abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52868374
Atonement is de nieuwste film van Joe Wright (bekend van Pride & Prejudice) naar het gelijknamige boek van Ian McEwan. In de film zijn onder andere Keira Knightley, James McAvoy, Romola Garai, Vanessa Redgrave en Brenda Blethyn te zien.

Trailer

IMDB-pagina
quote:
Op de warmste dag van de zomer van 1935 is de dertienjarige Briony Tallis (Saoirse Ronon) getuige van een merkwaardig schouwspel. Bij toeval ziet ze haar oudere zus Cecilia (Keira Knightley) met haar jeugdvriend Robbie Turner (James McAvoy) in een wat ruzieachtige sfeer bij de fontein van hun landhuis staan. Plotseling trekt Cecilia haar jurk uit en stapt in haar ondergoed in de fontein terwijl Robbie toekijkt. Het is een gebeurtenis die Briony niet goed kan duiden. Als ze enige uren later opnieuw getuige is van een ontmoeting tussen de twee, ditmaal een nog schokkender confrontatie, is ze ervan overtuigd dat Robbie een gevaar vormt voor haar zus. Aan het eind van die dag wordt er een misdaad gepleegd die - mede door de rijke verbeeldingskracht van Briony- het leven van Briony, Cecilia en Robbie voorgoed zal veranderen.
Atonement was de openingsfilm van het filmfestival van Venetië en krijgt al erg goede kritieken. De film komt op 7 september uit in de UK, maar hier moeten we nog wachten tot 1 november. Ik heb het boek al meerdere keren gelezen, en als de film maar half zo goed is dan ben ik al erg tevreden

[ Bericht 9% gewijzigd door bladibladibla op 01-09-2007 15:51:18 ]
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:02:37 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52871252
Klinkt saai
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52871765
Ga binnenkort dat boek kopen en wil de film ook zeker zien. Trailer ziet er goed uit met mooie muziek. Alleen van die bonestaak Knightley ben ik niet echt fan, maar allee
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:23:50 #4
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_53679891
Pas het boek gelezen, ben erg benieuwd hoe ze dát een beetje logisch hebben verfilmd...
Empire waardeerde 'm met een maximum van vijf sterren, maar dat is een Brits filmblad dat al gauw juicht over producten van eigen bodem.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_54355535
Is het een beetje een geloofwaardige film??
Everywhere i'm turning, nothing seems complete
  zondag 4 november 2007 @ 15:37:01 #6
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54357168
Ik vond hem echt heel erg mooi, realistisch en erg goed in elkaar gezet.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_54357301
Ik zou vanmiddag gaan, maar dat ging helaas niet lukken. Dat wordt dus volgende week
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_54363772
Ik vond de trailer nogal drakerig, misschien moeten ze voor sommige films geen trailer maken.
  zondag 4 november 2007 @ 20:14:04 #9
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_54363876
Ik heb het boek voor mijn verjaardag gekregen, maar ik ga eerst naar de film zodat ik die gezichten van de personages in m'n hoofd heb.
Het lijkt me een interessante en mooie film.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_54364456
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond de trailer nogal drakerig
Nogal ja
Kijk als er wordt geschreven over "Oscarwaardig acteerwerk" dan wil ik normaliter altijd wel even gaan kijken....maar alleen al door de trailer kromden mijn tenen zich dusdanig dat ik van die film verder maar afzie.
pi_54369730
Heb hem vanavond gezien, en was zeker het kijken waard! Trailer vond ik zelf in het begin ook erg vaag en onduidelijk, en ik vind hem nu na het zien van de film niet echt representatief. Enige minpuntje aan de film vind ik dat ze de personages wat beter uit hadden kunnen werken en daar iets dieper op in hadden mogen gaan.
Mijn conclusie: Kijken waard!

4 uit 5 sterren
  zondag 11 november 2007 @ 09:42:40 #12
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_54520897
Voor het fraaie camerawerk, de muzikale begeleiding en de regie is deze film zeker het bezoeken waard. Het verhaal is echter weinig boeiend, en het einde heeft meer iets weg van een anti-climax dan een krachtig slot.

Desondanks 8/10.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  zondag 11 november 2007 @ 10:50:06 #13
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54521477
Wát een draak!!! Echt de slechtste film die ik in tijden gezien heb! Het verhaal mist een basis, waar vanuit je als kijker meegenomen wordt. Hierdoor wordt alles loos, denk je alleen maar de hele film lang: waarom in godsnaam??? De liefde tussen de twee hoofdpersonages, waar de rest van het verhaal op gebaseerd is, wordt neergezet met 1 enkele vrijpartij in de bibliotheek. Dit moet dan voor ons als kijker voldoende 'voeding' zijn om mee te gaan met de makers. Bovendien is volstrekt onhelder wíe we eigenlijk moeten volgen. In het begin wordt daarin al verwarring geschept, als je denkt dat het om de twee geliefden zal gaan. Later blijkt dat we alles steeds vanuit het perspectief van de zus hadden moeten bekijken, maar die code is absoluut niet helder neergezet. Er woirdt vreselijk slecht geacteerd door zowel Kyra Knightley als de oudere, en met name de oudste versie van de zus (ai, tenenkrommend!!!). Alleen de jonge Briony en James mcAvoy zetten een behoorlijke acteerprestatie neer. Tot slot missen de karakters diepte, is de film veel te hip gesneden voor het verhaal en is de scène bij Duinkerken heel amateuristisch gedaan. Kortom: een dikke, dikke onvoldoende.
pi_54524214
Ik vond er ook niet zoveel aan. 2 lichtpuntjes: het acteerwerk van de jonge Briony, en de bilbiotheek scene.
Dat meisje dat de jonge Briony speelt, gaat die niet ook in The Lovely Bones spelen? Staat me iets van bij.
  zondag 11 november 2007 @ 22:40:31 #15
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_54538604
quote:
Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef renzell het volgende:
is de scène bij Duinkerken heel amateuristisch gedaan.
En dat baseer je op?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zondag 11 november 2007 @ 23:21:01 #16
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_54539686
quote:
Op zondag 11 november 2007 09:42 schreef Devano het volgende:
het einde heeft meer iets weg van een anti-climax dan een krachtig slot.
Maar daar draait het nou juist om! De kijker (of lezer van het boek) krijgt een klap in zijn gezicht, terwijl hij net dacht het allemaal goed was afgelopen
quote:
Op zondag 11 november 2007 10:50 schreef renzell het volgende:
de scène bij Duinkerken heel amateuristisch gedaan.
Dat was wat mij betreft een van de lichtpuntjes, de gekte van de oorlog werd goed vastgelegd (in één minutenlang shot!), hoewel ik daar een cruciale scène uit het boek miste.
Voor het overige: inderdaad een dráák van een film, te veel inspelend op het sentiment. Het boek is ook geweld aangedaan mbt de motieven van Briony.
Dat eeuwige pruilmondje van Keira Knightley heb ik trouwens nou wel gezien James McAvoy was stukken beter.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zondag 11 november 2007 @ 23:41:19 #17
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54540166
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Het tè overduidelijk in scène gezet zijn van het (overigens organisatorisch zeer bewonderenswaardige) minutenlange shot. Ondanks de beoogde chaos, zat er veel te veel structuur in naar mijn mening. Tevens zijn er mij iets te veel (amateuristische) figuranten aan te pas gekomen die overmoedig een tenenkrommende poging deden de situatie realistisch neer te zetten. Dit resulteerde in veel overdadig en gekunsteld acteerwerk. Nog een ding: iedereeen rookte, echt iedereen. Maar met name de voor mij tè obvious gekozen camerabeweging, maakte het voor mij zeer kunstmatig juist, in plaats van treffend en realistisch. Die gekte, waar jij het over hebt (met mannen die op een gymnastiekbok beginnen te turnen ed) vond ik juist vergezocht. In principe houd ik wel van dat soort overdrijvingen, maar aangezien dat in het geheel niet de code van de film was, vond ik het hier niet zo op z'n plek. Hoop dat ik mezelf een beetje genuanceerd heb bij deze.
  zondag 23 december 2007 @ 01:34:02 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55481178
Gisteren gezien. Erg mooi! Deed me een beetje denken aan een Engelse Eline Vere. Begint als een nietszeggende alledaagse soap en eindigt in een hartverscheurend drama! Alleen het 'middengedeelte' was me wat te saai. Het was essentieel voor de film en de beelden waren mooi, maar het duurde me wat te lang. Desalniettemin een supergave film!
  maandag 24 december 2007 @ 03:11:30 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55507012
Vandaag gezien.
Geweldige art-direction en prachtige beelden.
De surialistische beelden van Duinkerken waren prachtig.
Het verhaal zelf was minder boeiend, maar wat mij van deze film vooral zal bijblijven zijn de prima acteerprestaties en de continuïteit die eens helemaal klopte t/m de puist op de wang van de 13, 18 jaar oude en oude actrice. (Vanessa Redgrave)

Absoluut de moeite van het kijken waard.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_55564965
prachtige film die in het begin nog even wat opwarmtijd nodig heeft maar daarna prettig wegkijkt, met daarnaast ook de prachtige beelden en dito camerawerk.
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 23:02:53 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55733890
Ben m nu aan t kijken en na 40 minuten is er nog niks gebeurd. Wel prachtige art directions idd en goed spel, wel wennen dat elke sequentie twee keer wordt uitgelegd.
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 23:07:00 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55734020
Ik had gedacht en gehoopt dat het meer als Un long dimanche de fiançailles was.
  woensdag 2 januari 2008 @ 23:08:37 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55734068
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:07 schreef SunChaser het volgende:
Ik had gedacht en gehoopt dat het meer als Un long dimanche de fiançailles was.
Nee, daar spreken ze meer Frans in.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2008 @ 23:31:57 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55734691
Prachtige onetake van 5 minuten op dat strand, 2 keer achter elkaar gekeken en je ziet geen een las. Zal ongetwijfeld digitaal bewerkt zijn, maar wat een schoonheid van scene.
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2008 @ 00:29:54 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_55735947
Vond m toch wel erg intrigerend. Het einde is erg sterk en verrassend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')