Mafkees...2 uur geleden had je wel honger!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:09 schreef Qwea het volgende:
ik zit maar een de yoghurt met een mandarijn en een appel. heb helemaal geen honger
ik een mars icecreamquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
3,5 kg in 2 weken is teveel. Dat is geen vet. Wat het wel is: vocht en spierweefsel en geloof me: je wilt geen spierweefsel verliezen. Dus eet liever wat meer en doe wat kalmer aan, want als je zo doorgaat, krijg je daar spijt van. Aanbevolen wordt: hooguit 1 kg per week (veel diëtisten adviseren zelfs 1 kg per maand).
Ik heb trouwens een Snickers gehad.
Ik ga zo aan de theequote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik een mars icecreamEn zit nu aan de kippensoep
Ja maar in het begin is het toch altijd iets meer?? Ik drink per dag 3 liter vocht, dus ik denk niet dat het vocht is wat ik verlies.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
3,5 kg in 2 weken is teveel. Dat is geen vet. Wat het wel is: vocht en spierweefsel en geloof me: je wilt geen spierweefsel verliezen. Dus eet liever wat meer en doe wat kalmer aan, want als je zo doorgaat, krijg je daar spijt van. Aanbevolen wordt: hooguit 1 kg per week (veel diëtisten adviseren zelfs 1 kg per maand).
Ik heb trouwens een Snickers gehad.
ik moet helaas over 1.5 u naar een afspraak waar ik helemaal geen zin in hebquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga zo aan de thee. Zoethoutthee
.
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar in het begin is het toch altijd iets meer?? Ik drink per dag 3 liter vocht, dus ik denk niet dat het vocht is wat ik verlies.
En 1 kg per maand?? Ik wil sowieso 10 kilo eraf... dat is dan 10 maanden. Dan is de zomer alweer voorbij. Het liefst ga ik nog iets verder dan 10 kilo..
Ja die zit er bij inquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en die marsdinges ook al?. Eet eens wat meer jij!
.
Ik zei toen ik begon: ik ga slank de lente van 2008 in! Maar eigenlijk vind ik mezelf nu al wel slank. Dus met zo'n instelling kan het alleen maar meevallen!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik was wel van plan om slank te blijven.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.
Als je zegt dat je dan en dan zoveel kg kwijt wilt zijn, word je geheid teleurgesteld. 10 kg eraf in zo'n korte periode (en het er dan ook af houden) is een onrealistisch streven. Het kan wel, maar dan kun je elke lente opnieuw op dieet (en hoe vaker je dieet, hoe moeilijker het wordt om er iets af te krijgen). Dus ik zou het liever in 1 keer goed doen dan elk jaar weer opnieuw op dieet te moeten. Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
preciesquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In het begin gaat het inderdaad sneller, maar dan nog is 3,5 kg in 2 weken wel erg snel (en dus beslist niet iets om over te klagen). Ik verloor zelf 2 á 3 kg per maand in het begin. Nu gaat het iets langzamer. Hoop alsnog op 1 á 1,5 kg per maand te zitten.
Als je zegt dat je dan en dan zoveel kg kwijt wilt zijn, word je geheid teleurgesteld. 10 kg eraf in zo'n korte periode (en het er dan ook af houden) is een onrealistisch streven. Het kan wel, maar dan kun je elke lente opnieuw op dieet (en hoe vaker je dieet, hoe moeilijker het wordt om er iets af te krijgen). Dus ik zou het liever in 1 keer goed doen dan elk jaar weer opnieuw op dieet te moeten. Dan maar niet slank de zomer in. Slank de winter in is ook prima, want ik ben dan volgende zomer ook nog slank.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ticootje, 3,5 kilo in 2 weken is echt veel te veel! Zoveel vallen mensen af die heel erg dik zijn, en niet mensen die maar een paar kilo kwijt willen. Ik zou hiermee oppassen, want je breekt je spieren af in plaats van vet. Het gevolg is dat je basaalmetabolisme omlaag is gegaan, omdat spieren in rust ook verbranden. Als je dan weer meer gaat eten, komt het gewicht 2 keer zo snel weer terug dan dat het eraf ging, en vaak komt er dan nog meer bij. En dat noemt men ook wel het jojoeffect.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:
Het gaat hier om iemand die 70 kilo was, en een volstrekt normaal BMI had/heeft. Niet iemand die meer dan 100 kilo woog, zodat het in het begin zo snel gaat. Enne, 1 kilo per week is dan nog steeds erg veel!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:44 schreef hummus het volgende:
Als je net begonnen bent met een andere leefstijl en andere eetgewoontes dan is 3,5 kilo in twee weken niet teveel hoor. Op een gegeven moment gaat dit toch wel zakken naar ongeveer 1 kilo per week. Het drastisch omgooien van een ongezond eetpatroon naar een gezond eetpatroon kan al 2 kilo per week als gevolg hebben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het gewichtsverlies op dit tempo vol gaat houden.
Een beetje overdreven reacties, vind ik.
Ik doe het nog hoor...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:51 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Het gaat hier om iemand die 70 kilo was, en een volstrekt normaal BMI had/heeft. Niet iemand die meer dan 100 kilo woog, zodat het in het begin zo snel gaat. Enne, 1 kilo per week is dan nog steeds erg veel!
Dat vond ik ook zo verschrikkelijk fout aan het tv programma Afvallers met sterren, als je niet minstens 3 kilo per week afviel was je niet goed bezig.![]()
Maar goed, we zien wel hoe het verder zal gaan met Ticootje.
Dus ja, hopen dat het op een loopband is, dan kan je tenminste je krachten verdelen..quote:A. Duurloop
De kandidaat moet in sportkleding een afstand van 6 (zes) kilometer hardlopend afleggen.
Beoordeling:
Minder dan 30 min. = Goed
30 t/m 35 min. = Voldoende
35 t/m 40 min. = Zwak
meer dan 40 minuten = Onvoldoende
Eigenlijk gewoon een lekkere gymles dusquote:B. Coördinatie en behendigheid
De kandidaten moeten in groepjes van 3-4 personen op tempo een hindernisbaan lopen. In deze baan zijn de volgende onderdelen opgenomen:
- Springen (hoogte-, verte-, en dieptesprong)
resp. over een touw van 1 meter hoogte, van mat tot mat en van de kast
- Klimmen / Klauteren
Het wandrek opklimmen, bovenlangs gaan, overstappen naar het volgende wandrek, bovenlangs gaan, via de bovenzijde van het wandrek aan de achterzijde naar beneden klimmen.
- Balanceren
De kandidaten moeten één voor één twee omgekeerde banken over.
- Kruipen
De kandidaten kruipen (5) vijf maal onder de bok door.
C. Kracht
Dit deel bestaat uit 5 onderdelen:
1. Buikspiertest
- samengevat: benen op de bank, handen achter het oor, minimaal 15 keer met de kin de knieen aanraken
2. Armspiertest 1
- samengevat: staan, armen gestrekt langs het lichaam en met en curlstang van 13 kg (stang 8k + 2x 2,5kg) setjes doen. 25x = goed
3. Armspiertest 2
- samengevat: Bankdrukken, liggend een halterstang á 20 kg (stang 10kg + 2 x 5kg) opdrukken
25x = goed
4. Rugspiertest
- samengevat: Je lichaam maakt een hoek van 90 graden ten hoogte van je heupen, met je rug omhoog (horizontaal) komen en weer laten zakken. 25 x = goed
5. Lenigheid rug
- Benen gestrekt, voorover buigen , en men kijkt naar hoever je komt, tot je polsen is goed?
D. Spelvaardigheid
10 minuten basketballen.
E. Claustrofobie
De kandidaat met gelaatstuk en blindering door een ruimte laten lopen en wordt beoordeeld op de volgende aspecten:
- gedragspatroon
- paniek
- reactie op opdrachten
Wordt leukquote:F. Zwemvaardigheid
De volgende opdrachten moeten in zwemkleding worden afgelegd:
1. 25m schoolslag
2. 25m borstcrawl
3. 25m enkelvoudige rugslag
4. 15m onderwater zwemmen vanaf waterkant
De onderdelen 1 t/m 4 moeten zonder onderbreking achter elkaar worden afgelegd
De volgende onderdelen moeten in overall en zonder schoeisel worden uitgevoerd.
1. 50m schoolslag
2. 25m rugslag
3. redsprong, hoekduik
4. 4 ringen opduiken (2m diepte)
dat is ook teveelquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja die zit er bij inalles wat ik vandaag heb gegeten zit er bij in. Ooh, behalve mn liga. Van 132 kcal. Dan heb ik nog vet weinig
Vanaaf maar weer extra fruit dan
![]()
Ik zat net te kijken, ben 24-4 begonnen dus a.s donderdag een maand. Ben van 90 naar 84 gegaan
Veel succes ermee!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:59 schreef Thrilled het volgende:
Brandweerverhaal
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik doe het nog hoor...
Ik heb wel een stuk taart laten staan net. Ik vond het toch zonde om een punt weg te eten nu ik zo goed bezig ben...
Ik zit nu op 600 cal. vandaag. Ik moet nog avond eten en ik ga ook nog sporten.
Ja dat klopt, elke dag zit ik op de 1000 tot 1100. Al zal dat vandaag iets meer worden. Ik denk aan een biertje vanavond.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:03 schreef Qwea het volgende:
[..]600 kcal is kei weinig. je aaf eten bedraagt +- 400 a 500 kcal. Dan zit je op 1000 a 1100 kcal. Das best weinig
IMHO, maar wie ben ik
Ik ben een vreetzakje
En toch doe ik het verantwoord. Van dik 2500 a 3000 kcal per dag naar 1400 en soms op slechte dagen 1600. Ik krijg mn vitaminen, eet gezond en drink genoeg. En in het weekend zondig ikquote:
Als ik kijk naar mn eigen eten waarmee ik op 1400 kcal per dag zit, dan moet jij extreem weinig etenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat klopt, elke dag zit ik op de 1000 tot 1100. Al zal dat vandaag iets meer worden. Ik denk aan een biertje vanavond.
Ja als ik nu die onderdelen bekijk maak ik me echt alleen maar druk over het hardlopen. De rest is gewoon gymles (lekker apenkooien en basketballenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:02 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Veel succes ermee!Volgens mij gaat het wel goedkomen met jou.
Als er in dit topic weer eens brandjes uitbreken kun jij ze mooi blussen.![]()
het zal vast wel goedkomen, succes ermeequote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ja als ik nu die onderdelen bekijk maak ik me echt alleen maar druk over het hardlopen. De rest is gewoon gymles (lekker apenkooien en basketballen) , de krachttesten is gewoon fitnessen, want zo heftig zijn die oefeningen niet. Maar omdat het hardlopen als eerste is, kan ik ook uitgeblust (hihi) zijn voor de rest van de middag natuurlijk ... ik gooi me vol met extran/dextro ofzo , redbull.. barst van de energie
goed uitslapen etc...ik hou jullie op de hoogte, of je het nou wilt of niet
Nee dat valt dus echt heel erg mee.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mn eigen eten waarmee ik op 1400 kcal per dag zit, dan moet jij extreem weinig etenof zie ik dat verkeerd?
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat valt dus echt heel erg mee.
Ik ontbijt dus met cracottesof yoghurt
of drinkontbijt bij haast
![]()
Dan ochtendtussendoortje fruit 1 stuks soms 2 en een flesje hero actifruit.
Dan lunch gewoon 2 boterhammen, wel met light beleg, zoals kip/kalkoen.
Soms 's middags tussendoortje zoals kwark of vanilleyoghurt![]()
En 's avonds eet ik normaal. Nou ja ik schep gewoon 1x op. Bij rijst en macaroni hou ik 100 gram aan (dat is echt wel veel) en aardappels 150 gram. Groente let ik niet op. En mager vlees. Soms nog iets na.
's avond eet ik dan nog fruit.
Tussendoor drink ik wel heel veel, vandaar dat ik ook niet echt honger heb. Behalve dus rond het avond eten.
Same here. Moe,futloos en een rot humeurquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:22 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben niet echt lekker vandaag, net al paar uur geslapen, dus alleen om 11 uur een boterham met 20+ smeerkaas gehad en net weer 1 en wat glazen limonade gedronken, maar verder niet. Strax naar mn vriend, daar wel gewoon avondeten, maar denk dat het daar wel bij zal blijven vandaag...
Wat voor vlees eet je dan? Varkensvlees zit veel in.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eens![]()
valt me mee wat Ticootje nog eetquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm dat valt idd wel mee ja. Ik eet echt veel fruit voornamelijk. En bij vlees let ik ook niet echt op. Als ik ehct op het vlees ga letten haal ik mn 1400 niet eens![]()
quote:
snack a jacksquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef Ticootje het volgende:
ik ben gek op rijstewafels...
chocolaquote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
chocolaAlleen dat is weer niet goed..
Maar wel erg lekker
daar zitten veel calorieën in jaquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef Qwea het volgende:
zit in eierkoeken niet veel calorieën ? ik vind die met dat witte spul er tussen zo lekker
ik lust alleen die met wit spul en chocoladequote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar zitten veel calorieën in ja. Ik heb gewone, dus zonder wit spul en zonder chocola. En ze zijn ook niet zo hard en zoet als die met spul / chocola. In grote eierkoeken zitten 90 kcal geloof ik. Geen idee hoeveel er in kleine zitten. Minder dan 90 kcal neem ik aan, daar kan ik mee leven
.
jij moet gewoon niet zo zeurenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik lust alleen die met wit spul en chocolade
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:34 schreef Alcarin het volgende:
@Chicolate: ik zat net in het lijstje te kijken, en wil jij echt 55 kg wegen? Dat is ondergewicht bij jouw lengte, vandaar dat ik het vraag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |