Die is net binnen, dus die ga ik vanavond dan maar even kijken. Hoor er steeds meer goede dingen over!quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:
The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
sjezus wat een lekkere damesquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
King Kong (1933, VS, Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack)
De sfx is wel heel erg verouderd, vooral als acteurs/trice samen met de monster op het scherm zijn. Daardoor mist de film ook maar enige spanning. Desondanks zijn de gevechten tussen Kong en verscheidene monsters de hoogtepunten van de film.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze klassieker zijn klassiekerstatus meer ontleed aan zijn naam dan aan de inhoud.
cijfer: 6.5
Twins of Evil (1971, VK, John Hough)
[ afbeelding ]
Men neme een graaf Dracula-achtig figuur, een playmate tweeling, een zeer religieuze heksenjagende oom en een held. Gooi dit alles bij elkaar. Even roeren. 87 minuten laten staan. En voilà, klaar is uw geslaagde culthorrorfilmpje.
cijfer: 7
Ik vond hem saai na 15 minuten afgehaaktquote:Op maandag 25 februari 2008 18:28 schreef Kw4Kje het volgende:
Der Untergang
Een zeer indrukwekkende film met hoogstaand acteerwerk.
IMDB Cijfer: 8.5
Mijn Cijfer: 8.5
quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn.
Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Michael Clayton (2007, VS, Tony Gilroy)
cijfer: 8.5
Lars and the Real Girl (2007, VS, Craig Gillespie)
cijfer: 9
Into the Wild (2007, VS, Sean Penn)
There Will Be Blood (2007, VS, Paul Thomas Anderson)
Dat ben ik ook van mening. Maar een 1 en 10 komen niet of nauwelijks voor wat mij betreft. Voor een 2 of een 9 moet een film respectievelijk ontzéttend slecht of goed zijn. In het laatste geval komt zo'n film zonder moeite in de top 100. Top 50 zelfs. Maar iedereen zijn eigen indeling natuurlijk. Je bent niet zo extreem als Pascalheister.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik ben van mening dat als je films beoordeeld op een schaal van 1t/m 10, je dat ook moet doen en dan niet moet gaan beoordelen op een schaal van 4 t/m 8.
Het waren bovendien gewoon 4 topfilms.
Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat smijt jij weer met punten zeg. Voor een redelijke inschatting haal ik er voor het gemak maar een punt af ofzo. Maar ik ben wel benieuwd naar deze films, met name de laatste.
Een 7 of een 8 getuigt ook van een goede kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:54 schreef Tom89 het volgende:
[..]
Vind ik niet echt aan de orde hier. Het gaat hier om 4 topfilms! Smaken mogen wellicht verschillen, maar het valt niet te ontkennen dat ze van goede kwaliteit zijn.![]()
Dit is anders dan negens uitdelen aan films als Saw IV, Rambo en Hitman...
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:58 schreef JelleS het volgende:
. En niet bang om als je een film echt heel erg goed vind dat ook gewoon te zeggen en uit te drukken in de waardering
* eensquote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:05 schreef Falco het volgende:
Interessant, bij een 5 is er bij mij vaak nog wel iets van 'redeeming qualities' en kan ik (bijv. in het begin van de film) me nog een beetje vermaakt hebben, alhoewel het eindoordeel uiteindelijk natuurlijk onvoldoende is.
Voor welke films heb je " Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq" gegeven?\quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:58 schreef JelleS het volgende:
1 = Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq
2 = Heel heel erg slecht
3 = Heel Erg slecht
4 = Erg Slecht
5 = Slecht
6 = Matig
7 = Redelijk Goed
8 = Goed tot Zeer Goed
9 = Heel Erg goed
10 = Fuckin geniaal, behoort tot de beste films ooit gemaakt
Klein nuanceverschil, dat een 5 ook echt gewoon slecht is bij. Een 6 is bij mij ook vaak al zeer matig. Gat tussen 6 en 7 is wat dat betreft groter.
Interessant he
Het is niet zozeer dat Lonewolf (en ikzelf ook) nu met hoge cijfers strooien, het is gewoon een andere schaal. En niet bang om als je een film echt heel erg goed vind dat ook gewoon te zeggen en uit te drukken in de waardering
Ik wel. Rare vorm van zelf sadomasochisme is dat eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:10 schreef JelleS het volgende:
Nog nooit lager dan een 4 gegeven. Films die zon cijfer verdienen daar verwacht je het ook van. En als ik verwacht dat een film mij niet gaat bevallen kijk ik em meestal niet.
Ja zo af en toe he, maar het meeste van bottom 100 is echt niet leuk. Sommige slechte films hebben nog een zogenaamde funfactor, waardoor ik ze vaak nog wel bijvoorbeeld een vier of zelfs vijf wil geven, ook al zijn ze echt erg slecht. Dat soort films kom je echter nauwelijks tegen in die lijst.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor welke films heb je " Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq" gegeven?\
Ben benieuwd of The Hottie en the Nottie die prestigieuze waardering krijgt... of komt er een "0 = Beyond Tragischslechtebaggershitomgwtfbbq". ...Bottom 100 moet natuurlijk ook bekeken worden of niet?
Dit jaar komt er een nieuwe Batman uit, maar dat wist je waarschijnlijk al.quote:Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) 3
Uiteraard, ik kijk er zelfs naar uit. Toch bedankt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:31 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Dit jaar komt er een nieuwe Batman uit, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Opzich heb je een punt. Maar toch zitten ze er voor mij wel bij, die 'echte' negen-films. Het duurt wat langer maar als ie eens voorbijkomt heb je ook echt dat gevoel van wauw. Voor een 10 moet ik een film vaker hebben gezien over een langere tijd en hem nog steeds te gek vinden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Helemaal mee eens. Ik vind het zo overdreven om verschrikkelijk zuinig te zijn met negens. Als een film zeer/erg goed was, verdient die (bij mij) gewoon een 8.5-9. Ik heb altijd het idee, dat mensen die zo terughoudend zijn met het geven van cijfers, het idee hebben dat er ergens een perfecte film bestaat. Daar geloof ik zelf niet in.
Mijn enen zijn: Battlefield, Epic Movie, A Night at Compton, The Hillz (ja Paris), Death Tunnel, Manos, Dumb and Dumberer 2 en Problem Child 3.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja zo af en toe he, maar het meeste van bottom 100 is echt niet leuk. Sommige slechte films hebben nog een zogenaamde funfactor, waardoor ik ze vaak nog wel bijvoorbeeld een vier of zelfs vijf wil geven, ook al zijn ze echt erg slecht. Dat soort films kom je echter nauwelijks tegen in die lijst.
De volgende 11 films heb ik overigens een 1 gegeven: Manos, the Hands of Fate, City Limits, Date Movie, Epic Movie, Glitter, Mighty Jack, The Robot vs. the Aztec Mummy, Monster A Go-Go, Ring of Terror, Robot Holocaust, Rocket Attack USA en Superbabies Geniusses 2. Toevallig heb ik laatst eentje uit deze categorie gezien en dat is:
Monster A Go-Go
Ik werd hier echt heel treurig van. Wat een inspiratieloosheid, wat een kwelling, wat een saaiheid. Een astronaut komt terug op aarde en is radio-actief geworden en vermoordt wat willekeurige personen, zoiets was het. Het plot is haast niet te volgen doordat het zich vrijwel alleen maar richt op saai gezichtsloos overheid- en laboratoriumpersoneel, maar nog erger is de muziek en het geluid: constant ruis, irritant SF-gepiep, vaak onduidelijk gebrabbel en ohja, dan die soundtrack
... Je moet het horen om het te geloven hoe slecht dàt is: wat losse tonen, die elkaar traag onsamenhangend opvolgen. Later las ik dat hoofdrolspelers ook zelf bepaalde geluidseffecten moesten doen, zoals het gering van een telefoon. Cijfer: 1
Bij alle films die ik een negen geef heb ik een "wauw" moment, hoorquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:36 schreef cwk het volgende:
[..]
Opzich heb je een punt. Maar toch zitten ze er voor mij wel bij, die 'echte' negen-films. Het duurt wat langer maar als ie eens voorbijkomt heb je ook echt dat gevoel van wauw. Voor een 10 moet ik een film vaker hebben gezien over een langere tijd en hem nog steeds te gek vinden.
Je motivatie voor jou hoge cijfers is me wel duidelijk, maar ik betrap mezelf er altijd op jou 8en en 9ens met een korrel zout te nemen. Ik vind het een devaluatie van hoge cijfers.
De relativerende opmerking hier zou zijn dat een cijfer toch tamelijk betrekkelijk is. Afhangend van het moment, leeftijd, situatie, locatie, stemming enz. Maar dat is saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Ik vond het redelijk standaard. Er wordt wat dingen achronologish verteld, maar voor de rest was het qua inhoud en uitwerking redelijk standaar imo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:34 schreef JelleS het volgende:
La Mome is natuurlijk alles behalve een standaard biopic. Dat is juist ook wat veel mensen er matig/slecht aan vinden.
Maar hij heeft wel Cotillards wereld ' gerockt'. Dat kan niet iedereen zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Dahan een vrij slechte verteller.
Ik vond die keuzes dus niet zo onconventioneel. Ik vond het igg niet echt vernieuwend en had het idee het allemaal wel eens eerder gezien te hebben. I'm Not There dat is pas een oncoventionele biopic.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:45 schreef JelleS het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel Cotillards wereld ' gerockt'. Dat kan niet iedereen zeggen.
@ Lonewolf: Het a-chronologische vertellen is nu juist onconventioneel voor een biopic, vooral ook doordat er niet zozeer op bepaalde hoogtepunten wordt ingegaan, maar eerder de tegengestelde gevoelens van het karakter. Het is ook nadrukkelijk fictief en een persoonlijke film van de maker.
Als conventionele biopic was het waarschijnlijk beter geweest. Alhoewel ik het wel pikte.
Onze favoriete 15-jarige FTR-user heeft er minstens 3 keer zoveel gezien. Werk aan de winkel dus!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
Wij kijken er nu naar.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.
Het is het waargebeurde, aangrijpende verhaal van Jean-Dominique Bauby, hoofdredacteur van het modeblad Elle. Wanneer hij, op één oog na, compleet verlamd raakt na een beroerte moet hij alles opnieuw leren. Te beginnen met communiceren.Samen met een logopediste leert hij te communiceren door te knipperen met z`n ogen. Zo leert hij heel langzaam woorden en zinnen maken en "schrijft" op deze manier uiteindelijk een boek.
Het verhaal opzich is natuurlijk al redelijk opmerkelijk, maar dat is niet waar de grote kracht van de film ligt. Die zit `m in de regie. Julian Schnabel heeft een manier van filmen gekozen die perfect weergeeft hoe het moet zijn om compleet verlamd te zijn en niets meer zelf te kunnen. Dat levert een zeer claustrofobisch gevoel op dat het grootste deel van de film wordt vast gehouden.
De zijn de gebruikte kleuren en de montage een ware lust voor het oog. Het had iets avant-gardistisch over zich.
Het acteerwerk is fenomenaal. Mathieu Amalric zet als Bauby een prestatie van formaat neer.
Daarnaast geeft de film je ook nog stof tot nadenken. Wat is de echte waarde van het leven in een situatie als deze?
Het is zeker geen lichte kost maar als je er voor open staat heb je een geweldige film ervaring.
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn. Iets waar we vandaag de dag steeds vaker aan twijfelen.
Niets minder dan een meesterwerk dat nog lang zal rond spoken in je hoofd.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Hier is het denk ik niet normaal eerder ondergemiddeld. Zeg dat je van jaar of 10 begint met geen kinderfilms meer te bekijken ...quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Alles uit de top250quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:31 schreef JelleS het volgende:
Het gaat er ook niet om hoeveel films je kijkt, maar welke. Toen ik 8 was had ik American Ninja 1 tm 100 gezien. Veel films zou veel diversiteit moeten zijn.
Gister ook gezien inderdaad, voor de 2e keer. Vreemd genoeg heb ik bij films waar weinig actie in voorkomt, de tijd altijd langzamer gaat, maar bij deze film, die toch wel 160 minuten duurt, lijkt het net alsof je pas half uurtje bezig bent. Geniaalquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:01 schreef milagro het volgende:
There Will Be Blood
Ja, prachtig, Daniel Day Lewis... mijn hemel, de prachtige beelden, de creepy muziek, de sfeer die je gewoon bijna letterlijk proeft..
Echt nu nét gezien, en nog ff stil ervan, verdiende oscar, zonder meer.
Ik denk toen ik een jaar of 14/15 was en Reservoir Dogs voor het eerst zag. Dat was een ogenopener voor me. Toen kwam ik er voor het eerst achter dat film meer kon zijn dan American Ninja 1/m 100, Police Academy 1 t/m 1000, Disney films en Hollywood blockbusters.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Alles uit de top250of andere zoals hier zijn die alle films waarbij meer dan 10.000 stemmen voor gegeven zijn.
Eigenlijk is het wel in een interessante vraag. Wanneer begon men serieus naar films te kijken. Wat was de trigger dat je dacht van wauw die is echt geweldig. Wat was je openbarings film ??!
Als 8/9 jarige ben ik door me vader meegenomen naar Licence to Kill. Dat maakte wel indruk. Maar serieus films kijken (op TV) was toen ik Back to the Future had gezien...
Mooie lijst!quote:
I know... maar dan zou er ook wat meer $$$ in m'n portomonnee mogen zittenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mooi lijstje, maar er mag wat meer [ afbeelding ] in.
ja kan beter ¤¤¤ in je portomonnee hebben dan $$$. Het heeft nog nooit zo hoog gestaan. 1$ = 0,66 cent.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:20 schreef Tom89 het volgende:
[..]
I know... maar dan zou er ook wat meer $$$ in m'n portomonnee mogen zitten.
Zit in een verhuizing en ga in april voor 4 maandjes reizen... dus moet errrg op m'n centjes letten.
Ik denk er ook over om een Pathé-Unlimited kaart te kopen als ik terugkom. Ik vind het alleen jammer dat je daar de Cinerama niet mee in komt. Dat vind ik persoonlijk een veel fijnere bios dan de Pathé, met ook wat meer aandacht voor arthouse.
Arme student hè.
Maar dat blijft een slechte smoes...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geeft de film nog een extra pluspuntje.
cijfer: 5.5
Hvordan vi slipper af med de andre (How to Get Rid of Others) (2007, Den, Anders Rønnow Klarlund)
Laat het maar aan de Denen over om gifzwarte satire's te maken.
In de nabije toekomst heeft men er genoeg van in Denemarken. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die profiteurs, niksnutten, belastingonduikers en ander tuig, die de staat meer kosten dan ze opbrengen. Daarom worden de "Nieuwe Kopenhagen Criteria" opgesteld, als je daar niet aan voldoet wordt je opgepakt, berecht en geëxecuteerd.
Hoewel het onderwerp dus heel geschikt is voor een satire, en interessante vragen oproept over de verzorgingstaat, wordt uit de film niet gehaald wat erin zit. De film had imo veel absurder, scherper en hilarischer gekund. De film is op momenten veel te serieus. Zo lopen de meeste karakters constant te huilen dat ze dood gaan. Bovendien bevat de ook nog eens overbodige subplotten over een vrouw, die lid is van het verzet en eentje over hereniging tussen zoon en ouders. De film heeft zeker nog wel z'n momenten, maar viel toch tegen naar wat ik verwacht had aan hand van het plot.
Søren Pilmark, die de ondervrager, rechter en beul speelt, draagt de film voor het grootste gedeelte met zijn acteerwerk.
cijfer: 7
Gone Baby Gone (2007, VS, Ben Affleck)
Dit was wel zeer geslaagd. In de eerste plaats is het gewoon een goede thriller. Maar daarnaast heeft de film ook goed oog voor de sociologische achtergrond, waarin het verhaal zich afspeelt. Wat niet raar is aangezien de Affleck broertjes zelf uit Boston komen. Dit alles wordt nog eens afgetopt met een interessant groot ethisch dilemma op het einde, dat het gevolg is van weer eens werkende plottwist. Tel hier ook nog het verschrikkelijk sterke spel van Casey Affleck bij op, die werkelijk waar schittert. Ook Amy Ryan en oude rotte Morgan Freeman en Ed Harris waren een genot om te zien. Alleen het karakter van Michelle Monaghan was een beetje opervlakkig.
cijfer: 8.5
Oeh dat klinkt erg goedquote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:33 schreef RuneRose het volgende:
There Will Be Blood was het meesterwerk waar ik al jaren op wacht. Werkelijk alles is zo ongelofelijk goed. Woorden schieten echt te kort. En zoals ik anderen ook al heb horen zeggen: hij had nog wel drie uur mogen duren. Een van mijn meest memorabele bioscoopbezoekjes ooit. Een klassieker.
" Yippie-kahjeeeeee MOTHERFUCKER!!!!!"quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:42 schreef Kerdaben het volgende:
Die Hard
Hou totaal niet van actiefilms en heb er bijna nog nooit serieus een gekeken, maar deze op een lamme avond met een paar makkers gekeken, de actie zelf is nog best aardig op sommige momenten. 7
dat is toch Love Storyquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef Mainport het volgende:
Boh, een van deste films ooit, Lambiekje!
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sukiyaki Western Django (2007, Jap, Takashi Miike)
[ afbeelding ]
Op het eind gaat het sneeuwen, wat imo een regelrechte referentie aan de andere Corbucci hit The Great Silence is.
Zeer zeker een 'juweeltje' (quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:39 schreef JelleS het volgende:Die nummer 9 is overigens een relatief onbekende film-noir uit 1950, volgens een aantal was het een 'onontdekte diamant' Volgens mij niet. Daarvoor was het allemaal te cliche, en het acteerwerk was ook niet echt je van het. Wel een fijn sfeertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:53 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Zeer zeker een 'juweeltje' () Alleen al voor die bankoverval scène.
Eén van mijn favoriete noirs.
Nee, ik had wel graag wat meer willen weten op diverse momenten.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:13 schreef Karina het volgende:
There will be blood
Het verhaal vond ik ook niet zo bijzonder, soort van Kleine Huis op de Prairie meets Dallas.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op zondag 2 maart 2008 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik had wel graag wat meer willen weten op diverse momenten.
[..]Ik heb 'm vandaag ook gezien. Ik ben niet onder de indruk van die film, zelfs de verhaallijn ontging me een beetje. Voor een film van zo'n 2 uur mag dat wel wat beter uitgekauwd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
Vond dat het goed in elkaar zat en goed was uitgewerkt. De thema`s die aan bod komen zijn interessant en het geeft je zonder twijfel stof tot nadenken.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:33 schreef Arcee het volgende:
Timo20, je zegt niks over het verhaal. Wat vond je daar van?
TWBB miste voor mij een origineel en poëtisch randje wat collega topfilms No Country for Old men en Jesse James wel hadden. Het verhaal was niet het sterkste punt, vooral de laatste scene voelde niet goed. Alle motieven van Daniel zijn te herleiden op zijn laatste actie na. Afijn, ik zou er uren over kunnen discussiëren met Runerose'en e.d., en misschien ga ik dat ook wel doen.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:53 schreef Mainport het volgende:
Een heel vervelende kant van mij zegt, en ik haat mij er zelf een beetje voor, dat je een film als There Will Be Blood op waarde moet kunnen schatten.
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:33 schreef Arcee het volgende:
Timo20, je zegt niks over het verhaal. Wat vond je daar van?
Misschien heeft het er mee te maken dat ik zelf meer een liefhebber ben van de wat 'kleinere' noirs. Ik hou juist van die simpele opzet, klein budget, vrij onbekende acteurs. Slecht spel heb ik weinig last van gehad moet ik zeggen. Wat vond je er zo slecht aan? Ik heb zelf vreselijk lopen kwijlen over de kractige beelden in de film. Neem het openingsshot, één shot, maar zo 'vol' je weet direct genoeg over Bart. En zo komen er nog een aantal in de film terug. Ook vind ik de onderhuidse spanning erg goed, het conflict waar Bart in terrecht komt. En de sex spat er met vlagen vanaf.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:29 schreef JelleS het volgende:Wat vond je er dan zo geweldig aan? Vond het niet echt speciaal, er zijn zoveel noirs die het veel beter doen. Te simpel verhaal, te onlogische keuzes, te slecht geacteerd. Vooral het einde vond ik nogal onbevredigend. Bankovervalscene was wel mooi ja.
quote:Op maandag 3 maart 2008 12:59 schreef Hulkio het volgende:
There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
Tijdens de opkomst van de olie-industrie in Californië aan het eind van de 19de eeuw weet de eenvoudige zilvermijner Daniel Plainview zich op eigen kracht te ontwikkelen tot rijke oliebaas. Zeer sterke film die het niet moet hebben van het verhaal, maar wel van het acteerwerk en de prachtige cinematografie. De score (door Jonny Greenwood van Radiohead) is apart, maar wel sterk en past goed bij de film. Enkele scenes zal je niet snel vergeten en zijn ronduit briljant. Mede dankzij Daniel Day-Lewis en Paul Dano (Little Miss Sunshine) een zeer geslaagde film en terechte oscarwinnaar.8.5
Ik vond dit ook echt een geniale film! Deel 2 viel helaas tegen maar deel 1 is echt zeker het kijken waardquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:39 schreef Darkzell het volgende:
Batoru rowaiaru (aka "Battle Royale")
Een groep studenten wordt naar een eiland gestuurd met als missie elkaar binnen 3 dagen te vermoorden, diegene die als enige overblijft kan verder een normaal leven gaan leiden. Ze dragen allemaal een explosieve halsband en ze krijgen wat voorraden mee en een willekeurig wapen.
Vond dit echt een vette film, goede acteurs, veel actie en natuurlijk het aparte japanse stijltje.
7,5
Inderdaad een leuke film!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:32 schreef Agiath het volgende:
Brick
Low-buget film over een loner die opzoek gaat naar de waarhied na de dood van zijn ex-vriendin. Erg leuke film-noir achtige stijl met interresante personage's. Soms gaat het wel erg snel, ik moet hem denk ik nog een keer kijken om alles te snappen. Toch wel een aanrader. 7,5
De voice over gaf voor mij wel mooi weer dat dit ook een interpretatie is van wat er is gebeurd. Je 'luistert' naar een verhaal, en dus automatisch een subjectieve weergave. Want uiteindelijk gaat de film natuurlijk ook over de mythe van de moord op Jesse James (vandaar de titel) En daarom is het gedeelte na de moord ook daadwerkelijk van belang voor wat het wil vertellen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:40 schreef Timo20 het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Werkelijk een lust voor het oog. Prachtig gefilmd met lange, gewaagde shots en dus een ontzettend laag tempo. Het oog voor detail is fabuleus. Werkelijk aan alle kleine dingetjes is gedacht.
Brad Pitt zet waarschijnlijk 1 van z`n beste rollen neer en Casey Affleck is fenomenaal.
Toch waren er ook 2 duidelijke minpuntjes: de voice-over werd te veel gebruikt en begon me op een gegeven moment zelfs te irriteren. 1 prachtige scene (waarin Pitt en Affleck beide over van alles en nog wat nadenken in bed en niet in slaap kunnen komen) is super maar de voice-over verknalde de scene voor me. Less is more, dat wordt hier weer eens duidelijk. De voice-over had in het tweede gedeelte van de film weg gelaten moeten worden.
Daarnaast was het einde een kwartier te lang. Het gedeelte na de assassination had er niet in gehoeven.
Maar gelukkig bleef er nog genoeg te genieten over.
Een zeer sterke film dat een meesterwerk was geweest wanneer een paar simpele dingen anders waren uitgevoerd.
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond de narrator wel wat wisselvallig, niet echt constant. Had ik overigens ook laatst bij I'm Not There, die kwam maar een aantal keer, op haast willekeurige momenten, tevoorschijn. Maar ik ben niet zo iemand die zich snel ergert aan een voice-over, ik snap nooit wat iedereen daar altijd tegen heeft![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Timo20 op 05-03-2008 23:02:02 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Yeah wellicht. Misschien ken ik de mythe daar niet goed genoeg voorquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:00 schreef JelleS het volgende:
Je snapt de film gewoon niet![]()
Wel vind ik dat de verschuiving van Robert Ford als held naar coward wat beter had kunnen worden uitgewerkt. Maar voor mij was het verhaal over de moord totaal niet compleet geweest zonder de nasleep. Vooral voor Amerikanen zal dit ook gelden. Het is een essentieel onderdeel van de mythe.
De attentiespan van pubers is ook niet zo lang. Het is je vergeven.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef Mainport het volgende:
Nou, ik vond de film toch wel saai hoor. Na al die lovende woorden mag iemand wel eens zeggen waar het op staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neemt niet weg dat Mainport best nog een korte attentiespanne zou kunnen hebben hoor, of dat nu door z'n hormoontjes komt, of door mensen die hem dat proberen aan te praten.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef Mainport het volgende:
Wat moet een outsider wel niet denken als hij dit allemaal leest?
quote:
Ik bijvoorbeeld, vind dit allemaal bijzonder schokkend.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef Mainport het volgende:
Wat moet een outsider wel niet denken als hij dit allemaal leest?
quote:Op maandag 25 februari 2008 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus Imdb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
Same here, voice-overs kunnen juist ontzettend nuttig zijn en een zege zijn voor het medium film. Mits juist toegepast natuurlijk. De beste voorbeelden hiervan zijn Apocalypse Now en de films van Terrence Malick. In deze films tilt zo'n voice-over de film daadwerkelijk naar een hoger niveau. Maar er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:47 schreef JelleS het volgende:
Maar ik ben niet zo iemand die zich snel ergert aan een voice-over, ik snap nooit wat iedereen daar altijd tegen heeft
quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
Dit was zen eerste en tot nu toe enige echte regisseurklus, dus niet zo gek dat hij dat niet heeft kunnen evenaren. Wat acteren betreft is het wel waar, maar veel nieuws heeft hij nog niet uitgevoerd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:
Jammer dat Zach Braff deze acting/directing-skills verder nooit meer heeft kunnen evenaren.
Zeker één van mijn favoriete films!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En mooie muziek:quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
En mooie muziek:The Shins - New Slang
Misschien wel de mooiste muzikale ontdekking die ik ooit in een film heb gedaan.
"Garden State". Heb de film net gezien, vanwege jullie commentaren. De scenes tussen Zach en Natalie zijn geweldig. Dat scoort een vette 9 inderdaad. Maar wat mij betreft is de rest enigszins vervelend, waardoor het allemaal wat te traag wordt. Van het eerste deel had zeker 15 minuten in de prullenbak mogen belanden.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:
[..]
Eensch...
Ik kan nooit genoeg krijgen van die film!
De mooie beelden, het leuke verhaal, de droge humor en de heerlijke soundtrack.
[ afbeelding ]
Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij is half ftr verliefd op deze film.
Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.
Dat is dan ook weer waar...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30Dus zoveel verschil is er niet.
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.
IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.
IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
Anders ga je niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:
[..]
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?
het was ook maar een garpje, hè, maar het is idd best vreemd, waarom de meeste dames niet echt een dergelijk interesse hebben, in films, dvd's, flitsende flatscreens en alles wat het kijken naar films zoveel leuker maakt ... ik ken ook geen enkele dame in mijn omgeving die zich verlekkert aan dergelijke zaken, niet zoals wij mannen (quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:20 schreef Gillingham het volgende:
Er staat ook 'ongeveer'. Gelukkig zijn er ook vrouwen en oudere mannen/jongere jongens. Maar wel een beetje weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
Wat ik wel onthutsend vind .. is dat BBC in het verleden al wel mooi docus heeft gemaakt. Maar nu met betere camera's bepaalde fenomenen her wilde filmen. Tot hun verbazing hebben wij mens dat in 10/15 jaar tijd al verstierd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:35 schreef Hulkio het volgende:
Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006)
De bioscoopversie Earth, eigenlijk een korte samenvatting van de serie, had ik al een tijdje geleden gezien nu was het dan tijd voor de complete serie van de BBC. Nog nooit heb ik een documentaire gezien met zulke prachtige beelden, deze beelden zijn het gevolg van vele jaren filmen, een groot budget en nieuwe filmtechnieken. Zo zie je dieren die nog nooit eerder te zien waren (op bewegende beelden), zeldzame verschijningen, maar ook de gevolgen die de mens op de natuur heeft. Een aflevering duurt ongeveer 45 minuten en daarin komt een onderwerp aan bod (bijv. grotten, woestijnen, bergketens, zoetwater etc.), na die aflevering volgt nog een korte making of. Ook die zijn zeker het kijken waard, zo zie je een man wekenlang in een klein hutje zitten met een verrekijker om een grote katachtige te vinden. Wat in de bioscoopversie in mijn ogen nogal een dooddoener was, was het einde. In de laatste paar minuten wilde men nog even te duidelijk de boodschap overbregen dat we al het moois dat we in de film zagen aan uitroeien zijn (op een vervelende Al Gore achtige manier). Dit was totaal niet nodig, want na het zien van al die prachtige dingen kan je die conclusie zelf ook wel trekken. De drie afsluitende aflevingen van de serie (onder de titel The Future) zijn een heel wat betere afsluiting. Er komen veel verschillende mensen aan het woord die allen hun mening geven over het behouden van dit alles op de lange termijn. Hoe we een balans moeten vinden tussen een groeiende bevolking, en nog belangrijker de daarbij horende economische groei, en ons ecologisch systeem. Kortom prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben! 9.0
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet je na gaan... Al Gore heeft het nog ook bij het verkeerde eind met z'n dramdocu. Met het gelul over CO2
maken we alleen maar meer stuk in de natuur. Bomen leven ervan .. welke onverlaat verzint dat CO2 slecht is. Dan moeten we maar meteen al het plankton verbieden. Of eigenlijk beter gezegd Al Gore begin JY maar te stoppen met ademen.
Redelijk. Heb Turks Fruit niet gezien dus kan het niet vergelijkenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:
[..]
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?
Als men hem een talent noemt dan is het toch erg gesteld met de Nederlandse acteerwereldquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.
ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.quote:
Ik heb geen zin om hier in lange discussies te gaan. Daar is het het topic niet voor. Maar je gelul dat Gore in zijn docu zegt dat CO2 slecht is. En dat die dan net zo goed kan stoppen met ademen is te dom woorden. Het gaat om de CO2 die vrij komt die al miljoenen jaren ligt op geslagen. Waardoor er een overschot onstaat.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.
bio-brandstof om het milieu te sparen, pff het is juist slechter. Het drijft alleen maar de kosten ons voedsel op. En bovendien dient daar meer bossen voor gekapt te worden. Per saldo is het VEEL slechter voor het milieu.
We worden zo gigantisch genept door die klootviolen in DenHaag. Alleen om dat een mongool in pak een dramdocu heeft gemaakt. Zijn conclussie is zo walgelijk fout.
Als bedrijf zijnde moet je tegenwoordig een CO2 manger in dienst hebben. Dat is namelijk bigbusiness. Het is gewoon te zielig voor woorden hoe genept we worden als het om milieu gaat. Van de zure regen en ozon horen we niets meer, nu is het opeens Global Warming en CO2
CO2quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef Lambiekje het volgende:
CO2
In die tijd was er nog geen 24 en was realtime dus nog vrij "nieuw".quote:Op maandag 10 maart 2008 01:52 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijk inspiratieloos filmpje met Depp in de hoofdrol. Het barst hier echt van de plotholes. Normaal heb ik daar niet zo heel veel moeite mee, maar bij deze film is het wel heel erg. Wat een leuke thriller had kunnen worden, is uiteindelijk niet meer dan een slechte tv film.
Cijfer: 5,0
Ben zelf in slaap gevallen bij deze film en dat gebeurd me niet vaakquote:Op maandag 10 maart 2008 22:26 schreef Lambiekje het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
Jezus he kan het nog trager en dat duurt de film ook nog eens 160minuten het lijkt wel eeuwen te duren. En het erge is, het is ook nog eens saai. Sommige van de natuur shots is ook nog eens met een viseye-shot gefilmd wat lelijk onscherpe hoeken geeft. Daaintegen is het wel solide geacteerd maar daar heb je nog geen goede film mee.
imdb 5 / imdb 7.9
En veel verschillende meningen. Wat mij betreft is Elizabethtown veel leukerquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie nu net dat meer mensen, die 2 films met elkaar vergeleken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua muziek is ElizatbethTown ook super, heel toepasselijke nummers hebben ze gebruikt. Wat dat betreft goed uitgezocht. Veel overeenkomsten met dingen die ik zelf heb gedaan en moest alweer terugdenken aan die fijne ervaring van enkele jaren terug![]()
Vandaar dat ik die misschien ook beter vind. Maar ik vond beide films wel leuk
Sowieso een aanrader voor degenen die Garden State een leuke film vonden..
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 11-03-2008 03:39:01 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Ik vond dat een goede filmquote:Op dinsdag 11 maart 2008 06:27 schreef heavenstar het volgende:
Wild At Heart...bah wat een k*t film zeg...
In Nederland wordt een crimineel ook beter in de watten gelegd dan een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Onze rijkshotelen zijn 5sterren. Keuze 3 gangenmenu's. En als je straf hebt uit gezeten heb je voorrrecht om een baan en woning toegewezen te krijgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film. Goed dat ie de problemen in de Amerikaanse gezondheidszorg zo aan de kaak stelt, maar de meeste dingen legde hij echt drie keer uit en dat werd wat langdradig. Sommige dingen waren wel schokkend, zoals dat de gevangenen in Guantanamo Bay betere medische verzorging krijgen dan ruim 50 miljoen Amerikanen...
Nooit geweten dat een documentaire geen film is....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film.
Hier ben ik na 3 kwartier uitgelopen tijdens een sneak preview.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:15 schreef RuneRose het volgende:
NIghtwatching Niet verkeerd. Erg goed zelfs. Heb 2 uur lang genoten. Misschien later meer.
http://imdb.com/title/tt0756683/quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
Gisteren Juno gezien. Was heel goed.
Vandaag: man of earth gezien. Ook heel goed.
Alleen in de laatste scene toch te eenvoudig.
Ik ga dan ook vandaag nog een keer kijken om tot een duidelijke recensie te komen. Hoe meer ik lees over de film hoe meer zin ik krijg om er nog dieper op in te gaan en de film te bestuderen. Aan de andere kant heb ik met mijn gebrekkige Bob Dylan-kennis ook het idee dat de film niet voor mij bedoelt is, er zitten zoveel verwijzingen in, zelfs behoorlijk ver gezocht af en toe. Hanyes gaat wat mij betreft net iets te ver. Maar ben benieuwd wat ik er de tweede keer van vind.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:38 schreef RuneRose het volgende:
I'm Not There![]()
Maarja, dat wist ik van te voren eigenlijk ook al wel.
Wat is 'ie goed. Een feest van herkenning, en die prachtige songs, en Cate Blancett in een soort van korte Fellini. Prachtig. Het is wel veel dat zo in een keer op je af komt, dat het lastig is om alles in 1 keer te bevatten, een 2e keer kijken zal dan ook snel komen, hopelijk. Ik kan trouwens best begrijpen dat het voor de niet liefhebbers/fans/kenners wat lastig op waarde te schatten is.
Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud isquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:14 schreef Gillingham het volgende:
Alice Doesn't Live Here Anymore (Martin Scorsese, 1974) 7.5
Wederom een ietwat ondergeschoven werkje van Scorsese. Een onderhoudend drama met heel aardig tot goed acteerwerk van Burstyn, Keitel en Kristofferson. Zelfs het zoontje van Alice is niet irritant en Jodie Foster heeft een leuke en verrassende bijrol. Geen meesterwerk, maar wél een goede film.
Het leuke is dat ze 2 jaar later - wederom in een scorsese film - al een belangrijkere rol kreeg. Maar ze was al erg veel voorgekomen in een scala aan series uit de jaren '70. Ook grappig is dat zelfs Laura Dern een figurantenrolletje heeft in Alice Doesn't Live Here Anymore.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud is![]()
Maar ja, ze wordt dit jaar dan ook 46.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toch paste het einde goed bij de rest van het verhaal en het is ook wel weer verfrissend om een realistische film te zien waar niet iedereen happily and ever after leeft.
Oja.. die neus van Jack Nicholson op een gegeven moment.![]()
Een 8.5“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Een film die niet echt voor me is weggelegd volgens mij. Enige wat ik eruit kon halen is een cynisch mannetje opgesloten in z'n eigen waardeloze lichaam maar wel via z'n linkeroog kan communiceren en vervolgens een boek kan "schrijven". Camera vond ik ronduit irritant. Die leuke Françaises die erin mee speelden, leuk. Maar niet echt toegevoegde waarde.quote:Waargebeurd verhaal over de directeur van het modeblad Elle, Jean-Dominique Bauby, die last van een beroerte krijgt en daardoor moet leven met een bijna geheel verlamd lichaam, op z'n linkeroog na.
Moby heeft zelfs zen muziek gratis aangeboden aan filmmakers. Goede actie van hem, zouden meer moeten doen (voor filmmakers met weinig geld, that is.quote:Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Southland Tales
En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:56 schreef trebremmit het volgende:
Never say never again 1983
Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:15 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.
Ach, elke 007-film moet je een beetje door een apart brilglas bekijken en niet teveel bij nadenken. Meestal zijn die films wel te pruimen als je gewoon niet teveel aan je hoofd wil hebben...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:08 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
[ afbeelding ]
Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy![]()
IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
mager zesjequote:Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
dat is enorm!!!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |