52° 5'43.58"N 10° 4'28.78"Equote:Op woensdag 20 februari 2008 19:22 schreef Charango het volgende:
Waar in Niedersachsen was dat nou?
Al komen daar natuurlijk wel een stuk meer treinen langs. Alle ICE's en Nachttreinen Nederland - Duitsland v.v. plus alle goederentreinen tussen Arnhem/Betuweroute en Emmerich..quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idioot idd.
Trouwens de eerste spoorwegovergang in duitsland op de lijn Arnhem - Emmerich is ook voorzien van handmatige spoorwegbediening. Zitten twee mannen constant te wachten op een paar treintjes...
Op RTV Rijnmond staat wat duidelijkerquote:Op woensdag 20 februari 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Kan iemand hier iets meer over vertellen? Een 25 kV lijn in blank koperdraad, die aan een muur bevestigd is? Een muur waar gastjes van 15 blijkbaar zomaar op kunnen klimmen?
Hmmmm...
Hij liep dus op de rand van een tunnelbak van de HSL, om daar bij te komen moet al eerst over een hek klimmen of iets. Ook natuurlijk super gevaarlijk omdat je een paar meter naar beneden kan vallen de tunnelbak in. Het zal waarschijnlijk om een versterkings leiding gaan of hoe je dat noemt, die dus boven de normale bovenleiding kabel zit. Zodat de elektrischiteit goed verdeelt kan worden of het traject.quote:Jongen overlijdt na stroomschok
20 februari 2008
Een 15-jarige jongen uit Zwijndrecht is dinsdagavond om het leven gekomen nadat hij een hoogspanningsleiding van de HSL had aangeraakt en daarna in een sloot was gevallen. Dat gebeurde aan de Lindtsedijk.
De jongen was samen met een vriend op de betonnen omheining geklommen naast de rails van de HSL. Samen liepen ze over de rand van de betonnen bak toen het slachtoffer met zijn voet de hoogspanningskabel raakte. Daarna viel hij van de muur af in een naastgelegen sloot.
De vriend haalde de jongen uit het water. Het slachtoffer kon nog gereanimeerd worden maar overleed later in het ziekenhuis. De vriend was onderkoeld geraakt bij zijn reddingspoging.
W00t, daar ben ik weleens geweest. Toen ik met de trein naar Bad Harzburg ging ergens begin deze eeuw.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
52° 5'43.58"N 10° 4'28.78"E
Bij 25kV heet dat ding een "negative feeder".quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:58 schreef sander89 het volgende:
een versterkings leiding gaan of hoe je dat noemt, die dus boven de normale bovenleiding kabel zit. Zodat de elektrischiteit goed verdeelt kan worden of het traject.
Dat is idd dat station uit die clip, of doel je daar niet op?quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:34 schreef its_me_ het volgende:
Avignon Centre
Een foto van afgelopen zomer!
[ afbeelding ]
tvp
Ik doel eigenlijk nergens opquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is idd dat station uit die clip, of doel je daar niet op?
Dezequote:Op woensdag 20 februari 2008 22:46 schreef its_me_ het volgende:
Ik doel eigenlijk nergens op
Over welke clip gaat het?
Neequote:Op woensdag 20 februari 2008 23:14 schreef its_me_ het volgende:
Had je hem al in je bordjesreeks? Vast wel
Heb ook nog een paar bordjes geschoten: Tienen, Landen, St. Truiden, Alken en Hasselt die had je vast alquote:
Vet om jouw eigen woorden te gebruikenquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hasselt heb ik al ja. Rest van belgie staat ergens dit jaar wel op het programma
hmm. Gekeken zonder geluid, is niet chronologisch of draag jij twee brillen afwisselend?quote:
moet wel geluid bij hoor, anders mis je teveel. Ik heb idd voorjaar 2007 een andere bril gekregen. Nou ja, gekocht.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:40 schreef bork het volgende:
[..]
hmm. Gekeken zonder geluid, is niet chronologisch of draag jij twee brillen afwisselend?(Bork ook; alleen dan verschillende kleurtjes en af-en-toe daglensjes).
Dat heeft te maken met het onderhoudsrooster van prutsrail. Daardoor is er maar 1 spoor beschikbaar tussen Assen en Groningen. Het is dus of deze oplossing of 1 van de 2 treinen laten vervallen. Lijkt me dit de minst slechte oplossing...quote:Op donderdag 21 februari 2008 02:18 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vandaag al een vorm van reizigertje pesten meegemaakt. De trein die om 23.47 uit Zwolle richting Groningen vertrekt, moet 15 minuten in Assen blijven wachten volgens de dienstregeling om daarna gekoppeld (met een trein die uit Groningen gearriveerd is) verder te rijden naar Groningen. Echt te absurd voor woorden zeg
Flash.... mijn Godquote:
Jij zelf, en Excelquote:Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie kan dat zo snel uitrekenen voor dit jaar?
Oh, okeequote:Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Flash.... mijn Goddit maakt meer duidelijk dan een foto vol met foto's van borden
![]()
Heb je al wel eens zitten te denken aan een rondje Engeland met de trein?
Klopt. De op een na oudste nog niet gereviseerde koploper, de 4029, kwam daarvoor opdraven.quote:Op donderdag 21 februari 2008 06:28 schreef Wadloper het volgende:
Die trein die aankoppelt is toch dan de 9194 ofzo?
Gewoon de tariefeenheden die de NS Planner plus uitspuugt als je de routes berekent. (Staat ergens tussen de V/A-tijden en de prijzen)quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie kan dat zo snel uitrekenen voor dit jaar?
mijn vrienden snappen ook niet wat ik er leuk aan vind trouwens.quote:Die tweede is inderdaad DDAR ja. Of DDM, dat kan ik hier niet zien Die DD-zooi is wat mij betreft 1 pot nat, maar er zijn mensen die daar anders over denken
WTF het is niet alsof je homo bent of zo hoorquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:52 schreef Charango het volgende:
Als je nog niet meteen voor je omgeving wilt laten weten dat je een trein-fanaat bent (kan ik me heel goed inbeelden).
fanaat is ook niet het goeie woord. Mensen vragen mij weleens of ik idd "treinfanaat" of "treinfreak" ben inderdaad (dat zal iedereen hier wel herkennenquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:02 schreef JeePee83 het volgende:
Nee dat niet, maar goed je wordt vaak wel raar aangekeken. Maar meestal is de lol voor andere mensen er snel af.
Idd, maar ja je ziet van alles, hoort van alles, komt op plaatsen waar je niet tot nauwelijks bent geweest, kortom echt leuk dus.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:02 schreef JeePee83 het volgende:
Nee dat niet, maar goed je wordt vaak wel raar aangekeken. Maar meestal is de lol voor andere mensen er snel af.
Allereerst ook van mijn kant welkom hier. Verder een prachtige plaat die je hebt gemaaktquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:02 schreef Seraphina het volgende:
Hahaha dank allen!
Ach, mijn moeder kent het idee al van me en mijn vriendinnen zijn 1) wel wat van me gewend en 2) hebben misschien al een vermoeden na ons gezamelijke tripje naar Den Haag waar ik me nogal, ahum, lyrisch heb uitgelaten over het concept tram...
Vond deze ook nog op de computer:
De intercity (destijds volgens mij nog naar Roosendaal) maakt aanstalten om de spoorbrug naar Nijmegen over te gaan (gezien vanuit Lent).
[ afbeelding ]
Edit: vanzelfsprekend scheld ik ook vaak genoeg op het treinverkeer, vanwege vertragingen enzo, maar het reizen zelf![]()
Dank je! Paint (ja heb geen fatsoenlijk fotobewerkingsprogrammaquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooie zonsondergangplaat Seraph! Zo zie je maar weer, zelfs een VIRM kan voor een mooi plaatje zorgen
quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:18 schreef Seraphina het volgende:
Zal wel weer in lurkdom gaan,
Dou Grend ünd von Velsen en de Nozemquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:00 schreef TradeMarkie het volgende:
Mijn meterkast is 80cm
Jij zit in VVW 5?quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:07 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Dou Grend ünd von Velsen en de Nozem
Wanneer weer tegen het almachtige VVW 5?
OT: nog eentje doen? schiet morgen wel weer een nieuwe
Mijn vriendin snapt het ook niet, maar heeft blijkbaar een manier gevonden om ermee te leven.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:57 schreef Seraphina het volgende:
Mijn vriendinnen snappen geloof ik ook niet dat ik het echt LEUK vind als ik een keer ergens heen moet wat er voor zorgt dat ik een route met de trein ga doen die ik nog nooit heb gedaan (of weinig doe).
Heb vorig jaar wel eens meegespeeld, tegenwoordig kan ik er nooit meer bij zijn vanwege andere dingenquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:14 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Jij zit in VVW 5?![]()
Dan heb ik dit jaar al tegen je gespeeld en moeten we nog een keer, maar genoeg off topic
Klinkt bekend ditquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
maar heeft blijkbaar een manier gevonden om ermee te leven.
Het gaat om de enige echt zichtbare vanuit de sprinter van/naar Uitgeest. Die ziet er echt uit als een rijdend wrak in mijn optiekquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:22 schreef Wadloper het volgende:
Hoe bedoel je vervallen?
Toen ze in Zwolle stonden zagen ze er op zich nog prima uit?
Omdat ik niet zoveel toe te voegen hebquote:
1. Klopt, een deel moet nog gedaan wordenquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Vannacht waren ze in Groningen bezig met het opnieuw betegelen en hoogte aanpassen van perron 1b.
En over die wadjes: volgens de verhalen zouden er gister stellen naar Albanië gaan, echter stonden die stellen rond middernacht nog gewoon in Zwolle
Tuurlijk wel, alleen weet je het zelf nog nietquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:29 schreef Seraphina het volgende:
[..]
Omdat ik niet zoveel toe te voegen heb
Wel joh, gewoon een beetje mee lullen en af en toe een fotootje plaatsen, dat is wat iedereen hier doet ongeveerquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:29 schreef Seraphina het volgende:
Wil niet vervelend doen...quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:29 schreef Seraphina het volgende:
[..]
Damn! Sinds wanneer hebben ze in Ierland zulke lelijke dingen??quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:16 schreef Charango het volgende:
In de lijst lelijke treinen:
Ierse platkop
[ afbeelding ]
Johquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:28 schreef Duvel het volgende:
Als je naar Ierland wil, moet je naar het westen, of naar het oosten en dan heel lang doorgaan.
Op Wikipedia staat een plaatje van een Class 201 in de nieuwe InterCity kleuren met rijtuigen. En hierrr staat een plaatje inclusief press release van de class 22200, de nieuwe DMU's die op de overige IC verbindingen komen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet! Ik was in 1996 voor het laatst in Ierland, en toen waren die nieuwe GM-locs net in dienst. Maar wel alles in de oude oranje-zwarte kleuren.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:36 schreef Duvel het volgende:
Wat een verrassend goed idee hé!
Kan geen goede benaming voor die lelijkheid verzinnenquote:Op donderdag 21 februari 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
die 22200 is echt grensverleggend lelijk
Die locs zijn er wel op vooruit gegaan! Dat intercityding moeten ze de oceaan in rijden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:36 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat een plaatje van een Class 201 in de nieuwe InterCity kleuren met rijtuigen. En hierrr staat een plaatje inclusief press release van de class 22200, de nieuwe DMU's die op de overige IC verbindingen komen.
Prachtigquote:Ik had per trein naar China willen reizen of zo,
maar ik moest er helaas al uit in Almelo.
- Willem Wilmink-----------
Preciesquote:Wel joh, gewoon een beetje mee lullen en af en toe een fotootje plaatsen, dat is wat iedereen hier doet ongeveer
.quote:Mijn vriendin snapt het ook niet, maar heeft blijkbaar een manier gevonden om ermee te leven
In het afgelopen nummer 251 van Railmagazine grote special over de 189, met mooie foto bij mij om de hoek (in de sneeuw)quote:De BR189, een echte locomotief voor een echte man!
Achter je pc?quote:
Misschien leuk voor juristen, met die witte bef, maar ik vind aan die Duitse locs kraak noch smaak zitten eigenlijk! Allemaal rechthoekige dozen zonder sjeu. Nou zijn de meeste moderne locs spuuglelijk (kijk naar wat de Alstom-fabriek uitbraakt).quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:08 schreef von_Preussen het volgende:
De BR189, een echte locomotief voor een echte man!
BEKENDEquote:Op donderdag 21 februari 2008 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ben op het station nog nooit BN'ers tegengekomen. Gister in Ahoy wel oud-Daviscupcoach Bogstra zien lopen alsmede hockeycoach Bellaert
Gaan we dat nou bij ieder volgend stel roepen ja?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:20 schreef Duvel het volgende:
Hoera, de tiende verbouwde ICMm is in dienst!
Ja, dat gaan we bij ieder verbouwd stel roepen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan we dat nou bij ieder volgend stel roepen ja?Inmiddels is het bijzondere er toch goeddeels vanaf lijkt me.
Juistquote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat gaan we bij ieder verbouwd stel roepen.
Die was al op 9 februari terug op de baan. De 11e komt er al bijna aanquote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:20 schreef Duvel het volgende:
Hoera, de tiende verbouwde ICMm is in dienst!
Post dat dan, azijnpisser! Dan hoef ik niet elke keer mijn nek te verdraaien om dat achter geplaatste nummer op die ICMm's te ontcijferen!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die was al op 9 februari terug op de baan. De 11e komt er al bijna aan
klopt, en 30 van de 453 bakken is ICMm, dat is 6,6% (ICM IV meegeteld)quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:33 schreef thatsme het volgende:
ongeveer 12% van de ICM III is nu ICMm
Neequote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Post dat dan, azijnpisser! Dan hoef ik niet elke keer mijn nek te verdraaien om dat achter geplaatste nummer op die ICMm's te ontcijferen!
Nieuws bericht is helemaal veranderd op nu.nlquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:30 schreef Charango het volgende:
Verrassend:
HST Eindhoven - Venlo - Düsseldorf
Verhaal
Sex met een Ijsbeer, dát is pas koudquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja het is dat een collega / schrijver van het cargonews in de Rail Magazine er een plaatje van moest en hij hier niet in de buurt woont en dat we voor een project op werklocatie moesten kijken (ZW Drenthe), anders was ik vandaag mooi thuis gebleven. Wat een kut weer en kou!
Damn, een reclameslogun uit de tijd dat ik nog een krantenwijk had!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Sex met een Ijsbeer, dát is pas koud
Savonds is prima...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls
Iemand zin om morgen de CXX Draagvleugelboot tussen Rotterdam en Dordt te gaan proberen?
Of zondag he, kan ook
Zou het?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:03 schreef Duvel het volgende:
Vaart dat ding niet alleen doordeweeks?
quote:Dienstregeling sneldienst: (ma t/m vr)
Dordrecht 7:05 8:05 9:05 15:05 16:05 17:05
Papendrecht Westeind 7:10 8:10 9:10 15:10 16:10 17:10
Rotterdam 7:30 8:30 9:30 15:30 16:30 17:30
Rotterdam 7:35 8:35 9:35 15:35 16:35 17:35
Papendrecht Westeind 7:55 8:55 9:55 15:55 16:55 17:55
Dordrecht 8:00 9:00 10.00 16:00 17:00 18:00
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja, dat weet ik. En dat wil ik ook nog steeds eens een keer doen. Maar het liefst meteen in combi met die draagvleugel natuurlijk, dan hebben we alles maar meteen gehadquote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ze hebben ook een waterbus tussen Rotjeknor en Dordt!
http://www.waterbus.nl
Mja, dat gaat hem dus niet wordenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Savonds is prima...
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hip Engelstalig filmpje over NSproefstation
http://www.youtube.com/watch?v=pPHMcUICsxc
Was deze al bekend?
Ik heb weer internet dus ben vanaf nu weer wat vaker hier
Dankjequote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen![]()
In het donker fotograferen is niet echt gemakkelijk, omdat je eigenlijk onder alle omstandigheden licht te kort komt om zonder flits mooie platen te maken. Alleen met een lange sluitertijd en stilstaande voorwerpen kun je alles zonder flits helder krijgen, anders zal het niet lukken.
Leuke foto´s! Ik zat half oktober in een omgeleide ICE International die niet in Oss stopte.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:30 schreef Seraphina het volgende:
(alle andere treinen stoppen in Oss)
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Leuke foto´s! Ik zat half oktober in een omgeleide ICE International die niet in Oss stopte.
Paar maanden terug ben ik ook langs Oss geredenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Een dikke week geleden ben ik toevallig met de trein door Oss gekomen, op weg richting Tilburg
Ik heb heel NL al een tijdje gehad. Alleen de grenstrajecten nog niet echt. Alleen de trajecten Roosendaal-Antwerpen en Heerlen-Aken gedaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mja dat wordt vanuit Groningen wat lastig te organiseren denk ik![]()
Donderdag maar eens het Limburg tripje maken, dan heb ik op wat grenstrajecten na de gehele zuidelijke hoek eindelijk gehad.
Je meent hetquote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:31 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Paar maanden terug ben ik ook langs Oss gereden
Ik was een paar maanden trug ook in Os. Messgien zat ik wel bei jou in de treinquote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:31 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Paar maanden terug ben ik ook langs Oss gereden
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:31 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Ik was een paar maanden trug ook in Os. Messgien zat ik wel bei jou in de trein
Tevens, was ik een paar weken geleden ook nog in Os. Zijn er nog meer gebuikets in Os geweest de laatse teid toevalig?
Tevens; vanmorgen zag ik de niewe Sprinter reiden door Houtten Castelum.
Zo typt hij volgens mij altijdquote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:31 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Jij hebt al aardig wat kratten weggetikt vanavond
Als het alleen om de foto gaat kun je denk ik het beste op station Bilthoven of Overvecht gaan staan, toch? Of wil die kleine per se meerijden?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:51 schreef bork het volgende:
Morgen poging Blokkendoos deel 2, hopelijk is het nu wat minder druk, ik vrees het ergste ivm de voorjaarsvakantie![]()
Hij wilde er in uitaard!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als het alleen om de foto gaat kun je denk ik het beste op station Bilthoven of Overvecht gaan staan, toch? Of wil die kleine per se meerijden?
Lentquote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:54 schreef Seraphina het volgende:
Hopelijk snel weer een rondje Lent fietsen, kan ik ook weer wat leuke plaatjes schieten van de spoorbrug!
Go-pass als je dat vaker doet?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje, Ik moet weer eens naar de pannen samen met vriendinnetje. Nu tik ik voor een weekend retour 47 euro af bij een NS kaartautomaat weekendretour p.p. Iemand nog trucs hoe het goedkoper kan?
Kortingskaart?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje, Ik moet weer eens naar de pannen samen met vriendinnetje. Nu tik ik voor een weekend retour 47 euro af bij een NS kaartautomaat weekendretour p.p. Iemand nog trucs hoe het goedkoper kan?
Mja.... Dit al een superweekendretour, goedkoper dan welke korting ook.quote:
Hartelijk dankquote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, nou dan zal dat wel de vooreligste optie zijn he
Nou, veel geluk met de NMBS.quote:
Die lagen al op bed, die waren moequote:Bij ons gaan James en Thomas mee
Vraag het even in: [PTA Feedback] Waar geen hoger beroep mogelijk is!!!!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:37 schreef verzameldirk het volgende:
Nu een vraag aan de moderatoren van dit forum
ik heb een usericon op de server geplaatst, maar kan hem niet invoeren krijg steeds de melding
er staat geen usericon op onze server, terwijl toch duidelijk de icon zichtbaar is voor mij.
Dick Bolt
Ik zou reizen via Nieuweschans. Met een blauwe strippenkaart die je in Groningen al kan afstempelen, stempel je 7 strppen af. Dit is nodig voor het stuk Nieuweschans - Leer. Eenmaal in Leer haal je uit de automaat een Niedersachsen Single ticket. Deze zijn geldig tot Hamburg. Zie hier: http://www.bahn.de/region(...)edersa_ticket.shtml.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:14 schreef von_Preussen het volgende:
Wie kan mij bij het volgende advies geven?
In April ga ik een weekendje (Vrijdag heen, Maandag terug) naar mijn neef in Hamburg. Ik ga dan met de trein, en ben binnen Nederland in het bezit van een OV-kaart (dus naar een bepaalde grensovergang reizen kan ik gratis).
Nu is mijn vraag, wat is de goedkoopste manier om daarheen te geraken? Ik heb al op de site www.bahn.de gekeken, maar zijn er andere speciale kaarten (Wochendende, Studenten ??) die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt voor enige hulp!
Oy, hier ben ik nog weer even.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls
Iemand zin om morgen de CXX Draagvleugelboot tussen Rotterdam en Dordt te gaan proberen?
Of zondag he, kan ook
Heel erg bedankt voor deze infoquote:Op zondag 24 februari 2008 10:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Vraag het even in: [PTA Feedback] Waar geen hoger beroep mogelijk is!!!!
Daar lezen de modjes wat vaker.
quote:Op zondag 24 februari 2008 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Gloeiende hoere prorail
Anyway, 72 bordjes en 851 km erbij. Maar ik had natuurlijk anderhalf uur eerder thuis moeten zijn. Stelletje nikskunnende hufters met het IQ van een pinda.
Morgen meerNu slapen
quote:OHIH:
Utrecht Centraal 6:06
Amsterdam Centraal 6:40 6:56
Brussel-Noord 9:36 9:42
Libramont 11:44 11:51
Virton 12:31 14:29
Bertrix 14:59 15:06
Dinant 16:09 16:21
Namur 16:49 18:45
Ličge-Guillemins 19:52 20:18
Maastricht 20:46 20:53
Utrecht Centraal 22:52
Griepquote:Op maandag 25 februari 2008 08:14 schreef Duvel het volgende:
OK, Fles, kom er maar in!
Daar hebben meer mensen last van, sterkte.quote:
Wattefak ,de afspraak was 22:08 op UTquote:Op zondag 24 februari 2008 23:54 schreef thats-me het volgende:
Dit heeft hij gedaanof in elk geval poging tot gedaan.
[..]
Zo ging dat hier vroeger ook!quote:Op maandag 25 februari 2008 16:07 schreef Wadloper het volgende:
Mooi verhaal!
Grappig dat je daar nog gewoon belt met de TRDL buiten de trein
ik had er zin in, okeequote:Op maandag 25 februari 2008 17:52 schreef Duvel het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je dit met je grieperige kop gaat doen, maar goed.
Hoeveel pillen heb je gedurende de dag in je mik gedouwd?quote:Op maandag 25 februari 2008 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik had er zin in, okee
en toen ik eenmaal die taxi voor 05:30 gebeld had kon ik niet meer terug, dus heb ik er maar het beste van gemaakt. Wat op zich aardig gelukt is, naar wij dachten.
ja maar dat is erg lastig, want dit gaat over verschillende treinsoorten tegelijk, en om het nou een Reportage te noemen...quote:Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef Dangel het volgende:
Ik ken een forumwaar die post niet zou misstaan Fles![]()
Uitgezonderd museummat, jaquote:Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef Brembo het volgende:
Plan T 502 het nog oudste rijdende mat
Nou ja, voor de niet echte professionele spoorweghobbyist is het bijna nog een belevingquote:
Ach, het is allemaal wel wat opener er binenn, het is toch echt een hokjes trein dat mat64 spul:+.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
je bent er zo vanafen dan krijg je SLT4
Stoelen net zo dicht op elkaar, en geen toiletten meer
Veel plezier vast
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoi,
Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.
DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne. Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Op het groot belgisch treinenforum wordt het een welles/nietes verhaal dus ik ben benieuwd
Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden. Ding trekt ongeluk aan, 2 keer een ACP mee gehadquote:Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens Plan T 502 het nog oudste rijdende mat'64 in de schrootlijn (3700). Maar de laatste dagen zijn wel geteld, het is echt op.
Ja tijdens schrijven van bovenstaande (nog) nietquote:Op maandag 25 februari 2008 23:16 schreef Eix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.
Maar het topic op het Groot Belgisch Treinen Forum lijkt me wel vrij duidelijk hoor.Uit de reacties daar concludeer ik dat het gewoon mag.
![]()
Volgens mij wel ja en dan kun je de laatste 2 letters ook wel invullenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:
Vroeger zat ik best graag in een Plan T, tot ze die klotestoeltjes erin gingen proppen. Wat een horror, het past simpelweg niet. Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer. Of dikker. Waar de fuck moet ik mijn knieën laten? Waarom doet mijn rug pijn? Omdat de gereviseerde Plan T dingen niets meer en minder zijn dan martelwerktuigen van de NS om reizigers op de minder geliefde series mee te pesten.
Aanrijding Contra Persoon jaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"
"Zitplaats" moet in de toekomst beter worden gedefinieerd.
Inderdaad. Wie weet doe je nogeens wat opquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Ik niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:
[..]
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Leuk, ik kwam laatst op internet nog een paar foto's tegen van NS-treinen in LEGOŽ-vorm (o.a. ICM en DDM)quote:Op maandag 25 februari 2008 23:23 schreef Lemjur het volgende:
Ik heb vandaag mijn Lego-trein weer eens uit haar coma ontwaakt
De gemiddelde nederlander is tegenwoordig 1m81...quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer.
Nog een paar maandjes geduld hebben...quote:Op maandag 25 februari 2008 23:43 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden.
Gok eigenlijk dat ze het plan T en V dat uit dienst gaat eerst een paar jaar laten wegrotten op een of ander opstelterein.quote:
Nou ok, omdat ik nog heel even tijd heb.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:17 schreef crossover het volgende:
Nee ik ga geen spreekbeurt houden, ik vind treinen interessant en ben nieuwsgierigIemand zin om ze te beantwoorden?
Dat verschilt per trein. Sommige treinen kunnen 180km/u, maar mogen maar 160km/u, andere kunnen 160km/u. De Thalys kan 300km/u. De meeste nieuwe treinen in Nederland kunnen 160km/u. Behalve bijvoorbeeld de oudere Sprinters, die kunnen maar 125km/u.quote:Hoe hard kan een trein?
Dat is afhankelijk van de baan, of er een trein voor zit, welke rijweg de trein gaat nemen. De meeste baanvakken in Nederland zijn geschikt voor 130 of 140km/u. Emplacementen zijn meestal geschikt voor slechts 40km/u.quote:Hoe hard gaat een trein?
Soms wel. Maar dat is een lang verhaal. Stel dat een trein op een baanvak 140km/u mag, maar de normale rijtijd is ruim begroot, dan kan ie daar gewoon 130km/u rijden zonder dat ie te laat is of te vroeg. Als de trein vertraging heeft, kan ie dan die extra 10km/u benutten. Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.quote:Rijden ze harder als er vertraging is?
De dodeman. Een pedaal dat de machinist periodiek moet loslaten om te laten weten dat ie nog leeft. Vroeger was het een knop die de machinist permanent moest indrukken met zijn voet, maar dat zorgde voor rugklachten of zo, dus nu is het een pedaal geworden.quote:Wat voor beveiliging is er voor een machinist als hij/zij onwel wordt of in slaap valt?
Dankje.. kon ff niet op de naam van die site komenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Willy84 het volgende:
Kan je het beste ff op somda kijken!
Klopt en dat is wel zo veilig, omdat als de machinist onwel geworden is en de dodeman ingedrukt blijft houden de trein toch automatisch stopt na verloop van tijd ipv 'gewoon' door te kachelen tot ie niet meer voldoet aan de ATB opdrachtenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Ja of machinisten zetten een steen op die dodeman. Nu is het de intimiderende dodeman meen ik. Dan gaan er wat belletjes en moet de machinist even ze voet van de dodeman afhalen.
Nee, want dan moet ik eerder opstaan, omdat ik 's middags nog wel aan het werk moetquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:29 schreef Socios het volgende:
Goed excuus om lekker met de Koploper via Meppel of Zwolle te gaan.
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:34 schreef crossover het volgende:
Ah, thanks Duvel
Ik ga even op die site kijken. Ik wil nog steeds een keer meeMaar dat schijnt dus absoluut niet te mogen
Hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderdquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Nu is het de intimiderende dodeman meen ik.
Coolquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderd
Intermitterende
Maar meestal is de ATB zo afgesteld dat hij pas bij 145 ingrijpt. Plus dat je ook nog 3 seconden lang een tringel te horen krijgt van tevoren. Dus je kan 2,8 seconden 145 rijden, en dan moet je even terugquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Duvel het volgende:
Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.
Plaspauze wordt machinist fataalquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Willy84 het volgende:
Kan me nog een verhaal herinneren uit HOV-rn dat er een Duitse machinist uit de deur van zijn rijdende goederentrein ging pissen. Die was er dus uitgevallen (dood) en de trein kwam tot stilstand dankzij de dodeman installatie!
Jepquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:40 schreef Willy84 het volgende:
Het ohih team doel je dan op?
Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan?Volgens mij heeft de Mcn helemaal niks te beslissen, maar mag het gewoon niet.
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfsquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:56 schreef Willy84 het volgende:
Er zitten vet vaak conducteurs in de cabine. Dat mag dan weer wel? Zij hebben er immers ook vrij weinig te zoeken...
Ja, dat glas kan opeens melkwit gemaakt worden. Vage zooiquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je in een GTW gaan staan, daar kun je als de machinist niet iets voor het deurtje hangt gewoon meekijken. Zoiets geldt volgens mij ook voor de ICE, maar daar kan de machinist de deur dacht ik nog verduisteren.
Tja lastig, de HC mag voorin zitten als de mcn dat vraagt. Dit kan dus zijn als de mcn zich bijvoorbeeld niet helemaal goed voelt, bij dermate slechte weersomstandigheden dat extra oogjes erg handig zijn etc. Bewijs als IVW maar eens dat de mcn niet aan de HC heeft gevraagd voorin te komen zitten... Maar in principe mag het pertinent niet neequote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfs
Fatsoenlijk mat, okequote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lul jij nou?Heb je een keer fatsoenlijk mat in de 37, weer niet goed?
Liever IRM IV dan ICM IV; het gaat me er gewoon ongeacht wat er rijdt, vier bakken gewoon niet als een IC kanquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Ik citeer een NS machinist: 'ICM is de Rolls Royce onder de treinen'quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Ben ik het zeker met je eens , zijn we het toch ergens over eensquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat is misschien ook weer wat overdreven, maar toch, ICM is prima spul, hoe je het ook bekijkt
De machinist heeft inderdaad altijd het laatste woord.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:40 schreef Boschkabouter het volgende:
het zuigt alleen als je een 1ste klasse kaartje hebt gekocht, en iedereen uit de tweede klasse gaat 1ste klas zitten.
In de 3700 worden ze er uitgeschoptquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Ik bedoelde eigenlijk de 1500, maar zat schijnbaar met mijn gedachten bij de 3700.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
Sinds wanneer komt de 3700 in Amf dan?
quote:Tsja, en Wadlopers mochten willen dat ze zou oud geworden waren. Maarre: als voorstel voor het opnemen van de inzet zouden nu de 473 (nog een ruime week) en straks de 503 kunnen gelden. Na de 503 volgt pas in juli de 504, in augustus de 502 en 506, in september de 505, oktober de 507 en december de 508 en 509.
Bij de plan V's staan voor de 800-en voorshands opknapbeurten op het programma.
Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Ik erger me dood aan dat volk dat zonder 1e klas kaartje "omdat het drukjes is" maar verkast van de 2e naar de 1e klas. Want in de regel zit het in de 2e klas prima, maar wanneer ik weet dat het druk gaat worden, koop ik juist daarom een duurder kaartje. En ja, ik zit dan echt niet te wachten op het plebs.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:43 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.
Voordeel van alleen in een coupé zitten is wel dat je gewoon muziek aan kan zetten, zonder dat het anderen stoort.
Hondenkopquote:Op woensdag 27 februari 2008 08:56 schreef Charango het volgende:
Ik kwam gister nog langs 'openluchtspoorwegmuseum' de Dijksgracht. Ik zag daar een treinstel dat ik niet eerder heb gezien, een soort van oude Plan V/T, was dit een Mat'54 of zo?
Volgens mijn staat de Mat'54 van de stichting mat54 op dijksgracht ja, zie http://www.mat54.nl/index.htmquote:Op woensdag 27 februari 2008 08:56 schreef Charango het volgende:
Ik kwam gister nog langs 'openluchtspoorwegmuseum' de Dijksgracht. Ik zag daar een treinstel dat ik niet eerder heb gezien, een soort van oude Plan V/T, was dit een Mat'54 of zo?
Zonder tussen-n natuurlijk, want van voor de spellingshervorming van de jaren '90.quote:
Ik ben beiden, maar helaas is mijn OV niet geldig in Duitsland...quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:28 schreef bork het volgende:
Iets anders, ik heb hier 2 GRATIS tickets liggen voor de Cebit 4-9 maart in Hannover. Ik hoef daar niet meer heen (been there done that). Zijn er hier buiten treinfans nog computer- en gadget- freaks?
Weet ik niet, je profiel is niet ingevuld.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
Je bent toch niet stiekem op dezelfde dag als ik jarig?
In het centrum van Breda hebben ze ook zoiets in een parkeergarage. Daar staat een hert achter een soort van etalageruit (ja, ik verzin het ook niet hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, dat glas kan opeens melkwit gemaakt worden. Vage zooi
Hij schijnt nu maar tot 110 kmh toegelaten te zijn, en ze willen er harder mee rijden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:53 schreef hooibaal het volgende:
Waarom zag ik net een smurf Valleilijn-Protos bij Helmond? Zijn ze nog niet uitgetest met die dingen?
Jep. En Helmond - Horst-Sevenum is nou net één van de weinige trajecten in NL waar 160 km/h gereden kan en mag wordenquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:43 schreef dennistd het volgende:
Hij schijnt nu maar tot 110 kmh toegelaten te zijn, en ze willen er harder mee rijden.
Eerste trein in de 3700 met wat ruimte, of word thetn iet als vervangende IC inezetquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
En ze willen gekoppeld kunnen gaan rijden, iets wat tot nu toe ook nog niet is gebeurd.
Morgen trouwens de wadlopers voor het laatst op dienst. Rond 10 uur vertrekken de laatste stellen uit Nijmegen richting Zwolle. (Op dat moment verwacht ik morgen in de 3700 op de spoorbrug bij Nijmegen te zijn)
Het is te klein voor de werkelijke vraag; maar het past primaaaaa in de 3700.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:14 schreef dennistd het volgende:
Het zijn maar 4 bakken, dus als 3700 zou het volgens mij wat te klein zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |