quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
Dit was zen eerste en tot nu toe enige echte regisseurklus, dus niet zo gek dat hij dat niet heeft kunnen evenaren. Wat acteren betreft is het wel waar, maar veel nieuws heeft hij nog niet uitgevoerd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:
Jammer dat Zach Braff deze acting/directing-skills verder nooit meer heeft kunnen evenaren.
Zeker één van mijn favoriete films!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En mooie muziek:quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:05 schreef Roi het volgende:
Garden State (2004)
Wat een heerlijke feel-good film zeg. Mooie beelden en een mooi verhaal.
Ik ben verliefd op deze film!
8.5/10
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
En mooie muziek:The Shins - New Slang
Misschien wel de mooiste muzikale ontdekking die ik ooit in een film heb gedaan.
"Garden State". Heb de film net gezien, vanwege jullie commentaren. De scenes tussen Zach en Natalie zijn geweldig. Dat scoort een vette 9 inderdaad. Maar wat mij betreft is de rest enigszins vervelend, waardoor het allemaal wat te traag wordt. Van het eerste deel had zeker 15 minuten in de prullenbak mogen belanden.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Tom89 het volgende:
[..]
Eensch...
Ik kan nooit genoeg krijgen van die film!
De mooie beelden, het leuke verhaal, de droge humor en de heerlijke soundtrack.
[ afbeelding ]
Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij is half ftr verliefd op deze film.
Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Correctie: half mannelijk ftr van rond een jaar of 20.
Dat is dan ook weer waar...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ongeveer heel ftr bestaat uit mannen tussen de 18 en 30Dus zoveel verschil is er niet.
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.
IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Zomerhitte
Had me op het ergste voorbereid maar ik vond het redelijk meevallen. Het verhaal is ubervoorspelbaar en geeft je niets nieuws.
Het geen waar de film over struikelt is het scenario. De dialogen komen houterig over, wat nog eens wordt versterkt door het acteerwerk. Sophie Hilbrand is wel ok maar hoofdrolspeler Waldemar Torenstra heeft het charisma en acteertalent van het achtereind van een varken. In bijna iedere scene kijkt hij hetzelfde en hij spreekt de dialogen uit alsof ie ze voorleest. Geen goede keuze dus.
De film in z`n geheel is dus niet superslecht (had slechter verwacht) en redelijk kijkbaar.
IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
Anders ga je niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:
[..]
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?
het was ook maar een garpje, hè, maar het is idd best vreemd, waarom de meeste dames niet echt een dergelijk interesse hebben, in films, dvd's, flitsende flatscreens en alles wat het kijken naar films zoveel leuker maakt ... ik ken ook geen enkele dame in mijn omgeving die zich verlekkert aan dergelijke zaken, niet zoals wij mannen (quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:20 schreef Gillingham het volgende:
Er staat ook 'ongeveer'. Gelukkig zijn er ook vrouwen en oudere mannen/jongere jongens. Maar wel een beetje weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
Wat ik wel onthutsend vind .. is dat BBC in het verleden al wel mooi docus heeft gemaakt. Maar nu met betere camera's bepaalde fenomenen her wilde filmen. Tot hun verbazing hebben wij mens dat in 10/15 jaar tijd al verstierd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:35 schreef Hulkio het volgende:
Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006)
De bioscoopversie Earth, eigenlijk een korte samenvatting van de serie, had ik al een tijdje geleden gezien nu was het dan tijd voor de complete serie van de BBC. Nog nooit heb ik een documentaire gezien met zulke prachtige beelden, deze beelden zijn het gevolg van vele jaren filmen, een groot budget en nieuwe filmtechnieken. Zo zie je dieren die nog nooit eerder te zien waren (op bewegende beelden), zeldzame verschijningen, maar ook de gevolgen die de mens op de natuur heeft. Een aflevering duurt ongeveer 45 minuten en daarin komt een onderwerp aan bod (bijv. grotten, woestijnen, bergketens, zoetwater etc.), na die aflevering volgt nog een korte making of. Ook die zijn zeker het kijken waard, zo zie je een man wekenlang in een klein hutje zitten met een verrekijker om een grote katachtige te vinden. Wat in de bioscoopversie in mijn ogen nogal een dooddoener was, was het einde. In de laatste paar minuten wilde men nog even te duidelijk de boodschap overbregen dat we al het moois dat we in de film zagen aan uitroeien zijn (op een vervelende Al Gore achtige manier). Dit was totaal niet nodig, want na het zien van al die prachtige dingen kan je die conclusie zelf ook wel trekken. De drie afsluitende aflevingen van de serie (onder de titel The Future) zijn een heel wat betere afsluiting. Er komen veel verschillende mensen aan het woord die allen hun mening geven over het behouden van dit alles op de lange termijn. Hoe we een balans moeten vinden tussen een groeiende bevolking, en nog belangrijker de daarbij horende economische groei, en ons ecologisch systeem. Kortom prachtige documentaire die iedereen gezien moet hebben! 9.0
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet je na gaan... Al Gore heeft het nog ook bij het verkeerde eind met z'n dramdocu. Met het gelul over CO2
maken we alleen maar meer stuk in de natuur. Bomen leven ervan .. welke onverlaat verzint dat CO2 slecht is. Dan moeten we maar meteen al het plankton verbieden. Of eigenlijk beter gezegd Al Gore begin JY maar te stoppen met ademen.
Redelijk. Heb Turks Fruit niet gezien dus kan het niet vergelijkenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef F_N het volgende:
[..]
En? Gaat onze Sophie net zoveel uit de kleren als Monique in Turks Fruit?
Als men hem een talent noemt dan is het toch erg gesteld met de Nederlandse acteerwereldquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het lijkt wel of Torenstra een nieuw talent is ... Tiramisu, Zomerhitte en dan straks Bruidsvlucht.
ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.quote:
Ik heb geen zin om hier in lange discussies te gaan. Daar is het het topic niet voor. Maar je gelul dat Gore in zijn docu zegt dat CO2 slecht is. En dat die dan net zo goed kan stoppen met ademen is te dom woorden. Het gaat om de CO2 die vrij komt die al miljoenen jaren ligt op geslagen. Waardoor er een overschot onstaat.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja lach er maar om ... maar zo ernstig is het gesteld dat we met ze allen "ohnee milieu. paniek peeuw" roepen.
bio-brandstof om het milieu te sparen, pff het is juist slechter. Het drijft alleen maar de kosten ons voedsel op. En bovendien dient daar meer bossen voor gekapt te worden. Per saldo is het VEEL slechter voor het milieu.
We worden zo gigantisch genept door die klootviolen in DenHaag. Alleen om dat een mongool in pak een dramdocu heeft gemaakt. Zijn conclussie is zo walgelijk fout.
Als bedrijf zijnde moet je tegenwoordig een CO2 manger in dienst hebben. Dat is namelijk bigbusiness. Het is gewoon te zielig voor woorden hoe genept we worden als het om milieu gaat. Van de zure regen en ozon horen we niets meer, nu is het opeens Global Warming en CO2
CO2quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:34 schreef Lambiekje het volgende:
CO2
In die tijd was er nog geen 24 en was realtime dus nog vrij "nieuw".quote:Op maandag 10 maart 2008 01:52 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijk inspiratieloos filmpje met Depp in de hoofdrol. Het barst hier echt van de plotholes. Normaal heb ik daar niet zo heel veel moeite mee, maar bij deze film is het wel heel erg. Wat een leuke thriller had kunnen worden, is uiteindelijk niet meer dan een slechte tv film.
Cijfer: 5,0
Ben zelf in slaap gevallen bij deze film en dat gebeurd me niet vaakquote:Op maandag 10 maart 2008 22:26 schreef Lambiekje het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
Jezus he kan het nog trager en dat duurt de film ook nog eens 160minuten het lijkt wel eeuwen te duren. En het erge is, het is ook nog eens saai. Sommige van de natuur shots is ook nog eens met een viseye-shot gefilmd wat lelijk onscherpe hoeken geeft. Daaintegen is het wel solide geacteerd maar daar heb je nog geen goede film mee.
imdb 5 / imdb 7.9
En veel verschillende meningen. Wat mij betreft is Elizabethtown veel leukerquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie nu net dat meer mensen, die 2 films met elkaar vergeleken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua muziek is ElizatbethTown ook super, heel toepasselijke nummers hebben ze gebruikt. Wat dat betreft goed uitgezocht. Veel overeenkomsten met dingen die ik zelf heb gedaan en moest alweer terugdenken aan die fijne ervaring van enkele jaren terug![]()
Vandaar dat ik die misschien ook beter vind. Maar ik vond beide films wel leuk
Sowieso een aanrader voor degenen die Garden State een leuke film vonden..
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Noodle op 11-03-2008 03:39:01 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |