Onze favoriete 15-jarige FTR-user heeft er minstens 3 keer zoveel gezien. Werk aan de winkel dus!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
Wij kijken er nu naar.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:32 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren:
The Diving Bell And The Butterfly
Waarschijnlijk doet alles wat ik nu ga schrijven deze film te kort. Dit moet je gewoon gezien hebben.
Het is het waargebeurde, aangrijpende verhaal van Jean-Dominique Bauby, hoofdredacteur van het modeblad Elle. Wanneer hij, op één oog na, compleet verlamd raakt na een beroerte moet hij alles opnieuw leren. Te beginnen met communiceren.Samen met een logopediste leert hij te communiceren door te knipperen met z`n ogen. Zo leert hij heel langzaam woorden en zinnen maken en "schrijft" op deze manier uiteindelijk een boek.
Het verhaal opzich is natuurlijk al redelijk opmerkelijk, maar dat is niet waar de grote kracht van de film ligt. Die zit `m in de regie. Julian Schnabel heeft een manier van filmen gekozen die perfect weergeeft hoe het moet zijn om compleet verlamd te zijn en niets meer zelf te kunnen. Dat levert een zeer claustrofobisch gevoel op dat het grootste deel van de film wordt vast gehouden.
De zijn de gebruikte kleuren en de montage een ware lust voor het oog. Het had iets avant-gardistisch over zich.
Het acteerwerk is fenomenaal. Mathieu Amalric zet als Bauby een prestatie van formaat neer.
Daarnaast geeft de film je ook nog stof tot nadenken. Wat is de echte waarde van het leven in een situatie als deze?
Het is zeker geen lichte kost maar als je er voor open staat heb je een geweldige film ervaring.
The Diving Bell And The Butterfly bewijst dat cinema nog steeds prachtig, aangrijpend en visueel uitdagend kan zijn. Iets waar we vandaag de dag steeds vaker aan twijfelen.
Niets minder dan een meesterwerk dat nog lang zal rond spoken in je hoofd.
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Hier is het denk ik niet normaal eerder ondergemiddeld. Zeg dat je van jaar of 10 begint met geen kinderfilms meer te bekijken ...quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:52 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik heb 206 films gezien en ik ben 15 jaar is dat veel of normaal?
Alles uit de top250quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:31 schreef JelleS het volgende:
Het gaat er ook niet om hoeveel films je kijkt, maar welke. Toen ik 8 was had ik American Ninja 1 tm 100 gezien. Veel films zou veel diversiteit moeten zijn.
Gister ook gezien inderdaad, voor de 2e keer. Vreemd genoeg heb ik bij films waar weinig actie in voorkomt, de tijd altijd langzamer gaat, maar bij deze film, die toch wel 160 minuten duurt, lijkt het net alsof je pas half uurtje bezig bent. Geniaalquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:01 schreef milagro het volgende:
There Will Be Blood
Ja, prachtig, Daniel Day Lewis... mijn hemel, de prachtige beelden, de creepy muziek, de sfeer die je gewoon bijna letterlijk proeft..
Echt nu nét gezien, en nog ff stil ervan, verdiende oscar, zonder meer.
Ik denk toen ik een jaar of 14/15 was en Reservoir Dogs voor het eerst zag. Dat was een ogenopener voor me. Toen kwam ik er voor het eerst achter dat film meer kon zijn dan American Ninja 1/m 100, Police Academy 1 t/m 1000, Disney films en Hollywood blockbusters.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Alles uit de top250of andere zoals hier zijn die alle films waarbij meer dan 10.000 stemmen voor gegeven zijn.
Eigenlijk is het wel in een interessante vraag. Wanneer begon men serieus naar films te kijken. Wat was de trigger dat je dacht van wauw die is echt geweldig. Wat was je openbarings film ??!
Als 8/9 jarige ben ik door me vader meegenomen naar Licence to Kill. Dat maakte wel indruk. Maar serieus films kijken (op TV) was toen ik Back to the Future had gezien...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |