Ik vond dat een goede filmquote:Op dinsdag 11 maart 2008 06:27 schreef heavenstar het volgende:
Wild At Heart...bah wat een k*t film zeg...
In Nederland wordt een crimineel ook beter in de watten gelegd dan een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Onze rijkshotelen zijn 5sterren. Keuze 3 gangenmenu's. En als je straf hebt uit gezeten heb je voorrrecht om een baan en woning toegewezen te krijgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film. Goed dat ie de problemen in de Amerikaanse gezondheidszorg zo aan de kaak stelt, maar de meeste dingen legde hij echt drie keer uit en dat werd wat langdradig. Sommige dingen waren wel schokkend, zoals dat de gevangenen in Guantanamo Bay betere medische verzorging krijgen dan ruim 50 miljoen Amerikanen...
Nooit geweten dat een documentaire geen film is....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:33 schreef alexissi het volgende:
Sicko, van Michael Moore. Eigenlijk meer een documentaire dan een film.
Hier ben ik na 3 kwartier uitgelopen tijdens een sneak preview.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:15 schreef RuneRose het volgende:
NIghtwatching Niet verkeerd. Erg goed zelfs. Heb 2 uur lang genoten. Misschien later meer.
http://imdb.com/title/tt0756683/quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
Gisteren Juno gezien. Was heel goed.
Vandaag: man of earth gezien. Ook heel goed.
Alleen in de laatste scene toch te eenvoudig.
Ik ga dan ook vandaag nog een keer kijken om tot een duidelijke recensie te komen. Hoe meer ik lees over de film hoe meer zin ik krijg om er nog dieper op in te gaan en de film te bestuderen. Aan de andere kant heb ik met mijn gebrekkige Bob Dylan-kennis ook het idee dat de film niet voor mij bedoelt is, er zitten zoveel verwijzingen in, zelfs behoorlijk ver gezocht af en toe. Hanyes gaat wat mij betreft net iets te ver. Maar ben benieuwd wat ik er de tweede keer van vind.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:38 schreef RuneRose het volgende:
I'm Not There![]()
Maarja, dat wist ik van te voren eigenlijk ook al wel.
Wat is 'ie goed. Een feest van herkenning, en die prachtige songs, en Cate Blancett in een soort van korte Fellini. Prachtig. Het is wel veel dat zo in een keer op je af komt, dat het lastig is om alles in 1 keer te bevatten, een 2e keer kijken zal dan ook snel komen, hopelijk. Ik kan trouwens best begrijpen dat het voor de niet liefhebbers/fans/kenners wat lastig op waarde te schatten is.
Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud isquote:Op woensdag 12 maart 2008 16:14 schreef Gillingham het volgende:
Alice Doesn't Live Here Anymore (Martin Scorsese, 1974) 7.5
Wederom een ietwat ondergeschoven werkje van Scorsese. Een onderhoudend drama met heel aardig tot goed acteerwerk van Burstyn, Keitel en Kristofferson. Zelfs het zoontje van Alice is niet irritant en Jodie Foster heeft een leuke en verrassende bijrol. Geen meesterwerk, maar wél een goede film.
Het leuke is dat ze 2 jaar later - wederom in een scorsese film - al een belangrijkere rol kreeg. Maar ze was al erg veel voorgekomen in een scala aan series uit de jaren '70. Ook grappig is dat zelfs Laura Dern een figurantenrolletje heeft in Alice Doesn't Live Here Anymore.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klinkt raar eigenlijk, dat Jodie Foster een bijrol heeft in een film die al 34 jaar oud is![]()
Maar ja, ze wordt dit jaar dan ook 46.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toch paste het einde goed bij de rest van het verhaal en het is ook wel weer verfrissend om een realistische film te zien waar niet iedereen happily and ever after leeft.
Oja.. die neus van Jack Nicholson op een gegeven moment.![]()
Een 8.5“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Een film die niet echt voor me is weggelegd volgens mij. Enige wat ik eruit kon halen is een cynisch mannetje opgesloten in z'n eigen waardeloze lichaam maar wel via z'n linkeroog kan communiceren en vervolgens een boek kan "schrijven". Camera vond ik ronduit irritant. Die leuke Françaises die erin mee speelden, leuk. Maar niet echt toegevoegde waarde.quote:Waargebeurd verhaal over de directeur van het modeblad Elle, Jean-Dominique Bauby, die last van een beroerte krijgt en daardoor moet leven met een bijna geheel verlamd lichaam, op z'n linkeroog na.
Moby heeft zelfs zen muziek gratis aangeboden aan filmmakers. Goede actie van hem, zouden meer moeten doen (voor filmmakers met weinig geld, that is.quote:Gewoon zelf kijken wat je er van vindt, ik vond de film geniaal. En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:15 schreef HostiMeister het volgende:
Southland Tales
En nog een leuke extra, moby (die nooit films wil scoren) heeft voor deze film de muziek gedaan, zeer goed mijns inziens.
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:56 schreef trebremmit het volgende:
Never say never again 1983
Zeer matige Bond film met een hele zwik aan slechte acteurs, actie scenes lijken nergens op.
Gelukkig is het geen officiele Bond alleen jammer dat Sean Connery hier aan mee deed.
5,5/10
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 23:15 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Haha volgens mij klopt dat van Moby niet helemaal. Ik heb hier namelijk een cd van Moby in de kast staan met de titel "I Like to Score"
Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, Klaus Maria Brandauer, Max von Sydow en Kim Basinger zijn slechte acteurs.
Ach, elke 007-film moet je een beetje door een apart brilglas bekijken en niet teveel bij nadenken. Meestal zijn die films wel te pruimen als je gewoon niet teveel aan je hoofd wil hebben...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:08 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Die waren nog wel o.k maar de rest kom op zeg, M was waardeloos en dan Felix die cia agent wat een drama en dan komt Mr Bean nog een keer langs past totaal niet in de film.
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:40 schreef PirE het volgende:
27 Dresses (2008)
[ afbeelding ]
Ik behoor niet tot de doelgroep van deze film, maar in een relatie moet je weleens dingen doen die niet leuk zijn. En als dat betekend dat je naar een niet-grappige rom-kom moet kijken dan moet dat maar. De film duurt 107 minuten en dat was voor mijn gevoel 105 minuten te lang. De schrijver verdiend ook een compliment. Het is knap als je een 107 minuten durende komedie kan maken waarin werkelijk geen enkel grappig moment zit. Deze film is alleen voor de echte die-hard Grey's Anatomy fan en daar zijn er schijnbaar genoeg van om deze film succesvol te maken. Ik ben ook zelden zo blij geweest toen eindelijk de aftiteling van een film in beeld verscheen. Mijn partner vond het overigens een redelijke film, maar ze kijkt dan ook Grey's Anatomy![]()
IMDB Rating:6.5/10
Mijn cijfer: 2/10
mager zesjequote:Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En je vriendin, die heeft zeker een 8 gegeven?
dat is enorm!!!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |