Gister ook gezien inderdaad, voor de 2e keer. Vreemd genoeg heb ik bij films waar weinig actie in voorkomt, de tijd altijd langzamer gaat, maar bij deze film, die toch wel 160 minuten duurt, lijkt het net alsof je pas half uurtje bezig bent. Geniaalquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:01 schreef milagro het volgende:
There Will Be Blood
Ja, prachtig, Daniel Day Lewis... mijn hemel, de prachtige beelden, de creepy muziek, de sfeer die je gewoon bijna letterlijk proeft..
Echt nu nét gezien, en nog ff stil ervan, verdiende oscar, zonder meer.
Ik denk toen ik een jaar of 14/15 was en Reservoir Dogs voor het eerst zag. Dat was een ogenopener voor me. Toen kwam ik er voor het eerst achter dat film meer kon zijn dan American Ninja 1/m 100, Police Academy 1 t/m 1000, Disney films en Hollywood blockbusters.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Alles uit de top250of andere zoals hier zijn die alle films waarbij meer dan 10.000 stemmen voor gegeven zijn.
Eigenlijk is het wel in een interessante vraag. Wanneer begon men serieus naar films te kijken. Wat was de trigger dat je dacht van wauw die is echt geweldig. Wat was je openbarings film ??!
Als 8/9 jarige ben ik door me vader meegenomen naar Licence to Kill. Dat maakte wel indruk. Maar serieus films kijken (op TV) was toen ik Back to the Future had gezien...
Mooie lijst!quote:
I know... maar dan zou er ook wat meer $$$ in m'n portomonnee mogen zittenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mooi lijstje, maar er mag wat meer [ afbeelding ] in.
ja kan beter ¤¤¤ in je portomonnee hebben dan $$$. Het heeft nog nooit zo hoog gestaan. 1$ = 0,66 cent.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:20 schreef Tom89 het volgende:
[..]
I know... maar dan zou er ook wat meer $$$ in m'n portomonnee mogen zitten.
Zit in een verhuizing en ga in april voor 4 maandjes reizen... dus moet errrg op m'n centjes letten.
Ik denk er ook over om een Pathé-Unlimited kaart te kopen als ik terugkom. Ik vind het alleen jammer dat je daar de Cinerama niet mee in komt. Dat vind ik persoonlijk een veel fijnere bios dan de Pathé, met ook wat meer aandacht voor arthouse.
Arme student hè.
Maar dat blijft een slechte smoes...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geeft de film nog een extra pluspuntje.
cijfer: 5.5
Hvordan vi slipper af med de andre (How to Get Rid of Others) (2007, Den, Anders Rønnow Klarlund)
Laat het maar aan de Denen over om gifzwarte satire's te maken.
In de nabije toekomst heeft men er genoeg van in Denemarken. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die profiteurs, niksnutten, belastingonduikers en ander tuig, die de staat meer kosten dan ze opbrengen. Daarom worden de "Nieuwe Kopenhagen Criteria" opgesteld, als je daar niet aan voldoet wordt je opgepakt, berecht en geëxecuteerd.
Hoewel het onderwerp dus heel geschikt is voor een satire, en interessante vragen oproept over de verzorgingstaat, wordt uit de film niet gehaald wat erin zit. De film had imo veel absurder, scherper en hilarischer gekund. De film is op momenten veel te serieus. Zo lopen de meeste karakters constant te huilen dat ze dood gaan. Bovendien bevat de ook nog eens overbodige subplotten over een vrouw, die lid is van het verzet en eentje over hereniging tussen zoon en ouders. De film heeft zeker nog wel z'n momenten, maar viel toch tegen naar wat ik verwacht had aan hand van het plot.
Søren Pilmark, die de ondervrager, rechter en beul speelt, draagt de film voor het grootste gedeelte met zijn acteerwerk.
cijfer: 7
Gone Baby Gone (2007, VS, Ben Affleck)
Dit was wel zeer geslaagd. In de eerste plaats is het gewoon een goede thriller. Maar daarnaast heeft de film ook goed oog voor de sociologische achtergrond, waarin het verhaal zich afspeelt. Wat niet raar is aangezien de Affleck broertjes zelf uit Boston komen. Dit alles wordt nog eens afgetopt met een interessant groot ethisch dilemma op het einde, dat het gevolg is van weer eens werkende plottwist. Tel hier ook nog het verschrikkelijk sterke spel van Casey Affleck bij op, die werkelijk waar schittert. Ook Amy Ryan en oude rotte Morgan Freeman en Ed Harris waren een genot om te zien. Alleen het karakter van Michelle Monaghan was een beetje opervlakkig.
cijfer: 8.5
Oeh dat klinkt erg goedquote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:33 schreef RuneRose het volgende:
There Will Be Blood was het meesterwerk waar ik al jaren op wacht. Werkelijk alles is zo ongelofelijk goed. Woorden schieten echt te kort. En zoals ik anderen ook al heb horen zeggen: hij had nog wel drie uur mogen duren. Een van mijn meest memorabele bioscoopbezoekjes ooit. Een klassieker.
" Yippie-kahjeeeeee MOTHERFUCKER!!!!!"quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:42 schreef Kerdaben het volgende:
Die Hard
Hou totaal niet van actiefilms en heb er bijna nog nooit serieus een gekeken, maar deze op een lamme avond met een paar makkers gekeken, de actie zelf is nog best aardig op sommige momenten. 7
dat is toch Love Storyquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef Mainport het volgende:
Boh, een van deste films ooit, Lambiekje!
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sukiyaki Western Django (2007, Jap, Takashi Miike)
[ afbeelding ]
Op het eind gaat het sneeuwen, wat imo een regelrechte referentie aan de andere Corbucci hit The Great Silence is.
Zeer zeker een 'juweeltje' (quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:39 schreef JelleS het volgende:Die nummer 9 is overigens een relatief onbekende film-noir uit 1950, volgens een aantal was het een 'onontdekte diamant' Volgens mij niet. Daarvoor was het allemaal te cliche, en het acteerwerk was ook niet echt je van het. Wel een fijn sfeertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |