abonnement Unibet Coolblue
pi_57112783
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bjorn, weet je vast wel, er was ooit eens een optie op somda om voor het komende uur een doorkomst te krijgen in text of JPG, van een bepaald station. bestaat dat nog? ik kan het iig niet vinden
http://www.somda.nl/feed/image.php?station=gv&fontcolor=22458A

verander daarbij station=gv in station=xxx wat jij maar wilt :--)
  zondag 2 maart 2008 @ 21:12:24 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57113084
Mja,,,fijn dat je dat ook op de site kan vinden er waren zelfs nog opties tot hoever vooruit je het wou zien
  zondag 2 maart 2008 @ 21:18:40 #153
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57113221
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee

Auto: Utrecht - Rostock
Booooot: Rostock - Helsinki
dan 2 weken door Finland crossen, in 6 etappes naar Lapland
AutoslaapTREIN terug naar helsinki, en met de boot naar Rostock.

En wellicht lokaal nog wat korte klapjes, maar stel daar niet te veel bij voor. Treinen die 1 keer per dag rijden en zo
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.
http://www.finlandsite.nl/finlandsite/finland/a_tot_z.htm#mug
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57113248
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Lafarge Gips / Delfzijl

"Met Lafarge Gips kunt u grenzeloos creatief zijn bij de droge afbouw."

Afijn, tot zo ver het geneuzel van de website. Het bedrijf houdt zich dus bezig met gips, zover was ons nu al duidelijk. De aanlevering van de belangrijkste grondstof, werd in 2007 geleverd door een bedrijf zonder spooraansluiting, dus ondanks de commerciele activiteiten van Lafargegips, gebeurde er dus niks via het spoor.

Maar bij een nieuw jaar horen nieuwe kansen. Dit jaar is er weer gestart met het vervoer per spoor, en de liefhebber staat dan natuurlijk meteen te springen met camera in de hand Helaas, begin februari is er brand geweest bij het bedrijf, waardoor de productie stil is komen te vallen tot dat de boel hersteld is.

Gelukkig is de productie weer relatief snel in gang gezet, zodat het vervoer ook weer op gang kwam. Volgens dienstregeling is de aanvoer vanuit Duitsland naar rangeerterrein Onnen bij Groningen op zaterdagochtend. Vervolgens wordt er op maandagmorgen in alle vroegte naar Delfzijl gereden voor het laden en lossen van de wagens. In de namiddag wordt er vervolgens weer teruggereden naar Onnen, waarvandaan de trein in de nacht van maandag op dinsdag weer naar Duitsland vertrekt. Tractie wordt overigens verzorgd door een Railion 6400 en/of 232.

Tot zover de theorie :--)

Het lijkt er langzaam aan op dat ook andere vervoerders brood zien in dit vervoer. Zo ook vervoerder ITL. Op zaterdagochtend 1 maart 2008 wordt er een trein ingelegd vanaf Bad Bentheim via Deventer en Zwolle rangeer naar Onnen. Vanwege werkzaamheden wordt de trein meteen ingelegd via Leeuwarden-Buitenpost. Twee vliegen in een klap bijna

Ware het niet dat door de hevige storm veel schade aan en op de spoorwegen te vinden is. Een overwegstoring tussen Hengelo-Deventer en een boom op de rails tussen Olst en Zwolle, zorgen er voor dat de trein uiteindelijk een uur vertraging oploopt. Via de webcam van hogeschool Windesheim te Zwolle is te zien dat de trein het rangeerterrein Zwolle binnenrolt en zodra er omgelopen is, al vrij snel weer vertrokken wordt richting Leeuwarden.

Samen met JeePee83 sta ik bij de haltestelle Achter de Hoven, als de trein, die onder ITL treinnummer 69040 rijdt voorbij komt. De tractie was geen ITL-lok, waarschijnlijk omdat de ITL loks geen toelating hebben op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Een DLC Class 66 is ingehuurd om de trein naar het hoge noorden te rijden.

Om 15:26 was het dan eindelijk zover, met +60 passeert de DLC DE6306 met 23 gesloten goederenwagons, type Habis, Habins en Sins, Leeuwarden Achter De Hoven, op weg naar rangeerterrein Onnen:

[ afbeelding ]
Jullie hebben het helemaal mis mensen.

De gipsplaten die zolang de fabriek in Delfzijl nog niet weer is herbouwd worden nu aangevoerd uit
een Duitse vestiging van La Farge, Railion heeft het vervoer naar Delfzijl

Maar wat jullie op deze prachtige foto zien is de voorlopige trein ook vanuit de La Farge fabriek in Duitsland en die gaat nu de komende maanden elke zaterdag met 23 schuifwand wagens, meest Habilns, rijden naar de Eemshaven, achter Roodeschool.

De opdracht is voorlopig gegunt aan de HGK , die het weer heeft uitbesteed deze week aan ITL op zijn beurt had deze geenlok beschikbaar en huurde een klaas in van de firma DLC.

Lees mijn bericht van gisteren hieronder.

DLC Lok 6306 class 66 is om 18.27 uur aangekomen in de Eemshaven met
23 wagons, allerlei schuifwandwagens 4 Assers, meest type Habilns.

Lading = Gipsplaten van de Duitse La Farge gipsplaten fabriek, voor opslag in de Eemshaven.

De trein moest wegens baanwerkzaamheden tussen Meppel en Hoogeveen over Leeuwarden
naar Onnen, daar kop maken, en weer richting Groningen (dus 2x door de Stad)
en dat op weg naar de Eemshaven

De bemanning blijft in de buurt van de Eem overnachen en zal de volgende morgen de lege wagons weer meenemen Ri On.

Wil je een drietal foto's van de lok en trein gemaakt in Rd mail mij even en ik mail je de drie foto's

PS.
Vorige week was het een lok class 66 van de ERS
en de week daarvoor (de eerste keer) een V 100 van Spitzke.

Dick Bolt
Warffum
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zondag 2 maart 2008 @ 21:29:07 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57113441
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57113715
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kut, je hebt gelijk. Stomme treinen, ik word gewoon busfapper.
Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rond
  zondag 2 maart 2008 @ 21:42:05 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57113790
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:35 schreef Zug-Chef het volgende:
In de 144 schenken ze iig wel bier. Die vertrekt om 13u-nog-wat uit Hengelo ri Schiphol. Of het ook al geschonken wordt in de 143 weet ik niet..
Het gaat de 141 worden zelfs
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 maart 2008 @ 21:44:17 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57113859
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
Jullie hebben het helemaal mis mensen.
Ja man, idd

Treinen zijn KUT

Dat we dat niet eerder bedacht hadden
Stomme uilskuikens zijn we allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 maart 2008 @ 21:45:25 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57113894
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:18 schreef bork het volgende:
Sterkte, ik hoop dat je van muggen houdt.
http://www.finlandsite.nl/finlandsite/finland/a_tot_z.htm#mug
Daar gaat tzt wel iets op bedacht worden heur Maar dat is idd wel een aandachtspuntje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 maart 2008 @ 21:51:04 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57114058
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ja! Dan kan je prima terecht in het GVB bus forum. Daar loopt een hard core fan rond
Alleen diegene al is een reden om er niet te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57114136
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

http://www.somda.nl/feed/image.php?station=gv&fontcolor=22458A

verander daarbij station=gv in station=xxx wat jij maar wilt :--)
Bedoel je niet gewoon http://www.somda.nl/www/doorkomststaat/
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 maart 2008 @ 21:55:05 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57114155
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:19 schreef verzameldirk het volgende:
Jullie hebben het helemaal mis mensen.

[..]

Lees mijn bericht van gisteren hieronder.

[..]

Wil je een drietal foto's van de lok en trein gemaakt in Rd mail mij even en ik mail je de drie foto's
Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 maart 2008 @ 21:57:30 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57114215
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.
Nou ja, dat zijn wel veel eisen ineens. Laten we beginnen met aan de laatste te voldoen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57115032
quote:
Op zondag 2 maart 2008 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, even serieus hoor. Hier ga je geen vrienden mee maken. Hoe gelijk je op zich vast wel zult hebben, ook. Post die foto's, en loop niet moeilijk te doen. Of blijf weg.
Zulke vrienden als jullie hoef ik niet zo snel, wat een geouwehoer over reisjes, en bordjes
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 maart 2008 @ 22:33:47 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57115053
Mja, kan gebeuren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57116509
@Dirk, misschien handig om volgende keer (?) een smiley toe te voegen aan je post. Dan weet je hoe je een bericht moet interpreteren.
Owja, bij dit bericht geen smiley maar serieus.
Vind het gewoon jammer om te dat een topic waar ik graag kom in 5 posts een negatieve sfeer krijgt.
@fles, je hoeft niet perse te reageren op een bericht. Gewoon rustig verder scrollen kan soms geen kwaad.
pi_57116554
FF wat anders
Was vandaag in Amersfoort en zag weer, net als vorige week, een ICR stam staan. Aan de lengte te zien uit de 3500 serie. Iemand een idee wat die daar doet. Naar mijn weten in de 1500 (Amersfoort-Amsterdam) geen ICR gespot namelijk.
2602 vandaag weer op de Bakkeduinen
  maandag 3 maart 2008 @ 07:48:59 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57119657
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:32 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

Zulke vrienden als jullie hoef ik niet zo snel, wat een geouwehoer over reisjes, en bordjes
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 maart 2008 @ 08:04:56 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57119753
Groetjes en een fijne maandag gewenst vanuit IC 141. Misschien wel het meest relaxte ic materieel wat in NL rondrijd, en ook prima snelremming kan maken voor overwegen ter hoogte van barneveld :-P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 maart 2008 @ 08:22:48 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57119889
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:29 schreef Willy84 het volgende:
@Dirk, misschien handig om volgende keer (?) een smiley toe te voegen aan je post. Dan weet je hoe je een bericht moet interpreteren.
Owja, bij dit bericht geen smiley maar serieus.
Vind het gewoon jammer om te dat een topic waar ik graag kom in 5 posts een negatieve sfeer krijgt.
@fles, je hoeft niet perse te reageren op een bericht. Gewoon rustig verder scrollen kan soms geen kwaad.
Iemand die hier zonder enige vorm van voorgeschiedenis uit de lucht valt en een beetje God op Aarde komt uithangen, die vertel je gewoon even hoe het hier werkt. Niks meer, en niks minder. En bedankt voor je vaderlijke advies

Maar goed, over tot de orde van de dag maar weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 maart 2008 @ 08:32:07 #171
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57119986
Lief zijn voor elkaar mensen Vriendelijk elkaar benaderen, geld voor iedereen

En ja dat zeg ik als modje
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 maart 2008 @ 08:54:14 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57120210
Oke

Als verzameldirk anders gewoon even die foto's naar mij mailt, dan host ik ze wel

Ik geloof namelijk dat hij helemaal geen webspace-host heeft. Ik heb al eens eerder een foto van een plan U in Delfzijl voor hem gehost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 maart 2008 @ 09:09:48 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57120386
Foutje op de CTA in hengelo zorgde ervoor dat bijna 200 man ipv amersfoort bijna in bad bentheim zat.. Dat krijg je met die duitre huurdingen. Je gaat er vanuit dat het gewoon binnenlands rijd... Ik heb na omroep van de conducteur nog nooit zo snel een trein leeg zien lopen...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 maart 2008 @ 10:44:47 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57122032
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Foutje op de CTA in hengelo zorgde ervoor dat bijna 200 man ipv amersfoort bijna in bad bentheim zat.. Dat krijg je met die duitre huurdingen. Je gaat er vanuit dat het gewoon binnenlands rijd... Ik heb na omroep van de conducteur nog nooit zo snel een trein leeg zien lopen...
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:31 schreef Willy84 het volgende:
FF wat anders
Was vandaag in Amersfoort en zag weer, net als vorige week, een ICR stam staan. Aan de lengte te zien uit de 3500 serie. Iemand een idee wat die daar doet. Naar mijn weten in de 1500 (Amersfoort-Amsterdam) geen ICR gespot namelijk.
In het verleden heb ik idd ook wel eens een ICR stam in Amf op een van de niet perronsporen zien staan. Soms worden die dingen als ze bij een aanrijding betrokken zijn geweest wel gewassen te Zwolle, maar voor de rest weet ik er ook niets van af.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57122704
Ik meen te herinneren dat er standaard een ICRm stam gestationeerd is in Amersfoort voor de 3500 in verband met de beperkte opstelruimte te Utrecht. Die stam zal dan in het weekend wel niet gebruikt worden. Ik kan het echter ook fout hebben natuurlijk. Reiniging gebeurt inderdaad meestal in Zwolle of Arnhem, maar dan zetten ze de trein nooit in het zicht en hij rijdt niet in daglicht naar Zwolle. Volgens mij is de laatste aanrijding met een ICRm ook al weer een week (of meer gelede), dus dan zal dat het niet zijn.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 maart 2008 @ 11:34:02 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57122950
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:22 schreef JeePee83 het volgende:
Volgens mij is de laatste aanrijding met een ICRm ook al weer een week (of meer gelede),
Lees ik daar "Het wordt wel weer eens tijd"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57123163
Nee, maar er was een tijd dat die dingen wel erg veel in Zwolle te zien waren... Beetje cru uitgedrukt misschien
  maandag 3 maart 2008 @ 14:28:07 #178
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57126618
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:22 schreef JeePee83 het volgende:
Ik meen te herinneren dat er standaard een ICRm stam gestationeerd is in Amersfoort voor de 3500 in verband met de beperkte opstelruimte te Utrecht.
Een tekort aan opstelruimte - in Utrecht En dat terwijl we er vorig jaar 22 opstelsporen bij hebben gekregen, lijkt me toch knap dat je die zomaar vol krijgt.
pi_57126621
filmpje!
Niet helemaal een correcte vergelijking. In de 'grote' landen heb je ook sporen waar 1 keer per dag of zelfs per week een trein rijdt. Ja dat telt ook gewoon mee als netwerk.
pi_57126675
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:28 schreef ReisT het volgende:

[..]

Een tekort aan opstelruimte - in Utrecht En dat terwijl we er vorig jaar 22 opstelsporen bij hebben gekregen, lijkt me toch knap dat je die zomaar vol krijgt.
NS heeft over het algemeen een tekort aan opstelruimte. Dat Cartesiusweg (ofzo?) had al veer eerder klaar moeten zijn.
Zutphen heeft ook veel opstelruimte alleen de vergunning staat niet toe dat dat allemaal gebruikt wordt.
pi_57126902
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:28 schreef Willy84 het volgende:
filmpje!
Niet helemaal een correcte vergelijking. In de 'grote' landen heb je ook sporen waar 1 keer per dag of zelfs per week een trein rijdt. Ja dat telt ook gewoon mee als netwerk.
Ja maar mij viel ook op dat NL gewoon belachelijk weinig spoor heeft, is goed te zien via Google Earth. Erg jammer dat veel spoor niet meer ligt van vroeger(50/100 jaar geleden) want heel wat van lijnen zal nu wel rendabel kunnen zijn.
............................
pi_57127119
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:39 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja maar mij viel ook op dat NL gewoon belachelijk weinig spoor heeft, is goed te zien via Google Earth. Erg jammer dat veel spoor niet meer ligt van vroeger(50/100 jaar geleden) want heel wat van lijnen zal nu wel rendabel kunnen zijn.
Ja misschien wel idd. Begin eens met IJmuiden heropenen zou ik zeggen. Maar dat schijnt ook niet rendabel te zijn.
Utrecht-Breda rechtstreeks.
Apeldoorn-Zwolle. (is er al eens geweest)
Groningen-Lelystad
Amersfoort-Veenendaal (heropenen)
Maastricht-Lanaken (schijnt al besloten te zijn dat dat voor reizigersvervoer wordt heropent)
Echt ver kom ik dus niet. De Zuiderzeelijn is net afgeschoten en gezien het grote "succes" van de BR en de HSL Zuid zie ik het er niet zo snel van komen.
Als er ergens een nieuwe weg of treinverbinding komt dan staan de NIMBY's al klaar. Ieder huisje krijgt zijn eigen geluidsscherm en alles moet ongelijkvloers. Ja dan is het idd niet te betalen.

Denk dat we het de komende jaren in NL op spoorgebied van de wat kleinere uitbreidingen moeten hebben.
  maandag 3 maart 2008 @ 14:55:05 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57127306
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:30 schreef Willy84 het volgende:

[..]

NS heeft over het algemeen een tekort aan opstelruimte. Dat Cartesiusweg (ofzo?) had al veer eerder klaar moeten zijn.
Zutphen heeft ook veel opstelruimte alleen de vergunning staat niet toe dat dat allemaal gebruikt wordt.
Cartesiusweg is hartstikke af hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57127416
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Cartesiusweg is hartstikke af hoor.
Yes i know. Het had alleen al veel eerder af moeten zijn.
  maandag 3 maart 2008 @ 15:01:15 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57127436
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:00 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Yes i know. Het had alleen al veel eerder af moeten zijn.
Ja shit happens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57127667
Word trouwens nog een hoop werk al die nieuwe sporen die op Utrecht CS uitkomen straks komen aan de noord kant 14 sporen bij elkaar en aan de zuidkant moet straks van vier naar zessporige (naar station lunetten) word ook verwegen nieuwe station.
Vraag me af hoe ze dat gaan redden aantal perrons op Utrecht CS of ze ergens paar bij moet maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door sander89 op 03-03-2008 15:20:47 ]
............................
  maandag 3 maart 2008 @ 15:17:11 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57127736
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:13 schreef sander89 het volgende:
Word trouwens nog een hoop werk al die nieuwe sporen die op Utrecht CS uitkomen straks komen aan de noord kant 14 sporen bij elkaar en aan de zuidkant moet straks van vier naar zessporige (naar station lunetten) worden ook verwegen nieuwe station.
Vraag me af hoe ze dat gaan redden aantal perrons op Utrecht CS of ze ergens paar bij moet maken.
Er komt één perron bij dacht ik. Hoe ze dat gaan doen weet ik niet. Wel is spoor 19 en zo verlengd (die perrons zijn nu echt idioot lang geworden.

Oh, en:
http://www.nu.nl/news/146(...)bant_een_succes.html
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57127888
quote:
Cijfers over het aantal reizigers ontbreken nog, maar volgens de NS loopt het nachtnet al heel goed.
En NS personeel meldt dat er 3 man in een trein zitten
Denk dat ze in Utrecht (meer) gebruik gaan maken met A en B gedeeltes van een perron?
Ben daar niet zo bekend. Probeer als ik er kom om 1 minuten overstapjes te halen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 maart 2008 @ 15:53:51 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57128522
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:13 schreef sander89 het volgende:
Word trouwens nog een hoop werk al die nieuwe sporen die op Utrecht CS uitkomen straks komen aan de noord kant 14 sporen bij elkaar en aan de zuidkant moet straks van vier naar zessporige (naar station lunetten) word ook verwegen nieuwe station.
Vraag me af hoe ze dat gaan redden aantal perrons op Utrecht CS of ze ergens paar bij moet maken.
Zijn er nu toch al 14? 4 uit de richting overvecht, 4 uit de richting Amsterdam, 4 uit de richting Woerden, 1 van en naar Daalsedijk en 1 richting cartesiusweg. Dan vergeet je de sporen richting Landstraat nog
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 maart 2008 @ 15:58:18 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57128636
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zijn er nu toch al 14? 4 uit de richting overvecht, 4 uit de richting Amsterdam, 4 uit de richting Woerden, 1 van en naar Daalsedijk en 1 richting cartesiusweg. Dan vergeet je de sporen richting Landstraat nog
Die 4 naar Woerden zijn nep! Die worden verderop weer twee. Dus dan heb je:
Woerden: 2
Blauwkapel: 4
Amsterdam: 4
Lunetten: 4
-------------------+
14 in totaal.

Straks wordt het stuk naar Lunetten zessporig, waarvan er vier doorgaan naar Houten. Richting Woerden worden het er ook vier (maar daarvoor hoeft de aansluiting op Utrecht C niet te wijzigen). Overigens hebben de Cartesiusweg en de HTMU geen eigen sporen. Cartesiusweg takt aan op een spoor naar Woerden en een spoor uit Amsterdam, en de HTMU ook zoiets.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 maart 2008 @ 16:19:05 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57129104
Je hebt gelijk, alleen kun je straks wel stellen dat er 4 sporen richting Woerden gaan, hoewel er niets aangepast hoeft te worden te Utrecht Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 maart 2008 @ 16:47:36 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57129733
Kopspoortje 6 in gebruik stellen heeft zeker geen nut...
  maandag 3 maart 2008 @ 16:51:10 #193
136283 knars
Teethgrinder
pi_57129796
Jawel, maar die 4 naar woerden worden er straks wel echt 4 helemaal tot woerden
  maandag 3 maart 2008 @ 17:04:11 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57130047
Wat de neuk! Is het er toch nog van gekomen. Ik zit op dit moment gewoon voor het eerst in de 4444. Eens kijken of ik eerste klas kan zitten
  Redactie Sport maandag 3 maart 2008 @ 17:08:24 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57130119
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat de neuk! Is het er toch nog van gekomen. Ik zit op dit moment gewoon voor het eerst in de 4444. Eens kijken of ik eerste klas kan zitten
er is maar meer een eerste klas bak hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57130361
Ik reed vandaag langs/door Zwolle en voor het eerst zag ik de werkzaamheden voor de Hanzelijn goed...veel zand en de eerste aanzet voor de nieuwe brug...

Word de 'oude' brug voor de hanzelijn gebruikt en de nieuwe voor het 'verkeer' richting het zuiden?
  maandag 3 maart 2008 @ 17:32:21 #197
86072 thatsme
and That's you!
pi_57130608
volgens mij is de planning de oude weg en de nieuwe ervoor in de plaats, dit omdat de scheepvaart onder de nieuwe door kan varen en de oude steeds open moet. Dat gaat niet lukken met het aantal treinen dat er dan in de toekomst overheen moet.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 3 maart 2008 @ 17:42:12 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57130809
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik reed vandaag langs/door Zwolle en voor het eerst zag ik de werkzaamheden voor de Hanzelijn goed...veel zand en de eerste aanzet voor de nieuwe brug...

Word de 'oude' brug voor de hanzelijn gebruikt en de nieuwe voor het 'verkeer' richting het zuiden?
Nee, de nieuwe wordt de enige. De oude wordt gesloopt. Voor het nieuwe spoor wordt een deel van Zwolle RGS opgeofferd. De aansluiting van de Hanzelijn op de Veluwelijn vindt plaats bij Hattemerbroek zo ongeveer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 maart 2008 @ 17:43:14 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57130821
quote:
Op maandag 3 maart 2008 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kopspoortje 6 in gebruik stellen heeft zeker geen nut...
Ik denk van niet...

BTW: De 4444 heeft geen gedeklasseerde eerste klas stoelen meer sinds een tijdje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 3 maart 2008 @ 17:46:17 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57130864
quote:
Op maandag 3 maart 2008 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kopspoortje 6 in gebruik stellen heeft zeker geen nut...
Nee. Dan moeten ze de personeelskantine weer gaan omdopen namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')