abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57018342
Redelijk weinig lijkt mij.
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:08:03 #52
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_57018376
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:06 schreef Wooldoor het volgende:
Redelijk weinig lijkt mij.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:24:39 #53
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_57020241
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
Onze favoriete 15-jarige FTR-user heeft er minstens 3 keer zoveel gezien. Werk aan de winkel dus!
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:31:44 #54
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57020442
Het gaat er ook niet om hoeveel films je kijkt, maar welke. Toen ik 8 was had ik American Ninja 1 tm 100 gezien. Veel films zou veel diversiteit moeten zijn.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:07:28 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57022986
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:

The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.

Het is het waargebeurde, aangrijpende verhaal van Jean-Dominique Bauby, hoofdredacteur van het modeblad Elle. Wanneer hij, op één oog na, compleet verlamd raakt na een beroerte moet hij alles opnieuw leren. Te beginnen met communiceren.Samen met een logopediste leert hij te communiceren door te knipperen met z`n ogen. Zo leert hij heel langzaam woorden en zinnen maken en "schrijft" op deze manier uiteindelijk een boek.

Het verhaal opzich is natuurlijk al redelijk opmerkelijk, maar dat is niet waar de grote kracht van de film ligt. Die zit `m in de regie. Julian Schnabel heeft een manier van filmen gekozen die perfect weergeeft hoe het moet zijn om compleet verlamd te zijn en niets meer zelf te kunnen. Dat levert een zeer claustrofobisch gevoel op dat het grootste deel van de film wordt vast gehouden.
De zijn de gebruikte kleuren en de montage een ware lust voor het oog. Het had iets avant-gardistisch over zich.
Het acteerwerk is fenomenaal. Mathieu Amalric zet als Bauby een prestatie van formaat neer.
Daarnaast geeft de film je ook nog stof tot nadenken. Wat is de echte waarde van het leven in een situatie als deze?

Het is zeker geen lichte kost maar als je er voor open staat heb je een geweldige film ervaring.
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn. Iets waar we vandaag de dag steeds vaker aan twijfelen.
Niets minder dan een meesterwerk dat nog lang zal rond spoken in je hoofd.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Wij kijken er nu naar.
Inderdaad prachtig.
Is er geen apart topic over deze film?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:44:11 #56
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57023991
Wat vind iedereen die film toch geweldig! Ik had dat trucje met die camerapositie na de eerste keer wel gezien, de ontwikkeling van het verhaal was voorspelbaar en veel van de bijrollen werden maar matig gespeeld. En toch vliegen de lovende kritieken je om de oren! Zelfde met Atonement trouwens, daar snap ik de hallelujah ook al niet van.
pi_57024504
There Will Be Blood

Ja, prachtig, Daniel Day Lewis... mijn hemel , de prachtige beelden, de creepy muziek, de sfeer die je gewoon bijna letterlijk proeft..

Echt nu nét gezien, en nog ff stil ervan, verdiende oscar, zonder meer.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 28 februari 2008 @ 01:18:13 #58
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57026120
No country for old men.

Ik had me er meer van voorgesteld. Een low-paced verhaal over een achtervolging van ongeluksgeld. Het duurde mij wat lang voor iets wat je korter kan vertellen.
Maar ja, het is er een van de Coenbrothers he. Misschien moet je 'm in de bios zien.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:04:19 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57028013
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
Hier is het denk ik niet normaal eerder ondergemiddeld. Zeg dat je van jaar of 10 begint met geen kinderfilms meer te bekijken ...

5 jaar voor 200 titels. Dat maakt gemiddeld maar 1 film per week en dat is laag te noemen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:18:08 #60
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57028207
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:31 schreef JelleS het volgende:
Het gaat er ook niet om hoeveel films je kijkt, maar welke. Toen ik 8 was had ik American Ninja 1 tm 100 gezien. Veel films zou veel diversiteit moeten zijn.
Alles uit de top250 of andere zoals hier zijn die alle films waarbij meer dan 10.000 stemmen voor gegeven zijn.

Eigenlijk is het wel in een interessante vraag. Wanneer begon men serieus naar films te kijken. Wat was de trigger dat je dacht van wauw die is echt geweldig. Wat was je openbarings film ??!

Als 8/9 jarige ben ik door me vader meegenomen naar Licence to Kill. Dat maakte wel indruk. Maar serieus films kijken (op TV) was toen ik Back to the Future had gezien...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57028404
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:01 schreef milagro het volgende:
There Will Be Blood

Ja, prachtig, Daniel Day Lewis... mijn hemel , de prachtige beelden, de creepy muziek, de sfeer die je gewoon bijna letterlijk proeft..

Echt nu nét gezien, en nog ff stil ervan, verdiende oscar, zonder meer.
Gister ook gezien inderdaad, voor de 2e keer. Vreemd genoeg heb ik bij films waar weinig actie in voorkomt, de tijd altijd langzamer gaat, maar bij deze film, die toch wel 160 minuten duurt, lijkt het net alsof je pas half uurtje bezig bent. Geniaal
Facts don't care about your feelings
pi_57030089

The Holy Mountain (1973)
Vreemde maar mooie film. Over het verhaal ga ik weinig vertellen, wel dat het heel sterk begint maar dat wel steeds meer inkakt. Tot het einde waar alles tot een mooi climax komt. Er zitten echt prachtige scenes in de film, echt prachtig (ala 2001).

Wat ik wel weer jammer vindt ik de dierenmishandeling die er (weer) inzit, dan bedoel ik met name de twee vechtende honden.

De beste van Jodorowsky.
8.5

Seres queridos (2004)
De film begint goed maar vervalt uiteindelijk toch in een normale comedy. Met ook stukken die gewoon echt niet geloofwaardig zijn.

De karakters zijn leuk en ondanks de geloofwaardigheid heb ik vermaakt. Er valt af en toe toch flink gelachen hoor.
7

Ober (2006)
Leuke en goede film, had alleen wel nog meer ingezeten.
7.7

Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street (2007)
Ik ben normaal niet een fan van musical maar dit was wel heel tof. Dat komt vooral door de sfeer die Tim Burton heeft gecreëerd. Humor en bloed, een perfecte combinatie.
8.5
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:10:19 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57030382
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alles uit de top250 of andere zoals hier zijn die alle films waarbij meer dan 10.000 stemmen voor gegeven zijn.

Eigenlijk is het wel in een interessante vraag. Wanneer begon men serieus naar films te kijken. Wat was de trigger dat je dacht van wauw die is echt geweldig. Wat was je openbarings film ??!

Als 8/9 jarige ben ik door me vader meegenomen naar Licence to Kill. Dat maakte wel indruk. Maar serieus films kijken (op TV) was toen ik Back to the Future had gezien...
Ik denk toen ik een jaar of 14/15 was en Reservoir Dogs voor het eerst zag. Dat was een ogenopener voor me. Toen kwam ik er voor het eerst achter dat film meer kon zijn dan American Ninja 1/m 100, Police Academy 1 t/m 1000, Disney films en Hollywood blockbusters.

Maar de echte filmgekte begon pas in 2004 ofzo toen ik voor het eerst hier kwam en aan hand van dit forum meer films ging kijken. (Dat downloaden steeds makkelijker ging heeft ook wel geholpen)
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:34:25 #64
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57030936
Denk ook rond men 14e, alleen bij mij was het Memento. Toen besefte ik opeens dat er iemand maandenlang achter zijn computer had gezeten om de hele film 'te schrijven'. Hoe geniaal moest die persoon wel niet zijn om zo iets te bedenken?

Vanaf dat punt wilde ik opeens scenarioschrijver worden
pi_57031149
Tja ik keek vroeger al heel veel films, mijn ma huurde vaak (in de zomer) 5 films per week bij Videoland, en dat maanden lang ! Hoe vaak gebeurd het wel niet dat ik nu een film kijk en denk "waar ken ik dat ook alweer van..?"

Maar mijn eigen smaak ben ik gaan ontwikkelen sinds mijn 14e/15e toen ik Pulp Fiction had gekocht
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57031284
Bij mij was het V for Vendetta, mijn eerste gedownloade film.
Graag op anoniem
pi_57033381
Ik weet nog goed dat bijvoorbeeld Jurassic Park veel indruk op me maakte in de bioscoop, een jaar of 13 geleden. Toen was ik dus pas een jaar of tien. Maar toen keek ik verder toch vooral eerdergenoemde crap. Wel weet ik nog dat JP jarenlang mijn 'beste film' was. Maar de ontdekking van IMDb heeft de boel enorm versneld. Ik zal ook een jaar of 15 zijn geweest? Tegen die tijd ging ik overigens ook regelmatig met vrienden naar de bioscoop (maandelijks ofzo).
What's it going to be then, eh?
pi_57033815
Volver (Pedro Almodóvar, 2006)
Als de partner van Raimunda op merkwaardige wijze overlijdt, neemt haar leven een drastische wending. Ze probeert dit geheim te houden voor haar omgeving, maar dat levert alleen maar verwarring en misverstanden op. Toch probeert Raimunda uit alle macht haar gewone leven vol te houden. Haar verleden laat haar echter niet met rust, bovendien gaat het gerucht de ronde dat haar overleden moeder aan verscheidene mensen verschenen is. Volver was de eerste film van Pedro Almodóvar die ik zag en ik moet zeggen dat hij een beetje tegen viel. Het is een aardige film maar niet heel bijzonder, het verhaal is aardig en het acteerwerk goed maar toch weet de film maar met moeite de volle speelduur te boeien. Gelukkig is het geen straf om naar Penélope Cruz te kijken, zeker niet in deze film. 7.2
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:37:36 #69
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_57033958
Boda secreta is een indrukwekkend relaas over een man die de opruimingen in Argentinie heeft overleefd. Helaas hebben de autoriteiten hem zijn identiteit weggenomen. En 13 jaar geheugen.
Hij gaat terug naar zijn vroegere geliefde, waar niemand hem nog kent.

Heel sterke film, die rustig een heel wrang verhaal verteld. En waar hoop een belangrijke rol speelt.
pi_57038636
Mystic River

Een film van Clint Eastwood over drie jeugdvrienden die in hun kinderjaren een tragedie meegemaakt hebben. Dit incident loopt als belangrijke draadje door het verhaal dat verder voornamelijk draait om de verdwijning van de 19-jarige dochter van één van hen.
Tim Robbins, Kevin Bacon en vooral Sean Penn zetten een sterke rol neer.

69. Mystic River (Clint Eastwood, 2003) :: 8.0

Akira

Deze film zal weinig introductie/toelichting nodig hebben.
Prachtige animé over het Neo-Tokyo van 2018.

Kwam zojuist ook achter de geplande hollywood-adeptatie van de film... Ben heel benieuwd of dat wat wordt, zie zo'n project nogal mislukken.

70. Akira (Katsuhiro Ôtomo, 1988) :: 8.0

pi_57039614
Riding alone for thousands of miles 2006 Zhang Yimou

De Japannner Takata ontdekt dat zijn zoon waar hij al jaren geen contact meer mee heeft ernstig ziek is.
Als hij hem opzoekt in het ziekenhuis wil zijn zoon hem niet zien maar krijgt hij een videoband, door deze videoband gaat hij naar China toe om af te maken waar zijn zoon mee begonnen is namelijk het filmen van een Chinese volksopera.
Bijzondere film wat soms wat al te zoetsappig wordt maar door kleurgebruik, landschappen, symboliek en originaliteit niet verveelt. Sommige dingen zijn wel overbodig zoals de voice over als Takata nadenkt over zijn verleden. Nog een punt is dat China wel erg geweldig wordt voorgesteld alsof het de vriendelijkste mensen zijn. 7,5/10

pi_57039778
3:10 to Yuma

well, this one was good enough to make you wanna smack yer granny

oh en Christian Bale
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57057576
71. Persepolis (Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi, 2007) :: 8.0

Wauw... ik heb 'm helaas niet kunnen zijn op het filmfestival in Rotterdam en kwam er ook niet meer aan toe voor de oscars afgelopen weekend.
Ik vond de oscar voor Ratatouille op dat moment ook een logische keuze, maar deze film had hem ook zeker verdiend.

Belangrijke onderwerpen die in een hele bijzondere stijl aangesneden worden.
Het perspectief van Marjane maakt dat de film niet té serieus wordt. Het blijft een goede balans tussen een coming-of-age verhaal en de historische gebeurtenissen in Teheran.

De grafische stijl die gebruikt wordt is werkelijk prachtig, dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken.

pi_57058173
La Nuit Américain (François Truffaut, 1973) 8

Een amusante film over het maken van een film die uitstekend in elkaar zit. Laat enerzijds veelvuldig de frustraties zien die inherent zijn aan het maken van een film, omdat er zoveel mensen bij betrokken zijn. Anderzijds heeft het ook een euforische ondertoon betreffende film in het algemeen. En Jacqueline is (of was) een mooie vrouw. Echter, geen Otto e Mezzo.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Tim Burton, 2007) 6
Allereerst, veel te veel gezang. De liedjes waren helaas simpelweg niet leuk, mooi of goed genoeg om dit te kunnen verantwoorden. Het verhaal is - hoewel dit te verwachten was - oppervlakkig en voorspelbaar. Johnny Depp, Alan Rickman en Timothy Spall zijn o.k., maar ze hebben meer in hun mars. Misschien had deze film hen niet meer te bieden. De sfeer is wel lekker Burton, maar eigenlijk ook voorspelbaar. Vooral in het begin moest ik me werkelijk door de liedjes worstelen, de tweede helft van de film was vermakelijker.

There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007) 8+

Uitstekend, maar helaas kan ik het gevoel van enige teleurstelling niet volledig onderdrukken. Het acteerwerk, de cinematografie, de sfeer, de setting en met name de muziek zijn voortreffelijk, maar het script was in mijn ogen niet helemaal van hetzelfde niveau. Zo hadden ze sowieso voor Paul Sunday een ander acteur moeten casten. Deze fout was overbodig en zelfs onprofessioneel. Daarnaast waren de karakters, zelfs Mr. Plainview zelf, oppervlakkiger dan ik had gehoopt. De dialogen waren goed, maar niet uitzonderlijk goed. Bovendien was Plainview's naïviteit wat betreft zijn zogenaamde broer ongeloofwaardig. Wat overblijft is een hele bijzondere film, maar het is gewoon nét geen geniale film. No Country for Old Men blijkt terecht de oscars in de wacht te hebben gesleept. PTA is erg talentvol, maar ik hoop dat hij het niveau van Boogie Nights en met name Magnolia nog eens weet te bereiken.
pi_57058570
Deze maand ik 38 film gezien, waar van 34 voor de eerste keer en 5 in de bioscoop. Veel films die ik zag kwamen uit het laatste decennium. Dit brengt tot het volgende maandlijstje.

Top 10:

1. No Country for Old Men (Joen & Ethan Coen, 2007)
2. Vera Drake (Mike Leigh, 2004)
3. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
4. Miller's Crossing (Joel Coen, 1990)
5. The Stranger (Orson Welles, 1946)
6. Efter Brylluppet (Susanne Bier, 2006)
7. La Nuit Américaine (François Truffaut, 1973)
8. The Treasure of the Sierra Madre (John Huston, 1948)
9. L'Enfant (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2005)
10. The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)

Flopfilms:
1. Batman & Robin (1997)
2. In the Cut (2003)
3. Uzak (2002)
4. Beerfest (2006)
5. Poldark (1996)

De grootste tegenvaller was Sweeney Todd en ook van Dial M for Murder had ik iets meer verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')