Wat ze kunnnen doen is ICB/ICL inzetten gecombineerd met het duitse materieel. Alleen nadeel is dat de lengte van de treinen fixed zijn in nederland, en 's avonds niet echt veel vraag is naar 12 bakken ICL.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef dennistd het volgende:
Ik las op somda (klik) dat de pimpel 1x per 2 uur gaat rijden vanaf 2009. Ook zou het materieel gebruikt worden voor een gewone intercity Schiphol - Enschede en de volgende morgen weer terug. Mag dat laatste zomaar, spul van DB gebruiken voor binnenlandse treinen?
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezochtquote:Op donderdag 28 februari 2008 19:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hierbij een oproepje
Heb je verneukte of bijzondere CTA foto's en wil je die delen?
Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zittenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht
Amsterdam Sloterdijk, 13 mei 2006.
[ afbeelding ]
Hilversum Sportpark, 22 mei 2006.
[ afbeelding ]
Hilversum Sportpark, 22 mei 2006. De achterkant van de vorige
[ afbeelding ]
Amersfoort, 25 mei 2006.
[ afbeelding ]
Eindhoven, 16 juni 2006.
[ afbeelding ]
Groningen, 18 juni 2006.
[ afbeelding ]
's-Hertogenbosch, 4 juli 2006.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 27 juli 2006.
[ afbeelding ]
Elst, 5 augustus 2006.
[ afbeelding ]
Leeuwarden, 1 september 2006.
[ afbeelding ]
Almere Oostvaarders, 5 september 2006.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 3 december 2006.
[ afbeelding ]
's-Hertogenbosch, 15 december 2006.
[ afbeelding ]
Weesp, 23 december 2006.
[ afbeelding ]
Weesp, nog steeds 23 december 2006.
[ afbeelding ]
Amsterdam Sloterdijk, 27 januari 2007.
[ afbeelding ]
Zwolle, 10 februari 2007.
[ afbeelding ]
Zwolle, 9 maart 2007. Deze foto heb ik op 29 december 2007 nogeens gemaakt, met hetzelfde flapje.
[ afbeelding ]
Maastricht, 24 maart 2007.
[ afbeelding ]
Utrecht Centraal, 12 mei 2007. Aschaffenburg is met 1 "s".
[ afbeelding ]
Maastricht, 4 juni 2007.
[ afbeelding ]
Deventer, 7 september 2007.
[ afbeelding ]
En ook in het buitenland gaat het weleens mis:
Krefeld Hbf, 1 oktober 2006.
[ afbeelding ]
Dan kun je het beste tijdens het onderhoud van die dingen fotograferen. Even 2 voorbeeldjes:quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zitten
Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijnquote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht
Jep, weet ik. Met name die absurde fout in Zwolle op spoor 5a, die er eind december nog steeds hing. En nu waarschijnlijk nogquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijn
Ah, een directe verbinding tussen Sittard en Almere?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 23:35 schreef bork het volgende:
Kon alleen deze vinden . Ach ja je moet ergens beginnen
[ afbeelding ]
Netjes gedaanquote:Op zondag 2 maart 2008 13:29 schreef Willy84 het volgende:
Eindigde vlakbij de tunnen en sprong als 2e uit de trein. Sprinte naar beneden de tunnel door. Onderaan de trap hoorde ik al fluiten. Rende omhoog en sprong naar binnen tussen de al sluitende deuren.
Yes
Amsterdam Amstel-Amersfoort via Utrecht CS in 33 minuten
Was nog 30 seconden eerder dan de trein die ik vanuit de trein bij Duivendrecht zag staan
Heerlijk
Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig infoquote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef Willy84 het volgende:
Denk dat je te weinig info geeft. Heb je een internationaal ticket of 1 ticket voor IN Duitsland en 1 voor IN NL?
Helaas is dit overdag niet haalbaarquote:
Buitenlandse kaartjes zijn idd niet mijn specialiteit.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig info
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, is gewoon 2 maanden geldig
Kijk dat wou ik weten, ik kan dus in principe het ongestempelde kaartje Grens-> Grouna ook wegmikken, want eigenlijk mag ik niet nog eens heen en weer... ( Toeps is weleens 3 keer heen en weer gegaan op 1 retourtje antwerpen)quote:Op zondag 2 maart 2008 16:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.
Vort!quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Huh? Kan dat nog bij jou?quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Nou vertel danquote:Op zondag 2 maart 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
MAKkelijk
Oh okeequote:Op zondag 2 maart 2008 18:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou vertel dan
Illegaals, nee maar wel bijzonder. Het is gewoon een super snelle rit.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar er is toch niets illegaals cq bijzonder aan het halen van een niet bestaande overstap. Hooguit dat je geluk hebt.
Leuk voorbeeld is de overstap van de 800 op de 500/1600 te Utrecht Centraal. 800 komt aan :22 / :52 en de 500/1600 vertrekt om :20 / :50 ... Heb m tot nu toe 1x gehaald
15:30quote:Op zondag 2 maart 2008 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vanaf hoelaat kan je bier en braadwurst krijgen in de pimpel?
Al heel lang geldt dat je op bijvoorbeeld Den haag Centraal rekening moet houden met 5 minuten overstaptijd. 3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de treinquote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ook op de HAFAS zijn er idd van die 33 minuten overstaps
Dikke onzin dus. Vaak genoeg al om 15:00 bier gekregen in de IC 145. En in de IC 144 ook al om 13:45 een biertje gekregen...quote:
Ik zit ook ff te zoeken, volgens mij kon het nog wel, maar kan het dus ff niet vinden ook..quote:Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen. Ik moet nog wel eens naar het kantoor van het bedrijf waar ik werk, nabij Den Haag HS, terwijl ik dus in Lw woon. Overstap van de 500 op de 5100, haal ik dan vaak wel, door iets eerder op te staan en bij de deur te gaan staan. Officieel heb je max 3 minuten ervoor :--)quote:Op zondag 2 maart 2008 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de trein
764 jaar en twaalf honderdstenquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
True, en de doorgewinterde reiziger weet dat ook Maar dat betekent nog niet dat het raar is als de planner het niet als een haalbare overstap verkooptquote:Op zondag 2 maart 2008 19:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen.
Een minuut of 12 denk ikquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |