Mooi, gaan ze dan over het tramspoor rijden zoals oorspronkelijk de bedoeling?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:22 schreef Fixers het volgende:
Even wat dingetjes om op in te haken:
Men is overigens bezig met een directe lijn van Utrecht naar Breda, een compleet nieuw spoortraject dat o.a. via nieuwegein zou lopen en verder langs de A27 en Gorinchem. Vooralsnog is het vooral kijken naar nut en haalbaarheid, maar er stond een aantal weken terug iets over in BN/De Stem.
Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:22 schreef Fixers het volgende:
Even wat dingetjes om op in te haken:
Kortste spoortje in Nederland is toch Houten-Houten Castellum, das 1800 meter.
Ik zeg: los het op net als op Schiphol, met van die rolbanden. Zou voor perron op Amsterdam CS ook een mooie oplossing zijnquote:Utrecht-Breda rijdt inderdaad direct vanaf dat ellendige spoor 18/19. Ik eis nog steeds dat de tariefafstand tussen utrecht en lunetten (en verder) wordt ingekort voor de stoppers..... je moet gewoon een teringeind lopen om bij de trein te komen. Helemaal als je dan uitstapt op dat tijdelijke perron in Houten.
Lijkt me nietquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mooi, gaan ze dan over het tramspoor rijden zoals oorspronkelijk de bedoeling?
Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de korterequote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
Is Den haag hs - den haag laan van NOI niet minder dan 1800 meter?
Groningen - Groningen Europapark en Duivendrecht - Bijlmer Arena zijn ook erg kort.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?![]()
vet vet!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de kortere
als we het over "het kortste spoortraject" gaan hebben nomineer ik The Zagreb Funicular
Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens overquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja, dat snap ik bestquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:44 schreef Fixers het volgende:
Hey 't is een snel schetsje, naar wat een mogelijkheid zou zijn. Als je uitgaat van het feit dat er een trein van utrecht cs door nieuwegein moet. Je snapt best dat daar een boog in moet.
Ik zie de haalbaarheid nog niet;quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:37 schreef Luco het volgende:
Diemen Zuid - Duivendrecht is ook een kort kippenstukje?
Diemen Zuid - Duivendrecht: 1400 -1500 meter ongeveer
Duivendrecht - Bijlmer ArenA: 1300-1400 meter.
Scheelt niet veel dus
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven neequote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:52 schreef Brembo het volgende:
Ik zie de haalbaarheid nog niet;
er moeten maar liefst 3 bruggen worden aangelegd (Nieuwegein; Vianen; Gorinchem; Geertruidenberg). Das momenteel nog niet de investering waard, zeker voor zo'n onzekere lijn.
Ach Utrecht is toch een kutstadquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik bestMaar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet worden
Google earth, rechte lijnen trekken, ongeveer, natte vinger werk, dus ik kan er steeds wat afzittenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Begin maar met een maglev aanleggen naar de flat waar Fles woontquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woont
Arnhem CS - Arnhem Presikhaaf?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Waarom zou je gorinchem knoopunt maken, Gorinchem heeft behoefte aan een snelle verbinding met Utrecht. Dus een directe boog naar Utrecht toe (zo iets als harmelen - breukelen). Daarbij 2x per uur een directe 'diesel IC'. En 1x per uur een stoptrein, de verbinding naar Geldermalsen 1x per uur maken en je hebt een leuk dorpje een goede spoorverbinding gegeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven neeKutland. Zo komen we nooit ergens
Met wat goeie wil en de bereidheid om daar ook de centjes naartoe te schuiven, kan Gorinchem bijvoorbeeld een knooppunt worden van 2 belangrijke verkeersassen, die allebei de Randstad ontlasten. Maar ja, durf dat maar eens
Dat is iets voor OHIHquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we het nogeens over Hoogezand 1 t/m 4 hebben anders
Arnhem - Arnhem Velperpoort, ligt er aan waar je het station telt maar gok 1200 mquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:08 schreef bork het volgende:
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)
Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
Als je bij Lunetten aftakt kom je niet langs IJsselstein, tenzij je dwars door Nieuwegein heen gaat. Je komt wel langs Nieuwegein na Lunettenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
En hoeveel miljoenen/miljarden gaat dit gekkenwerk kosten?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |