+ bla bla geld van de regering voor de inbouw van ATB bij historische treinen bla blaquote:Op maandag 26 mei 2008 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
+ bla bla binnenkort afgelopen bla bla ATBverplichting bla huilverhaal bla
diemen-zuid is eigenlijk gewoon een kopie van amsterdam rai, alleen dan zonder glazen (bolle) zijwanden (deze zijwanden heeft naast amsterdam rai sporen 1 en 4 van duivendrecht ook). leuke kenmerkende details zijn het dak (v-vorm) en de schuin 'afgesneden' liftschacht met een blauw dak die boven het dak uitsteekt.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:12 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nu heb ik geen foto's bij de hand, maar Rai en Diemen zuid zijn toch duidelijk anders. Lijkt echt niet op elkaar.
quote:Op maandag 26 mei 2008 18:08 schreef Gutz het volgende:
station stadion is alleen nog in gebruik bij risicowedstrijden. (ado).
Zal er binnenkort toch eens opletten, maar de verschillen zijn ook groot.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:44 schreef ghizzer het volgende:
[..]
diemen-zuid is eigenlijk gewoon een kopie van amsterdam rai, alleen dan zonder glazen (bolle) zijwanden (deze zijwanden heeft naast amsterdam rai sporen 1 en 4 van duivendrecht ook). leuke kenmerkende details zijn het dak (v-vorm) en de schuin 'afgesneden' liftschacht met een blauw dak die boven het dak uitsteekt.
begin deze maand was ik bij de zlsm en toen heb ik het er nog over gehad met een conducteur.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
+ bla bla alleen kastje wordt vergoed bla bla inbouw niet bla bla inbouw ruim 2 keer zo duur als kastje bla
althans dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb
Ik wou zeggen, ik ben er vorig jaar nog met een risicowedstrijd van de NVBS geweestquote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
En volgens mij enkele LM ritjes van reizigersmat
Idd, Cargo en LM rijdt er standaard overheen. Omleiding via daar heb ik nog nooit van gehoortquote:
Vertel? Was dat weer zo'n leuke rondritquote:Op maandag 26 mei 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, ik ben er vorig jaar nog met een risicowedstrijd van de NVBS geweest
Ja, was hipquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel euro's was je eigenlijk kwijt?
Kreeg ook nog een mailtje over een afscheidsritjevan die Citysprinter.
Die lijn geeft ook een soort van sneltram idee iddquote:Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef ghizzer het volgende:
ok, zomaar ff als tussendoor, lijn Amersfoort - Ede-Wageningen heb ik bij deze genomineerd voor Grote Prijs Voor Grootste Pauperlijn van Nederland. Met name in Ede is het huilen met de pet op. Het gaat zo traag als dikke stront. Schiet geen reet op. Op de fiets ben je net zo snel!
Martenshoek - Sappemeer-Oost kan je op de fiets ook wel winnen van de trein hoor.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:41 schreef ghizzer het volgende:
ok, zomaar ff als tussendoor, lijn Amersfoort - Ede-Wageningen heb ik bij deze genomineerd voor Grote Prijs Voor Grootste Pauperlijn van Nederland. Met name in Ede is het huilen met de pet op. Het gaat zo traag als dikke stront. Schiet geen reet op. Op de fiets ben je net zo snel!
Nee maar zo kan ik nog 20 trajecten opnoemen.. of dat nou iets bijzonders is..quote:Op maandag 26 mei 2008 22:49 schreef Willy84 het volgende:
Vind het wel een gaaf traject maar is in niks te vergelijken met een hoofdtraject.![]()
Mmm nee is opzich niet bijzonder idd. Maar als je normaal nooit op zulke lijntjes komt sta je wel even te kijken dat je ongeveer in iemands achtertuin rijdt.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar zo kan ik nog 20 trajecten opnoemen.. of dat nou iets bijzonders is..
Oh ja, ik merk ook wel aan mezelf, en aan veel anderen, dat Almelo-Mariënberg ongeveer wel een verplicht nummertje is gewordenquote:Op maandag 26 mei 2008 22:56 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Mmm nee is opzich niet bijzonder idd. Maar als je normaal nooit op zulke lijntjes komt sta je wel even te kijken dat je ongeveer in iemands achtertuin rijdt.
Ja, daar ben ik nog eens uitgestapt. Met een voetbaltrein over de Maliebaan, dat was ook wel grappigquote:Op maandag 26 mei 2008 22:20 schreef Willy84 het volgende:
De Arena heeft trouwens ook zijn eigen perron voor risico bezoekersdie kan je volgens mij alleen via de buitenste boog bereiken.
Vanavond. Opletten dusquote:240 Teletekst di 27 mei
*************************************
***************************** NED.2
*************************************
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.
Afl.:Zwitserland (2):Interlaken -
Junfraujoch.
Rail Away maakt een indrukwekkende reis
langs de Jungfraubahnen.De reis gaat
vanuit Interlaken naar Grindelwald,het
vertrekpunt van de Wengernalpbahn.
Na de grimmige wanden van de Eiger is
het tijd voor een overstap.Een tunnel
voert naar een station op 3450 meter.
Het uitzicht is overweldigend.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Enige nadeel altijd is dat de druk op je oren bij station Best nog hoger is met 2 treinen in die tunnel...quote:Op maandag 12 mei 2008 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb nog een Treinenwedstrijdje gedaan met Fles:
Vanaf het perspectief van Fles zag dat er zo uit:
En zo zag ik het:
Twee jaar terug was dat nog wel zo.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:54 schreef Socios het volgende:Wordt Rotterdam Stadion dan daadwerkelijk niet meer gebruikt in ´deze vorm´?
quote:Op maandag 26 mei 2008 19:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zo zit er bij Diemen Zuid gene metro station direct naast.
753 Teletekst di 27 meiquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Twee jaar terug was dat nog wel zo.
[..]
Dus toch!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:11 schreef biertapper het volgende:
753 Teletekst di 27 mei
******************************** 7/7
S P O O R W E G E N extra
1 juni
Nederland - Wales in de Kuip
Aldus teletekst
In Rail Magazine 254 wordt gesproken over een heel reële kans op heropening Stadskanaal - Veendam en aanleg Stadskanaal - Emmen waardoor er een kortere spoorverbinding ontstaat tussen Emmen en Groningen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:06 schreef Willy84 het volgende:
Vind van Almelo naar Emmen dan wel leuk. Alleen dan door naar Groningen met die bus..
Het is een mooie omgeving maar die rit duurt zo lang. Daar wordt je niet vrolijk van.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:17 schreef bork het volgende:
Geen treinverkeer van en naar Amsterdam??
zaak Rond Amsterdam Centraal rijden geen treinen door gevraagde politie-assistentie. om 17.11
Ontruiming CS![]()
Gelukkig snel opgelostquote:AMSTERDAM - Een verdacht pakketje heeft het treinverkeer rond Amsterdam dinsdagmiddag ernstig ontregeld. Tussen kwart voor vijf en kwart over vijf reden er helemaal geen treinen van of naar de hoofdstad.
Louis Sweekhorst
Daarna kwam het verkeer weer op gang. Reizigers moeten echter nog tot ongeveer half zeven rekening houden met vertragingen tot een uur.
Dat meldde spoorbeheerder ProRail. De politie trof het pakketje rond kwart voor vijf aan in een trein op het Centraal Station. Zij sloot een deel van het gebouw af. Onderzoek wees uit dat er sprake was van vals alarm. Een half uur later gaf de politie het station dan ook weer vrij.
Bron
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht - Roterdam en dan gewoon doorrammen met de Thalys? Is wel een stuk sneller iig
Dordrecht vs. Zwollequote:Op maandag 26 mei 2008 11:32 schreef ghizzer het volgende:
welke stations lijken op elkaar/vind jij dat op elkaar lijken? evt. met foto's(Y)
"TS" begint:
Aalten en Terborg
Diemen-Zuid en Amsterdam Rai
Olst en Rijssen (qua vorm en opstelling perrons)
's-Hertogenbosch en Amersfoort
wie volgt?
Maastricht - Luik - Luxemburg gaat volgens mij het snelst over Brussel aangezien de aansluiting in Luik vanuit Maastricht belabberd is. De route via Luik lijkt me wel mooier. Wil zelf ook nog eens naar Luxemburg.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:04 schreef Tecnix het volgende:
Even een vraagje. Ik wil van de vakantie vrienden opzoeken in frankrijk. Maar nu wil ik via het spoor![]()
Ik heb even zitten denken hoe ik het best kan gaan maar misschien weten julie een betere route.
Soestdijk - Utrecht CS - Maastricht - Luik - Luxemburg - Nancy - Langres of Vesoul.
Maar nu ben ik benieuwd of jullie een betere of een andere route hebben
Volgens mij is dat het snelst, je kan ook via Duitsland naar Straatsburg reizen en dan naar Vesoul. Die route is ook redelijk snel, wel meer overstapjes.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?
Iets met gratis bier enzoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:01 schreef JDude het volgende:
Op de terugweg ergens voor Utrecht stranden (iets met een 1800'je en bliksem) en pas om 2.00 in Arnhem staan was dan weer minder tof.
www.Bahn.de daar staat allesquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef Tecnix het volgende:
Hmm tot Paris, en dan nog de TGV naar Besacon of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |