Als ik de OP zo lees, mag je tussen de 25 en de 27 weten waar je je aanmeldt.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:02 schreef Miss_S het volgende:
ik zou trouwens dat chicolate een bmi van 20 heeft
tot hoe ver gaat het in dit topic? (zeg maar de ondergrens)
Goed zeg!!quote:Op maandag 11 juni 2007 08:40 schreef Leia het volgende:
Ben in 4 maand 8 kg afgevallen. Ritme opgebouwd door stage elke dag en train nu 4 keer per week dus blijf mooi op gewicht.!
een ongezond laag BMI lijkt me niet iets wat wij willen aanmoedigen....quote:Op maandag 11 juni 2007 09:10 schreef STING het volgende:
[..]
Als ik de OP zo lees, mag je tussen de 25 en de 27 weten waar je je aanmeldt.
Eronder mogen we hier dus niet eens zijn![]()
Maar iedereen die af wil vallen, ongeacht de BMI, is hier welkom lijkt mij
ja dan is het goedquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat Chicolate eens heeft toegelicht waarom ze als streefgewicht 55 kg heeft ingevuld. Ze gaf aan dat ze, als ze bijna bij haar streefgewicht is, een beetje laks wordt en niet werkelijk doorgaat tot het streefgewicht. Dus als ze bijv 58 kg is, dat ze dan denkt van: "Ach, ben er al bijna, zo is het ook wel goed".
nee maar wel eentje van 20 die nog steeds 7 kilo wil afvallenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef STING het volgende:
BMI <18,5 ondergewicht, laag (maar verhoogd risico op andere aandoeningen)
BMI 18,5-24,9 normaal gewicht, gemiddeld
BMI 25-29,9 overgewicht, verhoogd
BMI 30 en hoger, obesitas, duidelijk verhoogd
Ik denk niet dat hier mensen zitten met een BMI van <18,5
Ok, een streefBMI van 17,7 is een beetje aan de lage kantquote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar wel eentje van 20 die nog steeds 7 kilo wil afvallen
vervelend he meerdere weegschalenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
uhmm ene weegschaal 71 kg. ander 68 kg..
drie regels:quote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar ondergewicht is ongezonder dan een beetje overgewichtquote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat we niet zoveel uitspraken kunnen doen over de vraag of een BMI van 17 per definitie slecht is als je niet weet hoe ze er verder uit ziet. Stel dat ze toch nog een pens heeft of dikke bovenarmen, weet ik het. Je weet ook dat er mensen zijn met een BMI van 25 die er toch slank uitzien en nog maar weinig kunnen afvallen.
ja maar welke nuquote:Op maandag 11 juni 2007 09:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
drie regels:
1) 1 weegschaal
2) 1 weegmoment (en elke dag naakt of in je ondergoed)
3) 1 weegplek
Ik zou meer gaan voor die van 68 en die andere de deur uitgooien!quote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
Da's een goeie ja.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:46 schreef conleche het volgende:
Chicolate is ook nog hartstikke jong volgens mij, ze heeft het vaak over vakken op school (o, wat is dat voor mij lang geleden) en voor mensen onder de 18 geldt de BMI volgens mij niet eens. Jonge meisjes zijn vaak heel smal gebouwd nog. Dus laten we nu niet overdrijven met dat BMI. Als ze onder die 55 komt kunnen we altijd nog piepen.
sorry hoor dat ik op lettequote:Op maandag 11 juni 2007 09:46 schreef conleche het volgende:
Dus laten we nu niet overdrijven met dat BMI. Als ze onder die 55 komt kunnen we altijd nog piepen.
Onder de 19 geldt een andere BMI telling.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry hoor dat ik op lette
en chicolate is 17 dus daar geld dezelfde bmi telling voor als volwassenen
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17quote:Op maandag 11 juni 2007 10:40 schreef STING het volgende:
[..]
Onder de 19 geldt een andere BMI telling.
Kijk maar eens op de URL die ik zojuist paste.
Toenet gedaanquote:Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17
dan werkt die site toch anders bij jou dan bij mijquote:Op maandag 11 juni 2007 10:47 schreef STING het volgende:
[..]
Toenet gedaan
De teller geeft weliswaar dezelfde BMI, maar het 'weegt minder zwaar', het zat op het randje van goed gewicht en ondergewicht. Als je 19 jaar of ouder invoert, is het opeens een flink ondergewicht.
Bedankt voor de tips meteen!quote:Op maandag 11 juni 2007 12:16 schreef STING het volgende:
Welkom!
Ten eerste zou ik jezelf wat minder vergelijken met andere mensen.
Het gaat erom of jij je lekker voelt in je lichaam. Als je er niet tevreden over bent, mag je toch best klagen
Alvast een paar tips:
- 3 maaltijden, met indien nodig slanke tussendoortjes
- regelmatig sporten (liefst meer dan 2 keer per week)
- zet niet gelijk te hoge doelen en wees niet te streng voor jezelf. kan demotiverend werken en voor tergval zorgen
- vrijwel niet meer snoepen (in het begin moeilijk, maar wordt steeds makkelijker)
Dan eet je toch een festini-ijsje of een rakjetje? Eten weggooien vind ik zonde hoor, doe ik niet aanquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
pfff het wil niet lukken vandaag. ik heb al 2 ijsjes gekocht.. en weggegooid..
moet echt leren om nee te zeggen
beter weggegooid dan opgegetenquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
Mijn streef BMI is ±20quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat we niet zoveel uitspraken kunnen doen over de vraag of een BMI van 17 per definitie slecht is als je niet weet hoe ze er verder uit ziet. Stel dat ze toch nog een pens heeft of dikke bovenarmen, weet ik het. Je weet ook dat er mensen zijn met een BMI van 25 die er toch slank uitzien en nog maar weinig kunnen afvallen.
Daar hoor je zelf ook bijquote:Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17
maar vind zeker bij die jonge meiden hier dat we wel mogen opletten of moeten we juist aanmoedigen voor hun dat ze onder de 20 moeten
als je nog 'maar' 60 kilo weegt is 4 kilo best een groot verschilquote:Op maandag 11 juni 2007 13:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijn streef BMI is ±20Maar als ik dan nog een buikje heb dan ga ik wel door tot 19 of 18.5
Grappig BMI van 20=61 kg en BMI van 18.5=57 kg
zoveel verschil is dat niet
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meerquote:Op maandag 11 juni 2007 13:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Daar hoor je zelf ook bijIk keek in je fotoboek: WAT '88 das kei jong
* veiligheidsspeldje voelt zich bejaard...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meer
Yeah maar ik ben uit '87 dus ben ik ouderquote:Op maandag 11 juni 2007 13:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meer
Neem dan een splitquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
ja kloptquote:Op maandag 11 juni 2007 13:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Yeah maar ik ben uit '87 dus ben ik ouderWhaha nee zo bedoelde ik 't niet.. Op je foto's zie je er ouder uit of iig niet zo meisjesachtig (wel vrouwelijk dus ik maak je niet uit voor een travo )
Ja het bovenste stukje is elastiek, daaronder zit ie vrij los. Dat was ook waarom m'n vriendje dacht dat het een positieding wasquote:Op maandag 11 juni 2007 14:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind em leuk staan.. Je bent ook niet echt dik of zo?
Alleen bij je heupen/taille zit ie een beetje wazig
post eens een foto danquote:Op maandag 11 juni 2007 14:07 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er leuk uit veiligheidsspeldjeZo'n figuur, daar kan ik alleen maar van dromen
Als ik een BMI van 22 heb, heb ik al vet dat over de rand van mn broek valt ... en een beetje onderkin... En mensen denken meestal dat ik wat ouder ben, omdat ik dr wat uhm 'vrouwlijker' uitzie, vrouwelijke vormen enzo, oftewel teveel kont en bovenbeen. (zelfs mn eigen familie maakt de fout nog, dachten allemaal dat ik al lang en breed 18 of 19 zou zijn,
hmmm nee niet echt)
haha dat is het probleem, op foto's zie ik dr juist altijd heel jong uit, omdat ik een beetje fotoschuw ben. Beetje verlegen enzoquote:
Ja maar dat kan toch ook gewoon omdat je een oud hoofd of een serieuze indruk maakt of gewoon lang bent? Toen ik 12 was (met een bmi van 12 ook iig dun) dachten ze ook dat ik 16 wasquote:Op maandag 11 juni 2007 14:07 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er leuk uit veiligheidsspeldjeZo'n figuur, daar kan ik alleen maar van dromen
Als ik een BMI van 22 heb, heb ik al vet dat over de rand van mn broek valt ... en een beetje onderkin... En mensen denken meestal dat ik wat ouder ben, omdat ik dr wat uhm 'vrouwlijker' uitzie, vrouwelijke vormen enzo, oftewel teveel kont en bovenbeen. (zelfs mn eigen familie maakt de fout nog, dachten allemaal dat ik al lang en breed 18 of 19 zou zijn,
hmmm nee niet echt)
Ik vind dat je mooie schouders en armen hebt! Ik ben nooit zo van die elastieken bovenkantjes, misschien omdat die in mijn jeugd in waren. Zo moet ik ook niks van die jaren '80 mode hebben. Seen that, done that...quote:Op maandag 11 juni 2007 14:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[afbeelding]
Bij mij zag ik m wel, maar in de herprobeer dan maar. Kwaliteit foto is erg raar maar goed.
Ik vind het avondeten van vrijdag nogal karig; aardappels en sla.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:24 schreef Plukie86 het volgende:
Eetplan vanaf nu tot en met vrijdagavond:
Zal ik ook een boek schrijven? Afvallen met Plukie ofzo?![]()
Ja wat vrijdag betreft heb je wel gelijk. Voor die dag weet ik het nog niet, omdat ik dan weer bij mijn ouders ben. Zij zijn echter op vakantie, dus zal ik dan voor het eten nog even langs de super moeten. Maar wel iets in die trend.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind het avondeten van vrijdag nogal karig; aardappels en sla.
Suiker bij de muesli zou ik ook niet doen, maar anders krijg je het zeker niet weg?
Voor de rest lijkt het me prima.
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodigquote:Op maandag 11 juni 2007 14:38 schreef Plukie86 het volgende:
Oja hebben er nog mensen commentaar op mijn eetplan hoe het beter kan ofzo? In de tussendoortjes zit niet echt veel variatie, maar het moet gezond zijn en niet teveel gedoe. Liga's en dergelijke vallen dus al af want die zijn niet gezond in mijn optiek.
Ben het ook met je eens: wat meer vlees bij het avondeten kan geen kwaad.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodig(en nee, daar krijg je geen kanker van)
Wat is biogarde eigenlijk?dat ken ik niet (en ben wel nieuwsgierig)
Hm. Aspartaam, kweenie of ik dat wel wil eten. Ik zal er eens over nadenken, maar toch thnx voor je tips.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodig(en nee, daar krijg je geen kanker van)
Wat is biogarde eigenlijk?dat ken ik niet (en ben wel nieuwsgierig)
misschien kan je je ontbijt iets gevarieerder makenquote:Op maandag 11 juni 2007 14:24 schreef Plukie86 het volgende:
Eetplan vanaf nu tot en met vrijdagavond:
Maandag (begint nu dus)
Tussendoor fruit.
Avondeten couscous.
Tussendoor toetje en fruit
Dinsdag:
Ontbijt biogarde, muesli en suiker.
Tussendoor niks, de hele week practicum zonder pauze 's morgens.
Lunch 3 boterhammen met kipfilet.
Tussendoor fruit
Avondeten rijst, groente en kip met woksaus
Tussendoor toetje
Woensdag:
Ontbijt biogarde, muesli en suiker
Lunch 3 boterhammen met 2kaas en 1 appelstroop
Tussendoor fruit
Avondeten aardappels, rode kool en walnoten
Tussendoor toetje en wat walnoten
Donderdag
Ontbijt biogarde, muesli, suiker
Lunch 3 boterhammen met 30+ kaas
Tussendoor snack a jack caramel en fruit
Avondeten ? eet bij iemand anders
Tussendoor wat walnoten en fruit
Vrijdag
Ontbijt biogarde, muesli en suiker
Lunch 3 boterhammen met kaas
Tussendoor fruit en snack a jack
Avondeten Aardappels met sla
Tussendoor koek
Zal ik ook een boek schrijven? Afvallen met Plukie ofzo?![]()
weet ikquote:Op maandag 11 juni 2007 14:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
En miss_s: het is een zwart jurkjeVan H&M.
ja dat deed ikquote:Op maandag 11 juni 2007 15:37 schreef Plukie86 het volgende:
@ Miss_S: Het ontbijt ga ik niet veranderen, omdat wat ik nu altijd eet zo lekker is. Jij eet toch ook altijd cruesli light met een peer?
Het is hier niet zo warm, dus ik heb vandaag al gegeten:quote:Op maandag 11 juni 2007 15:56 schreef Sylvana het volgende:
Met dit warme weer heb ik echt geen honger, heb alleen nog maar fruit op, echt geen zin in brood ofzo met dit weer en als avondeten wordt het een maaltijdsalade. Het is echt veel te heet voor warm eten
die peer deed ik niet bij de cruesliquote:Op maandag 11 juni 2007 15:53 schreef STING het volgende:
cruesli light met een peer? neem dan gleijk cruesli balans met appel & peer![]()
![]()
Gevarieerd ontbijten (lees: gevarieerd eten) is goed, aangezien je dan meer van de benodigde voedingsstoffen (en meer soorten vitaminen en mineralen) binnen krijgt
ik ben ook aardig verkleurd net in dat half uurtjequote:Op maandag 11 juni 2007 16:12 schreef Chicolate het volgende:
Het is warm buiten! Zat net in de zon, probeerde te leren, zweette me kapot(in bikini ja, ben nu net een kreeft en ik had me nog wel ingesmeerd)
daarom heb je ook het juiste gedaan met ze weg te gooienquote:Op maandag 11 juni 2007 16:58 schreef Zeeltje het volgende:
pff ik ben blij dat ik die 2 ijsjes niet heb gegeten ( 2 x magnum aangeboden gekregen en weggegooid tja als niemand hem wil en geen diepvries in de buurt is )
ik ben nu al op de 600 kcal.. moet vanavond nog!
kan ik me voorstellenquote:Op maandag 11 juni 2007 17:03 schreef Zeeltje het volgende:
evil maar wel jammie.. voel me wel goed dat ik ze niet heb opgegeten
Maar waarom neem je het dan aanquote:Op maandag 11 juni 2007 16:58 schreef Zeeltje het volgende:
pff ik ben blij dat ik die 2 ijsjes niet heb gegeten ( 2 x magnum aangeboden gekregen en weggegooid tja als niemand hem wil en geen diepvries in de buurt is )
ik ben nu al op de 600 kcal.. moet vanavond nog!
Ik heb net bij de AH ook aan alle meloenen lopen ruikenquote:Op maandag 11 juni 2007 17:14 schreef Sylvana het volgende:
De maatijdsalades zijn blijkbaar populair met dit weer, want uitverkocht
Nu maar wokrolls eten, met lekker veel groenten
En nu hadden ze ook eindelijk hier bij de Dirk meloenenen heb ook nog druiven
en paprika
gekocht
misschien wat fruit of yoghurt ?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:09 schreef mordradead het volgende:
Ik zit met mijn avondeten straks op 1580 calorieen.... moet daar als man nog wat bijop die site staat minimaal 1700 namelijk.
zalmquote:Op maandag 11 juni 2007 17:13 schreef Zeeltje het volgende:
.
@miss_S: lekkere sperziebonen, met vis.. geloof zalm en aardappelen in stoom. wij eten namelijk veel gestoomd aangezien we zo'n stoomoven.
Ah okquote:Op maandag 11 juni 2007 17:13 schreef Zeeltje het volgende:
@chicolate: nou ze hadden het al gehaald omdat ik weg was en ze namen aan dat ik wel 1 wilde..
en daarna kwam de baas met nog een doos aanzetten.
Alleen in een speklap zit al 424 calorieen. Heb je dan behalve je avondeten niets gegeten?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien wat fruit of yoghurt ?
ik heb nu nog geen 600kcal op met mijn avondeten erbij
avondeten was: sla en komkommer, speklap en aardappelen
geen hele speklap opquote:Op maandag 11 juni 2007 17:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Alleen in een speklap zit al 424 calorieen. Heb je dan behalve je avondeten niets gegeten?
Het klinkt wel gezond ja ... met vers spul erin (en kruiden zijn meestal wel redelijk gezond) en de couscous, is dat niet te vergelijken met rijst? Ook gewoon gezond spul dus.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:57 schreef Plukie86 het volgende:
Ik eet nu trouwens couscous, met courgette, ui, abrikozen, kip en een pakje mix voor couscous. Iemand een idee of dat gezond is? Het smaakt trouwens loeischerp, het zweet breek me uit en mijn neus begint ook al te lopen.
Ok, morgen maar een extra theelepel sambal door mijn eten doenquote:Op maandag 11 juni 2007 18:19 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het klinkt wel gezond ja ... met vers spul erin (en kruiden zijn meestal wel redelijk gezond) en de couscous, is dat niet te vergelijken met rijst? Ook gewoon gezond spul dus.En ik hoorde ergens dat scherpe dingen eten goed is als je wil afvallen, omdat je daardoor minder honger krijgt
Wel water bij blijven drinken
en zakdoeken in de aanslag hihi
Zijn ze per split lichter geworden? Zelfde merk? Anders: heeeeeeel vreemd!quote:Op maandag 11 juni 2007 18:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Huh heeft een split nu 80 of 63 kcal?
Ik heb 2 dozen exact 't zelfde maar de ene is 80 en de andere 63
zonnenquote:Op maandag 11 juni 2007 15:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat ga je er doen?en let je wel op sonja
Nou die van 80kcal zijn vierkanter en meer sinaasappel (dat bovenste randje) en minder lekkerquote:Op maandag 11 juni 2007 18:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Zijn ze per split lichter geworden? Zelfde merk? Anders: heeeeeeel vreemd!
filmquote:Op maandag 11 juni 2007 18:56 schreef Chicolate het volgende:
Wat is pans labyrinth? Een soort toneelstuk? Of een schilderij?haha voel me hier erg dom nu ..
teveel sporten kan niet snelquote:Op maandag 11 juni 2007 19:04 schreef Zeeltje het volgende:
wow een vriendin van mij sport 3 keer per dag hoorde ik net.
1 keer een uur hardlopen s'ochtends
s'middags gaat ze naar de sportschool een 1,5 uur fitnessen
en s'avonds gaat ze nog een keer hardlopen voor het slapen gaan. ook ongeveer een uur.
En ze loopt 1 uur en dat houdt ze vol, ze sport al heel lang.
en ik moet zeggen ze is de laatste tijd flink afgevallen..
maar ik vind het een beetje overdreven.
dat kan toch nooit echt goed zijn. ik weet dat bewegen gezond is maar dit vind ik extreem.. of kijk ik erlangs.. aangezien ik geen sport fan ben
maar doet ze het dan ook elke dag?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:11 schreef Zeeltje het volgende:
oke dus ik ben niet gek..
ik verwachten ook al niet dat het echt gezond was. Maar ik zal het eens zeggen.
Thanks plukie
Dit lijkt mij wat teveel, 3,5 uur per dag is bijna topsport. Volgens mij is het niet zo heel goed voor je gewrichten om 2 uur per dag hard te lopen. Maar het is wel waar dat sporten verslavend werkt. Vooral bij hardlopen komt er, na een half uurtje ongeveer, een stofje vrij in je hersenen wat een soort gelukzalig gevoel kan geven, dan heb je ook het gevoel dat je wel de hele dag door zou kunnen lopen.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:04 schreef Zeeltje het volgende:
wow een vriendin van mij sport 3 keer per dag hoorde ik net.
1 keer een uur hardlopen s'ochtends
s'middags gaat ze naar de sportschool een 1,5 uur fitnessen
en s'avonds gaat ze nog een keer hardlopen voor het slapen gaan. ook ongeveer een uur.
En ze loopt 1 uur en dat houdt ze vol, ze sport al heel lang.
en ik moet zeggen ze is de laatste tijd flink afgevallen..
maar ik vind het een beetje overdreven.
dat kan toch nooit echt goed zijn. ik weet dat bewegen gezond is maar dit vind ik extreem.. of kijk ik erlangs.. aangezien ik geen sport fan ben
voor zover ik weet doet ze dat 5 keer per week.. maar ja misschien ook meer aangezien ik nu dus pas achterkom dat ze zoveel sportquote:Op maandag 11 juni 2007 19:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar doet ze het dan ook elke dag?
ik heb afgelopen week ook paar keer per dag gesport maar in het weekend rust gehouden
Hoiquote:Op maandag 11 juni 2007 18:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hardlopen was warm joh!
Ging wel vrij goed, 2,3,5,5,5en iets meer dan 3 rondjes door het park.
Colette: dankje w.b. schouders (ben het er wel beetje mee eens ook, ziet er beter uit nu)
Heb ook geen honger vandaag; dus vanmiddag geen brood op, slecht hemaar krijg ik totaal wel genoeg binnen heb ik uitgerekend
![]()
Oh en ga naar pans labyrinth vanavond, ben benieuwd
Die van hardloopschema heb ik ook gedaan in het najaar, maar niet afgemaakt omdat het te modderig werd in het bos.. wil binnenkort nog eens eraan beginnen. Vond ik een erg prettig schema!quote:Op maandag 11 juni 2007 19:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Welk schema gebruik je voor het hardlopen? Ik gebruik die van hardloopschema.nl voor 20 min hardlopen in 10 weken. Begint nu ook steeds meer te worden(heb gisteren les 6 gedaan).
Heerlijk toch om steeds langere stukken te kunnen lopen! Dan zie je vaak ook meer van de omgevingquote:Op maandag 11 juni 2007 20:15 schreef mordradead het volgende:
Net een dik half uur hardgelopen met m'n vader... 1 minuutje pauze
Niet ontevreden, langer doorgelopen dan de vorige keer en flink bezweet, m'n kont plakt enzo![]()
dat is pas een leuk idee! En als je dan afgevallen bent, hier gewoon een foto posten om te laten zien?quote:Op maandag 11 juni 2007 20:39 schreef Zeeltje het volgende:
maar daar zullen jullie allemaal al vast hebben aan gedacht. en niet nodig hebben.![]()
maar is lekker wel handig voor mij.Ga er gewoon een weblog van bijhouden. met alleen de foto's
ik vind het inderdaad ook een leuk ideequote:Op maandag 11 juni 2007 20:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
dat is pas een leuk idee! En als je dan afgevallen bent, hier gewoon een foto posten om te laten zien?Ik vind het echt een origineel idee
maar mijn weegschaal is duidelijk leesbaar, grote digitale cijfers, en ik heb mn bril dan niet eens op
Klopt helemaal, dat is het beste wat je kunt doen. Juist op die rustdag geef je je spieren weer de kans te herstellen en ook te groeien, zodat je de dag erna genoeg kracht hebt om te sporten en oefeningen te doen.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:20 schreef Chicolate het volgende:
Mijn hardlooptrainster gaf mij ooit het advies: geef je lichaam steeds 1 dag rust. Dus 1 dag sporten, dan minstens 1 dag rust, en dan weer sporten. Werkte wel, ik werd in korte best wel goed en kreeg echt uithoudingsvermogen en spieren
ja daarom dan word je humeur ook niet beterquote:Op maandag 11 juni 2007 21:13 schreef Chicolate het volgende:
Btw, over je camera idee: weeg ook je camera ff, die hoort natuurlijk niet bij je 'eigen' gewicht hihi en als je een camera van 500 gram hebt ...
preciesquote:Op maandag 11 juni 2007 22:37 schreef Sylvana het volgende:
Hijg hijg puf puf zweet zweet
Damn, ik heb me echt kapot gezweet met bodypump, maar damn, wat was het lekker zeg
Alleen kon wel merken dat ik het al een tijd niet meer gedaan heb, moest wel ff wat terug qua gewicht, maar goed, dat bouwen we wel weer op
ja, ben alleen nog wel snotverkouden, maar verder ben ik wel weer beterquote:Op maandag 11 juni 2007 22:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
preciesdat opbouwen komt wel goed
voel je je trouwens weer helemaal beter?
per kant:quote:Op maandag 11 juni 2007 22:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hoeveel kg doe jij dan? Ik had voor 't eerst 't idee dat 't allerlaagste gewicht eindelijk beetje licht aan 't worden was
Navelpiercing oleeequote:Op maandag 11 juni 2007 22:54 schreef -Trinity- het volgende:
[afbeelding]
Foto gisteravond genomen, ik rechts. Zo sta ik ervoor, een klein beetje eraf en ik ben geheel tevreden. Dus morgenavond weer gezellig sporten
. Vanavond gewinkeld
.
jij ook ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:35 schreef poppetje22 het volgende:
goede morgen![]()
ik werd weer blij van mijn weegschaal vanmorgen
dat mag je wel zeggenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik ook. Er was niets af, maar wonder boven wonder ook niets aan.
En voordat Saskia zegt dat het er meestal niet de volgende dag aan zit: bij mij zit het er de volgende dag aan of er komt helemaal niets meer aan (en ik heb ook niet het idee dat ik dan nóg langzamer afval ofzo). Vanavond weer hardlopen en morgen bootcamp, dus even een paar dagen goed en gezond eten
. Misschien dat ik dan nog wel op 74,5 kom voor het einde van de week
.
ik val sws langzaam af momenteel, of ik nou een hele week gezond eet en sport of nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat mag je wel zeggen
maar aan je verhalen te horen daarna kregen wij toch vaak te horen dat je niet meer afvalt of te langzaam gaat
maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn
maar je hebt toch niets raars gegeten of gedaan de laatste tijd?
jammer genoeg gaf de mijne dat nog niet aanquote:
ja op een gegeven moment gaat het wel langzamerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik val sws langzaam af momenteel, of ik nou een hele week gezond eet en sport of niet.
En verder heb ik niet zo gezond gegeten de laatste dagen: zaterdag uit eten, zondag burrito's en gisteren zouden we bij iemand blijven eten, maar dat ging onverwachts niet door (zwangere vrouwen die moe zijn), dus toen haalden we maar een frietje. Denk dat ik vandaag niet al te zwaar ga dineren (brood met aardbeien ofzo) en morgen na bootcamp iets van pasta. Het is wel leuk dat er niets bij komt, maar het is nóg leuker als er ook iets af gaat
.
waarom voor die weegschaal gekozen ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:19 schreef Zeeltje het volgende:
goedemorgen!!
ik heb besloten om 1 weegschaal te gebruiken die toch maar van 71 kilo maar vanochtend was ie op 70.8!!
hihi foto is toch handig!
oja dat werkt ook niet echtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef Zeeltje het volgende:
nee is die ouwe.. maar mijn digitaal is echt te raar. ga ik erop staan dan weeg ik 69, ga eraf ga weer op staat er in een keer 68. ga er weer af en op ben ik weer 69.8 kilo..
klinkt goedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:42 schreef conleche het volgende:
ik ook -300 gr. Het werkt dus om geen koolhydraten meer te eten 's avonds. Wat ik gisteren wel heb gegeten is:
ontbijt: 2 boterhammen
lunch: kip met rauwkost
diner: spinazie a la creme met kip en gepocheerd ei
overdag tussendoor: 1 glas jus d'orange, aardbeien, kersen en een mini-solero-ijsje
's avonds laat: paar blokjes 30+ kaas.
Samen 1051 cal.
die digi is net nieuwquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:47 schreef poppetje22 het volgende:
Gewoon allebei die weegschalen weggooien en 1 nieuwe goede met grote letters kopen
Als je het bonnetje nog hebt zou ik even teruggaan!! Een nieuwe weegschaal moet gewoon goed zijn!! (Garantie?)quote:
Ja die!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:58 schreef Zeeltje het volgende:
is dat zo'n belg schema met evi?
haha ja idd! Hey dan lopen we op dezelfde schema. hoeveelste les ben je?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ja die!
Hij's erg handig, al zijn er liedjes die ik als ik de lessen uitgelopen heb nooooooooooooit meer wil horen![]()
Dat is het fijne van op jezelf wonen; je kan lekker helemaal zelf bepalen wat je eet. Dat zou voor jou ook wel fijn zijn want dan krijg je niet zoals gisteren dat iedereen (ikzelf incluis) over je heenvalt omdat je aan de speklap zit!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
klinkt goed
zou ook wel eens kip als lunch willen
geeft niet hoor dat iedereen over me heen valt, begrijp het ook wel als ik iemand hier een speklap zou zien zeggen zou ik dat ook doenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is het fijne van op jezelf wonen; je kan lekker helemaal zelf bepalen wat je eet. Dat zou voor jou ook wel fijn zijn want dan krijg je niet zoals gisteren dat iedereen (ikzelf incluis) over je heenvalt omdat je aan de speklap zit!
quote:
ja ik houd het ook pas 5 jaar vol.....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:21 schreef STING het volgende:
beetje neurotisch, ook als je aan het afvallen bent -ga je niet dood- als je een keer een uitschieter hebt, en helpt je misschien zelfs om het afvallen langer vol te houden
maar dat ben jijquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef STING het volgende:
ja, maar, maar, het is een illusie dat als je een keer een uitschieter hebt, je een terugval krijgt met afvallen. bewust een uitschieter nemen voorkomt misschien zelfs dat je een volgende keer misschien je ff de discipline verliest op dat feestje of etentje.
Voorbeeld, laatst lekker geschranst bij de BK, geen toename in gewicht.
Afvallen betekent vind ik niet, dat je helemaal niet meer mag genieten van wat ongezonder eten.
ik had wel ernstig overgewichtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef Zeeltje het volgende:
Even een vraag.
Ik weet dat dit geen zwaar overgewicht topic is maar is het bij jullie ook genetisch of puur geen controlle hebben gehad over het eten.
Bij mij is het de vraag. Ik ben geadopteerd. Dus ik weet niet of het genetisch is dat ik snel aankom. Ik heb zoals men zegt, stevige botten. Mijn ouders die mij geadopteerd hebben zijn dun en komen heel moeilijk aan ( ja heel jaloers ikke )
Nou moet ik zeggen dat ik toen ik jonger was alles binnen nam wat ik kon. Dus chips, snoep enz. Nu moet ik die dus weg zien te krijgen. Ik heb nooit overgewicht gehad echt. ( Volgens bmi zit ik op overgewicht maar ja ik heb een bmi van 25.4 dus ja.)
Ik denk dat de genen wel vaak een rol zullen spelen. Maar mijn ouders zijn bv. vrij slank allebei, dus het gaat niet altijd op.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef Zeeltje het volgende:
Even een vraag.
Ik weet dat dit geen zwaar overgewicht topic is maar is het bij jullie ook genetisch of puur geen controlle hebben gehad over het eten.
Bij mij is het de vraag. Ik ben geadopteerd. Dus ik weet niet of het genetisch is dat ik snel aankom. Ik heb zoals men zegt, stevige botten. Mijn ouders die mij geadopteerd hebben zijn dun en komen heel moeilijk aan ( ja heel jaloers ikke )
Nou moet ik zeggen dat ik toen ik jonger was alles binnen nam wat ik kon. Dus chips, snoep enz. Nu moet ik die dus weg zien te krijgen. Ik heb nooit overgewicht gehad echt. ( Volgens bmi zit ik op overgewicht maar ja ik heb een bmi van 25.4 dus ja.)
Als je snelheid wil maken en je houdt het makkelijk vol om die ongezonde dingen te laten staan, klinkt dat natuurlijk prima. Laat je die ongezonde dingen altijd/voldoende staan, of is dat nog iets om te verbeteren zeg maar?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat ben jij
zo werkt mijn lichaam niet, niet meer na 25 kilo afgevallen te zijn
als ik nu nog echt wil afvallen zou ik al die ongezonde dingen moeten laten staan
anders gaat het heel langzaam en dan heb ik het over ongeveer 1 kilo in 2 maanden
ik eet eigenlijk nooit ongezonde dingenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:35 schreef STING het volgende:
[..]
Als je snelheid wil maken en je houdt het makkelijk vol om die ongezonde dingen te laten staan, klinkt dat natuurlijk prima. Laat je die ongezonde dingen altijd/voldoende staan, of is dat nog iets om te verbeteren zeg maar?
Gisteren heb ik les 13 gelopen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef Zeeltje het volgende:
Even een vraag.
Ik ben het daar niet zo mee eens. Ik ben vroeger echt gezond opgevoed: genoeg groente, als ik uit school kwam mocht ik 1 snoepje (in de trant van een toffee, of zuurtje, dus geen mars oid) geen frisdrank, behalve op zaterdagavond 1 glaasje sinas en 1 bakje chips. Dus dat lijkt mij prima. Maar ik had áltijd honger. Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik op mijn zevende al 3 borden eten wilde. (dat gaf ze dan niet, maar ze vond het wel raar) Ik denk echt dat ik een lichamelijk stofje in mijn hersenen mis waardoor die zeggen: stop met eten, je hebt genoeg. Ik ben er nu aan gewend om te stoppen met eten terwijl ik eigenlijk nog niet voldaan ben, want ik weet dat na 20 minuten of zo, de trek weer wegtrekt, maar toen ik jonger was wist ik dat natuurlijk allemaal nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:33 schreef STING het volgende:
Geen controle hebben over eten is naar mijn mening grotendeels iets wat bepaald wordt bij je opvoeding / hoe je opgegroeid bent. Genetisch bepaald is hoe je stofwisseling werkt. De ene verbrandt erg veel in rust en komt nooit een grammetje aan, terwijl de ander de voedingsstoffen al veel sneller opslaat als vetten en minder verbrandt.
Volgens mij past je lichaam zich wel aan, als je je voedinggewoontes aanpast.
Hoe minder je toegeeft aan vreetkicks, hoe kleiner de kans wordt op aanvallen op de koelkast.
maar ik denk dan toch dat dat een uitzondering isquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet zo mee eens. Ik ben vroeger echt gezond opgevoed: genoeg groente, als ik uit school kwam mocht ik 1 snoepje (in de trant van een toffee, of zuurtje, dus geen mars oid) geen frisdrank, behalve op zaterdagavond 1 glaasje sinas en 1 bakje chips. Dus dat lijkt mij prima. Maar ik had áltijd honger. Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik op mijn zevende al 3 borden eten wilde. (dat gaf ze dan niet, maar ze vond het wel raar) Ik denk echt dat ik een lichamelijk stofje in mijn hersenen mis waardoor die zeggen: stop met eten, je hebt genoeg. Ik ben er nu aan gewend om te stoppen met eten terwijl ik eigenlijk nog niet voldaan ben, want ik weet dat na 20 minuten of zo, de trek weer wegtrekt, maar toen ik jonger was wist ik dat natuurlijk allemaal niet
elke dag na het avondeten stokbrood of alleen in het wekeend?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik eet eigenlijk nooit ongezonde dingen
behalve 4 glazen wijn in het weekend en dan eet ik savonds na het avondeten ook nog stokbrood
maar dat ga ik ook niet laten
alleen vrijdag en zaterdagquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:43 schreef STING het volgende:
[..]
elke dag na het avondeten stokbrood of alleen in het wekeend?
alleen in het weekend, zou ik dat lekker zo laten, toch een beetje genieten
indien elke dag.. dan heb je toch een structurele caloriebom te pakken
Hmm. Daar zit wel wat in ja.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet zo mee eens. Ik ben vroeger echt gezond opgevoed: genoeg groente, als ik uit school kwam mocht ik 1 snoepje (in de trant van een toffee, of zuurtje, dus geen mars oid) geen frisdrank, behalve op zaterdagavond 1 glaasje sinas en 1 bakje chips. Dus dat lijkt mij prima. Maar ik had áltijd honger. Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik op mijn zevende al 3 borden eten wilde. (dat gaf ze dan niet, maar ze vond het wel raar) Ik denk echt dat ik een lichamelijk stofje in mijn hersenen mis waardoor die zeggen: stop met eten, je hebt genoeg. Ik ben er nu aan gewend om te stoppen met eten terwijl ik eigenlijk nog niet voldaan ben, want ik weet dat na 20 minuten of zo, de trek weer wegtrekt, maar toen ik jonger was wist ik dat natuurlijk allemaal niet
Nee ik denk het niet. Ik zou m'n voedingsopvoeding (quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar ik denk dan toch dat dat een uitzondering is
het laatste half jaar heb ik veel met kinderen gewerkt en dan zie ik toch echt wel dat het vaak aan de ouders ligt, hoe de kinderen eten en snoepen
ja dat begrijp ikquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
.
Op college wordt veel over dit onderwerp gezegd en bijna alle docenten zijn somber gestemd op dit punt.
Ja, dat werkt erg verslavend.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:44 schreef Zeeltje het volgende:
Ik ben ook gezond opgevoed. Maar omdat wij thuis geen snoep hadden en iedereen op school at snoep ben ik stiekem snoep gaan kopen. En dat werd meer en meer..
Dat zelf controle hebben over de boodschappen vind ik erg fijn van op mezelf wonen. Toen ik samenwoonde deden we iedere dag boodschappen, en dan blijft er ook vaak wat lekkers aan je vingers plakken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:50 schreef STING het volgende:
[..]
Da's ook het grote voordeel van op jezelf wonen, je hebt controle over de boodschappen.
Voor mij is dat in ieder geval een erg belangrijk instrument.
BIj samenwonen wordt dat al lastiger, maar het helpt natuurlijk als je partner ook erg met gezondheid bezig is
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Bij m'n laatste vreetkick heb ik een hele komkommer opdan ben je ook wel vol.
Nee hoor. In de meeste dieeten wordt geadviseerd niet onder de 1200 kcal te blijven, want het is anders extreem moeilijk om nog aan voldoende voedingsstoffen te komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:15 schreef Zeeltje het volgende:
Oei gister iets te veel kcal. 1200 kcal..
Moet toch echt proberen bij de 1000 kcal te blijven
je kan toch beter rond de 1200kcal gaan zittenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:15 schreef Zeeltje het volgende:
Oei gister iets te veel kcal. 1200 kcal..
Moet toch echt proberen bij de 1000 kcal te blijven
Ik wou maar dat ik jouw vreetkicks had; d'r zitten wel 20 hele calorieen in een komkommerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Bij m'n laatste vreetkick heb ik een hele komkommer opdan ben je ook wel vol.
't Was tijdens het leren van een tentamen, de eerdere dagen had ik wel schandalig gegeten, koekjes en een zak chips enzoquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik wou maar dat ik jouw vreetkicks had; d'r zitten wel 20 hele calorieen in een komkommer![]()
Ik kan echt niet meepraten.. Woog 40 kilo toen ik 12 wasquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik
en toch kunnen de ouders daar iets aan doen
ik woog ook 96 kilo toen ik 12 kwam
en dat kwam toch niet omdat ik zelf veel of slecht wou eten
Dat heb ik ook. Een soort ongelukkig gevoel als ik tentamens moet leren, wat het beste bestreden kan worden met een grote reep choco. Dan moet ik mezelf echt bewingen om niet naar de super te gaan...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
'Eerst' was een vreetkick er elke avond, gewoon omdat het gewoonte en lekker was. Kon ik eten tot ik (bijna) misselijk was. Daarna voelde ik me schuldig en soms at ik daarna nog wat![]()
Nu heb ik het vooral nog bij tentamens, niet echt dat ik me dan verdrietig voel, maar er is dan wel duidelijk onrust, of een beetje ongelukkig gevoel.... Zolang ik niets in huis heb gaat dat op zich wel goed, want ik ga in m'n eentje niet zo snel naar de chinees of frietzaak (dat komt ook omdat ik het gevoel had dat andere mensen zouden zeggen 'kijk dat dikke mens friet halen').
Al gekocht! En nu ga ik er eentje slachten.quote:Bij de albert heyn is trouwens van de week 2 ananassen voor 1,99! 'k Heb dus wel genoeg fruit in huis![]()
Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samenzijn, en kan me voorstlelen dat het erg vervelend is als je dan geen tijd hebt om elkaar te zienquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:38 schreef Chicolate het volgende:
Ja ... bij toetsen/tentamens heb ik die neiging nog steeds, chocola heelt vele wonden ... maar kan me tot nu toe prima inhoudenterwijl ik op dit moment toch behoorlijk depri begin te worden. (mn toetsen gingen slecht vandaag, die voor morgen is enorm en zo moeilijk, had nooit latijn moeten kiezen)
Binnenkort ga ik uit eten bij een wokrestaurantOmdat mn vriend en ik vandaag een jaar bij elkaar zijn. We hadden eigenlijk vandaag willen gaan, maar hebben allebei geen tijd door de SEweek ... elkaar vandaag wel een halfuur gezien op school! Nog niet eens tijd voor een knuffel ofzo dus
![]()
had jij ff gelukquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik kan echt niet meepraten.. Woog 40 kilo toen ik 12 was![]()
Ja ik heb een inmense pigmentvlek op mijn buik die niet of nauwelijks bruint maar ik kan op zich wel weer wat zon gebruiken. En zij is waarschijnlijk op vakantie geweest ofzo jaquote:Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Navelpiercing oleeeZiet er goed uit alleen beetje wit
of dat komt door die neger naast je whaha
Dankjequote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samenzijn, en kan me voorstlelen dat het erg vervelend is als je dan geen tijd hebt om elkaar te ziendikke knuffel
Niet alleen gelukquote:
deed jij dat op je 8ste al?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Niet alleen gelukGezond eten en 1 koekje per dag of misschien 1 per week maar en 6-8 uur trainen per week
Maar ja dan zijn er idd nog wel mensen die dan nog dik zijn..
hoe komt hetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:27 schreef Sylvana het volgende:
ik heb ook alleen nog maar een halve meloen en een paprika op vandaag hoor
waar ben je mee bezig?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik heb er al een hele werkdag op zitten. 7 uur begonnen, mezelf amper rust gegund om even te eten tussendoor en nu ben ik net klaar. Voor vandaag tenminste. Morgen moet ik weer hard aan de slag. Hopelijk krijg ik alles voor het weekend af. Volgende week is het ietsje rustiger, maar ik heb pas rust in m'n kont als het laatste verslag ook af en ingeleverd is
.
ja ik ken hetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
warm weer, totaal geen eetlust dan, en als ik al wat eet is het dus groenten en/of fruit
oh, allemaal deadlinesquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waar ben je mee bezig?
ik was ook erg blij toen ik klaar was met stage en verslag in geleverd had
nu hoef ik alleen nog te werken en dat is minder stress
Dat is inderdaad onzin. Je kunt beter met een huidplooimeting je vetpercentage laten meten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:14 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Btw, zou deze 'meting' eigenlijk werken? Of is dit gewoon 100% onzin?![]()
http://www.calorielijst.nl/calculators/vetpercentage/
Haha had ook al zo'n vermoedenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef YPrue het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin. Je kunt beter met een huidplooimeting je vetpercentage laten meten.![]()
Ook weegschalen met zo'n vetmeting zijn gewoon veel te onnauwkeurig en kloppen niet.
onder de 25 toch voor vrouwen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Haha had ook al zo'n vermoedenmaar wat zijn eigenlijk normale/gezonde percentages vet? (bij een echte test dan he, niet bij zo'n internetding)
ik zou wel eens een officiele meting willen laten doenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:06 schreef YPrue het volgende:
Voor vrouwen wordt dit aangehouden (let op! dit is een heel erg algemeen overzicht):
Normaal percentage: tussen 15% - 25%
Overgewicht: 25,1% - 29,9%
Obesitas: 30% en hoger
Zoals gezegd: dit is een heel algemeen overzicht. De ene vrouw ziet er met 24% heel slank uit, terwijl de andere vrouw op dat percentage nog probleemgebiedjes heeft. Ligt allemaal aan de bouw en lengte van je lichaam en dergelijke.![]()
Hehe, vergeet die 29% maar gerust, weegschalen met zo'n vetmeting pakken meestal alleen het beengedeelte mee, vergeet dus mooi de helft van je lichaam.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zou wel eens een officiele meting willen laten doen
maarja kom nooit in de sportschool
want die 29 geloof ik niet
en mijn beste helft nog welquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:11 schreef YPrue het volgende:
[..]
Hehe, vergeet die 29% maar gerust, weegschalen met zo'n vetmeting pakken meestal alleen het beengedeelte mee, vergeet dus mooi de helft van je lichaam.![]()
Vanaf dat ik 4 ben "moest" ik op een sport.. en daarmee trainde ik dan 1-2x per week en ook nog 2 uur gymen en ik speelde altijd buiten (skaten, basketbal)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
deed jij dat op je 8ste al?
dan word je inderdaad niet dik nee
en dan had je wel geluk, namelijk met je opvoeding
ik heb net geluncht met een banaan (zo weinig omdat het al zo laat is en ik over een uur weer ga avond eten)
heel lang geen banaan op maar was erg lekker![]()
ja maar jij moest dus op sport en dat werd ook heel erg gestimuleerdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Vanaf dat ik 4 ben "moest" ik op een sport.. en daarmee trainde ik dan 1-2x per week en ook nog 2 uur gymen en ik speelde altijd buiten (skaten, basketbal)
Vanaf m'n 10e ging ik van die ene sport 3 uur per week trainen en ging ik ook nog op zwemmen omdat me dat leuk leeken trainde ik op een gegeven moment samen 6-8 uur
ik had ook wel eens geen zin hoor.. maar ik moest toch gaan want ik had er zelf voor gekozen
Ik 'moest' op zwemmen, maar toen ik mn A had, mocht ik stoppen. Ben toen nog even doorgegaan, tussendoor een jaar op turnen en daarna weer gaan zwemmen, heb 15 diploma's ofzo gehaald, en vond het heel erg leuk. Daarna een 2 jaar hardgelopen, maar gestopt door blessures, en meteen wat nieuws gezocht: taekwondo. Ik sport omdat ik het heel erg leuk vindquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar jij moest dus op sport en dat werd ook heel erg gestimuleerd
en dat had ik dus niet
Beetje weinig niet? Overdag alleen fruit eten is niet zo gezond hoor. Kan me heel goed voorstellen dat je met warm weer geen honger hebt, maar zo warm is het toch helemaal niet? Hiero nog geen 20 graden hoor. Wat jij nu eet is écht te weinig en dat weet je zelf ook best.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:39 schreef Sylvana het volgende:
Geen idee wat het vanavond wordt, eet bij Peter, maar dan zal het wel gewoon normaal warm eten zijn
Dan kom ik rond de 500 uit denk ik. Gister zat ik rond de 800 en heb ik 's avonds nog een uur flink gesport, ben benieuwd wat de weegschaal vrijdag aan gaat geven dan. Vanochtend was er nog weinig van te merken iig, woog ik 56.3, dus 2 ons aangekomen
ja het word echt steeds ergerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:57 schreef conleche het volgende:
Ik zat vroeger op wedstrijd turnen. Moest ik 4x in de week voor trainen en dan soms nog wat meer voor belangrijkere wedstrijden. Waarschijnlijk was ik daarom niet dik. Mijn zusje, die sport verschrikkelijk vond, is in haar tienerjaren echt dik geworden. Dus het is volgens mij erg belangrijk dat kinderen op een sport zitten. Vooral tegenwoordig met al die computerspelletjes en zo. Ik denk echt dat we over een jaar of 10 à 15 als al die kinderen van nu jongvolwassenen zijn een enorm overgewichtprobleem gaan krijgen. Vroeger waren er bij mij in de klas maar 1 of 2 kinderen die dik waren, nu zie je in sommige klassen al de helft van de kinderen met overgewicht.
gym was leuk voor diegene die al veel sporten jaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Gym was juist leukWeet niet wat jij voor gym had ??
Vond ik ook al leuk, gym op schoolquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja het word echt steeds erger
maar vind dat ze de gym op scholen ook wel anders moeten aanpakken
ik ben echt sporten gaan haten door die gym
nu ook met streetdance zit in een gymzaal en dat is echt niet leuk
ja wat ik al zeiquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Vond ik ook al leuk, gym op school. Ik was er ook best goed in, dat scheelt ook altijd. Ik had bv. heel erg een hekel aan wiskunde, maar eigenlijk kon ik er gewoon geen reet van en vond het daarom niet leuk, zo werkt het vaak wel. Heb zelfs een tijdje overwogen om naar de sportacademie te gaan. Maar dat was eigenlijk meer om m'n vader een plezier te doen, die had eigenlijk liever een zoon gehad, dus the next best thing was een sportieve dochter die ook nog eens van voetbal hield
![]()
O nee hoor ik was altijd de uberkneusquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gym was leuk voor diegene die al veel sporten ja
voor diegene die niet goed in sporten waren werd meteen de hele zin in sport verholpen
preciesquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar als je 90 kilo weegt en echt niet zo maar even een sprintje kan trekken of geen eens een koprol of zoja dan zo ik t ook niet leuk vinden
Ja jouw post en die van mij hadden elkaar gekruistquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja wat ik al zei
de kinderen die op sporten zelf zaten en veel sporten is gym geweldig
maar ze zouden juist diegene die dat niet hebben moeten stimuleren
ja dat was bij mij ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja jouw post en die van mij hadden elkaar gekruistMaar je hebt idd gelijk. Vooral dat systeem als er teams moesten worden gekozen: ik kan me voorstellen als je altijd als laatste wordt gekozen, dat je er dan niet veel meer aan vindt. En gymleraren zijn vaak zelf ook van die sportievelingen die maar weinig compassie kunnen opbrengen voor diegenen die niet zo goed kunnen meekomen. Tenminste dat was in mijn tijd zo, weet niet hoe het nu is.
mijn hele voeten zitten onder blarenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:. Ik heb een blaar.
M'n sok zat niet helemaal goed. Thuis wel, maar bij het lopen ineens niet meer. Toch beter opletten dus volgende keer.
Ik heb ook even de precieze looptijden genoteerd. Want tijdens het hardlopen gaat het steeds zo: "Hm, hebben we nou al 2 x 2 minuten gelopen?". "Geen idee". "Oh, dan doen we het nog wel een keer".
Op die manier toch 3 minuten achter elkaar gelopen zonet. Wel heerlijk loopweer. Lekker zweten enzo. En ik ben nu het hele stadspark al rondgeweest, dus moet hard gaan nadenken over een uitbreiding van de route
.
ik ook zoietsquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik kan echt niet meepraten.. Woog 40 kilo toen ik 12 was![]()
tskquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:58 schreef conleche het volgende:
Ik had vandaag step/interval training. Ik geloof dat dat van alle klasjes die ik volg de beste workout is. Je begint met zo'n 20 à 25 minuten steppen. Daarna ga je met gewichtjes iedere keer een spiergroep trainen, maarrr, iedere keer weer zo'n sessie met high impact steppen ertussen door. Mèn, aan het einde van zo'n les kun je me opvegen.
Ben overigens nog steeds niet begonnen met hardlopen: ben m'n schoenen in Belgie vergeten.....
Wasda?? heb ik iets misgezegd??quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tsk.
Ik haat gewichtjes trouwens. Laat mij maar lekker in beweging blijven. Morgen weer naar bootcamp
.
ja, van je hardloopschoenenquote:
zegt mervrouw die ook maanden niet ging hardlopenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, van je hardloopschoenen. Moet je nog helemaal van het begin af aan beginnen?
. Hardlopen is zo cool
. Ga je met een schema lopen? Zo ja, wat voor schema?
.
Nee tis echt waar van die schoenen!! (nu is het wel zo dat Peter vanavond naar Amsterdam komt, dus hij kan ze wel meenemenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, van je hardloopschoenen. Moet je nog helemaal van het begin af aan beginnen?
. Hardlopen is zo cool
. Ga je met een schema lopen? Zo ja, wat voor schema?
.
ja vorige keer maakte ik echt een slechte start ofzoquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zegt mervrouw die ook maanden niet ging hardlopen
ik vind het op het moment niet zo interessant meerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja vorige keer maakte ik echt een slechte start ofzo. En wandelen als intro leek me niks, nog steeds niet
.
Maar nu vind ik het steeds cooler worden.
tsk tsk = afkeurend geluid iddquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee tis echt waar van die schoenen!! (nu is het wel zo dat Peter vanavond naar Amsterdam komt, dus hij kan ze wel meenemen)
Ik heb dat Vlaamse schema op m'n Ipod staan. Doe jij die ook? Maar wat betekent TSK nu, (of is dat meer een afkeurend geluid?)
hadden jullie die salade zelf gemaakt? anders zijn ze wel altijd vetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:10 schreef Chicolate het volgende:
Gym is waardeloos. Ik ben bang voor de bal (maar dan ook echts doodsbang, al die jongens lachen natuurlijk) en vind er gewoon helemaal niets aan. Vroeger iets meer dan nu, dat was omdat ik toen nog kon rennen enzo, nu niet meer door blessures ...
Mn avondeten viel mee... rundersalade, daar zit aardappel en vlees in (zo'n 200 gram, maar bleek dat deze niet zo 'vet' was) en heel veel sla, en een bakje vla. Helaas had mn moeder de sla om zeep geholpen door er bieslook in te gooien, en dat vind ik afschuwelijk smaken! Maargoed, wel netjes bordje leeggegeten
hoelang ren je dan ongeveer? in totaal en achter elkaarquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tsk tsk = afkeurend geluid idd.
Ik heb geen iPod en ook geen mp3 schema. Ik ga vanaf de volgende les ff op een briefje krabbelen hoeveel ik moet lopen (en dan de minuten erbij). Ik loop samen met Mark en we praten altijd tijdens het hardlopen ("Zeg... weet... jij... al... wat... je... vanavond... wilt... eten?"). Maar ik heb m'n ademhaling redelijk goed onder controle en kan het goed volhouden
.
ik hoop maar dat ik het interessant blijf vindenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind het op het moment niet zo interessant meer
nog steeds een lekkere workout maar niet zoals eerst
Moet ik dat echt zeggen? Want jij vindt toch dat het niks voorsteltquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoelang ren je dan ongeveer? in totaal en achter elkaar
Nee niet zelfgemaakt, maar op het bakje gekeken hoeveel dr in zat. Normaal 300 kcal ofzo, maar nu maar 150 kcal per 100 gram. Kijk, dat valt dan weer mee.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hadden jullie die salade zelf gemaakt? anders zijn ze wel altijd vet
en een bakje vla is niet gezond he
3 weken is misschien leukquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik hoop maar dat ik het interessant blijf vinden. Normaal gesproken ben ik vrij snel zat van dingen, maar dit is nu al de derde week en ik vind het nog steeds leuk. Dat belooft nog wat
. Ik vind het leuk dat ik steeds weer een stukje verder kom en dat ik een schema heb om mee te lopen en ook een doel (20 minuten achtereen). Als je dat dan weer gehaald hebt, voel je je weer supergoed
.
200 gram rundersalade is alleen geen lichte maaltijdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee niet zelfgemaakt, maar op het bakje gekeken hoeveel dr in zat. Normaal 300 kcal ofzo, maar nu maar 150 kcal per 100 gram. Kijk, dat valt dan weer mee.
Bakje vla is wel erg lekker en voor mij een goede afsluiting van een lichte maaltijd: daarna heb ik nooit honger, en zonder bakje zuivel heb ik dat wel heel erg(en vla is minder ongezond dan een stuk chocola of een hand drop die ik dan zou pakken
)
Chicolate: misschien kan je thuis vragen of ze een keer Optimel vla willen kopen: dat is maar 50 cal. per 100 gram en (bijna) even lekker.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee niet zelfgemaakt, maar op het bakje gekeken hoeveel dr in zat. Normaal 300 kcal ofzo, maar nu maar 150 kcal per 100 gram. Kijk, dat valt dan weer mee.
Bakje vla is wel erg lekker en voor mij een goede afsluiting van een lichte maaltijd: daarna heb ik nooit honger, en zonder bakje zuivel heb ik dat wel heel erg(en vla is minder ongezond dan een stuk chocola of een hand drop die ik dan zou pakken
)
tja op een gegeven moment heb je de grens van je eigen kunnen wel bereikt, dat is wel jammer op zich. Dan kun je jezelf eigenlijk niet meer goed verbeteren. Maar die grens ligt nog heel ver weg.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
3 weken is misschien leuk
maar na een half jaar vond ik het saai worden
misschien als je wedstrijden gaat lopen dat het leuker is
ja dat is ook niets voor mijquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja op een gegeven moment heb je de grens van je eigen kunnen wel bereikt, dat is wel jammer op zich. Dan kun je jezelf eigenlijk niet meer goed verbeteren. Maar die grens ligt nog heel ver weg.
Zie mezelf niet zo snel wedstrijden lopen. Een sponsorloop is wel leuk, maar ik wil wel vrij kunnen bewegen in de mensenmassa.
Heb ik al gevraagd, maar dat willen ze niet omdat het te duur wordt ... en ik ben de enige die het dan eet. (ga wel vragen of ze weer magere kwark wil halen, dat is ook goed alternatief) Dus neem ik maar gewoon een klein bakjequote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Chicolate: misschien kan je thuis vragen of ze een keer Optimel vla willen kopen: dat is maar 50 cal. per 100 gram en (bijna) even lekker.
gewoon afleren om toetjes te etenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Heb ik al gevraagd, maar dat willen ze niet omdat het te duur wordt ... en ik ben de enige die het dan eet. (ga wel vragen of ze weer magere kwark wil halen, dat is ook goed alternatief) Dus neem ik maar gewoon een klein bakjeof niet, als ik al wel vol zit
wat ook vaak gebeurd
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |