Ja, dat glas kan opeens melkwit gemaakt worden. Vage zooiquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je in een GTW gaan staan, daar kun je als de machinist niet iets voor het deurtje hangt gewoon meekijken. Zoiets geldt volgens mij ook voor de ICE, maar daar kan de machinist de deur dacht ik nog verduisteren.
Tja lastig, de HC mag voorin zitten als de mcn dat vraagt. Dit kan dus zijn als de mcn zich bijvoorbeeld niet helemaal goed voelt, bij dermate slechte weersomstandigheden dat extra oogjes erg handig zijn etc. Bewijs als IVW maar eens dat de mcn niet aan de HC heeft gevraagd voorin te komen zitten... Maar in principe mag het pertinent niet neequote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfs
Fatsoenlijk mat, okequote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lul jij nou?Heb je een keer fatsoenlijk mat in de 37, weer niet goed?
Liever IRM IV dan ICM IV; het gaat me er gewoon ongeacht wat er rijdt, vier bakken gewoon niet als een IC kanquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Ik citeer een NS machinist: 'ICM is de Rolls Royce onder de treinen'quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Ben ik het zeker met je eens , zijn we het toch ergens over eensquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat is misschien ook weer wat overdreven, maar toch, ICM is prima spul, hoe je het ook bekijkt
De machinist heeft inderdaad altijd het laatste woord.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:40 schreef Boschkabouter het volgende:
het zuigt alleen als je een 1ste klasse kaartje hebt gekocht, en iedereen uit de tweede klasse gaat 1ste klas zitten.
In de 3700 worden ze er uitgeschoptquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Ik bedoelde eigenlijk de 1500, maar zat schijnbaar met mijn gedachten bij de 3700.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
Sinds wanneer komt de 3700 in Amf dan?
quote:Tsja, en Wadlopers mochten willen dat ze zou oud geworden waren. Maarre: als voorstel voor het opnemen van de inzet zouden nu de 473 (nog een ruime week) en straks de 503 kunnen gelden. Na de 503 volgt pas in juli de 504, in augustus de 502 en 506, in september de 505, oktober de 507 en december de 508 en 509.
Bij de plan V's staan voor de 800-en voorshands opknapbeurten op het programma.
Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Ik erger me dood aan dat volk dat zonder 1e klas kaartje "omdat het drukjes is" maar verkast van de 2e naar de 1e klas. Want in de regel zit het in de 2e klas prima, maar wanneer ik weet dat het druk gaat worden, koop ik juist daarom een duurder kaartje. En ja, ik zit dan echt niet te wachten op het plebs.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:43 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.
Voordeel van alleen in een coupé zitten is wel dat je gewoon muziek aan kan zetten, zonder dat het anderen stoort.
Hondenkopquote:Op woensdag 27 februari 2008 08:56 schreef Charango het volgende:
Ik kwam gister nog langs 'openluchtspoorwegmuseum' de Dijksgracht. Ik zag daar een treinstel dat ik niet eerder heb gezien, een soort van oude Plan V/T, was dit een Mat'54 of zo?
Volgens mijn staat de Mat'54 van de stichting mat54 op dijksgracht ja, zie http://www.mat54.nl/index.htmquote:Op woensdag 27 februari 2008 08:56 schreef Charango het volgende:
Ik kwam gister nog langs 'openluchtspoorwegmuseum' de Dijksgracht. Ik zag daar een treinstel dat ik niet eerder heb gezien, een soort van oude Plan V/T, was dit een Mat'54 of zo?
Zonder tussen-n natuurlijk, want van voor de spellingshervorming van de jaren '90.quote:
Ik ben beiden, maar helaas is mijn OV niet geldig in Duitsland...quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:28 schreef bork het volgende:
Iets anders, ik heb hier 2 GRATIS tickets liggen voor de Cebit 4-9 maart in Hannover. Ik hoef daar niet meer heen (been there done that). Zijn er hier buiten treinfans nog computer- en gadget- freaks?
Weet ik niet, je profiel is niet ingevuld.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
Je bent toch niet stiekem op dezelfde dag als ik jarig?
In het centrum van Breda hebben ze ook zoiets in een parkeergarage. Daar staat een hert achter een soort van etalageruit (ja, ik verzin het ook niet hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat glas kan opeens melkwit gemaakt worden. Vage zooi
Hij schijnt nu maar tot 110 kmh toegelaten te zijn, en ze willen er harder mee rijden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:53 schreef hooibaal het volgende:
Waarom zag ik net een smurf Valleilijn-Protos bij Helmond? Zijn ze nog niet uitgetest met die dingen?
Jep. En Helmond - Horst-Sevenum is nou net één van de weinige trajecten in NL waar 160 km/h gereden kan en mag wordenquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:43 schreef dennistd het volgende:
Hij schijnt nu maar tot 110 kmh toegelaten te zijn, en ze willen er harder mee rijden.
Eerste trein in de 3700 met wat ruimte, of word thetn iet als vervangende IC inezetquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
En ze willen gekoppeld kunnen gaan rijden, iets wat tot nu toe ook nog niet is gebeurd.
Morgen trouwens de wadlopers voor het laatst op dienst. Rond 10 uur vertrekken de laatste stellen uit Nijmegen richting Zwolle. (Op dat moment verwacht ik morgen in de 3700 op de spoorbrug bij Nijmegen te zijn)
Het is te klein voor de werkelijke vraag; maar het past primaaaaa in de 3700.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:14 schreef dennistd het volgende:
Het zijn maar 4 bakken, dus als 3700 zou het volgens mij wat te klein zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |