abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 12 mei 2008 @ 14:22:17 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58626610
quote:
Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn.
rijden die er normaal wel dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 mei 2008 @ 14:23:43 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58626633
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

rijden die er normaal wel dan?
Dat staat toch nergens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58626662


  maandag 12 mei 2008 @ 14:33:48 #254
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58626820
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Oja, feit Plan V is ruk. Feit 2, Plan T is minder ruk. Conclusie, Plan V is rukker dan Plan T.

Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_58627001
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
pi_58627012
Mat'64 is zeker sterk, maar al lang niet meer van deze tijd. zowel niet qua comfort als qua stijl.
  maandag 12 mei 2008 @ 14:51:12 #257
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58627068
Ik zit voor school iedere dag in dat spul en mocht er ee DDAR voorrijden dan heb ik niet meer of minder het Joepie gevoel dan Mat64. Alleen wel liever T dan V
  maandag 12 mei 2008 @ 15:38:51 #258
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58627814
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 15:42:07 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58627847
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58627904
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
pi_58627920
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:38 schreef Wadloper het volgende:
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
  maandag 12 mei 2008 @ 15:49:59 #262
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_58627962
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 12 mei 2008 @ 15:52:03 #263
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58627989
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:33 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
Dat zeg ik, dat het lawaai maakt is tot daar aan toe, maar het zit zo gruwelijk.
pi_58628084
je moet dat polyester van De Lint eens horen wanneer ie optrekt. om over de vele storingen met de deuren nog maar te zwijgen.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:00:45 #265
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58628108
Maar daar kan je tenminste enigzins normaal in zitten.
pi_58628122
Ja, Lint zit beter dan GTW. Net als Plan V trouwens imo.
  maandag 12 mei 2008 @ 16:03:16 #267
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58628132
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:46 schreef Socios het volgende:
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
pi_58628139
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Wat moet ik vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 12-05-2008 16:15:45 ]
pi_58628191
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:03 schreef Wadloper het volgende:
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
Zat een maand of wat geleden in de 10320 als Sneltrein Groningen - Leeuwarden. Die motor maakte een ontzettend kabaal. Echt niet gezond en nog harder geluid dan een Wadloper. Ook had de trein last van stuiptrekkingen. Plotseling stil komen te staan midden in de weilanden nabij Grijpskerk, vlak na het optrekken neervallen en meer van dat soort ongein. Ik ben toen in Buitenpost maar uitgestapt en heb de bus ( ) naar Leeuwarden genomen. Was echt niet te harden in die trein. Zag ´m ook vlak na Buitenpost weer tot stilstandkomen met een gierende motor. Geen idee of en zo ja met hoeveel vertraging dat Spurtje de eindbestemming gehaald heeft.

Al met al erg jammer. Mooi nieuw materieel enzo dat nu al zo afgetakeld lijkt en soms onbetrouwbaar is. Los gezien van de discussie qua comfort etc. vs. de Wadloper en de Buffel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 12-05-2008 16:13:20 ]
pi_58628311
De Lint is gewoon een zware kuttrein wat beenruimte betreft. Kun je beter VIRM, ICM e.d. hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 16:58:10 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58628920
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58629087
Ok, Wie van jullie stonden er gisteren bij Venlo te spotten (Dat doodlopende weggetje vlak voordat het spoor de bossen in duikt)

Zal om en nabij 11:05/06 geweest zijn aangezien hij om 11:04 uit Venlo vertrekt
  maandag 12 mei 2008 @ 17:35:31 #273
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58629433
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
Dat geldt ook voor Plan V, dus zo gek is dat niet hoor.


Vanmiddag even een half uurtje bij een overweg gestaan, met dit als resultaat:


2x Plan V als stoptrein Rhenen-Utrecht


VIRMpje onderweg van Arnhem naar Den Haag


Een Intercity(!) naar Den Helder


En tot slot SGMm 2976 tussen Rhenen en Ut.
  maandag 12 mei 2008 @ 17:36:19 #274
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58629446
@Socios:
Soms vallen treinstellen ook spontaan geheel uit, en moeten ze afgesleept worden. Dit heb ik zelf ook 1x mogen zien in Groningen.
Ook valt een motor wel eens uit na het uitzetten van de stuurstroom (als de mcn dus die cabine verlaat op de eindbestemming), al een aantal keer mogen meemaken.

Uit betrouwbare bron heb ik ook al vernomen dat de motorwagen ook in zijn eigen uitlaatgassen stikt, vanwege een aanpassing die gedaan is bij Voith. Zo is er telkens de melding bij het optrekken dat er storing in beide dieselmotoren zit, zodra de motoren op de 'cruise control' staan, is die melding weer weg.
Máár, er zit een knop die het opheft, zodat de uitlaatgassen niet vastgehouden worden, dan krijg je die meldingen dus niet meer. Hadden ze net zo goed niet die aanpassing kunnen maken...
  maandag 12 mei 2008 @ 17:37:19 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58629466
Leuke plaatjes ReisT!
pi_58629480
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
een lint is gewoon een kut op wielen en het heeft wel wat weg van een tram. meest kutte aan de lint is de minimale beenruimte en de storingsgevoeligheid van met name de deuren. ook loopt de reisinformatie maar zelden goed. in de zomer is het er bovendien vaak veel te cool (te extreme airco).

postieve aan de lint is de transparantie. als je samen reist heb je een behoorlijk goed overzicht door de trein om je reispartner en evt. vrouwelijk/mannelijk schoon te aanschouwen. bovendien trekt de lint ook erg hard op.
  maandag 12 mei 2008 @ 17:53:28 #277
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_58629748
Nu vind ik plan V prima materieel, maar ook die dingen hebben wel eens storingen.

Op 5 mei nog in Sittard staan wachten op een V die blijkbaar bij Bunde het niet meer zag zitten en met een overhitte motor in de hens is gevlogen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 12 mei 2008 @ 17:55:35 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58629779
wat een gejank allemaal. Als ik in een Lint zit, heb ik meestal OF een bak, OF een stel voor mezelf alleen En er zitten ook van die klapstoeltjes van de zijkant, die hebben zeker genoeg beenruimte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58630388
ReisT.. woooooooooooow! toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.

@Dr_Flash. Ben zelf 2.05 m en heb dus recht van spreken lijkt me. vooral omdat ik al 10 miljoen keer in een Lint gezeten heb. Je bent inderdaad dan 'veroordeeld' tot de 5 zits naast de deur, maar zul je vaak zien, moet er weer iemand daar zn fiets kwijt (aargh!).
pi_58630643
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef ghizzer het volgende:
toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
pi_58630786
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
dat klopt inderdaad! daar heb ik toen ook vaak in gezeten! maar reisde vaak op vrijdagavond/zaterdagmorgen/zondagavond. vond het toen wel relaxt reizen. vooral om dat die DDM erg stil was, geen gekke 'computergeluiden' maakte en karakteriserend erg relaxt heen en weer schommelde.
pi_58630903

NSR 1741 met de Pimpelexpress in de bossen bij Baarn


ERS 6606 is met de Melnik-shuttle tr 42375 een half uur te laat en vervoert zoals altijd zeer veel Maersk-containers.


RN 6454 is met een uit schuifwandwagens bestaande trein onderweg naar Amersfoort en passeert hier het bos nabij Baarn.


De ACTS-1200'en hebben hun langste tijd gehad, nog voor het einde van 2008 zal deze oudgediende definitef zijn afscheid gaan nemen. Tot die tijd zal deze lokserie voornamelijk de containertreinen van/naar Leeuwarden en Coevorden trekken. ACTS 1251 is met de Houtrakpolder-trein op weg naar Coevorden en passeert hier de Eempolder nabij Soest.


NSR 1772 is met 1 ICRm rijtuig en een stam ICL rijtuigen als IC Amsterdam - Amersfoort in de Eempolder bij Soest.


Het huurcontract van de Class 58 van ACTS loopt dit jaar ten einde. Verwacht wordt dat deze lokserie zelfs eerder uit dienst is dan de ACTS1250. ACTS 5811 is met de Veendam2 shuttle door de Eempolder op weg naar Veendam.


Nabij Vechten nog twee stellen SGM in de spitsdienst Veenendaal Centrum - Utrecht Centraal.


In het laatste avondzonnetje in de Eempolder nog 2 Plan V stellen als Sprinter Amersfoort Vathorst - Uitgeest.

De volgende dag een dagje in het zuiden van het land met een collegaspotter heen en weer gecrossed.


Dispolok RD 189 091 is met de containershuttle uit Duisburg op weg naar de Rotterdamse Haven en passeert hier de volkstuintjes bij Berkel-Enschot.


Vanwege werkzaamheden worden enkele goederentreinen omgeleid via Tilburg-Breda. In de boog bij Udenhout passeert de Lw-shuttle met ACTS 1254 en 6703 aan kop.


HGK DE668 met een vol beladen Linz-shuttle richting Maasvlakte West nabij het dorp Biezenmortel.


ACTS 513-9 en de van Railion gehuurde 1601 in opzending met een volle extra containertrein vanuit Veendam naar de Maasvlakte West en passeert hier ten zuiden van Zaltbommel.


Op Amsterdam Centraal net buiten de stationskap de RN 1604 met de Kalktrein uit Hermalle op weg naar Beverwijk.
  maandag 12 mei 2008 @ 19:42:20 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58631611
Je hebt je weer vermaakt zie ik Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58631848
citypendel <333333333333
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 19:54:48 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58631889
Mooie platen weer allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 mei 2008 @ 20:00:36 #286
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58631991
Idd, leuke platen, thanks for sharing!

Zit er eigenlijk nog van iemand een verhaaltje aan te komen?
  maandag 12 mei 2008 @ 20:07:31 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58632089
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:00 schreef von_Preussen het volgende:
Zit er eigenlijk nog van iemand een verhaaltje aan te komen?
Don't wait for me, Argentina
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 mei 2008 @ 22:12:33 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58634339
quote:
Op maandag 12 mei 2008 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Don't wait for me, Argentina
Ben je Julia's Tango aan het kijken ouwe bok?

En inderdaad heren fotografen weer mooie plaatjes!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58636669
Nice pics
keep up the good work
Die kalktrein zie ik trouwens regelmatig voorbij komen bij Amstel/CS
Vandaag ook weer, maar hij was niet zo lang als ik het goed voor de geest heb.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 mei 2008 @ 16:25:02 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58646842
Morgen en donderdag rijden er vanwege de busstakingen geen treinen op de kippenlijn. Gaat weer goed met xx daar
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:11:30 #291
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58647723
Als ze donderdag nog steeds staken, kan ik mooi de 47728 trein van ACTS een keer op de plaat leggen met nieuwe digicam
pi_58649244
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen en donderdag rijden er vanwege de busstakingen geen treinen op de kippenlijn. Gaat weer goed met xx daar
ja..

en hier wel bussen !
pi_58649468
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:11 schreef Wadloper het volgende:
Als ze donderdag nog steeds staken, kan ik mooi de 47728 trein van ACTS een keer op de plaat leggen met nieuwe digicam
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forum
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:49:59 #294
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58649955
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forum
Maar dan wordt er dus in Veendam gesplitst?
Ik heb het al wel wat vaker gezien, dat de vuilcontainers terug kwamen, nadat de containers gelost waren te Veendam.
De 7100 loc ging omlopen te Zuidbroek, en ging daarna richting Leer. De vuildingen werden meegenomen naar Veendam.

Maar vandaag heb ik de 47728 wel weer gewoon gezien, met loc 7101 ervoor. Deze komt te Zuidbroek na de trein van 07.43 die ook richting N'schans gaat.
pi_58650090
Even een foto genomen van tv.

Een raadseltje.

Waar is dit en wat voor trein is er te zien?

pi_58650228
een 16/17/1800 eloc?
pi_58650386
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef Socios het volgende:
Even een foto genomen van tv.

Een raadseltje.

Waar is dit en wat voor trein is er te zien?

[ afbeelding ]
een gechopte, verlaagde trein?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:10:15 #298
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58650395
Loc 1700 + DD-AR, herken dit beeldje van een dvd volgens mij
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:11:43 #299
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58650423
@Zug: Welke en hoeveel treinen komen er door Zuidbroek in de uren 07.30 t/m 16.00?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 mei 2008 @ 19:14:30 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58650493
Dit zou Amersfoort wel eens kunnen zijn, waarbij op het inmiddels verdwenen zakspoortje een 1700 met DD-AR gereed staat voor de trein tussen Amersfoort en Enkhuizen?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')