abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2008 @ 20:29:48 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57018864

Hier alweer deel 105 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Als het goed is rijden er vanaf maart '08 geen Wadlopers meer.


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 20:30:29 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57018888
ja, ik was net bezig goddomme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 20:31:13 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57018906
ik heb inmiddels wel de wiki aangepast. Zodat 101 t/m 105 er ook in staan inmiddels. Lamme tekkels.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2008 @ 20:31:32 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57018911
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, ik was net bezig goddomme
Kon niet wachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:33:13 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57018958
TVP voor de jarige job

En zodat ik, XM, dit topic niet in mn AT heb!

Doeg
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:37:56 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57019090
quote:
En zodat ik, XM, dit topic niet in mn AT heb!

Kreng!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 20:38:19 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57019104
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:33 schreef Duvel het volgende:
TVP voor de jarige job

En zodat ik, XM, dit topic niet in mn AT heb!

Doeg
Ga eens nuecken jullie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 20:39:26 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57019130
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Kon niet wachten
Want? Je had enorm interessant fotomateriaal te showen wat je met iedereen wilde delen? Nou, kom op dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57019153
Een van me eerst echte trein foto

Maar de vraag is waar is die gemaakt?
............................
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 20:42:55 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57019234
iets ten zuiden van Geldermalsen?

We zien op de achtergrond de Betuweroute, en 3 plan V in een stoptrein richting Den Bosch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2008 @ 20:45:27 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57019312
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want? Je had enorm interessant fotomateriaal te showen wat je met iedereen wilde delen? Nou, kom op dan
Morgen heb ik wel weer wat platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57019406
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
iets ten zuiden van Geldermalsen?

We zien op de achtergrond de Betuweroute, en 3 plan V in een stoptrein richting Den Bosch.
Dat is ook weer snel, maar dat was wel te verwachten met sommige forum leden hier
............................
pi_57019424
Lijkt me idd in de buurt van Geldermalsen bij die kuttige BR
pi_57019605
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me idd in de buurt van Geldermalsen bij die kuttige BR
Jepz, met grote zandbergen en geluidswanden er om heen


Edit: Trouwens die rails van de aansluiting van spoorlijn Utrecht - Den Bosch op de BR zijn volgens mij nog nooit echt gebruik (alleen testfase?).
Dat zal wel mooi gezicht zijn een goederentrein over die boog aan de Geldermalsen ze kant.
............................
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:00:03 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57019692
Na een krap jaar zat mijn foon vol met onzin foto's en video's waaronder een aantal treinplaatjes, van wat ik bijzonder acht . Ik heb m geleegd nu.



Koekkoek, een CTA met nostalgische gevoelens


Nog meer nostalgie, weet iemand waar?



Soort van Railscout in de sjoelbak


Iets moet me opgevallen zijn hier? weet alleen niet meer wat.
Waarschijnlijk iets in de trant van dat er altijd over 11.8 gesproken wordt en dat hier niet op gaat


Iemand die levensmoe is


Een van de weinige bordjes die ik schoot, waarschijnlijk om door te sturen naar bordjesbaas dat hij deze nog moet halen ofzo)


Plan V met eenmansbediening, wat overigesn op die bewuste lijn nooit is doorgegaan. op Ut gespot


Een rare knakker bij de RER, welk station is dit?



Weer een aparte CTA aanduiding . Misschien maar eens een verzamelsite maken


al het goede van de pimpel
pi_57019730
Vandaag de vele wolken getrotseerd en een kansje gewaagd rondom Westervoort en Arnhem. Eigenlijk bedenk ik dit nu ter plekke, want op de satelliet vanmorgen vroeg was geen wolkje te zien. Ik reed de zon dan ook tegemoet tot ik voorbij Dieren was... Toen begon de ellende.

Steeds meer wolken en steeds minder zon. Toch in Arnhem de bus gepakt richting het dorp Westervoort tussen Arnhem en Duiven-Zevenaar. Bij vlagen toch wat zon tussen de vele stapelwolken door.


Eerst kwam het lokale Syntus boemeltje naar Winterswijk met Lintjes 38 en 22 langs.


Een DB ICE-3M stel nummer 4607 onderweg naar Frankfurt Main Hbf


Buffels kennen ze ook en ze rijden niet alleen de middagspitsdiensten, Buffels 51 en 56 op weg naar Winterswijk.


Erg veel geluk had ik bij deze trein. Ik had hem nog nooit gefotografeerd, maar nu dan toch eindelijk. Met een mooie wolkenpartij passeert de Neusser Eisenbahn lok 9 met een zeer matig, maar op de juiste plaats beladen (tank)containertrein van KombiVerkehr onderweg naar het Ruhrgebiet in Deutschland.

Over de overige foto's laat ik me niet uit, want die waren allen in de schaduw. Daarna doorgegaan naar Arnhem Velperpoort, ik wilde graag een driespan 6400 met kolentrein door het station zien knallen...


Eerst maar het reguliere zutje verkeer, zoals Linten 33 en 42 van Syntus.


NSR Plan V's 942 en 924 als stopper Zutphen - Ede Wageningen.


Nog meer buffels, de 56 en 51 van daarstraks op de terugweg.


De 3700 heeft onder andere dit VIRM-VI'tje in dienst. Stel 8734 is op weg van Zwolle naar Nijmegen.


Nog een ICE onderweg naar Amsterdam Hauptbahnhof.


En tot slot geen kolentrein maar wel de OPEL onderdelentrein met Klass66 richting Antwerpen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2008 @ 21:09:29 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57019874
Mooie platen allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:22:17 #18
136283 knars
Teethgrinder
pi_57020184
fijne foto's weer
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:46:46 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57020807
Zeker Zug, erg netjes, gelukkig scheen de zon toen nog.
Darkwing: ik heb in ieder geval 1 plaatje voor aparte CTA, heb er hier al meer gezien trouwens.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57021097
Leuke foto's!
Dat bordje met Schiphol Railway station, wanneer is dat veranderd? Ik heb het namelijk nooit gezien irl.
pi_57021576
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als iemand toevallig weet hoeveel km Enschede Gronau is dan kan ik dat bij de rest (420 km ) optellen
Dat is 9 kilometer. 6 in Nederland en 3 in Duitsland.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 22:24:55 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57021734
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is 9 kilometer. 6 in Nederland en 3 in Duitsland.
Ja, volgens Jizdenka idd. Maar ergens vandaan heb ik het voor 11 km in de boeken staan. google Earth? Ik heb ook geen idee hoe ik eraan kom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:46:53 #23
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57022356
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer nostalgie, weet iemand waar?
Dat lijkt op Woerden?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 27 februari 2008 @ 22:54:15 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57022586
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:46 schreef ReisT het volgende:
Dat lijkt op Woerden?
Yep. Erop lijken? Zeker



Ik moest er ook al aan denken eigenlijk. Misschien is Darkwing ooit helemaal om het station heen gelopen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57026654
Shit, had ik toch die CTA op Delft maar gefotografeerd vandaag. Beweerde dat de stoptrein een intercity was, die zou stoppen op: Rijswijk en Den Haag Moerwijk, alvorens via Den Haag HS, Den haag CS aan te doen.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  donderdag 28 februari 2008 @ 03:46:26 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57026827
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Yep. Erop lijken? Zeker

[ afbeelding ]

Ik moest er ook al aan denken eigenlijk. Misschien is Darkwing ooit helemaal om het station heen gelopen?
Ja, klopt! Woerden voorzijde, rechterkant!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2008 @ 11:40:50 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57031063
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Morgen heb ik wel weer wat platen
Toch niet. Was van plan vandaag mn Limburg reisje te maken, maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57031306
Jammer mang. Ik snak ook weer naar een toer. Nu al twee maanden alleen maar in de Spurtjes van de 30100 gezeten.
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:28:46 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57032212
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:50 schreef Socios het volgende:
Jammer mang. Ik snak ook weer naar een toer. Nu al twee maanden alleen maar in de Spurtjes van de 30100 gezeten.
Maandag weer een tour voor mij , Grensovergang Bad Bentheim
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2008 @ 12:31:29 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57032280
moeten jullie niet gewoon werken en naar school en zo, zootje schorum??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57032441
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:52:56 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57032774
Uit de OP
quote:
De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
Inderdaad dat heb ik gisteren gemerkt . Bij het terug berekenen gisteren vanaf Gronau had ik zo iets van "WTF, die reed toch nooit op IC tijd..." Maar idd. 1 Koploperdrietje pendelt tussen Enschede en Hengelo, stamp en Stampvol. En alles + alles wat al op het station staat in een al reeds tjokvolle trein richting A'dam.

Pimpelexpress was nog wel te doen, maar dat stukje Enschede Hengelo ...
pi_57033798
Trein Vertragende Post medeling:
Ik leef ook nog steeds

Hoe hoog scoren de nederlandse spoorwegen met het minst aantal ongelukken op spoor? (dus grote botsingen enzo...)
  Redactie Sport donderdag 28 februari 2008 @ 13:44:35 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57034125
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:Maar idd. 1 Koploperdrietje pendelt tussen Enschede en Hengelo, stamp en Stampvol. En alles + alles wat al op het station staat in een al reeds tjokvolle trein richting A'dam.

Pimpelexpress was nog wel te doen, maar dat stukje Enschede Hengelo ...
Eerder was het altijd een viertje, en die was al tjokvol met staanplaatsen...
Twee drietjes zou beter zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57034263
Beter weer een Pimpel die alleen in Amersfoort en Hengelo stopt naast de reguliere IC naar Enschede.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2008 @ 13:52:11 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57034316
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:50 schreef Socios het volgende:
Beter weer een Pimpel die alleen in Amersfoort en Hengelo stopt naast de reguliere IC naar Enschede.
Idd. Ben je ook gelijk weer van een aantal onzinnige LM ritjes af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57036872
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:50 schreef Socios het volgende:
Beter weer een Pimpel die alleen in Amersfoort en Hengelo stopt naast de reguliere IC naar Enschede.
Zal wel weer niet kunnen omdat de 1500 er nu ook rijdt, en er tussen Amf en Asd geen spoorcapaciteit meer is voor de IC Berlijn...
Socialist in Mercedes
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2008 @ 15:32:31 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57036915
Om nog maar niet te spreken van de Hindernisbaan Almelo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2008 @ 15:58:01 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57037524
Op OHIH staat dat xx nog een 6e Protos er bij wil hebben wanneer de Barneveld Noord Pendel door getrokken wordt tot Barneveld centrum
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 28 februari 2008 @ 16:08:40 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57037725
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Op OHIH staat dat xx nog een 6e Protos er bij wil hebben wanneer de Barneveld Noord Pendel door getrokken wordt tot Barneveld centrum
Er staat zelfs dat die 6e er komt alleen dat het "wanneer" afhankelijk is van de medewerking van een niet nader te noemen organisatie met kwaliteiten op het gebied van o.a. vingerverf. Nou, dan weten we het wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 februari 2008 @ 16:20:03 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57037990
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er staat zelfs dat die 6e er komt alleen dat het "wanneer" afhankelijk is van de medewerking van een niet nader te noemen organisatie met kwaliteiten op het gebied van o.a. vingerverf. Nou, dan weten we het wel
nouja, als het type al goedgekeurd is is het wachten alleen nog op die fabriek is Dessau
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:08:35 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57039169
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:30 schreef Charango het volgende:

[..]

Zal wel weer niet kunnen omdat de 1500 er nu ook rijdt, en er tussen Amf en Asd geen spoorcapaciteit meer is voor de IC Berlijn...
Dan laat die Pimpel gewoon in plaats van de 1500 rijden? Niemand heeft er toch last van als die rare 1500 een keertje niet in Deventer begint, maar in Berlijn.
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:29:07 #43
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57041116
Ik stond net op schiphol en de zuurstokexpresse van 18.12 naar brussel werdt omgeleid. Weet iemand waarom?
pi_57041610
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik stond net op schiphol en de zuurstokexpresse van 18.12 naar brussel werdt omgeleid. Weet iemand waarom?
Defecte reizigerstrein Amsterdam Sloterdijk-Halfweg
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:02:35 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57041933
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Defecte reizigerstrein Amsterdam Sloterdijk-Halfweg
Dan hoeft ie ook niet omgeleid te worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:35:01 #46
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57042653
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:59 schreef Willy84 het volgende:
Leuke foto's!
Dat bordje met Schiphol Railway station, wanneer is dat veranderd? Ik heb het namelijk nooit gezien irl.

Staan boven . Ter hoogte van spoor 1 en spoor 6 . Bovenop de liftschachten

Hierbij een oproepje
Heb je verneukte of bijzondere CTA foto's en wil je die delen?

Stuur die dan naar CTA[apenlul]arthurvandervelden.be

Misschien kunnen we/ik een verzamelsite maken? Of is dat geen puik plan?

Vermeld fotograaf, plaats. evt tijd en datum, en als mensen een beter idee hebben, ook goed
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 februari 2008 @ 19:38:26 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57042735
Is wel een goede. Heb nog wel enkele liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:48:43 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57042949
Vandaag een defecte DDM-combinatie gezien op Amsterdam Sloterdijk.
pi_57043552
Heb ook nog wel TEE´s in Leeuwarden, Intercity´s naar Harlingen, ICE´s te Hilversum enzo. En treinen die van Amsterdam naar Maastricht via Zwolle gaan.
pi_57044091
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In het kader van het persoonlijke project

  • Hoe vol het ook in de pimpel mag zijn ( staan in de gangpaden ) Geen consumptie= moeven uit de bistro
  • Daarom ga ik in de spits ook altijd wat eten en drinken in de bistro, daar heb je tenminste lekker plaats (en rust!), terwijl de rest van de trein akelig vol zit.

    Mooi was die tijd toen de pimpel nog “extra” reed, en het dus eigenlijk altijd vrij rustig was.

    @Zug-chef, wederom uitstekende platen! Trouwens, al die treinstelnummers, hoe hou je die bij? Snel je camera aan je nek laten hangen en opschrijven?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')