Nog ff geduld, vanaf 9 december gaat ie van maandag tot en met zaterdag elk half uur rijden. Ook wordt die treindienst verlengt naar Enschede. 2800 tot Deventer gaat nog niet gebeuren. Er zit een cargopad in de wegquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Ze moeten die verrotte kutstopperT van Almelo naar Apeldoorn gewoon de gehele dag om het half uur laten rijden. Gisteren weer 45 minuten in Deventer moeten wachten omdat de aansluiting weer eens buitengewoon ruk was.
Er zijn wel 2 of 3 V'tjes aan de kant gegaan, geen T'tjes volgens mijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, als het goed is zijn in April de eerste stellen van Plan T aan de kant gegaan. Waar staan die dingen nu? Of hebben ze die zo het A’dam Rijnkanaal ingegooid onder het motto “uit het zicht, uit het hart”?
Er is wel ergens een treinnummerlijst, mat alle nummers erin.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:39 schreef Charango het volgende:
Is er ergens een site/document etc. met daarin een mooi overzicht van alle rijpaden in Nederland? Kan handig zijn bij speculaties hier.
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)r_quarantaine__.htmlquote:za 10 mei 2008, 02:44
Trein met 300 passagiers onder quarantaine
MONTREAL - Een trein met aan boord driehonderd passagiers is in Canada vrijdag urenlang onder quarantaine geplaatst. De autoriteiten waren bang dat een ernstige besmettelijke ziekte zich aan boord had verspreid.
Zij namen het besluit de trein stil te zetten en te isoleren nadat aan boord een vrouw door een onbekende aandoening was overleden. Ook andere passagiers hadden griepachtige verschijnselen. Een van hen werd met een helikopter overgevlogen naar een ziekenhuis. Toen uit eerste onderzoeken bleek dat de overleden vrouw geen besmettelijke ziekte had en ook de andere zieken aan boord geen infectie hadden, werd besloten dat de trein in de loop van de dag weer kon vertrekken, aldus lokale media.
De trein was onderweg van Vancouver naar Toronto. De reis van de Canadese westkust naar het oosten van het land duurt normaalgesproken drie dagen.
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.htmlquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:46 schreef ghizzer het volgende:
een *.pdf-bestand openen en dan zag je een overzicht van elke lijn (precies zelfde lay-out als de borden op alle NS-stations,
ik kan me het goed voorstellenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.htmlquote:za 10 mei 2008, 22:14
Man trekt treinpassagier van rails af
SCHIPHOL - Een 48-jarige inwoner van Den Haag is zaterdag ternauwernood gered toen hij op het treinstation van Schiphol van het perron viel en er een trein kwam aanrijden. Een andere man die ook op het perron stond te wachten, sprong hem meteen achterna en trok hem van de rails af. De machinist kon zijn trein op vijftien meter voor de mannen stoppen door hard te remmen, aldus hetKorps landelijke politiediensten.
De Hagenaar bleek volgens de politie te veel te hebben gedronken. Hij heeft een bekeuring gekregen van zestig euro. De man die hem probeerde te redden, een 21-jarige inwoner van Punthorst, krijgt van de Spoorwegpolitie een bloemetje als dank voor zijn kordate optreden.
Mensen die de mede mens helpt zijn tofquote:Op zondag 11 mei 2008 11:47 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
In De Telegraaf :
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)reinpassagier__.html
thanx! bovenstaande link brengt me idd naar de vertrekschema's waar ik naar zocht! (Y)quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vertrekstaten bedoel je? Kan je op die slechte nieuwe site lang naar zoeken. Gelukkig staat de oude stie nog ergens online: http://217.194.102.162/pages/index.html
Voor zolang het duurt, kan ieder moment afgelopen zijn natuurljk, hoewel... de planner voor 2007 is ook nog steeds online op planner2007.ns.nl
ah ok. en vanwaar kwam die trein? uit Arnhem? euhm.. wat is een ZAP en vanwaar Eindhoven ipv Zwolle? Ik bedoel, Eindhoven is een stuk verder van de plek waar Syntus opereert dan Zwolle.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:56 schreef Wadloper het volgende:
Meestal is dat een overbrenging naar de werkplaats in Zwolle. Scheelt namelijk personeel en diesel.
In Zwolle krijgen zij onderhoud (groot onderhoud) en kregen ze een ritje KWB (kuilwielenbank). Nu gebeurt de KWB voor de lintjes en DM'90 stellen van Syntus in Eindhoven, van de ZAP stellen in Onnen.
ah ok thanx.. vaag dan dat de ZAP naar Onnen en niet naar het naburige Hengelo gaat.quote:Op zondag 11 mei 2008 15:31 schreef Wadloper het volgende:
Dat klopt, maar die stellen van Syntus worden gesleept door een dieselloc naar EindhovenAlleen voor onderhoud in Zwolle gaan ze nog als Ledig Materieel, of worden ze gesleept door ander materieel, zoals bijvoorbeeld een VIRM. Volgens mij komt deze dan uit Arnhem inderdaad. Normaal gingen ze in Zwolle naar de KWB, alleen heeft Zwolle geen meer, Onnen en Eindhoven wel, en nog wel meer plaatsen.
ZAP = Zutphen - APeldoorn, daar pendelen 4 DM'90 stellen rond. De 3401 en de 3443 t/m 3445.
Ook deze worden onderhouden in Zwolle, maar moeten naar Onnen voor de KWB.
Das humor en heel typisch dat gebel. Als er wel eens iets wordt omgeroepen in de trein dat er mogelijk vertraging gaat zijn begint iedereengelijk te bellen. "Ik kom later hoor..." "Ze roepen iets om...." "Ja ik houd je op de hoogte...." Om dan bij iedere boodscahp weer naar de telefoon te grijpen. Hoe overleefden we een treinreis toch in het pré-gsm tijdperk zou je je afvragen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Vandaag in een scheur gelegen. i.v.m. moederdag waren we met de oma's op stap en met de trein naar Rhenen (Ouwehand). Te vroeg voor de trein terug (x.08 en x.38) dus ga een stukje terug om een blikje drinken te kopen.
Kom iets over half terug hoor ik de fluit van de conducteur??? Vertik het om te rennen was toch veel te ver en loop rustig terug, terwijl er wel wat mensen renden.![]()
Hoor weer die fluit, zie weer mensen rennen en vloeken.![]()
Dan zie ik het zit die kleine smurf van ons met een fluit in zijn hand. Had hij van de conducteur zijn fluit gekregen. Hoor oma's zeiken en mopperen op de conducteur
, ik vond het geweldig vooral wanneer je mensen gesprekken en telefoongesprekken hoort voeren
over een ventje dat een treinfluitje heeft en dat ze daarom bellen omdat ze dachten dat ze te laat waren ofzo. Meesterlijk
, misschien had je er wel bij moeten zijn om het te snappen
.
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vet, dit weekend reizigerstreinen op de bickhorstboog, morgen ff doen...
Ja, omgeleide IC's Rotterdam - Goudaquote:Op zondag 11 mei 2008 18:11 schreef Fixers het volgende:
Daar? dat is toch het bochtje vanuit voorburg naar HS?
Nauwelijks. Een silberlingenstuurstand, en een BR423. En een filmpje van een BR218 die binnen loopt in Jünkerath, maar dat is ook niet erg spannendquote:Op maandag 12 mei 2008 00:05 schreef Willy84 het volgende:
Tof reisje gemaakt fles![]()
ook foto's van treintjes?
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..quote:
quote:Op maandag 12 mei 2008 11:06 schreef De_Hertog het volgende:
Rijden die dingen nog steeds? Ik vond ze tien jaar geleden al antiek..
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)_treinverkeer__.htmlquote:ma 12 mei 2008, 12:12
Storing ontregelt treinverkeer bij Amersfoort
UTRECHT - Een sein- en wisselstoring ontregelt maandag het treinverkeer rond Amersfoort. Tussen Zwolle en Amersfoort rijden daarom geen intercity's. Dat meldt spoorbeheerder Prorail.
Ook rijden er geen stoptreinen tussen Amersfoort, Apeldoorn, Barneveld-centrum, en Nijkerk. Reizigers tussen Amsterdam en Zwolle wordt aangeraden via Utrecht en Arnhem te reizen. Prorail weet nog niet hoe de storing is ontstaan of hoelang de vertragingen kunnen gaan duren.
2:30, zie NS.nl, Bahn.de etcquote:Op maandag 12 mei 2008 13:47 schreef ghizzer het volgende:
hoelang doet die trein erover van Venlo naar Hamm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |