abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:26:14 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49418261
De OP van het eerste topic:
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, dus ging ik op zoek naar hardloopschema\'s.
Je vindt dan van die hardloopschema\'s waarbij je afwisselend moet hardlopen en wandelen.
Nu zie ik mezelf niet met een stopwatch klooien.
Ik bedacht me dat ik zelf een mp3 zou kunnen maken waarbij ik het schema in muziek uit zou drukken.
Dus bijvoorbeeld een keiharde housebeat wanneer er gerend moet worden en een rustig muziekje voor de wandelmomenten.
Maar wat blijkt; dit bestaat al!
Ik heb er twee gevonden die ik erg goed vind. Als je op de link klikt, vind je de podcasts.
Je kunt met de link subscriben via iTunes en zo de podcasts binnenhalen en op je iPod zetten.
Maar je hebt niet per se iTunes of iPod nodig. Je kunt de bestandjes ook gewoon openen in je muziekplayer op je pc, en dan opslaan als mp3 en op je mp3-speler zetten!

1) http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/index.html

Robert Ullreys heeft het beginnersschema van coolrunning.com (\'The Couch-to-5K Running Plan\') omgezet in podcasts.
Er zijn 9 lessen, die je 3 keer per week moet volgen.
Aan het einde van de rit kun je 5 kilometer aaneengesloten hardlopen.

Het schema \'op papier\':
http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

2) http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml

Hier is het schema van Vlaanderen Sportland, het \'Start to run\' programma omgezet tot een podcast.
Er zijn 27 lessen, 3 verschillende per week.
Ook hier is het einddoel 5 km aaneengesloten rennen.
Er is ook een tweede reeks: van 5km naar 10 km!

Het schema \'op papier\':
http://www.sport.be/starttorun/nl/training/

Beide begeleiders loodsen je door de lessen heen en moedigen je aan.
De tijd gaat ook lekker snel voorbij met die dancebeats volgens mij!

Iemand al ervaring met deze schema\'s?
Nog een linkje voor de MP3's: http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html
En een linkje naar een pagina met Excelbestandje van de training: http://www.sport.be/starttorun/nl/training/
pi_49418411
Oeps jij was net iets eerder!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:31:11 #3
4177 Jojogirl
pi_49418511
Ik dacht dat een nieuwe openen wel handig was nu ik die eerste dichtgepost had.
pi_49418619
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Jojogirl het volgende:
Ik dacht dat een nieuwe openen wel handig was nu ik die eerste dichtgepost had.

Had 't ook kunnen weten, je hebt hem idd pasgeleden volgezet
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:49:34 #5
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49419476
even een zeer hendige tvp, morgen staat op de planning om 09:00 precies om eventjes les 1 te gaan lopen
Signature.
pi_49419655
tvp, nu ik even een tijdje vrij heb, kan ik net zo goed even aan mijn conditie werken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:54:12 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_49419721
TVP, en nu aan de slag verdomme
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_49419920
Ik ben afgehaakt omdat ik me teveel irriteerde aan de stoepranden, fietsers, stoplichten en de auto's tijdens het lopen!
Maar op 15 minuten fietsen zit het Zuiderpark, de perfecte plek om te hardlopen. Ik moet die motivatie even terug zien te vinden...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:06:20 #9
4177 Jojogirl
pi_49420363
Ik woon gelukkig in een vrij groene wijk met veel fiets/wandelpaden die buiten de spitsuren redelijk rustig zijn en dat loopt dus wel fijn.
pi_49420932
Ik heb net les 22 gelopen, twee keer 15 minuten en voor het eerst liep ik echt 'relaxed'!

Vraagje: dragen jullie sportsokken in je hardloopschoenen of gewone sokken? Ik had net een gaatje in mn sok ( ) en nu zit er zo'n heel rood randje rond mn teen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:19:27 #11
30919 mitt
Michael Corleone
pi_49421066
Les 22 al, zo hoort het
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_49421090
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben afgehaakt omdat ik me teveel irriteerde aan de stoepranden, fietsers, stoplichten en de auto's tijdens het lopen!
Maar op 15 minuten fietsen zit het Zuiderpark, de perfecte plek om te hardlopen. Ik moet die motivatie even terug zien te vinden...
Ik loop ook langs weilanden enzo, het is rustiger om te lopen en daarnaast zie je waar je naartoe gaat lopen. Ik weet niet, als ik in een woonwijk loop en ik zie het eind van een straat loop ik zeg maar daarheen als 'doel', maar omdat er zoveel doelen zijn, word ik daar veel sneller moe van dan wanneer ik me kan richten op een plek die 10 minuten lopen is. (Ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel )

(Ik ben begonnen bij les 19, dus tis nog niet zo'n hele prestatie, ben net een week bezig )
pi_49421570
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:17 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb net les 22 gelopen, twee keer 15 minuten en voor het eerst liep ik echt 'relaxed'!

Vraagje: dragen jullie sportsokken in je hardloopschoenen of gewone sokken? Ik had net een gaatje in mn sok ( ) en nu zit er zo'n heel rood randje rond mn teen
hardloopsokken...zijn deze week in de aanbieding bij Kruidvat van K-sport

[ Bericht 6% gewijzigd door Trusten op 15-05-2007 22:34:43 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:33:48 #14
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49421777
* Roel_Jewel ook snel beginnen wil .

Iemand ervaring met dat Nike+ (en dan met name de juistheid van de info die wordt weergegeven)?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:42:45 #15
4177 Jojogirl
pi_49422222
Ik droeg nu sportsokken, maar die waren eigenlijk wat te dik. Volgende keer ga ik het dus met van die kleine dunne sokjes proberen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:32:25 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_49430187
Vanavond week 3, les 2. Ik bouw het rustig op, en merk wel dat mijn conditie al beter is dan een paar weken geleden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 mei 2007 @ 09:37:06 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49432047
GIsteravond niet geweest, aangezien ik geveld was door migraine
Tis nog niet helemaal over, maar wil eigenlijk vanavond wel voor les 2 gaan.
Spierpijn is nu iig wel helemaal over
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_49432344
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:29 schreef Trusten het volgende:

[..]

hardloopsokken...zijn deze week in de aanbieding bij Kruidvat van K-sport

[afbeelding]
Oeh, die ga ik even halen, thanks!

Tip voor spierpijn: Ik heb gisteravond na het hardlopen ongeveer 10 minuten uitgelopen en toen ben ik nog met de hond gaan lopen (25 minuten ongeveer). Daarna een warme douche en wat Midalgan op mijn bovenbenen gesmeerd (maakt je spieren warm, dus je benen gaan gloeien! ) en ik heb totaal geen spierpijn!
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:37 schreef Ynske het volgende:
GIsteravond niet geweest, aangezien ik geveld was door migraine
Tis nog niet helemaal over, maar wil eigenlijk vanavond wel voor les 2 gaan.
Spierpijn is nu iig wel helemaal over
Succes!
pi_49435075
Gaat echt steeds lekkerder. Geen pijntjes meer en merk dat ik veel sneller herstel, kom niet meer helemaal kapot thuis aan.

Alleen parcours wordt te kort en vond het daar net zo lekker lopen

[ Bericht 98% gewijzigd door Innocence op 16-05-2007 12:48:52 ]
Sweet and innocent...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:37:05 #20
4177 Jojogirl
pi_49438267
Hier geen spierpijn gelukkig.
pi_49450645
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Gelukkig is het hier doodstil na 7 uur maar kan me voorstellen dat je je er aan irriteert, ik loop ook gewoon op straat. De stoep is van te slechte kwaliteit om normaal op te kunnen rennen

Vanavond les 14 Verder loop ik gewoon op zwarte sokken. 's avonds na stage trek ik overhemd en pantalon uit en schoenen en broek aan en hoppakee!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49451455
Vandaag les 19
Ben benieuwd hoe het gaat gaan. Gister leuk tegen de vlakte gegaan tijdens het basketballen. Nu ligt heel mijn knie open. Hopelijk kan ik er wel op lopen...
We zullen zien!
blaat
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:19:10 #23
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_49451549
Ik begin vrijdagochtend, even wat naar binnen werken, op mijn wandeltempo naar de rand van het bos en losgaan. Zondag weer (al heb ik de avond ervoor een feestje )
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_49452788
Eet je niet teveel? Dat breekt je namelijk echt op Ik eet bij thuiskomst eigenlijk alleen maar wat fruit oid.

@neee; blijft de muziek zo irritant? Net een 6 minuut durende versie van Love Genaration, van de Groovewatchers (denk ik) en nog een of ander irritant nummer Snappen ze niet dat het best mogelijk is om twee nummers in zes minuten te stoppen. Je hoort zo ongeveer letterlijk drie minuten lang precies hetzelfde melodietje alleen maar om tijd te rekken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49454078
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:56 schreef FJD het volgende:
Eet je niet teveel? Dat breekt je namelijk echt op Ik eet bij thuiskomst eigenlijk alleen maar wat fruit oid.

@neee; blijft de muziek zo irritant? Net een 6 minuut durende versie van Love Genaration, van de Groovewatchers (denk ik) en nog een of ander irritant nummer Snappen ze niet dat het best mogelijk is om twee nummers in zes minuten te stoppen. Je hoort zo ongeveer letterlijk drie minuten lang precies hetzelfde melodietje alleen maar om tijd te rekken
Dat vind ik ook wel irritant. Vandaag had ik wel de indruk dat ze wisselden van muziek, ik let er eigenlijk niet echt op. Maar het is ook een kwestie van smaak denk ik. Zonet 8 minuten moeten lopen op r&b-achtige muziek. Ook niet echt mijn ding, maar toch volgehouden!

Maandag was Evy beetje verstrooitd bij mij. Ze vergat het startsein te geven en op het einde beloofde ze te vertellen wat we volgende keer gingen doen, maar deed ze dus niet.
Ik kan natuurlijk ook verstrooid geweest zijn.
blaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')