Naast
Atonement (die ze net zo goed Cold Mountain 2 hadden mogen noemen als je het mij vraagt) en
No country for old men gaat de meeste Oscarbuzz voor de aankomende 80e editie van de Oscars zonder meer naar
There will be blood. En als je het mij vraagt kunnen deze film en hoofdrolspeler Daniel Day-Lewis respectievelijk de Academy Award for Best Picture van 2007 en zijn tweede Oscar voor Best Actor inderdaad nu al onmogelijk mislopen.
![]()
There will be blood is de nieuwste film van
Paul Thomas Anderson die zich volgens ingewijden (zoals
deze) met dit meesterwerk officieel onder de Groten der Aarde van filmregisseurs mag scharen tussen namen als Stanley Kubrick en Martin Scorsese. Enkele gelukkigen die de film al gezien hebben noemen Day-Lewis' rol een van de beste acteerprestaties aller tijden door welke acteur dan ook en voorspellen dat zijn personage in deze film de eeuwigheid in zal gaan als een van de meest complexe, briljantste, tofste en meest memorabele filmpersonages ooit. Van zijn geniale quotes in de trailer loopt het water bij mij in ieder geval al met emmers vol in de mond.

!
![]()
Zoals jullie wel merken ben ik behoorlijk hyped als het gaat om deze film maar alles eraan klinkt dan ook simpelweg fantastisch. Hij belooft regelrecht menig rijtje van beste/favoriete films ooit in te stomen net zoals voorgaande Best Picture-winnaar

The Departed

heeft gedaan, en die heeft inmiddels een dikke 8.6 op bijna 130.000 stemmen op IMDb. Het was zonder enige twijfel de allerbeste film van vorig jaar, en ik heb er het volste vertrouwen in dat deze film de allerbeste en allersmakelijkste van
dit jaar gaat worden.
![]()
Het is een verfilming van de contriversiële roman
Oil! van Upton Sinclair uit 1927 en de plot is als volgt:
quote:
[There will be blood] is a period piece taking place in the turn-of-the-century where a tycoon (Daniel Day-Lewis) strikes it rich after gaining oil rights to a family's ranch, turning the small town into a boomtown where a charismatic young preacher (Paul Dano) captivates churchgoers. The studio describes it as "a story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century Texas prospector in the early days of the business."
Uitgebreide synopsis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paul Dano zal bij de meesten vooral bekend zijn als de depressieve tienerzoon die niet meer wilde praten uit Little Miss Sunshine, en ook hij krijgt al erg positieve kritieken voor zijn aandeel hier.
De
trailer is ronduit briljant en echt een van de beste die ik ooit gezien heb, misschien wel DE beste.

. Ik heb hem al tig keer gekeken en kan er geen genoeg van krijgen. "Why don't I own this? WHY DON'T I OWN THIS?!" "I broke you, and I BEAT you." Damn, hij gaat echt zo veel gequote worden in het dagelijks taalgebruik

.
Samenvatting:

There will be blood

wordt gewoon ongelooflijk VET!
[ Bericht 0% gewijzigd door Marble op 31-10-2007 09:27:13 ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.