spuisels.)![]()
ja,leuk maar dat vroeg ik niet. het is of gekookte aardappelen of pureequote:Op donderdag 31 mei 2007 16:09 schreef Ticootje het volgende:
aardappel zit best wel wat in. Ik neem liever rijst.
Nou jammer dan, ik neem wel wat puree zoveel eet ik toch niet. Ik kan beter bezuinigen op de vette hap en chocolade tussendoor dan op mn aaf etenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:15 schreef Ticootje het volgende:
puree 82 kcal per 100 gram
gekookt 76 kcal per 100 gram
rijst 147 kcal per 100 gram !!! Maar 100 gram rijst is best wel heel veel, terwijl 100 gram aardappels heel weinig is. Dat zijn echt 2 aardappels.
Dat zal zeker wel lukken. Ik weet hoe ik het moet aanpakken en de motivatie is er.quote:
Dat is altijd mooi meegenomen natuurlijkquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:33 schreef YPrue het volgende:
[..]
Dat zal zeker wel lukken. Ik weet hoe ik het moet aanpakken en de motivatie is er.![]()
Ik begon aan het begin van die twee jaar 83,5 kilo, ben toen in oktober2003 begonnen en eind januari 2004 zat ik rond de 50 kilo. Toen ik bleef fitnessen ben ik altijd rond dat gewicht blijven hangen, en dan kan een dag uit eten er goed tussen. Je verbranding is dan gewoon zo hoog opgeschroefd dat je dat heel makkelijk verwerkt en het er niet aankomt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk
Hoeveel woog je na die 2 jaar ( je hebt het alleen van ervoor gezegd) en hoeveel kilo ben je al afgevallen en hoeveel wil je nog kwijt?
Ik zei ook ergens 'rond' de 52 kilo.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:46 schreef Sylvana het volgende:
uhm, als je rond de 52 kg wilt gaan wegen, dan heb je een bmi van 17,9, lijkt me niet erg heel gezond hoor
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:43 schreef YPrue het volgende:
...zat ik rond de 50 kilo...
...Mijn doel ligt rond de 52 kilo...
Weet ik, op het eind toen ik 50 kilo woog was ik iets te fanatiek geworden met fitnessen en ik merkte dat ik me wat slapjes voelde en het vaker sneller koud had. Toen ben ik ook weer een paar kilo bijgekomen, en dat voelde top. Ik moet gewoon even kijken op welk gewicht ik me weer top voel. Zoals gezegd: ik pin me niet per se op die 52 kilo vast, ik ben eerder geneigd om iets hoger uit te komen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:58 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor je dat je de discipline had om zoveel af te vallen.
Maar zoals Sylvana ook al zegt, dat gewicht is bij jouw lengte echt te laag en dus heb je ondergewicht. Risico's van ondergewicht zijn sneller botbreuken oplopen, een verhoogde kans op osteoporose (botontkalking) en een verminderd imuunsysteem. Verder kun je je door ondergewicht moe en lusteloos voelen. Daar word je niet blij van!
Ik wil je niet afkraken, maar je wel bewust maken van je gezondheid en hopen dat je je streefgewicht wat gezonder gaat stellen.
Tentamen over voeding was trouwens een eitje, die heb ik wel gehaald.Was een interessant vak!
je maakt vast een foutje, want in 4 maanden 30 kg afvallen is wel érg veel.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:43 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ik begon aan het begin van die twee jaar 83,5 kilo, ben toen in oktober2003 begonnen en eind januari 2004 zat ik rond de 50 kilo. Toen ik bleef fitnessen ben ik altijd rond dat gewicht blijven hangen, en dan kan een dag uit eten er goed tussen. Je verbranding is dan gewoon zo hoog opgeschroefd dat je dat heel makkelijk verwerkt en het er niet aankomt.
Nu ben ik begonnen met 76 kilo, en vorige week vrijdag (weeg me maar 1 keer per week) woog ik 67 kilo. Mijn doel ligt rond de 52 kilo, maar ik wil me niet teveel op puur gewicht gaan vastpinnen omdat ik spiermassa op aan het bouwen ben en dat weegt natuurlijk meer dan vet. Maar ik denk zo rond dat gewicht ergens.
Ik heb me altijd aan de richtlijn gehouden die mij altijd verteld is (door de trainers, dokters en dieetiste) dat 2 kilo per week echt het absolute maximum is wat je af mag vallen omdat het anders ongezond zou zijn, en ik ben er ook nooit boven gekomen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je maakt vast een foutje, want in 4 maanden 30 kg afvallen is wel érg veel.
Oh heerlijk jij klinkt als een voorbeeld van dat het wel kan en als een heel positief persoon! Tips zijn (voor mij in ieder geval) altijd handig. Welkom hierquote:
hihi niet iedereenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:36 schreef Plukie86 het volgende:
Iedereen valt hier nogal over je heen, en ik hoop niet dat je je daardoor uit dit topic wegjagen. Ik hoop dat we van jou ook nog dingen kunnen leren en tips kunnen krijgen, hopelijk neem jij de onze ter harte.
denk nou eens na.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
hihi niet iedereen... ik vind het wel gezellig ...
Nee dat is inderdaad niet voor nietsquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
denk nou eens na.
30 kg afvallen in 4 maanden is erg leuk en dat wil iedereen wel, maar het is onverantwoord veel en het is niet voor niets dat zij / hij (?) zich hier nu weer aanmeldt.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb vandaag mezelf helemaal volgegeten bij het avondeten. Ik heb echt de hele dag honger gehad...
Hier lijkt de drukte afhankelijk te zijn van het weer.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik zie net dat er nog 19 plaatsen zijn bij spinning op maandag. Volgens mij zijn er ongeveer evenveel fietsen
. Dus het wordt behoorlijk rustig. Als ik maar niet de enige ben
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |