Als je bij Lunetten aftakt kom je niet langs IJsselstein, tenzij je dwars door Nieuwegein heen gaat. Je komt wel langs Nieuwegein na Lunettenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
En hoeveel miljoenen/miljarden gaat dit gekkenwerk kosten?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja klopt hij moet iets dichter langs de snelweg, die boeren willen vast wel stuk land verkopenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:20 schreef Battlefan het volgende:
Je spoor gaat dwars door een recreatieplas waar ze al jaren mee bezig zijn, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, om over die tunnels maar te zwijgen Ik denk, dat als het komt, dat er direct na Lunetten naar links wordt afgebogen, en dan gewoon de a27 volgen
Prima plan om de A2 en de A27 ermee te ontstoppen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:14 schreef sander89 het volgende:
Kon ook niet effe laten wat te tekenen, dus hier is mijn idee
Zal denk ik wel uitvoerbaar kunnen zijn ongeveer, alleen zal wel iets te duur zijn al die tunnels
Verder kan het spoor gewoon de snelweg volgen naar Breda, alleen Gorinchem word ook nog wel een lastig obstakel.
Maar verwacht komende 20 jaar ieder geval geen spoorlijn Utrecht - Breda(als die er ooit komt), alles duurt hier veel te lang in NL
Trouwens IJsselstein hoeft geen treinstation die kunnen altijd nog overstappen in Nieuwegein op de trein als ze willen.
[ afbeelding ]
Zeist hàd wel spoor, maar dat is gesloopt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik verbaas me nog dat Zeist nog steeds geen railverbinding heeft.
Is dat niet een beetje heel erg om?quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:39 schreef bork het volgende:
In het kader van de wilde plannen opteer ik voor een metro van Utrecht CS (wordt toch en zooitje) naar Neude - Lucasbolwerk - Griftpark (handig voor ons) - Oorsprongpark - Rijnsweerd - Uithof-West en Uithof-Oost. Is er geld over dan nog een buisje naar Leidsche Rijn met halte Belle van ZuylenToren.
Die plannen zijn al uit de jaren '70 zo af en toe steekt er weer eens iemand een ballonnetje de lucht inquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Ik heb het laatst opgemeten in GE, en van het einde van het ene perron (in Sportpark richting noorden) tot het begin van dat van H'sum CS was 530 meter.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
Dat was vorig jaar dan ook het officieële alternatief van NS toen dat stukje er een tijdje eruitlag! Was een special NS-wandelroute ingesteld.quote:Humor: De planner van de DB geeft als alternatief: lopen
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snelquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat dingquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:00 schreef ReisT het volgende:
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snel
Neuh, metro gaat toch snel maakt niks uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje heel erg om?
Metrohaltes in Wilhelminapark en nabij Gerrit Rietveldhuis zal ook mooi zijn
Niet dat ik tegen de tijd dat dat ding af is er nog iets aan heb.
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Maak je geen zorgen, dat loopt vast weer uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat ding
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Okée, een wild plan dan maar:
Dat tracé langs de Jutphase weg zou makkelijk kunnen, als de Vaartsche Rijn gewoon gedempt werd! Of je bouwt er een Schwebebaan boven, of je kan er een tunnel in afzinken ofzo: de mogelijkheden zijn eindeloos!.
Ik zou gaan fietsen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De ijzeren rijn wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer
De enige mogelijkheden om als reiziger per trein van Nederland naar Belgie te gaan of omgekeerd zijn Roosendaal - Antwerpen en Maastricht - Luik.
Wel een beetje realistisch blijven graagquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ik zou gaan fietsen.
Vanuit Belgie kan je tot Neerpelt komen op die lijn. Maar voorbij Mol is het al diesel. Het is echt een beetje troosteloze rimboe daarquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.
Nou...
* Dichterbijer zet een streep door zijn plan.
Oh ja sorry.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje realistisch blijven graag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |