Wat dacht je van doen wat je instructeur zegt? Je kan ook net voor je stilstaat (dus bij 10 km/h al) terugschakelen naar de 1e versnelling, dan is het hele probleem weg.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Ik in 1995 en 2009 voor B en Aquote:Op zondag 10 januari 2010 12:38 schreef TheFrankey het volgende:
ik ben geslaagd in 1999
Als je op de koppeling trapt ook meteen de bak in z'n vrij zetten en je hand op de pook houden. Zodra het groen wordt koppeling weer intrappen (als je de koppeling niet al ingetrapt hield) en bak in z'n 2 zetten, meer gas geven dan normaal en koppeling op laten komen. Koppelingsplaten vervangen is eenvoudiger en goedkoper dan versnellingsbak repareren (maar nog steeds niet een eenvoudig klusje!).quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor en dit gaat niet soepel maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Daar heb je een rijinstructeur voorquote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb inmiddels 27 uur rijles op mijn naam staan, maar ben geen natuurtalent gebleken... Geen wereldschokkende problemen, maar zo nu en dan geef ik nog weleens een flinke bult gas (terwijl ik naar mijn idee toch echt zachtjes doe?)
Iemand tips? Ik les in een Suzuki grande vitara 4wheeldrive.
Tevens een TVP
Ik betwijfel het ook: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=205quote:
Had net ook weer eens een les. Had ook drie weken niet gelest (afgelast examen 21 december). Het eerste halfuurtje was effe wennen maar verder ging het wel weerquote:Op maandag 11 januari 2010 21:56 schreef richbitch het volgende:
Vrijdag examen, al 3 drie weken niet meer gelest.. ik ga nog wel 30minuutjes inrijden.. zal ik nog ff een lesje van tevoren doen?
FOUT!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 03:20 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=205
Maargoed, eigenlijk boeit het me niets want ik heb hem alweer bijna 2 jaar. En het is supermooi, lekker glijden.
En dan dat gevoel dat je voor het eerst alleen in de auto zit en bijna flipt omdat niemand wat tegen je zegt. En dan valt het je gewoon op dat het schakelen goed gaat maw je kan autorijden. En je dan meteen misdragen in het verkeer!
Een boek bestellen is handig maar omslachtig leren, omdat alles in verhaalvorm staat. Ik ben toen overgestapt naar een documentje van 3 A4'tjes op internet waarin alle regels in één zin opgenoemd stonden, en daar heb ik veel meer aan gehad. Voor de rest gewoon veel examens oefenen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:35 schreef Personan het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor theorie maar hoe kan ik mij het beste op voorbereiden? is er een boek dat ik kan bestellen waar alles in staat? bromfietscertificaat heb ik zonder te leren gehaald maar dit lijkt mij iets moeilijker
Heb je misschien een link naar dat document? Dat lijkt mij ook erg handigquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een boek bestellen is handig maar omslachtig leren, omdat alles in verhaalvorm staat. Ik ben toen overgestapt naar een documentje van 3 A4'tjes op internet waarin alle regels in één zin opgenoemd stonden, en daar heb ik veel meer aan gehad. Voor de rest gewoon veel examens oefenen.
Heb ik niet meer.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:45 schreef Personan het volgende:
[..]
Heb je misschien een link naar dat document? Dat lijkt mij ook erg handig
Mijn ervaring bij die 10 verkeersinzichtvragen is dat die goed te beantwoorden zijn. Ik heb namelijk een aantal oefenexamens gemaakt en als je een beetje logisch nadenkt en een beetje verstand hebt, dan kan je daar geen enkele fout in maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
Ik heb de 27e Theorieexamen,en ik ken het eigenlijk wel zo'n beetje.Boek van Vekabest,boek van ANWB,en een CD-rom nieuwe stijl,25 gevaarherkenning vragen en 40 kennis en regelgeving.Nu zag ik dat je ook tien vragen Verkeersinzicht krijgt,met een voorbeeldvraag.Zijn die vragen een beetje te doen? Aangezien ik daar nu niet voor kan leren namelijk
Gezien het feit dat de beste man om de hoek woont; ja. Maak er nog af en toe een babbeltje mee als ik hem tegen komquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:16 schreef styliste het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die nadat ze geslaagd zijn nog contact hebben met hun instructeur?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Janna86 het volgende:
ik ben vandaag geslaagdeerste keer! maar heb wel meer dan 50 lessen gehad, god wat een opluchting om nooit meer te hoeven rijlessen.
Succes mensen!
Hmm, voor zover ik weet staat er nergens een voorrangsbord. Het zou best een gelijke kruising kunnen zijn als je het mij vraagt. Ik ken namelijk ook een paar van dit soort blokken op de weg op andere plaatsen waar er wél haaientanden staan en het dus duidelijk is dat fietsers voorrang moeten verlenen. Daarnaast zat ik laatst in de bus die op dit punt ook voorrang verleende aan een fietser, vandaar dat ik eigenlijk de vraag stelde, hoewel de buschauffeur dit uiteraard ook misschien uit vriendelijkheid gedaan zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
@kip zonder kop, volgens mij niet. Alleen voetgangers. fietsers niet, ook niet van rechts omdat je op een voorrangsweg rijd neem ik aan. Het is toch geen gelijk kruispunt? Maar ik kan het mis hebben..
Ik heb het dusdanig gezellig met mijn instructeur dat ik er van de week ineens tegenaan zat te hikken dat het lessen binnen nu en een maandje of drie afgelopen is,en daar werd ik heel sip vanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:16 schreef styliste het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die nadat ze geslaagd zijn nog contact hebben met hun instructeur?
Dat had ik dus ook, ik heb t m gewoon gevraagd. Nou zijn wij van dezelfde leeftijd en klikt t errug goed. We zijn na mijn examen ergens iets gaan drinken en nu is hij mijn beste vriend. Blijkbaar ben ik de enige leerling waar hij nog echt contact mee heeftquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb het dusdanig gezellig met mijn instructeur dat ik er van de week ineens tegenaan zat te hikken dat het lessen binnen nu en een maandje of drie afgelopen is,en daar werd ik heel sip vanIk hoop ontzettend dat we contact blijven houden
Haha,geweldig dit,alsof ik mezelf hoor praten! Mijn instructeur is vijf jaar ouder dan ik (Hij 27,ik 22) en we kunnen het erg goed vinden.Hij was ook al vrij snel vrij open over dingen,en dat vond ik wel prettig.Het is niet altijd handig om gevoelens te hebben voor zo'n iemand volgens mij,teminste zo ervaar ik het zelf.Het is en blijft toch je instructeur.Ik ga van de week eens stiekem peilen hoe hij denkt over het voortzetten van contact met leerlingenquote:Op woensdag 13 januari 2010 09:54 schreef styliste het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, ik heb t m gewoon gevraagd. Nou zijn wij van dezelfde leeftijd en klikt t errug goed. We zijn na mijn examen ergens iets gaan drinken en nu is hij mijn beste vriend. Blijkbaar ben ik de enige leerling waar hij nog echt contact mee heeft
nee nee nee zeker niet!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
Feli!
@kip zonder kop, volgens mij niet. Alleen voetgangers. fietsers niet, ook niet van rechts omdat je op een voorrangsweg rijd neem ik aan. Het is toch geen gelijk kruispunt? Maar ik kan het mis hebben..
Jaaaaaquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:00 schreef Lammmetje het volgende:
Morgen heb ik mijn theorie-examen. Hopelijk haal ik hem in één keer
Succes!quote:
goed zo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:10 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
JaaaaaHeb 'm in 1 keer gehaald!
![]()
Wel zielig voor de mensen die alweer gezakt zijn
[..]
Succes!
dankje,quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:10 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
![]()
[..]
Succes!
feli.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:10 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
![]()
[..]
Succes!
Dat is zeker netjes! Vind je instructeur je een natuurtalent?quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:03 schreef Gkhn het volgende:
Woei!
Ik mag op voor praktijkexamen. Nu nog wachten tot er een gaatje open komt.
Vind ik wel netjes na 17 lessen.
Hij vind me heel rustig en verantwoordelijk. Ik geef altijd anderen voorrang als er gevaar dreigt. Beetje sociaal gedrag zeg maar in het verkeerquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:24 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Dat is zeker netjes! Vind je instructeur je een natuurtalent?![]()
Had gister ook les. Ging weer lekker. Paar kleine foutjes, enkele borden over het hoofd gezien, één keer iets te veel lopen pushen bij het baan verwisselen (meneer wilde me geen ruimte geven) en achteruit fileparkeren kan ik ook nog prima blijkt.
Nu nog 2 lessen en dan examen.
ja hoor gistermiddag zijn ze weer begonnen.. ik ben geslaagd!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:39 schreef singlemetkids het volgende:
gefeliciteerd voor alle geslaagden voor theorie en praktijk !
Duim dat examens groningen doorgegaan zijn, dus hoop op goed nieuws straks van rich
gefeliciteerd !!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:54 schreef richbitch het volgende:
[..]
ja hoor gistermiddag zijn ze weer begonnen.. ik ben geslaagd!
echt handig ja , maar als je constant te hard blijft rijden en te laks wordt vraag ik me af hoelang het zal duren voordat je je 3 pnt verdiend hebt en opnieuw kan beginnen met lessen !quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:32 schreef HenkXL het volgende:
Heb nu sinds gister me rijbewijs, en het is echt super.. Het kijken doe ik al niet meer zo overdreven, en je zit snel met 1handje aan het stuur. Daarnaast betrap ik er mezelf op dat ik ook echt constant te hard rijd, 80 bij 50 etc... Dit ligt denk ik aan dat ik nogal een sportief rijdende instructeur had maar ja. Echt handig zon rijbewijsje!
Ik ben er ook heel blij mee!quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:48 schreef fespo het volgende:
[..]
goed zo.![]()
ik was zo blij met mijn theorie
En hoe ging je 1e rijles?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:59 schreef vogelhuisje het volgende:
Ik ben nieuw in dit topic, dat betekend:
Morgen 1e rijles!!
ben heel benieuwd!
Ook gefeliciteerd! Ik had 'm in Arnhemquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:51 schreef Gkhn het volgende:
[..]
feli.
Ik ben vandaag ook geslaagd voor theorie. (1x)
waar had jij je examen?
Wow! Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zit op 15 lessen en ik ben nog laaaang niet zoverquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:03 schreef Gkhn het volgende:
Woei!
Ik mag op voor praktijkexamen. Nu nog wachten tot er een gaatje open komt.
Vind ik wel netjes na 17 lessen.
Veel plezier! De eerste lessen zijn echt een van de leukste. Trouwens, ik vind rijlessen nog steeds leukquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:02 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ga a.s. donderdag beginnen met lessen.![]()
Mijn aller eerste les sloeg de auto niet af, het was een uurtje en daarin een korte samenvatting gehad van stad/platteland/snelweg/parkeren etc. De lessen daarna, gister en eergister, beiden van 2 uur per keer, sloeg die meermaals af vanaf de eerste versnelling.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Lammmetje het volgende:
Ik heb nog geen een les gehad waar die niet afsloeg. Nouja, dat wordt dus mijn doel voor de volgende les
Dankjewel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:30 schreef Lammmetje het volgende:
Veel plezier! De eerste lessen zijn echt een van de leukste. Trouwens, ik vind rijlessen nog steeds leuk
Ligt er ook een beetje aan waar je afslaat. Midden op een kruispunt/rotonde is volgens mij niet echt een goed idee.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:23 schreef Gkhn het volgende:
Afslaan is geen fout. Dat kan iedereen overkomen.
Daar kan je niet eens op zakken op je praktijk, dus niet echt druk over maken.
Als je er niet op let dan word het vanzelf een automatisme.
Toen ik ging lessen, viel het mij ook op dat er echt overal lesauto's rondrijden. Dat had ik eerder ook niet door!quote:Op zondag 17 januari 2010 10:33 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dankjewel.Ik kijk er ook wel naar uit, maar dat komt ook deels omdat dan het meeste werk voor school gedaan is voor deze periode.
Het valt me nu pas op hoeveel lesauto's er rondrijden in Rijswijk.
Het zal je vast nog veel en veel vaker gebeuren. De les voor mijn examen (beide keren) liet ik m ook nog afslaan. Nu ik mijn rijbewijs heb laat ik m ook nog regelmatig af slaan, iedere auto is anders en lijkt in de verste verte niet op mijn lesauto en die laatste kende ik uiteindelijk op mijn duimpje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mijn aller eerste les sloeg de auto niet af, het was een uurtje en daarin een korte samenvatting gehad van stad/platteland/snelweg/parkeren etc. De lessen daarna, gister en eergister, beiden van 2 uur per keer, sloeg die meermaals af vanaf de eerste versnelling.fail
dagje wachtenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:21 schreef Windowmaker het volgende:
Ik heb dus morgen m'n praktijkexamen, stel dat ik gewoon slaag; kan ik dan m'n rijbewijs meteen dezelfde dag nog aanvragen of moet ik een dagje wachten?
Aangezien je niet midden op een kruispunt/rotonde remt zit dat wel goed denk ikquote:Op zondag 17 januari 2010 14:49 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan waar je afslaat. Midden op een kruispunt/rotonde is volgens mij niet echt een goed idee.
[..]
't CBR verwerkt die dag het resultaat van je examen nog, volgende dag is dat bij de gemeente zichtbaar, maar dat zal de examinator of je instructeur je ook nog wel vertellen.quote:
heel vroeg op de dag examen gehad?quote:Op zondag 17 januari 2010 18:52 schreef TC03 het volgende:
Ik kon het anders dezelfde dag nog aanvragen hoor.
Het is mij al wel een keer gebeurdquote:Op zondag 17 januari 2010 17:56 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Aangezien je niet midden op een kruispunt/rotonde remt zit dat wel goed denk ik.
Ik merk vooral dat het ligt aan dat ik te snel m'n voet van de koppeling haal, kwestie van oefenen denk ik. Ben ook lui met m'n voet van het gas halen tijdens het schakelen waardoor ik soms wel heel erg op een asociale sjonnie lijk in het verkeerquote:Op zondag 17 januari 2010 14:57 schreef styliste het volgende:
[..]
Het zal je vast nog veel en veel vaker gebeuren. De les voor mijn examen (beide keren) liet ik m ook nog afslaan. Nu ik mijn rijbewijs heb laat ik m ook nog regelmatig af slaan, iedere auto is anders en lijkt in de verste verte niet op mijn lesauto en die laatste kende ik uiteindelijk op mijn duimpje.
Hoewel ik moet zeggen dat toen ik laatst weer een keer in mijn lesauto (of nou ja, de auto van mijn voormalig instructeur dus) reed het wel weer erg vertrouwd voelde. Nooit geweten dat je een auto kan missen![]()
O ja, en voor de volledigheid, tijdens examen af laten slaan is niet automatisch zakken, er wordt vooral gekeken naar waar het door komt (was het zenuwen, gewoon even niet goed opgelet of echt grove nalatigheid) en vooral hoe je het oplost. Dat laatste is het belangrijkst. Als je helemaal in de stress schiet, grote paniek, help help ik weet niet meer wat ik moet doen!!! dan heb je een probleempje ja....
Gewoon starten en door rijden (en ff checken oftie wel echt in zn 1 stond he)
Daar ben ik nou ook wel beetje bang voor.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:55 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Het is mij al wel een keer gebeurd(ik moest voorrang geven, stond stil en al die mensen achter mij waren boos
)
Zelfvertrouwen ftw.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:21 schreef Windowmaker het volgende:
Ik heb dus morgen m'n praktijkexamen, stel dat ik gewoon slaag; kan ik dan m'n rijbewijs meteen dezelfde dag nog aanvragen of moet ik een dagje wachten?
Ja, ik heb ook meestal schijt aan ze, maar als ik op de passagiersstoel zit en er zit zo'n rot lesauto voor me, dan erger ik me daar wel aan. Ze rijden nooit door!quote:Op zondag 17 januari 2010 20:46 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Daar ben ik nou ook wel beetje bang voor.Maar aan de andere kant denk ik ook van, heb schijt aan ze, zij hebben ook een keer moeten leren.
Haha.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook meestal schijt aan ze, maar als ik op de passagiersstoel zit en er zit zo'n rot lesauto voor me, dan erger ik me daar wel aan. Ze rijden nooit door!(ik trouwens ook niet
)
quote:Op zondag 17 januari 2010 21:31 schreef Gkhn het volgende:
Ik weet nog een keer dat ik auto liet afslaan bij een stoplicht. De man achter mij in een rode Suzuki alto ging toeteren als een gek. Toen ik eenmaal de auto weer had opgestart vol gas weg gereden in de BMW waardoor het een kleine rode stip werd. Rij-instructeur lachte zich kapot.
na 12 even bellen of ze de gegevens al binnen hebbenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:28 schreef Eenskijken het volgende:
GESLAAGD!! YEA!
eerste keerging er goed al zeg ik het zelf. Ook geen last van zenuwen tijdens het rijden, echt chill.
Morgen rijbewijs aanvragen.
Ook gefeliciteerdquote:Op maandag 18 januari 2010 11:05 schreef Windowmaker het volgende:
Ook geslaagd in 1x!
Ga zometeen toch maar alvast even kijken bij het gemeentehuis
Niet dus, nu krijg ik waarschijnlijk direct examen ipv nog een TTT. Mag ook wel na 36 uurtjes.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:08 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Morgen TTT als hij doorgaat!
SUCCESSSquote:Op maandag 18 januari 2010 13:43 schreef Biefstuk het volgende:
Oke ik ga zo een uurtje voorrijden en dan examen!
Heb er vertrouwen in
Balen ... maar wat een onzin! Wat moet je dan? Inhalen met 5 km/u snelheidsverschil, of 130 rijden en dan achteraf te horen krijgen dat je beter op je snelheid moet letten? Wat vond je instructeur er van?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:23 schreef GuitarJJ het volgende:Als laatste nog iets wat ik wel onzin vond; reed 115 op de snelweg achter een auto, moest bijna de afrit nemen. Krijg ik na afloop te horen dat ik te langzaam reed en die auto had moeten inhalen115, tja als ik 80 reed kon ik het me voorstellen.
Mijn instructeur was ziek vandaag, dus werd opgehaald door een ander (nooit eerder gehad). Heb hem niet mee laten gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:17 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Balen ... maar wat een onzin! Wat moet je dan? Inhalen met 5 km/u snelheidsverschil, of 130 rijden en dan achteraf te horen krijgen dat je beter op je snelheid moet letten? Wat vond je instructeur er van?
Mwah, het examen duurde zo'n 30 minuten. 5-10 minuten snelweg, de rest normale weg en woonwijken etc. Achja, volgende keer beter hoop ik. Mijn rij-instructeur zegt altijd; "Als je zo rijdt tijdens het examen slaag je wel, ik weet dat je het kanquote:Op maandag 18 januari 2010 20:56 schreef Eenskijken het volgende:
Balen GuitarJJ. Sowieso wel vreemd dat je de snelweg op moest? Wat ik altijd hoor is dat de meeste gewoon in en rond de stad rijden, met een stukje rondweg erbij misschien. Maar snelweg kost meteen al een hoop tijd dat je weinig andere dingen kan doen.
Ik had m na 5 keer, ik weet hoe je je voeltquote:Op maandag 18 januari 2010 21:04 schreef Merkie het volgende:
Ik heb redelijk wat examens gehad () en ben bijna altijd de snelweg opgegaan.
ik ook 13.30quote:
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?quote:
Op de site staat 3-4 werkdagen. Baliemedewerker zei dat ik hem maandag kon ophalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?
Verdomme ej. Waarom moet ik zo lang wachten dan? Instructeur zei dat er eind februari pas plek is.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:58 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Mijn instructeur was ziek vandaag, dus werd opgehaald door een ander (nooit eerder gehad). Heb hem niet mee laten gaan.
CBR is snel: kan 5 februari weer examen doen
Ik een BMW E30quote:
Ik zou morgen even langsgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?
Woensdag moet ie klaar zijn. Ik heb mijn rijbewijs ook op een vrijdag aangevraagd en was toen op woensdag klaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat je niet snel genoeg leert om het in 20 dubbele lessen te leren, denk niet dat wij dat zo kunnen beoordelen maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel snel leerde (pfeiffer, dan gaat t allemaal niet zo snel als je zou willen) maar toch echt wel na een enkele les of 15 op de snelweg zat... kan t me niet meer precies herinneren... Anders gewoon eens vragen aan je instructeur? Zeggen dat je je afvraagt of je nog wel op schema ligt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:08 schreef Purdey het volgende:
Ik wil even iets voorleggen omdat ik bepaalde twijfels heb.Ik rij nu inmiddels sinds eind november bij een rijschool in Rotterdam.Ik heb er nu 12 dubbele lessen opzitten (Van de de 20 dubbele) en vandaag heb ik eindelijk geleerd om file te parkeren,toen dat niet in een keer lukte zei hij 'Nou,dat doen we de volgende keer wel..' Maar mijn instructeur laat me alleen maar 'gewoon' rijden.Ik heb nog geen snelweg gezien,geen bijzondere verrichtingen.Ik kan alleen gewoon rijden,en dat begint me te irriteren.Is dit normaal? Ben ik misschien een trage leerling? Of houdt mijn instructeur mij onnodig lang aan het lijntje?
Eerste les zat ik al op de snelweg, alleen sturen maar tochquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:08 schreef Purdey het volgende:
Ik wil even iets voorleggen omdat ik bepaalde twijfels heb.Ik rij nu inmiddels sinds eind november bij een rijschool in Rotterdam.Ik heb er nu 12 dubbele lessen opzitten (Van de de 20 dubbele) en vandaag heb ik eindelijk geleerd om file te parkeren,toen dat niet in een keer lukte zei hij 'Nou,dat doen we de volgende keer wel..' Maar mijn instructeur laat me alleen maar 'gewoon' rijden.Ik heb nog geen snelweg gezien,geen bijzondere verrichtingen.Ik kan alleen gewoon rijden,en dat begint me te irriteren.Is dit normaal? Ben ik misschien een trage leerling? Of houdt mijn instructeur mij onnodig lang aan het lijntje?
Ik wilde het sowieso vrijdagmiddag even in de groep gooien.Vraag me nu af of ik langzaam ben,of hij laks met leren van dingen.Ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen,qua snelheid met lessen en verrichtingen.Ik persoonlijk begin het beu te worden dat ik na twaalf dubbele lessen alleen nog maar rechtdoor heb gereden.Met les nummer 5 kon ik alles,waardoor ik nu dus al 7 lessen hetzelfde doequote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:12 schreef styliste het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat je niet snel genoeg leert om het in 20 dubbele lessen te leren, denk niet dat wij dat zo kunnen beoordelen maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel snel leerde (pfeiffer, dan gaat t allemaal niet zo snel als je zou willen) maar toch echt wel na een enkele les of 15 op de snelweg zat... kan t me niet meer precies herinneren... Anders gewoon eens vragen aan je instructeur? Zeggen dat je je afvraagt of je nog wel op schema ligt?
faalangstexamen aanvragen, meestal is het nog om te boeken als je al gewoon examen ingeplanned hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie trouwens tegen de zenuwen op het examen? Want ik weet bij voorbaat al dat ik daar heel erg last van ga krijgen, had ik tijdens mijn ttt ook waardoor alles fout ging..
Die pilletjes valdirust etc. gebruik ik liever niet.
dat laatste, zelfde hierquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:21 schreef Plasterk het volgende:
Overigens was ik tijdens het BNOR examen net zo zenuwachtig als tijdens mn vierde examen, en heb normaliter weinig last van zenuwen. Elke keer als ik een lesauto zie ben ik wel blij dat ik er vanaf ben
Is dat zo'n versnelde opleiding?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:25 schreef Jappe90 het volgende:
Ik ben van plan om binnen nu en zeer korte tijd te gaan beginnen met rijlessen. Nu ga ik niet vragen wat de beste rijschool ismaar ik heb nog wel wat andere vragen.
Ik ben sowieso van plan om bij de ANWB te gaan lessen, mede vanwege dat ze duidelijk aanbieden om meerdere uren achter elkaar te lessen. Dat is ook mijn wensstudent he, dus veel vrije tijd
Nu zie ik net op de site staan dat de eerste proefles t/m 28 februari niet 66 euro maar 15 euro kost. Dit is wel een mooi aanbod dus wil dat zo snel mogelijk gaan doen. Echter raden jullie mij aan om eerst mijn autotheorie te halen? Enig idee of dit in korte tijd geboekt kan worden?
En hebben jullie verder ervaringen met ANWB als rijschool?
Nou ik bedoel niet de versnelde opleiding van 10 dagen, maar bijvoorbeeld 5-8 uur per week.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:45 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Is dat zo'n versnelde opleiding?
Dan ja, niet doen. Je word hard genaaid.
Zo werd ik geschat op 35 uren na een intake op een simulator. Waarbij de stuur totaal geen gevoel had en de rempedaal te stug was. Ik kreeg ook een paar theorie vragen terwijl ik dat helemaal niet had verwacht. Ik had daar veel fout van, en daarom dus veel uren
. Alsof dat wat te maken heeft met mijn rij-kunsten. Ze gaven mij ook nog een prijs op van 2050 EUR
.
ANWB Apeldoorn that is.
Ik had ook hoge verwachtingen van 'DE ANWB opleidingen'. Maar zoveel is het niet waard.
Ik weet niet wat de kosten zijn. Maar ze hadden verschillende pakketten oid. Weet het niet meer zo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:08 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Nou ik bedoel niet de versnelde opleiding van 10 dagen, maar bijvoorbeeld 5-8 uur per week.
Nee, ik vind die simulator ook een beetje vaag inderdaad. Maar over de rest hoor ik wel veel positieve verhalen, tot nu toe.
Wat zijn de gemiddelde kosten dan? +/- 1500 euro? Je moet natuurlijk wel meer betalen als je versneld wilt lessen, dat lijkt me niet meer dan logisch.
les ?? gewoon opletten, luisteren, vragen en notities makenquote:
Leuk! Schijnen super betrouwbare bakken te zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:16 schreef Biefstuk het volgende:
Jaa, het is vrijwel zeker. Zaterdagochtend een Citroen AX ophalen uit 1993
[ afbeelding ]
Wát een luxe.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ga lekker vroeg naar bed en morgenochtend eerste rijles.
Ik betaal trouwens 45 euro per uur. Slagingspercentage ligt vrij hoog, en m'n oma betaalt het.
Mag ik jouw oma hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ga lekker vroeg naar bed en morgenochtend eerste rijles.
Ik betaal trouwens 45 euro per uur. Slagingspercentage ligt vrij hoog, en m'n oma betaalt het.
nou die vrijstelling zou mooi genomen zijn, maar ik heb er verder geen spijt van dat ik 'm heb gedaan. heb zo het idee dat als ik meteen examen had gedaan zonder ttt, ik dan sowieso gezakt was. op m'n ttt wilde ik veel te graag en was ik heel onrustig, door die ervaring stap ik hopelijk tijdens m'n echte examen niet weer in die valkuil.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:07 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heeft iedereen eigenlijk zo'n TTT gedaan? Het kost toch een hoop extra en naar mijn idee moet je het niet doen voor die vrijstelling. Als je een bijzondere verrichting kan, kan je dat ook op je examen doen, het is zelfs een van de makkelijkere dingen en het neemt tijd in waar je geen fouten tijdens het rijden in kan maken.
Daarnaast hoef je maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen te doen op je examen, zonder TTT.
Inderdaad, voor die 180 euro doe ik liever nog een keer examen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:07 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heeft iedereen eigenlijk zo'n TTT gedaan? Het kost toch een hoop extra en naar mijn idee moet je het niet doen voor die vrijstelling. Als je een bijzondere verrichting kan, kan je dat ook op je examen doen, het is zelfs een van de makkelijkere dingen en het neemt tijd in waar je geen fouten tijdens het rijden in kan maken.
Daarnaast hoef je maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen te doen op je examen, zonder TTT.
Daar doen ze heel moeilijk over. Ik ben maandag geslaagd voor autorijbewijs, maar de examinator zei nog dat ik echt niet moest rijden totdat ik mijn rijbewijs had.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef pizza-tonijn het volgende:
Ik heb dus ff een vraag:
Ik heb gister me brommer rijbewijs gehaald en ik kan het pas maandag aanvragen.
Als ik nu op me brommer rijd en ik word aangehouden heb ik geen rijbewijs maar ik kan wel het bewijs laten zien dat ik geslaagd ben. Doet de politie daar moeilijk over dat als ze weten dat je geslaagd bent maar rijbewijs nog niet hebt?
Ja daar doen ze moeilijk over. Maar hej, wat is de kans dat je word aangehoudenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef pizza-tonijn het volgende:
pfffff. Dan moet ik nog een weekje wachten,
Heeft er niemand ervaring mee dan?
niet verzekerd een ongeluk krijgenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:37 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja daar doen ze moeilijk over. Maar hej, wat is de kans dat je word aangehouden.
Spoedaanvraag gedaanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:37 schreef BastiaanL het volgende:
GESLAAGD !!!ein1s![]()
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. De instructeur vroeg gelijk wat ik studeerde of wat ik voor werk deed. En zodra hij wist dat ik verkeerskunde studeer, kreeg ik van alles te horen zoals "Dat hoort toch niet, haaientanden op een erftoegangsweg" enzovoort. Nouja, ik vind het best dat hij zo ouwehoert hoor.
Er was zelfs een moment dat er een fietser doelbewust dwars door rood reed en dus bijna tegen de auto zat. Op zo'n moment ben je blij dat je aangeleerd hebt om ook naar de fietsers te kijken als je groen hebt. Daardoor had ik de boel onder controle en is er niets ergs gebeurd.
Dus, vanmiddag en anders maandag kan ik het rijbewijs ophalen
Zei ik tochquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Biefstuk het volgende:
Nou ik heb dus niks. Dinsdag aanvragen = dinsdag ophalen. Absurd dat ze precies 5 werkdagen wachten met het uitgeven van die dingen.
Ja, dat was idd het geval, ik deed het iets te snel. Hetzelfde gold vandaag voor achteruit inparkeren; normaal geen probleem, maar omdat ik nu te snel achteruit reed en te langzaam aan mijn stuur draaide kwamen we er niet helemaal netjes in te staanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef Merkie het volgende:
Gewoon langzaam rijden en pas op het laatste moment indraaien.
sowieso geldt voor je hele ttt: bewaar de rust. en neem bij de bijzondere verrichtingen de tijd om te bedenken en te overwegen hoe je het precies gaat uitvoeren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Hippos het volgende:
[..]
Ja, dat was idd het geval, ik deed het iets te snel. Hetzelfde gold vandaag voor achteruit inparkeren; normaal geen probleem, maar omdat ik nu te snel achteruit reed en te langzaam aan mijn stuur draaide kwamen we er niet helemaal netjes in te staanMaar ik zie wel woensdag...
Heftig! Dat lijkt me inderdaad erg schrikken...ik mag aannemen dat er toch wel flink wat schade was? Jij, die vrachtwagenbestuurder en je instructeur hadden niets? Pfff, heftig...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag rijles gehad,en ik ben frontaal op een kleine vrachtwagen gereden.Ik reed in Rotterdam op een voorrangskruispunt,en die vrachtwagen stond rechts en had haaientanden.Ik reed rustig,en ineens trekt die vrachtwagen op en kon ik,of mijn instructeur niet meer remmen.Ik klapte er volop.Gelukkig mankeerde niemand iets,maar ik zit nu nog met trillende handjesSchadeformulier invullen,en weer verder..Al met al mn hele rijles naar de klote
Da's schrikken!!!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag rijles gehad,en ik ben frontaal op een kleine vrachtwagen gereden.Ik reed in Rotterdam op een voorrangskruispunt,en die vrachtwagen stond rechts en had haaientanden.Ik reed rustig,en ineens trekt die vrachtwagen op en kon ik,of mijn instructeur niet meer remmen.Ik klapte er volop.Gelukkig mankeerde niemand iets,maar ik zit nu nog met trillende handjesSchadeformulier invullen,en weer verder..Al met al mn hele rijles naar de klote
Nou,dat kun je wel zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:25 schreef styliste het volgende:
[..]
Da's schrikken!!!
Hey, een groot voordeel: heb je wel meteen geleerd wat je moet doen bij een aanrijding...
Snap ik, ik had mijn eerste aanrijding toen ik voor het eerst zelf de weg op ging, had echt geen idee wat ik moest doen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou,dat kun je wel zeggenIk grapte ook al tegen mijn instructeur 'Kun je dit ook gelijk even noteren als een bijzondere verrichting?' Ik was zó blij dat het niet mijn schuld was,maar dan nog schrok ik me echt wild gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |