was die ooit weg dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:32 schreef Tecnix het volgende:
Plan V + T is weer terug op Baarn - Utrecht
Werd laatste tijd gereden door SGMm, af en toe een verdwaald V´tje.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:48 schreef ghizzer het volgende:
was die ooit weg dan?
ligt dat niet aan die brand?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Na Rijswijk begon ook delft zuid te stinken vandaag, Zuurstok express reed er ook langzaam doorheen
Theorie:quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:11 schreef Wadloper het volgende:
@Zug: Welke en hoeveel treinen komen er door Zuidbroek in de uren 07.30 t/m 16.00?
was meer bedoeld als tvpquote:
Heb het vorige week met een bezoekje mogen vereren in het kader van "Willy on tour".quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:18 schreef ghizzer het volgende:
ik vind gewoon Arnhem - Winterswijk dubbelspoor met bovenleiding. helaas vinden heel veel mensen dat niet.
Heeft het meer nut een uitgebreide stabiele spitsbestendige dienstregeling, met 2x per uur een sneltrein (doetinchem - zevenaar - arnhem) en 2x per uur stoptrein tussen winterswijk en arnhem.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:18 schreef ghizzer het volgende:
ik vind gewoon Arnhem - Winterswijk dubbelspoor met bovenleiding. helaas vinden heel veel mensen dat niet.
Ik vin ook Deventer - Olst dubbel spoor, maar de duitsers vonden van nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:18 schreef ghizzer het volgende:
ik vind gewoon Arnhem - Winterswijk dubbelspoor met bovenleiding. helaas vinden heel veel mensen dat niet.
Hengelo oost?quote:
Enschede Drienerloquote:
Tsja eigenlijk verw8 je dan dat typische kegeltjequote:
Gelukkig niet zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
heefd er imant al een citaro op lijn 41 gezien?
Vraag ff aan dj-flash.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
heefd er imant al een citaro op lijn 41 gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
volgens mij is ie aan het testrijden in tsjechiëquote:Op woensdag 14 mei 2008 19:33 schreef SpeedyRich het volgende:
het schijnt dat er een V250 stel van NS in NL staat (arhem ofzo iets) iemand pics
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:35 schreef petre86 het volgende:
[..]
Ik vin ook Deventer - Olst dubbel spoor, maar de duitsers vonden van niet
quote:Technische beperkingen Betuweroute half juni opgeheven
14 mei 2008
De technische beperkingen voor het gebruik van de Betuweroute worden op 15 juni opgeheven. Er kunnen dan meer treinen over de lijn rijden omdat de testen met de spoorbeveiliging klaar zijn.
Minister Eurlings van verkeer heeft dat woensdag aangekondigd in de Tweede Kamer. Hij sprak van een 'sprong vooruit' voor de Betuweroute.
De Tweede Kamer had veel kritiek op het geringe aantal goederentreinen dat over de lijn gaat.
Exploitant Keyrail verwacht dat er eind dit jaar 250 treinen per week van de spoorlijn gebruik zullen maken. Nu zijn dat er nog maar 70 tot 75 per week.
Vet, een stopper Enschede-Utrecht!quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:47 schreef bork het volgende:
[..]
Tsja eigenlijk verw8 je dan dat typische kegeltjeWel een goede vondst daardoor.
[ afbeelding ]
Bedankt!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Theorie:
07:50 trein 47728 ACTS Onnen - Bremen (di-za)
09:56 trein 55341 RN Onnen - Veendam (ma-vr)
12:56 trein 55340 RN Veendam - Onnen (ma-vr)
14:15 trein 45767 RN Onnen - Leer (ma-vr)
14:53 trein 60249 ACTS Veendam - Mvtw (zo)
15:03 trein 60253 ACTS Veendam - Mvtw (di+do)
15:25 trein 60244 ACTS Mvtw - Veendam (ma)
16:25 trein 60244 ACTS Mvtw - Veendam (di-za)
17:25 trein 45766 RN Leer - Onnen (ma-vr)
18:25 trein 60252 ACTS Mvtw - Veendam (wo+vr)
19:58 trein 47729 ACTS Bremen - Onnen (ma-vr)
20:03 trein 48640 RN Hermalle - Veendam (ma+wo+vr)
Bron: Rolandrail
Eindelijk, hopelijk komt die lijn eindelijk goed op gang.quote:
als je humoritsch wil zijn sla je de plank compleet misquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
Gewoon de fik erin.
Nou koop maar nieuwe benelux loc's of laat mat'54 maar herbouwen, wat is dat ding lelijkquote:Op woensdag 14 mei 2008 19:33 schreef SpeedyRich het volgende:
het schijnt dat er een V250 stel van NS in NL staat (arhem ofzo iets) iemand pics
Theoretisch reed dat ding tot eind april, daarna zou het vervoer over gaan naar een andere vervoerder (...). Desalniettemin reed vorige week maandag 5 mei de trein toch weer met tractie van Rurtalbahn. Standaard rijdt dat ding trouwens zoiezo maar 1x per 2 weken en alleen op maandagen uit Veendam ri Duitsland. Dus of de trein aanstaande maandag weer rijdt... we zullen zien...quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:02 schreef Wadloper het volgende:
Rijdt die Rurtalbahn nog eigenlijk Zug-Chef? Ik heb deze al een tijdje niet meer gezien te Zuidbroek.
Hij kwam altijd rond 15.45 aan, en ging dan als losse loc door naar Groningen. Doorkomst Sappemeer meestal rond 15.55
Daarin lees ik dat de NS niet 50, maar 51 nieuwe VIRM stellen + een volledig opgebouwde kopbak heeft gekochtquote:Op donderdag 15 mei 2008 19:37 schreef Willy84 het volgende:
Nieuwe hov-rn.nl is uit.
Ze lopen 6 maanden achter op schema, het was de bedoeling dat eind dit jaar, de eerste treinen door de tunnel reden. Dat gaan ze niet halen, volgend jaar deze tijd. Is eerder haalbaar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:01 schreef Willy84 het volgende:
Gaaf filmpje over Almelo. Ben al een tijdje niet meer langs gereden. Liggen ze een beetje op schema? Hoe is de planning?
Als ik het zo bekijk schiet het aardig op!
Gaat weer lekker daar...quote:Locomotief ontspoord tussen Rijswijk en Delft
DELFT - Een locomotief van een intercity is vrijdagochtend even na half acht ontspoord na een aanrijding met een werkvoertuig.
Het ongeval gebeurde op een spoorwegovergang tussen Delft en Rijswijk. Er zijn geen gewonden gevallen, zo meldde een politiewoordvoerster.
De intercity was op weg van Den Haag naar Venlo. Tussen Delft en Rijswijk is geen treinverkeer mogelijk. De dienstregeling tussen Den Haag en Rotterdam is volgens een zegsvrouw van Spoorbeheerder Pro Rail ernstig ontregeld.
offtopic: hoe kom ik aan zo'n leuk oranje tagje?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:31 schreef dennistd het volgende:
stond ie daar niet voor instructie (of ben ik nou ik de war met de SLT, die staat daar namelijk ook ergens)
De SLT staat er geloof ik voor instructie. De GTW's zijn nog aan het proefritten, maar overnachten daar ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:31 schreef dennistd het volgende:
stond ie daar niet voor instructie (of ben ik nou ik de war met de SLT, die staat daar namelijk ook ergens)
in het EK-forum kun je die aanvragenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:52 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
offtopic: hoe kom ik aan zo'n leuk oranje tagje?Nvm
ik had het over die elektrische spurt, grapjasquote:OT: het was een intercity met reizigers, dus dan zal ie wel niet voor instrucie hebben gestaan>
Iddquote:Op woensdag 14 mei 2008 00:00 schreef petre86 het volgende:
[ afbeelding ] Deze ookal een leuke omweg
quote:Een woordvoerster van ProRail meldde dat besloten is te wachten met het terugzetten en afvoeren van de ontspoorde locomotief tot na de avondspits. In de tussentijd zal het treinverkeer over een spoor langs de plek van het incident worden geleid. Na de avondspits wordt het treinverkeer weer stilgelegd om de locomotief in het spoor te hijsen en af te voeren.
Dat had ik een flink aantal topics geleden al gemeld. Slim onderhandeld van NSquote:Op donderdag 15 mei 2008 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarin lees ik dat de NS niet 50, maar 51 nieuwe VIRM stellen + een volledig opgebouwde kopbak heeft gekocht
nee, ding kwam zonder brandstof te staan precies op een overwegquote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft iemand die vorkheftruck vergeten ofzo?
Behalve als meteen de bellen gaan rinkelen. Behalve als de startmotor niet aanslaat. Behalve als dat ding gauw 1500 kilo weegt en je hem ook niet kan duwen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:14 schreef sander89 het volgende:
Toch wel raar dat niet van spoor heeft kunnen krijgen, denk dat je net zoals bij een auto gewoon nog op de startmotor kan rijden.
Ergens in het najaar zullen de eerste stellen wel de grens over komen lijkt me.quote:
Dat is nog steeds niet iets waar 84 ton eloc en 10 keer 30 ton rijtuig echt wakker van ligtquote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:23 schreef Alexxxxx het volgende:
En deze heftruck is er een i de klasse van 3 tot 4 ton zelfs![]()
In Duitsland wisten zelfs een kudde schapen een trein te laten ontsporen, dus tegenwoordig kijk ik nergens meer gek van op.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet iets waar 84 ton eloc en 10 keer 30 ton rijtuig echt wakker van ligt
Bewegende beelden ook goed?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:29 schreef NordicBlue het volgende:
Nog meer pics van de loc toevallig?
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 02:29 schreef sander89 het volgende:
[..]
Bewegende beelden ook goed?
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377368/
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 02:29 schreef sander89 het volgende:
[..]
Bewegende beelden ook goed?
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-377368/
De heftrucks op de hoogovens wel eens gezien?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
In Duitsland wisten zelfs een kudde schapen een trein te laten ontsporen, dus tegenwoordig kijk ik nergens meer gek van op.
En euh.. 3 á 4 ton voor een heftruck is niets. In het magazijn waar ik werk hebben ze er een paar rijden van een dikke 6 ton. En zelfs dat is nog niet extreem.
weet dat Yale met de DB/EB heftrucks met een gewicht van 16 ton produceert.
Opbokken. Open maar een heftrucktopicquote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De heftrucks op de hoogovens wel eens gezien?![]()
Meerdere keren gedaanquote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opbokken. Open maar een heftrucktopic
ff één foto daarvan aub. ben toch wel erg benieuwd. eentje moet kunnen. gewoon eentjequote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De heftrucks op de hoogovens wel eens gezien?![]()
Ik heb geen fotos gemaakt op het hoogovensterrein de keer dat ik daar was, was er best wel illegaal namelijkquote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ff één foto daarvan aub. ben toch wel erg benieuwd. eentje moet kunnen. gewoon eentje
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:19 schreef JDude het volgende:
Tweede foto-albumpje gewonnen bij NS Hispeed. Gaat goed zo
.
Ik heb ook ooit zoeen mailtje gehad. Wat moet ik ermee manquote:
Ja dat wordt geloof ik verloot onder mensen die in het NSpanel zitten en dan af en toe wat vragenlijstjes vol spugen. Eoa waardecheque van 9,50 waarmee je van je eigen foto's een fotoboek kunt laten maken, met maximaal 32 foto's erin of zo. zoiets. Iets doms iig.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:58 schreef Willy84 het volgende:
Wtf waar gaat dit over?
Foto album winnen...heb ik wat gemist?
Op de veiling hoorde ik het verhaal dat de heftruck van een tuindersbedrijf was. Een grote tuinder, met kassen aan beide kanten van het spoor. Daarom rijden ze voortdurend heen-en-weer met heftrucks, want alleen op het hoofdbedrijf hebben ze een sorteer- en verpakkingsloods. De heftrucks zijn vrij licht want ze rijden iedere keer met 'n paar bakken losse producten. In die plukbakken kun je niet te veel gooien want anders wordt alles geplet. Het zijn vaak jonge gasten die met die heftrucks rondraggen. In dit geval was de knul 17 jaar. Het is op dezelfde plek al eens eerder raak geweest.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, ding kwam zonder brandstof te staan precies op een overweg
wat is jouw definitie van licht in deze context? een heftruck weegt altijd minstens een paar ton en kan oplopen tot tientallen tonnen.. bovendien, (het is overigens beslist niet provocerend bedoeld!!!) wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:27 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
[..\.]De heftrucks zijn vrij licht[..]
Ja, stond ik ook van te kijken. Maar volgens GE is het de enige nog maar gelukkigquote:Op maandag 19 mei 2008 02:38 schreef Willy84 het volgende:
Dat er op zo'n druk traject eigenliijk nog overwegen zijn.....
Er zijn er 2 tussen den haag en rotterdam, de andere is ter hoogte van Kethelquote:Op maandag 19 mei 2008 08:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stond ik ook van te kijken. Maar volgens GE is het de enige nog maar gelukkigAl heb ik niet de indruk dat daar snel iets aan gedaan wordt
Met vrij licht bedoel ik dat het een heftruck is die 3-4 ton op de lepels kan pakken. En zwaar is dan een heftvermogen van 40+ ton.quote:Op maandag 19 mei 2008 08:21 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat is jouw definitie van licht in deze context? een heftruck weegt altijd minstens een paar ton en kan oplopen tot tientallen tonnen.. bovendien, (het is overigens beslist niet provocerend bedoeld!!!) wat wil je daarmee zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met als eindpunt Medemblik.
Verder met de boot naar Enkhuizen waar een batterij treinen stond geparkeerd op het kop/eindtation.
Tenslotte in A'dam overgestapt waar ik deze Northlander en Hondekop weer tegenkwam, helaas wat gelig door het smoezelige VIRM-raampje.![]()
Al met al een geslaagd dagje stoomtrammen, ik weet nu daardoor wel het verschil tussen een stoomtrein en stoomtram.![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 19-05-2008 20:51:39 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En dat is?quote:...ik weet nu daardoor wel het verschil tussen een stoomtrein en stoomtram.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Socialist in Mercedes
Alsmede het voormalig Mendinistel, de 4023quote:Op maandag 19 mei 2008 21:25 schreef SNArky het volgende:
De 4026 is inmiddels ook al door een "artiest" van een "kunstwerk" voorzien...
quote:Op maandag 19 mei 2008 16:04 schreef bork het volgende:
Onderweg gestopt op diverse (gerestaureerde) stations,
@Flesheb je die al Fles??
Ahum da's dus duidelijk, je zal toch nog een keer op pad moetenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uit de tijd dat "alle nieuwe bordjes van de dag" nog de norm was
Medemblik was af voor zover ik er verstand van heb. Stond in ieder geval helemaal geen bouwmateriaal meer.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en Bennebroek-Sijbekarspel ligt daar nog, en Medemblik zonder bouwsteigers moet nog, en zo zijn er nog wel wat redenen. Was het verbouwen inmiddels klaar?
Het is wel weer feesttijdquote:Op maandag 19 mei 2008 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alsmede het voormalig Mendinistel, de 4023
quote:239 Teletekst di 20 mei
*************************************
***************************** NED.2
*************************************
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:India Toy
Train:Siliguri - Darjeeling.
Een trip met de Toy Train van Siliguri
naar Darjeeling brengt reizigers terug
naar de oertijd van het spoor.Een 100
jaar oude stoomlocomotief trekt de
wagons puffend en blazend door jungles
en heuvels.
Op een speelgoedstationnetje eindigt
de reis.De passagiers hebben vanaf
deze plek uitzicht op de Himalaya.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
quote:******************************** 2/4
S P O O R W E G E N internationaal
19 en 20 mei
Staking Belgische spoorwegen
De Belgische spoorwegen kondigen een
staking aan van hun personeel
van maandag 19 mei 22.00 uur t/m
dinsdag 20 mei 22.00 uur.
Treinverkeer van, naar en in Belgie is
niet mogelijk.
Thalys Amsterdam-Parijs rijdt ook niet.
Voor meer informatie kijk op
www.nshispeed.nl
Het zijn twee volle DVD's met 25 afleveringen die in 't engels zijn. Samen ongeveer 9GB. Dan heb ik 10 afleveringen die vnl van de EO zijn maar ikzelf niet heb opgenomen, die zijn 2,7 GB. En sinds een paar weken ben ik die meuk zelf aan het opnemen met MythTV, daar staan nu 4 afleveringen, waarvan twee de eerste 3 minuten missen i.v.m. een foute tijd op mijn server. Die zijn ongeveer 700MB per aflevering en daar heb ik nog geen reclame e.d. vanaf geknipt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
en_door_slecht? Hoeveel gieg is dat bij elkaar? Misschien valt er iets te regelen qua hosting
Frankrijk, dat was ikquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar een tijd geleden stond er hier in het topic een opmerking over internationale treinkaartjes waar namen op moesten staan en de treinreiswinkel die dat alvast had ingevuld met "TREINREISWINKEL". Voor welk land gold dat?
Ik ben zo'n maandje of 3 bezig, eo-afleveringen compleet, geknipt en al, mpg-formaat. Als iemand een gat heeft in zijn serie(s) kan ik die eventueel aanvullen/invullen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:18 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het zijn twee volle DVD's met 25 afleveringen die in 't engels zijn. Samen ongeveer 9GB. Dan heb ik 10 afleveringen die vnl van de EO zijn maar ikzelf niet heb opgenomen, die zijn 2,7 GB. En sinds een paar weken ben ik die meuk zelf aan het opnemen met MythTV, daar staan nu 4 afleveringen, waarvan twee de eerste 3 minuten missen i.v.m. een foute tijd op mijn server. Die zijn ongeveer 700MB per aflevering en daar heb ik nog geen reclame e.d. vanaf geknipt.
Het totaal staat nu dus op ongeveer 14GB.
En hoe gaan we dat even regelen? Zal ik ze maar gewoon even op wat DVDtjes zetten en dan per snail mail? Of heb jij een dikke FTP-bak staan? Ik kan mijn server ook wel tot FTP bak omklussen, maar als daar 3 mensen van gaan lopen sleuren, ben ik 45 GB verder en heb ik zeker 6 dagen geen internet meer.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
AL die railaway afleveringen wil ik ook graag hebben als dat kan
Ik heb van Rail Away nog niets eigenlijk. Ik kan wel ruilen tegen tientallen fragmenten en alle cabineritten die ooit op Trainmagazine.nl verschenen zijnquote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:43 schreef bork het volgende:
Ik ben zo'n maandje of 3 bezig, eo-afleveringen compleet, geknipt en al, mpg-formaat. Als iemand een gat heeft in zijn serie(s) kan ik die eventueel aanvullen/invullen.
Oke, ik zal eens een lijstje gaan maken van wat ik heb. (Post ik morgen wel ff, nu niet veel tijd)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:43 schreef bork het volgende:
[..]
Ik ben zo'n maandje of 3 bezig, eo-afleveringen compleet, geknipt en al, mpg-formaat. Als iemand een gat heeft in zijn serie(s) kan ik die eventueel aanvullen/invullen.
Meet, laptop, USB-HDD, biertjequote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:50 schreef en_door_slecht het volgende:
En hoe gaan we dat even regelen? Zal ik ze maar gewoon even op wat DVDtjes zetten en dan per snail mail? Of heb jij een dikke FTP-bak staan? Ik kan mijn server ook wel tot FTP bak omklussen, maar als daar 3 mensen van gaan lopen sleuren, ben ik 45 GB verder en heb ik zeker 6 dagen geen internet meer.
Overigens ben ik vanaf 17 juli 5 weken weg (fietsen, maar eerst met de trein naar Warsazwa), dan kunnen jullie je gang gaan. Maar dan moet je nog wel even geduld hebben.
Zie ze steeds vaker ja, want ook Zuidhorn en Groningen Europapark hebben er een.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:15 schreef dennistd het volgende:
Op utrecht overvecht staat trouwens een stationsbordje dat geen opschrift heeft, of maar aan een kant
Loop toch niet zo te zaniken manquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:44 schreef Alexxxxx het volgende:
en handelen in TV afleveringen mag niet op fok, grote foei!
Wees blij dat ik het bij een grote foei laat, elke andere mod had iedereen in dit topic laten bannenquote:
Dat zijn dan nog dubbele lichtbakken neem ik aan? Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt hebben gewoon enkelzijdige lichtbakken. En om eerlijk te zijn, meer heb je niet nodig ook. Maar aan de spoorkant moet het wel te zien zijn op zich. in Opheusden bijvoorbeeld is dat nog knap lastig...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zie ze steeds vaker ja, want ook Zuidhorn en Groningen Europapark hebben er een.
Wat op zich best een zuiverende werking had kunnen hebbenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wees blij dat ik het bij een grote foei laat, elke andere mod had iedereen in dit topic laten bannen
En volgens mij zijn de lijnen in het noorden ATB-NG.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, er zijn baanvakken op industrieterreinen, museumspoorlijnen e.d. waar geen ATB is. Ook zijn er baanvakken zoals de HSL-zuid en de Betuweroute waar ERTMS gebruikt wordt. De eerstegenoemde is nog niet opgeleverd. Verder kun je hier:
http://www.prorail.nl/NR/(...)tmaanv831mrt2008.pdf
op pagina 133 zien welke beveiliging de sporen hebben, echter staan daar de museumspoorlijnen en enkele stukjes waar goederentreinen nog komen niet op
Jij hebt de drek uit de overstortbak van fok naast je op de bank zitten?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
En dat terwijl er zonet een gebande user op mn bank naar dat programma heeft gekeken! Op mijn TV! De EO!![]()
De baanvakken zonder bovenleiding waar reizigerstreinen rijden, zijn idd allemaal voorzien van ATB-NG. Het stukje naar Veendam heeft bijvoorbeeld nog geen beveiliging.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:51 schreef en_door_slecht het volgende:
En volgens mij zijn de lijnen in het noorden ATB-NG.
(Maar ik ben maar een broekje in treinenland, dus hecht er niet teveel waarde aan.)
normaal zitten er alleen hele mooie vrouwen opquote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt de drek uit de overstortbak van fok naast je op de bank zitten?![]()
Huuuu
Ik ga binnenkort weer eens wat met WO1 doen. tikje Arras - Amiens moet wel kunnen lijkt mequote:
Een noodremming door ingreep van de ATB?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:13 schreef ghizzer het volgende:
wtf is een ATB'tje?
Ben erg benieuwd hoe ze aan binnenkant uit zien en de trappen zo breed zijn geworden dat je iemand goed passeren.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe VIRM is ook in het land, de 9548. Zag op Somda een link naar een filmpje:
Op 30 juni worden de eerste 2 nieuwe stellen officieel afgeleverd.
En voor de liefhebbers nog even een screencap van het stel:
[ afbeelding ]
Ze staan momenteel 300 stemmen achter dusquote:Beste museumstoomliefhebbers,
Bij deze wil ik jullie allemaal oproepen om te stemmen voor de VSM. We hebben alle stemmen nodig die we kunnen krijgen om de Louise de Brauwprijs van de gemeente Apeldoorn te winnen.
Deze prijs bedraagt ¤ 2500,=. De VSM heeft al jaren geen bijdragen gehad, we kunnen een extraatje goed gebruiken.
Om te stemmen klik je op de volgende link: http://www.apeldoorn.nl/verschilmakers Klik vervolgens op stem mee, en klik dan natuurlijk op de VSM!
Je kunt per computer maar 1 x stemmen.
dus zo veel mogelijk pc stemmen,
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn geen cijfers over het aantal ATB-remmingen per jaar. Alleen de keren dat het gevaar oplevert, zoals het passeren van een rood sein na een remming worden genoteerd.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:29 schreef Dammie het volgende:
Hebben jullie de EK trein, de oranje ICE van de NS al gezien? op treinennieuws.nl staat de neus afgebeeld.
EDIT:
hierbij ook de foto, van Wietze Boersma, hier afgebeeld:
[ link | afbeelding ]
"grofweg 96"?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Dat zijn de geregistreerde ja. Het echte aantal ATB remmingen is er een veelvoud van. Alleen zorgen de meeste remmingen er niet voor dat of de dienstregeling verstoord wordt of dat er gevaar is.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:26 schreef UncleSam het volgende:
In 2007 waren er grofweg 96 ATB remmingen. Veelal veroorzaakt door technische storingen.
Intressant dubbele 3 assige onderstelquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef sander89 het volgende:
Zag laatste loc rijden die ik nog niet kende, dus effe gezocht en gevonden wat het is.
Is de Voith Maxima 40 CC een dieselhydraulisch loc, volgens mij nog aardig onbekend in NL.
[ afbeelding ]
Weet niet wat ik er van moet vinden, mooi is die niet maar echt lelijk ook weer niet.
Ooow werk jij bij Prorailquote:
Ik vind het wel een vette locquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Intressant dubbele 3 assige onderstel, wel Diesel. Dat vind ik een erg punt met de komst van de betuweroute had ik toch wel 25 / 15 / 1,5 kV locs verwacht voor het werk.
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schipholquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
En waarom de treinen bij Eindhoven bijna altijd vertraging oplopen?![]()
Hele spoor net van NL bedoel jequote:Op donderdag 22 mei 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En bij Winterswijk, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Almelo, Zwolle, Rotterdam, Breda en Schiphol
Dat had-ie nou niet moeten zeggen iddquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:12 schreef Willy84 het volgende:
Ooow werk jij bij Prorail![]()
Weet je dan toevallig ook waarom je voor Amersfoort altijd moet wachten voor een rood sein?
Waarom de stroomstoringen bij Utrecht zijn iederen keer?
Waarom ze goederentreinen eerder laten vertrekken zodat ik in de intercity met stoptreinsnelheid ga?
Waarom ze de wissels op zomertijd hebben gezet?![]()
Ik heb nog veel meer vragen
Nu op DJ achtige praktijken op het antwoord wachtenquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had-ie nou niet moeten zeggen idd
Gaafquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen tot en met zondag treinen rond kopenhagen![]()
Dat moet wel lukken, Alexquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga solliciteren als manager bij prorail. Ik kan niks, ik wil niks, ik weet niks, ik doe niks, ik wil veel geld verdienen en veel vrij zijn.
Copycatquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen tot en met zondag treinen rond kopenhagen![]()
Jammer. Er mist nog wat.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga solliciteren als manager bij prorail. Ik kan niks, ik wil niks, ik weet niks, ik doe niks, ik wil veel geld verdienen en veel vrij zijn.
Ik ben mod op fok, dan hoef ik dat er toch niet apart bij te vermelden? Leek me duidelijk dat ik aan die kwalificaties al voldoeedquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammer. Er mist nog wat.
Ik wil graag reizigers pesten
Ik wil graag om me heen in het rond blaffen hoe goed ik alles wel weet, ook al mag ik alleen maar koffie rondbrengen.
Oh ja, goed punt. En hang voor de zekerheid even een bordje om je nek met "Ik deug nergens voor"quote:Op donderdag 22 mei 2008 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben mod op fok, dan hoef ik dat er toch niet apart bij te vermelden? Leek me duidelijk dat ik aan die kwalificaties al voldoeed
Die is de LUL, sterkte kerel, je zult het nodig hebbenquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:07 schreef UncleSam het volgende:
Ik kan het cijfer niet garanderen nee, en dit zijn dus alleen geregistreerde ATB remmingen, het kan zijn dat er perongeluk andere incidenten in de zoekquerie zijn gevallen, maar van wat ik kan zien klopt het aardig.
Ik werk bij ProRail
TE LAAAAAAAAAAAATquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
je bent de 1guy1brush van Prorail, en maakt de WCs schoon?quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
ah ok heel hartelijk thanx!(Y) nu zie ik dat de trein op de heenweg (Duivendrecht - Ede/W) over Utrecht/stopbus gaat (reisplanner NS). maar krijg ik geen gezeik met conducteurs als ik mijn alternatieve route over Amersfoort neem?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet de NS geloven, want er zijn werkzaamheden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht dit weekend, maar het kan zijn dat het stukje tussen Driebergen en Utrecht de NS bus te nemen en dan vanaf daar je treinreis te vervolgen, sneller is dan omreizen via de kippenlijn
Kan wel zijn, maar voorlopig ga ik voor iets wat NAAST heet station ligt, en waar jij alleen maar naar kon kijkenquote:
Tivoli bedoel je? Ben ik in 2005 al in geweestquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan wel zijn, maar voorlopig ga ik voor iets wat NAAST heet station ligt, en waar jij alleen maar naar kon kijken![]()
![]()
Jij werkt op de afdeling P&Oquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:03 schreef UncleSam het volgende:
Zal ik er dan maar gelijk bij zeggen dat ik niet ga over verkeersleiding, seinen, storingen, bla die bla.
Cool! Ik woon ook bij Amsterdam Amstelquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:00 schreef ghizzer het volgende:
gassies, morgen reis ik van Doetinchem naar Amsterdam Amstel en zaterdag van Amsterdam Amstel naar Ede-Wageningen (retour). Ben van plan om rond een uur of 10 's avonds weer van Ede-Wageningen naar Amsterdam Amstel te reizen. 9292ov.nl geeft aan via Utrecht, maar NS (zonder dat ik de verklaring vinden kan) via de kippenlijn en dan Amersfoort/Duivendrecht. Wie moet ik geloven volgens jullie? thanx alvast voor de info! (oh ja, zondag ga ik dan weer van Amsterdam Amstel naar Doetinchem, nog niet gemeldde werkzaamheden gepland?)
quote:7. Ik heb een treinkaartje gekocht en afgestempeld voorafgaand aan de reis. Nu is de trein (door technische storing) niet geweest. Kan ik mijn geld terug ontvangen?
Nee, er wordt geen restitutie verleend. Technische storing en/of treinuitval door onverwachte (weers)omstandigheden vallen niet onder de aansprakelijkheid van Arriva. Tevens is vergoeding van een deel van de abonnementskosten niet mogelijk.
Volgens http://de.wikipedia.org/wiki/Voith_Maxima :quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een vette locziet eruit alsof ie wel een aardig sleepje kan hebben
![]()
Weet alleen niet welk bedrijf hem heeft besteld en hoeveel?
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:10 schreef dennistd het volgende:
er staat:
Mitte Februar 2008 sind 77 Exemplare der Maxima bestellt.
volgens mij wordt daar toch echt mee bedoelt dat er tot half februari 77 zijn besteld (in het totaal dus)
hmmmkayquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:51 schreef Zug-Chef het volgende:
in het geile [..] Grou-Jirnsum:
Nee ik ging die kant op vanwege de ACTS Bremen-trein, maarja dat kon ik nu dus niet meer halen dus maar thuis gebleven. Vanmiddag naar Steenwijk voor de VSM Stomert :--)quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallende combiMaar wat wil je ook als bijna alle 1250 locs defect zijn.
En ik maar denken dat zug-chef inmiddels wel richting Leer was vertrokken.
SLT zal ingezet gaan worden vanaf aanvang dienstregeling 2009, ergens half december dus. Hopelijk betekent nog een half jaar testrijden ook dat ze dan wel zo'n beetje storingsvrij zijn tegen die tijd.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:10 schreef Peterselieman het volgende: Met de SLT zijn ze nog in de testfase. Wanneer de eerste inzet daarvan is, is nog niet bekend.
Da's niks mis meequote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:57 schreef tomme6 het volgende:
Tis feest in helmond! De laatste dagen staan zowel de SLT als de nieuwe treinen van arriva samen opgesteld! leuk om te zien!
Hij woont pas 2 jaar samen gekquote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:05 schreef Willy84 het volgende:
[..]
We weten nu wel waar Zug zijn neukertje heeft![]()
Alternatieve en Historische bordjesquote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:32 schreef Willy84 het volgende:
Wat is Altohistio?
Dat zijnquote:
Dat kan ik ook wel bevestigen. Ik was er ook namelijkquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:10 schreef Wadloper het volgende:
Gisteren volgens mij Zug-Chef gezien in Zuidbroek, toen hij om 18.43 met de trein richting Nieuweschans ging.
Okequote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:23 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Dat kan ik ook wel bevestigen. Ik was er ook namelijk
Ik kwam een fotograaf tegen bij Elst die ook die kant op wilde. Mocht meerijden :--)quote:Op maandag 26 mei 2008 05:33 schreef Socios het volgende:
Fraaie foto´s. Hoe ben je naar Emmerich gegaan? Er stoppen nauwelijks treinen vanuit Nederland.
Haarlem is in een film gebruikt als vervangend decor voor Amsterdam CS.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's(Y)
Was een aanfluiting ja, zelfs voor de niet al te goede film Oceans Twelvequote:Op maandag 26 mei 2008 13:11 schreef JDude het volgende:
Haarlem is in een film gebruikt als vervangend decor voor Amsterdam CS.
Nu heb ik geen foto's bij de hand, maar Rai en Diemen zuid zijn toch duidelijk anders. Lijkt echt niet op elkaar.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's(Y)
"TS" begint:
Diemen-Zuid en Amsterdam Rai
Deze zie ik niet zitten ,toevallig precies 2 van de 3 die ik erg goed kenquote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's(Y)
"TS" begint:
's-Hertogenbosch en Amersfoort
wie volgt?
+ bla bla geld van de regering voor de inbouw van ATB bij historische treinen bla blaquote:Op maandag 26 mei 2008 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
+ bla bla binnenkort afgelopen bla bla ATBverplichting bla huilverhaal bla
diemen-zuid is eigenlijk gewoon een kopie van amsterdam rai, alleen dan zonder glazen (bolle) zijwanden (deze zijwanden heeft naast amsterdam rai sporen 1 en 4 van duivendrecht ook). leuke kenmerkende details zijn het dak (v-vorm) en de schuin 'afgesneden' liftschacht met een blauw dak die boven het dak uitsteekt.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:12 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nu heb ik geen foto's bij de hand, maar Rai en Diemen zuid zijn toch duidelijk anders. Lijkt echt niet op elkaar.
quote:Op maandag 26 mei 2008 18:08 schreef Gutz het volgende:
station stadion is alleen nog in gebruik bij risicowedstrijden. (ado).
Zal er binnenkort toch eens opletten, maar de verschillen zijn ook groot.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:44 schreef ghizzer het volgende:
[..]
diemen-zuid is eigenlijk gewoon een kopie van amsterdam rai, alleen dan zonder glazen (bolle) zijwanden (deze zijwanden heeft naast amsterdam rai sporen 1 en 4 van duivendrecht ook). leuke kenmerkende details zijn het dak (v-vorm) en de schuin 'afgesneden' liftschacht met een blauw dak die boven het dak uitsteekt.
begin deze maand was ik bij de zlsm en toen heb ik het er nog over gehad met een conducteur.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
+ bla bla alleen kastje wordt vergoed bla bla inbouw niet bla bla inbouw ruim 2 keer zo duur als kastje bla
althans dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb
Ik wou zeggen, ik ben er vorig jaar nog met een risicowedstrijd van de NVBS geweestquote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
En volgens mij enkele LM ritjes van reizigersmat
Idd, Cargo en LM rijdt er standaard overheen. Omleiding via daar heb ik nog nooit van gehoortquote:
Vertel? Was dat weer zo'n leuke rondritquote:Op maandag 26 mei 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, ik ben er vorig jaar nog met een risicowedstrijd van de NVBS geweest
Ja, was hipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel euro's was je eigenlijk kwijt?
Kreeg ook nog een mailtje over een afscheidsritjevan die Citysprinter.
Die lijn geeft ook een soort van sneltram idee iddquote:Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef ghizzer het volgende:
ok, zomaar ff als tussendoor, lijn Amersfoort - Ede-Wageningen heb ik bij deze genomineerd voor Grote Prijs Voor Grootste Pauperlijn van Nederland. Met name in Ede is het huilen met de pet op. Het gaat zo traag als dikke stront. Schiet geen reet op. Op de fiets ben je net zo snel!
Martenshoek - Sappemeer-Oost kan je op de fiets ook wel winnen van de trein hoor.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef ghizzer het volgende:
ok, zomaar ff als tussendoor, lijn Amersfoort - Ede-Wageningen heb ik bij deze genomineerd voor Grote Prijs Voor Grootste Pauperlijn van Nederland. Met name in Ede is het huilen met de pet op. Het gaat zo traag als dikke stront. Schiet geen reet op. Op de fiets ben je net zo snel!
Nee maar zo kan ik nog 20 trajecten opnoemen.. of dat nou iets bijzonders is..quote:Op maandag 26 mei 2008 22:49 schreef Willy84 het volgende:
Vind het wel een gaaf traject maar is in niks te vergelijken met een hoofdtraject.![]()
Mmm nee is opzich niet bijzonder idd. Maar als je normaal nooit op zulke lijntjes komt sta je wel even te kijken dat je ongeveer in iemands achtertuin rijdt.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar zo kan ik nog 20 trajecten opnoemen.. of dat nou iets bijzonders is..
Oh ja, ik merk ook wel aan mezelf, en aan veel anderen, dat Almelo-Mariënberg ongeveer wel een verplicht nummertje is gewordenquote:Op maandag 26 mei 2008 22:56 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Mmm nee is opzich niet bijzonder idd. Maar als je normaal nooit op zulke lijntjes komt sta je wel even te kijken dat je ongeveer in iemands achtertuin rijdt.
Ja, daar ben ik nog eens uitgestapt. Met een voetbaltrein over de Maliebaan, dat was ook wel grappigquote:Op maandag 26 mei 2008 22:20 schreef Willy84 het volgende:
De Arena heeft trouwens ook zijn eigen perron voor risico bezoekersdie kan je volgens mij alleen via de buitenste boog bereiken.
Vanavond. Opletten dusquote:240 Teletekst di 27 mei
*************************************
***************************** NED.2
*************************************
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.
Afl.:Zwitserland (2):Interlaken -
Junfraujoch.
Rail Away maakt een indrukwekkende reis
langs de Jungfraubahnen.De reis gaat
vanuit Interlaken naar Grindelwald,het
vertrekpunt van de Wengernalpbahn.
Na de grimmige wanden van de Eiger is
het tijd voor een overstap.Een tunnel
voert naar een station op 3450 meter.
Het uitzicht is overweldigend.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Enige nadeel altijd is dat de druk op je oren bij station Best nog hoger is met 2 treinen in die tunnel...quote:Op maandag 12 mei 2008 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb nog een Treinenwedstrijdje gedaan met Fles:
Vanaf het perspectief van Fles zag dat er zo uit:
En zo zag ik het:
Twee jaar terug was dat nog wel zo.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:54 schreef Socios het volgende:Wordt Rotterdam Stadion dan daadwerkelijk niet meer gebruikt in ´deze vorm´?
quote:Op maandag 26 mei 2008 19:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zo zit er bij Diemen Zuid gene metro station direct naast.
753 Teletekst di 27 meiquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Twee jaar terug was dat nog wel zo.
[..]
Dus toch!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:11 schreef biertapper het volgende:
753 Teletekst di 27 mei
******************************** 7/7
S P O O R W E G E N extra
1 juni
Nederland - Wales in de Kuip
Aldus teletekst
In Rail Magazine 254 wordt gesproken over een heel reële kans op heropening Stadskanaal - Veendam en aanleg Stadskanaal - Emmen waardoor er een kortere spoorverbinding ontstaat tussen Emmen en Groningen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:06 schreef Willy84 het volgende:
Vind van Almelo naar Emmen dan wel leuk. Alleen dan door naar Groningen met die bus..
Het is een mooie omgeving maar die rit duurt zo lang. Daar wordt je niet vrolijk van.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:17 schreef bork het volgende:
Geen treinverkeer van en naar Amsterdam??
zaak Rond Amsterdam Centraal rijden geen treinen door gevraagde politie-assistentie. om 17.11
Ontruiming CS![]()
Gelukkig snel opgelostquote:AMSTERDAM - Een verdacht pakketje heeft het treinverkeer rond Amsterdam dinsdagmiddag ernstig ontregeld. Tussen kwart voor vijf en kwart over vijf reden er helemaal geen treinen van of naar de hoofdstad.
Louis Sweekhorst
Daarna kwam het verkeer weer op gang. Reizigers moeten echter nog tot ongeveer half zeven rekening houden met vertragingen tot een uur.
Dat meldde spoorbeheerder ProRail. De politie trof het pakketje rond kwart voor vijf aan in een trein op het Centraal Station. Zij sloot een deel van het gebouw af. Onderzoek wees uit dat er sprake was van vals alarm. Een half uur later gaf de politie het station dan ook weer vrij.
Bron
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht - Roterdam en dan gewoon doorrammen met de Thalys? Is wel een stuk sneller iig
Dordrecht vs. Zwollequote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's(Y)
"TS" begint:
Aalten en Terborg
Diemen-Zuid en Amsterdam Rai
Olst en Rijssen (qua vorm en opstelling perrons)
's-Hertogenbosch en Amersfoort
wie volgt?
Maastricht - Luik - Luxemburg gaat volgens mij het snelst over Brussel aangezien de aansluiting in Luik vanuit Maastricht belabberd is. De route via Luik lijkt me wel mooier. Wil zelf ook nog eens naar Luxemburg.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:04 schreef Tecnix het volgende:
Even een vraagje. Ik wil van de vakantie vrienden opzoeken in frankrijk. Maar nu wil ik via het spoor![]()
Ik heb even zitten denken hoe ik het best kan gaan maar misschien weten julie een betere route.
Soestdijk - Utrecht CS - Maastricht - Luik - Luxemburg - Nancy - Langres of Vesoul.
Maar nu ben ik benieuwd of jullie een betere of een andere route hebben
Volgens mij is dat het snelst, je kan ook via Duitsland naar Straatsburg reizen en dan naar Vesoul. Die route is ook redelijk snel, wel meer overstapjes.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?
Iets met gratis bier enzoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:01 schreef JDude het volgende:
Op de terugweg ergens voor Utrecht stranden (iets met een 1800'je en bliksem) en pas om 2.00 in Arnhem staan was dan weer minder tof.
www.Bahn.de daar staat allesquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef Tecnix het volgende:
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |