abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56975246
je bent er zo vanaf en dan krijg je SLT4

Stoelen net zo dicht op elkaar, en geen toiletten meer

Veel plezier vast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56975741
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
je bent er zo vanaf en dan krijg je SLT4

Stoelen net zo dicht op elkaar, en geen toiletten meer

Veel plezier vast
Ach, het is allemaal wel wat opener er binenn, het is toch echt een hokjes trein dat mat64 spul:+.
  maandag 25 februari 2008 @ 23:16:27 #203
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_56975995
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoi,

Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.

DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne . Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Op het groot belgisch treinenforum wordt het een welles/nietes verhaal dus ik ben benieuwd
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.

Maar het topic op het Groot Belgisch Treinen Forum lijkt me wel vrij duidelijk hoor. Uit de reacties daar concludeer ik dat het gewoon mag.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_56976180
Ik heb vandaag mijn Lego-trein weer eens uit haar coma ontwaakt
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 25 februari 2008 @ 23:24:02 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_56976205
Vroeger zat ik best graag in een Plan T, tot ze die klotestoeltjes erin gingen proppen. Wat een horror, het past simpelweg niet. Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer. Of dikker. Waar de fuck moet ik mijn knieën laten? Waarom doet mijn rug pijn? Omdat de gereviseerde Plan T dingen niets meer en minder zijn dan martelwerktuigen van de NS om reizigers op de minder geliefde series mee te pesten.

Kom maar op met die SLTjes
pi_56976216
Vandaag tijdens me rondje
Wierden - Deventer - Schiphol - Rotterdam - Blijdorp (bus) - Rotterdam - Amersfoort - Ede-Wageningen - Utrecht - Arnhem - Deventer - Hengelo - Wierden.

Helemaal geen vertraging, en in alle treinen gecontroleerd , in sommige treinen zelfs een paar keer.

Verder nog SLT 2602 gezien te Amersfoort rond 17.00
  maandag 25 februari 2008 @ 23:25:15 #207
136283 knars
Teethgrinder
pi_56976229
Sterker nog, ik ga nog liever in zo'n afgeragde exhofpleinlijn citypendel zitten dan in een T.
pi_56976681
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens Plan T 502 het nog oudste rijdende mat'64 in de schrootlijn (3700) . Maar de laatste dagen zijn wel geteld, het is echt op.
Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden. Ding trekt ongeluk aan, 2 keer een ACP mee gehad
pi_56977350
ACP=Aanrijding ofzo?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:21:24 #210
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56977405
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:16 schreef Eix het volgende:

[..]

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.

Maar het topic op het Groot Belgisch Treinen Forum lijkt me wel vrij duidelijk hoor. Uit de reacties daar concludeer ik dat het gewoon mag.
Ja tijdens schrijven van bovenstaande (nog) niet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 00:40:45 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56977745
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
Volgens mij wel ja en dan kun je de laatste 2 letters ook wel invullen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2008 @ 08:02:10 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56979512
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:
Vroeger zat ik best graag in een Plan T, tot ze die klotestoeltjes erin gingen proppen. Wat een horror, het past simpelweg niet. Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer. Of dikker. Waar de fuck moet ik mijn knieën laten? Waarom doet mijn rug pijn? Omdat de gereviseerde Plan T dingen niets meer en minder zijn dan martelwerktuigen van de NS om reizigers op de minder geliefde series mee te pesten.
"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"

"Zitplaats" moet in de toekomst beter worden gedefinieerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56979759
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
Aanrijding Contra Persoon ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56982256
Waar rijdt de 502 op dit moment eigenlijk? Nog steeds in de 3700?

Affijn, ik vind Plan T dus "fijner" (dat is ook maar betrekkelijk) dan Plan V. In Plan T heb je tenminste nog stoeltjes en moet je niet gedwongen in de "personal space" van iemand anders zitten. Die bankjes van Plan V daarentegen forceren je erg close bij andere mensen in de buurt te zitten, zonder dat er een afscheiding is.

Dus liever Plan T dan Plan V voor mij.
pi_56982323
502 rijdt 3723 V en verder.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:01:47 #216
136283 knars
Teethgrinder
pi_56983246
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 08:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"

"Zitplaats" moet in de toekomst beter worden gedefinieerd.
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
pi_56983287
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Inderdaad. Wie weet doe je nogeens wat op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 12:23:00 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56983667
Voor het eerst in 10 jaar zijn er weer eens omvangrijke werkzaamheden op het traject Lw-Gn. De brug tussen Zwaagwesteinde en Veenwouden wordt opgehoogd en tussen vermoedelijk Grijpskerk en Zuidhorn worden de rails vervangen. Dit allemaal vindt plaats in het weekend van 8 en 9 maart. Net een weekend waarin ik ipv vrijdag zaterdag van Groningen naar Leeuwarden reis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56984792
Ach met de snelbus is het ongeveer net zo snel als met de stoptrein. Goed te doen dus
pi_56985209
Goed excuus om lekker met de Koploper via Meppel of Zwolle te gaan.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:36:48 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56986859
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:

[..]

Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Ik niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56987084
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:23 schreef Lemjur het volgende:
Ik heb vandaag mijn Lego-trein weer eens uit haar coma ontwaakt
Leuk, ik kwam laatst op internet nog een paar foto's tegen van NS-treinen in LEGO®-vorm (o.a. ICM en DDM)
Socialist in Mercedes
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:47:52 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56987132
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer.
De gemiddelde nederlander is tegenwoordig 1m81...
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:43 schreef JeePee83 het volgende:

[..]

Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden.
Nog een paar maandjes geduld hebben...
pi_56989057
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:47 schreef ReisT het volgende:


Nog een paar maandjes geduld hebben...
Gok eigenlijk dat ze het plan T en V dat uit dienst gaat eerst een paar jaar laten wegrotten op een of ander opstelterein.
pi_56989259
Hoe hard kan een trein?
Hoe hard gaat een trein?
Rijden ze harder als er vertraging is?
Wat voor beveiliging is er voor een machinist als hij/zij onwel wordt of in slaap valt?

Nee ik ga geen spreekbeurt houden, ik vind treinen interessant en ben nieuwsgierig Iemand zin om ze te beantwoorden?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56989341
Zijn er nog meer SLT proefritten gepland rond Eindhoven? Ik zag de 2402 vorige week dinsdag in Helmond en moet zeggen dat ik hem erg mooi vind
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:25:04 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56989459
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:17 schreef crossover het volgende:
Nee ik ga geen spreekbeurt houden, ik vind treinen interessant en ben nieuwsgierig Iemand zin om ze te beantwoorden?
Nou ok, omdat ik nog heel even tijd heb.
quote:
Hoe hard kan een trein?
Dat verschilt per trein. Sommige treinen kunnen 180km/u, maar mogen maar 160km/u, andere kunnen 160km/u. De Thalys kan 300km/u. De meeste nieuwe treinen in Nederland kunnen 160km/u. Behalve bijvoorbeeld de oudere Sprinters, die kunnen maar 125km/u.
quote:
Hoe hard gaat een trein?
Dat is afhankelijk van de baan, of er een trein voor zit, welke rijweg de trein gaat nemen. De meeste baanvakken in Nederland zijn geschikt voor 130 of 140km/u. Emplacementen zijn meestal geschikt voor slechts 40km/u.
quote:
Rijden ze harder als er vertraging is?
Soms wel. Maar dat is een lang verhaal. Stel dat een trein op een baanvak 140km/u mag, maar de normale rijtijd is ruim begroot, dan kan ie daar gewoon 130km/u rijden zonder dat ie te laat is of te vroeg. Als de trein vertraging heeft, kan ie dan die extra 10km/u benutten. Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.
quote:
Wat voor beveiliging is er voor een machinist als hij/zij onwel wordt of in slaap valt?
De dodeman. Een pedaal dat de machinist periodiek moet loslaten om te laten weten dat ie nog leeft. Vroeger was het een knop die de machinist permanent moest indrukken met zijn voet, maar dat zorgde voor rugklachten of zo, dus nu is het een pedaal geworden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56989491
Kan je het beste ff op somda kijken!
pi_56989553
Ja of machinisten zetten een steen op die dodeman. Nu is het de intimiderende dodeman meen ik. Dan gaan er wat belletjes en moet de machinist even ze voet van de dodeman afhalen.
pi_56989594
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Willy84 het volgende:
Kan je het beste ff op somda kijken!
Dankje.. kon ff niet op de naam van die site komen
pi_56989698
Ah, thanks Duvel
Ik ga even op die site kijken. Ik wil nog steeds een keer mee Maar dat schijnt dus absoluut niet te mogen
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 16:34:48 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56989699
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Ja of machinisten zetten een steen op die dodeman. Nu is het de intimiderende dodeman meen ik. Dan gaan er wat belletjes en moet de machinist even ze voet van de dodeman afhalen.
Klopt en dat is wel zo veilig, omdat als de machinist onwel geworden is en de dodeman ingedrukt blijft houden de trein toch automatisch stopt na verloop van tijd ipv 'gewoon' door te kachelen tot ie niet meer voldoet aan de ATB opdrachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 16:35:38 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56989712
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:29 schreef Socios het volgende:
Goed excuus om lekker met de Koploper via Meppel of Zwolle te gaan.
Nee, want dan moet ik eerder opstaan, omdat ik 's middags nog wel aan het werk moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 16:36:17 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56989738
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:34 schreef crossover het volgende:
Ah, thanks Duvel
Ik ga even op die site kijken. Ik wil nog steeds een keer mee Maar dat schijnt dus absoluut niet te mogen
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56989756
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Hoe kan dat dan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56989769
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Nu is het de intimiderende dodeman meen ik.
Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderd

Intermitterende
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56989772
Kan me nog een verhaal herinneren uit HOV-rn dat er een Duitse machinist uit de deur van zijn rijdende goederentrein ging pissen. Die was er dus uitgevallen (dood) en de trein kwam tot stilstand dankzij de dodeman installatie!
pi_56989817
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderd

Intermitterende
Cool
pi_56989824
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Duvel het volgende:
Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.
Maar meestal is de ATB zo afgesteld dat hij pas bij 145 ingrijpt. Plus dat je ook nog 3 seconden lang een tringel te horen krijgt van tevoren. Dus je kan 2,8 seconden 145 rijden, en dan moet je even terug Zo heeft een team tijdens Rondje NL een vertraging dichtgereden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56989842
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Willy84 het volgende:
Kan me nog een verhaal herinneren uit HOV-rn dat er een Duitse machinist uit de deur van zijn rijdende goederentrein ging pissen. Die was er dus uitgevallen (dood) en de trein kwam tot stilstand dankzij de dodeman installatie!
Plaspauze wordt machinist fataal
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56989857
Het ohih team doel je dan op?
pi_56989899
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:40 schreef Willy84 het volgende:
Het ohih team doel je dan op?
Jep
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 16:46:38 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56990007
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef crossover het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan?
Geen idee, heb het nog nooit gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56990083
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan? Volgens mij heeft de Mcn helemaal niks te beslissen, maar mag het gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 16:53:35 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56990185
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan? Volgens mij heeft de Mcn helemaal niks te beslissen, maar mag het gewoon niet.
Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56990259
Er zitten vet vaak conducteurs in de cabine. Dat mag dan weer wel? Zij hebben er immers ook vrij weinig te zoeken...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 17:02:21 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56990404
Dat mag dus volgens mij niet. Kan een flinke boete opleveren, zowel voor de persoon zelf als voor de betreffende treinmaatschappij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56990433
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:56 schreef Willy84 het volgende:
Er zitten vet vaak conducteurs in de cabine. Dat mag dan weer wel? Zij hebben er immers ook vrij weinig te zoeken...
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 17:11:59 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56990668
In een Lint kun je soms wel meekijken, als de machinist het gordijntje niet goed dicht heeft.
Oh ja, en laatst een buffel waar een grote kier bij de machinistendeur zat op het balkon, daar was dus ook best wat te zien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 17:16:22 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56990795
Moet je in een GTW gaan staan, daar kun je als de machinist niet iets voor het deurtje hangt gewoon meekijken. Zoiets geldt volgens mij ook voor de ICE, maar daar kan de machinist de deur dacht ik nog verduisteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')