abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50364566
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:35 schreef STING het volgende:

[..]

Als je snelheid wil maken en je houdt het makkelijk vol om die ongezonde dingen te laten staan, klinkt dat natuurlijk prima. Laat je die ongezonde dingen altijd/voldoende staan, of is dat nog iets om te verbeteren zeg maar?
ik eet eigenlijk nooit ongezonde dingen
behalve 4 glazen wijn in het weekend en dan eet ik savonds na het avondeten ook nog stokbrood
maar dat ga ik ook niet laten
pi_50364644
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:27 schreef Zeeltje het volgende:
Even een vraag.
Ik weet dat dit geen zwaar overgewicht topic is maar is het bij jullie ook genetisch of puur geen controlle hebben gehad over het eten.
Bij mij is het de vraag. Ik ben geadopteerd. Dus ik weet niet of het genetisch is dat ik snel aankom. Ik heb zoals men zegt, stevige botten. Mijn ouders die mij geadopteerd hebben zijn dun en komen heel moeilijk aan ( ja heel jaloers ikke )
Nou moet ik zeggen dat ik toen ik jonger was alles binnen nam wat ik kon. Dus chips, snoep enz. Nu moet ik die dus weg zien te krijgen. Ik heb nooit overgewicht gehad echt. ( Volgens bmi zit ik op overgewicht maar ja ik heb een bmi van 25.4 dus ja.)
Gisteren heb ik les 13 gelopen.
Wat betreft je vraag over familiair of geen controle: dat is natuurlijk niet zo simpel te zeggen. Ook gewoontes neem je over van je ouders. Verslavingszin bv. heeft ook een genetische component.
Mijn ouders zijn allebij best stevig en hebben een BMI die in het dieetclubtopic thuishoort.
M'n moeder heeft vooral een sterk verhoogde buikomtrek maar ze eet ook regelmatig wat lekkers.
M'n pa krijgt het er gewoon niet meer af. En dan fietst ie regelmatig naar z'n werk en eet ie amper ongezonde dingen. Maar nachtdiensten werken ook niet mee aan een goed metabolisme.

Zelf ben ik langzaam omhoog gekropen tot 70 kg in de laatste klas van de middelbare school. Niet lang daarna ging ik op kamers, eerst ging dat goed, maar op een gegeven moment vrat ik gewoon te veel en toen was ik in een paar maanden 4 kg. gegroeid. Daar voelde ik me erg vervelend bij en ik wilde niet zo dwangmatig eten.
Dat is gelukkig tot nu toe best gelukt!
Ik zou denken dat het beide is; genetisch omdat niemand van beide families echt slank is (tenzij het tegen het ziekelijke aanzit) en sociaal omdat er wel redelijk veel tussendoortjes gegeten wordt.

Wat betreft adoptie: genetisch gezien zijn mensen uit voedselarmere gebieden vaak beter ingesteld op schaarste, dus ze slaan hun voedsel beter op. Of dat direct de oorzaak is van jouw gewicht is natuurlijk niet zo zwart wit te zeggen...
Het mooi kotsende meisje.
pi_50364671
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:33 schreef STING het volgende:
Geen controle hebben over eten is naar mijn mening grotendeels iets wat bepaald wordt bij je opvoeding / hoe je opgegroeid bent. Genetisch bepaald is hoe je stofwisseling werkt. De ene verbrandt erg veel in rust en komt nooit een grammetje aan, terwijl de ander de voedingsstoffen al veel sneller opslaat als vetten en minder verbrandt.
Volgens mij past je lichaam zich wel aan, als je je voedinggewoontes aanpast.
Hoe minder je toegeeft aan vreetkicks, hoe kleiner de kans wordt op aanvallen op de koelkast.
Ik ben het daar niet zo mee eens. Ik ben vroeger echt gezond opgevoed: genoeg groente, als ik uit school kwam mocht ik 1 snoepje (in de trant van een toffee, of zuurtje, dus geen mars oid) geen frisdrank, behalve op zaterdagavond 1 glaasje sinas en 1 bakje chips. Dus dat lijkt mij prima. Maar ik had áltijd honger. Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik op mijn zevende al 3 borden eten wilde. (dat gaf ze dan niet, maar ze vond het wel raar) Ik denk echt dat ik een lichamelijk stofje in mijn hersenen mis waardoor die zeggen: stop met eten, je hebt genoeg. Ik ben er nu aan gewend om te stoppen met eten terwijl ik eigenlijk nog niet voldaan ben, want ik weet dat na 20 minuten of zo, de trek weer wegtrekt, maar toen ik jonger was wist ik dat natuurlijk allemaal niet
pi_50364716
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet zo mee eens. Ik ben vroeger echt gezond opgevoed: genoeg groente, als ik uit school kwam mocht ik 1 snoepje (in de trant van een toffee, of zuurtje, dus geen mars oid) geen frisdrank, behalve op zaterdagavond 1 glaasje sinas en 1 bakje chips. Dus dat lijkt mij prima. Maar ik had áltijd honger. Mijn moeder heeft me weleens verteld dat ik op mijn zevende al 3 borden eten wilde. (dat gaf ze dan niet, maar ze vond het wel raar) Ik denk echt dat ik een lichamelijk stofje in mijn hersenen mis waardoor die zeggen: stop met eten, je hebt genoeg. Ik ben er nu aan gewend om te stoppen met eten terwijl ik eigenlijk nog niet voldaan ben, want ik weet dat na 20 minuten of zo, de trek weer wegtrekt, maar toen ik jonger was wist ik dat natuurlijk allemaal niet
maar ik denk dan toch dat dat een uitzondering is

het laatste half jaar heb ik veel met kinderen gewerkt en dan zie ik toch echt wel dat het vaak aan de ouders ligt, hoe de kinderen eten en snoepen
pi_50364723
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik eet eigenlijk nooit ongezonde dingen
behalve 4 glazen wijn in het weekend en dan eet ik savonds na het avondeten ook nog stokbrood
maar dat ga ik ook niet laten
elke dag na het avondeten stokbrood of alleen in het wekeend?
alleen in het weekend, zou ik dat lekker zo laten, toch een beetje genieten
indien elke dag.. dan heb je toch een structurele caloriebom te pakken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:44:46 #206
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50364783
Ik ben ook gezond opgevoed. Maar omdat wij thuis geen snoep hadden en iedereen op school at snoep ben ik stiekem snoep gaan kopen. En dat werd meer en meer..
The girl that lost her mind
pi_50364804
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:43 schreef STING het volgende:

[..]

elke dag na het avondeten stokbrood of alleen in het wekeend?
alleen in het weekend, zou ik dat lekker zo laten, toch een beetje genieten
indien elke dag.. dan heb je toch een structurele caloriebom te pakken
alleen vrijdag en zaterdag
pi_50364866
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Hmm. Daar zit wel wat in ja.
Het moment van het "voldaan signaal" naar je hersenen verschilt per type voedingsstof.
Op volgorde van snel naar langzaam: eiwitten, koolhydraten, vetten
Als je je voedingspatroon zo bekijkt, waar ligt dan vooral de nadruk?
pi_50364881
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar ik denk dan toch dat dat een uitzondering is

het laatste half jaar heb ik veel met kinderen gewerkt en dan zie ik toch echt wel dat het vaak aan de ouders ligt, hoe de kinderen eten en snoepen
Nee ik denk het niet. Ik zou m'n voedingsopvoeding ( ) op dezelfde wijze beschrijven als conleche. (Toen we kleiner waren kregen we ook bijna geen slechte dingen). Toch heb ik overgewicht gekregen.
Ohja vanwege m'n bijbaantje was ik op een gegeven moment ook best bang diabetes te onwikkelen, dat heeft me ook wel geholpen er wat aan te gaan doen.

Die kindjes die jij in de klas hebt zie ik vaak op straat in r'dam tussen de middag een zak chips en een blikje cola wegkanen bv, waarschijnlijk levert dat veel grotere excessen op dan een gezonde opvoeding en later door wat minder remming toch teveel eten.
Vet wat in de kinderleeftijd opgebouwd wordt, is het allermoeilijkste kwijt te raken, want de vetcellen raken alleen maar leeg en ze verdwijnen niet. Er hoeft niet veel te gebeuren of ze komen weer aan.
Op college wordt veel over dit onderwerp gezegd en bijna alle docenten zijn somber gestemd op dit punt.
pi_50364924
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]
.
Op college wordt veel over dit onderwerp gezegd en bijna alle docenten zijn somber gestemd op dit punt.
ja dat begrijp ik
en toch kunnen de ouders daar iets aan doen

ik woog ook 96 kilo toen ik 12 kwam
en dat kwam toch niet omdat ik zelf veel of slecht wou eten
pi_50364942
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:44 schreef Zeeltje het volgende:
Ik ben ook gezond opgevoed. Maar omdat wij thuis geen snoep hadden en iedereen op school at snoep ben ik stiekem snoep gaan kopen. En dat werd meer en meer..
Ja, dat werkt erg verslavend.
Ik ben ook best gezond opgevoed, maar ik weet gewoon van mezelf dat ik bij de boodschappen
gewoon geen snoep en chips moet kopen.
Het is dan ook gegarandeerd binnen twee dagen op als ik het in huis heb.

Da's ook het grote voordeel van op jezelf wonen, je hebt controle over de boodschappen.
Voor mij is dat in ieder geval een erg belangrijk instrument.
BIj samenwonen wordt dat al lastiger, maar het helpt natuurlijk als je partner ook erg met gezondheid bezig is

[ Bericht 1% gewijzigd door STING op 12-06-2007 10:55:21 ]
pi_50365393
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:50 schreef STING het volgende:

[..]
Da's ook het grote voordeel van op jezelf wonen, je hebt controle over de boodschappen.
Voor mij is dat in ieder geval een erg belangrijk instrument.
BIj samenwonen wordt dat al lastiger, maar het helpt natuurlijk als je partner ook erg met gezondheid bezig is
Dat zelf controle hebben over de boodschappen vind ik erg fijn van op mezelf wonen. Toen ik samenwoonde deden we iedere dag boodschappen, en dan blijft er ook vaak wat lekkers aan je vingers plakken.
Nu woon ik alweer een tijd alleen en doe ik een keer per week boodschappen (tenzij ik echt om een of andere reden nog eens moet) en dan kun je zeer goed zorgen dat er niet te veel ongezonds je huis in komt.
pi_50365407
Dat is waar dat als je veel eiwitten eet, je sneller voldaan bent en dus minder eet. (daar is eigenlijk het hele succes van het Atkins dieet op gebaseerd)

Nu ik langzaam en gezond probeer af te vallen zit meestal mijn percentage op: 25-55-20 (eiwit-koolhydraten-vet) Maar gisteren bv. zat het op 37-36-27 en ja dan val ik toch ineens 300 gram af. Dus ik ga dat voorlopig even proberen vol te houden.

Als puber ontrok ik me ook wel aan het gezonde eetpatroon thuis hoor! Ging ik een patatje eten in de pauze op school en zo. Of als ik boodschappen moest doen nam ik een extra mars mee, die ik dan stiekem opat. En inderdaad: dat soort dingen komen er bij mij nu ook niet meer in. Ik koop wel lekkere tussendoortjes als snack a jack rijstzoutjes of noten of evergreenkoeken dat als ik een keer zin heb in iets lekkers dat ik dan wat in huis heb. Als ik namelijk helemaal niets in huis heb en m'n vreetkick is te sterk, dan ga ik koekjes bakken van oliebollenmix met custardpoeder of zo (heb ik serieus eens gedaan en het was niet eens vies )
pi_50365477
Bij m'n laatste vreetkick heb ik een hele komkommer op dan ben je ook wel vol.
pi_50365522
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
wel lekker en gezond
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:15:42 #216
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50365650
Oei gister iets te veel kcal. 1200 kcal..
Moet toch echt proberen bij de 1000 kcal te blijven
pi_50365693
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:15 schreef Zeeltje het volgende:
Nee hoor. In de meeste dieeten wordt geadviseerd niet onder de 1200 kcal te blijven, want het is anders extreem moeilijk om nog aan voldoende voedingsstoffen te komen.
pi_50365696
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:15 schreef Zeeltje het volgende:
je kan toch beter rond de 1200kcal gaan zitten
anders kom je toch echt dingen te kort en grote kans dat je later weer aankomt
pi_50366108
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik wou maar dat ik jouw vreetkicks had; d'r zitten wel 20 hele calorieen in een komkommer
pi_50367812
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik wou maar dat ik jouw vreetkicks had; d'r zitten wel 20 hele calorieen in een komkommer
't Was tijdens het leren van een tentamen, de eerdere dagen had ik wel schandalig gegeten, koekjes en een zak chips enzo had gewoon niets meer in huis.
Dat is ook de truc denk ik, geen slechte dingen
pi_50367865
Zeeltje, 1000 is wel erg weinig hoor, zou toch proberen tussen de 1200 en 1400 te zitten

Ik heb echt spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat er spieren zaten

Ik ga zo de meloen aanvallen, nog steeds geen zin in brood
  dinsdag 12 juni 2007 @ 12:40:03 #222
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50368437
ik ben nu aan de noodless. wel vaag beschrijving van kcal.
pi_50368530
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat begrijp ik
en toch kunnen de ouders daar iets aan doen

ik woog ook 96 kilo toen ik 12 kwam
en dat kwam toch niet omdat ik zelf veel of slecht wou eten
Ik kan echt niet meepraten.. Woog 40 kilo toen ik 12 was
pi_50368716
Toen ik thuis woonde at ik ook veel ongezonder hoor, werd amper gekopokt 's avonds, veel pizza/patat/Chinees enzo gegeten, altijd wel koek, snoep en chips in huis

Nu komt dat er gewoon niet meer in, kook ik eigenlijk elke avond wel gewoon, eet ik echt amper meer patat en pizza enzo
pi_50368731
Haha mijn laatste vreetkick was toch een stuk ernstiger ...
- pak koekjes
- pak chocoladekoekjes
- reep chocola (zo'n grooote reep met noten en rozijnen)
- halve zak winegums
- zak drop
En dat allemaal in een uurtje . (oh en nog wel meer) Misselijk daarna, maar daar deed ik het eigenlijk ook om. Ik krijg vreetkicks, niet omdat ik honger heb, maar omdat ik boos of verdrietig ben, en ik niet boos of verdrietig wil zijn. Mijn onderderbewuste wil dat afstraffen, door heel veel te gaan eten, want ik word ongelukkig van heel veel eten (en enorm ziek/misselijk)

Sinds ik heb geaccepteerd dat ik soms verdrietig ben, en dat eten niet de oplossing is (ga dan maar vroeg slapen, morgen is het wel weer voorbij) heb ik geen vreetkicks meer gehad
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50368917
'Eerst' was een vreetkick er elke avond, gewoon omdat het gewoonte en lekker was. Kon ik eten tot ik (bijna) misselijk was. Daarna voelde ik me schuldig en soms at ik daarna nog wat
Nu heb ik het vooral nog bij tentamens, niet echt dat ik me dan verdrietig voel, maar er is dan wel duidelijk onrust, of een beetje ongelukkig gevoel.... Zolang ik niets in huis heb gaat dat op zich wel goed, want ik ga in m'n eentje niet zo snel naar de chinees of frietzaak (dat komt ook omdat ik het gevoel had dat andere mensen zouden zeggen 'kijk dat dikke mens friet halen' ).

Bij de albert heyn is trouwens van de week 2 ananassen voor 1,99! 'k Heb dus wel genoeg fruit in huis
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:01:32 #227
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50369181
oh ik zal het maar niet over mijn vreetkick hebben. De waren huge!
en kostte best veel
pi_50369344
Ik heb ook nooit vreetkicks
Ja ik eet wel eens een pak koekjes leeg over 4 uur maar niet proppen of zo..
En mijn mama kookt elke avond gezond en ik moet 2 fruitjes dus aan haar kan 't niet liggen
pi_50369841
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
'Eerst' was een vreetkick er elke avond, gewoon omdat het gewoonte en lekker was. Kon ik eten tot ik (bijna) misselijk was. Daarna voelde ik me schuldig en soms at ik daarna nog wat
Nu heb ik het vooral nog bij tentamens, niet echt dat ik me dan verdrietig voel, maar er is dan wel duidelijk onrust, of een beetje ongelukkig gevoel.... Zolang ik niets in huis heb gaat dat op zich wel goed, want ik ga in m'n eentje niet zo snel naar de chinees of frietzaak (dat komt ook omdat ik het gevoel had dat andere mensen zouden zeggen 'kijk dat dikke mens friet halen' ).
Dat heb ik ook. Een soort ongelukkig gevoel als ik tentamens moet leren, wat het beste bestreden kan worden met een grote reep choco. Dan moet ik mezelf echt bewingen om niet naar de super te gaan...
quote:
Bij de albert heyn is trouwens van de week 2 ananassen voor 1,99! 'k Heb dus wel genoeg fruit in huis
Al gekocht! En nu ga ik er eentje slachten.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:27:49 #230
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50370189
jammer dat de meloenen niet rijp genoeg zijn
pi_50370547
Ja ... bij toetsen/tentamens heb ik die neiging nog steeds, chocola heelt vele wonden ... maar kan me tot nu toe prima inhouden terwijl ik op dit moment toch behoorlijk depri begin te worden. (mn toetsen gingen slecht vandaag, die voor morgen is enorm en zo moeilijk, had nooit latijn moeten kiezen)

Binnenkort ga ik uit eten bij een wokrestaurant Omdat mn vriend en ik vandaag een jaar bij elkaar zijn. We hadden eigenlijk vandaag willen gaan, maar hebben allebei geen tijd door de SEweek ... elkaar vandaag wel een halfuur gezien op school! Nog niet eens tijd voor een knuffel ofzo dus
pi_50370621
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:38 schreef Chicolate het volgende:
Ja ... bij toetsen/tentamens heb ik die neiging nog steeds, chocola heelt vele wonden ... maar kan me tot nu toe prima inhouden terwijl ik op dit moment toch behoorlijk depri begin te worden. (mn toetsen gingen slecht vandaag, die voor morgen is enorm en zo moeilijk, had nooit latijn moeten kiezen)

Binnenkort ga ik uit eten bij een wokrestaurant Omdat mn vriend en ik vandaag een jaar bij elkaar zijn. We hadden eigenlijk vandaag willen gaan, maar hebben allebei geen tijd door de SEweek ... elkaar vandaag wel een halfuur gezien op school! Nog niet eens tijd voor een knuffel ofzo dus
Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samenzijn, en kan me voorstlelen dat het erg vervelend is als je dan geen tijd hebt om elkaar te zien dikke knuffel
pi_50370712
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

had jij ff geluk
pi_50371678
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Navelpiercing oleee Ziet er goed uit alleen beetje wit
of dat komt door die neger naast je whaha
Ja ik heb een inmense pigmentvlek op mijn buik die niet of nauwelijks bruint maar ik kan op zich wel weer wat zon gebruiken. En zij is waarschijnlijk op vakantie geweest ofzo ja .
pi_50372071
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samenzijn, en kan me voorstlelen dat het erg vervelend is als je dan geen tijd hebt om elkaar te zien dikke knuffel
Dankje ik denk dr maar niet teveel aan en probeer gewoon te denken dat het al snel volgende week dinsdag is (dan zien we elkaar weer 'echt') Het is nu alleen wel extra leuk: mijn computer is kapotgegaan daarstraks, dus zelfs msn werkt niet meer (dit is mn vaders computer, daarmee mag ik mailen en op fora hangen)

Btw, zou deze 'meting' eigenlijk werken? Of is dit gewoon 100% onzin?

http://www.calorielijst.nl/calculators/vetpercentage/
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:18:30 #236
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50372245
bij mij is: 0.6 kg te veel maar dat kon ik ook berekenen met mijn eigen bmi 25.4 is 0.6 kilo te veel
pi_50374142
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

had jij ff geluk
Niet alleen geluk Gezond eten en 1 koekje per dag of misschien 1 per week maar en 6-8 uur trainen per week Maar ja dan zijn er idd nog wel mensen die dan nog dik zijn..
pi_50374513
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Niet alleen geluk Gezond eten en 1 koekje per dag of misschien 1 per week maar en 6-8 uur trainen per week Maar ja dan zijn er idd nog wel mensen die dan nog dik zijn..
deed jij dat op je 8ste al?
dan word je inderdaad niet dik nee
en dan had je wel geluk, namelijk met je opvoeding

ik heb net geluncht met een banaan (zo weinig omdat het al zo laat is en ik over een uur weer ga avond eten)
heel lang geen banaan op maar was erg lekker
pi_50374525
ik heb ook alleen nog maar een halve meloen en een paprika op vandaag hoor
pi_50374624
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:27 schreef Sylvana het volgende:
ik heb ook alleen nog maar een halve meloen en een paprika op vandaag hoor
hoe komt het
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:30:32 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50374627
Zo, ik heb er al een hele werkdag op zitten. 7 uur begonnen, mezelf amper rust gegund om even te eten tussendoor en nu ben ik net klaar. Voor vandaag tenminste. Morgen moet ik weer hard aan de slag. Hopelijk krijg ik alles voor het weekend af . Volgende week is het ietsje rustiger, maar ik heb pas rust in m'n kont als het laatste verslag ook af en ingeleverd is .
Niet meer actief op Fok!
pi_50374652
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoe komt het
warm weer, totaal geen eetlust dan, en als ik al wat eet is het dus groenten en/of fruit
pi_50374653
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:30 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik heb er al een hele werkdag op zitten. 7 uur begonnen, mezelf amper rust gegund om even te eten tussendoor en nu ben ik net klaar. Voor vandaag tenminste. Morgen moet ik weer hard aan de slag. Hopelijk krijg ik alles voor het weekend af . Volgende week is het ietsje rustiger, maar ik heb pas rust in m'n kont als het laatste verslag ook af en ingeleverd is .
waar ben je mee bezig?
ik was ook erg blij toen ik klaar was met stage en verslag in geleverd had
nu hoef ik alleen nog te werken en dat is minder stress
pi_50374689
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

warm weer, totaal geen eetlust dan, en als ik al wat eet is het dus groenten en/of fruit
ja ik ken het
maar heb toch maar boterhammen op
anders kom ik niet boven de 500kcal uit
vanavond word het namelijk ook weer alleen sla en zalm
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:38:24 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50374921
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waar ben je mee bezig?
ik was ook erg blij toen ik klaar was met stage en verslag in geleverd had
nu hoef ik alleen nog te werken en dat is minder stress
oh, allemaal deadlines . Niet interessant verder. Nog een week of 3 en ik heb vakantie .
Niet meer actief op Fok!
pi_50374964
Geen idee wat het vanavond wordt, eet bij Peter, maar dan zal het wel gewoon normaal warm eten zijn

Dan kom ik rond de 500 uit denk ik. Gister zat ik rond de 800 en heb ik 's avonds nog een uur flink gesport, ben benieuwd wat de weegschaal vrijdag aan gaat geven dan. Vanochtend was er nog weinig van te merken iig, woog ik 56.3, dus 2 ons aangekomen
pi_50375048
ik heb het gevoel ook niet afgevallen te zijn maar goed
we blijven door gaan ooit eens zie ik wel de 73 en 72 zelfs
ik geloof zelfs in de 70
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:47:17 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50375288
Marks pa (heb ik sinds februari niet gezien) zei net ook nog tegen hem dat ik afgevallen was. En ja, als mannen dat zeggen . Vrouwen zien dat toch iets sneller dan mannen. Maar het valt me wel op dat ik me nu slanker voel dan toen het nog 'spijkerbroeken-en-lange-truien-weer' was . Mark neemt een bakje kersen voor me mee van de AH (als ie het niet vergeet dan ). Straks om een uur of 17 even hardlopen, dan even eten (ik denk iets van brood met gekookte eitjes ofzo)...

oh daar komt Mark net aan. Zonder kersen . Geen geld bij zich en was vergeten wat ik ook alweer moest hebben .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 15:49:16 #249
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50375370
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Btw, zou deze 'meting' eigenlijk werken? Of is dit gewoon 100% onzin?

http://www.calorielijst.nl/calculators/vetpercentage/
Dat is inderdaad onzin. Je kunt beter met een huidplooimeting je vetpercentage laten meten.
Ook weegschalen met zo'n vetmeting zijn gewoon veel te onnauwkeurig en kloppen niet.
The Police 08-06-2008
pi_50375441
Mn computer doet het weer ... was daarstraks toch zo niet vrolijk dat ik bijna weer een chocoladebui kreeg, heb het maar gestild met een pepermuntje en flink wat water. (nee, dat niet vrolijke kwam niet door mn computer, eerder doordat ik geen afleiding of muziek meer had in mn kamer)

Voel me nu best trots , naja niet trots maar wel gewoon goed, dat ik mn eigen buien eindelijk in de hand kan houden. (en ook stom, omdat ik vanavond alweer niet kan sporten door mijn eigen slechte studieplanning, vrijdag pas weer, en het was zo'n lekker afleiding geweest van alle stress)
pi_50375541
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef YPrue het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin. Je kunt beter met een huidplooimeting je vetpercentage laten meten.
Ook weegschalen met zo'n vetmeting zijn gewoon veel te onnauwkeurig en kloppen niet.
Haha had ook al zo'n vermoeden maar wat zijn eigenlijk normale/gezonde percentages vet? (bij een echte test dan he, niet bij zo'n internetding)
pi_50375754
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Haha had ook al zo'n vermoeden maar wat zijn eigenlijk normale/gezonde percentages vet? (bij een echte test dan he, niet bij zo'n internetding)
onder de 25 toch voor vrouwen?
op mijn weegschaal krijg ik 29 maar ja goh mijn benen zijn ook het dikste
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:06:47 #253
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50375993
Voor vrouwen wordt dit aangehouden (let op! dit is een heel erg algemeen overzicht):
Normaal percentage: tussen 15% - 25%
Overgewicht: 25,1% - 29,9%
Obesitas: 30% en hoger

Zoals gezegd: dit is een heel algemeen overzicht. De ene vrouw ziet er met 24% heel slank uit, terwijl de andere vrouw op dat percentage nog probleemgebiedjes heeft. Ligt allemaal aan de bouw en lengte van je lichaam en dergelijke.
The Police 08-06-2008
pi_50376056
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:06 schreef YPrue het volgende:
Voor vrouwen wordt dit aangehouden (let op! dit is een heel erg algemeen overzicht):
Normaal percentage: tussen 15% - 25%
Overgewicht: 25,1% - 29,9%
Obesitas: 30% en hoger

Zoals gezegd: dit is een heel algemeen overzicht. De ene vrouw ziet er met 24% heel slank uit, terwijl de andere vrouw op dat percentage nog probleemgebiedjes heeft. Ligt allemaal aan de bouw en lengte van je lichaam en dergelijke.
ik zou wel eens een officiele meting willen laten doen
maarja kom nooit in de sportschool
want die 29 geloof ik niet
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:11:17 #255
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50376171
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik zou wel eens een officiele meting willen laten doen
maarja kom nooit in de sportschool
want die 29 geloof ik niet
Hehe, vergeet die 29% maar gerust, weegschalen met zo'n vetmeting pakken meestal alleen het beengedeelte mee, vergeet dus mooi de helft van je lichaam.
The Police 08-06-2008
pi_50376335
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:11 schreef YPrue het volgende:

[..]

Hehe, vergeet die 29% maar gerust, weegschalen met zo'n vetmeting pakken meestal alleen het beengedeelte mee, vergeet dus mooi de helft van je lichaam.
en mijn beste helft nog wel
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:19:47 #257
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_50376544
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en mijn beste helft nog wel
Schandalig!
The Police 08-06-2008
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:31:34 #258
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50376938
mmmh ben benieuwd wat ik eet vanavond
pi_50377390
ik heb zin in mijn avondeten
zalm en sla
pi_50377422
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

deed jij dat op je 8ste al?
dan word je inderdaad niet dik nee
en dan had je wel geluk, namelijk met je opvoeding

ik heb net geluncht met een banaan (zo weinig omdat het al zo laat is en ik over een uur weer ga avond eten)
heel lang geen banaan op maar was erg lekker
Vanaf dat ik 4 ben "moest" ik op een sport.. en daarmee trainde ik dan 1-2x per week en ook nog 2 uur gymen en ik speelde altijd buiten (skaten, basketbal)

Vanaf m'n 10e ging ik van die ene sport 3 uur per week trainen en ging ik ook nog op zwemmen omdat me dat leuk leek en trainde ik op een gegeven moment samen 6-8 uur

ik had ook wel eens geen zin hoor.. maar ik moest toch gaan want ik had er zelf voor gekozen
pi_50377474
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Vanaf dat ik 4 ben "moest" ik op een sport.. en daarmee trainde ik dan 1-2x per week en ook nog 2 uur gymen en ik speelde altijd buiten (skaten, basketbal)

Vanaf m'n 10e ging ik van die ene sport 3 uur per week trainen en ging ik ook nog op zwemmen omdat me dat leuk leek en trainde ik op een gegeven moment samen 6-8 uur

ik had ook wel eens geen zin hoor.. maar ik moest toch gaan want ik had er zelf voor gekozen
ja maar jij moest dus op sport en dat werd ook heel erg gestimuleerd
en dat had ik dus niet
pi_50377661
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar jij moest dus op sport en dat werd ook heel erg gestimuleerd
en dat had ik dus niet
Ik 'moest' op zwemmen, maar toen ik mn A had, mocht ik stoppen. Ben toen nog even doorgegaan, tussendoor een jaar op turnen en daarna weer gaan zwemmen, heb 15 diploma's ofzo gehaald, en vond het heel erg leuk. Daarna een 2 jaar hardgelopen, maar gestopt door blessures, en meteen wat nieuws gezocht: taekwondo. Ik sport omdat ik het heel erg leuk vind , maar er is bij mij thuis geen verplichting (mijn broertje zit niet op een sport, maar dan weer wel op scouting)

Ik heb GEEN zin in mn avondeten, ook al heb ik wel enorme honger. We eten vissticks (van die vreselijk vette ), rundersalade (zo'n 300 kcal per 100 gr, en ik eet met gemak 300 gr) en sla. Kan in plaats van rundersalade ook rijst nemen, maar droge rijst vind ik niet lekker ... en heb vandaag al meer gegeten dan normaal (en nog steeds honger!)
pi_50377732
Ik zat vroeger op wedstrijd turnen. Moest ik 4x in de week voor trainen en dan soms nog wat meer voor belangrijkere wedstrijden. Waarschijnlijk was ik daarom niet dik. Mijn zusje, die sport verschrikkelijk vond, is in haar tienerjaren echt dik geworden. Dus het is volgens mij erg belangrijk dat kinderen op een sport zitten. Vooral tegenwoordig met al die computerspelletjes en zo. Ik denk echt dat we over een jaar of 10 à 15 als al die kinderen van nu jongvolwassenen zijn een enorm overgewichtprobleem gaan krijgen. Vroeger waren er bij mij in de klas maar 1 of 2 kinderen die dik waren, nu zie je in sommige klassen al de helft van de kinderen met overgewicht.
pi_50377733
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 15:39 schreef Sylvana het volgende:
Geen idee wat het vanavond wordt, eet bij Peter, maar dan zal het wel gewoon normaal warm eten zijn

Dan kom ik rond de 500 uit denk ik. Gister zat ik rond de 800 en heb ik 's avonds nog een uur flink gesport, ben benieuwd wat de weegschaal vrijdag aan gaat geven dan. Vanochtend was er nog weinig van te merken iig, woog ik 56.3, dus 2 ons aangekomen
Beetje weinig niet? Overdag alleen fruit eten is niet zo gezond hoor. Kan me heel goed voorstellen dat je met warm weer geen honger hebt, maar zo warm is het toch helemaal niet? Hiero nog geen 20 graden hoor. Wat jij nu eet is écht te weinig en dat weet je zelf ook best.
pi_50378527
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:57 schreef conleche het volgende:
Ik zat vroeger op wedstrijd turnen. Moest ik 4x in de week voor trainen en dan soms nog wat meer voor belangrijkere wedstrijden. Waarschijnlijk was ik daarom niet dik. Mijn zusje, die sport verschrikkelijk vond, is in haar tienerjaren echt dik geworden. Dus het is volgens mij erg belangrijk dat kinderen op een sport zitten. Vooral tegenwoordig met al die computerspelletjes en zo. Ik denk echt dat we over een jaar of 10 à 15 als al die kinderen van nu jongvolwassenen zijn een enorm overgewichtprobleem gaan krijgen. Vroeger waren er bij mij in de klas maar 1 of 2 kinderen die dik waren, nu zie je in sommige klassen al de helft van de kinderen met overgewicht.
ja het word echt steeds erger
maar vind dat ze de gym op scholen ook wel anders moeten aanpakken
ik ben echt sporten gaan haten door die gym
nu ook met streetdance zit in een gymzaal en dat is echt niet leuk
pi_50379151
Gym was juist leuk Weet niet wat jij voor gym had ??
pi_50379181
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Gym was juist leuk Weet niet wat jij voor gym had ??
gym was leuk voor diegene die al veel sporten ja
voor diegene die niet goed in sporten waren werd meteen de hele zin in sport verholpen
pi_50379192
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja het word echt steeds erger
maar vind dat ze de gym op scholen ook wel anders moeten aanpakken
ik ben echt sporten gaan haten door die gym
nu ook met streetdance zit in een gymzaal en dat is echt niet leuk
Vond ik ook al leuk, gym op school . Ik was er ook best goed in, dat scheelt ook altijd. Ik had bv. heel erg een hekel aan wiskunde, maar eigenlijk kon ik er gewoon geen reet van en vond het daarom niet leuk, zo werkt het vaak wel. Heb zelfs een tijdje overwogen om naar de sportacademie te gaan. Maar dat was eigenlijk meer om m'n vader een plezier te doen, die had eigenlijk liever een zoon gehad, dus the next best thing was een sportieve dochter die ook nog eens van voetbal hield
pi_50379239
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Vond ik ook al leuk, gym op school . Ik was er ook best goed in, dat scheelt ook altijd. Ik had bv. heel erg een hekel aan wiskunde, maar eigenlijk kon ik er gewoon geen reet van en vond het daarom niet leuk, zo werkt het vaak wel. Heb zelfs een tijdje overwogen om naar de sportacademie te gaan. Maar dat was eigenlijk meer om m'n vader een plezier te doen, die had eigenlijk liever een zoon gehad, dus the next best thing was een sportieve dochter die ook nog eens van voetbal hield
ja wat ik al zei
de kinderen die op sporten zelf zaten en veel sporten is gym geweldig
maar ze zouden juist diegene die dat niet hebben moeten stimuleren
pi_50379256
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

gym was leuk voor diegene die al veel sporten ja
voor diegene die niet goed in sporten waren werd meteen de hele zin in sport verholpen
O nee hoor ik was altijd de uberkneus Deed aan judo en zwemmen en bij gym doe je vooral balsporten (ben bang voor de bal) en rennen (wat ik niet echt kon door dat ik astma heb/had)

maar als je 90 kilo weegt en echt niet zo maar even een sprintje kan trekken of geen eens een koprol of zo ja dan zo ik t ook niet leuk vinden
pi_50379288
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

maar als je 90 kilo weegt en echt niet zo maar even een sprintje kan trekken of geen eens een koprol of zo ja dan zo ik t ook niet leuk vinden
precies
maar goed daar letten we niet op
we letten alleen op de sportievelingen natuurlijk

maar wel zeuren dat er niets aan overgewicht bij kinderen word gedaan
pi_50379351
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja wat ik al zei
de kinderen die op sporten zelf zaten en veel sporten is gym geweldig
maar ze zouden juist diegene die dat niet hebben moeten stimuleren
Ja jouw post en die van mij hadden elkaar gekruist Maar je hebt idd gelijk. Vooral dat systeem als er teams moesten worden gekozen: ik kan me voorstellen als je altijd als laatste wordt gekozen, dat je er dan niet veel meer aan vindt. En gymleraren zijn vaak zelf ook van die sportievelingen die maar weinig compassie kunnen opbrengen voor diegenen die niet zo goed kunnen meekomen. Tenminste dat was in mijn tijd zo, weet niet hoe het nu is.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:51:16 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50379392
. Ik heb een blaar.
M'n sok zat niet helemaal goed. Thuis wel, maar bij het lopen ineens niet meer. Toch beter opletten dus volgende keer.
Ik heb ook even de precieze looptijden genoteerd. Want tijdens het hardlopen gaat het steeds zo: "Hm, hebben we nou al 2 x 2 minuten gelopen?". "Geen idee". "Oh, dan doen we het nog wel een keer" .

Op die manier toch 3 minuten achter elkaar gelopen zonet. Wel heerlijk loopweer. Lekker zweten enzo . En ik ben nu het hele stadspark al rondgeweest, dus moet hard gaan nadenken over een uitbreiding van de route .
Niet meer actief op Fok!
pi_50379398
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja jouw post en die van mij hadden elkaar gekruist Maar je hebt idd gelijk. Vooral dat systeem als er teams moesten worden gekozen: ik kan me voorstellen als je altijd als laatste wordt gekozen, dat je er dan niet veel meer aan vindt. En gymleraren zijn vaak zelf ook van die sportievelingen die maar weinig compassie kunnen opbrengen voor diegenen die niet zo goed kunnen meekomen. Tenminste dat was in mijn tijd zo, weet niet hoe het nu is.
ja dat was bij mij ook
en inderdaad teams zijn helemaal erg
pi_50379426
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
. Ik heb een blaar.
M'n sok zat niet helemaal goed. Thuis wel, maar bij het lopen ineens niet meer. Toch beter opletten dus volgende keer.
Ik heb ook even de precieze looptijden genoteerd. Want tijdens het hardlopen gaat het steeds zo: "Hm, hebben we nou al 2 x 2 minuten gelopen?". "Geen idee". "Oh, dan doen we het nog wel een keer" .

Op die manier toch 3 minuten achter elkaar gelopen zonet. Wel heerlijk loopweer. Lekker zweten enzo . En ik ben nu het hele stadspark al rondgeweest, dus moet hard gaan nadenken over een uitbreiding van de route .
mijn hele voeten zitten onder blaren
mijn hardloopschoenen zijn niet helemaal geweldig meer
pi_50379444
Net een bak kant-en-klare kip salade op van de AH
en zo weer lekker naar de sportschool
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:56:28 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50379555
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 12:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

ik ook zoiets . Maar dat vond ik al zwaar, want de rest woog 38 ofzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_50379608
Ik had vandaag step/interval training. Ik geloof dat dat van alle klasjes die ik volg de beste workout is. Je begint met zo'n 20 à 25 minuten steppen. Daarna ga je met gewichtjes iedere keer een spiergroep trainen, maarrr, iedere keer weer zo'n sessie met high impact steppen ertussen door. Mèn, aan het einde van zo'n les kun je me opvegen.

Ben overigens nog steeds niet begonnen met hardlopen: ben m'n schoenen in Belgie vergeten.....
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:02:20 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50379716
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:58 schreef conleche het volgende:
Ik had vandaag step/interval training. Ik geloof dat dat van alle klasjes die ik volg de beste workout is. Je begint met zo'n 20 à 25 minuten steppen. Daarna ga je met gewichtjes iedere keer een spiergroep trainen, maarrr, iedere keer weer zo'n sessie met high impact steppen ertussen door. Mèn, aan het einde van zo'n les kun je me opvegen.

Ben overigens nog steeds niet begonnen met hardlopen: ben m'n schoenen in Belgie vergeten.....
tsk .

Ik haat gewichtjes trouwens. Laat mij maar lekker in beweging blijven . Morgen weer naar bootcamp .
Niet meer actief op Fok!
pi_50379766
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tsk .

Ik haat gewichtjes trouwens. Laat mij maar lekker in beweging blijven . Morgen weer naar bootcamp .
Wasda?? heb ik iets misgezegd??
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:05:31 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50379814
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Wasda?? heb ik iets misgezegd??
ja, van je hardloopschoenen . Moet je nog helemaal van het begin af aan beginnen? . Hardlopen is zo cool . Ga je met een schema lopen? Zo ja, wat voor schema? .
Niet meer actief op Fok!
pi_50379865
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja, van je hardloopschoenen . Moet je nog helemaal van het begin af aan beginnen? . Hardlopen is zo cool . Ga je met een schema lopen? Zo ja, wat voor schema? .
zegt mervrouw die ook maanden niet ging hardlopen
pi_50379897
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee tis echt waar van die schoenen!! (nu is het wel zo dat Peter vanavond naar Amsterdam komt, dus hij kan ze wel meenemen )

Ik heb dat Vlaamse schema op m'n Ipod staan. Doe jij die ook? Maar wat betekent TSK nu, (of is dat meer een afkeurend geluid?)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:10:14 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50379951
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zegt mervrouw die ook maanden niet ging hardlopen
ja vorige keer maakte ik echt een slechte start ofzo . En wandelen als intro leek me niks, nog steeds niet .
Maar nu vind ik het steeds cooler worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_50379972
Gym is waardeloos. Ik ben bang voor de bal (maar dan ook echts doodsbang, al die jongens lachen natuurlijk) en vind er gewoon helemaal niets aan. Vroeger iets meer dan nu, dat was omdat ik toen nog kon rennen enzo, nu niet meer door blessures ...

Mn avondeten viel mee ... rundersalade, daar zit aardappel en vlees in (zo'n 200 gram, maar bleek dat deze niet zo 'vet' was) en heel veel sla, en een bakje vla. Helaas had mn moeder de sla om zeep geholpen door er bieslook in te gooien, en dat vind ik afschuwelijk smaken! Maargoed, wel netjes bordje leeggegeten
pi_50379982
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja vorige keer maakte ik echt een slechte start ofzo . En wandelen als intro leek me niks, nog steeds niet .
Maar nu vind ik het steeds cooler worden .
ik vind het op het moment niet zo interessant meer
nog steeds een lekkere workout maar niet zoals eerst
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:12:05 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50380011
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:08 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee tis echt waar van die schoenen!! (nu is het wel zo dat Peter vanavond naar Amsterdam komt, dus hij kan ze wel meenemen )

Ik heb dat Vlaamse schema op m'n Ipod staan. Doe jij die ook? Maar wat betekent TSK nu, (of is dat meer een afkeurend geluid?)
tsk tsk = afkeurend geluid idd .

Ik heb geen iPod en ook geen mp3 schema. Ik ga vanaf de volgende les ff op een briefje krabbelen hoeveel ik moet lopen (en dan de minuten erbij). Ik loop samen met Mark en we praten altijd tijdens het hardlopen ("Zeg... weet... jij... al... wat... je... vanavond... wilt... eten?" ). Maar ik heb m'n ademhaling redelijk goed onder controle en kan het goed volhouden .
Niet meer actief op Fok!
pi_50380014
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:10 schreef Chicolate het volgende:
Gym is waardeloos. Ik ben bang voor de bal (maar dan ook echts doodsbang, al die jongens lachen natuurlijk) en vind er gewoon helemaal niets aan. Vroeger iets meer dan nu, dat was omdat ik toen nog kon rennen enzo, nu niet meer door blessures ...

Mn avondeten viel mee ... rundersalade, daar zit aardappel en vlees in (zo'n 200 gram, maar bleek dat deze niet zo 'vet' was) en heel veel sla, en een bakje vla. Helaas had mn moeder de sla om zeep geholpen door er bieslook in te gooien, en dat vind ik afschuwelijk smaken! Maargoed, wel netjes bordje leeggegeten
hadden jullie die salade zelf gemaakt? anders zijn ze wel altijd vet
en een bakje vla is niet gezond he
pi_50380052
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tsk tsk = afkeurend geluid idd .

Ik heb geen iPod en ook geen mp3 schema. Ik ga vanaf de volgende les ff op een briefje krabbelen hoeveel ik moet lopen (en dan de minuten erbij). Ik loop samen met Mark en we praten altijd tijdens het hardlopen ("Zeg... weet... jij... al... wat... je... vanavond... wilt... eten?" ). Maar ik heb m'n ademhaling redelijk goed onder controle en kan het goed volhouden .
hoelang ren je dan ongeveer? in totaal en achter elkaar
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:13:50 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50380077
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik vind het op het moment niet zo interessant meer
nog steeds een lekkere workout maar niet zoals eerst
ik hoop maar dat ik het interessant blijf vinden . Normaal gesproken ben ik vrij snel zat van dingen, maar dit is nu al de derde week en ik vind het nog steeds leuk. Dat belooft nog wat . Ik vind het leuk dat ik steeds weer een stukje verder kom en dat ik een schema heb om mee te lopen en ook een doel (20 minuten achtereen). Als je dat dan weer gehaald hebt, voel je je weer supergoed .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:14:21 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50380097
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hoelang ren je dan ongeveer? in totaal en achter elkaar
Moet ik dat echt zeggen? Want jij vindt toch dat het niks voorstelt .
Niet meer actief op Fok!
pi_50380132
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

hadden jullie die salade zelf gemaakt? anders zijn ze wel altijd vet
en een bakje vla is niet gezond he
Nee niet zelfgemaakt, maar op het bakje gekeken hoeveel dr in zat. Normaal 300 kcal ofzo, maar nu maar 150 kcal per 100 gram. Kijk, dat valt dan weer mee.

Bakje vla is wel erg lekker en voor mij een goede afsluiting van een lichte maaltijd: daarna heb ik nooit honger, en zonder bakje zuivel heb ik dat wel heel erg (en vla is minder ongezond dan een stuk chocola of een hand drop die ik dan zou pakken )
pi_50380143
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik hoop maar dat ik het interessant blijf vinden . Normaal gesproken ben ik vrij snel zat van dingen, maar dit is nu al de derde week en ik vind het nog steeds leuk. Dat belooft nog wat . Ik vind het leuk dat ik steeds weer een stukje verder kom en dat ik een schema heb om mee te lopen en ook een doel (20 minuten achtereen). Als je dat dan weer gehaald hebt, voel je je weer supergoed .
3 weken is misschien leuk
maar na een half jaar vond ik het saai worden
misschien als je wedstrijden gaat lopen dat het leuker is
pi_50380180
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee niet zelfgemaakt, maar op het bakje gekeken hoeveel dr in zat. Normaal 300 kcal ofzo, maar nu maar 150 kcal per 100 gram. Kijk, dat valt dan weer mee.

Bakje vla is wel erg lekker en voor mij een goede afsluiting van een lichte maaltijd: daarna heb ik nooit honger, en zonder bakje zuivel heb ik dat wel heel erg (en vla is minder ongezond dan een stuk chocola of een hand drop die ik dan zou pakken )
200 gram rundersalade is alleen geen lichte maaltijd
ookal lijkt het wel zo
en een stukje chocolade is waarschijnlijk wel gezonder
pi_50380189
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Chicolate: misschien kan je thuis vragen of ze een keer Optimel vla willen kopen: dat is maar 50 cal. per 100 gram en (bijna) even lekker.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:18:09 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50380226
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:

[..]

3 weken is misschien leuk
maar na een half jaar vond ik het saai worden
misschien als je wedstrijden gaat lopen dat het leuker is
tja op een gegeven moment heb je de grens van je eigen kunnen wel bereikt, dat is wel jammer op zich. Dan kun je jezelf eigenlijk niet meer goed verbeteren. Maar die grens ligt nog heel ver weg.
Zie mezelf niet zo snel wedstrijden lopen. Een sponsorloop is wel leuk, maar ik wil wel vrij kunnen bewegen in de mensenmassa.
Niet meer actief op Fok!
pi_50380270
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja op een gegeven moment heb je de grens van je eigen kunnen wel bereikt, dat is wel jammer op zich. Dan kun je jezelf eigenlijk niet meer goed verbeteren. Maar die grens ligt nog heel ver weg.
Zie mezelf niet zo snel wedstrijden lopen. Een sponsorloop is wel leuk, maar ik wil wel vrij kunnen bewegen in de mensenmassa.
ja dat is ook niets voor mij
tenminste nog niet
pi_50380319
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Chicolate: misschien kan je thuis vragen of ze een keer Optimel vla willen kopen: dat is maar 50 cal. per 100 gram en (bijna) even lekker.
Heb ik al gevraagd, maar dat willen ze niet omdat het te duur wordt ... en ik ben de enige die het dan eet. (ga wel vragen of ze weer magere kwark wil halen, dat is ook goed alternatief) Dus neem ik maar gewoon een klein bakje of niet, als ik al wel vol zit wat ook vaak gebeurd ...
pi_50380357
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Heb ik al gevraagd, maar dat willen ze niet omdat het te duur wordt ... en ik ben de enige die het dan eet. (ga wel vragen of ze weer magere kwark wil halen, dat is ook goed alternatief) Dus neem ik maar gewoon een klein bakje of niet, als ik al wel vol zit wat ook vaak gebeurd ...
gewoon afleren om toetjes te eten
je kan beter later nog een bakje magere yoghurt pakken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:24:24 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50380411
Maar goed, vandaag heb ik 3 x 1 met 1 minuut rust, 1 x 1 met 2 minuten rust (dat ging een beetje fout dus ), 4 x 2 met 2 minuten rust en 1 x 3 met 2 minuten rust gelopen (omdat ik eerder dus maar 1 minuut had gelopen, terwijl ik dacht dat het 2 minuten waren).

Verschil met vorige keer: 1 x 2 minuten extra en ipv 2 minuten rust bij 111 1 minuut rust.

Volgende keer voor het eerst 2 x 3 .

Volgens mij is dit best wel een wazig verhaal, maar het komt erop neer dat het nu snel zwaarder wordt. Ineens van de één op de andere dag 2 x 3 minuten enzo.

Zal zo even m'n aspergesoepje opwarmen .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')