abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 06:27:35 #241
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57299261
Wild At Heart...bah wat een k*t film zeg...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:09:08 #242
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_57299714
The Holiday

Krijgt van mij een 6 ik had er meer van verwacht.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_57299877
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film. Goed dat ie de problemen in de Amerikaanse gezondheidszorg zo aan de kaak stelt, maar de meeste dingen legde hij echt drie keer uit en dat werd wat langdradig. Sommige dingen waren wel schokkend, zoals dat de gevangenen in Guantanamo Bay betere medische verzorging krijgen dan ruim 50 miljoen Amerikanen...
You may say I'm a dreamer / But I'm not the only one - John Lennon
pi_57300015
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 06:27 schreef heavenstar het volgende:
Wild At Heart...bah wat een k*t film zeg...
Ik vond dat een goede film .

Van het weekend eindelijk eens American Beauty gekocht en gekeken. Typisch zo'n film die op m'n lijstje van "films die ik nog moet zien" stond, maar waar ik nooit de moeite voor heb genomen hem te kijken. Goede film.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:48:10 #245
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57300051
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film. Goed dat ie de problemen in de Amerikaanse gezondheidszorg zo aan de kaak stelt, maar de meeste dingen legde hij echt drie keer uit en dat werd wat langdradig. Sommige dingen waren wel schokkend, zoals dat de gevangenen in Guantanamo Bay betere medische verzorging krijgen dan ruim 50 miljoen Amerikanen...
In Nederland wordt een crimineel ook beter in de watten gelegd dan een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Onze rijkshotelen zijn 5sterren. Keuze 3 gangenmenu's. En als je straf hebt uit gezeten heb je voorrrecht om een baan en woning toegewezen te krijgen.

En over gezondheidszorg in Nederland is het ook lekker bergafwaarts aan het gaan. Dat omdat ook onze verzekeringsmaatschappijen ook bepalen wat wel en niet gaat gebeuren. Niets dokters advies.
Onze zorgstelsel is ook aan het privatiseren.

Nederland volgt Amerika altijd op de voet. We helpen onze hele ingenieuze systeem om zeep door privatisering.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57300246
I Am Legend

Wat een kutfilm zeg. Er gebeurt helemaal geen fuck en het einde is bar- en barslecht. De special effects zijn ook slecht.
Het enige wat de film een beetje draagbaar maakt is -hoe gek het moge klinken- de aanwezigheid van Will Smith, ondanks de verplichte -ontblote-torso-en-zie-mij-getraind-zijn- scene.

Cijfer: 3
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:15:14 #247
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57300368
NIghtwatching Niet verkeerd. Erg goed zelfs. Heb 2 uur lang genoten. Misschien later meer.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:07:18 #248
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57302410
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film.
Nooit geweten dat een documentaire geen film is....
pi_57303398
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:15 schreef RuneRose het volgende:
NIghtwatching Niet verkeerd. Erg goed zelfs. Heb 2 uur lang genoten. Misschien later meer.
Hier ben ik na 3 kwartier uitgelopen tijdens een sneak preview.

Wat een boutfilm ongelovelijk, als je Engelse acteurs en actrices inhuurt voor een verhaal in Amsterdam zorg dan in ieder geval dat ze de namen van de wijken van de stad normaal uit kunnen spreken, het is dat het in de ondertiteling stond anders kon ik de woorden 'kerk' en 'doelenplein' echt niet onderscheiden

Verder was het verhaal totaal niet te volgen en was het alleen maar doelloos geklep over niks.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_57303706
McCabe & Mrs. Miller 1971

Erg genoten van deze anders dan anders western. Beatty en Christie zetten een geweldige prestatie neer als twee eenzame mensen op zoek naar liefde bij elkaar in een liefdeloze tijd.
Mooi gefilmd is de trieste sfeer met name de regen, en de soundtrack maakt het helemaal af met muziek van Leonard Cohen. Sfeervolle film die je anders laat kijken naar het wilde westen. 9/10

dinsdag 11 maart 2008 @ 13:53:09 #251
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57305509

Mike heeft z'n vriendin in New York achtergelaten, en is naar LA vertrokken om een ster te worden. Het is 6 maanden geleden dat het uit is gegaan met z'n vriendin, en het gaat niet goed met hem. Een paar vrienden van 'm proberen 'm terug te krijgen in de sociale "scene", om hem zo de 6-jaar durende relatie te laten vergeten.

Zeer verrassende en vooral erg herkenbare film met Jon Favreau en Vince Vaughn. Beide waren hier een stuk slanker dan ze tegenwoordig zijn trouwens. Heather Graham heeft een leuke bijrol. Ik heb me anderhalf uur zéér vermaakt met deze film.

Cijfer: 8,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57306884
saw(2004)

Deze verrassingshit uit 2004 is een van de vier delen van de saw quadrilogy die waarschijnlijk na de tweede dramatisch slecht is.Deel een is dat in elk geval niet.
Het verhaal draait om twee mannen die vastzitten in een kelder en stukje bij beetje er achter komen wat ze er doen en waarom.Jigsaw speelt zijn spel met de twee heren maar we worden ook nog getrakteerd op flashbacks van de meest gruwelijke moorden van jigsaw en een goed plot.
Dat maakt deze low budget horrorfilm de moeite waard ondanks sommige dingetjes waaraan te merken is dat het low budget is en het door sommige niet al te sterke acteerwerk.
Dit is een film gemaakt met liefde voor het genre en dat is te merken!

Cijfer: 7,8
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:42:36 #253
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57308612
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991, VS, Fax Bahr)
Goede en zeer interessante documentaire/making-of van een fantastische film.
cijfer: 8
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:13:34 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57314694
Dillinger
Geweldige hard-boiled film noir over John Dillinger, volgens sommigen 1 van de gevaarlijkste bankrovers die de VS ooit heeft gekend.
Ondanks dat de film nog geen 70 minuten duurt lukt het regisseur Nosseck om het personage van Dillinger genoeg diepte mee te geven om interessant te blijven en `m niet af te schilderen als een roekeloze gangster. Mede de, wellicht wat ongewone maar wel sterke, begin scene zorgt hier voor. Gedurende de film wordt Dillinger steeds gevaarlijker en steeds meer paranoide. Lawrence Tierney geeft dat goed weer en zet een fantastische performance neer in de hoofdrol.
Het tempo ligt hoog maar nergens voelt het te gehaast of geforceerd aan. Tot slot een speciale vermelding voor de geweldige, typische film noir montage. Super!

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:49:03 #255
52357 Lambiekje
pi_57317409
Pistol Whipped (2008)
Ach een lekker bekend stramien met mister Seagal. Lekker over de top geschiet. Maar toch is deze beter dan de vorige tiental films met hem.

cijfer 6 / imdb 6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57317451
Gisteren Juno gezien. Was heel goed.
Vandaag: man of earth gezien. Ook heel goed.
Alleen in de laatste scene toch te eenvoudig.
I´m back.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:58:15 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57317645
From Justin to Kelly
Oef, die hebben we dan ook maar gehad, zullen we maar zeggen. Uiteraard hebben we hier te maken met een rampzalig en stompzinnig beachfilmpje. Het is serieus beledigend voor je geestelijke vermogens. Kelly Clarkson wou overigens nooit meedoen met deze film. Cijfer: 2

20000 Leagues Under the Sea
Best wel aardige avonturenfilm uit de Disneystal naar het gelijknamige boek van Jules Verne. Er zitten een paar spectaculaire scenes tussen, die erg de moeite waard zijn. Alleen is het jammer dat Peter Lorre seniel overkomt, de rest van de cast doet het wel oke. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57317710
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
Gisteren Juno gezien. Was heel goed.
Vandaag: man of earth gezien. Ook heel goed.
Alleen in de laatste scene toch te eenvoudig.
http://imdb.com/title/tt0756683/
The man from earth bedoel ik.

En deze http://www.imdb.com/title/tt0477348/
ook gezien gisteren.
No country for men.
Coen stuf.
I´m back.
  Redactie Games dinsdag 11 maart 2008 @ 23:39:36 #259
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57318718
Net Jumper in de bios gezien.

Actie was wel vermakelijk, verhaal was alleen flinterdun en op een gegeven moment had je het zogenaamde "jumpen" ook wel weer gehad. De film duurde ook niet zo heel lang 90 min. Dat Rachel Bilson meespeelde was dan wel weer leuk. Maar de trailer zag er veel toffer uit dan het eindresultaat, jammer want in potentie had het wel een goede film kunnen worden. Zeker als ze nu eens die vete tussen die 2 partijen wat duidelijker hadden uitgelegd. 5,5/10 voor mij...

En ik weet niet wat het is met Hayden Christensen, maar die gast kan voor mij gewoon niet acteren..
De rollen die hij speelde in Shattered Glass, Star Wars en The Virgin Suicides, waren ook al om te
De laatste film overigens was wel een goede film, ondanks dat hij erin mee speelde..

[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Noodle op 12-03-2008 00:54:19 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:38:43 #260
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57321782
I'm Not There Maarja, dat wist ik van te voren eigenlijk ook al wel. Wat is 'ie goed. Een feest van herkenning, en die prachtige songs, en Cate Blancett in een soort van korte Fellini. Prachtig. Het is wel veel dat zo in een keer op je af komt, dat het lastig is om alles in 1 keer te bevatten, een 2e keer kijken zal dan ook snel komen, hopelijk. Ik kan trouwens best begrijpen dat het voor de niet liefhebbers/fans/kenners wat lastig op waarde te schatten is.
pi_57325685
Shattered Glass (Billy Ray, 2003)
De film vertelt het verhaal van de journalist Stephen Glass (Hayden Christensen), die tot grote hoogten steeg als schrijver voor The New Republic, waar een groot deel van zijn verhalen (gedeeltelijk) verzonnen waren. Aardige film, maar niets bijzonders. Dat gaat eigenlijk voor alles op, acteerwerk, regie, script. Toch is het ook niet slecht en is de film best een kijkbeurt waard. 7.0

Vera Drake (Mike Leigh, 2004)
Vera Drake woont met haar man Stan en hun volwassen kinderen Sid en Ethel in het Londen van 1950. Ze zijn niet rijk, maar wel gelukkig en een hecht gezin. Vera is werkster in verschillende huizen, Stan is monteur in de garage van zijn broer. Sid werkt als kleermaker en Ethel werkt in een fabriek voor gloeilampen. Maar de goede Vera heeft een geheim dat ze met niemand uit haar naaste omgeving deelt. Ze helpt, zonder daarvoor betaling te ontvangen, jonge vrouwen bij het beëindigen van zwangerschappen. Geen echt bekende acteurs maar men levert wel zeer sterke acteerprestaties. Van het acteerwerk moet de film het ook vooral hebben, verder is het allemaal niet heel speciaal7.6
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:48:03 #262
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57325792
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:38 schreef RuneRose het volgende:
I'm Not There Maarja, dat wist ik van te voren eigenlijk ook al wel. Wat is 'ie goed. Een feest van herkenning, en die prachtige songs, en Cate Blancett in een soort van korte Fellini. Prachtig. Het is wel veel dat zo in een keer op je af komt, dat het lastig is om alles in 1 keer te bevatten, een 2e keer kijken zal dan ook snel komen, hopelijk. Ik kan trouwens best begrijpen dat het voor de niet liefhebbers/fans/kenners wat lastig op waarde te schatten is.
Ik ga dan ook vandaag nog een keer kijken om tot een duidelijke recensie te komen. Hoe meer ik lees over de film hoe meer zin ik krijg om er nog dieper op in te gaan en de film te bestuderen. Aan de andere kant heb ik met mijn gebrekkige Bob Dylan-kennis ook het idee dat de film niet voor mij bedoelt is, er zitten zoveel verwijzingen in, zelfs behoorlijk ver gezocht af en toe. Hanyes gaat wat mij betreft net iets te ver. Maar ben benieuwd wat ik er de tweede keer van vind.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:14:30 #263
67089 Gillingham
The horror...
pi_57329351
Alice Doesn't Live Here Anymore (Martin Scorsese, 1974) 7.5
Wederom een ietwat ondergeschoven werkje van Scorsese. Een onderhoudend drama met heel aardig tot goed acteerwerk van Burstyn, Keitel en Kristofferson. Zelfs het zoontje van Alice is niet irritant en Jodie Foster heeft een leuke en verrassende bijrol. Geen meesterwerk, maar wél een goede film.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:33:20 #264
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57329718
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:14 schreef Gillingham het volgende:
Alice Doesn't Live Here Anymore (Martin Scorsese, 1974) 7.5
Wederom een ietwat ondergeschoven werkje van Scorsese. Een onderhoudend drama met heel aardig tot goed acteerwerk van Burstyn, Keitel en Kristofferson. Zelfs het zoontje van Alice is niet irritant en Jodie Foster heeft een leuke en verrassende bijrol. Geen meesterwerk, maar wél een goede film.
Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud is
Maar ja, ze wordt dit jaar dan ook 46.
pi_57329828
Small time crooks

Komedie van Woody Allen die gaat over vier mannen die onder het restaurantje van een van de mannen een tunnel te graven om zo een bank te overvallen.Dit lukt en ze worden hartstikke rijk maarja zoals jullie waarschijnlijk weten maakt geld niet gelukkig(En al helemaal niet in films) en er komen allemaal complicaties.Leuk uitgangspunt maar door de lage grapdichtheid en het vooral in het tweede deel voorspelbare komedie die kant noch wal raakt.Het acteerwerk krikt de film omhoog maar het kan er niet veel meer van maken.

Cijfer:4,7
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:44:25 #266
67089 Gillingham
The horror...
pi_57329936
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud is
Maar ja, ze wordt dit jaar dan ook 46.
Het leuke is dat ze 2 jaar later - wederom in een scorsese film - al een belangrijkere rol kreeg. Maar ze was al erg veel voorgekomen in een scala aan series uit de jaren '70. Ook grappig is dat zelfs Laura Dern een figurantenrolletje heeft in Alice Doesn't Live Here Anymore.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:08:28 #267
52357 Lambiekje
pi_57339575
3:10 to Yuma (2007)
Degelijke western met Bale en Crow.

cijfer 7.5 / imdb 8
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:50:48 #268
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57345088
Chinatown gisteren voor het eerst gekeken, was de dvd blijkbaar kapot viel ie uit op de helft. Heb ik hem nog niet goed kunnen kijken wat ik al zolang wil. Inwisselen bij van Leest voor een nieuwe en morgen maar weer een nieuwe poging.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Redactie Games donderdag 13 maart 2008 @ 12:19:09 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57348867
Into The Wild (2007)

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik moet vinden van de film. Dat die gast het avontuur opzoekt omdat ie heel de consumptiemaatschappij verafschuwd, oké. Maar wat een egocentrische zak hooi is het ook, als je ziet hoe die met andere mensen praat, iig ik had niet echt het idee dat ie echt naar anderen luisterde. Zodra de conversatie over z'n ouders/familie gaat, dan loopt ie weg of ontwijkt ie het antwoord weer. Ik weet dat ie een familietrauma heeft. Maar wel ondertussen teren op iemand anders misère van het leven.
Maar misschien hoort het bij zijn einzelgangerig kluizenaarsleven. Alles moet een beetje volgens zijn manier, ondertussen zit ie ouderen de les te lezen. Terwijl ie zelf een jaartje of 22 is. Dan heb ik toch zoiets van, teringjantje je bent zelf net uit de pampers (als in net een aantal jaar volwassen) en mag je nog heel wat meemaken..

Verder vond ik het wel supermooi om te zien wat voor natuurlijke obstakels de jongeman allemaal trotseert en de plaatjes die geschoten zijn. Ik ben uitermate tevreden over het camera-werk. Ik zou zo weer op vakantie willen. Misschien richting Canada ofzo..

Maar als persoontje vond ik em een "irritantje" dus vandaar dat misschien de film niet helemaal super vond.

7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 13-03-2008 12:27:07 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:04:56 #270
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57360335
The Warlords

Mooie beelden van een oorlog in een of andere Chinadynastie. Met Jet Li als generaal op het slagveld. Voor de verandering speelt hij een keer de lafaard.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:57:57 #271
52357 Lambiekje
pi_57361853
Jumper (2008)
mmm.

David (Hayden Christensen) is een Jumper (een persoon die zichzelf + object kan teleporteren). Hij komt daar achter als hij door het ijs zakt. Na wat jaartjes geklooid te hebben met zijn kunstje ontmoet hij een mede-jumper (Jamie Bell), als hij op vakantie is met z'n vriendin. Hij leert dan dat er een vijand is voor hun jumpers, de paladins (Samuel L Jackson).

Ach de scene's zijn wel grappig dat van locatie verspringen. Maar daar mee heb je nog geen toffe film.
En het einde wat een kut met peren einde. Het is gewoon niet af. Klaar. Te simpel.

cijfer 5 / imdb 5.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 13-03-2008 23:29:01 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:02:13 #272
52357 Lambiekje
pi_57363743
Saved! (2004)
Whahahaha geweldig dit. Een groep vriendinnen op een Christelijke school. Jezus dit jezus dat. The Lord, God. Het word allemaal zo belachelijk gemaakt en dat is een heerlijke statement naar dat bekrompen gedoe.
Een van de vriendinnen blijkt een homo-vriendje te hebben en om hem te "redden' raakt ze zwanger uit naam van Jezus. En raakt ze langzamerhand uit de groep uiteraart proberen haar vriendinnen haar te "redden' (nog niet wetend van haar zwanger zijn).

Oja home-alone-gozert heeft een rolletje als gehandicapte broer van de uber-jezus-freak-girl (Mandy Moore). Griebel wat is die gast lelijk geworden.

cijfer 7.5 / imdb 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 13-03-2008 23:27:30 ]
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:46:37 #273
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57369901

Gisteren dus Chinatown afgekeken en het is daadwerkelijk een prachtige film. De film heeft precies de goede jaren 40 sfeer en ik werd meteen in de film getrokken. Alle acteurs leveren goede prestaties en ik heb Jack Nicholson altijd al heerlijk gevonden om naar te kijken. Faye Dunaway zette een personage neer waar ik echt voor ging voelen en ik had wel verwacht dat het slecht zou eindigen, maar (toch even in spoilertags zetten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar toch paste het einde goed bij de rest van het verhaal en het is ook wel weer verfrissend om een realistische film te zien waar niet iedereen happily and ever after leeft.

Oja.. die neus van Jack Nicholson op een gegeven moment.

Een 8.5
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57370963
Ik zal de film binnenkort ook nog eens een kans geven, vond hem de eerste keer namelijk behoorlijk tegenvallen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:07:13 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57373070
Spun (2002, VS, Jonas Åkerlund)
Leuke, coole drugsfilm, die nou niet echt iets nieuws toevoegd aan het genre. Maar wel goed gedaan is, omdat de film de ergste cliché's weet te vermijden. Bovendien is de film niet moraliserend en romanticerend.
Jason Schwartzman loopt de hele film rond met die ene lome blik van hem zonder verder enige expressie te vertonen. Mickey Rourke trekt met zijn enorme screenpresence elke scene naar zich toe. Peter Stormare en Alexis Arquette dienen als komisch politieduo. Maar het is vooral de onderschatte Brittany Murphy, die schittert.
De film heeft met 5000 edit een record voor het aantal edits. Hierdoor krijgt de film een heel raar tempo. Een soort van versnelde slow-motion. Het is een beetje als het effect van die blacklights in clubs.
cijfer: 7.5

Mutual Appreciation (2005, VS, Andrew Bujalski)
Alan is een hippe muzikant van een hippe indieband. Hij verhuist naar Brooklyn om daar proberen door te breken. Hij gaat naar bed met radiopresentatrice Sara. Vind een nieuwe drummer. Ondertussen wordt hij verliefd op de vriendin van zijn beste vriend.
De film had goede kanten. Justin Rice is heel goed als zanger Alan. Net als de rest van de karakters iis hij "sort of articulate but equally tongue-tied, sort of cool but geeky, too, sort of charming but infuriating, too, sort of sorted, but not quite - just like real people". Ook de conversaties zijn realistisch. De meeste tijd praten de karakters over koetjes en kalfjes, dagelijkse beslommeringen. Het geheel komt heel naturel over.
Maar daar ligt ook meteen het probleem. De film is zo naturel, zo realistisch, dat die heel saai wordt op momenten. Zoals een feestje saai kan worden als er allemaal gesprekken om je heen zijn, waar je niet in betrokken bent. Te vaak dacht ik: "Waarom in hemelsnaam zou deze pretentieuze zwart-wit homevideo me interesseren?"
cijfer: 6
pi_57373643
The Mist (Frank Darabont, 2007)
Nadat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton en diens zoontje worden, net als vele andere dorpelingen, verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Frank Darabont bewees al met The Green Mile en The Shawshank Redemption prima in staat te zijn om een (kort) verhaal van Stephen King om te zetten naar een film. Ook ditmaal een prima film, al is deze film niet echt te vergelijken met de twee eerdere King verfilmingen door Darabont. Ditmaal namelijk een verhaal dat wat meer horror elementen bevat, al is het ook zeker geen enge film geworden. De film geeft een korte introductie van de personages, wel goed overigens, en zet meteen een lekker sfeertje neer. Vervolgens kakt de film wel wat in, maar het einde was naar mijn mening wel weer erg sterk en anders dan in het boek. De speciale effecten en het acteerwerk zijn misschien niet super, maar storen ook niet (zelfs Thomas “Punisher” Jane niet!). Kortom zeer vermakelijke film. 7.8
  Redactie Games vrijdag 14 maart 2008 @ 13:34:55 #277
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57373753
The Diving Bell and The Butterfly (Le Scaphandre et Le Papillion, 2007)
quote:
Waargebeurd verhaal over de directeur van het modeblad Elle, Jean-Dominique Bauby, die last van een beroerte krijgt en daardoor moet leven met een bijna geheel verlamd lichaam, op z'n linkeroog na.
Een film die niet echt voor me is weggelegd volgens mij. Enige wat ik eruit kon halen is een cynisch mannetje opgesloten in z'n eigen waardeloze lichaam maar wel via z'n linkeroog kan communiceren en vervolgens een boek kan "schrijven". Camera vond ik ronduit irritant. Die leuke Françaises die erin mee speelden, leuk. Maar niet echt toegevoegde waarde.

Nee, film had niet echt een impact op me. Het is niet dat ik nooit eerder mensen heb gezien die last van een beroerte hebben gehad. 5/10
pi_57374721
Southland Tales

Film van Richard "Donnie Darko" Kelly. Speelt zich af in een alternatieve toekomst rond de verkiezing van de americaanse president in 2008. Er is een derde wereld oorlog geweest en men heeft geen toegang meer tot olie dus is er een alternatieve bron van energie bedacht. Het centrale plot gaat over Boxer Santeros (Dwayne Johnson) die als man van de dochter van senator en bekende acteur ineens zomaar verdwijnt. Het verhaal wordt vertelt door Justin Timberlake, die wél kan acteren plus zijn er rolletjes voor Sean William Scott, Sarah Michelle Gellar en een kleine leuke rol voor Kevin Smith. Ik kan er heel veel over zeggen, maar het is (in mijn ogen) verspilde moeite. Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Mijn cijfer: 8.6
Imdb: 6.4

Jumper

Ja, wat moet ik daar over zeggen wat hier nog niet over gezegd is in dit topic. Matige film, vette special effects. Enige waar deze film uiteindelijk goed voor was is dat ik een discussie had met een maat van me wie de wiet zou scoren als we zelf konden jumpen.
Mijn cijfer: 6 (want wel vermakelijk)
Imdb: 5.9

Sweeney Todd

Tja, Tim Burton + Johny Depp = scoren meestal. Maar ik vond het zo onwennig om naar een zingende Hans Gruber te kijken dat ik uiteindelijk niet meegezogen kon worden denk ik. Goed verhaal leuk plot maar ik hou gewoon niet van musicals denk ik (South Park niet meegerekend).
Mijn cijfer: 7
Imdb: 8

[ Bericht 4% gewijzigd door HostiMeister op 14-03-2008 14:22:06 ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:18:16 #279
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57377399
The Darjeeling Limited Ik moet eigenlijk niets hebben van dit 'genre'. Maar voor Wes Anderson mag je mij altijd wakker maken, misschien heeft mijn zwak voor Owen Wilson daar ook wat mee van doen, denk het eigenlijk niet, maar je moet het toch proberen te verklaren. Anderson's films worden telkens beter, en dit is wat mij betreft dan ook zijn beste tot nu toe. Waarom vind ik lastig om onder woorden te brengen, en eigenlijk doet het er niet zo toe. Maar al bij de eerste blik tussen Schwarzman en Brody in de trein word direct dat 'broedergevoel' naar boven getoverd, daar kan ik zo ongelofelijk van genieten.

Daarvoor zag ik nog Hotel Chevalier,en daar heb ik geen mening over.

[ Bericht 6% gewijzigd door RuneRose op 14-03-2008 16:23:55 ]
pi_57378185
Never say never again 1983

Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:11:24 #281
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57378505
quote:
Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Moby heeft zelfs zen muziek gratis aangeboden aan filmmakers. Goede actie van hem, zouden meer moeten doen (voor filmmakers met weinig geld, that is.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:24:43 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57382796
Gisteren in de sneak:

Taken
Typisch Besson vehikel over de dochter (Maggie Grace) van een oud CIA agent (Liam Neeson) die op reis in Parijs wordt gekidnapped.
Het verhaal is te voorspelbaar om los te lopen, er wordt nogal wordt over geacteerd maar overall is het wel redelijk vermakelijk. Hoog tempo, genoeg actie. De anderhalf uur zijn zo voorbij.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_57386927
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Southland Tales
En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:34:56 #284
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_57391427
Honey

Weer een meisje dat veel tegenslagen heeft gehad / heeft en haar droom toch nog ziet uitkomen.

Cijfer: 5,5
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:50:02 #285
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57392057
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:56 schreef trebremmit het volgende:
Never say never again 1983

Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.

zaterdag 15 maart 2008 @ 11:39:09 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57392672
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:15 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
pi_57393070
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 15-03-2008 12:14:03 ]
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 12:26:14 #288
9859 crew  Karina
Woman
pi_57393307
[rec]
Spaanse horrorfilm, gemaild in de stijl van o.a. Blair Witch en Cloverfield.

Lokaal tv station volgt een brandweerteam. De brandweer gaat af op een oproep. Bij het huis aangekomen blijkt er een oude vrouw "gek" te zijn geworden en een van de brandweermannen wordt door haar gebeten. Vervolgens wordt het huis in quarantaine gezet, niemand mag het huis meer in en uit. Alle gebeurtenissen worden door het tv team gefilmd en door de presentatrice van commentaar voorzien.

Hele spannende film! Aanrader voor de horrorliefhebbers.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57397890
Vandaag eens The Motorcycle Diaries gekeken. Mooie film en een mooi verhaal. Veel mooie plaatjes van de twee mannen te voet en op een motorfiets op hun reis door Zuid-Amerika.

In eerste instantie had ik na de eerste 30 minuten het "ik ben hier niet echt voor in de stemming" gevoel, maar ben toch maar blijven kijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Redactie Games zaterdag 15 maart 2008 @ 18:27:25 #290
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57398578
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:08 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.
Ach, elke 007-film moet je een beetje door een apart brilglas bekijken en niet teveel bij nadenken. Meestal zijn die films wel te pruimen als je gewoon niet teveel aan je hoofd wil hebben...

Anders kunnen we het nog wel even over onze Hollandse trots Daphne Deckers hebben in Tomorrow Never Dies..

Gemiddeld zijn al die films wel een 6/7'tje waard, vermakelijke actie en gadgetgehalte...
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 19:28:36 #291
9859 crew  Karina
Woman
pi_57399697
Living Hell
Vreemd organisme komt vrij in een legerpost die gesloten wordt. Daarna het bekende verhaal. Soort van X-files aflevering, maar dan langer. Kon er mee door, niet geweldig, maar als je het ook bekijkt als een X-files aflevering, dan is het wel te pruimen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_57403496
Dog Bite Dog (2006)

Geen film die je voor je plezier uit de kast trekt. Het is allemaal erg naargeestig en depressief. Een Cambodiaanse hitman met een getroebleerd verleden wordt na een job op de hielen gezeten door een obsessieve en agressieve copper, die zelf ook nogal wat psychische problemen heeft. De hitman red ondertussen een meisje van haar incestueuze vader, en samen proberen ze te ontsnappen uit de klauwen van de politie. Verwacht geen gelikte film a la Snatch of Reservoir Dogs. Dit is de echte rauwe shit met veel misselijkmakend (fysiek) geweld. Erg tof zijn de geluidseffecten van blaffende en grommende honden (Dog Bite Dog) tijdens de gevechten. De film heeft een beetje een vreemd einde, maar zal zeker nog dagen door je hoofd spoken. 8/10
pi_57404667
Knocked up
Amusante comedie. 8/imdb 7,7.
I´m back.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:40:47 #294
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57404946
27 Dresses (2008)

Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy

IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 16 maart 2008 @ 11:00:33 #295
52357 Lambiekje
pi_57409517
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
[ afbeelding ]
Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy

IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
  zondag 16 maart 2008 @ 11:21:12 #296
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57409760
Monsters Inc.
Wel geinig gevonden die verschillende monsters, ziet er verder natuurlijk Pixar-picobello-uit op die lelijke Boo na dan. Toch is het allemaal een beetje onnozel en te simpel. Er zijn leukere verhalen te bedenken. Cijfer: 5,5

The Beatniks
Eerst uitleggen wat Beatniks zijn. Beatniks zijn een soort gewelddadige alto's uit de jaren '60. Het is een karikaturale term die door de gevestige pers is verzonnen, zoiets. In deze stronterige film met onlogisch verhaaltje moet je het doen met een zingende sufkut, twee lelijke trutten en een overacterende lullo. Het enige waat ze goed in zijn, is irritant wezen. Opvallend zijn de talloze slechte edits en een paar keer is ook duidelijk een microfoon zichtbaar, iets wat me normaliter nooit zo snel opvalt. Cijfer: 2

The Rebel Set
Ook dit is een beatnik-film klaarblijkelijk, die overigens net als The Beatniks door de heren van MST3K onder handen is genomen. Na een langdradige intro komt de film op gang door een aardig uitgevoerde overval op een geldtransport. Daarna vervalt de film weer in saaiigheid. Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 maart 2008 @ 11:21:36 #297
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_57409768
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
mager zesje
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_57410019
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
dat is enorm!!!
Amstelveen de beste
  zondag 16 maart 2008 @ 11:44:40 #299
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57410145
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:27 schreef Ryan3 het volgende:
Knocked up
Het is een 'Heigl-invasie'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 11:56:02 #300
862 Arcee
Look closer
pi_57410322
Cassandra's Dream (2007)

Blijkbaar beviel Match Point zo goed dat Woody Allen het met Cassandra's Dream nog eens dunnetjes over doet. Met nadruk op dunnetjes, want het is duidelijk geen Match Point. Het is wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')