Vergeet mij nietquote:Op maandag 21 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
Nee, dat ga ik nu ook niet meer doen, denk ik. En de fanatieke sporter hier is Miss_S
.
goedemorgenquote:Op maandag 21 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
Nee, dat ga ik nu ook niet meer doen, denk ik. En de fanatieke sporter hier is Miss_S
.
dit hoort nu eenmaal bij afvallen renksequote:Op maandag 21 mei 2007 07:37 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen,
blah, wat een kutdag.
Ik heb geen zin om wat te doen, maar ik moet wel. Daarnaast is m'n douchegel op en de weegschaal wil maar niet op of onder de 75 kg komen. Ik zit nu weer op 76. Het begint nu echt moeizaam te gaan ofzo
. Nou ja, maar gewoon zo doorgaan en hopen dat ik toch nog weer afval... ik geef niet op, maar het is wel fucking frustrerend. Moet wel zeggen dat m'n buik erg vol aanvoelt en dat ik dus begonnen ben met die gewichtjes. Dus het kan idd zijn dat ik nu ff niet afval, omdat spieren zwaarder wegen. Vanavond weer spinning. Dan ben ik morgen wel weer lichter, maar ja, dat was ik vorige week ook en nu zit ook alles er weer aan
. En de enige afwijking vh normale is dat ik 3 harde broodjes heb gehad zaterdag en zondag (in totaal dus). Om daar nou zoveel van aan te komen lijkt me ook niet helemaal normaal.
volgens mij worstelt zo'n beetje iedereen hiermeequote:Op maandag 21 mei 2007 08:56 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik weet dat jij daar ook mee worstelt. Daarom is het goed om te zien dat jij ook vooruitgang boekt. Dat spreekt mij wel weer moed in
.
ik zou niet eens weten wat ik zou moeten toegeven eigenlijkquote:Op maandag 21 mei 2007 08:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volgens mij worstelt zo'n beetje iedereen hiermee
maar als je nu toegeeft krijg je dat jojo effect
terug gaan naar je oude eet patroonquote:Op maandag 21 mei 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik zou niet eens weten wat ik zou moeten toegeven eigenlijk. Ook als ik op m'n streefgewicht zit, blijf ik doen zoals nu met alleen eens wat vaker een gebakje op een verjaardag.
Nou ja, vanavond weer spinning, woensdag bootcamp en komend weekend ga ik beginnen met hardlopen. Ik loop nl met Mark en die wil graag komend weekend beginnen.
ik zou het niet doen....quote:Op maandag 21 mei 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
na deze week is er twee weken geen spinning en bootcamp. Misschien moet ik dan dus gewoon even rustig aan doen. Even geen gewichtjes, geen sport... hoop alleen dat ik dan niet weer aankom. Griezelig hoor, dit.
wat is dan ongeveer het schema van les 3?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zondag heb ik gelukkig beter gedaan en heb ik zelfs de moed op kunnen brengen hard te gaan lopen. Les 3 dit keer. Het valt me goed mee, dus voor mensen met een slechte conditie is dat gedoe van vlaanderen sportland best een goed trainingsschema.
volgens mij is dat schema toch wel zwaarder dan dat van runnerswegquote:Op maandag 21 mei 2007 09:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Les 3 was in totaal 22 minuten. 1x 1 minuut hardlopen en 1 wandelen, aantal keer 2 minuut hardlopen met 2 minuten wandelen en nog 2 keer 3 minuten hardlopen en 3 minuten wandelen.
De eerste keer was echt killing voor mij toen had ik flinke spierpijn, maar nu zou ik bijna denken dat het wel wat sneller kan, maar ik denk dat het toch beter is het schema gewoon aan te houden.
Heb je de hele nacht doorgewerkt??? Jeetje, ik had mijn scriptie al lang van tevoren klaar, ik heb m zelfs 2 weken eerder ingeleverd, klaar is klaar. En natuurlijk afgestudeerd met een 8...quote:Op maandag 21 mei 2007 08:43 schreef Tangarine het volgende:
Jammer Renske, gewoon blijven volhouden
ik heb m'n scriptie net ingeleverd.... en zelfs nog zo'n 3 uurtjes geslapen vannacht
opschepperquote:Op maandag 21 mei 2007 09:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je de hele nacht doorgewerkt??? Jeetje, ik had mijn scriptie al lang van tevoren klaar, ik heb m zelfs 2 weken eerder ingeleverd, klaar is klaar. En natuurlijk afgestudeerd met een 8...
Ik heb gewoon elke dag van mn stage aan mn scriptie gewerkt. Thuis heb ik er echt niet meer aan gewerkt hoor. BA scriptie is een eitje, maar een masterscriptie daar kan ik niet over meepraten. Daar begin ik ook niet aan hoor...quote:Op maandag 21 mei 2007 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
opschepper. Ik deed 4 weken over m'n BA-scriptie, ook een 8
. En echt niet 's nachts doorgewerkt hoor. Ben ongeveer 2 weken braaf elke dag bezig geweest en de laatste 2 weken maar een paar uurtjes tot een uurtje per dag
. Had dus ook wel in 3 weken klaar kunnen zijn als ik dat had gewild.
M'n masterscriptie gaat wel wat meer tijd in beslag nemen en dat pak ik ook echt serieus aan. Moet de kroon op m'n studie worden.
Hoeveel studiepunten is zo'n BA-scriptie eigenlijk?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
opschepper. Ik deed 4 weken over m'n BA-scriptie, ook een 8
. En echt niet 's nachts doorgewerkt hoor. Ben ongeveer 2 weken braaf elke dag bezig geweest en de laatste 2 weken maar een paar uurtjes tot een uurtje per dag
. Had dus ook wel in 3 weken klaar kunnen zijn als ik dat had gewild.
M'n masterscriptie gaat wel wat meer tijd in beslag nemen en dat pak ik ook echt serieus aan. Moet de kroon op m'n studie worden.
traag hoeft nietquote:Op maandag 21 mei 2007 09:53 schreef Viking84 het volgende:
ik durf ook niet zo goed iets anders te gaan doen. Ik denk dat ik maar gewoon blijf doen wat ik nu doe, alleen meer eetmomenten en dus gaan hardlopen. Dan spreek ik ook weer andere spieren aan. Hopelijk helpt dat.
En pas na 5 wk 3 min hardlopen is ook wel een beetje traag, vind ik.
Kun je niet veel beter iedere keer dat je loopt een tandje bij zetten? Ik ga zelf, denk ik, beginnen met een schema van hardloopschema (hetzelfde schema als Maarten heeft). Als het niet blijkt te werken, doe ik wel een stapje terug, maar ik vind het wel erg langzaam gaan als je 3 keer per week exact hetzelfde doet.
10 ECTS.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoeveel studiepunten is zo'n BA-scriptie eigenlijk?
Knap, in vier weken.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
10 ECTS.
En ticootje, heb jij dan alleen je bachelor gehaald? Waarom begin je niet aan een masterscriptie?
en hoeveel lessen zijn er?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het voordeel van de podcast van radio een is dat er muziek en een motivatiepraatje bij komt. Dat is leuker en handiger dan zelf een schema onthouden en vervolgens met een stopwatch gaan klooien. Ze stellen daar ook dat je niet perse heel hard hoeft te lopen, maar dat het volhouden belangrijker is. Dat is mijn idee ook. Aan het eind zou je een half uur achtereen hard moeten kunnen lopen en dan moet je dat natuurlijk blijven volhouden. Dan kan je je tempo meer op gaan voeren denk ik.
HBOquote:Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
10 ECTS.
En ticootje, heb jij dan alleen je bachelor gehaald? Waarom begin je niet aan een masterscriptie?
oh, HBO, dat is toch prima?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
HBOis ook bachelor.
Nee, ik heb echt geen tijd meer om nog een jaar of 2 te studeren. Ik heb een gezinnetje, we willen uitbreiden. Ik werk gewoon en we hebben een koophuis. Dus dat gaat gewoon niet. En ik ben ook gewoon echt helemaal klaar met school. (tenzij mijn baas zegt "ga maar ik betaal")
Ik wil hier wel enige nuancering in aanbrengen, volgens mij wordt hier bedoeld dat je af en toe rustdagen moet nemen. Een periode intensief sporten (dan heb je het wel over 4-5 keer per week en meer) kun je het beste afwisselen met een periode wat minder intensief sporten. Hiermee bouw je spieren op, en voorkom je dat je ze op een gegeven moment weer afbreek. De sleutel tot topprestaties is dan ook rust. Echte topsporters hebben ook zware trainingsblokken, afgewisseld met lichtere periodes en wedstrijdperiodes. In wedstrijdperiodes wordt echt niet meer superzwaar getraind, omdat dat ten koste zal gaan van de prestaties. Meestal doen sporters twee dagen voor een wedstrijd niet echt veel meer en trainen ze nog maar licht.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:
1. Niet zoveel sporten! - Nee, je droomt niet: het is goed om even een rustpauze te nemen. Als je een weekje rust neemt kunnen je spieren herstellen en zorg je er voor dat je lichaam niet te erg went aan het vele sporten. Als je na de rustpauze verder gaat met sporten verbrand je weer veel meer calorieën.
na deze week is er twee weken geen spinning en bootcamp. Misschien moet ik dan dus gewoon even rustig aan doen. Even geen gewichtjes, geen sport... hoop alleen dat ik dan niet weer aankom. Griezelig hoor, dit.
Als je over anderhalve week weer sporten mag, dan kun je nu toch wel rustig vast beginnen? Niet te gek doen, en dan is er niks aan de hand? Kun je vast een beetje opbouwen, klein stukje hardlopen of de armspieren trainen? Maar goed, of je been dat aankan weet je zelf het bestequote:Op maandag 21 mei 2007 13:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben er ook weer, van het weekend verjaardag gehad, aardbeiengebakje genomen en een paar worstjes en toastjes met brie/kruidenboter, en een paar glazen alcohol, maar niet echt heel veel overal van ofzo. Alleen nog wel samen een zak chips leeg gegeten gisteravond tijdens het voetballen.
Vanochtend gaf de weegshaal 56.3 aan, dus dat is weer wat minder, kan echt niet wachten tot ik over 1,5 week naar de sportschool mag en dan ga ik gewoon eerst maar es een tijd alleen cardio doen.
Ik sport in de sportschool, en heb dus voor de maanden april en mei niet betaald, dus moet echt tot 1 juni wachten voor ik daar naar binnen kan. Maar ben wel van plan om dat uurtje wandelen weer op te pakken en heb thuis nog wel wat gewichtjes in fde kast liggen, dus misschien dat ik daar tot die tijd me maar mee ga proberen te vermakenquote:Op maandag 21 mei 2007 13:33 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Als je over anderhalve week weer sporten mag, dan kun je nu toch wel rustig vast beginnen? Niet te gek doen, en dan is er niks aan de hand? Kun je vast een beetje opbouwen, klein stukje hardlopen of de armspieren trainen? Maar goed, of je been dat aankan weet je zelf het beste.
Ik heb vanmorgen activia gehaalt.. vind het opzich wel lekker!quote:Op maandag 21 mei 2007 14:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu hero actifruit. Daar zitten vezels in en zal moeten helpen bij de stoelgang. Ik vind het alleen vreselijk vies. Ik denk dat ik toch maar activia ga proberen, dat heb je ook in melk. Met poepen gaat het nog steeds niet lekker.
Mensen groeten met hardlopen deed ik ook altijd, vooral als ik zelf aan het lopen was. Was bij mij een soort van laten merken dat ik respect heb voor het feit dat anderen zo fanatiek zijn, en wel mooi het lef en doorzettingsvermogen hebben om toch ff door te gaan ... en ik vond het gewoon gezelliger/leukerquote:Op maandag 21 mei 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen allemaal!
ik heb wel gemerkt dat ik er lang nog niet benZaterdag heb ik namelijk een onvervalste ouderwetse tentamenleerdag gehad
Namelijk een pak koekjes en een zak nootjes. Resultaat was dat ik hoofdpijn kreeg, dus ik heb mezelf maar gediagnosticeerd met vreethoofdpijn, eerder had ik namelijk veel vaker last daarvan. Gevolg was natuurlijk dat ik amper heb kunnen leren die dag.
Zondag heb ik gelukkig beter gedaan en heb ik zelfs de moed op kunnen brengen hard te gaan lopen. Les 3 dit keer. Het valt me goed mee, dus voor mensen met een slechte conditie is dat gedoe van vlaanderen sportland best een goed trainingsschema. Wat me wel opvalt is dat mensen je veel vaker groeten als je aan het hardlopen bent, en niet alleen andere hardlopers. Zouden ze hun eigen onsportiviteit goedpraten met sympathie tonen, vinden ze me zielig vanwege m'n rode hoofd? M'n laatste optie, die ik vrijdagmiddag bedacht (werd lang aangekeken en begroet door een viezige man) was dat m'n broek nogal aftekent, maar voor zover ik in de spiegel kan zien is dat helemaal niet het geval...
Hebben jullie ook zoveel gegroet meer ineens?
Ben het helemaal met je eens. Tot nu toe is nog niet bewezen dat al die probiotische producten (actimel en yakult enzo) helpen. De resultaten van sommige studies worden wel eens wat anders geinterpreteerd dan dat ze zijn. Zal er wel mee te maken hebben dat sommige studies door Yakult zelf gesponsord worden...quote:Op maandag 21 mei 2007 15:21 schreef hummus het volgende:
Goor praatjemaar het helpt volgens mij beter dan die maffe darmproducten.
nou, ik kocht 450 gram cruesli voor 59 ct en 320 gram muesli voor 1,29quote:Op maandag 21 mei 2007 16:38 schreef hummus het volgende:
En dan is muesli nog een stuk goedkoper ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |