abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49612225

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub #160. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chicolate op 21-05-2007 16:56:41 (linkje vergeten :@) ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 21 mei 2007 @ 16:47:49 #2
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49612267
Jullie halen het niet
And all the things you do with it
  maandag 21 mei 2007 @ 16:47:58 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49612273
Waarom heet dat dan niet gewoon cruesli? . In mijn cruesli zit dus alleen van die brokken + rozijnen (en honing geloof ik om de rotzooi aan elkaar te lijmen). In muesli zit ook nog stukjes gedroogd fruit, maar volgens mij geldt dat voor die cruesli van Quaker ook.

Wij eten vanavond weer eens friet, voor de verandering . Afgelopen week tamelijk gezond gedaan, komende week ook weer vrij gezond doen... eigenlijk vind ik het weekend het enige geschikte moment voor friet, maar aangezien het weekend net voorbij is... .

en ha, een nieuw topic .
Niet meer actief op Fok!
pi_49612306
Oh shit nu gebeurt het mij ook eens een keer hoor ... gooi ik em dicht ... laat ik dan ook maar zo netjes zijn een nieuwe te openen xD Eens moet de eerste keer zijn

Hmmm het is me niet gelukt de link van het vorige topic erin te plakken ... iemand anders die daar wel verstand van heeft??
  maandag 21 mei 2007 @ 16:49:43 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49612342
En ik ben aan het afkicken vd cruesli. Kan het nog 1 keer eten, dan is de pot leeg en vul ik hem met muesli. Muesli is best lekker, alleen vind ik het 'droog' lekkerder dan in yoghurt oid. Maar goed, alles voor de gezondheid hè .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 16:50:37 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49612376
Gewoon de vorige link vervangen door deze: Slank de zomer in #75: Zelfs de politie deelt chocola uit!
Dan komt er automatisch de juiste TT te staan . Grmbl, dat gebeurt nu in mijn post dus ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_49612513
Straks weer sporten
pi_49612519
Even een tvp, heb een onwijze baaldag en dan gaat ook het eten niet zo best... bah. Maar ja, morgen maar weer opnieuw, dan zit ik de hele dag op stage, dus kan ik niet veel eten. Daarnaast ga ik morgenavond weer hardlopen, dus morgen komt 't weer goed...
pi_49612625
Ghehe dankje ... het is gelukt
  maandag 21 mei 2007 @ 16:57:07 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49612631
Ik ga straks ook spinnen idd. Laatste les. En dit weekend ga ik dus beginnen met hardlopen. Spannend! Heb vanaf woensdag 2 weken geen sport verder, dus dat is hét moment om te gaan beginnen met hardlopen. Ben benieuwd of ik ook spierpijn krijg. Daar heb ik bij spinning en bootcamp nu niet / nauwelijks meer last van. Maar Mark gaat dus mee naar bootcamp woensdag (hij heeft volgens mij nu enorm spijt dat 'ie dat beloofd heeft ) en dan heeft hij waarschijnlijk wel een paar dagen spierpijn, dus ik schat zo dat we zaterdag- of zondagavond kunnen gaan lopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_49613030
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou, ik kocht 450 gram cruesli voor 59 ct en 320 gram muesli voor 1,29 . Of koop ik nou bij de verkeerde winkels? verkoopt de Aldi eigenlijk ook goede muesli?
Bij de Aldi hebben ze voor zover ik weet alleen cruesli. Ik koop muesli bij de natuurwinkel, 750 gram voor 1,50. Wat het nog steeds goedkoper maakt dan Activia en Yakult en andere poepdrankjes.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:12:32 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49613262
Ik heb de biologische muesli van de Jumbo (Vue). Alleen jammer dat er niet op staat of er ook suiker in zit.

Ik eet 't trouwens het liefst met yoghurt of kwark, maar nadeel vind ik dat het toch wel even een tijdje moet staan voordat de muesli lekker zacht is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:13:12 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49613296
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de biologische muesli van de Jumbo (Vue). Alleen jammer dat er niet op staat of er ook suiker in zit.

Ik eet 't trouwens het liefst met yoghurt of kwark, maar nadeel vind ik dat het toch wel even een tijdje moet staan voordat de muesli lekker zacht is.
ik vind het juist een nadeel dat je het snel moet opeten, omdat anders de cruesli / muesli zacht wordt .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 mei 2007 @ 17:15:46 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49613409
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik vind het juist een nadeel dat je het snel moet opeten, omdat anders de cruesli / muesli zacht wordt .
Deze muesli is hard niet lekker, te taai.
pi_49613461
Hier wordt hte vandaag macaroni, morgen eet ik bij Peter en woensdag weer macaroni en dan komt donderdag de stufi en hopelijk ook mn salaris, dus dan kan ik weer normaal eten enzo Alhoewel 2 keer macaroni nog wel meevalt, ook wel eens een week nasi en een week macaroni moeten eten
pi_49613600
(Ben weer terug van een kort rondje lopen)

Zachte muesli
Inderdaad, snel opeten is gewenst.

De 4 granen muesli van de AH heeft helemaal geen fruit of dergelijke dingen erin, alleen havervlokken en een soort cornflakejes. Maar ik raakte er wat op uitgekeken, en nu ben ik helemaal weg van die van de Euroshopper. Heet nog steeds muesli, maar dan met banaan enzo. Ik weet niet wat nu 'echte muesli' is hoor, als het maar lekker is.

Ik heb trouwens ook iets nieuws ontdekt: studentenhaver (ben student ). Lekker, niet téveel kcal, en ook nog wel gezond (vetten enzo he). En een stuk goedkoper dan walnoten, alhoewel ik die ook jummie vind opeens. Ik weet niet wat het is, maar vroeger vond ik gezonde noten vies. Nu vind ik ze lekker! Maar niet meer dan een zakje per week opeten, anders word ik weer dik.
pi_49613687
tvp
  maandag 21 mei 2007 @ 17:39:04 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49614242
Volgens mij heb je muesli en muesli.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:42:59 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49614349
ik ben een dagje shoppen en jullie gaan keisnel

Vanmiddag laat geluncht. Pas om half 2... We gingen shoppen en op het moment dat ik bij mn zus kwam had zij dr middag eten nog op, en ik was vergeten te eten en had geen zin om daar nog weer rotzooi te maken

Ik heb vandaag bar weinig gehad. Vanmorgen yoghurt met cornflakes en suiker, een snack o jack tussen door vanmiddag een broodje gezond en vanaaf 2 happen bloemkool en een hap gehaktbal

Waarom zo weinig aaf eten? Dat broodje gezond is niet zo lekker gevallen Vanaaf maar ff een fruitsalade maken
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 21 mei 2007 @ 17:44:04 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49614387
ooh ja, ik ga mn streefgewicht veranderen ik weeg nu 84 en wilde 83, denk dat ik er eerst maar es 80 van maak
  maandag 21 mei 2007 @ 17:46:29 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49614455
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:49 schreef Viking84 het volgende:
En ik ben aan het afkicken vd cruesli. Kan het nog 1 keer eten, dan is de pot leeg en vul ik hem met muesli. Muesli is best lekker, alleen vind ik het 'droog' lekkerder dan in yoghurt oid. Maar goed, alles voor de gezondheid hè .
ik wil erg erg erg graag iets anders dan cornflakes eten omdat die echt mn neus uitkomen, kweet alleen niet wat. Muesli en cruesli vind ik niet lekker
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:21 schreef hummus het volgende:
Wat helpt voor je stoelgang is vooral voeding gaan eten met heel veel vezels (volkoren- en roggebrood, andere volkorengraanproducten, groente, fruit, aardappelen, zilvervliesrijst, noten en peulvruchten). Wat ook belangrijk is veel drinken, want de vezels van brood e.d. zuigen zich in je darmen vol vocht, wat de boel ook weer op gang helpt.

Goor praatje maar het helpt volgens mij beter dan die maffe darmproducten.
Eens. Sinds ik vezel eet doe ik "het" (nee,niet de sex ) 2x per dag vroeger 1x per 3 dagen Alleen is het nog niet oke, das een ranzig verhaal dat ik maar niet vertel
pi_49615097
Door dit topic daarstraks spontaan weer cruesli met vanille vla gegeten ... was lang geleden (en nu echt zo'n plofgevoel, alsof ik veel teveel gegeten heb, is misschien ook wel zo, maargoed)

Avondeten: worteltjes (de doperwtjes waren diepvries, en ik vond ze niet te vreten, dus laten staan) aardappel en kabeljauw
pi_49616176
Ik ga nu toch ook eens volhouden met de gezonde levensstijl. Andere keren hield ik het een paar weken vol waarna ik weer mijn oude, ongezonde patroon volg.

Starting today!

Ik ga me ook op die pagina registreren, hopen dat ik daardoor volhoud.
pi_49616213
ik heb liga op terwijl ik daar normaal toch behoorlijk tegen ben maar goed het was mijn lunch

ontbijt
cruesli light
peer

lunch
appel
liga melk

avondeten
veldsla stamppot en een kleine schnitzel
pi_49616230
Damn wat weinig

Welkom Aufruhr en veel succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo