abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57373643
The Mist (Frank Darabont, 2007)
Nadat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton en diens zoontje worden, net als vele andere dorpelingen, verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Frank Darabont bewees al met The Green Mile en The Shawshank Redemption prima in staat te zijn om een (kort) verhaal van Stephen King om te zetten naar een film. Ook ditmaal een prima film, al is deze film niet echt te vergelijken met de twee eerdere King verfilmingen door Darabont. Ditmaal namelijk een verhaal dat wat meer horror elementen bevat, al is het ook zeker geen enge film geworden. De film geeft een korte introductie van de personages, wel goed overigens, en zet meteen een lekker sfeertje neer. Vervolgens kakt de film wel wat in, maar het einde was naar mijn mening wel weer erg sterk en anders dan in het boek. De speciale effecten en het acteerwerk zijn misschien niet super, maar storen ook niet (zelfs Thomas “Punisher” Jane niet!). Kortom zeer vermakelijke film. 7.8
  Redactie Games vrijdag 14 maart 2008 @ 13:34:55 #277
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57373753
The Diving Bell and The Butterfly (Le Scaphandre et Le Papillion, 2007)
quote:
Waargebeurd verhaal over de directeur van het modeblad Elle, Jean-Dominique Bauby, die last van een beroerte krijgt en daardoor moet leven met een bijna geheel verlamd lichaam, op z'n linkeroog na.
Een film die niet echt voor me is weggelegd volgens mij. Enige wat ik eruit kon halen is een cynisch mannetje opgesloten in z'n eigen waardeloze lichaam maar wel via z'n linkeroog kan communiceren en vervolgens een boek kan "schrijven". Camera vond ik ronduit irritant. Die leuke Françaises die erin mee speelden, leuk. Maar niet echt toegevoegde waarde.

Nee, film had niet echt een impact op me. Het is niet dat ik nooit eerder mensen heb gezien die last van een beroerte hebben gehad. 5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57374721
Southland Tales

Film van Richard "Donnie Darko" Kelly. Speelt zich af in een alternatieve toekomst rond de verkiezing van de americaanse president in 2008. Er is een derde wereld oorlog geweest en men heeft geen toegang meer tot olie dus is er een alternatieve bron van energie bedacht. Het centrale plot gaat over Boxer Santeros (Dwayne Johnson) die als man van de dochter van senator en bekende acteur ineens zomaar verdwijnt. Het verhaal wordt vertelt door Justin Timberlake, die wél kan acteren plus zijn er rolletjes voor Sean William Scott, Sarah Michelle Gellar en een kleine leuke rol voor Kevin Smith. Ik kan er heel veel over zeggen, maar het is (in mijn ogen) verspilde moeite. Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Mijn cijfer: 8.6
Imdb: 6.4

Jumper

Ja, wat moet ik daar over zeggen wat hier nog niet over gezegd is in dit topic. Matige film, vette special effects. Enige waar deze film uiteindelijk goed voor was is dat ik een discussie had met een maat van me wie de wiet zou scoren als we zelf konden jumpen.
Mijn cijfer: 6 (want wel vermakelijk)
Imdb: 5.9

Sweeney Todd

Tja, Tim Burton + Johny Depp = scoren meestal. Maar ik vond het zo onwennig om naar een zingende Hans Gruber te kijken dat ik uiteindelijk niet meegezogen kon worden denk ik. Goed verhaal leuk plot maar ik hou gewoon niet van musicals denk ik (South Park niet meegerekend).
Mijn cijfer: 7
Imdb: 8

[ Bericht 4% gewijzigd door HostiMeister op 14-03-2008 14:22:06 ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:18:16 #279
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57377399
The Darjeeling Limited Ik moet eigenlijk niets hebben van dit 'genre'. Maar voor Wes Anderson mag je mij altijd wakker maken, misschien heeft mijn zwak voor Owen Wilson daar ook wat mee van doen, denk het eigenlijk niet, maar je moet het toch proberen te verklaren. Anderson's films worden telkens beter, en dit is wat mij betreft dan ook zijn beste tot nu toe. Waarom vind ik lastig om onder woorden te brengen, en eigenlijk doet het er niet zo toe. Maar al bij de eerste blik tussen Schwarzman en Brody in de trein word direct dat 'broedergevoel' naar boven getoverd, daar kan ik zo ongelofelijk van genieten.

Daarvoor zag ik nog Hotel Chevalier,en daar heb ik geen mening over.

[ Bericht 6% gewijzigd door RuneRose op 14-03-2008 16:23:55 ]
pi_57378185
Never say never again 1983

Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:11:24 #281
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57378505
quote:
Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Moby heeft zelfs zen muziek gratis aangeboden aan filmmakers. Goede actie van hem, zouden meer moeten doen (voor filmmakers met weinig geld, that is.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:24:43 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57382796
Gisteren in de sneak:

Taken
Typisch Besson vehikel over de dochter (Maggie Grace) van een oud CIA agent (Liam Neeson) die op reis in Parijs wordt gekidnapped.
Het verhaal is te voorspelbaar om los te lopen, er wordt nogal wordt over geacteerd maar overall is het wel redelijk vermakelijk. Hoog tempo, genoeg actie. De anderhalf uur zijn zo voorbij.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_57386927
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Southland Tales
En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:34:56 #284
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_57391427
Honey

Weer een meisje dat veel tegenslagen heeft gehad / heeft en haar droom toch nog ziet uitkomen.

Cijfer: 5,5
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:50:02 #285
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57392057
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:56 schreef trebremmit het volgende:
Never say never again 1983

Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:39:09 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57392672
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:15 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
pi_57393070
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 15-03-2008 12:14:03 ]
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 12:26:14 #288
9859 crew  Karina
Woman
pi_57393307
[rec]
Spaanse horrorfilm, gemaild in de stijl van o.a. Blair Witch en Cloverfield.

Lokaal tv station volgt een brandweerteam. De brandweer gaat af op een oproep. Bij het huis aangekomen blijkt er een oude vrouw "gek" te zijn geworden en een van de brandweermannen wordt door haar gebeten. Vervolgens wordt het huis in quarantaine gezet, niemand mag het huis meer in en uit. Alle gebeurtenissen worden door het tv team gefilmd en door de presentatrice van commentaar voorzien.

Hele spannende film! Aanrader voor de horrorliefhebbers.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57397890
Vandaag eens The Motorcycle Diaries gekeken. Mooie film en een mooi verhaal. Veel mooie plaatjes van de twee mannen te voet en op een motorfiets op hun reis door Zuid-Amerika.

In eerste instantie had ik na de eerste 30 minuten het "ik ben hier niet echt voor in de stemming" gevoel, maar ben toch maar blijven kijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Games zaterdag 15 maart 2008 @ 18:27:25 #290
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57398578
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:08 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.
Ach, elke 007-film moet je een beetje door een apart brilglas bekijken en niet teveel bij nadenken. Meestal zijn die films wel te pruimen als je gewoon niet teveel aan je hoofd wil hebben...

Anders kunnen we het nog wel even over onze Hollandse trots Daphne Deckers hebben in Tomorrow Never Dies..

Gemiddeld zijn al die films wel een 6/7'tje waard, vermakelijke actie en gadgetgehalte...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 19:28:36 #291
9859 crew  Karina
Woman
pi_57399697
Living Hell
Vreemd organisme komt vrij in een legerpost die gesloten wordt. Daarna het bekende verhaal. Soort van X-files aflevering, maar dan langer. Kon er mee door, niet geweldig, maar als je het ook bekijkt als een X-files aflevering, dan is het wel te pruimen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57403496
Dog Bite Dog (2006)

Geen film die je voor je plezier uit de kast trekt. Het is allemaal erg naargeestig en depressief. Een Cambodiaanse hitman met een getroebleerd verleden wordt na een job op de hielen gezeten door een obsessieve en agressieve copper, die zelf ook nogal wat psychische problemen heeft. De hitman red ondertussen een meisje van haar incestueuze vader, en samen proberen ze te ontsnappen uit de klauwen van de politie. Verwacht geen gelikte film a la Snatch of Reservoir Dogs. Dit is de echte rauwe shit met veel misselijkmakend (fysiek) geweld. Erg tof zijn de geluidseffecten van blaffende en grommende honden (Dog Bite Dog) tijdens de gevechten. De film heeft een beetje een vreemd einde, maar zal zeker nog dagen door je hoofd spoken. 8/10
pi_57404667
Knocked up
Amusante comedie. 8/imdb 7,7.
I´m back.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:40:47 #294
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57404946
27 Dresses (2008)

Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy

IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 16 maart 2008 @ 11:00:33 #295
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57409517
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
[ afbeelding ]
Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy

IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:21:12 #296
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57409760
Monsters Inc.
Wel geinig gevonden die verschillende monsters, ziet er verder natuurlijk Pixar-picobello-uit op die lelijke Boo na dan. Toch is het allemaal een beetje onnozel en te simpel. Er zijn leukere verhalen te bedenken. Cijfer: 5,5

The Beatniks
Eerst uitleggen wat Beatniks zijn. Beatniks zijn een soort gewelddadige alto's uit de jaren '60. Het is een karikaturale term die door de gevestige pers is verzonnen, zoiets. In deze stronterige film met onlogisch verhaaltje moet je het doen met een zingende sufkut, twee lelijke trutten en een overacterende lullo. Het enige waat ze goed in zijn, is irritant wezen. Opvallend zijn de talloze slechte edits en een paar keer is ook duidelijk een microfoon zichtbaar, iets wat me normaliter nooit zo snel opvalt. Cijfer: 2

The Rebel Set
Ook dit is een beatnik-film klaarblijkelijk, die overigens net als The Beatniks door de heren van MST3K onder handen is genomen. Na een langdradige intro komt de film op gang door een aardig uitgevoerde overval op een geldtransport. Daarna vervalt de film weer in saaiigheid. Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 maart 2008 @ 11:21:36 #297
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57409768
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
mager zesje
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_57410019
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
dat is enorm!!!
Amstelveen de beste
  zondag 16 maart 2008 @ 11:44:40 #299
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57410145
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:27 schreef Ryan3 het volgende:
Knocked up
Het is een 'Heigl-invasie'
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 11:56:02 #300
862 Arcee
Look closer
pi_57410322
Cassandra's Dream (2007)

Blijkbaar beviel Match Point zo goed dat Woody Allen het met Cassandra's Dream nog eens dunnetjes over doet. Met nadruk op dunnetjes, want het is duidelijk geen Match Point. Het is wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')