Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig infoquote:Op zondag 2 maart 2008 16:27 schreef Willy84 het volgende:
Denk dat je te weinig info geeft. Heb je een internationaal ticket of 1 ticket voor IN Duitsland en 1 voor IN NL?
Helaas is dit overdag niet haalbaarquote:
Buitenlandse kaartjes zijn idd niet mijn specialiteit.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het gaat om een retourtje Bentheim Grens - Bad Bentheim. Niks te weinig info
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
nee, is gewoon 2 maanden geldig
Kijk dat wou ik weten, ik kan dus in principe het ongestempelde kaartje Grens-> Grouna ook wegmikken, want eigenlijk mag ik niet nog eens heen en weer... ( Toeps is weleens 3 keer heen en weer gegaan op 1 retourtje antwerpen)quote:Op zondag 2 maart 2008 16:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn 2-maanden-geldig-tickets altijd met een begindatum (en dus ook een einddatum). En zover ik weet, is het verplicht de heenreis op de begindatum af te leggen. De terugreis mag wel op een dag naar keuze, binnen die 2 maanden dus.
Vort!quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Huh? Kan dat nog bij jou?quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb de vakantieplannen rond hoor
Alleen nauwelijks trein
Oh okeequote:
Illegaals, nee maar wel bijzonder. Het is gewoon een super snelle rit.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar er is toch niets illegaals cq bijzonder aan het halen van een niet bestaande overstap. Hooguit dat je geluk hebt.
Leuk voorbeeld is de overstap van de 800 op de 500/1600 te Utrecht Centraal. 800 komt aan :22 / :52 en de 500/1600 vertrekt om :20 / :50 ... Heb m tot nu toe 1x gehaald
15:30quote:Op zondag 2 maart 2008 18:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vanaf hoelaat kan je bier en braadwurst krijgen in de pimpel?
Al heel lang geldt dat je op bijvoorbeeld Den haag Centraal rekening moet houden met 5 minuten overstaptijd. 3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de treinquote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ook op de HAFAS zijn er idd van die 33 minuten overstaps
Dikke onzin dus. Vaak genoeg al om 15:00 bier gekregen in de IC 145. En in de IC 144 ook al om 13:45 een biertje gekregen...quote:
Ik zit ook ff te zoeken, volgens mij kon het nog wel, maar kan het dus ff niet vinden ook..quote:Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen. Ik moet nog wel eens naar het kantoor van het bedrijf waar ik werk, nabij Den Haag HS, terwijl ik dus in Lw woon. Overstap van de 500 op de 5100, haal ik dan vaak wel, door iets eerder op te staan en bij de deur te gaan staan. Officieel heb je max 3 minuten ervoor :--)quote:Op zondag 2 maart 2008 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
3 minuten wordt niet als "haalbaar" verkocht. er reizen namelijk ook van die stinkende trage logge bejaardes met sleepkoffers met de trein
764 jaar en twaalf honderdstenquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
True, en de doorgewinterde reiziger weet dat ookquote:Op zondag 2 maart 2008 19:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Je kan natuurlijk ook iets eerder bij de deur gaan staan, als je een overstap moet halen.
Een minuut of 12 denk ikquote:Op zondag 2 maart 2008 19:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mja hoelang doen sleepkofferbejaarden van spoor 2 12 bakken achter naar spoor 9 erover?
http://www.somda.nl/feed/image.php?station=gv&fontcolor=22458Aquote:Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee
Auto: Utrecht - Rostock
Booooot: Rostock - Helsinki
dan 2 weken door Finland crossen, in 6 etappes naar Lapland
AutoslaapTREIN terug naar helsinki, en met de boot naar Rostock.
En wellicht lokaal nog wat korte klapjes, maar stel daar niet te veel bij voor. Treinen die 1 keer per dag rijden en zo
Jullie hebben het helemaal mis mensen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Lafarge Gips / Delfzijl
"Met Lafarge Gips kunt u grenzeloos creatief zijn bij de droge afbouw."
Afijn, tot zo ver het geneuzel van de website. Het bedrijf houdt zich dus bezig met gips, zover was ons nu al duidelijk. De aanlevering van de belangrijkste grondstof, werd in 2007 geleverd door een bedrijf zonder spooraansluiting, dus ondanks de commerciele activiteiten van Lafargegips, gebeurde er dus niks via het spoor.
Maar bij een nieuw jaar horen nieuwe kansen. Dit jaar is er weer gestart met het vervoer per spoor, en de liefhebber staat dan natuurlijk meteen te springen met camera in de handHelaas, begin februari is er brand geweest bij het bedrijf, waardoor de productie stil is komen te vallen tot dat de boel hersteld is.
Gelukkig is de productie weer relatief snel in gang gezet, zodat het vervoer ook weer op gang kwam. Volgens dienstregeling is de aanvoer vanuit Duitsland naar rangeerterrein Onnen bij Groningen op zaterdagochtend. Vervolgens wordt er op maandagmorgen in alle vroegte naar Delfzijl gereden voor het laden en lossen van de wagens. In de namiddag wordt er vervolgens weer teruggereden naar Onnen, waarvandaan de trein in de nacht van maandag op dinsdag weer naar Duitsland vertrekt. Tractie wordt overigens verzorgd door een Railion 6400 en/of 232.
Tot zover de theorie :--)
Het lijkt er langzaam aan op dat ook andere vervoerders brood zien in dit vervoer. Zo ook vervoerder ITL. Op zaterdagochtend 1 maart 2008 wordt er een trein ingelegd vanaf Bad Bentheim via Deventer en Zwolle rangeer naar Onnen. Vanwege werkzaamheden wordt de trein meteen ingelegd via Leeuwarden-Buitenpost. Twee vliegen in een klap bijna
Ware het niet dat door de hevige storm veel schade aan en op de spoorwegen te vinden is. Een overwegstoring tussen Hengelo-Deventer en een boom op de rails tussen Olst en Zwolle, zorgen er voor dat de trein uiteindelijk een uur vertraging oploopt. Via de webcam van hogeschool Windesheim te Zwolle is te zien dat de trein het rangeerterrein Zwolle binnenrolt en zodra er omgelopen is, al vrij snel weer vertrokken wordt richting Leeuwarden.
Samen met JeePee83 sta ik bij de haltestelle Achter de Hoven, als de trein, die onder ITL treinnummer 69040 rijdt voorbij komt. De tractie was geen ITL-lok, waarschijnlijk omdat de ITL loks geen toelating hebben op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Een DLC Class 66 is ingehuurd om de trein naar het hoge noorden te rijden.
Om 15:26 was het dan eindelijk zover, met +60 passeert de DLC DE6306 met 23 gesloten goederenwagons, type Habis, Habins en Sins, Leeuwarden Achter De Hoven, op weg naar rangeerterrein Onnen:
[ afbeelding ]
Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rondquote:Op zondag 2 maart 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.
Het gaat de 141 worden zelfsquote:Op zondag 2 maart 2008 18:35 schreef Zug-Chef het volgende:
In de 144 schenken ze iig wel bier. Die vertrekt om 13u-nog-wat uit Hengelo ri Schiphol. Of het ook al geschonken wordt in de 143 weet ik niet..
Ja man, iddquote:Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Daar gaat tzt wel iets op bedacht worden heurquote:Op zondag 2 maart 2008 21:18 schreef bork het volgende:
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.![]()
http://www.finlandsite.nl/finlandsite/finland/a_tot_z.htm#mug
Alleen diegene al is een reden om er niet te komen.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |