abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57158192
Ik ben eens creatief geweest:

In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:


Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 maart 2008 @ 21:05:41 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57158206
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
Groningen - Groningen Europapark en Duivendrecht - Bijlmer Arena zijn ook erg kort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57158395
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:32:23 #254
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57159042
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de kortere

als we het over "het kortste spoortraject" gaan hebben nomineer ik The Zagreb Funicular
vet vet!

maarre, wou je zegge dat er tusse die voor mij genoemde stations een trein rijd tussen alleen die 2 statons?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 21:35:12 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57159123
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:

In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]

Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over Die haakse bocht Er is daar ook niet echt plaats voor een draaischijf van 200 meter doorsnee of zo. En de Jutfaseweg is ook, zeg maar, net niet breed genoeg voor nog een spoorlijn erbij.

En dan nog, wat is er mis met het huidige tracé?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:37:57 #256
164283 Luco
Buongiorno!
pi_57159212
Diemen Zuid - Duivendrecht is ook een kort kippenstukje?

Diemen Zuid - Duivendrecht: 1400 -1500 meter ongeveer
Duivendrecht - Bijlmer ArenA: 1300-1400 meter.

Scheelt niet veel dus
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_57159420
Hey 't is een snel schetsje, naar wat een mogelijkheid zou zijn. Als je uitgaat van het feit dat er een trein van utrecht cs door nieuwegein moet. Je snapt best dat daar een boog in moet.

Wat het huidige trace betreft: Daar zit ook een Haakse bocht in vanaf CS ;') Ik heb dat stuk een aantal keer gereden en de bochtjes die gemaakt worden zijn nogal van de krappe, een lichte tram met 80 eroverheen gaat nog wel. Maar een logge trein? Ik zie nog geen IRM over de Beneluxlaan rijden. Plus dat trace zou compleet verbouwd moeten worden, om alle gelijkvloerse kruisingen eruit te halen bijvoorbeeld.
Als ze via de Jutfasewegzouden rijden dan moet er ook flink worden gesloopt. Of een tunnel onder de grond boren, dat zou betekenen dat ze het oude emplacement aan de zuidkant van Utrecht zouden kunnen benutten als bouwput en begin van de tunnel. Maar dat is wel heel erg gecompliceerd.

Ik ben ook geen stedebouwkundige, maar ik kan me via nieuwegein niet zo snel een andere route bedenken. Via Lunetten en IJselstein lijkt me zelf ook haalbaarder. Maar ik ga nu eenmaal uit van dat bericht in de krant waarin werd gesproken over een route via Nieuwegein.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 21:46:47 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57159485
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:44 schreef Fixers het volgende:
Hey 't is een snel schetsje, naar wat een mogelijkheid zou zijn. Als je uitgaat van het feit dat er een trein van utrecht cs door nieuwegein moet. Je snapt best dat daar een boog in moet.
Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57159671
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
Ik zie de haalbaarheid nog niet;
er moeten maar liefst 3 bruggen worden aangelegd (Nieuwegein; Vianen; Gorinchem; Geertruidenberg). Das momenteel nog niet de investering waard, zeker voor zo'n onzekere lijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 maart 2008 @ 21:54:13 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57159716
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:37 schreef Luco het volgende:
Diemen Zuid - Duivendrecht is ook een kort kippenstukje?

Diemen Zuid - Duivendrecht: 1400 -1500 meter ongeveer
Duivendrecht - Bijlmer ArenA: 1300-1400 meter.

Scheelt niet veel dus
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 21:57:00 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57159819
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:52 schreef Brembo het volgende:
Ik zie de haalbaarheid nog niet;
er moeten maar liefst 3 bruggen worden aangelegd (Nieuwegein; Vianen; Gorinchem; Geertruidenberg). Das momenteel nog niet de investering waard, zeker voor zo'n onzekere lijn.
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergens

Met wat goeie wil en de bereidheid om daar ook de centjes naartoe te schuiven, kan Gorinchem bijvoorbeeld een knooppunt worden van 2 belangrijke verkeersassen, die allebei de Randstad ontlasten. Maar ja, durf dat maar eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:59:06 #262
164283 Luco
Buongiorno!
pi_57159885
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet worden
Ach Utrecht is toch een kutstad
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:00:08 #263
164283 Luco
Buongiorno!
pi_57159913
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Google earth, rechte lijnen trekken, ongeveer, natte vinger werk, dus ik kan er steeds wat afzitten
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 maart 2008 @ 22:09:37 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57160196
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:59 schreef Luco het volgende:

[..]

Ach Utrecht is toch een kutstad
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woont
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:22:45 #265
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57160619
Land van Ooit gaat onder de hamer:

Als iemand nog een trein wil:

http://www.troostwijkauctions.com/NL/Kavel/11709/337911/reus_op_rails.aspx?&cid=1321
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:23:35 #266
136283 knars
Teethgrinder
pi_57160646
Volgens mij is Waddinxveen - Waddinxveen Noord ook minder dan 1,5 km. Het is dan ook niet vreemd dat ze het hoofdstation een stukje naar het zuiden wilden verplaatsen (richting Coenecoop), maar door dat antilightrail gedoe in Leiden wordt er voorlopig niet zo gek veel verbouwd aan de RGL.

Ja, behalve in Gouda zelf dan waar ze er nog steeds van uit lijken te gaan dat die flop en succes wordt, want de herinrichting van de halve stad wordt er op gebaseerd Maar dat is weer een heel ander verhaal, en tegen de tijd dat er bij het Hamstergat een station Goudse Poort wordt geopend is het ook nog maar de vraag of de NS daar nog iets mee te maken heeft en of we het nog wel een trein mogen noemen. *zucht*
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 22:56:19 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57161834
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woont
Begin maar met een maglev aanleggen naar de flat waar Fles woont
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57162158
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Arnhem CS - Arnhem Presikhaaf?
Nijmegen - Nijmegen Lent is toch wel recordhouder, als de ICRm Nijmegen uit is dan is het in Lent al aangekomen, 'bij wijze van spreken '.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergens

Met wat goeie wil en de bereidheid om daar ook de centjes naartoe te schuiven, kan Gorinchem bijvoorbeeld een knooppunt worden van 2 belangrijke verkeersassen, die allebei de Randstad ontlasten. Maar ja, durf dat maar eens
Waarom zou je gorinchem knoopunt maken, Gorinchem heeft behoefte aan een snelle verbinding met Utrecht. Dus een directe boog naar Utrecht toe (zo iets als harmelen - breukelen). Daarbij 2x per uur een directe 'diesel IC'. En 1x per uur een stoptrein, de verbinding naar Geldermalsen 1x per uur maken en je hebt een leuk dorpje een goede spoorverbinding gegeven.

Breda moet je verbinden door een directe overstap in 's hertogenbosch met de 3600/ nieuwe IC (Den Bosch - Tilburg - Breda). Waardoor deze frequentie 4x per uur is, de frequentie Utrecht - Den Bosch is al 4x per. Goed aan elkaar koppelen kan je dus 4x per uur alle richtingen uit in het brabantse land.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 23:08:30 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57162313
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)

Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57162729
Zoetermeer - Zoetermeer Oost -> 1km
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 23:19:32 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57162746
dudes, like I said, daar gaat het dus helemaal niet om

Maar goed, ga lekker verder

Laten we het nogeens over Hoogezand 1 t/m 4 hebben anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 maart 2008 @ 23:26:59 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57163006
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

Laten we het nogeens over Hoogezand 1 t/m 4 hebben anders
Dat is iets voor OHIH
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57163027
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:08 schreef bork het volgende:
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)

Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
Arnhem - Arnhem Velperpoort, ligt er aan waar je het station telt maar gok 1200 m .
pi_57163518
Nog niemand heeft Almelo -> Almelo de riet ook iets van een goede Kilometer
pi_57164053
Amsterdam CS spoor 15a >spoor 2b geeft de DB ook lopen aan

op google is het zeker 1 kilometer van het ene uiterste naar het andere uiterste
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:39:07 #276
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57164400
In het kader van de wilde plannen opteer ik voor een metro van Utrecht CS (wordt toch en zooitje) naar Neude - Lucasbolwerk - Griftpark (handig voor ons) - Oorsprongpark - Rijnsweerd - Uithof-West en Uithof-Oost. Is er geld over dan nog een buisje naar Leidsche Rijn met halte Belle van ZuylenToren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 5 maart 2008 @ 00:53:18 #277
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57164555
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
Als je bij Lunetten aftakt kom je niet langs IJsselstein, tenzij je dwars door Nieuwegein heen gaat. Je komt wel langs Nieuwegein na Lunetten
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:03:32 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57164664
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:

In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]

Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
En hoeveel miljoenen/miljarden gaat dit gekkenwerk kosten?

Edit: maar ik sta wel open voor nog meer (snel)tramlijnen in de regio Utrecht. Ik verbaas me nog dat Zeist nog steeds geen railverbinding heeft.
pi_57164780
Kon ook niet effe laten wat te tekenen, dus hier is mijn idee
Zal denk ik wel uitvoerbaar kunnen zijn ongeveer, alleen zal wel iets te duur zijn al die tunnels
Verder kan het spoor gewoon de snelweg volgen naar Breda, alleen Gorinchem word ook nog wel een lastig obstakel.
Maar verwacht komende 20 jaar ieder geval geen spoorlijn Utrecht - Breda(als die er ooit komt), alles duurt hier veel te lang in NL
Trouwens IJsselstein hoeft geen treinstation die kunnen altijd nog overstappen in Nieuwegein op de trein als ze willen.
............................
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:20:47 #280
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57164848
Je spoor gaat dwars door een recreatieplas waar ze al jaren mee bezig zijn, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, om over die tunnels maar te zwijgen Ik denk, dat als het komt, dat er direct na Lunetten naar links wordt afgebogen, en dan gewoon de a27 volgen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57164878
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:20 schreef Battlefan het volgende:
Je spoor gaat dwars door een recreatieplas waar ze al jaren mee bezig zijn, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, om over die tunnels maar te zwijgen Ik denk, dat als het komt, dat er direct na Lunetten naar links wordt afgebogen, en dan gewoon de a27 volgen
Ja klopt hij moet iets dichter langs de snelweg, die boeren willen vast wel stuk land verkopen
Maar dit blijft toch een (natte) droom
............................
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:34:03 #282
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57165019
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:14 schreef sander89 het volgende:
Kon ook niet effe laten wat te tekenen, dus hier is mijn idee
Zal denk ik wel uitvoerbaar kunnen zijn ongeveer, alleen zal wel iets te duur zijn al die tunnels
Verder kan het spoor gewoon de snelweg volgen naar Breda, alleen Gorinchem word ook nog wel een lastig obstakel.
Maar verwacht komende 20 jaar ieder geval geen spoorlijn Utrecht - Breda(als die er ooit komt), alles duurt hier veel te lang in NL
Trouwens IJsselstein hoeft geen treinstation die kunnen altijd nog overstappen in Nieuwegein op de trein als ze willen.
[ afbeelding ]
Prima plan om de A2 en de A27 ermee te ontstoppen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 07:51:22 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57166295
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik verbaas me nog dat Zeist nog steeds geen railverbinding heeft.
Zeist hād wel spoor, maar dat is gesloopt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57167610
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 00:39 schreef bork het volgende:
In het kader van de wilde plannen opteer ik voor een metro van Utrecht CS (wordt toch en zooitje) naar Neude - Lucasbolwerk - Griftpark (handig voor ons) - Oorsprongpark - Rijnsweerd - Uithof-West en Uithof-Oost. Is er geld over dan nog een buisje naar Leidsche Rijn met halte Belle van ZuylenToren.
Is dat niet een beetje heel erg om?

Metrohaltes in Wilhelminapark en nabij Gerrit Rietveldhuis zal ook mooi zijn
Niet dat ik tegen de tijd dat dat ding af is er nog iets aan heb.

Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Socialist in Mercedes
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 10:45:44 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57168675
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:

Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Die plannen zijn al uit de jaren '70 zo af en toe steekt er weer eens iemand een ballonnetje de lucht in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:00:15 #286
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57169020
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
Ik heb het laatst opgemeten in GE, en van het einde van het ene perron (in Sportpark richting noorden) tot het begin van dat van H'sum CS was 530 meter.
quote:
Humor: De planner van de DB geeft als alternatief: lopen
Dat was vorig jaar dan ook het officieële alternatief van NS toen dat stukje er een tijdje eruitlag! Was een special NS-wandelroute ingesteld.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:

Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snel
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 11:02:38 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57169090
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:00 schreef ReisT het volgende:

De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snel
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat ding
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:46:28 #288
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57170227
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje heel erg om?

Metrohaltes in Wilhelminapark en nabij Gerrit Rietveldhuis zal ook mooi zijn
Niet dat ik tegen de tijd dat dat ding af is er nog iets aan heb.

Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Neuh, metro gaat toch snel maakt niks uit

Bedoelde je dit stukje? -> http://www.ublad.uu.nl/We(...)d/archief?id=1030633

Overigens wordt er dit voorjaar en definitief besluit genomen over de tram naar de Uithof.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57170253
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat ding
Maak je geen zorgen, dat loopt vast weer uit
pi_57170530
Nederland - Belgie vraag:
Kun je vanuit Weert met de trein naar Belgie? Of is dat stuk alleen goederenvervoer
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=weert&ie=UTF8&ll=51.245369,5.674438&spn=0.144853,0.32135&z=12&iwloc=addr

Wil namelijk een rondje Nederland-Belgie gaan maken maar ben bang dat ik dan via Maastricht moet.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 12:28:39 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57171258
De ijzeren rijn wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer
De enige mogelijkheden om als reiziger per trein van Nederland naar Belgie te gaan of omgekeerd zijn Roosendaal - Antwerpen en Maastricht - Luik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:36:20 #292
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57171444
Okée, een wild plan dan maar:

Dat tracé langs de Jutphase weg zou makkelijk kunnen, als de Vaartsche Rijn gewoon gedempt werd! Of je bouwt er een Schwebebaan of anderszins Luchtspoor boven, of je kan er een tunnel in afzinken ofzo: de mogelijkheden zijn eindeloos!.

Als je dat doortrekt via het merwedekanaal kom je midden in het stadscentrum van Nieuwegein uit! Dan rechtdoor tot je bij de A2 uitkomt, verder over de oude Lekbrug (heeft die ook weer nut) met een treinstation bij het busstation, en dan vandaar via de A27 verder richting Breda en natuurlijk nog de zijtak bij Gorinchem dat je ook naar Dordrecht kan. Kan je gelijk alle dinges-liner-snelbussen in die regio afschaffen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 12:37:35 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57171472
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Okée, een wild plan dan maar:

Dat tracé langs de Jutphase weg zou makkelijk kunnen, als de Vaartsche Rijn gewoon gedempt werd! Of je bouwt er een Schwebebaan boven, of je kan er een tunnel in afzinken ofzo: de mogelijkheden zijn eindeloos!.
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:04:15 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57172003
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Ik zou gaan fietsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57172054
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De ijzeren rijn wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer
De enige mogelijkheden om als reiziger per trein van Nederland naar Belgie te gaan of omgekeerd zijn Roosendaal - Antwerpen en Maastricht - Luik.
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.

Nou...
* Dichterbijer zet een streep door zijn plan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 13:07:37 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57172066
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ik zou gaan fietsen.
Wel een beetje realistisch blijven graag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 13:08:41 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57172088
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.

Nou...
* Dichterbijer zet een streep door zijn plan.
Vanuit Belgie kan je tot Neerpelt komen op die lijn. Maar voorbij Mol is het al diesel. Het is echt een beetje troosteloze rimboe daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57172115
...

Laat ze erst maar eens Grunn - It Hearrenfean afmaken...dan verder dromen

Ik denk dat er veel andere projecten zijn die makkelijker uit te voeren zijn dan Breda-Utrecht.:
* Boxtel - Uden
* Emmen - Stadskanaal - Veendam
* Amersfoort - Rhenen (-Kesteren)
* IJmuiden
* (N.A.V. Dichterbijer): Weert - Geel (B)
* Gent (B) - Terneuzen

etc. etc.
Socialist in Mercedes
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:10:07 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57172118
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel een beetje realistisch blijven graag
Oh ja sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57173868
Om over de lengte van Venlo-Blerick en Helmond brouwhuis-Helmond-Helmond t hout-Helmond brandevoort maar niet te spreken
blaat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')