Daar ben ik nou ook wel beetje bang voor.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:55 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Het is mij al wel een keer gebeurd(ik moest voorrang geven, stond stil en al die mensen achter mij waren boos
)
Zelfvertrouwen ftw.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:21 schreef Windowmaker het volgende:
Ik heb dus morgen m'n praktijkexamen, stel dat ik gewoon slaag; kan ik dan m'n rijbewijs meteen dezelfde dag nog aanvragen of moet ik een dagje wachten?
Ja, ik heb ook meestal schijt aan ze, maar als ik op de passagiersstoel zit en er zit zo'n rot lesauto voor me, dan erger ik me daar wel aan. Ze rijden nooit door!quote:Op zondag 17 januari 2010 20:46 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Daar ben ik nou ook wel beetje bang voor.Maar aan de andere kant denk ik ook van, heb schijt aan ze, zij hebben ook een keer moeten leren.
Haha.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook meestal schijt aan ze, maar als ik op de passagiersstoel zit en er zit zo'n rot lesauto voor me, dan erger ik me daar wel aan. Ze rijden nooit door!(ik trouwens ook niet
)
quote:Op zondag 17 januari 2010 21:31 schreef Gkhn het volgende:
Ik weet nog een keer dat ik auto liet afslaan bij een stoplicht. De man achter mij in een rode Suzuki alto ging toeteren als een gek. Toen ik eenmaal de auto weer had opgestart vol gas weg gereden in de BMW waardoor het een kleine rode stip werd. Rij-instructeur lachte zich kapot.
na 12 even bellen of ze de gegevens al binnen hebbenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:28 schreef Eenskijken het volgende:
GESLAAGD!! YEA!
eerste keerging er goed al zeg ik het zelf. Ook geen last van zenuwen tijdens het rijden, echt chill.
Morgen rijbewijs aanvragen.
Ook gefeliciteerdquote:Op maandag 18 januari 2010 11:05 schreef Windowmaker het volgende:
Ook geslaagd in 1x!
Ga zometeen toch maar alvast even kijken bij het gemeentehuis
Niet dus, nu krijg ik waarschijnlijk direct examen ipv nog een TTT. Mag ook wel na 36 uurtjes.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:08 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Morgen TTT als hij doorgaat!
SUCCESSSquote:Op maandag 18 januari 2010 13:43 schreef Biefstuk het volgende:
Oke ik ga zo een uurtje voorrijden en dan examen!
Heb er vertrouwen in
Balen ... maar wat een onzin! Wat moet je dan? Inhalen met 5 km/u snelheidsverschil, of 130 rijden en dan achteraf te horen krijgen dat je beter op je snelheid moet letten? Wat vond je instructeur er van?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:23 schreef GuitarJJ het volgende:Als laatste nog iets wat ik wel onzin vond; reed 115 op de snelweg achter een auto, moest bijna de afrit nemen. Krijg ik na afloop te horen dat ik te langzaam reed en die auto had moeten inhalen115, tja als ik 80 reed kon ik het me voorstellen.
Mijn instructeur was ziek vandaag, dus werd opgehaald door een ander (nooit eerder gehad). Heb hem niet mee laten gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:17 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Balen ... maar wat een onzin! Wat moet je dan? Inhalen met 5 km/u snelheidsverschil, of 130 rijden en dan achteraf te horen krijgen dat je beter op je snelheid moet letten? Wat vond je instructeur er van?
Mwah, het examen duurde zo'n 30 minuten. 5-10 minuten snelweg, de rest normale weg en woonwijken etc. Achja, volgende keer beter hoop ik. Mijn rij-instructeur zegt altijd; "Als je zo rijdt tijdens het examen slaag je wel, ik weet dat je het kanquote:Op maandag 18 januari 2010 20:56 schreef Eenskijken het volgende:
Balen GuitarJJ. Sowieso wel vreemd dat je de snelweg op moest? Wat ik altijd hoor is dat de meeste gewoon in en rond de stad rijden, met een stukje rondweg erbij misschien. Maar snelweg kost meteen al een hoop tijd dat je weinig andere dingen kan doen.
Ik had m na 5 keer, ik weet hoe je je voeltquote:Op maandag 18 januari 2010 21:04 schreef Merkie het volgende:
Ik heb redelijk wat examens gehad () en ben bijna altijd de snelweg opgegaan.
ik ook 13.30quote:
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?quote:
Op de site staat 3-4 werkdagen. Baliemedewerker zei dat ik hem maandag kon ophalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?
Verdomme ej. Waarom moet ik zo lang wachten dan? Instructeur zei dat er eind februari pas plek is.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:58 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Mijn instructeur was ziek vandaag, dus werd opgehaald door een ander (nooit eerder gehad). Heb hem niet mee laten gaan.
CBR is snel: kan 5 februari weer examen doen
Ik een BMW E30quote:
Ik zou morgen even langsgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Ik heb m vrijdag aangevraagd in Arnhem zonder spoed. Wanneer kan ik een poging wagen en kan ik bellen of hij al klaar ligt?
Woensdag moet ie klaar zijn. Ik heb mijn rijbewijs ook op een vrijdag aangevraagd en was toen op woensdag klaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat je niet snel genoeg leert om het in 20 dubbele lessen te leren, denk niet dat wij dat zo kunnen beoordelen maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel snel leerde (pfeiffer, dan gaat t allemaal niet zo snel als je zou willen) maar toch echt wel na een enkele les of 15 op de snelweg zat... kan t me niet meer precies herinneren... Anders gewoon eens vragen aan je instructeur? Zeggen dat je je afvraagt of je nog wel op schema ligt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:08 schreef Purdey het volgende:
Ik wil even iets voorleggen omdat ik bepaalde twijfels heb.Ik rij nu inmiddels sinds eind november bij een rijschool in Rotterdam.Ik heb er nu 12 dubbele lessen opzitten (Van de de 20 dubbele) en vandaag heb ik eindelijk geleerd om file te parkeren,toen dat niet in een keer lukte zei hij 'Nou,dat doen we de volgende keer wel..' Maar mijn instructeur laat me alleen maar 'gewoon' rijden.Ik heb nog geen snelweg gezien,geen bijzondere verrichtingen.Ik kan alleen gewoon rijden,en dat begint me te irriteren.Is dit normaal? Ben ik misschien een trage leerling? Of houdt mijn instructeur mij onnodig lang aan het lijntje?
Eerste les zat ik al op de snelweg, alleen sturen maar tochquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:08 schreef Purdey het volgende:
Ik wil even iets voorleggen omdat ik bepaalde twijfels heb.Ik rij nu inmiddels sinds eind november bij een rijschool in Rotterdam.Ik heb er nu 12 dubbele lessen opzitten (Van de de 20 dubbele) en vandaag heb ik eindelijk geleerd om file te parkeren,toen dat niet in een keer lukte zei hij 'Nou,dat doen we de volgende keer wel..' Maar mijn instructeur laat me alleen maar 'gewoon' rijden.Ik heb nog geen snelweg gezien,geen bijzondere verrichtingen.Ik kan alleen gewoon rijden,en dat begint me te irriteren.Is dit normaal? Ben ik misschien een trage leerling? Of houdt mijn instructeur mij onnodig lang aan het lijntje?
Ik wilde het sowieso vrijdagmiddag even in de groep gooien.Vraag me nu af of ik langzaam ben,of hij laks met leren van dingen.Ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen,qua snelheid met lessen en verrichtingen.Ik persoonlijk begin het beu te worden dat ik na twaalf dubbele lessen alleen nog maar rechtdoor heb gereden.Met les nummer 5 kon ik alles,waardoor ik nu dus al 7 lessen hetzelfde doequote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:12 schreef styliste het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zijn dat je niet snel genoeg leert om het in 20 dubbele lessen te leren, denk niet dat wij dat zo kunnen beoordelen maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel snel leerde (pfeiffer, dan gaat t allemaal niet zo snel als je zou willen) maar toch echt wel na een enkele les of 15 op de snelweg zat... kan t me niet meer precies herinneren... Anders gewoon eens vragen aan je instructeur? Zeggen dat je je afvraagt of je nog wel op schema ligt?
faalangstexamen aanvragen, meestal is het nog om te boeken als je al gewoon examen ingeplanned hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:44 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie trouwens tegen de zenuwen op het examen? Want ik weet bij voorbaat al dat ik daar heel erg last van ga krijgen, had ik tijdens mijn ttt ook waardoor alles fout ging..
Die pilletjes valdirust etc. gebruik ik liever niet.
dat laatste, zelfde hierquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:21 schreef Plasterk het volgende:
Overigens was ik tijdens het BNOR examen net zo zenuwachtig als tijdens mn vierde examen, en heb normaliter weinig last van zenuwen. Elke keer als ik een lesauto zie ben ik wel blij dat ik er vanaf ben
Is dat zo'n versnelde opleiding?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:25 schreef Jappe90 het volgende:
Ik ben van plan om binnen nu en zeer korte tijd te gaan beginnen met rijlessen. Nu ga ik niet vragen wat de beste rijschool ismaar ik heb nog wel wat andere vragen.
Ik ben sowieso van plan om bij de ANWB te gaan lessen, mede vanwege dat ze duidelijk aanbieden om meerdere uren achter elkaar te lessen. Dat is ook mijn wensstudent he, dus veel vrije tijd
Nu zie ik net op de site staan dat de eerste proefles t/m 28 februari niet 66 euro maar 15 euro kost. Dit is wel een mooi aanbod dus wil dat zo snel mogelijk gaan doen. Echter raden jullie mij aan om eerst mijn autotheorie te halen? Enig idee of dit in korte tijd geboekt kan worden?
En hebben jullie verder ervaringen met ANWB als rijschool?
Nou ik bedoel niet de versnelde opleiding van 10 dagen, maar bijvoorbeeld 5-8 uur per week.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:45 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Is dat zo'n versnelde opleiding?
Dan ja, niet doen. Je word hard genaaid.
Zo werd ik geschat op 35 uren na een intake op een simulator. Waarbij de stuur totaal geen gevoel had en de rempedaal te stug was. Ik kreeg ook een paar theorie vragen terwijl ik dat helemaal niet had verwacht. Ik had daar veel fout van, en daarom dus veel uren
. Alsof dat wat te maken heeft met mijn rij-kunsten. Ze gaven mij ook nog een prijs op van 2050 EUR
.
ANWB Apeldoorn that is.
Ik had ook hoge verwachtingen van 'DE ANWB opleidingen'. Maar zoveel is het niet waard.
Ik weet niet wat de kosten zijn. Maar ze hadden verschillende pakketten oid. Weet het niet meer zo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:08 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Nou ik bedoel niet de versnelde opleiding van 10 dagen, maar bijvoorbeeld 5-8 uur per week.
Nee, ik vind die simulator ook een beetje vaag inderdaad. Maar over de rest hoor ik wel veel positieve verhalen, tot nu toe.
Wat zijn de gemiddelde kosten dan? +/- 1500 euro? Je moet natuurlijk wel meer betalen als je versneld wilt lessen, dat lijkt me niet meer dan logisch.
les ?? gewoon opletten, luisteren, vragen en notities makenquote:
Leuk! Schijnen super betrouwbare bakken te zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:16 schreef Biefstuk het volgende:
Jaa, het is vrijwel zeker. Zaterdagochtend een Citroen AX ophalen uit 1993
[ afbeelding ]
Wát een luxe.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ga lekker vroeg naar bed en morgenochtend eerste rijles.
Ik betaal trouwens 45 euro per uur. Slagingspercentage ligt vrij hoog, en m'n oma betaalt het.
Mag ik jouw oma hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
Ik ga lekker vroeg naar bed en morgenochtend eerste rijles.
Ik betaal trouwens 45 euro per uur. Slagingspercentage ligt vrij hoog, en m'n oma betaalt het.
nou die vrijstelling zou mooi genomen zijn, maar ik heb er verder geen spijt van dat ik 'm heb gedaan. heb zo het idee dat als ik meteen examen had gedaan zonder ttt, ik dan sowieso gezakt was. op m'n ttt wilde ik veel te graag en was ik heel onrustig, door die ervaring stap ik hopelijk tijdens m'n echte examen niet weer in die valkuil.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:07 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heeft iedereen eigenlijk zo'n TTT gedaan? Het kost toch een hoop extra en naar mijn idee moet je het niet doen voor die vrijstelling. Als je een bijzondere verrichting kan, kan je dat ook op je examen doen, het is zelfs een van de makkelijkere dingen en het neemt tijd in waar je geen fouten tijdens het rijden in kan maken.
Daarnaast hoef je maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen te doen op je examen, zonder TTT.
Inderdaad, voor die 180 euro doe ik liever nog een keer examen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:07 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heeft iedereen eigenlijk zo'n TTT gedaan? Het kost toch een hoop extra en naar mijn idee moet je het niet doen voor die vrijstelling. Als je een bijzondere verrichting kan, kan je dat ook op je examen doen, het is zelfs een van de makkelijkere dingen en het neemt tijd in waar je geen fouten tijdens het rijden in kan maken.
Daarnaast hoef je maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen te doen op je examen, zonder TTT.
Daar doen ze heel moeilijk over. Ik ben maandag geslaagd voor autorijbewijs, maar de examinator zei nog dat ik echt niet moest rijden totdat ik mijn rijbewijs had.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:24 schreef pizza-tonijn het volgende:
Ik heb dus ff een vraag:
Ik heb gister me brommer rijbewijs gehaald en ik kan het pas maandag aanvragen.
Als ik nu op me brommer rijd en ik word aangehouden heb ik geen rijbewijs maar ik kan wel het bewijs laten zien dat ik geslaagd ben. Doet de politie daar moeilijk over dat als ze weten dat je geslaagd bent maar rijbewijs nog niet hebt?
Ja daar doen ze moeilijk over. Maar hej, wat is de kans dat je word aangehoudenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef pizza-tonijn het volgende:
pfffff. Dan moet ik nog een weekje wachten,
Heeft er niemand ervaring mee dan?
niet verzekerd een ongeluk krijgenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:37 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja daar doen ze moeilijk over. Maar hej, wat is de kans dat je word aangehouden.
Spoedaanvraag gedaanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:37 schreef BastiaanL het volgende:
GESLAAGD !!!ein1s![]()
Vanmorgen om 8 uur examen gehad. De instructeur vroeg gelijk wat ik studeerde of wat ik voor werk deed. En zodra hij wist dat ik verkeerskunde studeer, kreeg ik van alles te horen zoals "Dat hoort toch niet, haaientanden op een erftoegangsweg" enzovoort. Nouja, ik vind het best dat hij zo ouwehoert hoor.
Er was zelfs een moment dat er een fietser doelbewust dwars door rood reed en dus bijna tegen de auto zat. Op zo'n moment ben je blij dat je aangeleerd hebt om ook naar de fietsers te kijken als je groen hebt. Daardoor had ik de boel onder controle en is er niets ergs gebeurd.
Dus, vanmiddag en anders maandag kan ik het rijbewijs ophalen
Zei ik tochquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Biefstuk het volgende:
Nou ik heb dus niks. Dinsdag aanvragen = dinsdag ophalen. Absurd dat ze precies 5 werkdagen wachten met het uitgeven van die dingen.
Ja, dat was idd het geval, ik deed het iets te snel. Hetzelfde gold vandaag voor achteruit inparkeren; normaal geen probleem, maar omdat ik nu te snel achteruit reed en te langzaam aan mijn stuur draaide kwamen we er niet helemaal netjes in te staanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:03 schreef Merkie het volgende:
Gewoon langzaam rijden en pas op het laatste moment indraaien.
sowieso geldt voor je hele ttt: bewaar de rust. en neem bij de bijzondere verrichtingen de tijd om te bedenken en te overwegen hoe je het precies gaat uitvoeren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Hippos het volgende:
[..]
Ja, dat was idd het geval, ik deed het iets te snel. Hetzelfde gold vandaag voor achteruit inparkeren; normaal geen probleem, maar omdat ik nu te snel achteruit reed en te langzaam aan mijn stuur draaide kwamen we er niet helemaal netjes in te staanMaar ik zie wel woensdag...
Heftig! Dat lijkt me inderdaad erg schrikken...ik mag aannemen dat er toch wel flink wat schade was? Jij, die vrachtwagenbestuurder en je instructeur hadden niets? Pfff, heftig...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag rijles gehad,en ik ben frontaal op een kleine vrachtwagen gereden.Ik reed in Rotterdam op een voorrangskruispunt,en die vrachtwagen stond rechts en had haaientanden.Ik reed rustig,en ineens trekt die vrachtwagen op en kon ik,of mijn instructeur niet meer remmen.Ik klapte er volop.Gelukkig mankeerde niemand iets,maar ik zit nu nog met trillende handjesSchadeformulier invullen,en weer verder..Al met al mn hele rijles naar de klote
Da's schrikken!!!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag rijles gehad,en ik ben frontaal op een kleine vrachtwagen gereden.Ik reed in Rotterdam op een voorrangskruispunt,en die vrachtwagen stond rechts en had haaientanden.Ik reed rustig,en ineens trekt die vrachtwagen op en kon ik,of mijn instructeur niet meer remmen.Ik klapte er volop.Gelukkig mankeerde niemand iets,maar ik zit nu nog met trillende handjesSchadeformulier invullen,en weer verder..Al met al mn hele rijles naar de klote
Nou,dat kun je wel zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:25 schreef styliste het volgende:
[..]
Da's schrikken!!!
Hey, een groot voordeel: heb je wel meteen geleerd wat je moet doen bij een aanrijding...
Snap ik, ik had mijn eerste aanrijding toen ik voor het eerst zelf de weg op ging, had echt geen idee wat ik moest doen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou,dat kun je wel zeggenIk grapte ook al tegen mijn instructeur 'Kun je dit ook gelijk even noteren als een bijzondere verrichting?' Ik was zó blij dat het niet mijn schuld was,maar dan nog schrok ik me echt wild gewoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |