dat is toch Love Storyquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef Mainport het volgende:
Boh, een van deste films ooit, Lambiekje!
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sukiyaki Western Django (2007, Jap, Takashi Miike)
[ afbeelding ]
Op het eind gaat het sneeuwen, wat imo een regelrechte referentie aan de andere Corbucci hit The Great Silence is.
Zeer zeker een 'juweeltje' (quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:39 schreef JelleS het volgende:Die nummer 9 is overigens een relatief onbekende film-noir uit 1950, volgens een aantal was het een 'onontdekte diamant' Volgens mij niet. Daarvoor was het allemaal te cliche, en het acteerwerk was ook niet echt je van het. Wel een fijn sfeertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 maart 2008 18:53 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Zeer zeker een 'juweeltje' () Alleen al voor die bankoverval scène.
Eén van mijn favoriete noirs.
Nee, ik had wel graag wat meer willen weten op diverse momenten.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:13 schreef Karina het volgende:
There will be blood
Het verhaal vond ik ook niet zo bijzonder, soort van Kleine Huis op de Prairie meets Dallas.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op zondag 2 maart 2008 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik had wel graag wat meer willen weten op diverse momenten.
[..]Ik heb 'm vandaag ook gezien. Ik ben niet onder de indruk van die film, zelfs de verhaallijn ontging me een beetje. Voor een film van zo'n 2 uur mag dat wel wat beter uitgekauwd worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
Vond dat het goed in elkaar zat en goed was uitgewerkt. De thema`s die aan bod komen zijn interessant en het geeft je zonder twijfel stof tot nadenken.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:33 schreef Arcee het volgende:
Timo20, je zegt niks over het verhaal. Wat vond je daar van?
TWBB miste voor mij een origineel en poëtisch randje wat collega topfilms No Country for Old men en Jesse James wel hadden. Het verhaal was niet het sterkste punt, vooral de laatste scene voelde niet goed. Alle motieven van Daniel zijn te herleiden op zijn laatste actie na. Afijn, ik zou er uren over kunnen discussiëren met Runerose'en e.d., en misschien ga ik dat ook wel doen.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:53 schreef Mainport het volgende:
Een heel vervelende kant van mij zegt, en ik haat mij er zelf een beetje voor, dat je een film als There Will Be Blood op waarde moet kunnen schatten.
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:33 schreef Arcee het volgende:
Timo20, je zegt niks over het verhaal. Wat vond je daar van?
Misschien heeft het er mee te maken dat ik zelf meer een liefhebber ben van de wat 'kleinere' noirs. Ik hou juist van die simpele opzet, klein budget, vrij onbekende acteurs. Slecht spel heb ik weinig last van gehad moet ik zeggen. Wat vond je er zo slecht aan? Ik heb zelf vreselijk lopen kwijlen over de kractige beelden in de film. Neem het openingsshot, één shot, maar zo 'vol' je weet direct genoeg over Bart. En zo komen er nog een aantal in de film terug. Ook vind ik de onderhuidse spanning erg goed, het conflict waar Bart in terrecht komt. En de sex spat er met vlagen vanaf.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:29 schreef JelleS het volgende:Wat vond je er dan zo geweldig aan? Vond het niet echt speciaal, er zijn zoveel noirs die het veel beter doen. Te simpel verhaal, te onlogische keuzes, te slecht geacteerd. Vooral het einde vond ik nogal onbevredigend. Bankovervalscene was wel mooi ja.
quote:Op maandag 3 maart 2008 12:59 schreef Hulkio het volgende:
There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
Tijdens de opkomst van de olie-industrie in Californië aan het eind van de 19de eeuw weet de eenvoudige zilvermijner Daniel Plainview zich op eigen kracht te ontwikkelen tot rijke oliebaas. Zeer sterke film die het niet moet hebben van het verhaal, maar wel van het acteerwerk en de prachtige cinematografie. De score (door Jonny Greenwood van Radiohead) is apart, maar wel sterk en past goed bij de film. Enkele scenes zal je niet snel vergeten en zijn ronduit briljant. Mede dankzij Daniel Day-Lewis en Paul Dano (Little Miss Sunshine) een zeer geslaagde film en terechte oscarwinnaar.8.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |