Kon niet wachtenquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, ik was net bezig goddomme
quote:En zodat ik, XM, dit topic niet in mn AT heb!
Ga eens nuecken julliequote:Op woensdag 27 februari 2008 20:33 schreef Duvel het volgende:
TVP voor de jarige job
En zodat ik, XM, dit topic niet in mn AT heb!
Doeg
Want? Je had enorm interessant fotomateriaal te showen wat je met iedereen wilde delen? Nou, kom op danquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Kon niet wachten
Morgen heb ik wel weer wat platenquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want? Je had enorm interessant fotomateriaal te showen wat je met iedereen wilde delen? Nou, kom op dan
Dat is ook weer snel, maar dat was wel te verwachten met sommige forum leden hierquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
iets ten zuiden van Geldermalsen?
We zien op de achtergrond de Betuweroute, en 3 plan V in een stoptrein richting Den Bosch.
Jepz, met grote zandbergen en geluidswanden er om heenquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me idd in de buurt van Geldermalsen bij die kuttige BR
Dat is 9 kilometer. 6 in Nederland en 3 in Duitsland.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als iemand toevallig weet hoeveel km Enschede Gronau is dan kan ik dat bij de rest (420 km ) optellen
Ja, volgens Jizdenka idd. Maar ergens vandaan heb ik het voor 11 km in de boeken staan. google Earth? Ik heb ook geen idee hoe ik eraan komquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is 9 kilometer. 6 in Nederland en 3 in Duitsland.
Dat lijkt op Woerden?quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer nostalgie, weet iemand waar?
Yep. Erop lijken? Zekerquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:46 schreef ReisT het volgende:
Dat lijkt op Woerden?
Ja, klopt! Woerden voorzijde, rechterkant!quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Yep. Erop lijken? Zeker
[ afbeelding ]
Ik moest er ook al aan denken eigenlijk. Misschien is Darkwing ooit helemaal om het station heen gelopen?
Toch niet. Was van plan vandaag mn Limburg reisje te maken, maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Morgen heb ik wel weer wat platen
Maandag weer een tour voor mij , Grensovergang Bad Bentheimquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:50 schreef Socios het volgende:
Jammer mang. Ik snak ook weer naar een toer. Nu al twee maanden alleen maar in de Spurtjes van de 30100 gezeten.
Inderdaad dat heb ik gisteren gemerkt . Bij het terug berekenen gisteren vanaf Gronau had ik zo iets van "WTF, die reed toch nooit op IC tijd..." Maar idd. 1 Koploperdrietje pendelt tussen Enschede en Hengelo, stamp en Stampvol. En alles + alles wat al op het station staat in een al reeds tjokvolle trein richting A'dam.quote:De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
Eerder was het altijd een viertje, en die was al tjokvol met staanplaatsen...quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:Maar idd. 1 Koploperdrietje pendelt tussen Enschede en Hengelo, stamp en Stampvol. En alles + alles wat al op het station staat in een al reeds tjokvolle trein richting A'dam.
Pimpelexpress was nog wel te doen, maar dat stukje Enschede Hengelo ...
Idd. Ben je ook gelijk weer van een aantal onzinnige LM ritjes afquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:50 schreef Socios het volgende:
Beter weer een Pimpel die alleen in Amersfoort en Hengelo stopt naast de reguliere IC naar Enschede.
Zal wel weer niet kunnen omdat de 1500 er nu ook rijdt, en er tussen Amf en Asd geen spoorcapaciteit meer is voor de IC Berlijn...quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:50 schreef Socios het volgende:
Beter weer een Pimpel die alleen in Amersfoort en Hengelo stopt naast de reguliere IC naar Enschede.
Er staat zelfs dat die 6e er komt alleen dat het "wanneer" afhankelijk is van de medewerking van een niet nader te noemen organisatie met kwaliteiten op het gebied van o.a. vingerverf. Nou, dan weten we het welquote:Op donderdag 28 februari 2008 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Op OHIH staat dat xx nog een 6e Protos er bij wil hebben wanneer de Barneveld Noord Pendel door getrokken wordt tot Barneveld centrum
nouja, als het type al goedgekeurd is is het wachten alleen nog op die fabriek is Dessauquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staat zelfs dat die 6e er komt alleen dat het "wanneer" afhankelijk is van de medewerking van een niet nader te noemen organisatie met kwaliteiten op het gebied van o.a. vingerverf. Nou, dan weten we het wel
Dan laat die Pimpel gewoon in plaats van de 1500 rijden? Niemand heeft er toch last van als die rare 1500 een keertje niet in Deventer begint, maar in Berlijn.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:30 schreef Charango het volgende:
[..]
Zal wel weer niet kunnen omdat de 1500 er nu ook rijdt, en er tussen Amf en Asd geen spoorcapaciteit meer is voor de IC Berlijn...
Defecte reizigerstrein Amsterdam Sloterdijk-Halfwegquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik stond net op schiphol en de zuurstokexpresse van 18.12 naar brussel werdt omgeleid. Weet iemand waarom?
Dan hoeft ie ook niet omgeleid te worden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Defecte reizigerstrein Amsterdam Sloterdijk-Halfweg
quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:59 schreef Willy84 het volgende:
Leuke foto's!
Dat bordje met Schiphol Railway station, wanneer is dat veranderd? Ik heb het namelijk nooit gezien irl.
Daarom ga ik in de spits ook altijd wat eten en drinken in de bistro, daar heb je tenminste lekker plaats (en rust!), terwijl de rest van de trein akelig vol zit.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In het kader van het persoonlijke projectHoe vol het ook in de pimpel mag zijn ( staan in de gangpaden ) Geen consumptie= moeven uit de bistro
Onthoudenquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:34 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, al die treinstelnummers, hoe hou je die bij? Snel je camera aan je nek laten hangen en opschrijven?
In ieder geval niet lang meer, want de terminals in Leeuwarden en Veendam zijn verkocht door VOS aan Edwin de Vries. ACTS zal het containervervoer blijven verzorgen. De Vries neemt daarbij ook het vrachtwagenvervoer in Veendam van VOS over.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:53 schreef dome het volgende:
zit VOS tegenwoordig ook al in de treinen.. nooit geweten
Mooi plekje daar bij Sappemeer-Oost he?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Niet verwacht (want +45) maar toch gekomen, ACTS 5814 met de Veendam2-shuttle, op weg naar de Maasvlakte West.
Tsja, wat zal ik er van zeggen. De muziek die er achter was gezet maakte het wel heeeeeeeel erg melodramatisch. Dat had niet gehoeven van mij. Ik ben er niet echt rouwig om, voor reizigers, spotters en personeel is de GTW een verademing t.o.v. het Wadje (wat een lawaai trouwens produceren die dingen). De naamgeving "Wadloper" die heb ik altijd geweldig gevonden en die blijft bestaan (in ieder geval op dit forum .)quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=aJG3PWhipy8
Een filmpje over de laatste wadlopers in reizigersdienst. Het doet toch wat me je, zeker als je jarenlang met die stellen hebt gereisd.
Ik ook, ja "Enkele"quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Is wel een goede. Heb nog wel enkele liggen
Zal wel, dat mag ie daar ergens rijden ja.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In horst is zojuist een protos gespot. Toelaing 160?
Ha de elektrische versie! Met rode randen op het dak!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zat net even wat te googlen en kwam op de site van Bahn-online.net deze platen tegen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eindelijk!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:13 schreef thatsme het volgende:
Ha de elektrische versie!
Whoa! Nu al??quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zat net even wat te googlen en kwam op de site van Bahn-online.net deze platen tegen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Satigny, dat staat er bijquote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:53 schreef thatsme het volgende:
Ik vraag me af waar ze rijden, dit omdat ze op eigen kracht (lijken) te rijden.
Nou ja, hij KAN 160. En precies op dat stuk MAG er ook 160 gereden worden. Zou dat toeval zijn denk je?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:24 schreef Bigs het volgende:
Ik ben benieuwd of de Protos de 140 al gehaald heeft.. ze hebben in ieder geval genoeg getest vandaag tussen Helmond en Horst.
Hij is nu maar voor 110km/h toegelaten zijn begreep ik uit het vorige deel, dus kennelijk is het toch niet zo makkelijk om er de 160 mee te halen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, hij KAN 160. En precies op dat stuk MAG er ook 160 gereden worden. Zou dat toeval zijn denk je?
De kippenlijn kronkelt nogal, misschien heeft dat er iets mee te makenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:53 schreef Bigs het volgende:
Hij is nu maar voor 110km/h toegelaten zijn begreep ik uit het vorige deel, dus kennelijk is het toch niet zo makkelijk om er de 160 mee te halen.
Mooi op tijd dacht ik zo. Spoedig komt de eerste al naar Nederland en kan het testrijden voor de toelating beginnenquote:
Staat op OHIHquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:12 schreef Willy84 het volgende:
Jullie hadden het er hier over dat XX nog een protos zou hebben aangeschaf. Zou op somda hebben gestaan. Alleen kan op Somda niks vinden
Iemand linkje?
quote:Alle speculaties hierboven ten spijt: vandaag via een officieel kanaal begrepen dat
- er een zesde treinstel bijkomt
- Connexxion hiervoor geen hogere exploitatiebijdrage vraagt (prijsvechters)
- de tussendienst verlengd wordt naar Barneveld Centrum
- de kwartierdienst Amersfoort-Barneveld iets wordt beperkt
Alleen is de ingangsdatum van dit alles onzeker, want afhankelijk van de medewerking van ProRail. Men mikt op dienstregeling 2009 of 2010.
kwootjes allemaal van Jablan via ohihquote:Zo, even wat anders. De Valleilijn blijkt een goedkope spoorlijn te zijn. Exploitatiebijdrage van de Provincie Gelderland voor 2008 is net boven de 1,7 miljoen euro.
Trek hier de boetes van af en je vraagt je af hoe Connexxion geld verdient ...
Bron: Besluitenlijst van GS Gelderland, januari 2008.
Ik heb 1 hand aan me muisje en de andere gaat van een zak chips heen-en-weer naar me mond.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En voortaan zelf zoeken Willy
op OHIH doet de search het namelijk WEL
Thanx, had hem alquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Psst: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=200689#200689
Oh, GC, daar kom ik nooitquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:34 schreef Willy84 het volgende:
flash: Fok! in Hp/De Tijd! Wie is die Martin?
hebben ze het over je...
Dat zit primaquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja Fles, er was iets met een Rijtuig Duits van binnen en Blauw geel van buiten, Den Haag CS jij en Toeps.. hoe zit dat?
Daar is 110 km/u inderdaad zat, met een baanvaksnelheid van 80. Maar het gaat hier om het stukje Amersfoort-Barneveld Noord, daar halen ze de dienstregeling dus eigenlijk niet, omdat ze eigenlijk 130 zouden moeten rijden. En dan moet er straks ook nog een stationnetje (Hoevelaken) bijkomen eigenlijk...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De kippenlijn kronkelt nogal, misschien heeft dat er iets mee te maken
Wat ze kunnnen doen is ICB/ICL inzetten gecombineerd met het duitse materieel. Alleen nadeel is dat de lengte van de treinen fixed zijn in nederland, en 's avonds niet echt veel vraag is naar 12 bakken ICL.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef dennistd het volgende:
Ik las op somda (klik) dat de pimpel 1x per 2 uur gaat rijden vanaf 2009. Ook zou het materieel gebruikt worden voor een gewone intercity Schiphol - Enschede en de volgende morgen weer terug. Mag dat laatste zomaar, spul van DB gebruiken voor binnenlandse treinen?
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezochtquote:Op donderdag 28 februari 2008 19:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hierbij een oproepje
Heb je verneukte of bijzondere CTA foto's en wil je die delen?
Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zittenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht
Amsterdam Sloterdijk, 13 mei 2006.
[ afbeelding ]
Hilversum Sportpark, 22 mei 2006.
[ afbeelding ]
Hilversum Sportpark, 22 mei 2006. De achterkant van de vorige
[ afbeelding ]
Amersfoort, 25 mei 2006.
[ afbeelding ]
Eindhoven, 16 juni 2006.
[ afbeelding ]
Groningen, 18 juni 2006.
[ afbeelding ]
's-Hertogenbosch, 4 juli 2006.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 27 juli 2006.
[ afbeelding ]
Elst, 5 augustus 2006.
[ afbeelding ]
Leeuwarden, 1 september 2006.
[ afbeelding ]
Almere Oostvaarders, 5 september 2006.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 3 december 2006.
[ afbeelding ]
's-Hertogenbosch, 15 december 2006.
[ afbeelding ]
Weesp, 23 december 2006.
[ afbeelding ]
Weesp, nog steeds 23 december 2006.
[ afbeelding ]
Amsterdam Sloterdijk, 27 januari 2007.
[ afbeelding ]
Zwolle, 10 februari 2007.
[ afbeelding ]
Zwolle, 9 maart 2007. Deze foto heb ik op 29 december 2007 nogeens gemaakt, met hetzelfde flapje.
[ afbeelding ]
Maastricht, 24 maart 2007.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 12 mei 2007. Aschaffenburg is met 1 "s".
[ afbeelding ]
Maastricht, 4 juni 2007.
[ afbeelding ]
Deventer, 7 september 2007.
[ afbeelding ]
En ook in het buitenland gaat het weleens mis:
Krefeld Hbf, 1 oktober 2006.
[ afbeelding ]
Dan kun je het beste tijdens het onderhoud van die dingen fotograferen. Even 2 voorbeeldjes:quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zitten
Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijnquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht
Jep, weet ik. Met name die absurde fout in Zwolle op spoor 5a, die er eind december nog steeds hing. En nu waarschijnlijk nogquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijn
Ah, een directe verbinding tussen Sittard en Almere?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:35 schreef bork het volgende:
Kon alleen deze vinden . Ach ja je moet ergens beginnen
[ afbeelding ]
Netjes gedaanquote:Op zondag 2 maart 2008 13:29 schreef Willy84 het volgende:
Eindigde vlakbij de tunnen en sprong als 2e uit de trein. Sprinte naar beneden de tunnel door. Onderaan de trap hoorde ik al fluiten. Rende omhoog en sprong naar binnen tussen de al sluitende deuren.
Yes
Amsterdam Amstel-Amersfoort via Utrecht CS in 33 minuten
Was nog 30 seconden eerder dan de trein die ik vanuit de trein bij Duivendrecht zag staan
Heerlijk
Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig infoquote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef Willy84 het volgende:
Denk dat je te weinig info geeft. Heb je een internationaal ticket of 1 ticket voor IN Duitsland en 1 voor IN NL?
Helaas is dit overdag niet haalbaarquote:
Buitenlandse kaartjes zijn idd niet mijn specialiteit.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig info
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, is gewoon 2 maanden geldig
Kijk dat wou ik weten, ik kan dus in principe het ongestempelde kaartje Grens-> Grouna ook wegmikken, want eigenlijk mag ik niet nog eens heen en weer... ( Toeps is weleens 3 keer heen en weer gegaan op 1 retourtje antwerpen)quote:Op zondag 2 maart 2008 16:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.
Vort!quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Huh? Kan dat nog bij jou?quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Nou vertel danquote:Op zondag 2 maart 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
MAKkelijk
Oh okeequote:Op zondag 2 maart 2008 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou vertel dan
Illegaals, nee maar wel bijzonder. Het is gewoon een super snelle rit.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar er is toch niets illegaals cq bijzonder aan het halen van een niet bestaande overstap. Hooguit dat je geluk hebt.
Leuk voorbeeld is de overstap van de 800 op de 500/1600 te Utrecht Centraal. 800 komt aan :22 / :52 en de 500/1600 vertrekt om :20 / :50 ... Heb m tot nu toe 1x gehaald
15:30quote:Op zondag 2 maart 2008 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vanaf hoelaat kan je bier en braadwurst krijgen in de pimpel?
Al heel lang geldt dat je op bijvoorbeeld Den haag Centraal rekening moet houden met 5 minuten overstaptijd. 3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de treinquote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ook op de HAFAS zijn er idd van die 33 minuten overstaps
Dikke onzin dus. Vaak genoeg al om 15:00 bier gekregen in de IC 145. En in de IC 144 ook al om 13:45 een biertje gekregen...quote:
Ik zit ook ff te zoeken, volgens mij kon het nog wel, maar kan het dus ff niet vinden ook..quote:Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen. Ik moet nog wel eens naar het kantoor van het bedrijf waar ik werk, nabij Den Haag HS, terwijl ik dus in Lw woon. Overstap van de 500 op de 5100, haal ik dan vaak wel, door iets eerder op te staan en bij de deur te gaan staan. Officieel heb je max 3 minuten ervoor :--)quote:Op zondag 2 maart 2008 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de trein
764 jaar en twaalf honderdstenquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
True, en de doorgewinterde reiziger weet dat ook Maar dat betekent nog niet dat het raar is als de planner het niet als een haalbare overstap verkooptquote:Op zondag 2 maart 2008 19:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen.
Een minuut of 12 denk ikquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
http://www.somda.nl/feed/image.php?station=gv&fontcolor=22458Aquote:Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee
Auto: Utrecht - Rostock
Booooot: Rostock - Helsinki
dan 2 weken door Finland crossen, in 6 etappes naar Lapland
AutoslaapTREIN terug naar helsinki, en met de boot naar Rostock.
En wellicht lokaal nog wat korte klapjes, maar stel daar niet te veel bij voor. Treinen die 1 keer per dag rijden en zo
Jullie hebben het helemaal mis mensen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Lafarge Gips / Delfzijl
"Met Lafarge Gips kunt u grenzeloos creatief zijn bij de droge afbouw."
Afijn, tot zo ver het geneuzel van de website. Het bedrijf houdt zich dus bezig met gips, zover was ons nu al duidelijk. De aanlevering van de belangrijkste grondstof, werd in 2007 geleverd door een bedrijf zonder spooraansluiting, dus ondanks de commerciele activiteiten van Lafargegips, gebeurde er dus niks via het spoor.
Maar bij een nieuw jaar horen nieuwe kansen. Dit jaar is er weer gestart met het vervoer per spoor, en de liefhebber staat dan natuurlijk meteen te springen met camera in de hand Helaas, begin februari is er brand geweest bij het bedrijf, waardoor de productie stil is komen te vallen tot dat de boel hersteld is.
Gelukkig is de productie weer relatief snel in gang gezet, zodat het vervoer ook weer op gang kwam. Volgens dienstregeling is de aanvoer vanuit Duitsland naar rangeerterrein Onnen bij Groningen op zaterdagochtend. Vervolgens wordt er op maandagmorgen in alle vroegte naar Delfzijl gereden voor het laden en lossen van de wagens. In de namiddag wordt er vervolgens weer teruggereden naar Onnen, waarvandaan de trein in de nacht van maandag op dinsdag weer naar Duitsland vertrekt. Tractie wordt overigens verzorgd door een Railion 6400 en/of 232.
Tot zover de theorie :--)
Het lijkt er langzaam aan op dat ook andere vervoerders brood zien in dit vervoer. Zo ook vervoerder ITL. Op zaterdagochtend 1 maart 2008 wordt er een trein ingelegd vanaf Bad Bentheim via Deventer en Zwolle rangeer naar Onnen. Vanwege werkzaamheden wordt de trein meteen ingelegd via Leeuwarden-Buitenpost. Twee vliegen in een klap bijna
Ware het niet dat door de hevige storm veel schade aan en op de spoorwegen te vinden is. Een overwegstoring tussen Hengelo-Deventer en een boom op de rails tussen Olst en Zwolle, zorgen er voor dat de trein uiteindelijk een uur vertraging oploopt. Via de webcam van hogeschool Windesheim te Zwolle is te zien dat de trein het rangeerterrein Zwolle binnenrolt en zodra er omgelopen is, al vrij snel weer vertrokken wordt richting Leeuwarden.
Samen met JeePee83 sta ik bij de haltestelle Achter de Hoven, als de trein, die onder ITL treinnummer 69040 rijdt voorbij komt. De tractie was geen ITL-lok, waarschijnlijk omdat de ITL loks geen toelating hebben op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Een DLC Class 66 is ingehuurd om de trein naar het hoge noorden te rijden.
Om 15:26 was het dan eindelijk zover, met +60 passeert de DLC DE6306 met 23 gesloten goederenwagons, type Habis, Habins en Sins, Leeuwarden Achter De Hoven, op weg naar rangeerterrein Onnen:
[ afbeelding ]
Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rondquote:Op zondag 2 maart 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.
Het gaat de 141 worden zelfsquote:Op zondag 2 maart 2008 18:35 schreef Zug-Chef het volgende:
In de 144 schenken ze iig wel bier. Die vertrekt om 13u-nog-wat uit Hengelo ri Schiphol. Of het ook al geschonken wordt in de 143 weet ik niet..
Ja man, iddquote:Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Daar gaat tzt wel iets op bedacht worden heur Maar dat is idd wel een aandachtspuntjequote:Op zondag 2 maart 2008 21:18 schreef bork het volgende:
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.
http://www.finlandsite.nl/finlandsite/finland/a_tot_z.htm#mug
Alleen diegene al is een reden om er niet te komen.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rond
Bedoel je niet gewoon http://www.somda.nl/www/doorkomststaat/quote:Op zondag 2 maart 2008 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/feed/image.php?station=gv&fontcolor=22458A
verander daarbij station=gv in station=xxx wat jij maar wilt :--)
Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
[..]
Lees mijn bericht van gisteren hieronder.
[..]
Wil je een drietal foto's van de lok en trein gemaakt in Rd mail mij even en ik mail je de drie foto's
Nou ja, dat zijn wel veel eisen ineens. Laten we beginnen met aan de laatste te voldoen.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.
Zulke vrienden als jullie hoef ik niet zo snel, wat een geouwehoer over reisjes, en bordjesquote:Op zondag 2 maart 2008 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.
quote:Op zondag 2 maart 2008 22:32 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Zulke vrienden als jullie hoef ik niet zo snel, wat een geouwehoer over reisjes, en bordjes
Iemand die hier zonder enige vorm van voorgeschiedenis uit de lucht valt en een beetje God op Aarde komt uithangen, die vertel je gewoon even hoe het hier werkt. Niks meer, en niks minder. En bedankt voor je vaderlijke adviesquote:Op zondag 2 maart 2008 23:29 schreef Willy84 het volgende:
@Dirk, misschien handig om volgende keer (?) een smiley toe te voegen aan je post. Dan weet je hoe je een bericht moet interpreteren.
Owja, bij dit bericht geen smiley maar serieus.
Vind het gewoon jammer om te dat een topic waar ik graag kom in 5 posts een negatieve sfeer krijgt.
@fles, je hoeft niet perse te reageren op een bericht. Gewoon rustig verder scrollen kan soms geen kwaad.
quote:Op maandag 3 maart 2008 09:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Foutje op de CTA in hengelo zorgde ervoor dat bijna 200 man ipv amersfoort bijna in bad bentheim zat.. Dat krijg je met die duitre huurdingen. Je gaat er vanuit dat het gewoon binnenlands rijd... Ik heb na omroep van de conducteur nog nooit zo snel een trein leeg zien lopen...
In het verleden heb ik idd ook wel eens een ICR stam in Amf op een van de niet perronsporen zien staan. Soms worden die dingen als ze bij een aanrijding betrokken zijn geweest wel gewassen te Zwolle, maar voor de rest weet ik er ook niets van af.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:31 schreef Willy84 het volgende:
FF wat anders
Was vandaag in Amersfoort en zag weer, net als vorige week, een ICR stam staan. Aan de lengte te zien uit de 3500 serie. Iemand een idee wat die daar doet. Naar mijn weten in de 1500 (Amersfoort-Amsterdam) geen ICR gespot namelijk.
Lees ik daar "Het wordt wel weer eens tijd"?quote:Op maandag 3 maart 2008 11:22 schreef JeePee83 het volgende:
Volgens mij is de laatste aanrijding met een ICRm ook al weer een week (of meer gelede),
Een tekort aan opstelruimte - in Utrecht En dat terwijl we er vorig jaar 22 opstelsporen bij hebben gekregen, lijkt me toch knap dat je die zomaar vol krijgt.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:22 schreef JeePee83 het volgende:
Ik meen te herinneren dat er standaard een ICRm stam gestationeerd is in Amersfoort voor de 3500 in verband met de beperkte opstelruimte te Utrecht.
NS heeft over het algemeen een tekort aan opstelruimte. Dat Cartesiusweg (ofzo?) had al veer eerder klaar moeten zijn.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een tekort aan opstelruimte - in Utrecht En dat terwijl we er vorig jaar 22 opstelsporen bij hebben gekregen, lijkt me toch knap dat je die zomaar vol krijgt.
Ja maar mij viel ook op dat NL gewoon belachelijk weinig spoor heeft, is goed te zien via Google Earth. Erg jammer dat veel spoor niet meer ligt van vroeger(50/100 jaar geleden) want heel wat van lijnen zal nu wel rendabel kunnen zijn.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:28 schreef Willy84 het volgende:
filmpje!
Niet helemaal een correcte vergelijking. In de 'grote' landen heb je ook sporen waar 1 keer per dag of zelfs per week een trein rijdt. Ja dat telt ook gewoon mee als netwerk.
Ja misschien wel idd. Begin eens met IJmuiden heropenen zou ik zeggen. Maar dat schijnt ook niet rendabel te zijn.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja maar mij viel ook op dat NL gewoon belachelijk weinig spoor heeft, is goed te zien via Google Earth. Erg jammer dat veel spoor niet meer ligt van vroeger(50/100 jaar geleden) want heel wat van lijnen zal nu wel rendabel kunnen zijn.
Cartesiusweg is hartstikke af hoor.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:30 schreef Willy84 het volgende:
[..]
NS heeft over het algemeen een tekort aan opstelruimte. Dat Cartesiusweg (ofzo?) had al veer eerder klaar moeten zijn.
Zutphen heeft ook veel opstelruimte alleen de vergunning staat niet toe dat dat allemaal gebruikt wordt.
Yes i know. Het had alleen al veel eerder af moeten zijn.quote:
Ja shit happens.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:00 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Yes i know. Het had alleen al veel eerder af moeten zijn.
Er komt één perron bij dacht ik. Hoe ze dat gaan doen weet ik niet. Wel is spoor 19 en zo verlengd (die perrons zijn nu echt idioot lang geworden.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:13 schreef sander89 het volgende:
Word trouwens nog een hoop werk al die nieuwe sporen die op Utrecht CS uitkomen straks komen aan de noord kant 14 sporen bij elkaar en aan de zuidkant moet straks van vier naar zessporige (naar station lunetten) worden ook verwegen nieuwe station.
Vraag me af hoe ze dat gaan redden aantal perrons op Utrecht CS of ze ergens paar bij moet maken.
En NS personeel meldt dat er 3 man in een trein zittenquote:Cijfers over het aantal reizigers ontbreken nog, maar volgens de NS loopt het nachtnet al heel goed.
Zijn er nu toch al 14? 4 uit de richting overvecht, 4 uit de richting Amsterdam, 4 uit de richting Woerden, 1 van en naar Daalsedijk en 1 richting cartesiusweg. Dan vergeet je de sporen richting Landstraat nogquote:Op maandag 3 maart 2008 15:13 schreef sander89 het volgende:
Word trouwens nog een hoop werk al die nieuwe sporen die op Utrecht CS uitkomen straks komen aan de noord kant 14 sporen bij elkaar en aan de zuidkant moet straks van vier naar zessporige (naar station lunetten) word ook verwegen nieuwe station.
Vraag me af hoe ze dat gaan redden aantal perrons op Utrecht CS of ze ergens paar bij moet maken.
Die 4 naar Woerden zijn nep! Die worden verderop weer twee. Dus dan heb je:quote:Op maandag 3 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn er nu toch al 14? 4 uit de richting overvecht, 4 uit de richting Amsterdam, 4 uit de richting Woerden, 1 van en naar Daalsedijk en 1 richting cartesiusweg. Dan vergeet je de sporen richting Landstraat nog
er is maar meer een eerste klas bak hoorquote:Op maandag 3 maart 2008 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat de neuk! Is het er toch nog van gekomen. Ik zit op dit moment gewoon voor het eerst in de 4444. Eens kijken of ik eerste klas kan zitten
Nee, de nieuwe wordt de enige. De oude wordt gesloopt. Voor het nieuwe spoor wordt een deel van Zwolle RGS opgeofferd. De aansluiting van de Hanzelijn op de Veluwelijn vindt plaats bij Hattemerbroek zo ongeveer.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik reed vandaag langs/door Zwolle en voor het eerst zag ik de werkzaamheden voor de Hanzelijn goed...veel zand en de eerste aanzet voor de nieuwe brug...
Word de 'oude' brug voor de hanzelijn gebruikt en de nieuwe voor het 'verkeer' richting het zuiden?
Ik denk van niet...quote:Op maandag 3 maart 2008 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kopspoortje 6 in gebruik stellen heeft zeker geen nut...
Nee. Dan moeten ze de personeelskantine weer gaan omdopen namelijkquote:Op maandag 3 maart 2008 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kopspoortje 6 in gebruik stellen heeft zeker geen nut...
Ik heb het gemerkt ja! :-|quote:Op maandag 3 maart 2008 17:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk van niet...
BTW: De 4444 heeft geen gedeklasseerde eerste klas stoelen meer sinds een tijdje.
Die bestaat al in de vorm van een halfuurdienst.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:47 schreef Willy84 het volgende:
Ja misschien wel idd. Begin eens met IJmuiden heropenen zou ik zeggen. Maar dat schijnt ook niet rendabel te zijn.
Utrecht-Breda rechtstreeks.
Klopt, maar wel 2e klas stoelen in een verder nog qua uiterlijk 1e klasse bak, dus met stopcontacten en gordijnen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk van niet...
BTW: De 4444 heeft geen gedeklasseerde eerste klas stoelen meer sinds een tijdje.
Van binnen zijn ze hetzelfde hoorquote:Op maandag 3 maart 2008 20:56 schreef knars het volgende:
Uiteraard wel de enige niet-overgeschilderde bak opgezocht, gezellig zo'n DB bak
Op spoor 2 geeft hij bij intercity's standaard aan dat t internationale treinen zijn zelfs, slechts aan 1 kant, als je richting de trap loopt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 02:27 schreef Lemjur het volgende:
Shit, had ik toch die CTA op Delft maar gefotografeerd vandaag. Beweerde dat de stoptrein een intercity was, die zou stoppen op: Rijswijk en Den Haag Moerwijk, alvorens via Den Haag HS, Den haag CS aan te doen.
Dit is trouwens heel lang gewoon een buffeltje en soms een plan-v geweest smorgens om 10 voor 9 hoorquote:Op donderdag 28 februari 2008 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Uit de OP
[..]
Inderdaad dat heb ik gisteren gemerkt . Bij het terug berekenen gisteren vanaf Gronau had ik zo iets van "WTF, die reed toch nooit op IC tijd..." Maar idd. 1 Koploperdrietje pendelt tussen Enschede en Hengelo, stamp en Stampvol. En alles + alles wat al op het station staat in een al reeds tjokvolle trein richting A'dam.
Pimpelexpress was nog wel te doen, maar dat stukje Enschede Hengelo ...
Was dat die blauwe in die voor de rest blauw/gele sleep? (Tweede rijtuig van achteren?)quote:Op maandag 3 maart 2008 20:56 schreef knars het volgende:
Heb vandaag voor het eerst in een IC-K/L/B langs mijn huis getreind. Ik had al eens gelezen dat ze tegenwoordig ook worden ingezet op Den haag - Arnhem maar had ze er nog nooit aangetroffen. Uiteraard wel de enige niet-overgeschilderde bak opgezocht, gezellig zo'n DB bak
die blauwwitte is een 1e klas dacht ikquote:Op maandag 3 maart 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat die blauwe in die voor de rest blauw/gele sleep? (Tweede rijtuig van achteren?)
Oh? Dat kan ik niet zien, ik zag 'm van veraf langskomen.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die blauwwitte is een 1e klas dacht ik
Ik voor zie een nieuw klusje voor de DH1 tjesquote:Op maandag 3 maart 2008 15:24 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En NS personeel meldt dat er 3 man in een trein zitten
Klopt als een bus ( hihi ik zei bus)quote:Op maandag 3 maart 2008 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die blauwwitte is een 1e klas dacht ik
quote:Op maandag 3 maart 2008 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar wel 2e klas stoelen in een verder nog qua uiterlijk 1e klasse bak, dus met stopcontacten en gordijnen.
Dat is een geregeld ritje voor mijquote:Op maandag 3 maart 2008 22:42 schreef Charango het volgende:
Haarlem-Leiden in de bloeitijd van de bollen?
Charango meldt zich...
Zou het wel jammer vinden als alle CTA's weg gaan. Stukje historie weg, en die digitale schermen kunnen geen leuke fouten maken, naast dan dat ze vastlopen of een error geven.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:00 schreef Willy84 het volgende:
Over dat project om alle CTA's te vervangen voor digitale schermen net als omgeving Amersfoort hoor je ook niets meer.
Ja Flash iderdaad dat heb je gedaan, stuur mij je e-mail adres even door dan zal deze jongeman jequote:Op maandag 3 maart 2008 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Oke
Als verzameldirk anders gewoon even die foto's naar mij mailt, dan host ik ze wel
Ik geloof namelijk dat hij helemaal geen webspace-host heeft. Ik heb al eens eerder een foto van een plan U in Delfzijl voor hem gehost
NIet? Nou, wacht maar af, dat gaat echt wel komen nogquote:Op maandag 3 maart 2008 23:05 schreef Lemjur het volgende:
die digitale schermen kunnen geen leuke fouten maken,
Okay, ik was misschien een beetje voorbarig. Alleen de zelfgeschreven delen geef ik weinig kans.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIet? Nou, wacht maar af, dat gaat echt wel komen nog
Dat laatste zag ik idd... maar wist niet dat de oude ging verdwijnen... dan zal de nieuwe brug ook wel wat stiller worden als je erover heen gaatquote:Op maandag 3 maart 2008 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, de nieuwe wordt de enige. De oude wordt gesloopt. Voor het nieuwe spoor wordt een deel van Zwolle RGS opgeofferd. De aansluiting van de Hanzelijn op de Veluwelijn vindt plaats bij Hattemerbroek zo ongeveer.
Namelijk? Kropswolde-Martenshoek of zo?quote:Ons land heeft één van de kortste spoorwegtrajecten van West-Europa.
Dit soort taalgebruik, van een organisatie als het CBS, is natuurlijk Gepruts hequote:Nederland behoort tot één van de meest intensieve
Ik zag hem om 11.44u wegrijden op Enschede, vreemde tijd....quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:37 schreef Charango het volgende:
Vanochtend een bak VIRM in de Twente-express vanuit Utrecht
Beginnen ze VIRMs over te hebben of zo, nu die overal op rare routes beginnen te verschijnen?
aha, op die manier... vond het al vreemd, ik dacht dat ie misschien al een +40 ofzo had, en meteen is gekeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:33 schreef thats-me het volgende:
Die Virm reed trein 1731 aankomst Enschede 11.35 uur.
en is 10 minuten later als LM richting het westen vertrokken
Volgens mij stond die VIRM vanmorgen als 28xx van 0717 gereed op Rotterdam C. Ik vond het ook al niet passen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:33 schreef thats-me het volgende:
Die Virm reed trein 1731 aankomst Enschede 11.35 uur.
en is 10 minuten later als LM richting het westen vertrokken
Mooi, gaan ze dan over het tramspoor rijden zoals oorspronkelijk de bedoeling?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:22 schreef Fixers het volgende:
Even wat dingetjes om op in te haken:
Men is overigens bezig met een directe lijn van Utrecht naar Breda, een compleet nieuw spoortraject dat o.a. via nieuwegein zou lopen en verder langs de A27 en Gorinchem. Vooralsnog is het vooral kijken naar nut en haalbaarheid, maar er stond een aantal weken terug iets over in BN/De Stem.
Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:22 schreef Fixers het volgende:
Even wat dingetjes om op in te haken:
Kortste spoortje in Nederland is toch Houten-Houten Castellum, das 1800 meter.
Ik zeg: los het op net als op Schiphol, met van die rolbanden. Zou voor perron op Amsterdam CS ook een mooie oplossing zijnquote:Utrecht-Breda rijdt inderdaad direct vanaf dat ellendige spoor 18/19. Ik eis nog steeds dat de tariefafstand tussen utrecht en lunetten (en verder) wordt ingekort voor de stoppers..... je moet gewoon een teringeind lopen om bij de trein te komen. Helemaal als je dan uitstapt op dat tijdelijke perron in Houten.
Lijkt me niet tramspoor schijnt nu wel een drukke lijn te zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mooi, gaan ze dan over het tramspoor rijden zoals oorspronkelijk de bedoeling?
Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de korterequote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
Is Den haag hs - den haag laan van NOI niet minder dan 1800 meter?
Groningen - Groningen Europapark en Duivendrecht - Bijlmer Arena zijn ook erg kort.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
vet vet!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de kortere
als we het over "het kortste spoortraject" gaan hebben nomineer ik The Zagreb Funicular
Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over Die haakse bocht Er is daar ook niet echt plaats voor een draaischijf van 200 meter doorsnee of zo. En de Jutfaseweg is ook, zeg maar, net niet breed genoeg voor nog een spoorlijn erbij.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:44 schreef Fixers het volgende:
Hey 't is een snel schetsje, naar wat een mogelijkheid zou zijn. Als je uitgaat van het feit dat er een trein van utrecht cs door nieuwegein moet. Je snapt best dat daar een boog in moet.
Ik zie de haalbaarheid nog niet;quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:37 schreef Luco het volgende:
Diemen Zuid - Duivendrecht is ook een kort kippenstukje?
Diemen Zuid - Duivendrecht: 1400 -1500 meter ongeveer
Duivendrecht - Bijlmer ArenA: 1300-1400 meter.
Scheelt niet veel dus
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergensquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:52 schreef Brembo het volgende:
Ik zie de haalbaarheid nog niet;
er moeten maar liefst 3 bruggen worden aangelegd (Nieuwegein; Vianen; Gorinchem; Geertruidenberg). Das momenteel nog niet de investering waard, zeker voor zo'n onzekere lijn.
Ach Utrecht is toch een kutstadquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet worden
Google earth, rechte lijnen trekken, ongeveer, natte vinger werk, dus ik kan er steeds wat afzittenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woontquote:
Begin maar met een maglev aanleggen naar de flat waar Fles woontquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woont
Arnhem CS - Arnhem Presikhaaf?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Waarom zou je gorinchem knoopunt maken, Gorinchem heeft behoefte aan een snelle verbinding met Utrecht. Dus een directe boog naar Utrecht toe (zo iets als harmelen - breukelen). Daarbij 2x per uur een directe 'diesel IC'. En 1x per uur een stoptrein, de verbinding naar Geldermalsen 1x per uur maken en je hebt een leuk dorpje een goede spoorverbinding gegeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergens
Met wat goeie wil en de bereidheid om daar ook de centjes naartoe te schuiven, kan Gorinchem bijvoorbeeld een knooppunt worden van 2 belangrijke verkeersassen, die allebei de Randstad ontlasten. Maar ja, durf dat maar eens
Dat is iets voor OHIHquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we het nogeens over Hoogezand 1 t/m 4 hebben anders
Arnhem - Arnhem Velperpoort, ligt er aan waar je het station telt maar gok 1200 m .quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:08 schreef bork het volgende:
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)
Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
Als je bij Lunetten aftakt kom je niet langs IJsselstein, tenzij je dwars door Nieuwegein heen gaat. Je komt wel langs Nieuwegein na Lunettenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
En hoeveel miljoenen/miljarden gaat dit gekkenwerk kosten?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja klopt hij moet iets dichter langs de snelweg, die boeren willen vast wel stuk land verkopenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:20 schreef Battlefan het volgende:
Je spoor gaat dwars door een recreatieplas waar ze al jaren mee bezig zijn, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, om over die tunnels maar te zwijgen Ik denk, dat als het komt, dat er direct na Lunetten naar links wordt afgebogen, en dan gewoon de a27 volgen
Prima plan om de A2 en de A27 ermee te ontstoppen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:14 schreef sander89 het volgende:
Kon ook niet effe laten wat te tekenen, dus hier is mijn idee
Zal denk ik wel uitvoerbaar kunnen zijn ongeveer, alleen zal wel iets te duur zijn al die tunnels
Verder kan het spoor gewoon de snelweg volgen naar Breda, alleen Gorinchem word ook nog wel een lastig obstakel.
Maar verwacht komende 20 jaar ieder geval geen spoorlijn Utrecht - Breda(als die er ooit komt), alles duurt hier veel te lang in NL
Trouwens IJsselstein hoeft geen treinstation die kunnen altijd nog overstappen in Nieuwegein op de trein als ze willen.
[ afbeelding ]
Zeist hàd wel spoor, maar dat is gesloopt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik verbaas me nog dat Zeist nog steeds geen railverbinding heeft.
Is dat niet een beetje heel erg om?quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:39 schreef bork het volgende:
In het kader van de wilde plannen opteer ik voor een metro van Utrecht CS (wordt toch en zooitje) naar Neude - Lucasbolwerk - Griftpark (handig voor ons) - Oorsprongpark - Rijnsweerd - Uithof-West en Uithof-Oost. Is er geld over dan nog een buisje naar Leidsche Rijn met halte Belle van ZuylenToren.
Die plannen zijn al uit de jaren '70 zo af en toe steekt er weer eens iemand een ballonnetje de lucht inquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Ik heb het laatst opgemeten in GE, en van het einde van het ene perron (in Sportpark richting noorden) tot het begin van dat van H'sum CS was 530 meter.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
Dat was vorig jaar dan ook het officieële alternatief van NS toen dat stukje er een tijdje eruitlag! Was een special NS-wandelroute ingesteld.quote:Humor: De planner van de DB geeft als alternatief: lopen
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snelquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat dingquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:00 schreef ReisT het volgende:
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snel
Neuh, metro gaat toch snel maakt niks uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje heel erg om?
Metrohaltes in Wilhelminapark en nabij Gerrit Rietveldhuis zal ook mooi zijn
Niet dat ik tegen de tijd dat dat ding af is er nog iets aan heb.
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Maak je geen zorgen, dat loopt vast weer uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat ding
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Okée, een wild plan dan maar:
Dat tracé langs de Jutphase weg zou makkelijk kunnen, als de Vaartsche Rijn gewoon gedempt werd! Of je bouwt er een Schwebebaan boven, of je kan er een tunnel in afzinken ofzo: de mogelijkheden zijn eindeloos!.
Ik zou gaan fietsen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De ijzeren rijn wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer
De enige mogelijkheden om als reiziger per trein van Nederland naar Belgie te gaan of omgekeerd zijn Roosendaal - Antwerpen en Maastricht - Luik.
Wel een beetje realistisch blijven graagquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ik zou gaan fietsen.
Vanuit Belgie kan je tot Neerpelt komen op die lijn. Maar voorbij Mol is het al diesel. Het is echt een beetje troosteloze rimboe daarquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.
Nou...
* Dichterbijer zet een streep door zijn plan.
Oh ja sorry.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje realistisch blijven graag
Ja. En misschien is mijn lul wel groter dan de jouwe. Maar dàt boeit net zo min.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:24 schreef tomme6 het volgende:
Om over de lengte van Venlo-Blerick en Helmond brouwhuis-Helmond-Helmond t hout-Helmond brandevoort maar niet te spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |