abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57196325
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:

Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
Eensch...
Ik kan nooit genoeg krijgen van die film!
De mooie beelden, het leuke verhaal, de droge humor en de heerlijke soundtrack.

Jammer dat Zach Braff deze acting/directing-skills verder nooit meer heeft kunnen evenaren.
Zeker één van mijn favoriete films!

En Natalie Portman

[ Bericht 8% gewijzigd door Tom89 op 06-03-2008 13:56:18 (plaatje erbij) ]
pi_57196959
Ah was jij dan de persoon die mij het aanraden ? Las er namelijk op dit (of een ander film-forum) over dat iemand helemaal verliefd op deze film was (en het voor de 4e keer had gezien.)

Ik ben die persoon dankbaar
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57197275
Ik weet niet of ik dat was, maar ik had het in ieder geval kunnen zijn .
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:46:17 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57197401
Volgens mij is half ftr verliefd op deze film.
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:30:22 #185
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57199760
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:

Jammer dat Zach Braff deze acting/directing-skills verder nooit meer heeft kunnen evenaren.
Zeker één van mijn favoriete films!
Dit was zen eerste en tot nu toe enige echte regisseurklus, dus niet zo gek dat hij dat niet heeft kunnen evenaren. Wat acteren betreft is het wel waar, maar veel nieuws heeft hij nog niet uitgevoerd.

Dat het een geweldige film is ben ik wel met je eens

[ Bericht 9% gewijzigd door JelleS op 06-03-2008 16:37:03 ]
  donderdag 6 maart 2008 @ 17:33:00 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57201100
Crash of Moons

Nog wetenschappelijk incorrecter dan Armageddon: twee manen gaan op elkaar botsen. Als voorproefje schieten enorme bliksemschichten van de ene maan naar de andere maan, als ze elkander al naderen. Aan Rocky Jones de taak om er voor te zorgen, dat de bevolkingen van beide manen geëvacueerd worden. Enfin, de poster zag er veelbelovend uit, maar dit was niets meer dan een vervelende kinderfilm, die naar het einde toe steeds minder wist te boeien.

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Prachtig geschoten natuurlijk, toch had de uitwerking van het verhaal beter gekund. Dat ik door ziekte de film in drie delen heb gezien, maakt het natuurlijk ook niet echt beter op. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:43:23 #187
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57211039
There Will Be Blood (2007)
Sterk drama rond een olieman Daniel Plainview (Daniel Day Lewis) in de beginjaren van de business. Zijn manier van praten en doen is wel oscarwaardig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 8.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2008 @ 00:05:30 #188
862 Arcee
Look closer
pi_57211657
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
En mooie muziek: The Shins - New Slang

Misschien wel de mooiste muzikale ontdekking die ik ooit in een film heb gedaan.

Dankzij deze scène dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:08:46 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57211726
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 00:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

En mooie muziek: The Shins - New Slang

Misschien wel de mooiste muzikale ontdekking die ik ooit in een film heb gedaan.
Daar sluit ik me bij aan.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 03:17:07 #190
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57213741
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:

[..]

Eensch...
Ik kan nooit genoeg krijgen van die film!
De mooie beelden, het leuke verhaal, de droge humor en de heerlijke soundtrack.
[ afbeelding ]
"Garden State". Heb de film net gezien, vanwege jullie commentaren. De scenes tussen Zach en Natalie zijn geweldig. Dat scoort een vette 9 inderdaad. Maar wat mij betreft is de rest enigszins vervelend, waardoor het allemaal wat te traag wordt. Van het eerste deel had zeker 15 minuten in de prullenbak mogen belanden.
Natalie speelt echt geweldig, dus ook dat is een pluspunt van de film. Geen topfilm wat mij betreft, maar vanwege de chemie tussen Natalie en Zach wel de moeite waard. De tranen van Natalie waren wel erg mooi.

Cijfer: 7,0

Verschil van mening dus over deze film.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57215338
Ken 'beuren toch...

Ik zou geen minuut weg willen knippen van de film... pareltje zoals 'ie is.
Maar ik kan begrijpen dat sommigen de film traag vinden, in ieder geval tof dat je de chemie wel erkent.
pi_57217067
The School of Rock (Richard Linklater, 2003)
Dewey zit depressief te wezen in zijn huis, waarvan de huur ook al maanden niet meer betaald is. Wanneer er voor zijn huisgenoot Ned een telefoontje komt met een aanbod om in te vallen als leraar, doet Dewey zich voor als Ned en begint met lesgeven op de prestigieuze Horace Green lagere school. De gitarist heeft dan wel geen kaas gegeten van lesgeven, hij brengt zijn leerlingen wel de liefde bij voor de rock ’n roll. Leuke film van Richard Linklater met in de hoofdrol een enthousiaste Jack Black. Het verhaal zit wel vol cliches, maar toch blijft het allemaal vermakelijk. Enkele zeer grappige scenes en een goede soundtrack. Mede door Jack Black in topvorm een geslaagde film. 7.3
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:57:38 #193
67089 Gillingham
The horror...
pi_57218545
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij is half ftr verliefd op deze film.
Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.

Ik vond 'm wel aardig, maar niks speciaals.

Ik vrees overigens vooral voor Braff's versie van Elsker dig for Evigt.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:00:44 #194
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57219827
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:57 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.
Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30 Dus zoveel verschil is er niet.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:45:17 #195
67089 Gillingham
The horror...
pi_57220689
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30 Dus zoveel verschil is er niet.
Dat is dan ook weer waar...
pi_57221203
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:20:58 #197
67089 Gillingham
The horror...
pi_57221375
Er staat ook 'ongeveer'. Gelukkig zijn er ook vrouwen en oudere mannen/jongere jongens. Maar wel een beetje weinig.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:22:12 #198
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57229223
Gisteren in de sneak:

Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_57232756
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.

En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:59:22 #200
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_57232983
Nu aan het kijken en zeer de moeite waard.

Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:25:25 #201
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57238935
Apocalypto

De film gaat simpel gezegd over een stam die voor de helft meegenomen/gevangen wordt door een (veel) grotere stam. Een onsnappingspoging neemt de groep badguys mee terug naar het terrein waar het allemaal begon,... echter,... die is het gebied waar hij opgegroeid is,.... waar hij zich thuis voelt,... wat hij zal beschermen.

Klinkt kazig maar de film pakt goed uit,... film is gesproken in de oude Mayan taal voor zover ik weet. Een tikje hard op sommige momenten,... helemaal als vader zijnde, maar achteraf gezien viel het toch wel mee. Er zijn hardere films zeg maar,.... het was meer de chaos in het begin die aangreep. Een aanrader!

IMDB cijfer: 7.9/10 (48,815 votes)
Mijn cijfer: 7.5

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:59:06 #202
52357 Lambiekje
pi_57239377
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Zomerhitte

Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:59:43 #203
52357 Lambiekje
pi_57239387
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:

[..]

Anders ga je niet?
pi_57240968
Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006)
De bioscoopversie Earth, eigenlijk een korte samenvatting van de serie, had ik al een tijdje geleden gezien nu was het dan tijd voor de complete serie van de BBC. Nog nooit heb ik een documentaire gezien met zulke prachtige beelden, deze beelden zijn het gevolg van vele jaren filmen, een groot budget en nieuwe filmtechnieken. Zo zie je dieren die nog nooit eerder te zien waren (op bewegende beelden), zeldzame verschijningen, maar ook de gevolgen die de mens op de natuur heeft. Een aflevering duurt ongeveer 45 minuten en daarin komt een onderwerp aan bod (bijv. grotten, woestijnen, bergketens, zoetwater etc.), na die aflevering volgt nog een korte making of. Ook die zijn zeker het kijken waard, zo zie je een man wekenlang in een klein hutje zitten met een verrekijker om een grote katachtige te vinden. Wat in de bioscoopversie in mijn ogen nogal een dooddoener was, was het einde. In de laatste paar minuten wilde men nog even te duidelijk de boodschap overbregen dat we al het moois dat we in de film zagen aan uitroeien zijn (op een vervelende Al Gore achtige manier). Dit was totaal niet nodig, want na het zien van al die prachtige dingen kan je die conclusie zelf ook wel trekken. De drie afsluitende aflevingen van de serie (onder de titel The Future) zijn een heel wat betere afsluiting. Er komen veel verschillende mensen aan het woord die allen hun mening geven over het behouden van dit alles op de lange termijn. Hoe we een balans moeten vinden tussen een groeiende bevolking, en nog belangrijker de daarbij horende economische groei, en ons ecologisch systeem. Kortom prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben! 9.0
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:55:50 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57241341
Manhunt in Space
Net als Crash of Moons een weinig memorabel niemendalletje. De ietwat vadsige Rocky Jones en zijn goofy sidekick Winky moet een stel mysterieuze ruimte-overvallen onderzoeken. Opvallend is dat er veel pistolen getrokken worden, maar de actie alleen maar uit loos geknok bestaat, waar menig vuistslag aan de lucht wordt gegeven. Cijfer: 3

Gojira

Hier is het allemaal mee begonnen, de Japanse Kaiju-series . Erg goedgemaakte film met overtuigende special effects en daarbij ook nog een interessant drama. Zo heel loos en nietszeggend is deze film helemaal niet. Leuk ook om te zien dat Takashi Shimura als professor een belangrijke rol in deze film heeft. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57241899
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 14:20 schreef Gillingham het volgende:
Er staat ook 'ongeveer'. Gelukkig zijn er ook vrouwen en oudere mannen/jongere jongens. Maar wel een beetje weinig.
het was ook maar een garpje, hè, maar het is idd best vreemd, waarom de meeste dames niet echt een dergelijk interesse hebben, in films, dvd's, flitsende flatscreens en alles wat het kijken naar films zoveel leuker maakt ... ik ken ook geen enkele dame in mijn omgeving die zich verlekkert aan dergelijke zaken, niet zoals wij mannen ( ) dat doen .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:34:17 #207
52357 Lambiekje
pi_57243387
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:35 schreef Hulkio het volgende:
Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006)
De bioscoopversie Earth, eigenlijk een korte samenvatting van de serie, had ik al een tijdje geleden gezien nu was het dan tijd voor de complete serie van de BBC. Nog nooit heb ik een documentaire gezien met zulke prachtige beelden, deze beelden zijn het gevolg van vele jaren filmen, een groot budget en nieuwe filmtechnieken. Zo zie je dieren die nog nooit eerder te zien waren (op bewegende beelden), zeldzame verschijningen, maar ook de gevolgen die de mens op de natuur heeft. Een aflevering duurt ongeveer 45 minuten en daarin komt een onderwerp aan bod (bijv. grotten, woestijnen, bergketens, zoetwater etc.), na die aflevering volgt nog een korte making of. Ook die zijn zeker het kijken waard, zo zie je een man wekenlang in een klein hutje zitten met een verrekijker om een grote katachtige te vinden. Wat in de bioscoopversie in mijn ogen nogal een dooddoener was, was het einde. In de laatste paar minuten wilde men nog even te duidelijk de boodschap overbregen dat we al het moois dat we in de film zagen aan uitroeien zijn (op een vervelende Al Gore achtige manier). Dit was totaal niet nodig, want na het zien van al die prachtige dingen kan je die conclusie zelf ook wel trekken. De drie afsluitende aflevingen van de serie (onder de titel The Future) zijn een heel wat betere afsluiting. Er komen veel verschillende mensen aan het woord die allen hun mening geven over het behouden van dit alles op de lange termijn. Hoe we een balans moeten vinden tussen een groeiende bevolking, en nog belangrijker de daarbij horende economische groei, en ons ecologisch systeem. Kortom prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben! 9.0
Wat ik wel onthutsend vind .. is dat BBC in het verleden al wel mooi docus heeft gemaakt. Maar nu met betere camera's bepaalde fenomenen her wilde filmen. Tot hun verbazing hebben wij mens dat in 10/15 jaar tijd al verstierd.
Maar wat je zegt een sublieme serie. Vooral die grot aflevering dat er organismes zijn die op zwavel leven. Aan de andere kant .. in de Blue Planet reeks waar BBC al het onderwater leven gefilmd is, Laat zien dat er ook organismes zijn op de diepzee die leven op de uitstoot van vulkaanuitbarstingen.

Moet je na gaan... Al Gore heeft het nog ook bij het verkeerde eind met z'n dramdocu. Met het gelul over CO2
maken we alleen maar meer stuk in de natuur. Bomen leven ervan .. welke onverlaat verzint dat CO2 slecht is. Dan moeten we maar meteen al het plankton verbieden. Of eigenlijk beter gezegd Al Gore begin JY maar te stoppen met ademen.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:43:11 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57243537
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Moet je na gaan... Al Gore heeft het nog ook bij het verkeerde eind met z'n dramdocu. Met het gelul over CO2
maken we alleen maar meer stuk in de natuur. Bomen leven ervan .. welke onverlaat verzint dat CO2 slecht is. Dan moeten we maar meteen al het plankton verbieden. Of eigenlijk beter gezegd Al Gore begin JY maar te stoppen met ademen.
pi_57243885
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef milagro het volgende:

Geef mij er maar een !
pi_57243909
Lambiekje, je zou professor moeten worden.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:55:38 #211
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57246883
Wat is Alien versus Predator 2 een enorme buttfilm geworden. Wat mij betreft het absolute dieptepunt in zowel de alien als predator serie.
- Oninteressant verhaal
- Idiote characters
- het liefdesverhaal tussen de pizzaboy en de blonde neukslet: boring as hell
- kut

Schande dat dit script ooit verfilmd is. Wie dit goedgekeurd heeft kan geen hart voor de serie hebben.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:53:07 #212
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57251742
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:

[..]

Redelijk. Heb Turks Fruit niet gezien dus kan het niet vergelijken
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.
Als men hem een talent noemt dan is het toch erg gesteld met de Nederlandse acteerwereld
  zondag 9 maart 2008 @ 00:02:58 #213
52357 Lambiekje
pi_57254300
In the Valley of Elah (2007)
Een degelijke Whodunnit. Hank Deerfield (Tommy Lee Jones) heeft een vermoeden dat zijn zoon vermist is. En gaat naar de plaats waar zijn basis gesetteld is. Zijn zoon is net terug van een missie in Irak. Al snel wordt zijn lichaam in de bosjes gevonden. Samen met een plaatselijk agente (Charlize Theron) gaat hij op onderzoek uit. De soldaatjes blijken niet zo netjes geweest te zijn.

Tommy is sterk in de rol van een vader die alles wil weten hoe en wat rond om de moord van zijn zoon.

cijfer 8 / imdb 7.6

Steel Trap 2007
Tijdens een nieuwjaarsfeest worden een stel gasten uitgenodigd voor een vip-feest middels een SMS. Al snel wordt duidelijk dat het om een "game" gaat. En al snel valt de eerst slachtoffer. Ach leuk geprobeerde horror. Naar mijn idee is het een mengelmoes van Saw(1) en The Cube.

cijfer 5 / imdb 5.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 09-03-2008 09:31:56 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 00:17:02 #214
52357 Lambiekje
pi_57254543
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.
bio-brandstof om het milieu te sparen, pff het is juist slechter. Het drijft alleen maar de kosten ons voedsel op. En bovendien dient daar meer bossen voor gekapt te worden. Per saldo is het VEEL slechter voor het milieu.
We worden zo gigantisch genept door die klootviolen in DenHaag. Alleen om dat een mongool in pak een dramdocu heeft gemaakt. Zijn conclussie is zo walgelijk fout.
Als bedrijf zijnde moet je tegenwoordig een CO2 manger in dienst hebben. Dat is namelijk bigbusiness. Het is gewoon te zielig voor woorden hoe genept we worden als het om milieu gaat. Van de zure regen en ozon horen we niets meer, nu is het opeens Global Warming en CO2
  zondag 9 maart 2008 @ 00:25:10 #215
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57254710
Doom was weer lollig. Maar als iemand die heel veel Doom in zijn jeugd heeft gespeeld had ik het leuker gevonden als het verhaal dichter bij de game had gelegen. Dat was naar mijn mening ook interessanter geweest dan de zoveelste mutatievariatie
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 9 maart 2008 @ 00:34:08 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57254886
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.
bio-brandstof om het milieu te sparen, pff het is juist slechter. Het drijft alleen maar de kosten ons voedsel op. En bovendien dient daar meer bossen voor gekapt te worden. Per saldo is het VEEL slechter voor het milieu.
We worden zo gigantisch genept door die klootviolen in DenHaag. Alleen om dat een mongool in pak een dramdocu heeft gemaakt. Zijn conclussie is zo walgelijk fout.
Als bedrijf zijnde moet je tegenwoordig een CO2 manger in dienst hebben. Dat is namelijk bigbusiness. Het is gewoon te zielig voor woorden hoe genept we worden als het om milieu gaat. Van de zure regen en ozon horen we niets meer, nu is het opeens Global Warming en CO2
Ik heb geen zin om hier in lange discussies te gaan. Daar is het het topic niet voor. Maar je gelul dat Gore in zijn docu zegt dat CO2 slecht is. En dat die dan net zo goed kan stoppen met ademen is te dom woorden. Het gaat om de CO2 die vrij komt die al miljoenen jaren ligt op geslagen. Waardoor er een overschot onstaat.
Biobrandstoffen brengen idd andere problemen met zich mee, zoals kapping van bossen en opdrijven van voedselprijzen. Maar geen CO2 problemen.
pi_57255563
Ik kom net terug van Cloverfield. Gewoon een vermakelijke film, die me eigenlijk 90 minuten lang wel geboeid heeft gehouden (maar das ook niet zo moeilijk met die 1st person view).

Ik geef 'm een 7.5
  Donald Duck held zondag 9 maart 2008 @ 01:28:20 #218
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57255610
Pas Jumper gezien. Geinig concept, slecht uitgewerkt. Het is alleen maar een vluchtverhaaltje van anderhalf uur.
Samuel L Jackson speelt een belabberd uitgevoerde slechterik zonder enig karakter die om een gare reden achter de hoofdpersoon aanzit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 9 maart 2008 @ 01:38:57 #219
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_57255779

Leuke comedy!!
De drie dames zijn goed gecasted en dragen deze film ver boven het gemiddelde comedy.
8/10

[ Bericht 11% gewijzigd door dvdfreak op 09-03-2008 02:21:28 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 03:29:55 #220
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57256948

Het op ware feiten gebaseerde verhaal over Bridget, Nina en Jackie, drie dames die een onbeduidend baantje hebben bij de Federale Bank van Amerika. Ze ontdekken dat om het monetaire stelsel in stand te houden er regelmatig officieel geld verbrand wordt en de dames proberen regelmatig wat van dit geld achterover te drukken...

Ik heb me wel vermaakt, maar echt geweldig is het allemaal niet. Natuurlijk zal het niet allemaal kloppen, maar als je daar op gaat letten kun je geen film meer kijken. 'Mad Money' is gewoon een leuke film in zijn genre. Geen topper, maar ook niet slecht.

Cijfer: 7.0
  zondag 9 maart 2008 @ 11:51:27 #221
52357 Lambiekje
pi_57259546

Fast Girl (2007)
Een meid (Mircea Monroe ) wil racer worden. Alleen ze heeft wat problemen met bocht 8 waar 10 jaar terug haar vader is overleden. Oh en daarnaast is er natuurlijk nog een subplotje van een vriendje, we komen niet verder dan en zieligkusje op de mond. En ik ben van mening dat we wel wat meer van haar op de baan hadden mogen zien. Nu is het allemaal net niets.

cijfer 4 / imdb 3.6
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 12:09:16 #222
862 Arcee
Look closer
pi_57259812
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2008 @ 16:16:23 #223
52357 Lambiekje
pi_57264736
Mad Money (2008)
Ach wel een leuke comedy. Maar toch ben ik van mening dat Katie Holmes en Keaton een beetje miscast zijn.

cijfer 6 / imdb 4.5
  zondag 9 maart 2008 @ 20:44:15 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57269993
Pirates of the Caribbean: At World's End
Oef, wat een gedrocht, wat een draak. Dit was echt verschrikkelijk! Na ruim een uur was ik de draad volledig kwijt en mocht ik geen enkel karakter, de een was nog vervelender dan de ander. Wat mij betreft zonken al die piratenschepen voorgoed naar de zeebodem . Wat een rommeltje . Cijfer: 4,5

Fort Apache
Sympathieke western. Cijfer: 7

Troy
Zielloos epos met van die onbedoeld lollige oneliners. Het keek nog wel lekker weg voor zo'n lange film, maar veel soeps is het niet. Het acteerwerk is over de gehele linie bedroevend. Wèl is het leuk om te zien wat voor oneervolle rol sufkut Orlando Bloom mocht vervullen. Cijfer: 5,5
pi_57270679
Ik heb vandaag Ta Divna Splitska Noc (of nog : Die Prachtige Nacht in Split) gezien

Kroatische film (in zwart-wit) die zich afspeelt in Split. Het is oudejaarsavond, en wij zien de laatste uren van het jaar keer op keer, telkens vanuit het perspectief van iemand anders, hoewel al deze personages (ook al beseffen ze het soms zelfs niet) iets met elkaar te maken hebben.

Soms is de film nogal zielig (drugs, moord, verraad, slechte sex..) maar het is best interessant. Dat Coolio ineens meespeelt zonder de film te gaan domineren is best leuk.
  maandag 10 maart 2008 @ 01:52:50 #226
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57276792

Redelijk inspiratieloos filmpje met Depp in de hoofdrol. Het barst hier echt van de plotholes. Normaal heb ik daar niet zo heel veel moeite mee, maar bij deze film is het wel heel erg. Wat een leuke thriller had kunnen worden, is uiteindelijk niet meer dan een slechte tv film.

Cijfer: 5,0
pi_57281261
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
Alleen het begin en einde waren boeiend, tijdens het middenstuk (grootste gedeelte) had ik niet door wat er nou aan de hand was en waarom.
Het einde is wel mooi.
6.1/10

The Office US season 1&2
Heerlijke comedy, tussen de (leuke) makkelijke grappen ook genoeg subtiele humor.
8.5/10

]The Usual Suspects (1995)
Gewoon goed, had er wel iets meer van verwacht door de mega-hype.
Wel zeer vermakelijk, mede door mijn held Kevin Spacey.
8/10

Moderator maandag 10 maart 2008 @ 13:19:18 #228
9859 crew  Karina
Woman
pi_57282848
Shoot 'em up
Idiote actiefilm met een verhaal dat echt nergens op slaat (iets met een baby en beenmerg). Slecht geacteerd en ongeloofwaardige actiescenes (wortel die door een schedel wordt gedouwd).

Maar ondanks alles was het al met al geen echt slechte film, lekker snel en veel geweld. Gewoon lekker voor een saaie zondagmiddag of zo. Beetje vergelijkbaar met Crank, alleen het verhaal is nog minder.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 10 maart 2008 @ 19:29:56 #229
130755 Kinga
versier hier
pi_57289497
The Mist (2007)

Runaway Jury (2003)

Ik vond ze allebei vreselijk goed, voor een plotje moet je maar ff op imdb kijken.
  maandag 10 maart 2008 @ 21:32:56 #230
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_57292440
Als je een bizarre film wil zien, kan ik je Sweet Movie aanraden.
Het heeft alles, van choco-sex tot urinerende mannen en van lijken die worden geidentificeerd tot borstvoeding.
Je moet er wel tegen kunnen, want je komt ook mannen tegen die over elkaar kotsen.
Maar het vermaakt op zijn eigen manier.
pi_57292701
Hmm dat klinkt wel interessant. Maar is de sfeer in de film relaxt of drukkend ?
  maandag 10 maart 2008 @ 21:46:04 #232
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57292761
Net gezien:

The Narrow Margin
Heerlijke film noir die ondanks z`n korte speelduur van net 70 minuten toch erg krachtig en geweldig genietbaar is.
Het verhaal is redelijk simpel maar zit goed in elkaar (met een toffe twist op het einde), het script bevat een paar sterke en scherpe dialogen en het acteerwerk is geweldig. Charles McGraw is geweldig in de hoofdrol en vooral Marie Windsor geeft `m goed tegengas.
Aanrader!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 10 maart 2008 @ 22:26:47 #233
52357 Lambiekje
pi_57293837
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
Jezus he kan het nog trager en dat duurt de film ook nog eens 160minuten het lijkt wel eeuwen te duren. En het erge is, het is ook nog eens saai. Sommige van de natuur shots is ook nog eens met een viseye-shot gefilmd wat lelijk onscherpe hoeken geeft. Daaintegen is het wel solide geacteerd maar daar heb je nog geen goede film mee.

imdb 5 / imdb 7.9

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 10-03-2008 22:31:58 ]
pi_57293908
quote:
Op maandag 10 maart 2008 01:52 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Redelijk inspiratieloos filmpje met Depp in de hoofdrol. Het barst hier echt van de plotholes. Normaal heb ik daar niet zo heel veel moeite mee, maar bij deze film is het wel heel erg. Wat een leuke thriller had kunnen worden, is uiteindelijk niet meer dan een slechte tv film.

Cijfer: 5,0
In die tijd was er nog geen 24 en was realtime dus nog vrij "nieuw".
  maandag 10 maart 2008 @ 22:54:40 #235
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57294597
Gisteren gekeken

9 Rota (9th Company)

Sterke oorlogsfilm waarbij de kijker een groep russische vrijwilligers volgt die gaan vechten in Afghanistan. De film volgt de opzet van Full Metal Jacket, dus eerst het trainigskamp voordat we echt de oorlog induiken. Iedereen weet wel hoe het afliep met de russen in afghanistan.

Sterke oorlogsfilm over een oorlog waar vrij weinig van bekend is en ook wel interessant vanwege de huidige situatie in Afghanistan.

IMDB rating: 7.5/10 (2,860 votes)
Mijn cijfer: 8
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 10 maart 2008 @ 23:01:49 #236
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57294860
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:26 schreef Lambiekje het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
Jezus he kan het nog trager en dat duurt de film ook nog eens 160minuten het lijkt wel eeuwen te duren. En het erge is, het is ook nog eens saai. Sommige van de natuur shots is ook nog eens met een viseye-shot gefilmd wat lelijk onscherpe hoeken geeft. Daaintegen is het wel solide geacteerd maar daar heb je nog geen goede film mee.

imdb 5 / imdb 7.9
Ben zelf in slaap gevallen bij deze film en dat gebeurd me niet vaak . Hoogtepunt van de film was eigenlijk het feit dat de release een verkeerde naam had:
- The.Assassination.Of.Jesse.James.By.The.Coward.Robert.Redford.LIMITED.720p.Bluray.x264-

Daarna ging het snel bergafwaarts
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:01:38 #237
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_57296551
The Mist

Mysterieuze mist doemt ineens op in een dorpje ver van de bewoonde wereld. En de mist neemt iets met zich mee,.... een groep mensen die schuilen met zijn allen in de lokale supermarkt komen daar snel genoeg achter.

Een horrorfilm geschreven door Stephen King. Op wat slecht acteerwerk na zo nu en dan en wat mindere CG technieken heb ik me toch goed vermaakt met deze film. De spanning blijft er continue in en de horrorfan komt goed aan zijn of haar trekken daar de gore factor redelijk is. Los van de horror en het niet menselijke aan de film is de opbouwende spanning tussen de mensen onderling ook duidelijk merkbaar. De film had best nog wat weg van het Xbox 360 spel Dead Rising, waarin jij je ook in een grote shopping mall moet verstoppen voor zombies en ander gespuis. Fantastisch einde overigens!!

IMDB cijfer: 7.7
Mijn cijfer: 6.5

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  Redactie Games dinsdag 11 maart 2008 @ 02:12:50 #238
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57298280
Ook Garden State gezien vandaag. Ik vond em wel aardig, niet super. Maar wel hele toffe beelden en vreemde dingen die die gast allemaal meemaakt
Toch wel een 7'tje voor mij waard.

Verder vind ik em een beetje lijken op ElizabethTown qua verhaal. Ook zo'n "Feel Good"
movie, Kirsten Dunst speelt ook heel in die film.. Garden State vind ik wel iets artistieker uitgewerkt..

Ik zie nu net dat meer mensen, die 2 films met elkaar vergeleken..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 03:13:03 #239
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57298805
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 02:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie nu net dat meer mensen, die 2 films met elkaar vergeleken..
En veel verschillende meningen. Wat mij betreft is Elizabethtown veel leuker
  Redactie Games dinsdag 11 maart 2008 @ 03:29:10 #240
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57298909
Ik kan mezelf beter relateren met ElizabethTown,
SPOILER
Qua muziek is ElizatbethTown ook super, heel toepasselijke nummers hebben ze gebruikt. Wat dat betreft goed uitgezocht. Veel overeenkomsten met dingen die ik zelf heb gedaan en moest alweer terugdenken aan die fijne ervaring van enkele jaren terug

Vandaar dat ik die misschien ook beter vind. Maar ik vond beide films wel leuk
Sowieso een aanrader voor degenen die Garden State een leuke film vonden..

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 11-03-2008 03:39:01 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')