rijden die er normaal wel dan?quote:Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn.
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Oja, feit Plan V is ruk. Feit 2, Plan T is minder ruk. Conclusie, Plan V is rukker dan Plan T.
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...quote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten wordenquote:Op maandag 12 mei 2008 14:46 schreef Socios het volgende:
Zeker, Mat ´64 is ijzersterk. Sterker dan bijvoorbeeld dat gammele GTW. Dat haalt de 40 jaar bij lange na niet.
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:38 schreef Wadloper het volgende:
Vroeger maakten ze ook treinen met oog op kwaliteit... nu is het echt tot een diep punt gedaald...
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ja, en geregeld ook in Nederland. Degelijke echte treinen en niet van die lightrailcrap.
Dat zeg ik, dat het lawaai maakt is tot daar aan toe, maar het zit zo gruwelijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Mat '64 zijn gewoon goede stellen. Helaas zijn ze een beetje te ver gegaan in het "moderniseren". Vorig jaar nog in zo'n ding gezeten. Het rijdt nog altijd prima, ze zijn gebouwd om eeuwig mee te gaan, maar die arrestantenbankjes zijn echt verschrikkelijk.
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:46 schreef Socios het volgende:
Ohw! Verbaast me niets, haha. Het geluid van de motor klinkt vaak niet gezond, het onderstel klinkt en ´voelt´ alsof het op instorten staat. Ben benieuwd hoe het straks met die electrische is.
Wat moet ik vinden?quote:Op maandag 12 mei 2008 15:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je voor de gein de pagina's over de restauratie van de TEE eens zoeken.
Zat een maand of wat geleden in de 10320 als Sneltrein Groningen - Leeuwarden. Die motor maakte een ontzettend kabaal. Echt niet gezond en nog harder geluid dan een Wadloper.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:03 schreef Wadloper het volgende:
De motoren zijn ook al niet meer wat het geweest is heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Vele storingen zitten er in, zelfs na aanpassingen...
Dat geldt ook voor Plan V, dus zo gek is dat niet hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GTW schijnt na 7 à 8 jaar al gereviseerd te moeten worden
een lint is gewoon een kut op wielen en het heeft wel wat weg van een tram. meest kutte aan de lint is de minimale beenruimte en de storingsgevoeligheid van met name de deuren. ook loopt de reisinformatie maar zelden goed. in de zomer is het er bovendien vaak veel te cool (te extreme airco).quote:Op maandag 12 mei 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Een lint is gewoon een bus op rails met ook nog eens veel te weinig bagagerekken.
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef ghizzer het volgende:
toen ik 10 jaar geleden regelmatig vanuit Arnhem naar Duivendrecht ging (intercity Den Helder) was deze altijd een extreem lange DDM. jeugdsentiment.
dat klopt inderdaad! daar heb ik toen ook vaak in gezeten! maar reisde vaak op vrijdagavond/zaterdagmorgen/zondagavond. vond het toen wel relaxt reizen. vooral om dat die DDM erg stil was, geen gekke 'computergeluiden' maakte en karakteriserend erg relaxt heen en weer schommelde.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er toen ook vaak Koplopers reden op die dienst.
Don't wait for me, Argentinaquote:Op maandag 12 mei 2008 20:00 schreef von_Preussen het volgende:
Zit er eigenlijk nog van iemand een verhaaltje aan te komen?
Ben je Julia's Tango aan het kijken ouwe bok?quote:
ja..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen en donderdag rijden er vanwege de busstakingen geen treinen op de kippenlijn. Gaat weer goed met xx daar
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forumquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:11 schreef Wadloper het volgende:
Als ze donderdag nog steeds staken, kan ik mooi de 47728 trein van ACTS een keer op de plaat leggen met nieuwe digicam
Maar dan wordt er dus in Veendam gesplitst?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als het goed is rijdt die trein niet meer als zodanig. Het Vagron-afval gaat sinds vorige week mee met de Unit Cargo van Railion tussen Onnen en Leer. Het containerdeel gaat nu apart de grens over. Bron: Rolandrail forum
een gechopte, verlaagde trein?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:56 schreef Socios het volgende:
Even een foto genomen van tv.
Een raadseltje.
Waar is dit en wat voor trein is er te zien?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |