abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2007 @ 08:27:23 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49595208
Oh.. ik dacht dat jij zo'n fanatieke sporter was...

Laat dan maar... een beetje schommelen is toch normaal. Ik ga ook echt niet meer elke dag op de weegschaal staan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 mei 2007 @ 08:35:48 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49595359
Nee, dat ga ik nu ook niet meer doen, denk ik . En de fanatieke sporter hier is Miss_S .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 08:38:44 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49595399
Ja ik heb jullie door elkaar gehaald denk ik.
pi_49595406
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
Nee, dat ga ik nu ook niet meer doen, denk ik . En de fanatieke sporter hier is Miss_S .
Vergeet mij niet !

Zit vandaag de hele dag thuis, komt iemand langs maar weet niet hoelaat Misschien dat ik buiten even ga hardlopen, ligt aan het weer. Vanavond weer naar de sportschool, daar kruip ik ook even op de loopband.. Misschien pak ik ook nog een lesje spinning mee... krachttraining schuif ik even naar de achtergrond, 100% op de conditie ivm de keuring op donderdag...
pi_49595467
Jammer Renske, gewoon blijven volhouden

ik heb m'n scriptie net ingeleverd.... en zelfs nog zo'n 3 uurtjes geslapen vannacht
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_49595476
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
goedemorgen

ik wou net komen vertellen dat ik ging sporten
ff beetje touwtjespringen en kijken in wel fitnessapparaat ik zin heb
pi_49595492
quote:
Op maandag 21 mei 2007 07:37 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen ,

blah, wat een kutdag.
Ik heb geen zin om wat te doen, maar ik moet wel. Daarnaast is m'n douchegel op en de weegschaal wil maar niet op of onder de 75 kg komen. Ik zit nu weer op 76 . Het begint nu echt moeizaam te gaan ofzo . Nou ja, maar gewoon zo doorgaan en hopen dat ik toch nog weer afval... ik geef niet op, maar het is wel fucking frustrerend. Moet wel zeggen dat m'n buik erg vol aanvoelt en dat ik dus begonnen ben met die gewichtjes. Dus het kan idd zijn dat ik nu ff niet afval, omdat spieren zwaarder wegen. Vanavond weer spinning. Dan ben ik morgen wel weer lichter, maar ja, dat was ik vorige week ook en nu zit ook alles er weer aan . En de enige afwijking vh normale is dat ik 3 harde broodjes heb gehad zaterdag en zondag (in totaal dus). Om daar nou zoveel van aan te komen lijkt me ook niet helemaal normaal.
dit hoort nu eenmaal bij afvallen renkse
het gaat niet altijd makkelijk maar juist nu moet je volhouden
  maandag 21 mei 2007 @ 08:56:05 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49595671
Ja, ik weet dat jij daar ook mee worstelt . Daarom is het goed om te zien dat jij ook vooruitgang boekt. Dat spreekt mij wel weer moed in .
Niet meer actief op Fok!
pi_49595686
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:56 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik weet dat jij daar ook mee worstelt . Daarom is het goed om te zien dat jij ook vooruitgang boekt. Dat spreekt mij wel weer moed in .
volgens mij worstelt zo'n beetje iedereen hiermee
maar als je nu toegeeft krijg je dat jojo effect
  maandag 21 mei 2007 @ 08:59:57 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49595724
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

volgens mij worstelt zo'n beetje iedereen hiermee
maar als je nu toegeeft krijg je dat jojo effect
ik zou niet eens weten wat ik zou moeten toegeven eigenlijk . Ook als ik op m'n streefgewicht zit, blijf ik doen zoals nu met alleen eens wat vaker een gebakje op een verjaardag.
Nou ja, vanavond weer spinning, woensdag bootcamp en komend weekend ga ik beginnen met hardlopen. Ik loop nl met Mark en die wil graag komend weekend beginnen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:05:37 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49595844
1. Niet zoveel sporten! - Nee, je droomt niet: het is goed om even een rustpauze te nemen. Als je een weekje rust neemt kunnen je spieren herstellen en zorg je er voor dat je lichaam niet te erg went aan het vele sporten. Als je na de rustpauze verder gaat met sporten verbrand je weer veel meer calorieën.

2. Eet meer - Vooral als je een paar weken een dieet hebt gevolgd dan is je stofwisseling ontzettend traag. Je lichaam wil namelijk zuinig met energie omgaan omdat er minder binnen komt. Als je een week lang meer gaat eten zorg je er voor dat je stofwisseling weer sneller gaat werken. Variatie is de sleutel tot succes in dit geval!

3. Eet minder - Sorry, maar je kunt niet te lang meer eten want dan vliegen de kilo's er weer aan. Zoals ik net al zei: variatie helpt heel goed. Bovendien moet je ook je eetgewoonten aanpassen aan je nieuwe gewicht. Je kunt dus niet ná een dieet verwachten dat je evenveel kunt eten als vóór het dieet om je gewicht stabiel te houden. Een slanker lichaam heeft minder calorieën nodig om zo te blijven.

4. Sport intensiever - Het klinkt een beetje tegenstrijdig met de eerste tip, maar ik bedoel hiermee dat je alles een tandje zwaarder moet zetten. Je moet niet langer gaan sporten maar alleen meer weerstand instellen op bijvoorbeeld de hometrainer of de crosstrainer. Je lichaam went namelijk aan sport en dan val je bijna niet meer af. Als je krachttraining doet is het verstandig om overal een paar kilo bij te doen.

5. Verander je streefgewicht - Misschien werkt moeder natuur je tegen bij het halen van je streefgewicht simpelweg omdat de bouw van je lichaam het niet toelaat. Kijk vooral ook in de spiegel, want zeker als je veel aan het sporten bent, dan is het vaak moeilijk om een bepaald gewicht te halen. Van veel sporten krijg je namelijk spieren en die wegen behoorlijk mee. Meet sowieso je vetpercentage in de sportschool, want misschien gaat je vetpercentage wel omlaag, ondanks dat afvallen volgens de weegschaal niet meer lukt.

bron: afvallen-weblog.nl

-------------

na deze week is er twee weken geen spinning en bootcamp. Misschien moet ik dan dus gewoon even rustig aan doen. Even geen gewichtjes, geen sport... hoop alleen dat ik dan niet weer aankom . Griezelig hoor, dit.
Niet meer actief op Fok!
pi_49596333
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zou niet eens weten wat ik zou moeten toegeven eigenlijk . Ook als ik op m'n streefgewicht zit, blijf ik doen zoals nu met alleen eens wat vaker een gebakje op een verjaardag.
Nou ja, vanavond weer spinning, woensdag bootcamp en komend weekend ga ik beginnen met hardlopen. Ik loop nl met Mark en die wil graag komend weekend beginnen.
terug gaan naar je oude eet patroon
ik zou het ook niet doen maar er zijn veel mensen die dat wel doen als het slecht gaat

ik heb net ff touwtje gesprongen maar dat is toch echt niets voor mij
toen nog maar 10 minuten op de hometrainer bergop
en 10 min geroeid
pi_49596376
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:

na deze week is er twee weken geen spinning en bootcamp. Misschien moet ik dan dus gewoon even rustig aan doen. Even geen gewichtjes, geen sport... hoop alleen dat ik dan niet weer aankom . Griezelig hoor, dit.
ik zou het niet doen....
sinds wanneer is niet sporten verstandig
en misschien verbrand je wel meer kcal als je weer begint maar ik zou ook aankomen als ik dan eerst niets meer deed
pi_49596462
Goedemorgen allemaal!
ik heb wel gemerkt dat ik er lang nog niet ben Zaterdag heb ik namelijk een onvervalste ouderwetse tentamenleerdag gehad Namelijk een pak koekjes en een zak nootjes. Resultaat was dat ik hoofdpijn kreeg, dus ik heb mezelf maar gediagnosticeerd met vreethoofdpijn, eerder had ik namelijk veel vaker last daarvan. Gevolg was natuurlijk dat ik amper heb kunnen leren die dag.

Zondag heb ik gelukkig beter gedaan en heb ik zelfs de moed op kunnen brengen hard te gaan lopen. Les 3 dit keer. Het valt me goed mee, dus voor mensen met een slechte conditie is dat gedoe van vlaanderen sportland best een goed trainingsschema. Wat me wel opvalt is dat mensen je veel vaker groeten als je aan het hardlopen bent, en niet alleen andere hardlopers. Zouden ze hun eigen onsportiviteit goedpraten met sympathie tonen, vinden ze me zielig vanwege m'n rode hoofd? M'n laatste optie, die ik vrijdagmiddag bedacht (werd lang aangekeken en begroet door een viezige man) was dat m'n broek nogal aftekent, maar voor zover ik in de spiegel kan zien is dat helemaal niet het geval...
Hebben jullie ook zoveel gegroet meer ineens?
Het mooi kotsende meisje.
pi_49596508
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Zondag heb ik gelukkig beter gedaan en heb ik zelfs de moed op kunnen brengen hard te gaan lopen. Les 3 dit keer. Het valt me goed mee, dus voor mensen met een slechte conditie is dat gedoe van vlaanderen sportland best een goed trainingsschema.
wat is dan ongeveer het schema van les 3?
pi_49596590
Les 3 was in totaal 22 minuten. 1x 1 minuut hardlopen en 1 wandelen, aantal keer 2 minuut hardlopen met 2 minuten wandelen en nog 2 keer 3 minuten hardlopen en 3 minuten wandelen.
De eerste keer was echt killing voor mij toen had ik flinke spierpijn, maar nu zou ik bijna denken dat het wel wat sneller kan, maar ik denk dat het toch beter is het schema gewoon aan te houden.
pi_49596641
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:41 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Les 3 was in totaal 22 minuten. 1x 1 minuut hardlopen en 1 wandelen, aantal keer 2 minuut hardlopen met 2 minuten wandelen en nog 2 keer 3 minuten hardlopen en 3 minuten wandelen.
De eerste keer was echt killing voor mij toen had ik flinke spierpijn, maar nu zou ik bijna denken dat het wel wat sneller kan, maar ik denk dat het toch beter is het schema gewoon aan te houden.
volgens mij is dat schema toch wel zwaarder dan dat van runnersweg
dan hoef je pas 3 minuten hard te lopen na een week of 5
  maandag 21 mei 2007 @ 09:53:31 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49596892
ik durf ook niet zo goed iets anders te gaan doen. Ik denk dat ik maar gewoon blijf doen wat ik nu doe, alleen meer eetmomenten en dus gaan hardlopen. Dan spreek ik ook weer andere spieren aan. Hopelijk helpt dat .

En pas na 5 wk 3 min hardlopen is ook wel een beetje traag, vind ik.
Kun je niet veel beter iedere keer dat je loopt een tandje bij zetten? Ik ga zelf, denk ik, beginnen met een schema van hardloopschema (hetzelfde schema als Maarten heeft). Als het niet blijkt te werken, doe ik wel een stapje terug, maar ik vind het wel erg langzaam gaan als je 3 keer per week exact hetzelfde doet.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:55:26 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49596955
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:43 schreef Tangarine het volgende:
Jammer Renske, gewoon blijven volhouden

ik heb m'n scriptie net ingeleverd.... en zelfs nog zo'n 3 uurtjes geslapen vannacht
Heb je de hele nacht doorgewerkt??? Jeetje, ik had mijn scriptie al lang van tevoren klaar, ik heb m zelfs 2 weken eerder ingeleverd, klaar is klaar. En natuurlijk afgestudeerd met een 8...

OMG wat is mijn meloen vandaag lekker zeg...hmmm
  maandag 21 mei 2007 @ 09:58:03 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49597025
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je de hele nacht doorgewerkt??? Jeetje, ik had mijn scriptie al lang van tevoren klaar, ik heb m zelfs 2 weken eerder ingeleverd, klaar is klaar. En natuurlijk afgestudeerd met een 8...
opschepper . Ik deed 4 weken over m'n BA-scriptie, ook een 8 . En echt niet 's nachts doorgewerkt hoor. Ben ongeveer 2 weken braaf elke dag bezig geweest en de laatste 2 weken maar een paar uurtjes tot een uurtje per dag . Had dus ook wel in 3 weken klaar kunnen zijn als ik dat had gewild.

M'n masterscriptie gaat wel wat meer tijd in beslag nemen en dat pak ik ook echt serieus aan. Moet de kroon op m'n studie worden .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 10:00:06 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49597088
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

opschepper . Ik deed 4 weken over m'n BA-scriptie, ook een 8 . En echt niet 's nachts doorgewerkt hoor. Ben ongeveer 2 weken braaf elke dag bezig geweest en de laatste 2 weken maar een paar uurtjes tot een uurtje per dag . Had dus ook wel in 3 weken klaar kunnen zijn als ik dat had gewild.

M'n masterscriptie gaat wel wat meer tijd in beslag nemen en dat pak ik ook echt serieus aan. Moet de kroon op m'n studie worden .
Ik heb gewoon elke dag van mn stage aan mn scriptie gewerkt. Thuis heb ik er echt niet meer aan gewerkt hoor. BA scriptie is een eitje, maar een masterscriptie daar kan ik niet over meepraten. Daar begin ik ook niet aan hoor...
  maandag 21 mei 2007 @ 10:02:48 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49597158
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoeveel studiepunten is zo'n BA-scriptie eigenlijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_49597256
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:53 schreef Viking84 het volgende:
ik durf ook niet zo goed iets anders te gaan doen. Ik denk dat ik maar gewoon blijf doen wat ik nu doe, alleen meer eetmomenten en dus gaan hardlopen. Dan spreek ik ook weer andere spieren aan. Hopelijk helpt dat .

En pas na 5 wk 3 min hardlopen is ook wel een beetje traag, vind ik.
Kun je niet veel beter iedere keer dat je loopt een tandje bij zetten? Ik ga zelf, denk ik, beginnen met een schema van hardloopschema (hetzelfde schema als Maarten heeft). Als het niet blijkt te werken, doe ik wel een stapje terug, maar ik vind het wel erg langzaam gaan als je 3 keer per week exact hetzelfde doet.
traag hoeft niet
het word gewoon goed opgebouwd
je gaat steeds vaker 2 minuten lopen en dan stappen ze over op minder keren 3 minuten lopen en dat worden er ook steeds meer en dan word het weer 4 minuten en dat minder vaak

ik kon de eerste keer echt geen 3 minuten lopen maar goed sommige hebben ook een betere conditie
  maandag 21 mei 2007 @ 10:09:02 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49597335
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoeveel studiepunten is zo'n BA-scriptie eigenlijk?
10 ECTS.

En ticootje, heb jij dan alleen je bachelor gehaald? Waarom begin je niet aan een masterscriptie?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 10:10:24 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49597373
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

10 ECTS.

En ticootje, heb jij dan alleen je bachelor gehaald? Waarom begin je niet aan een masterscriptie?
Knap, in vier weken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49597388
Het voordeel van de podcast van radio een is dat er muziek en een motivatiepraatje bij komt. Dat is leuker en handiger dan zelf een schema onthouden en vervolgens met een stopwatch gaan klooien. Ze stellen daar ook dat je niet perse heel hard hoeft te lopen, maar dat het volhouden belangrijker is. Dat is mijn idee ook. Aan het eind zou je een half uur achtereen hard moeten kunnen lopen en dan moet je dat natuurlijk blijven volhouden. Dan kan je je tempo meer op gaan voeren denk ik.

Edit: er zijn 27 lessen, 3 keer in de week lopen. Begint met 18 minuten.

[ Bericht 8% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 21-05-2007 10:17:09 ]
pi_49597494
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het voordeel van de podcast van radio een is dat er muziek en een motivatiepraatje bij komt. Dat is leuker en handiger dan zelf een schema onthouden en vervolgens met een stopwatch gaan klooien. Ze stellen daar ook dat je niet perse heel hard hoeft te lopen, maar dat het volhouden belangrijker is. Dat is mijn idee ook. Aan het eind zou je een half uur achtereen hard moeten kunnen lopen en dan moet je dat natuurlijk blijven volhouden. Dan kan je je tempo meer op gaan voeren denk ik.
en hoeveel lessen zijn er?
  maandag 21 mei 2007 @ 10:31:33 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49597981
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

10 ECTS.

HBO is ook bachelor.

Nee, ik heb echt geen tijd meer om nog een jaar of 2 te studeren. Ik heb een gezinnetje, we willen uitbreiden. Ik werk gewoon en we hebben een koophuis. Dus dat gaat gewoon niet. En ik ben ook gewoon echt helemaal klaar met school. (tenzij mijn baas zegt "ga maar ik betaal")
  maandag 21 mei 2007 @ 10:43:04 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49598337
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

HBO is ook bachelor.

Nee, ik heb echt geen tijd meer om nog een jaar of 2 te studeren. Ik heb een gezinnetje, we willen uitbreiden. Ik werk gewoon en we hebben een koophuis. Dus dat gaat gewoon niet. En ik ben ook gewoon echt helemaal klaar met school. (tenzij mijn baas zegt "ga maar ik betaal")
oh, HBO, dat is toch prima? . Ik vind alleen een bachelor op universitair niveau niet prima, want dat vind ik geen volwaardig universitair diploma. Voor de invoering van de BaMa structuur studeerde iedereen ook gewoon 4 jaar en werd dan drs. Ik wilde niet stoppen bij de bachelor, omdat ik dan het gevoel zou hebben dat ik maar een half diploma had .
Niet meer actief op Fok!
pi_49599998
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:05 schreef Viking84 het volgende:

1. Niet zoveel sporten! - Nee, je droomt niet: het is goed om even een rustpauze te nemen. Als je een weekje rust neemt kunnen je spieren herstellen en zorg je er voor dat je lichaam niet te erg went aan het vele sporten. Als je na de rustpauze verder gaat met sporten verbrand je weer veel meer calorieën.

Ik wil hier wel enige nuancering in aanbrengen, volgens mij wordt hier bedoeld dat je af en toe rustdagen moet nemen. Een periode intensief sporten (dan heb je het wel over 4-5 keer per week en meer) kun je het beste afwisselen met een periode wat minder intensief sporten. Hiermee bouw je spieren op, en voorkom je dat je ze op een gegeven moment weer afbreek. De sleutel tot topprestaties is dan ook rust. Echte topsporters hebben ook zware trainingsblokken, afgewisseld met lichtere periodes en wedstrijdperiodes. In wedstrijdperiodes wordt echt niet meer superzwaar getraind, omdat dat ten koste zal gaan van de prestaties. Meestal doen sporters twee dagen voor een wedstrijd niet echt veel meer en trainen ze nog maar licht.

Zoals het hierboven staat lijkt het net alsof je, als je 2-3 keer in de week sport, even een paar weekjes pauze moet nemen. Dat lijkt me wat overdreven. Maar ik zou zelf niet elke dag gaan sporten, beter is het om af te wisselen in intensiteit. Dus @ Viking: ik zou in die twee weken gewoon lekker een paar keer gaan hardlopen, niet helemaal niks doen want je bent je conditie zo weer kwijt (-10% na een week niet sporten volgens mij pa, kweenie of dat ook zo is hoor).

Klinkt allemaal heel mooi van mij, ware het niet dat ik zelf niet de tijd en discipline heb om zo te sporten... Maar zometeen weer lekker hardlopen! Of zal ik skeeleren? Nu eerst maar even gezonde boodschaps doen.
pi_49600684
even vraagje over het hardlopen.. als ik bezig ben en ik kom een beetje aan mijn maximum krijg ik altijd last van slijm in keel en mond.. hebben andere hier ook last van? Het bemoeilijkt mijn slikken, en hierdoor ook weer het ademhalen.. ik kan wel de hele tijd gaan lopen roggelen, maar daarvoor moet ik even mn adem inhouden en dergelijke.. ik wil weten hoe ik hier vanaf kan komen.. tenzij iedereen het heeft en je het niet kan voorkomen
  maandag 21 mei 2007 @ 12:01:40 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49601424
Ik heb wel altijd heel veel last van slijm om op m'n tanden als ik gesport heb. Bleh. Weet niet hoe je er vanaf kunt komen. Miss meer water drinken oid?
Niet meer actief op Fok!
pi_49602262
Naar de middelbare moest ik best een stuk door de polder fietsen... Daar kreeg ik ook een hoop slijm van, door wind en alles werd dat soms wat wittiger en kleveriger. Niet erg charmant als je dat niet merkt en de les in loopt
Wat je ertegen doet? Rochelen op straat doe ik niet . Af en toe dat extra speeksel doorslikken is dus wat ik doe, maar niet echt een oplossing. In ieder geval goed op je ademhaling blijven letten, anders wordt het niet fijn om te lopen.
pi_49602434
Ik denk dat het door de buitenlucht / wind komt, want op de sportschool heb ik er geen last van..
pi_49603541
Ik heb vanochtend 2 cracottes op met kipfile.
Zojuist een soepstengel. En dadelijk een bruine boterham met ei.
Vanavond, erwten en wortelen. 1 aardappel en schouderkarbonade.

Ik ben in het weekend, een beetje te ver gegaan, kwa eten. Dus vandaag maar een beetje oppassen. En vanavond maar weer eens gaan hardlopen met de mp'3
pi_49603578
inplaats van roomboter koekjes of zo
is snack&jacks chocolade dan beter?
pi_49604110
Geen ei in huis.
Dus het is een geroosterde boterham met halva Jam geworden.
pi_49604682
Ik ben er ook weer, van het weekend verjaardag gehad, aardbeiengebakje genomen en een paar worstjes en toastjes met brie/kruidenboter, en een paar glazen alcohol, maar niet echt heel veel overal van ofzo. Alleen nog wel samen een zak chips leeg gegeten gisteravond tijdens het voetballen.

Vanochtend gaf de weegshaal 56.3 aan, dus dat is weer wat minder, kan echt niet wachten tot ik over 1,5 week naar de sportschool mag en dan ga ik gewoon eerst maar es een tijd alleen cardio doen.
pi_49604789
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben er ook weer, van het weekend verjaardag gehad, aardbeiengebakje genomen en een paar worstjes en toastjes met brie/kruidenboter, en een paar glazen alcohol, maar niet echt heel veel overal van ofzo. Alleen nog wel samen een zak chips leeg gegeten gisteravond tijdens het voetballen.

Vanochtend gaf de weegshaal 56.3 aan, dus dat is weer wat minder, kan echt niet wachten tot ik over 1,5 week naar de sportschool mag en dan ga ik gewoon eerst maar es een tijd alleen cardio doen.
Als je over anderhalve week weer sporten mag, dan kun je nu toch wel rustig vast beginnen? Niet te gek doen, en dan is er niks aan de hand? Kun je vast een beetje opbouwen, klein stukje hardlopen of de armspieren trainen? Maar goed, of je been dat aankan weet je zelf het beste .
pi_49605133
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:33 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Als je over anderhalve week weer sporten mag, dan kun je nu toch wel rustig vast beginnen? Niet te gek doen, en dan is er niks aan de hand? Kun je vast een beetje opbouwen, klein stukje hardlopen of de armspieren trainen? Maar goed, of je been dat aankan weet je zelf het beste .
Ik sport in de sportschool, en heb dus voor de maanden april en mei niet betaald, dus moet echt tot 1 juni wachten voor ik daar naar binnen kan. Maar ben wel van plan om dat uurtje wandelen weer op te pakken en heb thuis nog wel wat gewichtjes in fde kast liggen, dus misschien dat ik daar tot die tijd me maar mee ga proberen te vermaken

Van de week wel 6 keer gewerkt, dus daarmee ook al wel heel veel verbrand, steeds trappen lopen en bezig zijn met clienten enzo.
pi_49606617
Me darmen de laatste 2 weken erg van streek,wil nu dus anders gaan eten
Waarschijnlijk ga ik hiervan afvallen.. bedoel at best veel en ongezond.
Daarom ook maar aangemeld,zo kan ik het goed bij houden.
  maandag 21 mei 2007 @ 14:35:51 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49607261
Ik heb nu hero actifruit. Daar zitten vezels in en zal moeten helpen bij de stoelgang. Ik vind het alleen vreselijk vies. Ik denk dat ik toch maar activia ga proberen, dat heb je ook in melk. Met poepen gaat het nog steeds niet lekker.
pi_49608785
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb nu hero actifruit. Daar zitten vezels in en zal moeten helpen bij de stoelgang. Ik vind het alleen vreselijk vies. Ik denk dat ik toch maar activia ga proberen, dat heb je ook in melk. Met poepen gaat het nog steeds niet lekker.
Ik heb vanmorgen activia gehaalt.. vind het opzich wel lekker!
Nu maar hopen dat het gaat werken enzo
pi_49608897
Wat helpt voor je stoelgang is vooral voeding gaan eten met heel veel vezels (volkoren- en roggebrood, andere volkorengraanproducten, groente, fruit, aardappelen, zilvervliesrijst, noten en peulvruchten). Wat ook belangrijk is veel drinken, want de vezels van brood e.d. zuigen zich in je darmen vol vocht, wat de boel ook weer op gang helpt.

Goor praatje maar het helpt volgens mij beter dan die maffe darmproducten.
  maandag 21 mei 2007 @ 15:29:28 #295
171890 Chicolate
Chemicals
pi_49609183
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen allemaal!
ik heb wel gemerkt dat ik er lang nog niet ben Zaterdag heb ik namelijk een onvervalste ouderwetse tentamenleerdag gehad Namelijk een pak koekjes en een zak nootjes. Resultaat was dat ik hoofdpijn kreeg, dus ik heb mezelf maar gediagnosticeerd met vreethoofdpijn, eerder had ik namelijk veel vaker last daarvan. Gevolg was natuurlijk dat ik amper heb kunnen leren die dag.

Zondag heb ik gelukkig beter gedaan en heb ik zelfs de moed op kunnen brengen hard te gaan lopen. Les 3 dit keer. Het valt me goed mee, dus voor mensen met een slechte conditie is dat gedoe van vlaanderen sportland best een goed trainingsschema. Wat me wel opvalt is dat mensen je veel vaker groeten als je aan het hardlopen bent, en niet alleen andere hardlopers. Zouden ze hun eigen onsportiviteit goedpraten met sympathie tonen, vinden ze me zielig vanwege m'n rode hoofd? M'n laatste optie, die ik vrijdagmiddag bedacht (werd lang aangekeken en begroet door een viezige man) was dat m'n broek nogal aftekent, maar voor zover ik in de spiegel kan zien is dat helemaal niet het geval...
Hebben jullie ook zoveel gegroet meer ineens?
Mensen groeten met hardlopen deed ik ook altijd, vooral als ik zelf aan het lopen was. Was bij mij een soort van laten merken dat ik respect heb voor het feit dat anderen zo fanatiek zijn, en wel mooi het lef en doorzettingsvermogen hebben om toch ff door te gaan ... en ik vond het gewoon gezelliger/leuker

Over dat slijm: ik spuugde het gewoon uit. Moest wel, gewoon in de berm tussen de plantjes, als niemand keek. Neus snuiten moest op zelfde manier ( ), maar tijdens een lange training wil je dat uiteindelijk wel. Minder slijm: meer drinken en ik moest me laten controleren op astma.

Zondag best wel heel veel gegeten, had gewoon veel honger en verveelde me kapot. Hele dag stil gezeten, conclusie: heel herkenbaar, koppijn. En te moe om nog op te staan >.< Dat doe ik dus ook niet meer (vandaag normaal gegeten, wat minder misschien zelfs, maar toch opgeblazen gevoel en hele bolle buik )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_49611861
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:21 schreef hummus het volgende:
Goor praatje maar het helpt volgens mij beter dan die maffe darmproducten.
Ben het helemaal met je eens. Tot nu toe is nog niet bewezen dat al die probiotische producten (actimel en yakult enzo) helpen. De resultaten van sommige studies worden wel eens wat anders geinterpreteerd dan dat ze zijn. Zal er wel mee te maken hebben dat sommige studies door Yakult zelf gesponsord worden...
Heb hier een tijd terug een presentatie over moeten geven.
Uit eigen ervaring kan ik trouwens zeggen dat muesli voor mij echt een wondermiddel is! En dan wel échte muesli, geen cruesli.
pi_49611900
En dan is muesli nog een stuk goedkoper ook.
  maandag 21 mei 2007 @ 16:39:59 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49611977
Lekker misleidend btw, dat met die muesli. Ik heb dit weekend muesli gekocht en er was slechts 1 pak echte muesli. Daarnaast was er namelijk krokante muesli in verschillende soorten en smaken en daar zaten wel 100 kcal per 100 gram méér in dan in cruesli.
Ik heb uiteraard de 'gewone' muesli gekocht .

Maar krokante muesli en cruesli verschillen blijkbaar niet zo heel veel van elkaar: in krokante muesli zitten meer calorieën en meer fruit e.d. dan in cruesli.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 16:40:59 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49612010
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:38 schreef hummus het volgende:
En dan is muesli nog een stuk goedkoper ook.
nou, ik kocht 450 gram cruesli voor 59 ct en 320 gram muesli voor 1,29 . Of koop ik nou bij de verkeerde winkels? verkoopt de Aldi eigenlijk ook goede muesli?
Niet meer actief op Fok!
pi_49612144
Volgens mij is krokante muesli hetzelfde als cruesli? Ik ben sinds donderdag trouwens overgestapt op die van de Euroshopper, 1 kilo voor 1 euro. En met lekkere stukjes fruit erin.

En nou ga ik hardlopen, tot straks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')