Ik vond dit ook echt een geniale film! Deel 2 viel helaas tegen maar deel 1 is echt zeker het kijken waardquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:39 schreef Darkzell het volgende:
Batoru rowaiaru (aka "Battle Royale")
Een groep studenten wordt naar een eiland gestuurd met als missie elkaar binnen 3 dagen te vermoorden, diegene die als enige overblijft kan verder een normaal leven gaan leiden. Ze dragen allemaal een explosieve halsband en ze krijgen wat voorraden mee en een willekeurig wapen.
Vond dit echt een vette film, goede acteurs, veel actie en natuurlijk het aparte japanse stijltje.
7,5
Inderdaad een leuke film!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:32 schreef Agiath het volgende:
Brick
Low-buget film over een loner die opzoek gaat naar de waarhied na de dood van zijn ex-vriendin. Erg leuke film-noir achtige stijl met interresante personage's. Soms gaat het wel erg snel, ik moet hem denk ik nog een keer kijken om alles te snappen. Toch wel een aanrader. 7,5
De voice over gaf voor mij wel mooi weer dat dit ook een interpretatie is van wat er is gebeurd. Je 'luistert' naar een verhaal, en dus automatisch een subjectieve weergave. Want uiteindelijk gaat de film natuurlijk ook over de mythe van de moord op Jesse James (vandaar de titel) En daarom is het gedeelte na de moord ook daadwerkelijk van belang voor wat het wil vertellen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:40 schreef Timo20 het volgende:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Werkelijk een lust voor het oog. Prachtig gefilmd met lange, gewaagde shots en dus een ontzettend laag tempo. Het oog voor detail is fabuleus. Werkelijk aan alle kleine dingetjes is gedacht.
Brad Pitt zet waarschijnlijk 1 van z`n beste rollen neer en Casey Affleck is fenomenaal.
Toch waren er ook 2 duidelijke minpuntjes: de voice-over werd te veel gebruikt en begon me op een gegeven moment zelfs te irriteren. 1 prachtige scene (waarin Pitt en Affleck beide over van alles en nog wat nadenken in bed en niet in slaap kunnen komen) is super maar de voice-over verknalde de scene voor me. Less is more, dat wordt hier weer eens duidelijk. De voice-over had in het tweede gedeelte van de film weg gelaten moeten worden.
Daarnaast was het einde een kwartier te lang. Het gedeelte na de assassination had er niet in gehoeven.
Maar gelukkig bleef er nog genoeg te genieten over.
Een zeer sterke film dat een meesterwerk was geweest wanneer een paar simpele dingen anders waren uitgevoerd.
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond de narrator wel wat wisselvallig, niet echt constant. Had ik overigens ook laatst bij I'm Not There, die kwam maar een aantal keer, op haast willekeurige momenten, tevoorschijn. Maar ik ben niet zo iemand die zich snel ergert aan een voice-over, ik snap nooit wat iedereen daar altijd tegen heeft![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Timo20 op 05-03-2008 23:02:02 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Yeah wellicht. Misschien ken ik de mythe daar niet goed genoeg voorquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:00 schreef JelleS het volgende:
Je snapt de film gewoon niet![]()
Wel vind ik dat de verschuiving van Robert Ford als held naar coward wat beter had kunnen worden uitgewerkt. Maar voor mij was het verhaal over de moord totaal niet compleet geweest zonder de nasleep. Vooral voor Amerikanen zal dit ook gelden. Het is een essentieel onderdeel van de mythe.
De attentiespan van pubers is ook niet zo lang. Het is je vergeven.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef Mainport het volgende:
Nou, ik vond de film toch wel saai hoor. Na al die lovende woorden mag iemand wel eens zeggen waar het op staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neemt niet weg dat Mainport best nog een korte attentiespanne zou kunnen hebben hoor, of dat nu door z'n hormoontjes komt, of door mensen die hem dat proberen aan te praten.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:45 schreef Mainport het volgende:
Wat moet een outsider wel niet denken als hij dit allemaal leest?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |