Als ik de OP zo lees, mag je tussen de 25 en de 27 weten waar je je aanmeldt.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:02 schreef Miss_S het volgende:
ik zou trouwens dat chicolate een bmi van 20 heeft
tot hoe ver gaat het in dit topic? (zeg maar de ondergrens)
Goed zeg!!quote:Op maandag 11 juni 2007 08:40 schreef Leia het volgende:
Ben in 4 maand 8 kg afgevallen. Ritme opgebouwd door stage elke dag en train nu 4 keer per week dus blijf mooi op gewicht.!
een ongezond laag BMI lijkt me niet iets wat wij willen aanmoedigen....quote:Op maandag 11 juni 2007 09:10 schreef STING het volgende:
[..]
Als ik de OP zo lees, mag je tussen de 25 en de 27 weten waar je je aanmeldt.
Eronder mogen we hier dus niet eens zijn![]()
Maar iedereen die af wil vallen, ongeacht de BMI, is hier welkom lijkt mij
ja dan is het goedquote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat Chicolate eens heeft toegelicht waarom ze als streefgewicht 55 kg heeft ingevuld. Ze gaf aan dat ze, als ze bijna bij haar streefgewicht is, een beetje laks wordt en niet werkelijk doorgaat tot het streefgewicht. Dus als ze bijv 58 kg is, dat ze dan denkt van: "Ach, ben er al bijna, zo is het ook wel goed".
nee maar wel eentje van 20 die nog steeds 7 kilo wil afvallenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef STING het volgende:
BMI <18,5 ondergewicht, laag (maar verhoogd risico op andere aandoeningen)
BMI 18,5-24,9 normaal gewicht, gemiddeld
BMI 25-29,9 overgewicht, verhoogd
BMI 30 en hoger, obesitas, duidelijk verhoogd
Ik denk niet dat hier mensen zitten met een BMI van <18,5
Ok, een streefBMI van 17,7 is een beetje aan de lage kantquote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar wel eentje van 20 die nog steeds 7 kilo wil afvallen
vervelend he meerdere weegschalenquote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
uhmm ene weegschaal 71 kg. ander 68 kg..
drie regels:quote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar ondergewicht is ongezonder dan een beetje overgewichtquote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat we niet zoveel uitspraken kunnen doen over de vraag of een BMI van 17 per definitie slecht is als je niet weet hoe ze er verder uit ziet. Stel dat ze toch nog een pens heeft of dikke bovenarmen, weet ik het. Je weet ook dat er mensen zijn met een BMI van 25 die er toch slank uitzien en nog maar weinig kunnen afvallen.
ja maar welke nuquote:Op maandag 11 juni 2007 09:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
drie regels:
1) 1 weegschaal
2) 1 weegmoment (en elke dag naakt of in je ondergoed)
3) 1 weegplek
Ik zou meer gaan voor die van 68 en die andere de deur uitgooien!quote:Op maandag 11 juni 2007 09:22 schreef Zeeltje het volgende:
Da's een goeie ja.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:46 schreef conleche het volgende:
Chicolate is ook nog hartstikke jong volgens mij, ze heeft het vaak over vakken op school (o, wat is dat voor mij lang geleden) en voor mensen onder de 18 geldt de BMI volgens mij niet eens. Jonge meisjes zijn vaak heel smal gebouwd nog. Dus laten we nu niet overdrijven met dat BMI. Als ze onder die 55 komt kunnen we altijd nog piepen.
sorry hoor dat ik op lettequote:Op maandag 11 juni 2007 09:46 schreef conleche het volgende:
Dus laten we nu niet overdrijven met dat BMI. Als ze onder die 55 komt kunnen we altijd nog piepen.
Onder de 19 geldt een andere BMI telling.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry hoor dat ik op lette
en chicolate is 17 dus daar geld dezelfde bmi telling voor als volwassenen
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17quote:Op maandag 11 juni 2007 10:40 schreef STING het volgende:
[..]
Onder de 19 geldt een andere BMI telling.
Kijk maar eens op de URL die ik zojuist paste.
Toenet gedaanquote:Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17
dan werkt die site toch anders bij jou dan bij mijquote:Op maandag 11 juni 2007 10:47 schreef STING het volgende:
[..]
Toenet gedaan
De teller geeft weliswaar dezelfde BMI, maar het 'weegt minder zwaar', het zat op het randje van goed gewicht en ondergewicht. Als je 19 jaar of ouder invoert, is het opeens een flink ondergewicht.
Bedankt voor de tips meteen!quote:Op maandag 11 juni 2007 12:16 schreef STING het volgende:
Welkom!
Ten eerste zou ik jezelf wat minder vergelijken met andere mensen.
Het gaat erom of jij je lekker voelt in je lichaam. Als je er niet tevreden over bent, mag je toch best klagen
Alvast een paar tips:
- 3 maaltijden, met indien nodig slanke tussendoortjes
- regelmatig sporten (liefst meer dan 2 keer per week)
- zet niet gelijk te hoge doelen en wees niet te streng voor jezelf. kan demotiverend werken en voor tergval zorgen
- vrijwel niet meer snoepen (in het begin moeilijk, maar wordt steeds makkelijker)
Dan eet je toch een festini-ijsje of een rakjetje? Eten weggooien vind ik zonde hoor, doe ik niet aanquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
pfff het wil niet lukken vandaag. ik heb al 2 ijsjes gekocht.. en weggegooid..
moet echt leren om nee te zeggen
beter weggegooid dan opgegetenquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
Mijn streef BMI is ±20quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat we niet zoveel uitspraken kunnen doen over de vraag of een BMI van 17 per definitie slecht is als je niet weet hoe ze er verder uit ziet. Stel dat ze toch nog een pens heeft of dikke bovenarmen, weet ik het. Je weet ook dat er mensen zijn met een BMI van 25 die er toch slank uitzien en nog maar weinig kunnen afvallen.
Daar hoor je zelf ook bijquote:Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk daar nog eens een keertje dan bij meisjes van 17
maar vind zeker bij die jonge meiden hier dat we wel mogen opletten of moeten we juist aanmoedigen voor hun dat ze onder de 20 moeten
als je nog 'maar' 60 kilo weegt is 4 kilo best een groot verschilquote:Op maandag 11 juni 2007 13:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijn streef BMI is ±20Maar als ik dan nog een buikje heb dan ga ik wel door tot 19 of 18.5
Grappig BMI van 20=61 kg en BMI van 18.5=57 kg
zoveel verschil is dat niet
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meerquote:Op maandag 11 juni 2007 13:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Daar hoor je zelf ook bijIk keek in je fotoboek: WAT '88 das kei jong
* veiligheidsspeldje voelt zich bejaard...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meer
Yeah maar ik ben uit '87 dus ben ik ouderquote:Op maandag 11 juni 2007 13:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben 19 dus dat is niet zo heel jong meer
Neem dan een splitquote:Op maandag 11 juni 2007 13:18 schreef Zeeltje het volgende:
ja kloptquote:Op maandag 11 juni 2007 13:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Yeah maar ik ben uit '87 dus ben ik ouderWhaha nee zo bedoelde ik 't niet.. Op je foto's zie je er ouder uit of iig niet zo meisjesachtig (wel vrouwelijk dus ik maak je niet uit voor een travo )
Ja het bovenste stukje is elastiek, daaronder zit ie vrij los. Dat was ook waarom m'n vriendje dacht dat het een positieding wasquote:Op maandag 11 juni 2007 14:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind em leuk staan.. Je bent ook niet echt dik of zo?
Alleen bij je heupen/taille zit ie een beetje wazig
post eens een foto danquote:Op maandag 11 juni 2007 14:07 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er leuk uit veiligheidsspeldjeZo'n figuur, daar kan ik alleen maar van dromen
Als ik een BMI van 22 heb, heb ik al vet dat over de rand van mn broek valt ... en een beetje onderkin... En mensen denken meestal dat ik wat ouder ben, omdat ik dr wat uhm 'vrouwlijker' uitzie, vrouwelijke vormen enzo, oftewel teveel kont en bovenbeen. (zelfs mn eigen familie maakt de fout nog, dachten allemaal dat ik al lang en breed 18 of 19 zou zijn,
hmmm nee niet echt)
haha dat is het probleem, op foto's zie ik dr juist altijd heel jong uit, omdat ik een beetje fotoschuw ben. Beetje verlegen enzoquote:
Ja maar dat kan toch ook gewoon omdat je een oud hoofd of een serieuze indruk maakt of gewoon lang bent? Toen ik 12 was (met een bmi van 12 ook iig dun) dachten ze ook dat ik 16 wasquote:Op maandag 11 juni 2007 14:07 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er leuk uit veiligheidsspeldjeZo'n figuur, daar kan ik alleen maar van dromen
Als ik een BMI van 22 heb, heb ik al vet dat over de rand van mn broek valt ... en een beetje onderkin... En mensen denken meestal dat ik wat ouder ben, omdat ik dr wat uhm 'vrouwlijker' uitzie, vrouwelijke vormen enzo, oftewel teveel kont en bovenbeen. (zelfs mn eigen familie maakt de fout nog, dachten allemaal dat ik al lang en breed 18 of 19 zou zijn,
hmmm nee niet echt)
Ik vind dat je mooie schouders en armen hebt! Ik ben nooit zo van die elastieken bovenkantjes, misschien omdat die in mijn jeugd in waren. Zo moet ik ook niks van die jaren '80 mode hebben. Seen that, done that...quote:Op maandag 11 juni 2007 14:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[afbeelding]
Bij mij zag ik m wel, maar in de herprobeer dan maar. Kwaliteit foto is erg raar maar goed.
Ik vind het avondeten van vrijdag nogal karig; aardappels en sla.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:24 schreef Plukie86 het volgende:
Eetplan vanaf nu tot en met vrijdagavond:
Zal ik ook een boek schrijven? Afvallen met Plukie ofzo?![]()
Ja wat vrijdag betreft heb je wel gelijk. Voor die dag weet ik het nog niet, omdat ik dan weer bij mijn ouders ben. Zij zijn echter op vakantie, dus zal ik dan voor het eten nog even langs de super moeten. Maar wel iets in die trend.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind het avondeten van vrijdag nogal karig; aardappels en sla.
Suiker bij de muesli zou ik ook niet doen, maar anders krijg je het zeker niet weg?
Voor de rest lijkt het me prima.
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodigquote:Op maandag 11 juni 2007 14:38 schreef Plukie86 het volgende:
Oja hebben er nog mensen commentaar op mijn eetplan hoe het beter kan ofzo? In de tussendoortjes zit niet echt veel variatie, maar het moet gezond zijn en niet teveel gedoe. Liga's en dergelijke vallen dus al af want die zijn niet gezond in mijn optiek.
Ben het ook met je eens: wat meer vlees bij het avondeten kan geen kwaad.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodig(en nee, daar krijg je geen kanker van)
Wat is biogarde eigenlijk?dat ken ik niet (en ben wel nieuwsgierig)
Hm. Aspartaam, kweenie of ik dat wel wil eten. Ik zal er eens over nadenken, maar toch thnx voor je tips.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:51 schreef Chicolate het volgende:
Hmmm als je er om vraagt ... ik zou wat vaker vlees of een vleesvervanger bij het avondeten doen. Dat is het enige dat ik een beetje mis. Als vervanger van suiker kan je ook aspartaam of canderel nemen. Dat is 10x zo zoet als suiker, en heb je dus 10x minder van nodig(en nee, daar krijg je geen kanker van)
Wat is biogarde eigenlijk?dat ken ik niet (en ben wel nieuwsgierig)
misschien kan je je ontbijt iets gevarieerder makenquote:Op maandag 11 juni 2007 14:24 schreef Plukie86 het volgende:
Eetplan vanaf nu tot en met vrijdagavond:
Maandag (begint nu dus)
Tussendoor fruit.
Avondeten couscous.
Tussendoor toetje en fruit
Dinsdag:
Ontbijt biogarde, muesli en suiker.
Tussendoor niks, de hele week practicum zonder pauze 's morgens.
Lunch 3 boterhammen met kipfilet.
Tussendoor fruit
Avondeten rijst, groente en kip met woksaus
Tussendoor toetje
Woensdag:
Ontbijt biogarde, muesli en suiker
Lunch 3 boterhammen met 2kaas en 1 appelstroop
Tussendoor fruit
Avondeten aardappels, rode kool en walnoten
Tussendoor toetje en wat walnoten
Donderdag
Ontbijt biogarde, muesli, suiker
Lunch 3 boterhammen met 30+ kaas
Tussendoor snack a jack caramel en fruit
Avondeten ? eet bij iemand anders
Tussendoor wat walnoten en fruit
Vrijdag
Ontbijt biogarde, muesli en suiker
Lunch 3 boterhammen met kaas
Tussendoor fruit en snack a jack
Avondeten Aardappels met sla
Tussendoor koek
Zal ik ook een boek schrijven? Afvallen met Plukie ofzo?![]()
weet ikquote:Op maandag 11 juni 2007 14:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
En miss_s: het is een zwart jurkjeVan H&M.
ja dat deed ikquote:Op maandag 11 juni 2007 15:37 schreef Plukie86 het volgende:
@ Miss_S: Het ontbijt ga ik niet veranderen, omdat wat ik nu altijd eet zo lekker is. Jij eet toch ook altijd cruesli light met een peer?
Het is hier niet zo warm, dus ik heb vandaag al gegeten:quote:Op maandag 11 juni 2007 15:56 schreef Sylvana het volgende:
Met dit warme weer heb ik echt geen honger, heb alleen nog maar fruit op, echt geen zin in brood ofzo met dit weer en als avondeten wordt het een maaltijdsalade. Het is echt veel te heet voor warm eten
die peer deed ik niet bij de cruesliquote:Op maandag 11 juni 2007 15:53 schreef STING het volgende:
cruesli light met een peer? neem dan gleijk cruesli balans met appel & peer![]()
![]()
Gevarieerd ontbijten (lees: gevarieerd eten) is goed, aangezien je dan meer van de benodigde voedingsstoffen (en meer soorten vitaminen en mineralen) binnen krijgt
ik ben ook aardig verkleurd net in dat half uurtjequote:Op maandag 11 juni 2007 16:12 schreef Chicolate het volgende:
Het is warm buiten! Zat net in de zon, probeerde te leren, zweette me kapot(in bikini ja, ben nu net een kreeft en ik had me nog wel ingesmeerd)
daarom heb je ook het juiste gedaan met ze weg te gooienquote:Op maandag 11 juni 2007 16:58 schreef Zeeltje het volgende:
pff ik ben blij dat ik die 2 ijsjes niet heb gegeten ( 2 x magnum aangeboden gekregen en weggegooid tja als niemand hem wil en geen diepvries in de buurt is )
ik ben nu al op de 600 kcal.. moet vanavond nog!
kan ik me voorstellenquote:Op maandag 11 juni 2007 17:03 schreef Zeeltje het volgende:
evil maar wel jammie.. voel me wel goed dat ik ze niet heb opgegeten
Maar waarom neem je het dan aanquote:Op maandag 11 juni 2007 16:58 schreef Zeeltje het volgende:
pff ik ben blij dat ik die 2 ijsjes niet heb gegeten ( 2 x magnum aangeboden gekregen en weggegooid tja als niemand hem wil en geen diepvries in de buurt is )
ik ben nu al op de 600 kcal.. moet vanavond nog!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |