abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:10:39 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54278289
Naast Atonement (die ze net zo goed Cold Mountain 2 hadden mogen noemen als je het mij vraagt) en No country for old men gaat de meeste Oscarbuzz voor de aankomende 80e editie van de Oscars zonder meer naar There will be blood. En als je het mij vraagt kunnen deze film en hoofdrolspeler Daniel Day-Lewis respectievelijk de Academy Award for Best Picture van 2007 en zijn tweede Oscar voor Best Actor inderdaad nu al onmogelijk mislopen.

There will be blood is de nieuwste film van Paul Thomas Anderson die zich volgens ingewijden (zoals deze) met dit meesterwerk officieel onder de Groten der Aarde van filmregisseurs mag scharen tussen namen als Stanley Kubrick en Martin Scorsese. Enkele gelukkigen die de film al gezien hebben noemen Day-Lewis' rol een van de beste acteerprestaties aller tijden door welke acteur dan ook en voorspellen dat zijn personage in deze film de eeuwigheid in zal gaan als een van de meest complexe, briljantste, tofste en meest memorabele filmpersonages ooit. Van zijn geniale quotes in de trailer loopt het water bij mij in ieder geval al met emmers vol in de mond. !

Zoals jullie wel merken ben ik behoorlijk hyped als het gaat om deze film maar alles eraan klinkt dan ook simpelweg fantastisch. Hij belooft regelrecht menig rijtje van beste/favoriete films ooit in te stomen net zoals voorgaande Best Picture-winnaar The Departed heeft gedaan, en die heeft inmiddels een dikke 8.6 op bijna 130.000 stemmen op IMDb. Het was zonder enige twijfel de allerbeste film van vorig jaar, en ik heb er het volste vertrouwen in dat deze film de allerbeste en allersmakelijkste van dit jaar gaat worden.

Het is een verfilming van de contriversiële roman Oil! van Upton Sinclair uit 1927 en de plot is als volgt:
quote:
[There will be blood] is a period piece taking place in the turn-of-the-century where a tycoon (Daniel Day-Lewis) strikes it rich after gaining oil rights to a family's ranch, turning the small town into a boomtown where a charismatic young preacher (Paul Dano) captivates churchgoers. The studio describes it as "a story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century Texas prospector in the early days of the business."
Uitgebreide synopsis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paul Dano zal bij de meesten vooral bekend zijn als de depressieve tienerzoon die niet meer wilde praten uit Little Miss Sunshine, en ook hij krijgt al erg positieve kritieken voor zijn aandeel hier.

De trailer is ronduit briljant en echt een van de beste die ik ooit gezien heb, misschien wel DE beste. . Ik heb hem al tig keer gekeken en kan er geen genoeg van krijgen. "Why don't I own this? WHY DON'T I OWN THIS?!" "I broke you, and I BEAT you." Damn, hij gaat echt zo veel gequote worden in het dagelijks taalgebruik .

Samenvatting: There will be blood wordt gewoon ongelooflijk VET!

[ Bericht 0% gewijzigd door Marble op 31-10-2007 09:27:13 ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:25:28 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54278494
Jeetje ...

niet onaardige trailer ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:33:53 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54278627
Oh men ik krijg gewoon steeds weer opnieuw kippenvel van hem, zo creepy. Ik heb echt zo'n gevoel dat we hier een nieuwe Hannibal Lecter of Michael Corleone on our hands hebben (qua creepyness en impact van het personage op de filmgeschiedenis, niet qua wat ie precies doet). Hier wordt geschiedenis geschreven mensen!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_54278812
dit moet inderdaad een briljante film worden
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:53:28 #5
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_54278939
Mooie film lijkt mij dit. moet ik zien, daarom: TVPTJE
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:58:48 #6
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54279027
Paul Thomas Anderson . Kan zeker een goede film worden. Jammer genoeg pas 28 februari in de bioscopen.

En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Anderson) niet mee? Vind ik wel ontzettend jammer.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:47:39 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54279986
Ik ben altijd al een heel grote fan geweest van PTA en heb altijd wel ergens een zwak gehad voor DDL (de enige method-actor waarnaast zelfs Bale een pussy lijkt).

Enige minpuntje is dat ik krampen krijg van hypes, ik hoop dat ze dat hier tot een minimum kunnen beperken zonder al te veel te vervallen in "het is de nieuwe Citizen Kane"-retoriek.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 november 2007 @ 18:32:08 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54303000
Klinkt erg goed, al moet ik bekennen dat de titel me in eerste instantie deed denken aan een spin-off van Saw

De films van Anderson zijn tot nu toe fantastisch en ik hoop dan ook dat deze het niveau van z`n vorige werk gaat evenaren. Bring it on
Wanneer is de release?
  donderdag 1 november 2007 @ 18:49:54 #9
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54303297
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
De films van Anderson zijn tot nu toe fantastisch en ik hoop dan ook dat deze het niveau van z`n vorige werk gaat evenaren. Bring it on
Wanneer is de release?
28 februari pas
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_54303451
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
Klinkt erg goed, al moet ik bekennen dat de titel me in eerste instantie deed denken aan een spin-off van Saw
Lol, dat dacht ik ook: "Saw 4 een oscar? Grapjas!"
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:01:36 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54325390
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:49 schreef DrDurden het volgende:

[..]

28 februari pas
Damn
pi_54340449
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:58 schreef DrDurden het volgende:

En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Anderson) niet mee? Vind ik wel ontzettend jammer.
Ik kijk veel meer uit naar de daadwerkelijke score die gemaakt is door Johnny Greenwood.
What's it going to be then, eh?
pi_54362128
Hmm deze moet ik in de gaten houden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 4 november 2007 @ 19:12:26 #14
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_54362407
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

Enige minpuntje is dat ik krampen krijg van hypes, ik hoop dat ze dat hier tot een minimum kunnen beperken zonder al te veel te vervallen in "het is de nieuwe Citizen Kane"-retoriek.
Ik word ook nogal moe van die hypes die mensen oproepen bij een film. Doordat iedereen het dan zó geweldig vind en dat ze dan zeggen dat ie wel zóveel Oscars gaat winnen, valt het bij mij vaak nogal tegen.
Brokeback Mountain b.v. Goede film, maar die hype was het niet waard.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 12:38:53 #15
862 Arcee
Look closer
pi_55548554
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:10 schreef Marble het volgende:
Samenvatting: There will be blood wordt gewoon ongelooflijk VET!
Ben erg benieuwd.

Paul Thomas Anderson + Daniel Day Lewis + Drama + 9.2/10 op de IMDb =

DDL heeft al aardig wat prijzen en nominaties op zak.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55562099
Harry Knowles voorspelde ook Oscarwinst. En die papzak heeft er verstand van.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_55565082
we tvpen gezellig mee
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 21 januari 2008 @ 06:08:09 #18
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56191432
Jesus fucking CHRIST, wat een film. Of eigenlijk kun je het geen film meer noemen, het is gewoon pure kunst. Ik heb van begin tot eind ademloos zitten kijken. De thema's, de personages, de diepgang, de karakterontwikkeling, de setting, de briljante uitspraken van Daniel, de humor, de spanning, de ontelbare lagen in het verhaal, het acteerwerk (Daniel, Paul/Eli en de kleine H.W. mogen van mij ALLEDRIE een Oscar in de wacht slepen) de cinematografie, de muziek (oh de muziek!), en dan nog perfect entertainment ook van begin tot eind... Ongelooflijk. Ik heb er geen woorden voor.

Voor de echte cinematofiel is dit gewoon pure crack. Ik heb zelden zo genoten van een film.

10/10.
  woensdag 23 januari 2008 @ 06:36:28 #19
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56242026
Een historisch moment in de Top 250 .

Als broertjes naast elkaar .
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:32:04 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56249011
Mij lijkt die ook geweldig.

Maar in dit verdomde land moeten we natuurlijk weer maanden wachten, voordat zo'n grote oscar favoriet uitkomt.
pi_56249491
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mij lijkt die ook geweldig.

Maar in dit verdomde land moeten we natuurlijk weer maanden wachten, voordat zo'n grote oscar favoriet uitkomt.

Helaas heb je volkomen gelijk.

Ik kijk inmiddels ook meer uit naar deze film dan naar No Country for Old Men.
pi_56250886
Ach, 20 feb. in België 28 in NL. 14 februari in Duitsland is eigelijk de eerst datum in West Europa.
anonieme razernist
pi_56251339
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:50 schreef NoCigar het volgende:
Ach, 20 feb. in België 28 in NL. 14 februari in Duitsland is eigelijk de eerst datum in West Europa.
Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:14:52 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56251369
Onzin TT, No Country For Old Men moet het worden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56252296
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:13 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.
Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')