abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:36:57 #151
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57151078
Seven Years In Tibet...wat een prachtige film..
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_57156070
Batoru rowaiaru (aka "Battle Royale")
Een groep studenten wordt naar een eiland gestuurd met als missie elkaar binnen 3 dagen te vermoorden, diegene die als enige overblijft kan verder een normaal leven gaan leiden. Ze dragen allemaal een explosieve halsband en ze krijgen wat voorraden mee en een willekeurig wapen.
Vond dit echt een vette film, goede acteurs, veel actie en natuurlijk het aparte japanse stijltje.
7,5
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:16:07 #153
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_57160395
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:39 schreef Darkzell het volgende:
Batoru rowaiaru (aka "Battle Royale")
Een groep studenten wordt naar een eiland gestuurd met als missie elkaar binnen 3 dagen te vermoorden, diegene die als enige overblijft kan verder een normaal leven gaan leiden. Ze dragen allemaal een explosieve halsband en ze krijgen wat voorraden mee en een willekeurig wapen.
Vond dit echt een vette film, goede acteurs, veel actie en natuurlijk het aparte japanse stijltje.
7,5
Ik vond dit ook echt een geniale film! Deel 2 viel helaas tegen maar deel 1 is echt zeker het kijken waard

Ik gister:
The Truman Show (1998)
Truman leeft zonder het te weten in een 24/7 reallifesoap. Hij wordt overal gevolgd door camera's en woont zelfs in een grote studio, zonder dat hij dit doorheeft. Op een gegeven moment, na 30 jaar, krijgt hij het door en wil hij van het eiland waarop hij denkt te zitten weg. Ik had al een stukje ooit op tv gezien en het idee sprak me erg aan dus ben ik 'm maar gaan kijken. Ik vond het echt een erg vermakelijke film waar ik goed om heb kunnen lachen Aanrader.
8
pi_57167876
Rambo IV (Sylvester Stallone, 2007)
Vietnamveteraan John Rambo leidt een rustig leven als riviergids in Thailand. Twee weken nadat hij een groep missionarissen heeft geholpen om de vluchtelingenkampen in Birma te bereiken hoort hij dat ze gevangen genomen zijn. De supersoldaat weet wat hem te doen staat. De nieuwste Rambo is eigenlijk alles wat ik er van had verwacht; geen verhaal, matige acteerprestaties, foute one-liners en vette aktie. Het gebrek aan plot is eigenlijk amper een minpunt te noemen voor een Rambo film, het zou waarschijnlijk alleen maar tegenvallen als men met een goed verhaal kwam. Qua one-liners is Stallone goed op dreef, als stoere aktieheld is hij toch wel wat aan het aftakelen. Aan aktie ontbreekt het zeker niet, ook draait men niet om de gruwelijke situaties in Birma heen. Het resultaat, een keiharde aktiefilm met zeer geweldadige scenes. Geen hoogstaande cinema maar toch een zeer vermakelijke aktiefilm. 7.0
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:07:38 #155
67089 Gillingham
The horror...
pi_57170762
Bubble Boy (Blair Hayes, 2001) 3
Niet-grappige-troep. Jammer dat Gyllenhaal zichzelf hier aan uitgeleend heeft. Gelukkig duurde de film nog geen 90 minuten.
What's it going to be then, eh?
pi_57171357
Brick

Low-buget film over een loner die opzoek gaat naar de waarhied na de dood van zijn ex-vriendin. Erg leuke film-noir achtige stijl met interresante personage's. Soms gaat het wel erg snel, ik moet hem denk ik nog een keer kijken om alles te snappen. Toch wel een aanrader . 7,5
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_57171608
Gisteren in zaaltje 4 van Cinerama eindelijk There Will Be Blood gezien.

Er is in dit topic en het eigen topic al veel gezegd, dus ik zal niets over de inhoud of uitwerking hoeven te vertellen. Ik wilde gewoon kwijt dat dit echt een hele gave film is.

Geniale rol van Daniel Day-Lewis. Zoals vaker gezegd, hij acteert niet meer... hij IS Daniel Plainview (en dat heeft natuurlijk weer met zijn veel besproken manier van method-acting te maken).

Daarnaast vond ik Paul Dano ook fantastisch acteren en een waardige tegenspeler, hij hield zich erg goed staande tegenover het geweld van DDL.
Wat een prachtige karakters, die Daniel en Eli...

Het verhaal was inderdaad redelijk dun en tergend traag maar de hele film is visueel verbluffend, muzikaal prachtig ondersteund en draait uiteindelijk gewoon om de formidabele acteerprestaties.

Deze ga ik vaker kijken.

9,5

pi_57171672
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:32 schreef Agiath het volgende:
Brick

Low-buget film over een loner die opzoek gaat naar de waarhied na de dood van zijn ex-vriendin. Erg leuke film-noir achtige stijl met interresante personage's. Soms gaat het wel erg snel, ik moet hem denk ik nog een keer kijken om alles te snappen. Toch wel een aanrader . 7,5
Inderdaad een leuke film!
En ja... ik snapte er de tweede keer ook een stuk meer van dan de eerste keer, dus nog een keertje kijken is misschien de moeite wel waard.
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:38:25 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57172763
Timescape (1992)
Een aardig concept maar doet wel een beetje TV-film aan.
Ben Wilson (Jeff Daniels) heeft een hotel in aanbouw. Dan op een dag komen een stel toeristen en willen perse 5 kamers hebben ondanks dat het nog geheel in aanbouw is. Langzamerhand komt Ben er achter dat het wel erg rare mensen zijn. Ze blijken tijdrijzigers te zijn die naar grote "events" komen kijken.

cijfer 6 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:40:09 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57185678
Gisteren en eergisteren:

Born To Kill
Ook in de tweede Noir box van Warner zit een fantastische film van Robert Wise. Heb hier ontzettend van genoten. Een verhaal dat goed in elkaar zit, heerlijke typische noir kenmerken (de muziek, het camerawerk) en de 2 hoofdrolspelers die beide geweldige prestaties neerzetten. Vooral Claire Trevor is briljant als femme fatale die iedereen om haar vinger probeert te winden.
Oh yes, this is how I like them!

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Werkelijk een lust voor het oog. Prachtig gefilmd met lange, gewaagde shots en dus een ontzettend laag tempo. Het oog voor detail is fabuleus. Werkelijk aan alle kleine dingetjes is gedacht.
Brad Pitt zet waarschijnlijk 1 van z`n beste rollen neer en Casey Affleck is fenomenaal.
Toch waren er ook 2 duidelijke minpuntjes: de voice-over werd te veel gebruikt en begon me op een gegeven moment zelfs te irriteren. 1 prachtige scene (waarin Pitt en Affleck beide over van alles en nog wat nadenken in bed en niet in slaap kunnen komen) is super maar de voice-over verknalde de scene voor me. Less is more, dat wordt hier weer eens duidelijk. De voice-over had in het tweede gedeelte van de film weg gelaten moeten worden.
Daarnaast was het einde een kwartier te lang. Het gedeelte na de assassination had er niet in gehoeven.
Maar gelukkig bleef er nog genoeg te genieten over.
Een zeer sterke film dat een meesterwerk was geweest wanneer een paar simpele dingen anders waren uitgevoerd.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:47:33 #161
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57185909
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:40 schreef Timo20 het volgende:

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Werkelijk een lust voor het oog. Prachtig gefilmd met lange, gewaagde shots en dus een ontzettend laag tempo. Het oog voor detail is fabuleus. Werkelijk aan alle kleine dingetjes is gedacht.
Brad Pitt zet waarschijnlijk 1 van z`n beste rollen neer en Casey Affleck is fenomenaal.
Toch waren er ook 2 duidelijke minpuntjes: de voice-over werd te veel gebruikt en begon me op een gegeven moment zelfs te irriteren. 1 prachtige scene (waarin Pitt en Affleck beide over van alles en nog wat nadenken in bed en niet in slaap kunnen komen) is super maar de voice-over verknalde de scene voor me. Less is more, dat wordt hier weer eens duidelijk. De voice-over had in het tweede gedeelte van de film weg gelaten moeten worden.
Daarnaast was het einde een kwartier te lang. Het gedeelte na de assassination had er niet in gehoeven.
Maar gelukkig bleef er nog genoeg te genieten over.
Een zeer sterke film dat een meesterwerk was geweest wanneer een paar simpele dingen anders waren uitgevoerd.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
De voice over gaf voor mij wel mooi weer dat dit ook een interpretatie is van wat er is gebeurd. Je 'luistert' naar een verhaal, en dus automatisch een subjectieve weergave. Want uiteindelijk gaat de film natuurlijk ook over de mythe van de moord op Jesse James (vandaar de titel) En daarom is het gedeelte na de moord ook daadwerkelijk van belang voor wat het wil vertellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de narrator wel wat wisselvallig, niet echt constant. Had ik overigens ook laatst bij I'm Not There, die kwam maar een aantal keer, op haast willekeurige momenten, tevoorschijn. Maar ik ben niet zo iemand die zich snel ergert aan een voice-over, ik snap nooit wat iedereen daar altijd tegen heeft
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:56:22 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57186190
Ik vond het gedeelte na de moord veel te lang en eigenlijk juist niet echt nodig. De moord is gepleegd, that`s it. That`s all there is to it. De rest moet je als kijker maar zelf invullen. Het deed er IMO ook niet echt toe wat er daarna gebeurde.
Just my 2 cents

-edit-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Timo20 op 05-03-2008 23:02:02 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:00:53 #163
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57186327
Je snapt de film gewoon niet

Wel vind ik dat de verschuiving van Robert Ford als held naar coward wat beter had kunnen worden uitgewerkt. Maar voor mij was het verhaal over de moord totaal niet compleet geweest zonder de nasleep. Vooral voor Amerikanen zal dit ook gelden. Het is een essentieel onderdeel van de mythe.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:03:32 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57186413
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:00 schreef JelleS het volgende:
Je snapt de film gewoon niet

Wel vind ik dat de verschuiving van Robert Ford als held naar coward wat beter had kunnen worden uitgewerkt. Maar voor mij was het verhaal over de moord totaal niet compleet geweest zonder de nasleep. Vooral voor Amerikanen zal dit ook gelden. Het is een essentieel onderdeel van de mythe.
Yeah wellicht. Misschien ken ik de mythe daar niet goed genoeg voor
pi_57186690
Nou, ik vond de film toch wel saai hoor. Na al die lovende woorden mag iemand wel eens zeggen waar het op staat.
Graag op anoniem
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:14:43 #166
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57186763
Op de middelbare school heb je nog niet zo'n lange spanningsboog, je hormonen leiden je te snel af. Dat leer je later nog wel, wees maar niet bang.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:15:32 #167
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_57186790
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef Mainport het volgende:
Nou, ik vond de film toch wel saai hoor. Na al die lovende woorden mag iemand wel eens zeggen waar het op staat.
De attentiespan van pubers is ook niet zo lang. Het is je vergeven.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:24:31 #168
9613 Seborik
I, Voyager
pi_57187007
Arme Mainport, een beetje beticht worden van het hebben van een korte attentiespanne, terwijl er zoveel tenenkrommend saaie stukken in de film zitten, die waarschijnlijk zelfs niet om aan te zien zouden zijn, wanneer ze slechts even zouden duren.

Neem nu:
SPOILER
Neemt niet weg dat Mainport best nog een korte attentiespanne zou kunnen hebben hoor, of dat nu door z'n hormoontjes komt, of door mensen die hem dat proberen aan te praten.
pi_57187022
Ooo, kon ik maar zulke moeilijke films als jij begrijpen, JelleS. Wat een genot moet het zijn om overal symboliek in te herkennen. Bij de gedachte alleen al onaneer ik van de instabiele hormonen die door me heen gieren.
Graag op anoniem
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:35:19 #170
9613 Seborik
I, Voyager
pi_57187302
Ga een beetje zielig lopen kutpuberen, Mainport. Je moet het niet allemaal zo serieus nemen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:37:25 #171
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57187364
Volgens mij bedoelt hij het ook allemaal niet zo serieus, hij houdt ervan om te provoceren. Ik kan er wel om lachen. Als die wel serieus is nog meer.
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:43:43 #172
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57187526
Jezus, wat zijn jullie zielig Jelles heeft gewoon gelijk. En de rest begrijpt het niet.
pi_57187581
Wat moet een outsider wel niet denken als hij dit allemaal leest?
Graag op anoniem
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:47:47 #174
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57187634
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef Mainport het volgende:
Wat moet een outsider wel niet denken als hij dit allemaal leest?
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jezus, wat zijn jullie zielig
  donderdag 6 maart 2008 @ 01:53:14 #175
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57189326

Wat zijn het toch twee grootheden: Jack Nicholson en Morgan Freeman. Ze spelen twee terminale patienten die het ziekenhuis uitvluchten om dingen te gaan doen die ze ooit nog eens wilden gaan doen. Het is niet vernieuwend allemaal, maar door het fantastische acteren van zowel Nicholson (de man is nu al een legende) als Freeman wordt 'The bucket list' toch zeer de moeite waard. En de twee hoofdrolspelers werken heel goed samen.
Cijfer: 7.5
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')