Bij de Aldi hebben ze voor zover ik weet alleen cruesli. Ik koop muesli bij de natuurwinkel, 750 gram voor 1,50. Wat het nog steeds goedkoper maakt dan Activia en Yakult en andere poepdrankjes.quote:Op maandag 21 mei 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou, ik kocht 450 gram cruesli voor 59 ct en 320 gram muesli voor 1,29. Of koop ik nou bij de verkeerde winkels? verkoopt de Aldi eigenlijk ook goede muesli?
ik vind het juist een nadeel dat je het snel moet opeten, omdat anders de cruesli / muesli zacht wordtquote:Op maandag 21 mei 2007 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de biologische muesli van de Jumbo (Vue). Alleen jammer dat er niet op staat of er ook suiker in zit.
Ik eet 't trouwens het liefst met yoghurt of kwark, maar nadeel vind ik dat het toch wel even een tijdje moet staan voordat de muesli lekker zacht is.
Deze muesli is hard niet lekker, te taai.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik vind het juist een nadeel dat je het snel moet opeten, omdat anders de cruesli / muesli zacht wordt.
ik wil erg erg erg graag iets anders dan cornflakes eten omdat die echt mn neus uitkomen, kweet alleen niet wat. Muesli en cruesli vind ik niet lekkerquote:Op maandag 21 mei 2007 16:49 schreef Viking84 het volgende:
En ik ben aan het afkicken vd cruesli. Kan het nog 1 keer eten, dan is de pot leeg en vul ik hem met muesli. Muesli is best lekker, alleen vind ik het 'droog' lekkerder dan in yoghurt oid. Maar goed, alles voor de gezondheid hè.
Eens. Sinds ik vezel eet doe ik "het" (nee,niet de sexquote:Op maandag 21 mei 2007 15:21 schreef hummus het volgende:
Wat helpt voor je stoelgang is vooral voeding gaan eten met heel veel vezels (volkoren- en roggebrood, andere volkorengraanproducten, groente, fruit, aardappelen, zilvervliesrijst, noten en peulvruchten). Wat ook belangrijk is veel drinken, want de vezels van brood e.d. zuigen zich in je darmen vol vocht, wat de boel ook weer op gang helpt.
Goor praatjemaar het helpt volgens mij beter dan die maffe darmproducten.
ik heb minder gegeten hoorquote:
ja, maar bij jou is dat broodje gezond niet lekker gevallen, dan kan ik het wel begrijpen dat je niet echt honger hebtquote:Op maandag 21 mei 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik heb minder gegeten hoor
Heb eigk ook niet echt honger
Ik heb een idee dat dat broodje gezond zometeen richting de wc gaatquote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, maar bij jou is dat broodje gezond niet lekker gevallen, dan kan ik het wel begrijpen dat je niet echt honger hebt
Bovenaan de pagina staan links naar de verschillende onderdelen van fok!. Het meest rechtse tekentje (envelopje) is van het pm systeem. Als je daar op klikt moet je dus je pm activeren en daarna kun je dus pm-en, wijst allemaal wel vanzelf verderquote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Aufruhr het volgende:
Hoe kan ik Troel een PM sturen om in dit lijstje te komen?
Klikken op ditquote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Aufruhr het volgende:
Dankjewelquote:Op maandag 21 mei 2007 18:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klikken op dit [afbeelding] logo en dan als naam Troel invullen
Maar dat wijst zich toch vanzelf als je op het logo kliktquote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Sylvana het volgende:
maar dat kan toch alleen zo als je je pm al geactieverd hebt? zie bij Aufruhr zelf nog geen envelopje, vandaar mijn uitgebreide uitleg, omdat je hem wel eerst moet activeren toch?
Badanktquote:Op maandag 21 mei 2007 18:44 schreef Sylvana het volgende:
Damn wat weinig
Welkom Aufruhr en veel succes
je zit volgens mij nog niet eens boven de 750 calorieen ofzo? Als je ook nog sport is dat wel wat weinigquote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is daar weinig aan?
in liga zit net zoveel als brood
hoeveel liga's heb je dan gehad? en verder geen tussendoortjes meer? 1 liga= 1 broodje zou anders nog weinig zijn vind ik, ook al heb je er een appel bij, veel cal heb je niet gehad dan vandaagquote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is daar weinig aan?
2 liga´squote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hoeveel liga's heb je dan gehad? en verder geen tussendoortjes meer? 1 liga= 1 broodje zou anders nog weinig zijn vind ik, ook al heb je er een appel bij, veel cal heb je niet gehad dan vandaag
Troel is momenteel op huwelijksreis, dus het gaat even duren voor je in het juiste lijstje staat.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Aufruhr het volgende:
Ze heeft vandaag wel gepost, incl. foto's.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Troel is momenteel op huwelijksreis, dus het gaat even duren voor je in het juiste lijstje staat.
Neequote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Troel is momenteel op huwelijksreis, dus het gaat even duren voor je in het juiste lijstje staat.
hmmm waarom wist ik dat nietquote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, de Plus heeft deze week ananas in de aanbieding (50 % korting!), dus ik ga deze week lekker veel ananas eten.
je weet het nu en de week begint vandaag pasquote:Op maandag 21 mei 2007 19:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hmmm waarom wist ik dat niet
ik wil ook ananas
ga je tot morgen vroeg spinnen dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb patat + kroket gegeten. Smaakte me niet zo eigenlijk, maar goed. Ik heb iig genoeg calorieën binnen gekregen voor spinning straks![]()
.
Begin nou niet zoquote:
ja maar omdat je al klaagde dat het ff niet lekker ging.....quote:Op maandag 21 mei 2007 19:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Begin nou niet zo![]()
. Maar ik bekijk het zo: patat eten en dan een uurtje flink gaan sporten is minder erg dan patat eten en dan de rest vd avond op je gat zitten
.
Ik krijg nooit genoeg van de mac, daarom ga ik ook nooitquote:Op maandag 21 mei 2007 19:28 schreef conleche het volgende:
Hallo!!![]()
Eergisteren ben ik bij een McDrive gestopt en heb een Mckroket besteld en een flesje bronwater. Was nl. onderweg van A'dam naar Belgie en was wat slapjes, vandaar. Dus ik met smaak die Mckroket opgegeten (bij mij werkt het dus niet zo dat ik niet meer kan genieten van ongezonde dingen, vind het nog steeds hartstikke lekker). En nu komt het goede nieuws: ik was voldaan erna. Vroeger kocht ik altijd 2 broodjes bij de MacDo, (McChicken en Mckroket) als ik dat dan ophad, wilde ik eigenlijk nóg wat en dat is nu dus weg. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben er erg blij mee, want dat wil dus zeggen dat mijn hersenen eindelijk die "ik-heb-genoeg-boodschap" doorkrijgen!
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is daar weinig aan?
tuurlijk weet ik datquote:Op maandag 21 mei 2007 19:40 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Meen je dit nou? In liga zit suikerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! In brood niet. En het voedingsstoffen verhaal laat ik dit meer maar even achterwege, het wil er toch niet in.
Mèn, dat jouw motortje draaien blijft op een liga. Mijn lijf zou allang denken dat het oorlog en hongersnood was.
Als een halve boterham zeker. Maar goed, bij jou misschien wel. Als je het maar niet elke dag doet.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:42 schreef Miss_S het volgende:
het vult net zo goed als brood
quote:Op maandag 21 mei 2007 19:40 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Meen je dit nou? In liga zit suikerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! In brood niet. En het voedingsstoffen verhaal laat ik dit meer maar even achterwege, het wil er toch niet in.
Mèn, dat jouw motortje draaien blijft op een liga. Mijn lijf zou allang denken dat het oorlog en hongersnood was.
dat is trouwens ook wel een keer goed voor mequote:Op maandag 21 mei 2007 19:40 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Meen je dit nou? In liga zit suikerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Suiker is viesquote:Op maandag 21 mei 2007 20:10 schreef Miss_S het volgende:
dat is trouwens ook wel een keer goed voor me
krijg erg weinig suiker binnen
helemaal geen suiker binnen krijgen lijkt me ook niet geweldigquote:
ik eet bijna altijd nog boterhammen of crackers in de avondquote:Op maandag 21 mei 2007 20:54 schreef Sylvana het volgende:
wat heb je dan vanavond nog allemaal gegeten, want je zat eerst op 900 toch? 1300 is wel goed ja
Het lichaam heeft genoeg aan bijv. koolhydraten en fructose.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
helemaal geen suiker binnen krijgen lijkt me ook niet geweldig
vandaag heb ik trouwens 1300kcal binnen gekregen en een uur gesport dus dat is wel redelijk
oke ik zal nooit meer liga etenquote:Op maandag 21 mei 2007 20:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het lichaam heeft genoeg aan bijv. koolhydraten en fructose.
Hoor es, ik reageer alleen op jouw beweringen over suiker.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
oke ik zal nooit meer liga etenhoe durf ik
Psies, geraffineerde suiker (liga dus) heb je echt niet nodig. Echt!quote:Op maandag 21 mei 2007 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Het lichaam heeft genoeg aan bijv. koolhydraten en fructose.
Je mag best suiker eten, maar het is niet nodigquote:Op maandag 21 mei 2007 20:59 schreef Miss_S het volgende:
oke ik zal nooit meer liga etenhoe durf ik
ik weet hetquote:Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoor es, ik reageer alleen op jouw beweringen over suiker.![]()
ja het was eigenlijk wel erg lekkerquote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef Qwea het volgende:
Jezus, wat een gezeik om iemand die liga eetlaat Miss_S lekker dr liga eten
*vrolijk met Miss_S meedoetliga rulez
Dat het niet nodig is wil niet zeggen dat het niet lekker is. Neuken is ook niet nodig, toch doet vrijwel iedereen het.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Je mag best suiker eten, maar het is niet nodig![]()
Ja, grappig.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik weet het
maar wel grappig dat het daarmee begon
Daar ging het ook helemaal niet omquote:Op maandag 21 mei 2007 21:01 schreef Qwea het volgende:
Jezus, wat een gezeik om iemand die liga eetlaat Miss_S lekker dr liga eten
*vrolijk met Miss_S meedoetliga rulez
Het ging erom of iets nodig was of nietquote:Op maandag 21 mei 2007 21:04 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Daar ging het ook helemaal niet om![]()
Ik vind liga trouwens vies![]()
* Alcarin smikkelt dr eigen passie/peer combi op..een passievrucht en een peer dus![]()
Ik vind het echt heerlijkquote:Op maandag 21 mei 2007 21:06 schreef Qwea het volgende:
Is passievrucht nou lekker?dat heb ik nou nog nooit gehad terwijl ik enorm gek op fruit ben
*wil dat ookquote:
ik ga morgen denk ik het andersom doenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
ik ga trouwens morgen weer lekker liga eten als lunch
woensdag weer tijd voor gewone boterhammen
Ik heb appels,peer,kiwi,mandarijn,sinaasappel,druiven en nectarines hier liggen.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef Chicolate het volgende:
[..]
*wil dat ook... hmmm lekker veel fris fruit ...
Morgen maar weer lekker veel fruit etenals mn moeder tenminste weer een keer lekker fruit haalt, ben de appels thuis wel zat zo ondertussen xD
Morgen es halen danquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik vind het echt heerlijkHet zijn wel maffe dingen, prut met zaadjes
![]()
Peerquote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb appels,peer,kiwi,mandarijn,sinaasappel,druiven en nectarines hier liggen.
Ik ben gek op peer en mandarijn
Ehm, ik vind het zoet, maar ik vind alles tegenwoordig zoet, dus ik denk dat het redelijk zuur is. Mijn vriend vond het nl. ook zuurquote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef Qwea het volgende:
Morgen es halen danIs het zoet? Of meer zuur?
ja dat patatje zat er vd week toch een keer aan te komen, hoorquote:Op maandag 21 mei 2007 19:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar omdat je al klaagde dat het ff niet lekker ging.....
en nu helemaal dat het niet lekker was is jammer
Iquote:Op maandag 21 mei 2007 21:09 schreef Qwea het volgende:
Ik heb appels,peer,kiwi,mandarijn,sinaasappel,druiven en nectarines hier liggen.
Ik ben gek op peer en mandarijn
eigenlijk had je nuquote:Op maandag 21 mei 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
ik ga trouwens morgen weer lekker liga eten als lunch
Ik heb biologische appels, en die zijn echt veel lekkerder dan 'normale'. Er zit veel meer smaak aan. Niemand gelooft me, maar tisso!quote:Op maandag 21 mei 2007 21:27 schreef Sylvana het volgende:
ik vind appels niet echt heel lekker, behalve als ze in een fruithapje zitten met aardbeien, druiven, meloen, ananas en banaan zitten
eigenlijk welquote:Op maandag 21 mei 2007 21:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
eigenlijk had je numoeten doen ipv
.
quote:Op maandag 21 mei 2007 21:27 schreef Sylvana het volgende:
ik vind appels niet echt heel lekker, behalve als ze in een fruithapje zitten met aardbeien, druiven, meloen, ananas en banaan zitten
van de zomer gaat dat 1 van mn dagelijkse tussendoortjes worden
Kan je het niet samen in de yoghurt doen? Doe ik ook vaak met muesli en Allbran. Allbran bevat lekker veel vezels, maar het smaakt een beetje naar karton. Maar ja, dat pak moet wel op. Eigenlijk is het mijn 2e pak al, kweet eigenlijk niet zo goed meer waarom ik een nieuw pak had gekocht toen het oude op was. Niet vies ofzo, maar muesli is veel lekkerder.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:28 schreef Viking84 het volgende:
IIk heb trouwens nog steeds een pak havermout staan. Is er iets op tegen om 's ochtends havermout te nemen ipv yoghurt met muesli? (om en om doe ik het dan).
Jups, onder en boven. Omdat mijn tanden na verschillende jaren beugelleed weer scheef gingen staan. Toen zijn ze in een paar weken weer recht getrokken en daarna zijn er ijzeren stangetjes achter geplakt.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:21 schreef Viking84 het volgende:
draadje achter je tanden?
Al die zooi dat vast gaat zitten is idd niet fijn. Ik heb nog een beugel, kan soms vrolijk met een tandenstoker aan de gang, moet er maar eens een gewoonte van maken om die in mijn schooltas te gooien, dan hoef ik ook minder na te denken over wat ik meeneem overdag.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Jups, onder en boven. Omdat mijn tanden na verschillende jaren beugelleed weer scheef gingen staan. Toen zijn ze in een paar weken weer recht getrokken en daarna zijn er ijzeren stangetjes achter geplakt.
Appelschillen, sinaasappels, mandarijnen en dergelijk voedsel dat een beetje draderig is, is funest daarvoor. Gelukkig biedt de tandenborstel dan hulp om het eten er tussen uit te halen. Maar soms heb ik geen tandenborstel bij de hand en probeer ik het met mijn tong -> auw na een paar minuutjes.
dat had ik vandaag ookquote:Op dinsdag 22 mei 2007 06:34 schreef Alcarin het volgende:
Muahaha.
4 dagen lang de grootste troep gegeten die er bestaat en alleen maar op mijn luie reet gezeten, en wat is het resultaat..?
Niet eens een halve kilo erbijOeh, eng
![]()
Dat is zo ongeveer een grote drol
Toch maar even updaten dan![]()
maar goed dat ik geen draadje heb danquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik begon 3 weken geleden dus met lijnen, en toen had ik een appel meegenomen. De eerste appel in jaren die ik at verwoeste meteen de lijm achter mijn draad, de volgende ochtend zat ik bij de ortho.
Appels zijn afgeschaft.
klinkt inderdaad onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:27 schreef Viking84 het volgende:
Ok, ik heb ge-update. Maar het voelt altijd zo kut om naar boven te updaten
. Ik eet iig t/m dodag erg gezond deze week, dus ik heb goede hoop dat ik deze week op de 75 kg kom. En dan toch maar geen harde broodjes in het weekend, want ik heb het idee dat die de boosdoener zijn geweest, hoe onwaarschijnlijk dat ook mag klinken.
Ik doe het altijd met een standaard mesje... Gewoon in 4 stukken hakken en het klokhuis uit alle stukken snijden, en klaar!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:13 schreef Ticootje het volgende:
ja ik moet nog even een manier vinden om appels makkelijk te schillen en in stukken te hakken. Ik hoorde hier dat de ikea zo'n ding heeft. Die moet ik nog even halen.
dat vroeg ik me inderdaad ookal af.....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:34 schreef Alcarin het volgende:
[..]
@Chicolate: ik zat net in het lijstje te kijken, en wil jij echt 55 kg wegen? Dat is ondergewicht bij jouw lengte, vandaar dat ik het vraag![]()
Moest je dat nou zeggenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:23 schreef dynamiet het volgende:
Laatste tijd ben ik ook maar een beetje gezond bezig! ik ben nu precies 190 en 78 kilo dus dat is niet eens zo verkeerd vind ik. maar ik wil gewoon wat gezonder met me lichaam om gaan. ik snoep altijd zo veel dat het gewoon niet gezond kan zijn!
Vandaag had ik nog 9km hardgelopen in 43,5 minuten dat begint toch een stuk beter te worden want ik was 5 weken geleden begonnen met 4.5km!
door het hardlopen ging ik nog meer snoepen soms een halve zak drop na het hardlopen! maar dat ben ik van de week ook aan het minderen maar ik heb ook het idee dat het gewoon gewenning/verslaving is want heb nu al een stuk minder trek naar snoep!
hoi, ik heb geen tips, maar ik vroeg me wel af wat je met het vetgedrukte gedeelte bedoeltquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Moest je dat nou zeggenIk voelde me net zo goed van mijn hardloopoverwinnig
Hahagrapje hoor
Met drop moet je trouwens uitkijken omdat het ook nog je bloeddruk flink verhoogd.. verder vind ik die 9 km zeer netjes.. dat is ook op het tempo wat ik moet lopen donderdag
6 km in 30 minuten of jij de 9 km in 45 minuten.. Ik vind hardlopen vooral mentaal ook vrij zwaar.. jij niet? Heb je misschien nog tips?
Nou hardlopen is gewoon een saaie bezigheid.. elke cardio is saai in principe.. dus je moet al motivatie hebben om maar te blijven rennen. En zoals gisteren ook, ik wilde van mezelf koste wat het kost, die 30 minuten halen.. Dus je loopt je benen onder je lijf, je staart naar de vloerbedekking voor je, en in je hoofd gaat het continue van: "Ik kan nu op die stopknop drukken en dan ben je klaar" "nog eventjes en dan ben je er" "zal ik stoppen of doorgaan" "mn benen gaan zeer doen" "mn hartslag is hoog, moet ik stoppen" etc.. allemaal gedachtes en twijfels of je door moet gaan of stoppen.. en bij mij speelt ook continue die brandweer in mn hoofd natuurlijk, je moet jezelf blijven motiveren om net dat beetje extra te rennen.. en dat heb je m.i. ook met roeien, fietsen, steppen enzo, omdat het allemaal zo saai is... tijdens de spinning lessen luister je naar de instructeur / instructrice en staat er muziek op.. als ik alleen cardio doe heb ik alleen mn mp3 en mijn gedachtesquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hoi, ik heb geen tips, maar ik vroeg me wel af wat je met het vetgedrukte gedeelte bedoelt.
Ga dan buiten rennen! Lijkt me veel leuker, al moet ik zeggen dat ik het nog steeds niet heb geprobeerdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:00 schreef Thrilled het volgende:
Nou hardlopen is gewoon een saaie bezigheid.. elke cardio is saai in principe.. dus je moet al motivatie hebben om maar te blijven rennen.
Precies. Ik heb op mijn mp3 verschillende nummers staan.. En ik merk dat ik op Jumpstyle (waarbij ik net iets harder dan de maat loop) veel beter ren dan op James Blunt bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
daarom is de muziek waarop je sport ook wel belangrijk merk ik
met de ene cd gaat het een stuk makkelijker dan met de ander
Maar buiten heb ik geen digitale weergave van afstand en tijdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ga dan buiten rennen! Lijkt me veel leuker, al moet ik zeggen dat ik het nog steeds niet heb geprobeerd![]()
Hmm Ik had eerder ook al wel hard gelopen dus me conditie was ook zo maar weer goed dat merkte ik duidelijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Moest je dat nou zeggenIk voelde me net zo goed van mijn hardloopoverwinnig
Hahagrapje hoor
Met drop moet je trouwens uitkijken omdat het ook nog je bloeddruk flink verhoogd.. verder vind ik die 9 km zeer netjes.. dat is ook op het tempo wat ik moet lopen donderdag
6 km in 30 minuten of jij de 9 km in 45 minuten.. Ik vind hardlopen vooral mentaal ook vrij zwaar.. jij niet? Heb je misschien nog tips?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb trouwens mijn broek aan!!!! Ja degene die niet meer dicht kon!!
3,5 in 3 weken is al erg snel hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:23 schreef Ticootje het volgende:
Ja echt lekker, vanmorgen zat ik op 66,5 kilo. Dat betekend dat ik nu 3,5 kilo ben afgevallen in 3 weken. Ik had het toch graag sneller gezien, maar ik zie wel resultaten. Nu doe ik ook fietsen, dus misschien dat het dan iets sneller gaat.
Ik zit nu elke dag tussen de 1000 en 1100 cal. Het is ook niet goed om dat aantal te verkleinen, toch? Of kan ik een week proberen rond de 700 te komen? Misschien dat het dan iets sneller gaat.
ik vond je al zo stil de laatste tijdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:26 schreef k_i_m het volgende:
en ik val nu ook heel langzaam af.
Ik had het zo graag sneller gezien. Mijn vader is in de eerste week 4 kilo afgevallen. Misschien toch maar Sonja Bakkeren??quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
3,5 in 3 weken is al erg snel hoor
en 1000kcal is ookal erg weinig
als je dat gaat verkleinen is de kans alleen maar groter dat je uiteindelijk alles weer aan komt
Ik heb ook al geroepen dat ik dat nodig heb....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:32 schreef Qwea het volgende:
ik moet douchen maar heb geen zin![]()
Moeders wou me creme kopen waarvan je afvalt (tv reclame) ze denkt echt dat alles werkt
Dat kwam omdat ik geen zin in dat gezeik van jou hadquote:
volgens mij werkt die shit niet eensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook al geroepen dat ik dat nodig heb....
Ik heb hier nog wel afslankpillen liggen, maar laat ik er maar niet aan beginnen. Ik word er zo onrustig van.
Joh, je hebt toch nog best wel veel weken tot je vakantie? Komt wel goed hoor!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het zo graag sneller gezien. Mijn vader is in de eerste week 4 kilo afgevallen. Misschien toch maar Sonja Bakkeren??
Dat klinkt mij zo goed in de oren, maar ik ben slim genoeg om te weten dat wondermiddeltjes niet bestaan. Plastische chirugie daar gelaten..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
volgens mij werkt die shit niet eensCreme waarvan je afvalt, waarom zou je dan op dieet gaan
![]()
mannen vallen sowieso sneller afquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had het zo graag sneller gezien. Mijn vader is in de eerste week 4 kilo afgevallen. Misschien toch maar Sonja Bakkeren??
Maar je vader is een man (denk ikquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Mijn vader is in de eerste week 4 kilo afgevallen.
Och, ik moest daar 8 kilo voor afvallen, geloof ik. En nog steeds hebben veel mensen totaal niets door. Dus bij jou zien ze het nog snelquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:53 schreef k_i_m het volgende:
Mensen gaat het trouwens eindelijk opvallen dat ik weer ruimer in mijn kleding zit. Okee, je moet er wel 5,5kg voor afvallen, maar dan heb je ook wat.
Same here. Mn zus zei laatst dat ik een nieuw colbert moest kopen, deze werd te ruimquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:53 schreef k_i_m het volgende:
Mensen gaat het trouwens eindelijk opvallen dat ik weer ruimer in mijn kleding zit. Okee, je moet er wel 5,5kg voor afvallen, maar dan heb je ook wat.
bij mij werd nu pas opgemerkt door sommige dat ik afgevallen benquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same here. Mn zus zei laatst dat ik een nieuw colbert moest kopen, deze werd te ruimterwijl ze deze nog geen half jaar geleden met me heeft gekocht
![]()
Ik hoop het, want ik begin alweer aardig terug te plooien in mijn oude vorm. Niet helemaal natuurlijk, daar moet nog goed voor gesport wordenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:56 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Och, ik moest daar 8 kilo voor afvallen, geloof ik. En nog steeds hebben veel mensen totaal niets door. Dus bij jou zien ze het nog snel![]()
Mafkees...2 uur geleden had je wel honger!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:09 schreef Qwea het volgende:
ik zit maar een de yoghurt met een mandarijn en een appel. heb helemaal geen honger
ik een mars icecreamquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
3,5 kg in 2 weken is teveel. Dat is geen vet. Wat het wel is: vocht en spierweefsel en geloof me: je wilt geen spierweefsel verliezen. Dus eet liever wat meer en doe wat kalmer aan, want als je zo doorgaat, krijg je daar spijt van. Aanbevolen wordt: hooguit 1 kg per week (veel diëtisten adviseren zelfs 1 kg per maand).
Ik heb trouwens een Snickers gehad.
Ik ga zo aan de theequote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik een mars icecreamEn zit nu aan de kippensoep
Ja maar in het begin is het toch altijd iets meer?? Ik drink per dag 3 liter vocht, dus ik denk niet dat het vocht is wat ik verlies.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
3,5 kg in 2 weken is teveel. Dat is geen vet. Wat het wel is: vocht en spierweefsel en geloof me: je wilt geen spierweefsel verliezen. Dus eet liever wat meer en doe wat kalmer aan, want als je zo doorgaat, krijg je daar spijt van. Aanbevolen wordt: hooguit 1 kg per week (veel diëtisten adviseren zelfs 1 kg per maand).
Ik heb trouwens een Snickers gehad.
ik moet helaas over 1.5 u naar een afspraak waar ik helemaal geen zin in hebquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga zo aan de thee. Zoethoutthee
.
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar in het begin is het toch altijd iets meer?? Ik drink per dag 3 liter vocht, dus ik denk niet dat het vocht is wat ik verlies.
En 1 kg per maand?? Ik wil sowieso 10 kilo eraf... dat is dan 10 maanden. Dan is de zomer alweer voorbij. Het liefst ga ik nog iets verder dan 10 kilo..
Ja die zit er bij inquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en die marsdinges ook al?. Eet eens wat meer jij!
.
Ik zei toen ik begon: ik ga slank de lente van 2008 in! Maar eigenlijk vind ik mezelf nu al wel slank. Dus met zo'n instelling kan het alleen maar meevallen!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik was wel van plan om slank te blijven.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.
Als je zegt dat je dan en dan zoveel kg kwijt wilt zijn, word je geheid teleurgesteld. 10 kg eraf in zo'n korte periode (en het er dan ook af houden) is een onrealistisch streven. Het kan wel, maar dan kun je elke lente opnieuw op dieet (en hoe vaker je dieet, hoe moeilijker het wordt om er iets af te krijgen). Dus ik zou het liever in 1 keer goed doen dan elk jaar weer opnieuw op dieet te moeten. Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
preciesquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.
Als je zegt dat je dan en dan zoveel kg kwijt wilt zijn, word je geheid teleurgesteld. 10 kg eraf in zo'n korte periode (en het er dan ook af houden) is een onrealistisch streven. Het kan wel, maar dan kun je elke lente opnieuw op dieet (en hoe vaker je dieet, hoe moeilijker het wordt om er iets af te krijgen). Dus ik zou het liever in 1 keer goed doen dan elk jaar weer opnieuw op dieet te moeten. Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ticootje, 3,5 kilo in 2 weken is echt veel te veel! Zoveel vallen mensen af die heel erg dik zijn, en niet mensen die maar een paar kilo kwijt willen. Ik zou hiermee oppassen, want je breekt je spieren af in plaats van vet. Het gevolg is dat je basaalmetabolisme omlaag is gegaan, omdat spieren in rust ook verbranden. Als je dan weer meer gaat eten, komt het gewicht 2 keer zo snel weer terug dan dat het eraf ging, en vaak komt er dan nog meer bij. En dat noemt men ook wel het jojoeffect.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
Het gaat hier om iemand die 70 kilo was, en een volstrekt normaal BMI had/heeft. Niet iemand die meer dan 100 kilo woog, zodat het in het begin zo snel gaat. Enne, 1 kilo per week is dan nog steeds erg veel!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:44 schreef hummus het volgende:
Als je net begonnen bent met een andere leefstijl en andere eetgewoontes dan is 3,5 kilo in twee weken niet teveel hoor. Op een gegeven moment gaat dit toch wel zakken naar ongeveer 1 kilo per week. Het drastisch omgooien van een ongezond eetpatroon naar een gezond eetpatroon kan al 2 kilo per week als gevolg hebben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het gewichtsverlies op dit tempo vol gaat houden.
Een beetje overdreven reacties, vind ik.
Ik doe het nog hoor...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:51 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Het gaat hier om iemand die 70 kilo was, en een volstrekt normaal BMI had/heeft. Niet iemand die meer dan 100 kilo woog, zodat het in het begin zo snel gaat. Enne, 1 kilo per week is dan nog steeds erg veel!
Dat vond ik ook zo verschrikkelijk fout aan het tv programma Afvallers met sterren, als je niet minstens 3 kilo per week afviel was je niet goed bezig.![]()
Maar goed, we zien wel hoe het verder zal gaan met Ticootje.
Dus ja, hopen dat het op een loopband is, dan kan je tenminste je krachten verdelen..quote:A. Duurloop
De kandidaat moet in sportkleding een afstand van 6 (zes) kilometer hardlopend afleggen.
Beoordeling:
Minder dan 30 min. = Goed
30 t/m 35 min. = Voldoende
35 t/m 40 min. = Zwak
meer dan 40 minuten = Onvoldoende
Eigenlijk gewoon een lekkere gymles dusquote:B. Coördinatie en behendigheid
De kandidaten moeten in groepjes van 3-4 personen op tempo een hindernisbaan lopen. In deze baan zijn de volgende onderdelen opgenomen:
- Springen (hoogte-, verte-, en dieptesprong)
resp. over een touw van 1 meter hoogte, van mat tot mat en van de kast
- Klimmen / Klauteren
Het wandrek opklimmen, bovenlangs gaan, overstappen naar het volgende wandrek, bovenlangs gaan, via de bovenzijde van het wandrek aan de achterzijde naar beneden klimmen.
- Balanceren
De kandidaten moeten één voor één twee omgekeerde banken over.
- Kruipen
De kandidaten kruipen (5) vijf maal onder de bok door.
C. Kracht
Dit deel bestaat uit 5 onderdelen:
1. Buikspiertest
- samengevat: benen op de bank, handen achter het oor, minimaal 15 keer met de kin de knieen aanraken
2. Armspiertest 1
- samengevat: staan, armen gestrekt langs het lichaam en met en curlstang van 13 kg (stang 8k + 2x 2,5kg) setjes doen. 25x = goed
3. Armspiertest 2
- samengevat: Bankdrukken, liggend een halterstang á 20 kg (stang 10kg + 2 x 5kg) opdrukken
25x = goed
4. Rugspiertest
- samengevat: Je lichaam maakt een hoek van 90 graden ten hoogte van je heupen, met je rug omhoog (horizontaal) komen en weer laten zakken. 25 x = goed
5. Lenigheid rug
- Benen gestrekt, voorover buigen , en men kijkt naar hoever je komt, tot je polsen is goed?
D. Spelvaardigheid
10 minuten basketballen.
E. Claustrofobie
De kandidaat met gelaatstuk en blindering door een ruimte laten lopen en wordt beoordeeld op de volgende aspecten:
- gedragspatroon
- paniek
- reactie op opdrachten
Wordt leukquote:F. Zwemvaardigheid
De volgende opdrachten moeten in zwemkleding worden afgelegd:
1. 25m schoolslag
2. 25m borstcrawl
3. 25m enkelvoudige rugslag
4. 15m onderwater zwemmen vanaf waterkant
De onderdelen 1 t/m 4 moeten zonder onderbreking achter elkaar worden afgelegd
De volgende onderdelen moeten in overall en zonder schoeisel worden uitgevoerd.
1. 50m schoolslag
2. 25m rugslag
3. redsprong, hoekduik
4. 4 ringen opduiken (2m diepte)
dat is ook teveelquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja die zit er bij inalles wat ik vandaag heb gegeten zit er bij in. Ooh, behalve mn liga. Van 132 kcal. Dan heb ik nog vet weinig
Vanaaf maar weer extra fruit dan
![]()
Ik zat net te kijken, ben 24-4 begonnen dus a.s donderdag een maand. Ben van 90 naar 84 gegaan
Veel succes ermee!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:59 schreef Thrilled het volgende:
Brandweerverhaal
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik doe het nog hoor...
Ik heb wel een stuk taart laten staan net. Ik vond het toch zonde om een punt weg te eten nu ik zo goed bezig ben...
Ik zit nu op 600 cal. vandaag. Ik moet nog avond eten en ik ga ook nog sporten.
Ja dat klopt, elke dag zit ik op de 1000 tot 1100. Al zal dat vandaag iets meer worden. Ik denk aan een biertje vanavond.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:03 schreef Qwea het volgende:
[..]600 kcal is kei weinig. je aaf eten bedraagt +- 400 a 500 kcal. Dan zit je op 1000 a 1100 kcal. Das best weinig
IMHO, maar wie ben ik
Ik ben een vreetzakje
En toch doe ik het verantwoord. Van dik 2500 a 3000 kcal per dag naar 1400 en soms op slechte dagen 1600. Ik krijg mn vitaminen, eet gezond en drink genoeg. En in het weekend zondig ikquote:
Als ik kijk naar mn eigen eten waarmee ik op 1400 kcal per dag zit, dan moet jij extreem weinig etenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat klopt, elke dag zit ik op de 1000 tot 1100. Al zal dat vandaag iets meer worden. Ik denk aan een biertje vanavond.
Ja als ik nu die onderdelen bekijk maak ik me echt alleen maar druk over het hardlopen. De rest is gewoon gymles (lekker apenkooien en basketballenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:02 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Veel succes ermee!Volgens mij gaat het wel goedkomen met jou.
Als er in dit topic weer eens brandjes uitbreken kun jij ze mooi blussen.![]()
het zal vast wel goedkomen, succes ermeequote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ja als ik nu die onderdelen bekijk maak ik me echt alleen maar druk over het hardlopen. De rest is gewoon gymles (lekker apenkooien en basketballen) , de krachttesten is gewoon fitnessen, want zo heftig zijn die oefeningen niet. Maar omdat het hardlopen als eerste is, kan ik ook uitgeblust (hihi) zijn voor de rest van de middag natuurlijk ... ik gooi me vol met extran/dextro ofzo , redbull.. barst van de energie
goed uitslapen etc...ik hou jullie op de hoogte, of je het nou wilt of niet
Nee dat valt dus echt heel erg mee.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mn eigen eten waarmee ik op 1400 kcal per dag zit, dan moet jij extreem weinig etenof zie ik dat verkeerd?
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat valt dus echt heel erg mee.
Ik ontbijt dus met cracottesof yoghurt
of drinkontbijt bij haast
![]()
Dan ochtendtussendoortje fruit 1 stuks soms 2 en een flesje hero actifruit.
Dan lunch gewoon 2 boterhammen, wel met light beleg, zoals kip/kalkoen.
Soms 's middags tussendoortje zoals kwark of vanilleyoghurt![]()
En 's avonds eet ik normaal. Nou ja ik schep gewoon 1x op. Bij rijst en macaroni hou ik 100 gram aan (dat is echt wel veel) en aardappels 150 gram. Groente let ik niet op. En mager vlees. Soms nog iets na.
's avond eet ik dan nog fruit.
Tussendoor drink ik wel heel veel, vandaar dat ik ook niet echt honger heb. Behalve dus rond het avond eten.
Same here. Moe,futloos en een rot humeurquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:22 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben niet echt lekker vandaag, net al paar uur geslapen, dus alleen om 11 uur een boterham met 20+ smeerkaas gehad en net weer 1 en wat glazen limonade gedronken, maar verder niet. Strax naar mn vriend, daar wel gewoon avondeten, maar denk dat het daar wel bij zal blijven vandaag...
Wat voor vlees eet je dan? Varkensvlees zit veel in.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eens![]()
valt me mee wat Ticootje nog eetquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eens![]()
quote:
snack a jacksquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef Ticootje het volgende:
ik ben gek op rijstewafels...
chocolaquote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
chocolaAlleen dat is weer niet goed..
Maar wel erg lekker
daar zitten veel calorieën in jaquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef Qwea het volgende:
zit in eierkoeken niet veel calorieën ? ik vind die met dat witte spul er tussen zo lekker
ik lust alleen die met wit spul en chocoladequote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar zitten veel calorieën in ja. Ik heb gewone, dus zonder wit spul en zonder chocola. En ze zijn ook niet zo hard en zoet als die met spul / chocola. In grote eierkoeken zitten 90 kcal geloof ik. Geen idee hoeveel er in kleine zitten. Minder dan 90 kcal neem ik aan, daar kan ik mee leven
.
jij moet gewoon niet zo zeurenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik lust alleen die met wit spul en chocolade
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:34 schreef Alcarin het volgende:
@Chicolate: ik zat net in het lijstje te kijken, en wil jij echt 55 kg wegen? Dat is ondergewicht bij jouw lengte, vandaar dat ik het vraag![]()
"dik de lente in deel 1"quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:24 schreef morgane het volgende:
Is er ook een topic voor mensen die aan willen komen? Kan er zo snel geen vinden
dat zomerjurkje? die heb ik ooit uit de wehkampquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:22 schreef Ticootje het volgende:
miss s, in je fobo staat een foto met een rode jurk. Waar heb je die vandaan??
straks loopt half fok met dat stippenjurkje rondquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zomerjurkje? die heb ik ooit uit de wehkamp
of die met stippen....die komt bij esprit vandaan
eerder half dit topicquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
straks loopt half fok met dat stippenjurkje rond(conleche immers ook al
)
Ik mis de koolhydraten: maar 3 crackers, geen brood en geen rijst/aardappels/pasta?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:23 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb vandaag een beetje vaag gegeten:
Ontbijt: 3 crackers met slankie, ham en suiker
Lunch: kippensoep
Tussendoor: sultana, een klein stukje oude kaas en een paar salmiaksnoepjes (hmm)
Avondeten: bloemkool met kipfilet
En vanavond ga ik hardlopen, dus t zit wel goed vandaag denk ik![]()
Oja, ik heb ook nog een beetje aardappels op bij het avondeten, even vergeten (ik hou er niet van, dus waarschijnlijk verdrongen!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:36 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik mis de koolhydraten: maar 3 crackers, geen brood en geen rijst/aardappels/pasta?
In het lijstje sta ik al,alleen in de verkeerde haha!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:56 schreef Tangarine het volgende:
je moet troel pm-en dat je in ons lijstje wilt, al kan het ff duren, aangezien ze net getrouwd isEn je komt in het lijstje zodra je dan een update doet via dieet-web
Hoi, hier is een heel topic erover te vinden, succes!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:24 schreef Keroppi het volgende:
Hallo,
Ik heb even een vraagje, ik zat een paar bladzijden mee te lezen en ik hoor jullie over podcasts met hardloopschema;s? Ik kon er in de openingspost niets over vinden en had geen zin om hele reeksen door te spitten. Dus vraag ik maar zo even: waar hebben jullie ze vandaan?
Zit namelijk er weer aan te denken om het hardlopen op te pakken
ik ga slapen,morgen vroeg opquote:Optimel Control
Het klinkt haast te mooi om waar te zijn: als je dagelijks een flesje Optimel Control drinkt, helpt dit je vanzelf minder te eten bij de volgende maaltijd. Optimel Control is dus een perfect steuntje in de rug om je gewicht in balans te houden.
Minder eten
Optimel Control is een lekkere zuiveldrank met een mix van natuurlijke plantenextracten. Deze bijzondere extracten helpen je minder te eten bij de volgende maaltijd en tussendoor.
Zo werkt het
De natuurlijke plantenextracten uit Optimel Control bestaan uit minuscule bolletjes palmolie, omhuld met stoffen uit haver. De unieke werking schuilt in het feit dat je lichaam deze bolletjes wat langzamer verteert. Dit activeert je natuurlijke verzadigingsmechanisme sterker. En dat helpt je bij de volgende maaltijd: je gaat dan minder eten.
Wetenschappelijk aangetoond!
Uit diverse onderzoeken blijkt dat je tenminste 10-15 % minder calorieën gaat gebruiken bij je volgende maaltijd. Als je een flesje Optimel Control bij de lunch neemt, helpt het vooral om 's avonds bij de warme maaltijd minder te eten. Slim, want juist de warme maaltijd levert altijd veel calorieën. Neem je een flesje bij het ontbijt, dan helpt dat om tijdens de lunch minder te eten. Gebruik tenminste 1 flesje per dag; meer dan 3 heeft geen zin.
ooh graag, ben wel erg benieuwd namelijk. Als het werkt wil ik het best halen, maar ik vind het zo jammer om 3.25 voor 4 kleine kutflesjes weg te moeten gooienquote:Op woensdag 23 mei 2007 07:58 schreef Plukie86 het volgende:
Goeiemorgen, de zon schijnt!
@ Qwea: Ik heb morgen presentaties, er gaat ook ééntje (niet de mijne) over Optimel Control. Ben benieuwd of er echt wetenschappelijk bewijs voor is dat het werkt... Ik zal het morgen wel even posten.
ik heb volgens mij gemist waarom je nu muesli gaat eten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 07:49 schreef Viking84 het volgende:
Ook goedemorgen,
ik zit aan de yoghurt met muesli. Ik vind yoghurt met cruesli toch echt lekkerder, maar ik zet door. Wellicht ga ik het nog eens echt lekker vinden.
Verder niet zoveel bijzonders vandaag. Moet wat dingen inleveren vanmiddag, dus daar ga ik zo even mee aan de slag.
omdat cruesli ongezond isquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb volgens mij gemist waarom je nu muesli gaat eten?
Om de hoeveel tijd doe je dat, heb je gewoon 1 dag in de week. Of doe je dat 1x in de 4 weken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef Alcarin het volgende:
Ennn.....76.
De 10 kilo-grens!![]()
Volgens mij werkt het bij mij wel om mijn lijf af en toe even te laten schrikken met allerlei vieze troep (patat, chips, taart e.d.), dan val ik daarna weer af.
ik flik dat meestal elke zaterdagquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Om de hoeveel tijd doe je dat, heb je gewoon 1 dag in de week. Of doe je dat 1x in de 4 weken?
Eens in de paar weken, denk ik. 2 of 3 weken braaf en dan een weekend waarin mijn vriend me volpropt met chips en chocoladequote:Op woensdag 23 mei 2007 10:27 schreef Ticootje het volgende:
Om de hoeveel tijd doe je dat, heb je gewoon 1 dag in de week. Of doe je dat 1x in de 4 weken?
ja dat begrijp ikquote:
Suiker! Glucosestroop! Olie! En karamel als kleurstof!quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:45 schreef Miss_S het volgende:
ja dat begrijp ik
maar als je muesli niet lekker vind kan je dan niet beter cruesli balans eten?
dat is wel weer gezonder, en lekker
en duurquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik
maar als je muesli niet lekker vind kan je dan niet beter cruesli balans eten?
dat is wel weer gezonder, en lekker
99 cent voor een kilo!quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Hoewel muesli ook niet erg goedkoop is.
Dan koop jij het ergens anders dan ikquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef Alcarin het volgende:
[..]
99 cent voor een kilo!Zelfs nog met fruitjes erin
![]()
Ik koop het niet, maar het is euroshopper bij de AH.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:55 schreef Viking84 het volgende:
Dan koop jij het ergens anders dan ik. Ik koop het merk van Plus en dat kost iets van 1,29 voor 350 gram oid.
ja en?quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Suiker! Glucosestroop! Olie! En karamel als kleurstof!![]()
(ja, ik heb het opgezocht)
ik weet niet preciesquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en duur. Hoewel muesli ook niet erg goedkoop is. Voor 450 gr cruesli betaalde ik 59 ct. Wat kost jouw cruesli balans?
Ik ben de gezond eten-nazi ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:00 schreef Miss_S het volgende:
ja en?
sommige van jullie zijn wel heel erg doorgeslagen he
als ik ook nog muesli ga eten dan krijg ik helemaal weinig binnen op een dag
dan ben ik de nsb vanaf vandaagquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ben de gezond eten-nazi ja.
Maar ik hoef ook niet op calorieen te letten daardoor![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
wat heeft dat met elkaar te maken dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
gewoon doen johquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
damn, dilemma. Ze gaan pizza eten strax hier. Zal ik wel of niet mee eten
ik vind het wel lekker jaquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gewoon doen joh
tenminste als je het lekker vind
ik heb het zaterdag ook op
Waarom is pizza megaslecht?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:56 schreef Ticootje het volgende:
pizza is echt mega slecht...
Maar wel erg lekker, en een dagje slecht eten kan wonderen doen las ik net.
je had toch al met jezelf afgesproken dat je brood zou eten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
damn, dilemma. Ze gaan pizza eten strax hier. Zal ik wel of niet mee eten
ik sporeek wel meer met mezelf af. Het is patat met een frikandel gewordenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je had toch al met jezelf afgesproken dat je brood zou eten?.
Ik eet twee gekookte eitjes op brood. Die zitten nu in het water.
Ja, in principe wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:34 schreef Miss_S het volgende:
eet jij alleen maar dingen rechtstreeks van het land?
want ze voegen altijd wel iets toe aan de dingen die wij eten, kan ik niet echt van schrikken sorry
Even ter verduidelijking: Ik had het wat betreft de kcal over dat zolang je niet te veel kcal eet, in dit geval niet meer dan de boterhammen bevatten, je in ieder geval niet dikker wordt daardoor. Ik had het niet over voedingsstoffen ofzo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef Plukie86 het volgende:
Niets, geen vitamines, geen mineralen en geen spoorelementen. So why eat? (Dit is niet tegen Miss_S bedoelt, maar alleen als voorbeeld aangehaald). Ook las ik een paar posts terug: zolang je maar niet teveel kcal eet, zit je goed.Dat is dan nog maar de vraag... Ook Liga's doen echt niks voor je, behalve dat je suiker binnenkrijgt.
quote:
Dat klopt helemaal. Het is alleen wel verrekt moeilijk om alles binnen te krijgen als je minder kcal eet, zelfs met 2000 kcal per dag is het al moeilijk genoeg. Het is gewoon niet verstandig om dan producten te eten die laag zijn in voedingswaarde (kcal maakt dan niet uit), omdat het je dan gewoon niet lukt om genoeg vitamientjes binnen te krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:26 schreef Ticootje het volgende:
Je preek is best aardig.
Maar je kan ook met minder cal. wel degelijk je voedingsstoffen binnen krijgen. Kijk maar naar Sonja Bakker, veel fruit en groente. Gewoon brood en vlees.
Eens. Ik denk ook dat ik kan babbelen wat ik wil, veel mensen zullen het toch niet toepassen. Je merkt namelijk niet zo snel dat er iets tekort is. Ja, je kunt vermoeider zijn, en vooral vaker ziek. Maar dat kan door zoveel factoren komen dat mensen zich niet realiseren dat gezonder eten wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Bij wat zwaardere gebreken loop je wel tegen ziektes aan, die ook in de derde wereld voorkomen. Maar voor de meeste mensen is dat een ver-van-hun-bed-show, ook voor mij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Juist.
Maar goed, we kunnen zeggen wat we willen maar mensen blijven toch doen wat ze zelf willen. Ik weet in elk geval dat ik voor mezelf het goed voedingspatroon heb gevonden, waar ik een gezond gewicht van krijg en waar ik me heel goed bij voel.
Ik koop het meest ook bij AH hoor, daar hebben ze trouwens ook een hoop biologisch. Maar ik doe er niet heel moeilijk over als iets niet biologisch is. Een krop sla met bestrijdingsmiddelen erop is altijd nog beter dan een zak chipsquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:11 schreef Plukie86 het volgende:
Ik eet trouwens niet allemaal eten uit de natuurwinkel, maar gewoon van de AH en de Aldi.
Ik heb me trouwens, ondanks dat ik het de afgelopen weken smoordruk heb gehad, niet vaak zo fit gevoeld!Dat afvallen kan me eigenlijk helemaal niet zoveel meer schelen.... Maar die laaste twee kilo moeten er nog af.
www.caloriechecker.nlquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:15 schreef Patries86 het volgende:
waar halen jullie je calorieen schema vandaan..
je zal vast helemaal gelijk hebbenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef Plukie86 het volgende:
Muesli van de Euroshopper![]()
Hier nog een gezond eten-nazi. Waarschuwing: lang verhaal volgt:
Ik hoor een aantal mensen al denken, heb je haar weer met haar voedingsstoffengezeur...Voor diegenen: deze post overslaan
Ik moet eerlijk zeggen dat het me de laatste weken steeds meer opvalt dat mensen hier nogal op de kcal gefocussed zijn. Zoals Miss_S zegt, als ze muesli gaat eten krijgt ze helemaal minder binnen. Maar wat voegen die toevoegingen (misleidend woord) dan verder toe, qua voedingsstoffen?
Niets, geen vitamines, geen mineralen en geen spoorelementen. So why eat? (Dit is niet tegen Miss_S bedoelt, maar alleen als voorbeeld aangehaald). Ook las ik een paar posts terug: zolang je maar niet teveel kcal eet, zit je goed.Dat is dan nog maar de vraag... Ook Liga's doen echt niks voor je, behalve dat je suiker binnenkrijgt.
In plaats daarvan kun je beter voedsel eten dat ook nog eens voedzaam is, en dus ook gezond. Mensen die alleen patat of pizza eten op een dag en dan bezuinigen op brood of iets dergelijks, zijn echt niet gezond bezig. Een dagje is niet erg, maar bij een aantal mensen hier is er totaal geen besef van wat nu echt gezond is en wat niet, en dan niet gelet op de kcal maar op de voedingsstoffen. Een voorbeeldje: vitamine A, D, E en K zijn vetoplosbaar, en kunnen dus alleen opgenomen worden in combinatie met vet. Als je bijna geen vet eet, krijg je ook tekorten aan deze vitamines. Ander voorbeeld: Zink, zit veel in vlees, schelpdieren en brood. Als je op vlees en brood bezuinigd, krijg je al snel een zinktekort. Het gevolg daarvan is een slechtere afweer, en dus kun je sneller ziek worden.
We willen toch allemaal gezond afvallen? Ik geef toe, ik doe het zelf ook niet altijd goed, maar ik ben me er wel bewust van en let erop. Ik hoop dat meer mensen in dit topic zich bewust worden van wat nu écht gezond eten is, in plaat van eten met zo min mogelijk kcal.
Einde preek.
Dat is dus juist de truc!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:14 schreef Miss_S het volgende:
je zal vast helemaal gelijk hebben
maar ik kan me toch echt niet zo erg bezig zijn met mijn eten
gewoon een beetje normale keuzes maken en van alles iets binnen krijgen en gevarieerd dan vind ik het best
ja maar ik bedoel gewoon voor mijn gevoel gevarieerdquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:22 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat is dus juist de truc!![]()
Je zegt het alleen wel zo makkelijk, maar gevarieerd eten en van alles iets binnen krijgen is lastig genoeg als je aan het afvallen bent. Ik doe het zelf ook niet altijd even goed. En jij ook niet als je ik posts zo lees, en met ons nog veel meer mensen.
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Juist.
Maar goed, we kunnen zeggen wat we willen maar mensen blijven toch doen wat ze zelf willen. Ik weet in elk geval dat ik voor mezelf het goed voedingspatroon heb gevonden, waar ik een gezond gewicht van krijg en waar ik me heel goed bij voel.
Ik doe het elke dag,behalve int weekend.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
alleen doe ik het niet elke dag, alleen als ik wat speciaals heb gegeten ofzo.
Ik doe het alleen de dagen dat ik me afvraag of ik niet te weinig op heb ... of juist al teveelquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
alleen doe ik het niet elke dag, alleen als ik wat speciaals heb gegeten ofzo.
van ijzer krijg ik zeker genoeg binnen dankzij de appelstroopquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!
Ben boos op mezelf want ik heb een tentamen niet gehaald (dat wordt leuk in de vakantie) en gisteren chocolade op uit stress voor het tentamen van vanmiddag. Hier ben ik ook al niet geheel zeker van...
![]()
Een toevoeging op alle gezondheidsnazi's: ik ben geen echte, maar wel half zeg maar. Ik denk dat velen hier weleens wat weinig ijzer (bv.) binnenkrijgen en dan is het helemaal niet zo slecht om af en toe een evergreen naar binnen te werken (alcarin: de B-merk versie van de bas bevat zelfs geen transvetzuren
).
Waarom kun je niet tegen mij ingaan vanwege mijn avater?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?
maar jij hebt dus een goed voedingspatroon gevonden maar de mensen hier blijven doen wat ze zelf willen
dus de rest doet het niet goed alleen maar jij en plukie? (waar ik niet tegen in kan gaan vanwege haar avatar![]()
)
hey, ze kwamen bij mij aan met ben and jerry's.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
(ah nee, moet je niet vandaag aankomen met stratiatella ijs! Dat is veel te lekker!)
Hihi maar nu wel trots
is liefquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom kun je niet tegen mij ingaan vanwege mijn avater?
ijzer zit in mijn vitamine pillenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
van ijzer krijg ik zeker genoeg binnen dankzij de appelstroop
quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:36 schreef Miss_S het volgende:
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?
maar jij hebt dus een goed voedingspatroon gevonden maar de mensen hier blijven doen wat ze zelf willen
dus de rest doet het niet goed alleen maar jij en plukie? (waar ik niet tegen in kan gaan vanwege haar avatar![]()
)
Dat heb ik nou nog nooit gegeten ... maar lijkt me zo lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
hey, ze kwamen bij mij aan met ben and jerry's.
But I was strong
de chunky monkey is lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nog nooit gegeten ... maar lijkt me zo lekker, en dan vooral de chocoladeversies. Gelukkig vind ik het altijd veel te duur
(maar wilde het deze zomer eigenlijk wel een keer proberen hihi)
Brood meenemen, fruit en rauwkost?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
ijzer zit in mijn vitamine pillen
zeg, wtf doe je als je dus morgen haast hebt, op het station oid moet eten en geen ongezonde hap wilt ?
ooh, eten in Alkmaar kan ook, maar wát eet ik dan?
Brood komt me een beetje mn strot uit. Dat eet ik morgen middag alweer. Fruit heb ik sowieso. Rauwkost is idd een optie jaquote:
Neem dan een kale krentenbol, da's nog wel eens een aardig alternatief voor boterhammen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Brood komt me een beetje mn strot uit. Dat eet ik morgen middag alweer. Fruit heb ik sowieso. Rauwkost is idd een optie ja![]()
Nu ik toch jullie aandacht heb () ik zal laatst iemand in de trein met een zakje gezonde snacks. Kleine tomaatjes, kleine worteltjes,komkommer ect. Iemand enig idee waar je dat kan kopen kant en klaar? Zelf maken kan ook maar dat duurt te lang
Ik vermoed bij AH to goquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef Qwea het volgende:
Nu ik toch jullie aandacht heb () ik zal laatst iemand in de trein met een zakje gezonde snacks. Kleine tomaatjes, kleine worteltjes,komkommer ect. Iemand enig idee waar je dat kan kopen kant en klaar? Zelf maken kan ook maar dat duurt te lang
ik neem morgen rauwkost meequote:Op woensdag 23 mei 2007 18:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem dan een kale krentenbol, da's nog wel eens een aardig alternatief voor boterhammen.
En even zelf klaarmaken (wassen, snijden) is echt zo'n kleine moeite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |